LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2017 M. BIRŽELIO 5 D. ĮSAKYMO NR. A1-281 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.3.1-ESFA-V-401 „BEDARBIŲ INTEGRACIJA Į DARBO RINKĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 3 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. rugpjūčio 30 d. Nr. A1-452

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.1-ESFA-V-401 „Bedarbių integracija į darbo rinką“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 3, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-281 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.1-ESFA-V-401 „Bedarbių integracija į darbo rinką“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3 patvirtinimo“:

1.1. Papildau 2.9 papunkčiu:

2.9. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau − Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013).“

1.2. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki:

 

Iš viso lėšų iki:

Iš jų veiklos lėšų rezervas:

Europos socialinio fondo lėšų, Eur

Valstybės biudžeto lėšų, Eur

Europos socialinio fondo lėšų, Eur

Valstybės biudžeto lėšų, Eur

Iš viso iki:

97 159 045,18

80 957 730,32

16 201 314,86

5 997 956,00

2 443 356,00

Devyniasdešimt septynių milijonų vieno šimto penkiasdešimt devynių tūkstančių keturiasdešimt penkių eurų 18 centų

Aštuoniasdešimties milijonų devynių šimtų penkiasdešimt septynių tūkstančių septynių šimtų trisdešimties eurų 32 centų

Šešiolikos milijonų dviejų šimtų vieno tūkstančio trijų šimtų keturiolikos eurų 86 centų

Penkių milijonų devynių šimtų devyniasdešimt septynių tūkstančių devynių šimtų penkiasdešimt šešių eurų

Dviejų milijonų keturių šimtų keturiasdešimt trijų tūkstančių trijų šimtų penkiasdešimt šešių eurų“.

 

1.3. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Priemonės tikslas – padidinti bedarbių, registruotų Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba), užimtumą, investuojant į tas aktyvios darbo rinkos politikos priemones, kuriomis siekiama suteikti ar tobulinti bedarbių profesinę kvalifikaciją ir kompetencijas, ugdyti praktinius darbo įgūdžius, skatinti teritorinį judumą, taip pat didinti bedarbių motyvaciją įsidarbinti ar mokytis.“

1.4. Papildau 10.8 papunkčiu:

10.8. savarankiško užimtumo rėmimas.“

1.5. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:    

11. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašus numatoma sudaryti 2017 m. III ketvirtį – 2018 m. III ketvirtį.“

1.6. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra Užimtumo tarnyba, partneriai negalimi.“

1.7. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Projektai turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2015 m. kovo 26 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-2.1 (4), 2017 m. liepos 11 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-4.1(26) ir 2018 m. birželio 12 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-3(33):

14.1. projektai atitinka Užimtumo didinimo plano 3.3.2 priemonę;

14.2. projektai atitinka Užimtumo įstatymo nuostatas.“

1.8. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Tinkama projekto tikslinė grupė yra bedarbiai, registruoti Užimtumo tarnyboje. Prioritetas teikiamas sunkiai į darbo rinką integruojamiems asmenims: ilgalaikiams, nekvalifikuotiems bedarbiams, vyresniems negu 54 metų bedarbiams, darbingo amžiaus neįgaliesiems.“

1.9. Pakeičiu 20.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.1. Bedarbiai, įskaitant ilgalaikius bedarbius, dalyvavę ESF veiklose“ (rodiklio kodas P.B.001) – 25 520 (veiklos peržiūros rodiklis);“

1.10. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Finansavimas, skiriamas Aprašo 10.8 papunktyje nurodytai veiklai įgyvendinti, laikomas nereikšminga (de minimis) pagalba, kuri teikiama vadovaujantis Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. Prašomos (galimos) skirti nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos konkrečiam subsidijos savarankiškam užimtumui remti gavėjui (toliau – de minimis pagalbos gavėjas) teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis šia tvarka:

26.1. projekto vykdytojas įvertina:

26.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimams, užpildydamas Subsidijos savarankiškam užimtumui remti gavėjo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, parengtą pagal Aprašo 2 priedą;

26.1.2. ar nebus viršyta nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo riba: bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) ribos per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam de minimis pagalbos gavėjui – 100 000 Eur (vieno šimto tūkstančių eurų);

26.1.3. sąsajas pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 „vienos įmonės“ sąvoką, kaip apibrėžta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius Vienos įmonės deklaraciją pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013. Vienos įmonės deklaracijos pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 forma yra skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų priedų formos“;

26.2. projekto vykdytojas, atlikęs Aprašo 26.1 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl nereikšmingos (de minimis) pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatyta tvarka, per 5 darbo dienas nuo nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo dienos registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą;

26.3. projekto vykdytojas raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėją apie priimtą sprendimą priskirti de minimis pagalbą, nurodydamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį bei pobūdį ir pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (nurodydamas pavadinimą bei paskelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai apskaičiuotos nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis lygus 0.“

1.11. Pakeičiu 29 punkto lentelės 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

1. profesinio mokymo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 37 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas bei Aprašo 31.2 papunktyje nurodytą bedarbių profesinio mokymo išlaidų fiksuotąjį įkainį;

2. įdarbinimo subsidijuojant išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 4142 straipsniuose ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas bei Aprašo 31.3 papunktyje nurodytą subsidijos darbo užmokesčiui fiksuotąjį įkainį;

3. darbo įgūdžių įgijimo rėmimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 41 ir 43 straipsniuose ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas bei Aprašo 31.3 papunktyje nurodytą subsidijos darbo užmokesčiui fiksuotąjį įkainį;

4. projekto dalyvių, dalyvaujančių paramos judumui priemonėje, kelionės į darbo, stažuotės atlikimo vietą ir atgal išlaidos ne ilgiau kaip 3 mėnesius nuo įsidarbinimo arba dalyvavimo stažuotėje pradžios. Kelionės išlaidos kompensuojamos, vadovaujantis Užimtumo įstatymo 40 straipsnyje nustatytomis sąlygomis ir tvarka pagal Aprašo 31.1 papunktyje nurodytą transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį;

5. įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 38 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

6. stažuotės išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 39 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

7. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 391 straipsnyje ir Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas;

8. savarankiško užimtumo rėmimo išlaidos, jei jos atitinka Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 2 ir 3 dalyse ir 47 straipsnyje bei Užimtumo rėmimo priemonių apraše nustatytas sąlygas. Šios išlaidos apmokamos taikant Aprašo 31.4 papunktyje nurodytą fiksuotąjį įkainį.“

 

1.12. Papildau 291 punktu:

291. Aprašo 10.8 papunktyje nurodyta veikla negali būti finansuota ar finansuojama, ar, suteikus finansavimą, teikiama finansuoti iš kitų priemonių ar programų, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, ES struktūrinių fondų, kitų fondų ar finansinių mechanizmų.

1.13. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Įgyvendinant projektų veiklas, projekto dalyvių kelionių išlaidos, bedarbių profesinio mokymo išlaidos, subsidijų darbo užmokesčiui ir subsidijų darbo vietoms steigti išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius:

31.1. patirtos kelionių išlaidos apmokamos taikant transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. A1-311 „Dėl 1 kilometro įkainio patvirtinimo“. Transporto išlaidų fiksuotojo įkainio dydžio apskaičiavimo analizė skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas fiksuotasis įkainis taip pat taikomas jau vykdomiems projektams nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, įsigaliojimo dienos;

31.2. bedarbių profesinio mokymo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, kurie apskaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. spalio 3 d. Bedarbių profesinio mokymo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatyti fiksuotieji įkainiai, atnaujinti fiksuotieji įkainiai taip pat taikomi projektams, dėl kurių projektų sutartys jau sudarytos, nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, įsigaliojimo ar tyrimo atnaujinimo dienos;

31.3. subsidijos darbo užmokesčiui išlaidos apmokamos, taikant fiksuotuosius įkainius, kurie apskaičiuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. lapkričio 28 d. atliktu Subsidijos darbo užmokesčiui fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatyti fiksuotieji įkainiai, atnaujinti fiksuotieji įkainiai taikomi projektų paraiškoms ir įgyvendinamiems projektams, nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, įsigaliojimo ar tyrimo atnaujinimo dienos;

31.4. savarankiško užimtumo rėmimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotąjį įkainį, kuris apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2017 m. liepos 5 d. Subsidijos darbo vietai steigti fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimu. Tyrimo ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Atnaujinus tyrimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas fiksuotasis įkainis taikomas projektų paraiškoms ir įgyvendinamiems projektams nuo teisės aktų, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, įsigaliojimo ar tyrimo atnaujinimo dienos.“

1.14. Papildau 32.4 papunkčiu:

32.4. projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotasis įkainis ar fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyti, patikslintas dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.“

1.15. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Užimtumo tarnyba per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai raštu pateikti projektinius pasiūlymus, užpildytus pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

1.16. Papildau 591 punktu:

591. Projekto vykdytojas turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) reikalavimų laikymąsi.“

1.17. Pakeičiu priedo žymą ir ją išdėstau taip:

 

„2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.1-ESFA-V-401 „Bedarbių integracija į darbo rinką“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 3

1 priedas“.

1.18. Pakeičiu 1 priedo 4.5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai“.

 

 

 

 

1.19. Pakeičiu 1 priedo 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kurie verčiasi ūkine ir (arba) ekonomine veikla (toliau – fizinis asmuo), kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše“.

 

 

 

 

1.20. Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

 

 

 

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

 

 

 

5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) ar fizinis (-iai) asmuo (asmenys) yra užsienio pilietis (-čiai), arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (tikrinama ne vėliau kaip per 7 dienas nuo paraiškos gavimo dienos; jei nustatoma, kad skola viršija 50 eurų, pareiškėjui leidžiama dokumentais pagrįsti, kad paraiškos pateikimo dieną skola neviršijo 50 eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

 

 

 

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (‑iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui );

 

 

 

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

 

 

 

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

 

 

 

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 m. ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

 

 

 

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui)“.

 

 

 

 

1.21. Pakeičiu 1 priedo dalį „Galutinė projekto atitikties bendriesiems reikalavimams ir specialiesiems kriterijams vertinimo išvada“ ir ją išdėstau taip:

 

GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS IR SPECIALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMO IŠVADA:

 

1)   Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės ar regionų projektų sąrašą?

 

Taip                                                   Ne                                          Taip su išlyga

Komentarai: __________________________________________________________

 

(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000. Jei palyginti su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai (kaip jie apibrėžti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 1222 punkte), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei palyginti su valstybės ar regionų projektų sąrašu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai, t. y. kai keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatomas skirti finansavimo lėšų suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei palyginti su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės ar regionų projektų sąrašu paraiškoje yra atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti. Šis punktas taikomas tik valstybės ir regionų projektų planavimo būdu atrenkamiems projektams).

 

2)   Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius projektų reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

 

Taip                                                   Ne                                          Taip su išlyga

Komentarai: __________________________________________________________

(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius 1000. Jei pažymimas rezultatas „Ne“ arba Taip su išlyga, pildomas komentaras).

 

3)   Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 

Taip, nebandė

Ne, bandė

Komentarai: ____________________________________________________________

(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės. Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000).

 

4)   Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatytos tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti EK išlaidos

 

Bendra projekto vertė, Eur

Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma:

Paja-mos, maži-nančios tinka-mų dekla-ruoti EK išlaidų sumą, Eur

Tinkamos deklaruoti EK išlaidos

Iš viso, Eur

Iš jų:

Didžiau-sia EK tinkamų deklaruo-ti išlaidų suma, Eur

Dalis nuo tinka-mų finan-suoti išlai-dų, proc.

 

Prašo-mos skirti lėšos – iki, Eur

Dalis nuo tinkamų finan-suoti išlaidų, proc.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

1

2

3

4=(3/2)*

100

5

6=(5/2)*

100

7

8

9=(8/2)*100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Bendra projekto vertė apima ir tinkamas, ir netinkamas išlaidas)

 

Pastabos:

 

(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį.

Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000.)

 

____________________________________      _____      ____________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos

atsakingo asmens pareigų pavadinimas)                     (data)       (vardas ir pavardė, parašas*)

 

* Jei pildoma popierinė versija.

 

1.26. Papildau 2 priedu (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 1.3, 1.6, 1.8 ir 1.15 papunkčiai įsigalioja 2018 m. spalio 1 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                          Linas Kukuraitis

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros

2018-06-22 raštu

Nr. SB-2018-00724