Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo nr. 1322 „dėl PASIRENGIMO ADMINISTRUOTI EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ LĖŠAS“ pakeitimo

 

2021 m. spalio 13 d. Nr. 837

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimą Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas“:

1.    Pakeisti antraštę ir ją išdėstyti taip:

dėl PASIRENGIMO ADMINISTRUOTI EUROPOS SĄJUNGOS LĖŠAS IR JŲ ADMINISTRAVIMO“.

2.    Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, siekdama tinkamai pasirengti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų įgyvendinimui ir atsižvelgdama į Europos Parlamento ir Tarybos reglamento, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, projektą (Nr. COM(2018) 392), Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, projektą (Nr. COM(2018) 393) ir Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo straipsnio 17 dalies 8 punktą ir 17 straipsnio 5 dalį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

3.    Pakeisti 1.1.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

1.1.3. viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) – Investicijų programos tarpinė institucija.“

4.    Papildyti 1.1.4 papunkčiu:

1.1.4. viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, o priėmus sprendimą dėl šios agentūros reorganizavimo – įstaiga, kuri veiks po reorganizavimo ir vykdys Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme nustatytas Vyriausybės įgaliotos institucijos funkcijas, – Investicijų programos tarpinė institucija.“

5.    Papildyti 5 punktu:

5. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ (toliau – Planas „Naujos kartos Lietuva“) įgyvendinimui pasirengti ir jam įgyvendinti:

5.1. Pavesti:

5.1.1. Finansų ministerijai organizuoti Plano „Naujos kartos Lietuva“ rengimą, keitimą, teikimą ir derinimą su Europos Komisija;

5.1.2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Žemės ūkio ministerijai, CPVA, Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Muitinės departamentui prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pagal kompetenciją dalyvauti rengiant ir keičiant Planą „Naujos kartos Lietuva“ – rengti atitinkamas jo dalis, teikti išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl jo.

5.2. Nustatyti, kad:

5.2.1. Finansų ministerija – Plano „Naujos kartos Lietuva“ vadovaujančioji institucija ir Plano „Naujos kartos Lietuva“ audito institucija;

5.2.2. CPVA – Plano „Naujos kartos Lietuva“ administruojančioji institucija.

5.3. Patvirtinti Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisykles (pridedama).

5.4. Įgalioti Lietuvos Respublikos finansų ministrą pasirašyti Reglamento (ES) 2021/241 20 straipsnio 6 dalyje nurodytą veiklos susitarimą ir 23 straipsnio 1 dalyje nurodytą susitarimą tarp Europos Komisijos ir Lietuvos Respublikos.“

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                               Ingrida Šimonytė

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                        Gintarė Skaistė

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. spalio 13d. nutarimo Nr. 837 redakcija)

 

VADOVAUJANČIOSIOS, ADMINISTRUOJANČIOSIOS IR AUDITO INSTITUCIJŲ FUNKCIJŲ, ĮGYVENDINANT EKONOMIKOS GAIVINIMO IR ATSPARUMO DIDINIMO PLANĄ „NAUJOS KARTOS LIETUVA“, PASKIRSTYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojamos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ (toliau – Planas) vadovaujančiosios institucijos (toliau – vadovaujančioji institucija), Plano administruojančiosios institucijos (toliau – administruojančioji institucija) ir Plano audito institucijos (toliau – audito institucija) funkcijos ir teisės.

2Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1.    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ skatinamoji finansinė priemonė (toliau – finansinė priemonė) Plane nustatytiems tikslams siekti skirta iš Europos Sąjungos (toliau – ES) ar iš ES ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų finansuojama priemonė, įgyvendinama galutiniams ES ar ES ir valstybės biudžeto lėšų gavėjams teikiant finansinius produktus (pavyzdžiui, investicijas į nuosavą arba kvazinuosavą kapitalą, paskolas, garantijas).

2.2.    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projektas (toliau – projektas) – administruojančiosios institucijos atrinkta laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti pažangos veikla, skirta Plane nustatytiems tikslams siekti ir finansuojama ES ar ES ir valstybės biudžeto lėšomis, skirtomis Planui įgyvendinti. Įgyvendinant finansines priemones, projektas apima įnašą finansinei (-ėms) priemonei (-ėms) ir paskesnį finansavimą, teikiamą galutiniams ES ar ES ir valstybės biudžeto lėšų gavėjams įgyvendinant finansinę (-es) priemonę (-es).

2.3.    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projekto įgyvendinimo planas (toliau – projekto įgyvendinimo planas) – dokumentas, kurį teikia Plano pareiškėjas, siekdamas gauti ES ir (ar) valstybės biudžeto lėšų projektui finansuoti.

2.4.    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projekto sutartis (toliau – projekto sutartis) – administruojančiosios institucijos su Plano pareiškėju pasirašomas dokumentas dėl projektui skirtų ES ar ES ir valstybės biudžeto lėšų ir (arba) Plano projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavo įnašo naudojimo sąlygų, o kai įgyvendinamos finansinės priemonės, ministerijos (-ų) su fondų fondo arba finansinės priemonės, kai fondų fondas nėra steigiamas, valdytoju sudaroma sutartis dėl projekto įgyvendinimo ir finansavimo tvarkos.

2.5.    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projekto vykdytojas (toliau – projekto vykdytojas) – viešasis ar privatus juridinis asmuo, juridinio asmens filialas ar atstovybė, kitos organizacijos ar jų padaliniai, taip pat fiziniai asmenys, atsakingi už projekto įgyvendinimą. Įgyvendinant finansines priemones projekto vykdytoju laikomas fondų fondo arba finansinės priemonės, kai fondų fondas nėra steigiamas, valdytojas.

2.6.    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ valdymo ir kontrolės sistema (toliau – Plano VKS) – vadovaujančiosios ir administruojančiosios institucijų atliekamų ES lėšų ar ES ir valstybės biudžeto lėšų, skiriamų Planui įgyvendinti, ir pažangos veiklų, skirtų Plane nustatytiems tikslams siekti, valdymo ir kontrolės funkcijų ir procedūrų visuma, užtikrinanti ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų laikymąsi.

2.7.    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ pareiškėjas (toliau – pareiškėjas) – viešasis ar privatus juridinis asmuo, juridinio asmens filialas ar atstovybė, kitos organizacijos ar jų padaliniai, taip pat fiziniai asmenys, teikiantys projekto įgyvendinimo planą.

2.8.    Tinkamos finansuoti išlaidos – projekto išlaidos arba jų dalis, kurios atitinka projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimus nustatančių ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatas.

2.9.    Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“.

3Vadovaujančioji ir administruojančioji institucijos Taisyklėse nustatytas funkcijas vykdo vadovaudamosi teisės aktais, reglamentuojančiais Plano administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką.

 

II SKYRIUS

institucijų funkcijos

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VADOVAUJANČIOJI INSTITUCIJA

 

4Vadovaujančioji institucija atlieka šias funkcijas:

4.1. kuria Plano VKS ir užtikrina tinkamą jos veikimą:

4.1.1. rengia ir tvirtina teisės aktus, reglamentuojančius Plano administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, rengia metodinius nurodymus ir paaiškinimus, susijusius su šių teisės aktų nuostatų taikymu;

4.1.2. kuria ir tobulina Plano vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemą, nepažeisdama audito institucijos savarankiškumo ir nepriklausomumo principų;

4.1.3. šalina nustatytus savo veiklos trūkumus;

4.1.4. prižiūri, kaip administruojančioji institucija atlieka jai priskirtas funkcijas ir koordinuoja nustatytų administruojančiosios institucijos veiklos trūkumų šalinimą;

4.1.5. diegia ir taiko priemones, skirtas galimoms rizikoms dėl netinkamo Plano VKS veikimo ir netinkamo Plano įgyvendinimo valdyti;

4.2. koordinuoja informacinės sistemos, skirtos Plano priemonių ir projektų duomenims ir dokumentams registruoti, kaupti, saugoti ir perduoti (toliau – informacinė sistema), kūrimą ir tobulinimą, užtikrina informacinei sistemai reikalingos techninės ir programinės įrangos suteikimą bei jos priežiūrą, taip pat užtikrina strateginio valdymo ir Plano administravimo procesų vientisumą;

4.3. įtarusi, kad įgyvendinant projektą buvo padaryta arba gali būti padaryta nusikalstama veika, praneša įstaigoms, atsakingoms už nusikalstamų veikų tyrimus, ir administruojančiajai institucijai;

4.4. koordinuoja komunikacijos apie Plano įgyvendinimą ir administravimą veiklas;

4.5. diegia ir taiko proporcingas korupcijos, sukčiavimo ir interesų konfliktų apraiškų administruojant Planą ir jį įgyvendinant atsiradimo tikimybę mažinančias priemones;

4.6. analizuoja Planui įgyvendinti skirtų ES lėšų panaudojimo spartą ir Plane nustatytų rezultatų pasiekimą, prireikus imasi veiksmų siekdama užtikrinti, kad Planui įgyvendinti ES skirtos lėšos nebūtų prarastos ir Plane nustatyti rezultatai būtų pasiekti laiku, taip pat apie Planui įgyvendinti skirtų ES lėšų panaudojimo spartą ir Plane nustatytų rezultatų pasiekimą bei Plano tikslams pasiekti būtinų sąlygų įgyvendinimą informuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybę;

4.7. vadovaudamasi 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, 27 straipsnio nuostatomis, praneša Europos Komisijai apie pažangą, pasiektą įgyvendinant Planą;

4.8. vadovaudamasi 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, su visais pakeitimais 132 straipsnio nuostatomis ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų saugojimą, saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, susijusius su Plano administravimu ir įgyvendinimu, užtikrina audito seką;

4.9. užtikrina su vadovaujančiosios institucijos funkcijomis susijusių dokumentų ir informacijos prieinamumą audito institucijos ir kitų įstaigų ir institucijų, kurioms pagal ES reglamentus yra pavesta atlikti Plano VKS veikimo ir Plano įgyvendinimo auditus (toliau – auditai) ir (ar) kitus patikrinimus, atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims.

5Vadovaujančioji institucija turi teisę:

5.1. teikti išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl administruojančiosios institucijos rengiamų dokumentų, gauti iš administruojančiosios institucijos dokumentus ir (ar) informaciją, kurių reikia vadovaujančiosios institucijos funkcijoms atlikti;

5.2. įpareigoti administruojančiąją instituciją pašalinti nustatytus administruojančiosios institucijos veiklos trūkumus;

5.3. stabdyti administruojančiosios institucijos priimtų sprendimų vykdymą, kai vadovaujančioji institucija nustato, kad administruojančiosios institucijos sprendimai prieštarauja ES ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktams, kol bus pašalinti nustatyti trūkumai;

5.4. sudaryti iš vadovaujančiosios ir administruojančiosios institucijų atstovų darbo grupę klausimams, susijusiems su atskirų Plano VKS elementų kūrimu ir tobulinimu, nagrinėti;

5.5. neatlygintinai gauti iš administruojančiosios institucijos ir projektų vykdytojų dokumentus ir informaciją, kurių reikia jos funkcijoms atlikti;

5.6. atlikti patikrinimus projektų administravimo ir jų veiklų vykdymo vietose, taip pat dalyvauti administruojančiajai institucijai ar audito institucijai atliekant patikrinimus projektų administravimo ir jų veiklų vykdymo vietose.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ADMINISTRUOJANČIOJI INSTITUCIJA

 

6.    Administruojančioji institucija atlieka šias funkcijas;

6.1. dalyvauja kuriant Plano VKS ir užtikrinant tinkamą jos veikimą:

6.1.1. teikia išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl teisės aktų, reglamentuojančių Plano administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, ir metodinių nurodymų, taip pat teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių Plano administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, keitimo;

6.1.2. rengia rekomendacijas projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo, taip pat projektų įgyvendinimo klausimais;

6.1.3. diegia ir taiko priemones, skirtas galimoms rizikoms dėl netinkamo administruojančiosios institucijos funkcijų atlikimo ir netinkamo Plano įgyvendinimo valdyti;

6.1.4. dalyvauja kuriant ir plėtojant vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemą;

6.1.5. šalina nustatytus savo veiklos trūkumus;

6.2. kuria ir plėtoja informacinę sistemą, užtikrina, kad joje būtų kaupiami Reglamento (ES) 2021/241 22 straipsnio 2 dalies d punkte nustatyti duomenys, o įrašai saugomi vadovaujantis Reglamento (ES) 2018/1046 132 straipsnio nuostatomis;

6.3. kuria ir plėtoja interneto svetainę, skirtą informacijai apie Planą, jo įgyvendinimą ir administravimą skelbti, užtikrina šiai svetainei reikalingos techninės ir programinės įrangos suteikimą ir jos priežiūrą, konsultuoja šios svetainės naudotojus ir organizuoja mokymus šios svetainės funkcinių galimybių klausimais;

6.4. įgyvendina komunikacijos apie Plano įgyvendinimą ir administravimą veiklas;

6.5. organizuoja ir atlieka projektų atranką, priima sprendimus dėl projektų įgyvendinimo planų atmetimo ar siūlymo ministerijai finansuoti projektą, sudaro projektų sutartis su pareiškėjais, kuriems skirtas finansavimas, konsultuoja pareiškėjus projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo administruojančiajai institucijai klausimais (netaikoma įgyvendinant finansines priemones). Administruojančioji institucija, atlikdama projektų atranką ir vertindama atitinkamos srities projektų įgyvendinimo planus, teisės aktų, reglamentuojančių projektų administravimo ir finansavimo tvarką, nustatyta tvarka pasitelkia atsakingas įstaigas projektų įgyvendinimo planų ar jų dalių vertinimui atlikti, kai atliekant tokį vertinimą reikia šių įstaigų ekspertinių žinių;

6.6. prižiūri, kaip projektų vykdytojai laikosi projektų sutartyse nustatytų įsipareigojimų, taip pat ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose Plano įgyvendinimą, jiems taikomų reikalavimų (įgyvendinant finansines priemones priežiūra apima tik projektų išlaidų vertinimą, siekiant nustatyti, ar įgyvendinant projektus patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti, taip pat projektų apskaitos patikrinimus, siekiant nustatyti, ar projektų apskaita tvarkoma laikantis ES ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose Plano įgyvendinimą, nustatytų reikalavimų), konsultuoja projektų vykdytojus projektų įgyvendinimo klausimais;

6.7. atlieka įtariamų pažeidimų, įgyvendinant projektus, tyrimus, priima sprendimus dėl pažeidimų, taip pat sprendimus nepripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų ar jų dalies, kai nustato, kad šios išlaidos ar jų dalis neatitinka ES ir (ar) Lietuvos Respublikos teisės aktuose, reglamentuojančiuose Plano įgyvendinimą, keliamų reikalavimų arba įgyvendinant projektus nebuvo pasiekti nustatyti projektų rodikliai ar jų dalis, arba priima sprendimus susigrąžinti projektų vykdytojams išmokėtas lėšas, kurios neatitinka reikalavimų, nustatytų tinkamoms finansuoti išlaidoms, jeigu šios lėšos jau buvo išmokėtos;

6.8. taiko prevencines priemones, skirtas tinkamam projektų įgyvendinimui užtikrinti;

6.9. kai projektų sutartyse projektų vykdytojai yra įsipareigoję užtikrinti tam tikrų sąlygų laikymąsi ir (ar) tam tikras sąlygas įvykdyti baigus įgyvendinti projektą, po projektų įgyvendinimo pabaigos vykdo projektų priežiūrą laikotarpį, per kurį projektų vykdytojai turi užtikrinti minėtų sąlygų laikymąsi ir (ar) šias sąlygas įvykdyti (išskyrus atvejus, kai įgyvendinamos finansinės priemonės);

6.10įtarusi įgyvendinant projektą įvykdytą nusikalstamą veiką, apie tai praneša įstaigoms, atsakingoms už nusikalstamų veikų tyrimus;

6.11 apie nustatytus pažeidimus, įgyvendinant projektus, praneša Europos Komisijai;

6.12vertina pažangos veiklų, kurios vykdomos neįgyvendinant projektų ir yra skirtos Plano tikslams pasiekti, vykdymą, kai už jų vykdymo rezultatus atsiskaitoma Europos Komisijai teikiant prašymą sumokėti finansinį įnašą;

6.13pasiekus Plane nustatytus tikslus ar jų dalį, rengia prašymą Europos Komisijai sumokėti finansinį įnašą, valdymo deklaraciją ir atliktų auditų santrauką ir teikia juos Europos Komisijai;

6.14taiko proporcingas korupcijos, sukčiavimo ir interesų konfliktų apraiškų atsiradimo tikimybę įgyvendinant Planą mažinančias priemones;

6.15dalyvauja atliekant Plano įgyvendinimo stebėseną, teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją, kurios reikia Europos Komisijai teikiamai informacijai apie Plano įgyvendinimo pažangą parengti;

6.16vadovaudamasi Reglamento (ES) 2018/1046 132 straipsnio nuostatomis ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų saugojimą, saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, susijusius su Plano įgyvendinimu, užtikrina audito seką;

6.17.    užtikrina su Plano įgyvendinimu susijusių dokumentų ir informacijos prieinamumą vadovaujančiosios institucijos, audito institucijos ir kitų įstaigų ir (ar) institucijų, kurioms ES reglamentais pavesta atlikti auditus ir (ar) kitus patikrinimus, atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims.

7.    Administruojančioji institucija turi teisę:

7.1. neatlygintinai gauti iš vadovaujančiosios institucijos ir projektų vykdytojų dokumentus ir informaciją, kurių reikia administruojančiosios institucijos funkcijoms atlikti;

7.2. atlikti patikrinimus projektų administravimo ir jų veiklų vykdymo vietose, taip pat dalyvauti vadovaujančiajai institucijai ar audito institucijai atliekant patikrinimus projektų administravimo ir jų veiklų vykdymo vietose.

TREČIASIS SKIRSNIS

AUDITO INSTITUCIJA

 

8Audito institucija atlieka šias funkcijas:

8.1. rengia audito strategiją, kurioje nustatomi audito tikslai, kryptys ir apimtys;

8.2. atlieka auditus ir teikia vadovaujančiajai institucijai ir administruojančiajai institucijai pastebėjimus dėl audito metu nustatytų trūkumų;

8.3. atlieka vadovaujančiosios institucijos ir administruojančiosios institucijos atliekamų ir (ar) atliktų veiksmų, šalinant audito metu nustatytus trūkumus ir įgyvendinant pastebėjimuose pateiktas rekomendacijas, vertinimą ir stebėseną.

9Audito institucija turi teisę:

9.1. neatlygintinai gauti iš vadovaujančiosios institucijos, administruojančiosios institucijos ir projektų vykdytojų dokumentus ir informaciją, kurių reikia audito institucijos funkcijoms atlikti;

9.2. atlikti patikrinimus projektų administravimo ir jų veiklų vykdymo vietose, taip pat dalyvauti vadovaujančiajai institucijai ar administruojančiajai institucijai atliekant patikrinimus projektų administravimo ir jų veiklų vykdymo vietose;

9.3. imtis kitų veiksmų, būtinų siekiant tinkamai atlikti audito institucijos funkcijas.

 

 

––––––––––––––––––––