VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2019 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 1S-25 „DĖL PIRKIMŲ IR KONCESIJŲ PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. birželio 8 d. Nr. 1S-114

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisykles, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25 „Dėl Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės):

1. Pakeičiu 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.2. Sisteminis vertinimas – kelių to paties pirkimų vykdytojo ar tam tikru pagrindu susijusių (pvz., analogiškas pirkimo objektas, vertė, ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai, ta pati veiklos sritis ar pan.) skirtingų pirkimų vykdytojų atliekamų (atliktų) pirkimų procedūrų ir (arba) šių pirkimų pagrindu sudarytų sutarčių nuostatų ir jų vykdymo ar kelių to paties pirkimų vykdytojo ar tam tikru pagrindu susijusių (pvz., analogiškas objektas, ta pati veiklos sritis ar pan.) skirtingų pirkimų vykdytojų atliekamų (atliktų) koncesijų procedūrų ir (arba) šių koncesijų pagrindu sudarytų sutarčių nuostatų ir jų vykdymo atitikties pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų, nustatančių ribojimus ar draudimus skirti ar toliau vykdyti pirkimų ir koncesijų sutartis, taikymą aptariančių (toliau – tarptautinių sankcijų taikymą nustatantys teisės aktai) teisės aktų reikalavimams įvertinimas;“.

2. Pakeičiu 2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.4. Tikrinimas – konkretaus pirkimų vykdytojo veiklos, susijusios su apibrėžto laikotarpio pirkimų planavimu, inicijavimu, pirkimų procedūrų organizavimu ir vykdymu, sutarčių sudarymu ir vykdymu (toliau – tikrinimo objektas) įvertinimas, kurio metu analizuojama ir vertinama pirkimų vykdytojo veikla, susijusi su tikrinimo objektu, bei pateikiamos sisteminės įžvalgos, išvados ir rekomendacijos dėl atitikties pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimams, duodami (kai galima taikyti) įpareigojimai, susiję su nustatytais šių teisės aktų pažeidimais;“.

3. Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.5. Vertinimas – pirkimų vykdytojo atliekamo (atlikto) atskiro pirkimo procedūrų ir (arba) sudarytos sutarties nuostatų ir jos vykdymo ar atliekamos (atliktos) koncesijos procedūrų ir (arba) šios koncesijos suteikimo procedūrų pagrindu sudarytos koncesijos sutarties nuostatų ir jos vykdymo (toliau kartu – vertinimo objektas) atitikties pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimams įvertinimas.“

4. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Vertinimo tikslas – atsižvelgiant į nurodytą priežiūros veiksmų mastą (tuo atveju, kai vertinimo objektas perduotas vertinti Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupės), pirkimų vykdytojui teiktas rekomendacijas (tuo atveju, kai vertinimo objektas perduotas vertinti Tarnybos Prevencijos ir skelbimų skyriaus), administruojančios institucijos prašyme ar teisėsaugos institucijos pavedime nurodytas aplinkybes, įvertinti nurodyto vertinimo objekto atitiktį pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimams, pateikiant pirkimų vykdytojui (ir administruojančiai institucijai, kai vertinimas atliekamas jos prašymu, ar teisėsaugos institucijai, kai vertinimas atliekamas jos pavedimu) vertinimo išvadą ar teisėsaugos institucijai specialisto – išvadą.“

5. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Pasirengimo vertinimui metu jungiamasi prie Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) ir nagrinėjama CVP IS esanti informacija, analizuojami kiti Tarnybos apie vertinimo objektą turimi duomenys, nustatomi pagrindiniai klausimai, į kuriuos, norint pasiekti vertinimo tikslą, reikia atsakyti, įvertinamas atitinkamos srities specialistų (ekspertų) pasitelkimo poreikis ir, prireikus, šie specialistai (ekspertai) pasitelkiami, prireikus, kreipiamasi tarnybinės pagalbos į kitas valstybės ar savivaldybių institucijas ar įstaigas, įsivertinamas poreikis stebėti pirkimų ar koncesijos suteikimo komisijos posėdį ir, nusprendus šia galimybe pasinaudoti, apie tai raštu informuojamas pirkimų vykdytojas, kreipiamasi raštu į pirkimų vykdytoją, jei reikia papildomų dokumentų ar kitos informacijos, įtarus pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų, su jų įgyvendinimu susijusių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų pažeidimus ir vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais – sustabdomos pirkimo ar koncesijos procedūros.“

6. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Tikrinimo tikslas – atsižvelgiant į nustatytas rizikas įvertinti pirkimų vykdytojo veiklos, susijusios su tikrinimo objektu, atitiktį pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimams, pateikiant pirkimų vykdytojui tikrinimo ataskaitą su išvadomis, konstatuotais pažeidimais ir rekomendacijomis dėl šios veiklos tobulinimo.“

7. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Jeigu atliekant tikrinimą kyla pagrįstų įtarimų, kad pirkimų vykdytojo tikrinimo metu atliekamų pirkimų ar vykdomų koncesijų suteikimo procedūrų metu galimai pažeidžiamos pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų, juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų nuostatos, apie tai tikrinimą atliekančių Tarnybos valstybės tarnautojų bendru tarnybiniu pranešimu informuojama Tarnybos Pranešimų vertinimo darbo grupė.“

8. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Valstybės tarnautojai, gavę užduotį atlikti tikrinimą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo pavedimo atlikti tikrinimą gavimo dienos, vadovaudamiesi Taisyklių priede Nr. 5 nurodytomis sąlygomis, aptariančiomis tikrintinų pirkimų ir sutarčių apimtis, bei atsižvelgdami į Tikrintinų pirkimų vykdytojų sąraše pateiktą informaciją apie pirkimų vykdytojo veiklos ypatumus, atlieka pasirengimą tikrinimui mutatis mutandis taikant Taisyklių 10 punkto nuostatas.

Paklausime pirkimų vykdytojui prašomai informacijai pateikti turi būti nurodomas šios informacijos pateikimo terminas, kuris negali būti ilgesnis, kaip 20 darbo dienų. Motyvuotu pirkimų vykdytojo prašymu Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas Tarnybos direktoriaus pavaduotojas gali šį terminą pratęsti dar iki 10 darbo dienų.“

9. Pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Peržiūra yra vertinimo ar tikrinimo dalis, skirta surinktų duomenų patikrinimui, konstatuotų aplinkybių ar nustatytų faktų pagrįstumo vertinimui, pažeidimų kvalifikavimo atitikties pirkimus ar koncesijas reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių ar tarptautinių sankcijų taikymą nustatančių teisės aktų nuostatoms ir vienodos praktikos laikymosi užtikrinimui. Vertinimo peržiūrą atlieka Tarnybos Priežiūros skyriaus vedėjas ir jo paskirtas skyriaus valstybės tarnautojas. Tikrinimo peržiūrą atlieka Tarnybos Priežiūros skyriaus vedėjas.“

10. Pakeičiu 1 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

11. Pakeičiu 3 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

12. Pakeičiu 4 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

13. Pakeičiu 5 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

laikinai atliekantis direktoriaus funkcijas                                                          Arūnas Siniauskas


 

Pirkimų ir koncesijų priežiūros

taisyklių

1 priedas

 

(Vertinimo išvados forma)

 

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

VERTINIMO IŠVADA

 

 

_________________________________ __________ _______________

(adresatas (-ai), kuriam (-iems) siunčiama išvada                                            (data)                              (registracijos Nr.) 

 

__________________________________________________________________________

(nurodomas vertinimo atlikimo teisinis pagrindas, pirkimų vykdytojo pavadinimas, vertinimo objektas)

 

 

I dalis. Bendra informacija

 

Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris

 

Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas

 

Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas

 

Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM

 

Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas

 

Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas

 

 

Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija

 

Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją:

 

 

*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.


 

 

II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai

 

1.

 

 

 

______________________________________________________________________

(nurodoma pažeista teisės akto struktūrinė dalis bei pateikiama išnaša, kurioje pacituojama pažeista teisės akto nuostata)

 

________________________________________________________________________________

(pateikiamas pažeidimo aprašymas (nurodant pažeidimo esmę ir argumentus (motyvus), pagrindžiančius pažeidimo padarymo faktą, pažeidimo padarymo laiką, dokumento (jei toks yra) numerį, sprendimą priėmusį/pažeidimą padariusį asmenį ir kt.)

2.

...

 

 

III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai

 

1.

______________________________________________________________________

(nurodoma pažeista teisės akto struktūrinė dalis bei pateikiama išnaša, kurioje pacituojama pažeista teisės akto nuostata)

________________________________________________________________________________

(pateikiamas pažeidimo aprašymas (nurodant pažeidimo esmę ir argumentus (motyvus), pagrindžiančius pažeidimo padarymo faktą, pažeidimo padarymo laiką, dokumento (jei toks yra) numerį, sprendimą priėmusį/pažeidimą padariusį asmenį ir kt.)

2.

...

 

 

IV dalis. Sprendimas

 

________________________________________________________________________________

(Nurodomos pažeistų teisės aktų struktūrinės dalys, sprendimo motyvai, įpareigojimas (jeigu teikiamas), rekomendacinio pobūdžio siūlymas (jeigu teikiamas), sprendimo apskundimo tvarka)

 

Pastabos

 

________________________________________________________________________________

(neigiamų aspektų (kurie nekvalifikuotini, kaip teisės aktų pažeidimai) dėl netinkamo pirkimo atlikimo (sutarties vykdymo) proceso nurodymas)

 

____________________ ______________ ____________________

(pasirašančiojo pareigos)                                       (parašas)                                          (pasirašančiojo vardas, pavardė)

 

(vertinimo išvados rengėjo nuoroda)

______________

 

part_7dd1c5a1380f4fd49565e2a4812cc97b_end


 

Pirkimų ir koncesijų priežiūros

taisyklių

3 priedas

 

PAVYZDINIS KONTROLINIS VERTINIMO KLAUSIMYNAS

 

Eil. Nr.

Klausimai

1.

Ar Viešųjų pirkimų tarnybos valstybės tarnautojui atliekant vertinimą nekyla viešųjų ir privačių interesų konflikto?

2.

VIEŠASIS PIRKIMAS/PIRKIMAS, ATLIEKAMAS VANDENTVARKOS, ENERGETIKOS, TRANSPORTO AR PAŠTO PASLAUGŲ SRITIES PERKANČIOJO SUBJEKTO

2.1

Ar pirkimo objektas įsigyjamas iš Centrinės perkančiosios organizacijos ar per ją, jei ne, ar pirkimų vykdytojas motyvavo savo sprendimą ir jį paskelbė pirkėjo profilyje? ([2] 82 str. 2 d.; [3] 90 str. 2 d.)

2.2

Ar pirkimo vykdytojas atliko privalomas rinkos dalyvių konsultacijas? ([2] 27 str. 1 d. 1 p.; [3] 39 str. 1 d. 1 p.)

2.3

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai valdo interesų konfliktus? ([2] 21 str. 2 d., 3 d.; [3] 33 str. 2 d., 3 d.; [6] 4 str. 3 d. 8 p., 5 str. 6 d.)

2.4

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai apskaičiavo planuojamo pirkimo vertę ir pagal ją pasirinko kokios vertės pirkimą turi atlikti? ([2] 4 str., 5 str.; [3] 12 str., 13 str.; [10])

2.5

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai pasirinko pirkimo būdą? ([2] 59 str. 1 d., 61 str. 1 d., 63 str., 67 str., 71 str., 73 str. 1 d.; [3] 69 str. 1 d., 71 str. 1 d., 73 str. 1 d., 76 str. 1 d., 79 str., 81 str. 1 d.; [9] 21.2 p.; perkančiųjų subjektų mažos vertės pirkimų taisyklės)

2.6

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai paskelbė apie pirkimą? ([2] 30 str., 31 str., 34 str.; [3] 42 str., 44 str., 47 str.; [13])

2.7

Ar pirkimo dokumentuose pateikta būtina informacija? ([2] 35 str. 2 d.; [3] 48 str. 2 d.; [9] 21.3.3 p.; perkančiųjų subjektų mažos vertės pirkimų taisyklės)

2.8

Ar pirkimo objektas suskaidytas į dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį? ([2] 28 str.; [3] 40 str.)

2.9

Ar pirkimo techninė specifikacija užtikrina konkurenciją ir nediskriminuoja tiekėjų?

([2] 37 str. 3 d.; [3] 50 str. 3 d.)

2.10

Ar pirkimo dokumentuose tinkamai nustatyti tiekėjų pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos reikalavimai ir (arba) reikalaujami kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartai? ([2] 46 str., 47 str., 48 str., 50 str. 1 d., 2 d., 7 d., 51 str. 1 d., 2 d., 3 d., 4 d., 5 d., 7 d., 9 d.; [3] 59 str., 60 str.; [11])

2.11

Ar pirkimo dokumentuose tinkamai nustatyti pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai? ([2] 55 str. 1 d., 3 d., 4 d., 5 d., 6 d., 56 str.; [3] 64 str. 1 d., 3 d., 4 d., 5 d., 6 d., 65 str.)

2.12

Ar tinkamai atliktas tiekėjo ir jo pateiktos paraiškos ir pasiūlymo vertinimas? ([2] 45 str.; [3] 58 str.; [9] 21.3.7 p., 21.3.12 p., 21.3.13 p., 21.3.14 p.; perkančiųjų subjektų mažos vertės pirkimų taisyklės)

2.13

Ar tinkamai ir laiku išnagrinėtos tiekėjų pretenzijos? ([2] 103 str.; [3] 109 str.)

2.14.

Ar sudarant pirkimo sutartis žodžiu laikomasi jų sudarymo sąlygų? ([2] 86 str. 7 d.; [3] 94 str. 7 d.)

2.15

Ar sudarant pirkimo (preliminariąją) sutartį laikomasi atidėjimo termino? ([2] 86 str. 8 d.; [3] 94 str. 8 d.)

2.16

Ar sudarant pirkimo (preliminariąją) sutartį nepakeista laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina, sąnaudos ar kitos sąlygos, derybų ar dialogo atveju – galutinai suderėta kaina, sąnaudos ar kitos sąlygos ir pirkimo dokumentuose nustatytos pirkimo sąlygos? ([2] 86 str. 3 d.; [3] 94 str. 3 d.)

2.16

Ar pirkimo (preliminariojoje) sutartyje nustatytos būtinos sąlygos? ([2] 87 str. 1 d.; [3] 95 str. 1 d.; [9] 21.4.6 p.; perkančiųjų subjektų mažos vertės pirkimų taisyklės)

2.17

Ar Pirkimo vykdytojas tinkamai ir laiku Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paskelbė laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo (preliminariąją) sutartį, ir visus sutarties pakeitimus? ([2] 86 str. 9 d.; [3] 94 str. 9 d.; [9] 21.4.4 p.; [14])

2.18

Ar tinkamai atlikti pirkimo (preliminariosios) sutarties pakeitimai? ([2] 89 str.; [3] 97 str.)

2.19

Ar tiekėjo pateiktos prekės, suteiktos paslaugos ar atlikti darbai atitinka sutartyje nustatytus reikalavimus? ([2] 17 str. 1 d., 2 d.; [3] 29 str. 1 d., 2 d.)

2.20

Ar vykdant pirkimą, sudarant ir vykdant sutartį laikytasi tarptautinių sankcijų, nustatančių ribojimus ar draudimus skirti ar toliau vykdyti pirkimų ir koncesijų sutartis, taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimų? ([1] 5k str.; [7] 4 str. 1 ir 2 d.; 6 str. 1 ir 2 d.; 7 str.)

3.

VIDAUS SANDORIS

3.1

Ar vidaus sandoris atitinka privalomus reikalavimus?

([2] 10 str. 1 d., 2 d., 4 d.; [3] 19 str. 1 d., 2 d.)

3.2

Ar pirkimų vykdytojas laikosi nuostatos vidaus sandorio sudarymui privalomus reikalavimus taikyti viso vidaus sandorio galiojimo laikotarpiu?

([2] 10 str. 4 d.; [3] 19 str. 4 d.)

3.3

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai ir laiku Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paskelbė sudarytą vidaus sandorį ir visus jo pakeitimus?

([2] 10 str. 3 d. 3 p.; [3] 19 str. 3 d. 3 p.; [14])

4

PIRKIMAS, ATLIEKAMAS GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE

4.1

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai apskaičiavo numatomo pirkimo vertę ir pagal ją pasirinko kokios vertės pirkimą turi atlikti? ([4] 15 str., 16 str.; [10])

4.2

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai pasirinko pirkimo būdą? ([4] 19 str. 2 d., 3 d., 4 d., 5 d., 6 d., 7 d., 8 d.; pirkimo vykdytojo mažos vertės pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės)

4.3

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai paskelbė apie pirkimą? ([4] 45 str. 3 d., 46 str. 1 d., 3 d., 5 d., 6 d., 7 d.; [17])

4.4

Ar pirkimo dokumentuose pateikta būtina informacija? ([4] 24 str. 2 d.)

4.5

Ar pirkimo techninė specifikacija užtikrina konkurenciją ir nediskriminuoja tiekėjų?

([4] 40 str. 2 d.)

4.6

Ar pirkimo dokumentuose tinkamai nustatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai? ([4] 33 str. 1 d., 2 d.)

4.7

Ar pirkimo dokumentuose tinkamai nustatyti pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai? ([4] 28 str. 1 d. 1 p., 2 d.)

4.8

Ar tinkamai atliktas tiekėjo pateiktos paraiškos ir pasiūlymo vertinimas? ([4] 28 str. 3 d., 4 d., 5 d., 7 d., 8 d.)

4.9

Ar tinkamai ir laiku išnagrinėtos tiekėjų pretenzijos? ([4] 63 str.)

4.10

Ar sudarant pirkimo sutartį laikomasi atidėjimo termino? ([4] 52 str. 7 d.)

4.11

Ar sudarant pirkimo sutartį žodžiu laikomasi jos sudarymo sąlygų? ([4] 52 str. 8 d.)

4.11

Ar pirkimo sutartyje nustatytos būtinos sąlygos? ([4] 52 str. 5 d.)

4.12

Ar tinkamai atlikti pirkimo (preliminariosios) sutarties pakeitimai?

([4] 53 str.)

4.13

Ar tiekėjo pateiktos prekės, suteiktos paslaugos ar atlikti darbai atitinka sutartyje nustatytus reikalavimus?

([4] 6 str. 1 d.)

4.14

Ar vykdant pirkimą, sudarant ir vykdant sutartį laikytasi tarptautinių sankcijų, nustatančių ribojimus ar draudimus skirti ar toliau vykdyti pirkimų ir koncesijų sutartis, taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimų? [1] 5k str.; [7] 4 str. 1 ir 2 d.; 6 str. 1 ir 2 d.; 7 str.)

5

ĮMONĖS, VEIKENČIOS ENERGETIKOS SRITYJE, ENERGIJOS AR KURO, KURIŲ REIKIA ELEKTROS IR ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, PIRKIMAS

5.1

Ar pirkimų vykdytojas teikia pirmenybę biokuro įsigijimui biržoje prieš kitus biokuro įsigijimo būdus, jei ne, ar įsigijimas atitinka privalomus reikalavimus?

([8] 21 p., 25 p., 118 p.)

5.2

Ar neskelbiamų derybų būdas atitinka privalomas sąlygas? ([8] 25 p., 43 p.)

5.3

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai paskelbė apie pirkimą? ([8] 49 p., 50 p., 51 p., 53 p., 54 p., 55 p.; [15])

5.4

Ar pirkimo dokumentuose pateikta būtina informacija? ([8] 62 p.)

5.5

Ar tinkamai ir laiku išnagrinėtos tiekėjų pretenzijos? ([8] 113 p., 114 p.)

5.6

Ar sudarant pirkimo sutartį laikomasi atidėjimo termino? ([8] 111 p.)

5.7

Ar pirkimų vykdytojas laikosi reikalavimo sudarant pirkimo sutartį nekeisti laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kainos ar jos nustatymo būdo, pasiūlymo turinio, sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimų ir kitų pirkimo sutarties sąlygų?

([8] 121 p.)

5.8.

Ar vykdant pirkimą laikytasi tarptautinių sankcijų, nustatančių ribojimus ar draudimus skirti ar toliau vykdyti pirkimų ir koncesijų sutartis, taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimų?

([1] 5k str.; [7] 4 str. 1 ir 2 d.; 6 str. 1 ir 2 d.; 7 str.)

6.

KONCESIJA

6.1

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai apskaičiavo koncesijos vertę? ([5] 5 str.)

6.2

Ar priimtas sprendimas dėl koncesijos suteikimo tikslingumo? ([5] 14 str. 9 d., 10 d.)

6.3

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai valdo interesų konfliktus? ([5] 22 str. 2 d., 3 d.)

6.4

Ar pirkimų vykdytojas gavo viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros išvadą dėl koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos? ([5] 14 str. 11 d.; [16] 8 p., 27 p.)

6.5

Ar koncesijos suteikimas be konkurso atitinka privalomas sąlygas?

([5] 54 str.)

6.6

Ar koncesijos suteikimas konkurencinio dialogo būdu atitinka privalomas sąlygas? ([5] 56 str.)

6.7

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai paskelbė koncesijos skelbimą? ([5] 29 str. 1 d., 30 str. 1 d., 2 d., 3 d., 4 d., 7 d., 9 d.; [13])

6.8

Ar koncesijos dokumentuose pateikta būtina informacija? ([5] 31 str. 2 d.)

6.9

Ar koncesijos dokumentuose tinkamai nustatyti pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai? ([5] 52 str.)

6.10

Ar koncesijos sutarties sudarymas atitinka privalomas sąlygas? ([5] 60 str. 1 d.)

6.11

Ar tinkamai ir laiku išnagrinėtos ekonominės veiklos vykdytojų pretenzijos? ([5] 74 str.)

6.12

Ar sudarant koncesijos sutartį laikomasi atidėjimo termino? ([5] 60 str. 7 d.)

6.13

Ar pirkimų vykdytojas laikosi reikalavimo sudarant koncesijos sutartį nekeisti laimėjusio dalyvio derybų protokole ar po derybų pateiktame galutiniame pasiūlyme, jeigu toks buvo pateiktas, nustatytų koncesijos sąlygų bei pradinių koncesijos sąlygų, dėl kurių šalys nesiderėjo? ([5] 60 str. 5 d.)

6.14

Ar koncesijos sutartyje nustatytos būtinos sąlygos? ([5] 60 str. 6 d.)

6.15

Ar vykdant koncesijos suteikimo procedūrą, sudarant ir vykdant koncesijos sutartį laikytasi tarptautinių sankcijų, nustatančių ribojimus ar draudimus skirti ar toliau vykdyti pirkimų ir koncesijų sutartis, taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimų? ([1] 5k str.; [7] 4 str. 1 ir 2 d.; 6 str. 1 ir 2 d.; 7 str.)

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

1. 2014 m. liepos 31 d. Tarybos reglamentas (ES) Nr. 833/2014 dėl ribojamųjų priemonių atsižvelgiant į Rusijos veiksmus, kuriais destabilizuojama padėtis Ukrainoje, su visais pakeitimais;

2. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas;

3. Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymas;

4. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymas;

5. Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymas;

6. Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas;

7. Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymas;

8. Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių patvirtinimo“;

9. Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“;

10. Numatomo viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1S-94 „Dėl Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos patvirtinimo“;

11. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-95 „Dėl Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“;

12. Kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos patvirtinimo“;

13. Skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų pirkimų informacijai aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 1S-92 „Dėl Skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų pirkimų informacijai aprašo ir supaprastintų pirkimų skelbimų tipinių formų patvirtinimo“;

14. Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1S-91 „Dėl Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“;

15. Skelbimų apie energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus rengimo ir teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos 2015 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 1S-178 „Dėl Skelbimų apie energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus rengimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

16. Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1480 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės“;

17. Supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, skelbimų teikimo Viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. 1S-131 „Dėl Supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, skelbimų teikimo viešųjų pirkimų tarnybai tvarkos ir reikalavimų skelbiamai supaprastintų viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, informacijai aprašo ir supaprastintų viešųjų pirkimų skelbimų tipinių formų patvirtinimo“.

 

________________

part_a745db2d1ade4a9297c65e1e3d97c6b9_end


 

Pirkimų ir koncesijų priežiūros

taisyklių

4 priedas

 

PAVYZDINIS KONTROLINIS TIKRINIMO KLAUSIMYNAS

 

Eil. Nr.

Klausimai

1.

Ar Viešųjų pirkimų tarnybos valstybės tarnautojui atliekant tikrinimą nekyla viešųjų ir privačių interesų konfliktas?

[5].

2.

Ar pirkimų vykdytojas pasitvirtinęs vidaus teisės aktus, aptariančius pirkimų[1] inicijavimą, planavimą, organizavimą, vykdymą, sutarčių sudarymą ir įgyvendinimo kontrolę? Ar šie teisės aktai atitinka pirkimus reglamentuojančių įstatymų ir juos įgyvendinančių norminių teisės aktų reikalavimus? Ar šių teisės aktų yra laikomasi planuojant, inicijuojant ir atliekant pirkimus, sudarant ir vykdant sutartis?

[3] 37 str. 3 d.;

[4] 17 str. 4 d.;

[6];

[19].

3.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai sudarė komisijas (paskyrė pirkimų organizatorius) pirkimams atlikti, paskyrė pirkimų iniciatorius, sutarčių vykdymo kontrolę atliekančius asmenis, įtraukė pirkimų stebėtojus?

[2] 19 str. 1-4 d., 87 str. 1 d. 12 p.;

[3] 31 str. 1-4 d., 95 str.1 d. 12 p.;

[4] 10 str.1-4 d.;

[9] 11 ir 13 p.

4.

Ar pirkimų procedūrose dalyvauja tik nešališkumo deklaracijas, konfidencialumo pasižadėjimus pasirašę bei privačius interesus deklaravę asmenys?

[2] 21 str. 2 d.;

[3] 33 str. 2 d.;

[4] 10 str. 2 d.;

[9] 17 p.;

[19];

[20].

5.

Ar pirkimų vykdytojas buvo patvirtinęs atitinkamais metais planuotų vykdyti pirkimų planą ir laiku bei tinkamai paskelbė planuotų pirkimų suvestinę (jos atnaujinimus)?

Ar pirkimų vykdytojas laikėsi atitinkamais metais planuotų atlikti pirkimų plano? Ar ir kokia apimtimi buvo nukrypta nuo planuotų atlikti pirkimų plano? Kokios priežastys tai lėmė?

[2] 10 str. 3 d. 1 p., 26 str.;

[3] 19 str. 3 d. 1 p.; 38 str.;

[4] 8 str. 4 d.;

[9] 47 ir 48 p.;

[16]

[18].

 

6.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai skaičiuoja numatomą pirkimų vertę?

[2] 4 ir 5 str.;

[3] 12 ir 13 str.;

[4] 15 ir 16 str.;

[21].

7.

Ar pirkimų vykdytojas laikosi reikalavimo prekių ir (arba) paslaugų įsigyti iš centrinės perkančiosios organizacijos, prekių, paslaugų ir darbų įsigyti naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos atlikta pirkimo procedūra, valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi?

[2] 82 str. 1-5 d.;

[3] 90 str. 1-5 d.

8.

Ar pirkimų vykdytojas pasirenka tinkamą pirkimų būdą?

[2] 59 str. 1 d., 61 str. 1 d., 63 str., 67 str., 71 str., 73 str. 1 d.,

[3] 69 str. 1 d., 71 str. 1 d., 73 str. 1 d., 76 str. 1 d., 79 str., 81 str. 1 d.,

[4] 19 str., 20 str. 1 d., 21 str. 1 d., 22 str. 1 d., 23 str.;

[9] 20, 21, 25, 26, 33 ir 43 p.

9.

Kokią pirkimų vykdytojo atitinkamais metais vykdytų pirkimų dalį sudarė neskelbiami pirkimai? Ar pirkimų vykdytojas neskelbiamus pirkimus vykdė pagrįstai?

[2] 71 str.;

[3] 79 str.;

[4] 19 str. 4-10 d.;

[9] 25 ir 43 p.;

[19] 21 p.

10.

Ar pirkimų vykdytojas laikosi reikalavimo, kad pirkimų, kuriuos atliekant ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas būtų išrenkamas tik pagal kainą, vertė kiekvienais kalendoriniais metais neviršytų atitinkamame įstatyme nustatytos dalies nuo bendros pirkimų vykdytojo pirkimų vertės?

[2] 55 str. 2 d.;

[3] 64 str. 2 d.

11.

Konkurencingumo aspekto pirkimo vykdytojo atliekamuose pirkimuose įvertinimas. Kokie veiksniai lemia, jog pirkimų vykdytojo pirkimuose dalyvauja tik vienas tiekėjas? Kokių veiksmų pirkimų vykdytojas imasi, jog užtikrintų, kad pirkimuose dalyvautų daugiau nei vienas tiekėjas? Kaip pirkimų vykdytojas pasirengia pirkimui (ar atlieka rinkos tyrimus, vykdo konsultacijas su rinkos dalyviais)?

[2] 27 str. 1-4 d.;

[3] 39 str. 1-4 d.

12.

Ar pirkimų vykdytojas, įsigydamas prekes, paslaugas ar darbus skatina inovatyvių produktų pasiūlą, siekia, kad būtų daroma kuo mažesnė įtaka klimato kaitai, aplinkos taršai, atliekų susidarymui, gamtos išteklių naudojimui, ekosistemų ir jų paslaugų būklei ir (ar) kitam neigiamam poveikiui aplinkai ir užtikrina, kad būtų pasiekti inovatyvių viešųjų pirkimų rodikliai, būtų taikomi atsinaujinančių išteklių ir (ar) energijos naudojimo, energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimai ir (ar) kriterijai? Ar pirkimų vykdytojas užtikrina, kad vykdant pirkimo sutartis būtų laikomasi aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų?

[2] 17 str. 2 d. 2-5 p., 35 str. 2 d. 13 p.;

[3] 29 str. 2 d. 2-5 p., 48 str. 2 d. 12 p.;

[7] 15 str.;

[10];

[11];

[12];

[13];

[14];

[15].

13.

Ar pirkimų vykdytojo atliekamiems pirkimams yra galimybė taikyti dinaminę pirkimų sistemą? Jeigu taip, dėl kokių priežasčių dinaminė pirkimų sistema nėra naudojama?

[2] 79 str.;

[3] 87 str.

14.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai naudojasi preliminariųjų sutarčių sudarymo galimybe? Jeigu ne, kokios priežastys tai lemia?

[2] 78 str.;

[3] 86 str.;

[4] 51 str.

15.

Kiek vidutiniškai trunka pirkimų procedūros? Ar yra galimybių trumpinti atitinkamų pirkimų procedūrų atlikimo terminus?

 

16.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai vykdo pirkimų sutartis? Ar tinkamai atliekama sutarčių vykdymo kontrolė?

[2] 89 str.;

[3] 97 str.;

[4] 53 str.;

[9] 124 -126 p.

17.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai vykdo pareigą dėl informacijos apie pirkimo sutarties neįvykdžiusius ar netinkamai ją įvykdžiusius tiekėjus viešinimo?

[2] 91 str.;

[3] 99 str.;

[4] 55 str.;

[18].

18.

Ar pirkimų vykdytojas tinkamai vykdo pareigą dėl tiekėjų pirkimo procedūrų metu nuslėpusių informaciją ar pateikusių melagingą informaciją arba dėl pateiktos melagingos informacijos nepateikusių patvirtinančių dokumentų viešinimo?

[2] 52 str.;

[3] 63 str.;

[4] 38 str.;

[18].

19.

Ar pirkimų vykdytojas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tinkamai skelbia laimėjusių dalyvių pasiūlymus, sudarytas pirkimų (preliminariąsias) sutartis ir jų pakeitimus?

[2] 86 str. 9 d.;

[3] 94 str. 9 d.

20.

Ar pirkimų vykdytojas:

- tinkamai ir laiku teikia Viešųjų pirkimų tarnybai pirkimų, sutarčių ir vidaus sandorių ataskaitas ir skelbia jas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje?

- tarptautinio pirkimo atveju skelbia skelbimus apie pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymą, projekto konkurso rezultatus ir skelbimus apie pirkimo sutarties keitimus?

- skelbia skelbimus apie koncesijos suteikimą?

[2] 10 str. 3 d. 4 p., 33 str., 96 str. 2-5 d.;

[3] 19 str. 3 d. 4 p.; 46 str., 101 str. 2-5 d.;

[4] 29 str., 48 str. 1, 3 ir 4 d.;

[9] 137 p.;

[17];

[19] 20 p.;

[22].

 

21.

Kokia dalis pirkimų buvo baigta nesudarius pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties), nesukūrus dinaminės pirkimų sistemos arba nenustačius projekto konkurso laimėtojo (kiek iš jų – dėl to, kad per nustatytą terminą nebuvo pateikta nė vienos paraiškos, pasiūlymo, projekto konkurso plano ar projekto?)? Kokios to priežastys?

[2] 29 str. 2 d.;

[3] 41 str. 2 d.;

[4] 8 str. 3 d.;

[9] 109 p.

22.

Ar pirkimų vykdytojas naudojasi vidaus sandorių sudarymo galimybe? Jei naudojasi, ar tai daro pagrįstai?

[2] 10 str.;

[3] 19 str.

23.

Ar pirkimų vykdytojas naudojasi tiekėjų rezervuotos teisės dalyvauti pirkimuose nustatymo galimybe? Ar užtikrinamas rezervuotos teisės dalyvauti pirkimuose sąlygų laikymasis?

[2] 23 ir 24 str.;

[3] 35 ir 36 str.;

[4] 18 str.

24.

Ar pirkimų vykdytojas, vykdydamas pirkimus, suteikdamas koncesijas, pirkimų ar koncesijų pagrindu sudarydamas ir vykdydamas sutartis, laikosi tarptautinių sankcijų, nustatančių ribojimus ar draudimus skirti ar toliau vykdyti pirkimų ir koncesijų sutartis, taikymą nustatančių teisės aktų reikalavimų?

[1] 5k str.;

[8] 4 str. 1 ir 2 d.; 6 str. 1 ir 2 d.; 7 str.

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

1. 2014 m. liepos 31 d. Tarybos reglamentas (ES) Nr. 833/2014 dėl ribojamųjų priemonių atsižvelgiant į Rusijos veiksmus, kuriais destabilizuojama padėtis Ukrainoje, su visais pakeitimais;

2. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas;

3. Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymas;

4. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymas;

5. Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas;

6. Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymas;

7. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymas;

8. Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymas;

9. Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių patvirtinimo“;

10. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimas Nr. 621 „Dėl perkančiosioms organizacijoms taikomų energijos vartojimo efektyvumo reikalavimų prekėms, paslaugoms ir pastatams“;

11. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimas Nr. 1133 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“;

12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimas Nr. 1061 „Dėl reikalavimų ir (arba) kriterijų dėl statinio informacinio modeliavimo metodų taikymo“;

13. Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašas, patvirtintas susisiekimo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 3-100 „Dėl Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašo patvirtinimo“;

14. Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašas; Aplinkos apsaugos kriterijai; Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai  turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašas, patvirtinti aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams ir pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašo, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos ir perkantieji subjektai turi taikyti pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

15. Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąrašas, patvirtintas energetikos ministro 2015 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 1-154 „Dėl Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų ir perkančiųjų subjektų atliekamų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, sąrašo patvirtinimo“;

16. Informacijos apie planuojamus vykdyti energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos 2015 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-215 „Dėl Informacijos apie planuojamus vykdyti energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“;

17. Viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. 1S-80 „Dėl Viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo, viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų formų patvirtinimo“;

18. Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1S-91 „Dėl Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“;

19. Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“;

20. Nešališkumo deklaracijos tipinė forma, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. 1S-146 „Dėl Nešališkumo deklaracijos tipinės formos patvirtinimo“;

21. Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2019 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1S-14 „Dėl Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos patvirtinimo“;

22. Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos 2019 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1S-95 „Dėl Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo ir ataskaitų formų patvirtinimo“.

__________________

 

part_2747cf9dd51d42f49482e4081d750801_end


 

Pirkimų ir koncesijų priežiūros

taisyklių

5 priedas

 

TIKRINTINŲ PIRKIMŲ IR SUTARČIŲ APIMTYS

 

 

Eil. Nr.

Vykdytų pirkimų skaičius, vnt.*

Tikrinimo apimtis pagal pirkimų skaičių**

Sudarytų sutarčių skaičius*

Tikrinimo apimtis pagal sudarytų sutarčių skaičių**

Tikrinimo apimtis pagal vertę***

1.

30

10

30 ≤

10

Ne mažiau 80 proc.

2.

30 >, bet 50

15

 

30>, bet ≤50

15

Ne mažiau 60 proc.

3.

50 >, bet 100

20

 

50 >, bet 100

20

Ne mažiau 50 proc.

4.

100 >, bet 150

25

100 >, bet 150≤

25

Ne mažiau 30 proc.

5.

150 >, bet 200≤

30

150 >, bet 200≤

30

Ne mažiau 25 proc.

6.

200 >

35

200 >

35

Ne mažiau 20 proc.

* Nustatant tikrintinų pirkimų ir sutarčių apimtis duomenys apie vykdytus mažos vertės pirkimus ir jų pagrindu sudarytas sutartis netraukiami.

** Tikrinimui atrenkami didžiausios vertės pirkimai (sutartys). Jeigu atitinkamas pirkimas (sutartis) Viešųjų pirkimų tarnybos jau buvo vertintas – ta apimtimi iš naujo nėra vertinamas, o vadovaujamasi ankstesnio vertinimo duomenimis. Jeigu patikrinus nurodytą pirkimų ir sutarčių kiekį, nėra pasiekiamas nurodytas minimalios pirkimų ar sutarčių vertės dydis, tikrinami papildomi pirkimai (sutartys), kol šis dydis pasiekiamas. Ne mažiau, kaip 50 proc. turi sudaryti prioritetinio sektoriaus pirkimai ir sutartys (jeigu tokių pirkimų (sutarčių) pirkimų vykdytojas yra atlikęs (sudaręs) mažesnį kiekį, nei 50 proc. dalis nuo tikrintinų pirkimų (sutarčių) apimties, tuomet tikrinami visi tokie pirkimai (sutartys).

*** Tikrinant pirkimus vertės dalis skaičiuojama nuo pirkimų vykdytojo atitinkamų metų metiniame pirkimų plane planuotos pirkimų (išskyrus mažos vertės pirkimus) vertės. Tikrinant sutarčių vykdymą vertės dalis skaičiuojama nuo atitinkamais metais sudarytų sutarčių (išskyrus sutartis, sudarytas mažos vertės pirkimų pagrindu) vertės.

 

_____________

 

part_2a326eb935b54236acfc36dd6c5251a3_end



[1] Viešasis pirkimas, pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiojo subjekto, vidaus sandoris, pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje, įmonės, veikiančios energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas.