MUITINĖS DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIVALOMOSIOS TARIFINĖS INFORMACIJOS SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 23 d. Nr. 1B-849

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p. 1), 6, 14–16, 22–23, 26–28, 30, 33–35 straipsniais, 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2015/2446, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013 papildomas išsamiomis taisyklėmis, kuriomis patikslinamos kai kurios Sąjungos muitinės kodekso nuostatos (OL 2015 L 343, p. 1), 2, 11–14, 19–20 straipsniais, 2015 m. lapkričio 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/2447, kuriuo nustatomos išsamios tam tikrų Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, nuostatų įgyvendinimo taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 8 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/989 (OL 2017 L  149, p. 19), 10–14, 16–17, 20–23 straipsniais ir 2019 m. birželio 21 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2019/1026 dėl elektroninių sistemų, skirtų informacijos mainams vykdyti ir tai informacijai saugoti vadovaujantis Sąjungos muitinės kodeksu, kūrimo, priežiūros ir naudojimo techninių priemonių (OL 2019 L 167, p. 3) 1923 straipsniais:

1Tvirtinu Privalomosios tarifinės informacijos sprendimų priėmimo taisykles (pridedama).

2Pavedu Muitinės departamento Tarifų skyriui (V. Mickienė) rengti ir priimti Privalomosios tarifinės informacijos sprendimus, vadovaujantis šio įsakymo 1 punktu patvirtintomis Privalomosios tarifinės informacijos sprendimų priėmimo taisyklėmis.

3. N u s t a t a u, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos pateikti popieriuje surašyti prašymai priimti Privalomosios tarifinės informacijos sprendimą nagrinėjami, sprendimai priimami ir visos vėlesnės procedūros, kurios gali daryti poveikį priimtiems sprendimams, atliekamos prašymo priėmimo metu galiojusių teisės aktų nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai susijusiems asmenims suteikiama prieiga prie ES verslininkų portalo ir apie gautą prieigą šie asmenys informuoja Muitinės departamento Tarifų skyrių.

4. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2016 m. gegužės 30 d. įsakymą Nr. 1B-458 „Dėl Privalomosios tarifinės informacijos sprendimų priėmimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

5. Šis įsakymas įsigalioja 2019 m. spalio 1 d.

 

 

Muitinės kriminalinės tarnybos direktorius,

atliekantis Muitinės departamento generalinio direktoriaus funkcijas                        Mantas Kaušilas

 

PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos generalinio direktoriaus

2019 m. rugsėjo 23 d. įsakymu Nr. 1B-849

 

 

PRIVALOMOSIOS TARIFINĖS INFORMACIJOS SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Privalomosios tarifinės informacijos sprendimų priėmimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato prašymo priimti Privalomosios tarifinės informacijos sprendimą pildymo, pateikimo ir nagrinėjimo tvarką ir Privalomosios tarifinės informacijos sprendimo priėmimo ir įforminimo muitinėje tvarką.

 

2.   Taisyklėse vartojamos sąvokos:

2.1Centrinė Europos Privalomosios tarifinės informacijos sistema (toliau – centrinė EBTI sistema) – Europos Komisijos valdoma centrinė sistema, kurioje saugomi elektroniniu būdu perduoti prašymų priimti PTI sprendimą, priimtų PTI sprendimų duomenys ir kita susijusi informacija. Centrinė EBTI sistema sąveikauja su ES verslininkų portalu.

Vieša (nuasmeninta) informacija apie PTI sprendimus skelbiama viešojoje EBTI sistemos versijoje adresu http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/ebti/ebti_consultation.jsp?Lang=lt.

2.2. Elektroninis pranešimas – struktūrizuota elektroninė (tekstinė) informacija, kurią sudaro duomenys, naudojami informacijos mainams. Į elektroninį pranešimą gali būti įkeliamos pridedamų dokumentų elektroninės versijos, prekių nuotraukos ar kiti atvaizdai ir pan.

2.3. Europos Sąjungos verslininkų portalas (toliau – ES verslininkų portalas) – Europos Komisijos valdoma sistema, skirta elektroninės informacijos mainams tarp verslininkų ir muitinės ir naudojama informacijai apie prašymus priimti PTI sprendimą ir PTI sprendimus ar apie visus vėlesnius įvykius, kurie gali daryti poveikį pirminiam prašymui ar sprendimui, teikti ir jos mainams vykdyti. Prie ES verslininkų portalo jungiamasi adresu https://customs.ec.europa.eu/gtp/.

2.4Pareiškėjas – asmuo, kuris prašo muitinės priimti su privalomąja tarifine informacija susijusį sprendimą.

2.5Privalomosios tarifinės informacijos (PTI) sprendimas – pagal pareiškėjo prašymą priimamas muitinės sprendimas, patvirtinantis prekių tarifinį klasifikavimą pagal Europos Sąjungoje naudojamas muitinės nomenklatūras ir privalomas visų Europos Sąjungos valstybių narių muitinėms ir sprendimo adresatui.

2.6. Sąjungos muitinės kodeksas – 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas (OL 2013 L 269, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. balandžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/632 (OL 2019 L 111, p. 54).

2.7Sąjungos muitinės kodekso deleguotasis aktas – 2015 m. liepos 28 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2015/2446, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 952/2013 papildomas išsamiomis taisyklėmis, kuriomis patikslinamos kai kurios Sąjungos muitinės kodekso nuostatos (OL 2015 L 343, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2018 m. gegužės 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2018/1063 (OL 2018 L 192, p. 1).

2.8. Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo aktas – 2015 m. lapkričio 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2015/2447, kuriuo nustatomos išsamios tam tikrų Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, nuostatų įgyvendinimo taisyklės (OL 2015 L 343, p. 558), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 8 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/989 (OL 2017 L  149, p. 19).

2.9Sprendimo adresatas – asmuo, kuriam skirtas PTI sprendimas.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Sąjungos muitinės kodekse, Sąjungos muitinės kodekso deleguotajame akte, Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akte ir Lietuvos Respublikos muitinės įstatyme.

 

3.   Sąjungos muitinės kodekso 14 straipsnis įpareigoja muitinę teikti asmenims informaciją apie muitų teisės aktų taikymą, įskaitant informaciją apie prekių tarifinį klasifikavimą, tačiau tokia informacija yra teisiškai privaloma tik tuo atveju, jeigu priimamas PTI sprendimas. Vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 33 straipsnio 2 dalimi, visi galiojantys PTI sprendimai yra privalomi tiek muitinei, tiek atitinkamo sprendimo adresatui.

 

4.   PTI sprendimai priimami neatlygintinai, tačiau vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 52 straipsnio 2 dalies b punktu iš pareiškėjo gali būti reikalaujama patiriamų išlaidų atlyginimo už atliktą prekių analizę ar ekspertizę ir už prekių pavyzdžių grąžinimą pareiškėjui paštu.

 

5.   Vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 6 straipsnio 1 dalimi visi informacijos, įskaitant prašymus priimti PTI sprendimą ar PTI sprendimus, mainai tarp muitinių ir ekonominės veiklos vykdytojų vykdomi naudojantis elektroninėmis duomenų apdorojimo priemonėmis per ES verslininkų portalą. Šis portalas vartotojams suteikia galimybę užsiprenumeruoti atitinkamo pranešimo gavimą nurodytu elektroninio pašto adresu, kai tik portale gaunamas muitinės išsiųstas elektroninis pranešimas.

 

II SKYRIUS

PRIEIGOS PRIE EUROPOS SĄJUNGOS VERSLININKŲ PORTALO SUTEIKIMAS

 

6. Ekonominės veiklos vykdytojų atstovų prisijungimas prie ES verslininkų portalo valdomas Europos Komisijos sukurtomis naudotojų autentifikavimo ir autorizavimo priemonėmis sąveikoje su Lietuvos Respublikos muitinėje įgyvendinta muitinės informacinių sistemų išorinių naudotojų autentifikavimo, autorizavimo ir atstovavimo sistema (toliau – Autentifikavimo sistema).

7. Ekonominės veiklos vykdytojo atstovas, norėdamas prisijungti prie ES verslininkų portalo, privalo pateikti duomenis, kurioje valstybėje narėje turi būti atliktas jo tapatybės ir įgaliojimo atstovauti ekonominės veiklos vykdytojui nustatymas.

8. Ekonominės veiklos vykdytojo atstovo tapatybė patvirtinama Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos priemonėmis, o jam suteikti įgaliojimai atstovauti ekonominės veiklos vykdytojui – Autentifikavimo sistemos priemonėmis.

9. Ekonominės veiklos vykdytojo atstovui prieiga prie ES verslininkų portalo suteikiama, jeigu ekonominės veiklos vykdytojas ir jo atstovas yra registruoti Autentifikavimo sistemoje.

10. Ekonominės veiklos vykdytojai ir jų atstovai, kaip atitinkamos paslaugos gavėjai, Autentifikavimo sistemoje registruojami Lietuvos Respublikos muitinės Elektroninių paslaugų portalo (https://epp.lrmuitine.lt) priemonėmis.

11. Prieigos prie Elektroninių paslaugų portalo ekonominės veiklos vykdytojams bei jų atstovams suteikimo sąlygas ir tvarką bei naudojimosi šiuo portalu tvarką nustato Elektroninių paslaugų portalo taisyklės, patvirtintos Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos generalinio direktoriaus 2017 m. kovo 24 d. įsakymu Nr.1B-234 „Dėl Elektroninių paslaugų portalo taisyklių patvirtinimo“.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMAS PRIIMTI PRIVALOMOSIOS TARIFINĖS INFORMACIJOS SPRENDIMĄ

 

12. Pareiškėjas, pageidaujantis gauti PTI sprendimą, naudodamasis jam suteiktomis prisijungimo prie ES verslininkų portalo priemonėmis tos Europos Sąjungos valstybės narės, kurioje įsisteigęs pareiškėjas arba kurioje bus naudojamas PTI sprendimas, kompetentingai muitinei pateikia elektroninį prašymą.

Teikiamas prašymas turi atitikti Sąjungos muitinės kodekso deleguotajame ir įgyvendinimo aktuose ir Taisyklėse nustatytus duomenų reikalavimus.

 

13. Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba.

 

14. Susiję dokumentai ar papildoma informacija gali būti pateikiami ir anglų ar rusų kalba. Tačiau, kai pateikiami dokumentai surašyti ne lietuvių kalba, gali būti prašoma pateikti prie prašymo pridedamų dokumentų vertimo į lietuvių kalbą. Jeigu pareiškėjas atsisako pateikti šių dokumentų vertimą, nukrypstant nuo Taisyklių 4 punkto, išlaidų atlyginimo gali būti reikalaujama už pareiškėjo pateiktų dokumentų vertimą į lietuvių kalbą.

 

15. Prašymas gali būti pateikiamas tik tuo atveju, jeigu jis yra susijęs su tikrai numatomu vykdyti importu iš Sąjungos muitų teritorijai nepriklausančių šalių arba eksportu į šias šalis.

 

16. Kiekvienos rūšies prekei turi būti pateikiamas atskiras prašymas. Prekės, turinčios panašias fizines charakteristikas, kokybę, gali būti laikomos tos pačios rūšies prekėmis, jeigu skirtumai neturi reikšmės jų tarifiniam klasifikavimui (pvz., skirtingų dydžių molio vazonai gėlėms).

 

17. Prašymo duomenų elementų pildymui taikomi Sąjungos muitinės kodekso deleguotojo akto A priede nurodyti bendrieji duomenų reikalavimai ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto A priede išdėstyti šių duomenų formatai ir kodai.

Prašymo laukelyje „Pareiškėjas“ (D. E. 3/1) nurodytas pareiškėjas automatiškai tampa PTI sprendimo adresatu.

Duomenų elemento „Atstovas muitinėje“ (D. E. 3/3) pildymas nėra privalomas, tačiau jeigu jis užpildomas, gali būti pareikalauta pateikti atitinkamo tiesioginio ar netiesioginio atstovavimo įrodymus (sutarties kopiją, įgaliojimą ar bet kurį kitą dokumentą).

Laukelyje „Už prašymą atsakingas asmuo ryšiams“ (D. E. 3/6) fakso numerio nurodyti neprivaloma, tačiau pageidautina, kad būtų nurodytas elektroninio pašto adresas.

Duomenų elemento „Muitinės nomenklatūra“ (D. E. II/2) skiltyje „Kita“ gali būti nurodyta tik Kombinuotosios nomenklatūros pagrindu sudaryta nomenklatūra.

Laukelyje „Prekių aprašymas“ (D. E. 5/2) nomenklatūros teksto citavimas leidžiamas tik išimtiniais atvejais, t. y. jeigu pateikta citata visiškai atitinka produkto aprašymą. Be įprastinio prekyboje naudojamo prekių pavadinimo, pareiškėjas taip pat turi pateikti fizinių prekės savybių apibūdinimą, atitinkantį ypatingas produkto savybes, prekių paskirtį arba naudojimo būdą (kokią funkciją prekės atlieka, kam jos naudojamos), prekių sudėtį (sudėtines dalis), sudedamųjų dalių (ingredientų) savybes, informaciją apie kitas charakteristikas, pvz., dydį, spalvą, pakuotę, apdirbimo procesą.

Laukelyje „Komercinis pavadinimas ir papildoma informacija“ (D. E. II/3) pateikiama informacija, kuri gali būti naudinga ir kuri turėtų būti laikoma konfidencialia, pvz., komercinis prekių pavadinimas, prekės ženklas, modelio numeris ir pan.

Kai prekių tarifiniam klasifikavimui reikšminga jų forma, sandara, išvaizda ar kitos vizualiai nustatomos charakteristikos, kartu su prašymu pageidautina pateikti elektroniniu pavidalu vieną ar kelias skaitmeninio formato prekių fotografijas arba skeneriu gautus fotografijų, brėžinių ar schemų skaitmeninius atvaizdus, atitinkamai pažymint pridedamus priedus laukelyje „Pavyzdžiai ir pan.“ (D. E. 8/4).

Pildant duomenų elementą „Kitiems adresatams išduoti PTI sprendimai“ (D. E. 2/2) informaciją apie priimtus PTI sprendimus galima rasti viešojoje centrinės EBTI sistemos versijoje internete Taisyklių 2.1 papunktyje nurodytu adresu.

18. Jeigu teikiamas prekės pavyzdys, pateikus prašymą pavyzdys nedelsiant išsiunčiamas Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas) Tarifų skyriui, lydraštyje nurodant tikslius prekės pavyzdžiui su prašymu susieti būtinus duomenis (pvz., prašymo registracijos numerį, jo pateikimo datą, pareiškėjo EORI kodą, prekės apibūdinimą ar kitus identifikacinius duomenis).

 

 

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMO PRIIMTI PRIVALOMOSIOS TARIFINĖS INFORMACIJOS SPRENDIMĄ PRIĖMIMAS

 

19. Gavus prašymą priimti PTI sprendimą, patikrinamas jo atitikimas teisės aktų nustatytoms prašymų priėmimo sąlygoms, t. y.:

19.1.  ar visi privalomi pildyti duomenų elementai yra užpildyti;

19.2.  ar pateikti prašyme nurodyti/pažymėti prekių pavyzdžiai ir kiti priedai (atsižvelgiant į prekės pobūdį, pvz., brošiūros, fotografijos);

19.3.  ar prašymas susijęs su PTI sprendimo taikymu arba numatoma taikyti muitinės procedūra;

19.4.  ar pateikti visi prekių tarifiniam klasifikavimui būtini duomenys, dokumentai, pavyzdžiai, laboratorinių tyrimų rezultatai, net jei jie nenurodyti prašyme;

19.5.  ar tam pačiam adresatui ir toms pačioms prekėms nėra priimtų ir galiojančių PTI sprendimų;

19.6.  ar tas pats pareiškėjas nėra pateikęs prašymo priimti PTI sprendimą dėl tų pačių prekių Muitinės departamentui ar kitos valstybės narės kompetentingai muitinės įstaigai.

 

20. Visi prašymai priimti PTI sprendimą, kurie yra tinkamai užpildyti, t. y. visi privalomi duomenų elementai užpildyti, turi būti registruojami, net jeigu prašymas vėliau bus atmestas.

Prašymui suteikiamas unikalus registracijos numeris, kurio pagrindiniai struktūros elementai nustatyti Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto A priede.

 

21. Įregistruoto prašymo duomenys, įskaitant elektroninio pavidalo nuotraukas ar kitus atvaizdus, paskelbiami centrinėje EBTI sistemoje.

 

22. Toliau nurodyta pareiškėjo pateikta arba muitinės pridėta informacija visais atvejais laikoma konfidencialia:

22.1.  informacija apie adresatą (pavadinimas ir t. t.);

22.2.  komercinis prekių pavadinimas;

22.3.  papildoma informacija (pvz., chemijos produktų sudėtis, laboratorinės analizės duomenys);

22.4.  gamintojų ženklai (logotipai) ant prekių pavyzdžių.

Prekių nuotraukos su etiketėmis arba su kitais išskirtiniais bruožais (pvz., tik konkrečiam produktui būdinga pakuotės forma) turi būti laikomos konfidencialiomis.

 

23. Prašymo perdavimas į centrinę EBTI sistemą nereiškia, kad prašymas formaliai laikomas priimtu.

 

24. Siekiant patikrinti, ar prašyme nurodytoms prekėms ir adresatui nėra jau priimtų PTI sprendimų arba toms pačioms prekėms nėra pateiktų kitų to paties pareiškėjo prašymų, analizuojama centrinėje EBTI sistemoje esanti informacija.

 

25. Jeigu nustatoma, kad adresatas jau turi galiojantį PTI sprendimą tapačioms prekėms, prašymas toliau nenagrinėjamas, pareiškėjas elektroniniu pranešimu informuojamas, kad PTI sprendimas nebus išduotas ir kad adresatas jau turi galiojantį PTI sprendimą, kuriuo privalo naudotis.

 

26. Jeigu nustatoma, kad pareiškėjas pateikė kitą prašymą priimti PTI sprendimą tapačioms prekėms kitai valstybei narei, per septynias kalendorines dienas nuo prašymo priėmimo kreipiamasi į kompetentingą kitos valstybės narės muitinę siekiant nustatyti, kuri valstybė priims PTI sprendimą. Paprastai prašymą nagrinėja valstybė narė, kuri pirmoji jį gavo, tačiau išimtiniais atvejais gali būti įvertinamos ir kitos svarbios aplinkybės, pvz., adresato buveinės adresas, valstybė, kurioje numatoma naudoti PTI sprendimą, prašymo užpildymo kalba.

 

27. Jeigu prašyme ir kartu su juo pateiktuose duomenyse nepakanka esminės informacijos prekių tarifiniam klasifikavimui ar nepateikta visa reikalaujama informacija, gali būti prašoma pareiškėjo pateikti papildomą informaciją, nurodant pagrįstą laikotarpį reikiamai informacijai pateikti.

Tuo atveju, jeigu pareiškėjas per jam nustatytą laikotarpį nepateikia prašomos informacijos, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 12 straipsnio 2 dalimi prašymas laikomas nepriimtu ir pareiškėjas apie tai informuojamas elektroniniu pranešimu.

 

28. Kai tik patikrinama, ar įvykdytos prašymo priėmimo sąlygos, ir nustatoma, kad visi prekių tarifiniam klasifikavimui reikalingi duomenys pateikti, įskaitant prekių pavyzdžius ir (arba) kitus priedus, jeigu jie siunčiami atskirai nuo prašymo, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per Sąjungos muitinės kodekso 22 straipsnio 2 dalyje prašymo priėmimo sąlygų tikrinimui nustatytą 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos laikotarpį pareiškėjas elektroniniu pranešimu informuojamas apie prašymo priėmimą ir datą, nuo kurios pradedamas skaičiuoti PTI sprendimo priėmimo laikas.

 

V SKYRIUS

PRIIMTO PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS, PRIVALOMOSIOS TARIFINĖS INFORMACIJOS SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

29. Jeigu priimtas prašymas, kuriame nurodytas pareiškėjas (adresatas) yra įsisteigęs kitoje ES valstybėje narėje, priimant sprendimą, be kita ko, įvertinama ir vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 16 straipsnio 1 dalies nuostatomis iš kitos valstybės narės gauta svarbi informacija, jeigu tokia buvo pateikta.

 

30. Jeigu po prašymo priėmimo nustatoma, kad PTI sprendimui priimti reikalinga papildoma informacija, įskaitant prekės pavyzdžio pateikimą, elektroniniu pranešimu kreipiamasi į pareiškėją ir nurodomas konkretus, neviršijantis Sąjungos muitinės kodekso deleguotojo akto 13 straipsnio 1 dalyje nustatyto laikotarpio, terminas trūkstamai informacijai pateikti. PTI sprendimo priėmimo terminas pratęsiamas laikotarpiu, per kurį pareiškėjas pateikia papildomą informaciją.

Jeigu pareiškėjas per jam nustatytą laikotarpį papildomos informacijos nepateikia, prašymo nagrinėjimas baigiamas nepriimant PTI sprendimo.

Apie sprendimo priėmimo termino pratęsimą ar sprendimą nutraukti prašymo nagrinėjimą elektroniniu pranešimu informuojamas pareiškėjas.

 

31. Jeigu prekės (pvz., žemės ūkio, kiti maisto, chemijos produktai, gėrimai, tekstilė, avalynė, mineralinės alyvos ir t. t.) tiksli sudėtis, kurią galima nustatyti ar patikrinti tik atliekant laboratorinius tyrimus, turi įtakos prekės tarifiniam klasifikavimui, atlikti laboratorinius tyrimus pareiškėjo vardu nėra muitinės pareiga. Tokiais atvejais pareiškėjas informuojamas apie tyrimų poreikį ir galimybę tokius tyrimus atlikti Muitinės laboratorijoje. Tyrimų įkainiai ir sąlygos bei papildomos išlaidos, kurias pareiškėjas turi atlyginti, aiškiai išdėstomos pranešime pareiškėjui.

 

32. Jeigu pareiškėjas sutinka atlikti tyrimus Muitinės laboratorijoje ir atlyginti šių tyrimų bei papildomas išlaidas, prekių pavyzdys nedelsiant persiunčiamas Muitinės laboratorijai, kuri atlieka tyrimus ir, gavusi pareiškėjo sutikimą, parengtą tyrimo protokolą persiunčia Muitinės departamento Tarifų skyriui.

 

33. Jeigu pareiškėjas atsisako atlikti laboratorinius tyrimus Muitinės laboratorijoje arba nešališkoje kompetentingos institucijos akredituotoje (sertifikuotoje) tyrimų laboratorijoje, įgaliotoje tirti atitinkamas prekes, arba atlyginti Muitinės laboratorijos tyrimų bei papildomas išlaidas, prašymo nagrinėjimo procedūra nutraukiama, nes nepateikta visa reikalinga informacija, ir apie tai informuojamas pareiškėjas.

 

34. Jeigu pateiktas prašymas yra išsamus ir tikslus ir pateikta visa prekės tarifiniam klasifikavimui reikalinga informacija ir Sąjungoje tapačioms ar panašioms prekėms nėra priimta prieštaringų PTI sprendimų, rengiamas PTI sprendimo projektas prašyme nurodytai prekei.

 

35. Priimant PTI sprendimą gali būti konsultuojamasi su kitų valstybių narių muitinėmis. Prireikus konkrečių prekių klasifikavimo klausimas gali būti svarstomas Muitinės departamento Prekių klasifikavimo komisijoje. Dėl šiame punkte nurodytų aplinkybių teisės aktuose nustatytas PTI sprendimo priėmimo laikotarpis nepratęsiamas.

 

36. PTI sprendimo priėmimas laikinai sustabdomas, jeigu nustatoma, kad kitoje valstybėje narėje kitam adresatui yra priimtas PTI sprendimas prašyme nurodytai tapačiai arba labai panašiai prekei ir, nesutikus su PTI sprendime nurodytu prekės tarifiniu klasifikavimu, per Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 23 straipsnio 1 dalies b punkte nustatytą terminą nepavyksta suderinti valstybių narių muitinių administracijų skirtingų nuomonių dėl vienodo prekių klasifikavimo. Pareiškėjas elektroniniu pranešimu informuojamas, kad prekių klasifikavimo klausimas perduotas svarstyti Europos Komisijai ir PTI sprendimas bus priimtas, kai tik atitinkamas sprendimas bus priimtas Sąjungos lygmenyje ir publikuotas.

 

37. Jeigu, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 34 straipsnio 10 dalimi, Europos Komisija, identifikavusi skirtingą tapačių prekių klasifikavimą, praneša apie PTI sprendimų priėmimo stabdymą konkrečioms su nagrinėjamu prašymu priimti PTI sprendimą susijusioms prekėms, PTI sprendimo priėmimas stabdomas, kol Europos Komisija, kai užtikrinamas teisingas ir vieningas atitinkamų prekių tarifinis klasifikavimas, neatšaukia pirmiau minėto sustabdymo.

 

38. Jeigu dėl nenumatytų aplinkybių per Sąjungos muitinės kodekso 22 straipsnio 3 dalyje nustatytą 120 kalendorinių dienų terminą PTI sprendimo priimti neįmanoma, dar nepasibaigus šiam terminui apie termino atidėjimo priežastis elektroniniu pranešimu informuojamas pareiškėjas, nurodant priežastis ir apytikrį terminą, per kurį numatoma priimti PTI sprendimą.

 

VI SKYRIUS

PRIVALOMOSIOS TARIFINĖS INFORMACIJOS SPRENDIMO ĮFORMINIMAS

 

39. Priėmus PTI sprendimą jam suteikiamas unikalus registracijos numeris, kurio pagrindiniai struktūros elementai nustatyti Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto A priede.

 

40. PTI sprendimas nedelsiant elektroniniu būdu perduodamas į centrinę EBTI sistemą.

 

41. Apie priimtą sprendimą, nurodant jo registracijos numerį, elektroniniu pranešimu informuojamas pareiškėjas.

 

VII SKYRIUS

PRIVALOMOSIOS TARIFINĖS INFORMACIJOS SRENDIMO GALIOJIMAS IR TAIKYMAS

 

42. PTI sprendimas įsigalioja nuo dienos, nurodytos PTI sprendimo laukelyje „Sprendimo įsigaliojimo data (D. E. 4/6).

 

43. Deklaruojant muitinei prekes, kurioms taikomas PTI sprendimas, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 20 straipsniu muitinės deklaracijoje privalo būti nurodytas PTI sprendimo registracijos numeris. Taip pat nurodomas dokumento kodas „C626“ ir PTI sprendimo priėmimo data.

 

44. PTI sprendimas negali būti taikomas importui ar eksportui, kuris buvo įvykdytas iki PTI sprendimo priėmimo.

 

45. Galiojančiu PTI sprendimu visoje Sąjungos muitų teritorijoje gali naudotis tik sprendimo adresatas ar jo vardu veikiantis atstovas.

 

46. Nepaisant to, kad PTI sprendime nurodytas trejų metų jo galiojimo terminas, sprendimas gali būti pripažintas negaliojančiu, atšauktas arba nustoti galioti nepasibaigus šiam laikotarpiui.

 

47. Jeigu po PTI sprendimo priėmimo nustatoma, kad prašyme buvo pateikta neteisinga ar nepilna informacija ir dėl to prekės priskirtos neteisingai atitinkamos nomenklatūros subpozicijai, PTI sprendimas pripažįstamas negaliojančiu. Tokiu atveju pratęsto naudojimo PTI sprendimu laikotarpis negali būti nustatomas.

 

 

 

48. Išskyrus atvejus, kai nustatyta kitaip, PTI sprendimas gali būti atšauktas šiais atvejais:

48.1kai vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 34 straipsnio 11 dalimi Europos Komisija priėmė sprendimą jį atšaukti;

48.2kai Sąjungoje priimtos gairės (nurodymai) klasifikuoti prekes atitinkamoje pozicijoje;

48.3kai po dvišalių konsultacijų su kitos valstybės narės muitine prieinama prie nuomonės, kad prekė turėtų būti klasifikuojama kitoje atitinkamos nomenklatūros subpozicijoje;

48.4kai po priimtų PTI sprendimų peržiūros nustatoma, kad prekės klasifikuotinos kitu kodu;

48.5kai po atliktos peržiūros nustatomas neatitikimas, nesusijęs su prekių klasifikavimu (pvz., netiksliai nurodytas adresato pavadinimas ar adresas, nepilnai aprašytos prekės ar pan.).

 

49. Teisės aktų nustatyta tvarka PTI sprendimą pripažinus negaliojančiu, jį atšaukus ar kitais atvejais, kai jis nustoja galioti nepasibaigus 3 metų terminui, sprendimo adresatas nedelsiant informuojamas elektroniniu pranešimu, nurodant PTI sprendimo negaliojimo priežastį ir datą, nuo kurios jis nustoja galioti.

 

50. Pareiškėjo pageidavimu (pateikus naują prašymą) PTI pripažinimo negaliojančiu ar atšaukimo atvejais gali būti priimamas naujas PTI sprendimas.

 

51. Kai PTI sprendimas buvo atšauktas ar nustojo galioti nepasibaigus trejų metų laikotarpiui, adresatui jo prašymu Sąjungos muitinės kodekso ir jo įgyvendinimo reglamento nustatytais atvejais gali būti suteikta galimybė naudotis PTI sprendimu vykdant privalomas sutartis, sudarytas remiantis tuo sprendimu.

 

52. Pratęsto naudojimosi laikotarpis nenustatomas šiais atvejais:

52.1.  PTI sprendimas pripažintas negaliojančiu dėl prašyme pateiktos neteisingos ar nepilnos informacijos.

52.2.  PTI sprendimas nustojo galioti dėl Suderintos sistemos, Kombinuotosios nomenklatūros ar kitos nomenklatūros pakeitimų.

52.3.  PTI sprendimas atšauktas dėl vienos ar daugiau sprendimo priėmimo sąlygų neįvykdymo.

52.4.  PTI sprendimas atšauktas dėl tapačioms prekėms priimto Europos Sąjungos Teisingumo teismo sprendimo.

52.5.  PTI sprendimas atšauktas dėl neatitikimo, nesusijusio su prekių tarifiniu klasifikavimu.

 

53. Atitinkamo sprendimo adresatas, nepažeisdamas Sąjungos muitinės kodekso 34 straipsnio 9 dalyje nustatyto termino, pateikdamas prašymą naudotis PTI sprendimu jam nustojus galioti, privalo pateikti įrodymus, kad remiantis netekusiu galios PTI sprendimu jis sudarė privalomas sutartis, nurodyti tikslų prekių kiekį, kuriam prašoma suteikti pratęsto naudojimo laikotarpį, ir pažymėti, kuriose valstybėse narėse bus atliekami muitinės formalumai (naudojamasi PTI sprendimu).

Tuo atveju, jeigu adresato sudarytose sutartyse konkretus prekių kiekis nėra įvardytas, prekių kiekis, kuriam bus suteiktas pratęstas naudojimasis PTI sprendimu, turi būti nustatomas pagal sprendimo adresato pateiktas pagrįstas prognozes.

 

54. Priėmus sprendimą dėl pratęsto naudojimo laikotarpio suteikimo, adresatas informuojamas elektroniniu pranešimu, aiškiai ir detaliai išdėstant pratęsto naudojimosi sprendimu sąlygas, nurodoma laikotarpio, kurį dar galima naudoti PTI sprendimą, pabaigos data, prekių, kurios gali būti įformintos muitinėje per naudojimosi sprendimu pratęsimo laikotarpį, kiekis ir matavimo vienetai, išreikšti papildomais mato vienetais, kaip apibrėžta Kombinuotojoje nomenklatūroje.

 

55. Deklaruojant prekes, kurių atžvilgiu naudojimasis nebegaliojančiu PTI sprendimu pratęstas, pratesimo laikotarpiu jos gali būti priskiriamos atitinkamos nomenklatūros subpozicijai, nurodytai nebegaliojančiame PTI sprendime.

 

56. Priėmus sprendimą dėl pratęsto naudojimosi PTI sprendimu, atliekama šio sprendimo sąlygų vykdymo, o ypač pratesimo laikotarpiu deklaruojamų prekių kiekių, stebėsena. Nustačius nepagrįstus pratęsto PTI sprendimo naudojimo atvejus, teisės aktų nustatyta tvarka taisomi muitinės deklaracijų duomenys ir prireikus perskaičiuojami deklaruoti mokesčiai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Jeigu pareiškėjas, įsisteigęs Lietuvos Respublikoje, pateikia prašymą priimti PTI sprendimą kitoje valstybėje narėje, o pastaroji praneša apie tai Muitinės departamentui, turint svarbios informacijos prašymo nagrinėjimui apie tai nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pranešama atitinkamai valstybei narei.

 

58. Vadovaudamasis Sąjungos muitinės kodekso 23 straipsnio 5 dalimi ir Sąjungos muitinės kodekso įgyvendinimo akto 21 straipsnio 7 dalimi, Muitinės departamento Tarifų skyrius atlieka naudojimosi PTI sprendimais stebėseną.

 

59. Vadovaudamasis Sąjungos muitinės kodekso 44 straipsniu, sprendimo adresatas jam nepalankų sprendimą turi teisę apskųsti Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo 31 straipsnio 2 dalies nustatyta tvarka, tačiau, vadovaujantis Sąjungos muitinės kodekso 45 straipsnio 1 dalimi, skundo pateikimas nesustabdo apskųsto PTI sprendimo vykdymo, išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nurodytus atvejus.

 

60. Laikino ES verslininkų portalo veikimo sutrikimo atveju specialiosios priemonės nėra taikomos. Informacija, reikalinga atitinkamiems formalumams atlikti, pateikiama ES verslininkų portalo priemonėmis, pašalinus sistemos veikimo sutrikimus.

 

___________________