VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2004 M. SAUSIO 26 D. ĮSAKYMO NR. VA-9 „DĖL KASOS APARATŲ, PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATŲ IR TAKSOMETRŲ SPAUSDINTUVŲ TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ“ PAKEITIMO

 

2021 m. kovo 18 d. Nr. VA-20

Vilnius

 

 

Pakeičiu Kasos aparatų, prekybos (paslaugų teikimo) automatų ir taksometrų spausdintuvų techninius reikalavimus, patvirtintus Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. sausio 26 d. įsakymu Nr. VA-9 „Dėl Kasos aparatų, prekybos (paslaugų teikimo) automatų ir taksometrų spausdintuvų techninių reikalavimų“:

1.  Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.5. Elektroninis prekybos (paslaugų teikimo) automatas (toliau – elektroninis automatas) – tai įrenginys, kuriuo galima atsiskaityti už prekes ir / ar paslaugas grynaisiais pinigais ir / ar negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, ir / ar turintis pinigų skaičiuoklį. Elektroninis automatas, priimantis atsiskaitymus tik negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, neprivalo turėti pinigų skaičiuoklio.“

2. Pakeičiu 2.22 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.22. Pinigų skaičiuoklis – tai pinigų priėmimą, atpažinimą ir jų skaičiavimą atliekantis ir / ar priimantis atsiskaitymus negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, įrenginys. Pinigų skaičiuoklis yra sudėtinė prekybos ir / ar paslaugų automato dalis, kuri atlieka pinigų operacijas ir vykdo automato finansinę ataskaitą.“

3. Pakeičiu 2.23 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.23. Prekybos ir / ar paslaugų automatas (toliau – automatas) – tai mechaninis arba elektroninis įrenginys, kuris po pinigų sumokėjimo atlieka prekių ir / ar paslaugų pardavimo ir / ar supirkimo operacijas.“

4. Papildau 2.28 papunkčiu:

2.28. Kitos Techniniuose reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos kasos aparatų naudojimą reglamentuojančiuose ir kituose teisės aktuose.“

5. Pakeičiu 55.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

55.2. užsienio šalių valiutos konvertavimą pagal Europos Centrinio Banko paskelbtą orientacinį euro ir užsienio valiutos santykį, o tais atvejais, kai orientacinio euro ir užsienio valiutos santykio Europos Centrinis Bankas neskelbia, – pagal Lietuvos banko skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutos konvertavimo santykį. Šis santykis turi būti spausdinamas dienos fiskalinėje ir tarpinėje ataskaitoje.“

6. Pakeičiu 58.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

58.1. blokinė schema, fiskalinio bloko darbo programa, fiskalinio bloko funkcijų valdymo darbo programa (etaloninė) ir jos sudedamosios dalys bei jų aprašymai. Naudotojo taikomųjų programų, valdančių kasos aparato funkcijas, sąrašas pateikiamas kartu su garantiniu raštu, kuris patvirtina taikomųjų programų atitiktį keliamiems techniniams reikalavimams ir finansinių duomenų saugumą;“.

7. Pakeičiu VII skyrių ir jį išdėstau taip:

VII SKYRIUS

PREKYBOS (PASLAUGŲ TEIKIMO) AUTOMATAMS KELIAMI TECHNINIAI REIKALAVIMAI

 

60. Automatas gali būti mechaninis arba elektroninis.

61. Mechaninio automato monetų priėmimo ir atpažinimo mechanizmas ir elektroninio automato pinigų skaičiuoklis privalo skirti eurus nuo užsienio šalių pinigų ar žetonų. Identifikuojamus pinigų nominalus nurodo gamintojas ar prekybos (paslaugų teikimo) automatą eksploatuojantis ūkio subjektas.

611. Elektroninio automato pinigų skaičiuoklis gali priimti atsiskaitymus ir negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone.

62. Elektroniniam automatui nebūtina kvitų spausdinimo ir / ar pateikimo elektroniniu būdu funkcija, tačiau turi būti užtikrinta galimybė spausdinti arba nuskaityti finansines ataskaitas.

63. Elektroninio automato pinigų skaičiuokliui keliami tokie techniniai reikalavimai:

63.1. jų nepanaikinamuose suminiuose skaitliukuose turi būti numatyta ne mažiau kaip 2 skiltys eurams ir ne mažiau kaip 2 skiltys centams;

63.2. pinigų skaičiuoklis turi užtikrinti pinigų grąžinimą pirkėjui arba nepriimti atsiskaitymų negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, pasibaigus prekėms ar automatui neveikiant.

64. Mechaninio automato monetų priėmimo ir atpažinimo mechanizmas ir elektroninio automato pinigų skaičiuoklis gali būti pritaikyti darbui tiek su vienu, tiek su kelių monetų ar banknotų nominalais:

64.1. jeigu elektroninio automato pinigų skaičiuoklis pritaikytas darbui su vienu pinigų nominalu, finansinėje ataskaitoje gali būti vedama tik vienetinė prekių apskaita;

64.2. jeigu elektroninio automato pinigų skaičiuoklis pritaikytas dirbti su keliais monetų ar banknotų nominalais ir / ar priima atsiskaitymus negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, jame turi būti įrengtas indikatorius, kuris rodo pirkėjo įmokėtų pinigų ir / ar priimtų atsiskaitymų negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, bendrą sumą.

65. Elektroninio automato nepanaikinamoje atmintyje turi būti kaupiami tokie duomenys:

65.1. bendras parduotų prekių ar suteiktų paslaugų skaičius, jei automatas pritaikytas dirbti su vienu pinigų nominalu;

65.2. bendra įplaukų suma, jei automatas pritaikytas dirbti su skirtingomis prekių kainomis;

65.3. bendra įplaukų suma, jei automatas arba skaičiuoklis pritaikytas dirbti su keliais pinigų nominalais;

65.4. įplaukų sumos pagal mokėjimo būdą.

66. Atjungus elektroninį automatą arba jo pinigų skaičiuoklį nuo maitinimo įtampos, finansiniai duomenys turi būti išsaugomi ne mažiau kaip 30 parų.

67. Elektroninio automato arba jo pinigų skaičiuoklio darbas turi būti automatiškai blokuojamas, jeigu bandoma atjungti nepanaikinamą elektroninio automato arba jo pinigų skaičiuoklio atmintį, arba pinigų skaičiuoklį.

68. Mechaninis automatas, elektroninis automatas ar jo pinigų skaičiuoklis plombuojami taip, kad, nepažeidus plombų, nebūtų galima daryti įtakos jų darbui ir / ar finansiniams duomenims ar jų saugumui.

681. Elektroninis automatas arba jo pinigų skaičiuoklis, kuriuo galima atsiskaityti už prekes ir / ar paslaugas banko mokėjimo kortelėmis, turi būti sertifikuotas bei atitikti bankinių kortelių atsiskaitymus priimančio įrenginio programinei įrangai nustatytus standartus.

682. Elektroninis automatas, priimantis atsiskaitymus tik negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, ir neturintis pinigų skaičiuoklio, turi:

682.1. nepriimti atsiskaitymų negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi mokėjimo priemone, pasibaigus prekėms ar automatui neveikiant;

682.2. turėti indikatorių, kuris rodo priimtų atsiskaitymų negrynaisiais pinigais, kai yra naudojamasi  mokėjimo priemone, bendrą sumą.“

8. Pakeičiu 701 punktą ir jį išdėstau taip:

701. Kartu su veikiančiu elektroniniu automatu, nurodytu Techninių reikalavimų 681 punkte, techninei ekspertizei turi būti pateikta dokumentacija, nurodyta Techninių reikalavimų 70.1–70.8 papunkčiuose, taip pat pateiktas šio automato gamintojo garantinis raštas, užtikrinantis, kad bankinės kortelės aptarnaujamos saugiai.“

9. Pakeičiu XI skyrių ir jį išdėstau taip:

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

83. Kasos aparatų ir automatų tiekėjai turi užtikrinti, kad visų modelių Lietuvos Respublikos rinkai tiekiamų (gaminamų) kasos aparatų ir automatų elektroninė įranga bus tokia pati, kaip įtrauktojo į Sąrašą pavyzdžio.

Kasos aparato arba automato modelio, įtraukto į Sąrašą, techniniai ir programiniai pakeitimai, kurie gali turėti įtakos finansiniams duomenims ir / ar finansinių duomenų saugumui (toliau – pakeitimai), turi būti patvirtinti įmonės, atlikusios pakeitimus, garantiniu raštu. Pakeitimai turi būti suderinti su ekspertine įmone. Apie techninius ir programinius pakeitimus ekspertinė įmonė privalo informuoti Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

84. Asmenys, pažeidę Techninius reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.“

 

 

 

Viršininkė                                                                                                        Edita Janušienė