herbas

 

JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS IR UKRAINOS JAUNIMO MAINŲ TARYBOS LĖŠOMIS 2024 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 15 d. Nr. 2V-82(1.4 E)

Vilnius

 

 

Siekdamas užtikrinti Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų planas), 1.7.2 priemonės įgyvendinimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ukrainos Vyriausybės susitarimu dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1175 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ukrainos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos patvirtinimo“, Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos reglamentu, patvirtintu Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komiteto 2016 m. rugsėjo 14 d. nutarimu „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos reglamento patvirtinimo“ ir Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komiteto 2023 m. gruodžio 14 d. nutarimu Nr. 18 „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis finansuojamų projektų konkurso paskelbimo“:

1. T v i r t i n u Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2024 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2024 metais finansuojamų projektų konkursą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Jonas Laniauskas

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2024 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 2V-82(1.4 E)

 

 

LIETUVOS IR UKRAINOS JAUNIMO MAINŲ TARYBOS LĖŠOMIS
2024 METAIS FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ KONKURSO
NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2024 metais finansuojamų projektų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis 2024 metais finansuojamų projektų konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. A priemonė – Nuostatų 16.1 papunktyje numatytoms veiklos įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 13.1 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 18.1 ir 18.3 punktuose nustatytus reikalavimus;

2.2. B priemonė – Nuostatų 16.2 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė, kuriai numatytas Nuostatų 13.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 18.2 ir 18.3 punktuose nustatytus reikalavimus;

2.3. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);

2.4. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.5. Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komitetas (toliau – Komitetas) – Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos (toliau – Taryba) vadovaujantis organas;

2.6. nacionalinė valdymo institucija – Tarybos administracinį ir organizacinį darbą atliekanti institucija: Lietuvos Respublikoje – Jaunimo reikalų agentūra (toliau – Agentūra), Ukrainoje – Jaunimo ir sporto ministerija;

2.7. jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

2.8. jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

2.9. mažiau galimybių turintis jaunimas – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;

2.10. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;

2.11. išankstinis parengiamasis vizitas – prieš projekto pagrindinį etapą vykdomas abiejų šalių dalyvių susitikimas, skirtas pasiruošti pagrindiniam projekto etapui;

2.12. pagrindinis etapas – po išankstinio parengiamojo vizito prasideda pagrindinis etapas, kurio metu pradedamos vykdyti 16 nuostatų punkte pasirinktos veiklos;

2.13. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas vykdo projekto veiklas. Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai ir (ar) paslaugų tiekėjas, prekių tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai. Ta pati institucija/organizacija kaip partnerė negali dalyvauti daugiau nei dviejuose (arba trijuose) projektuose;

2.14. organizacijų-partnerių grupė – pareiškėjas ir partneris, kurie kartu įgyvendins projektą ir turi pasirašę bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartis, o partneris yra užpildęs partnerystės deklaraciją (-as). Ta pati organizacijų ir (ar) organizacijų – partnerių grupė konkursui gali pateikti tik vieną paraišką;

2.15. projektas – tikslinės jaunų žmonių grupės, jaunimo ar su jaunimo dirbančios organizacijos veikla, finansuojama iš valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra prašoma valstybės biudžeto lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti), kuri yra apibrėžta pasirengimo ir įgyvendinimo terminais, tikslais, finansavimo šaltiniais, vykdytojais ir dalyviais;

2.16. projekto vadovas – fizinis asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

2.17. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuris atitinka visus konkurso nuostatuose nustatytus reikalavimus valstybės biudžeto lėšoms gauti, kuriam Agentūros sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris su SPPD yra pasirašęs sutartį;

2.18. projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai).

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis, taip pat atsižvelgiant į Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos komiteto 2023 m. gruodžio 14 d. nutarimą Nr. 18 „Dėl Lietuvos ir Ukrainos jaunimo mainų tarybos lėšomis finansuojamų projektų konkurso paskelbimo“ (toliau – Nutarimas). Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse ir Nutarime nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos Taisyklių nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Agentūra, vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama SPPD ir Agentūros interneto svetainėse atitinkamai https://sppd.lrv.lt ir https://jra.lt.

8. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.

9. Konkurso tikslas – kurti pridėtinę vertę projektais, kurie įvairiais būdais ir metodais plėtoja draugišką Lietuvos ir Ukrainos jaunimo bendradarbiavimą bei ugdo jaunimo socialines kompetencijas.

10. Siektinas konkurso rezultatas – įgyvendintos Nuostatų 16 punkte numatytos veiklos.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11. Projektų įgyvendinimo laikotarpis nuo 2024 m. birželio 1 d. iki 2024 m. lapkričio 30 d.

12. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, Ukrainos teritorijoje ir (arba) nuotoliniu būdu.

13. Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 93 000 (devyniasdešimt trys tūkstančiai) Eur:

13.1. pagal A priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 7500 (septyni tūkstančiai penkti šimtai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 5500 (penki tūkstančiai penki šimtai) Eur.

13.2. pagal B priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 500 (vienas tūkstantis penki šimtai) Eur;

14. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos.

15. Jei subjekto priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros vadovo įsakymu patvirtintų Nuostatų ir Taisyklių nustatyta tvarka.

III SKYRIUS

veiklos, kurioms gali būti skiriamos valstybės biudžto lėšos

 

16. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:

16.1. jaunimo mainai – stažuotės (informacinėje sistemoje pildoma atskira paraiška projektams, skirtiems A priemonei įgyvendinti) (kai yra sudaryta partnerystė su Ukrainoje registruota organizacija pagal Nuostatų 2 priede pateiktą formą);

16.2. kiti projektai (informacinėje sistemoje pildoma atskira paraiška projektams, skirtiems B priemonei įgyvendinti):

16.2.1. jaunimo mainai (kai yra sudaryta partnerystė su Ukrainoje registruota organizacija pagal Nuostatų 2 priede pateiktą formą);

16.2.2. mokymai;

16.2.3. seminarai;

16.2.4. susitikimai ir diskusijos;

16.2.5. stovyklos;

16.2.6. konferencijos, forumai;

16.2.7. kiti jaunimui skirti renginiai.

17. Konkurso būdu gali būti finansuojama veikla, sietina su viena iš žemiau išvardytų temų:

17.1. savanorių teikiama parama Lietuvos ir Ukrainos jaunimo iniciatyvoms, kuriomis siekiama įveikti Rusijos karo prieš Ukrainą padarinius, pagalba jaunimui, nukentėjusiam nuo Rusijos agresijos prieš Ukrainą;

17.2. ryšių stiprinimas ir keitimasis patirtimi tarp Ukrainos ir Lietuvos nevyriausybinių organizacijų, siekiant formuoti aktyvią jaunimo pilietinę poziciją;

17.3. jaunimo ir Lietuvos bei Ukrainos vietos bendruomenių bendradarbiavimas, siekiant integruoti jaunus žmones į pilietinį bendruomenės gyvenimą;

17.4. keitimasis profesine patirtimi tarp Lietuvos ir Ukrainos jaunimo darbuotojų, jaunimo centrų ir jaunimo organizacijų, siekiant užtikrinti jaunimo psichinės sveikatos stiprinimą.

18. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

18.1. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklos formą (skirto A priemonei įgyvendinti):

18.1.1. projektu numatyta įgyvendinti Nuostatų 16.1 punkte nurodyta veiklos forma;

18.1.2. projektu numatyta įgyvendinti veikla, privalomai sietina su viena iš Nuostatų 17 punkte išvardytų temų;

18.1.3. projekto trukmė turi būti nuo 5 iki 7 dienų, neįskaičiuojant kelionės dienų;

18.1.4. projekto dalyviai, neįskaitant vadovų, yra 18–29 metų jaunimo ir (ar) socialiniai darbuotojai, atliekantys stažuotę Lietuvos Respublikos teritorijoje;

18.1.5. projekto dalyvių grupės dydis ne mažesnis nei 10 ir ne didesnis nei 30 dalyvių. Projekto grupės vadovų skaičius, atsižvelgiant į grupės dydį, negali būti didesnis kaip 4 asmenys.

18.2. projekto, vykdomo pagal Nuostatų 16.2 papunktyje nurodytas veiklos formas (skirto B priemonei įgyvendinti):

18.2.1. projektu numatyta įgyvendinti ne mažiau kaip vieną iš Nuostatų 16.2 punkte nurodytų veiklų;

18.2.2. projektui numatyta įgyvendinti veikla, sietina bent su viena iš Nuostatų 17 punkte išvardytų temų;

18.2.3. projekto dalyviai, neįskaitant vadovų, yra jauni žmonės;

18.2.4. projekto trukmė turi būti nuo 4 iki 7 dienų, neįskaičiuojant kelionės dienų (aktualu vykdant Nuostatų 16.2.1 papunktyje nurodytą veiklą);

18.2.5. projekto dalyvių grupės dydis turi būti ne mažesnis nei 10, ne didesnis nei 30 asmenų ir sudaryta iš ne daugiau kaip 50 proc. vienos šalies dalyvių. Projekto grupės vadovų skaičius, atsižvelgiant į grupės dydį, negali būti didesnis kaip 4 asmenys.

18.3. projekto, kuriuo įgyvendinamos Nuostatų 16.1 ar 16.2.1 papunktyje nurodytos veiklos, išankstinis parengiamasis vizitas (jei numatomas) gali vykti nuotoliniu būdu.

19. Projektas nefinansuojamas, jei atitinka bent vieną iš Taisyklių 14 punkte nustatytų sąlygų.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS IR PARTNERIAMS

 

20. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visus šiuos reikalavimus:

20.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris atitinka Nuostatų 2.10 papunktyje nustatytą apibrėžimą;

20.2. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

20.3. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

20.4. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis);

20.5. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

20.6. jei pareiškėjas veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, taip pat patvirtinti, kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus.

20.7. pareiškėjas turi atitikti bent viename iš šio punkto papunkčių nurodytą sąlygą:

20.7.1. turėti bent vieną partnerį, kuris yra jaunimo organizacija, su jaunimu dirbanti organizacija, neformaliojo švietimo, ne pelno siekiantis juridinis asmuo ar jo padalinys, ar nevyriausybinė organizacija, kuri registruota Ukrainoje kaip juridinis asmuo, kuris yra įsteigtas ir veikia pagal Ukrainos teisės aktų reikalavimus;

20.7.2. bendradarbiauti su Ukrainos piliečių jaunimo grupe, kuri paraiškos teikimo metu gyvena Lietuvos Respublikos teritorijoje.

21. Pareiškėjas, kuris atitinka nevyriausybinės organizacijos sąvoką (apibrėžimą), turi atitikti šias sąlygas:

21.1. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas);

21.2. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, savo interneto svetainėje (jei ją turi):

21.2.1. yra paskelbęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas), taip pat metinę ataskaitą ne mažiau kaip už paskutinius 3 finansinius metus (arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai), išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal įstatymus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų apsaugą, viešai neskelbiami;

21.2.2. informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

22. Partneris turi atitikti šiuos reikalavimus, jei projektas vykdomas su partneriais:

22.1. partneris yra juridinis asmuo, kuris atitinka Nuostatų 2.13 papunktyje nustatytą apibrėžimą;

22.2. turi būti pasirašęs partnerystės deklaraciją pagal Nuostatų 2 priedą ir sudaręs bendradarbiavimo sutartį;

22.3. turėti darbo su jaunimu patirties;

22.4. jei partneris veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, taip pat patvirtinti, kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI RODIKLIAI IR (AR) PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

 

23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 10 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus. Taip pat, įgyvendinant projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas su paslaugų teikėjais privalo sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas ir įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atsiskaitymo tvarka ir kitos sąlygos.

24. Finansavimą gavę pareiškėjai, projektų vykdytojai iki 2024 m. lapkričio 30 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:

24.1. esminius kiekybinius:

24.1.1. pasirinkus įgyvendinti 16.2 papunkčiuose nurodytas veiklas užtikrinti, kad visi projekto dalyviai yra jauni asmenys, kaip tai apibrėžta Nuostatų 2.7 papunktyje;

24.1.2. pasirinkus įgyvendinti 16.1 papunktyje nurodytą veiklą užtikrinti, kad visi projekto dalyviai yra 18-29 metų amžiaus;

24.1.3. pasirinkus įgyvendinti 16.2 papunkčiuose nurodytas veiklas užtikrinti, kad projekto grupėje iš viso dalyvauja ne mažiau kaip 10, bet ne daugiau kaip 30 dalyvių ir ne daugiau kaip 50 proc. dalyvių iš vienos šalies, neįskaitant grupės vadovų;

24.1.4. pasirinkus įgyvendinti 16.1 papunktyje nurodytą veiklą užtikrinti, kad projekto grupėje iš viso dalyvauja ne mažiau kaip 10, bet ne daugiau kaip 30 dalyvių, neįskaitant grupės vadovų.

24.2. kiekybinius rodiklius:

24.2.1. tiesiogiai į projekto organizavimą ir įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 2 jaunus žmones (dalyviai ir (ar) vykdytojai ir (ar) vadovai);

24.2.2. užtikrinti, kad projekto grupės vienos lyties dalyviai, neįskaitant vadovų, sudaro ne daugiau kaip 60 procentų visos grupės dalyvių;

24.3. kokybinius rodiklius:

24.3.1. užtikrinti aktyvų jaunų žmonių dalyvavimą ir kokybišką jaunimo projekto valdymą visuose projekto etapuose;

24.3.2. užtikrinti aktyvią ir lygiavertę pareiškėjo, projekto vykdytojo ir partnerio partnerystę visuose projekto įgyvendinimo etapuose;

24.3.3. taikyti neformaliojo ugdymo metodus, užtikrinančius dalyvių ugdymą (-si) projekte;

24.3.4. užtikrinti skirtingų tautinių grupių atstovavimą projekte;

24.3.5. projektų rezultatų panaudojimo ir platinimo užtikrinimas.

25. Pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti Nuostatų 24.1 papunktyje nurodytus esminius kiekybinius rodiklius.

26. Esminių kiekybinių rodiklių nepasiekimas, vadovaujantis Nuostatų 56 punktu ir jo papunkčiais, numato sankcijų taikymą.

27. Pareiškėjas, projekto vykdytojas įgyvendindamas projektą, privalo laikytis šių principų:

27.1. integruoti neformalųjį švietimą;

27.2. stiprinti tarpkultūrinį dialogą, kurti sąlygas atvirumui ir tolerancijai tarp jaunimo;

27.3. dalinantis gerąją patirtimi, kurti ir stiprinti bendradarbiavimą tarp Lietuvos Respublikos ir Ukrainos nevyriausybinių organizacijų;

27.4. stiprinti Lietuvos ir Ukrainos bendradarbiavimą ir apsikeitimą gerąja patirtimi darbo su jaunimu srityje.

28. Jeigu pareiškėjas, projekto vykdytojas projekto veiklas įgyvendina pasitelkdamas nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo šių veiklų įgyvendinimą įrašyti, užtikrinant vaizdo ir garso kokybę. Vaizdo įraše turi būti užfiksuotas projekto pavadinimas, įgyvendinimo data ir projekto dalyviai bei vykdytojai.

29. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Agentūra, dalyvauti visuose Agentūros organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose. 

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO VYKDYMO IŠLAIDOS

 

30. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. birželio 1 d. iki 2024 m. lapkričio 30 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Taip pat jos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (veiklų ir (ar) renginių vykdymui organizuoti sudarytomis paslaugų sutartimis, seminarų/mokymų/konferencijų programomis, seminarų/mokymų dalijama medžiaga, analitinių veiklų rezultatais, susitikimų fiksavimo dokumentais, projekto viešinimo medžiaga ir kt.), arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

31. Projektų biudžetui taikomi šie specialieji reikalavimai:

31.1. jaunimo mainų išankstinio parengiamojo vizito išlaidoms skiriama 10 procentų sumos, skirtos apgyvendinimui, maitinimui ir kitoms projekto įgyvendinimo išlaidoms (po 5 procentus abiem šalims);

31.2. projekto pareiškėjas ir kiekvienas partneris gali gauti po 250 eurų projekto parengiamosioms ir įgyvendinimo išlaidoms pagrindinio projekto etapo metu;

31.3. pagrindiniam projekto etapui, apgyvendinimo ir maitinimo išlaidoms skiriama po 35 (trisdešimt penki) Eur per parą vienam žmogui;

31.4. kitoms prekių ir (ar) paslaugų įsigijimo išlaidoms, reikalingoms projekto veikloms įgyvendinti (pvz., draudimas, bilietai į ekskursiją ir kita) skiriama po 10 (dešimt) Eur per parą vienam žmogui;

31.5. projekto rezultatams viešinti ir jų sklaidai skiriama iki 15 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos;

31.6. mažiau galimybių  turinčio jaunimo dalyvavimui užtikrinti projektui ir vizų išdavimo apdorojimui gali būti skiriama iki 100 (vienas šimtas) Eur vienam asmeniui. Išlaidos turi būti pagrįstos ir skirtos dalyvio įsitraukimui į projekto veiklas (lydinčio asmens apgyvendinimas, maitinimas, vertėjo, paslaugos, konsultanto paslaugos, specialiojo transporto paslaugos ir pan.).

32. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

32.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 70 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

32.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

32.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

32.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte nurodyto Konkurso tikslo, Nuostatų 10 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

32.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai vykdytojai yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartis) (prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 proc. iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);

32.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

32.2.2.1 transporto išlaikymas (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugos (autobuso ar lėktuvo ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju), nepažeidžiant Nuostatų 12 punkte nustatyto reikalavimo;

32.2.2.2 materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);

32.2.2.3. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų ar autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, teisinės ir (ar) finansinės konsultacijos);

32.2.2.4. komunalinių paslaugų išlaidos (projekto vykdytojo patalpų, skirtų projekto veikloms vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti) (ne daugiau kaip 20 procentų visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);

32.2.2.5. viešinimo išlaidos (apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);

32.2.2.6 kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidoms, iš jų:

32.2.2.6.1. kitos Nuostatų 32.2.2.1 – 32.2.2.5 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinės, ūkio prekės, maisto prekės ir nealkoholiniai gėrimai, skirti renginių ir veiklų pertraukoms organizuoti, apsaugos priemonės: medicininės kaukės, respiratoriai, dezinfekciniai skysčiai);

32.2.2.6.2. kitos Nuostatų 32.2.2.1 – 32.2.2.5 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

32.2.2.6.2.1. išlaidos maitinimo ir apgyvendinimo paslaugoms, skiriant ne daugiau kaip  35 Eur 1 asmeniui per parą, kaip tai nurodyta Nuostatų 31.3 papunktyje, nepažeidžiant Nuostatų 12 punkte nustatyto reikalavimo;

32.2.2.6.2.2. iš fizinių ir (ar) juridinių asmenų (vykdančių jų įstatais ar nuostatais apibrėžtas veiklas) perkamos paslaugos (lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos);

32.2.2.6.2.3. kitos Nuostatų 32.2.2.1–32.2.2.5 ir 32.2.2.6.2.1 bei 32.2.2.6.2.2 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos, kaip mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga, kelionių draudimas ir pan.).

33. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

33.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

33.2  statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;

33.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta Lietuvos Respublikos ir (ar) Ukrainos teritorijoje iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.) taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2024 m. gegužės 31 d. imtinai ir po 2024 m. lapkričio 30 d;

33.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;

33.5. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;

33.6. bet kokios išlaidos, patirtos kitose valstybėse nei Lietuvos Respublika ar Ukraina;

33.7. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

33.8. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

33.9. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui, tepalams ir remontui;

33.10.  kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

34. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas.sppd.lt:8099 lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas atskirai į A ir į B priemones. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą ar pateikta ne į tinkamą priemonę, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

35. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba (išskyrus santrauką, kuri teikiama anglų kalba).

36. Paraiškoje nurodoma:

36.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi), kurioje viešai skelbiamos veiklos ir finansinės ataskaitos, informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens duomenys (dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) atstovas, pavadinimas, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);

36.2. projekto pavadinimas;

36.3. paraiškos užpildymo data;

36.4. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

36.5. projekto aprašymas (santrauka);

36.6. projekto kontekstas ir motyvacija (projekto idėjos atsiradimo aplinkybės, tikslai, nauda);

36.7. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

36.8. projekto tikslas;

36.9. projekto uždaviniai;

36.10. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

36.11. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

36.12. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (vardas (-ai), pavardė (-ės) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai)), projekto veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga;

36.13. siektini kokybiniai ir kiekybiniai projekto rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į kokybinius ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodiklius, nurodytus Nuostatų 24 punkte;

36.14. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

36.15. siektini rezultatai;

36.16. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai, darbuotojų ir savanorių, prisidėsiančių prie projekto įgyvendinimo, skaičius;

36.17. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius, ir kiek valstybės biudžeto lėšų prašoma iš Agentūrai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, pagrindžiant ir detalizuojant planuojamas išlaidas. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;

36.18. projekto veiklų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys), informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“;

36.19. informacija apie grupių vadovus.

36.20. informacija apie projekto partnerį (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo projekte vykdomas veiklas, (jeigu projektas įgyvendinamas be partnerio – pateikti informaciją apie projekto dalyvius (jaunimą iš Ukrainos ir Lietuvos);

36.21. deklaracijoje nurodyta informacija;

36.22. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, tiesiogiai susijusi su projektu, jį įgyvendinant vykdomomis veiklomis ir siekiamu rezultatu;

36.23. informacija apie veiklą, kurią ketinama įgyvendinti iš Nuostatų 16 punkte veiklų sąrašo;

36.24. pasirinkta veiklų tema iš Nuostatų 17 punkte pateiktų temų sąrašo;

36.25. projekto santrauka anglų kalba (trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė);

36.26. informacija apie savanorių dalyvavimą projekto veiklose;

36.27. projekto atitiktis privalomosioms sąlygomis, nurodytoms Nuostatų 18 punktuose;

36.28. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 20, 21 ir 22 punktuose nustatytam (-iems) reikalavimui (-ams);

36.29. informacija apie įsivertinimo stadiją;

36.30. informacija apie tai, kaip bus taikomi neformaliojo ugdymo metodai, užtikrinantys dalyvių ugdymą (-si) projekte;

36.31. informacija apie projekto/Fondo viešinimą;

36.32. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

37. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

37.1. Pareiškėjo ir Partnerio bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, kopiją;

37.2. partnerio (-ių) užpildytą (-as) partnerystės deklaraciją (-as) (Nuostatų 2 priedas), pasirašytą (-as) organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens, jeigu projektas bus vykdomas su partneriu;

37.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

37.4. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris
(-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

37.5. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą).

38. Jei  informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Taisyklių 17 ir 18 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. būdu administruojančios įstaigos paskirtam specialistui, el. paštu sppd@sppd.lt.

39. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi Taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

40. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais. SPPD paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi atlikti per 5 darbo dienas.

41. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 20-22, 34-37 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams (pvz.: paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

42. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami SOPAS esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 44 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

43. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

44. Ekspertai turi įvertinti ir (ar) skirti balus už:

44.1. projekto atitikį Nuostatų 18 punkte nurodytoms privalomoms sąlygomis. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip“ arba „Ne“. Privalomųjų sąlygų neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

44.2. numatyto projekto atitiktį Taisyklių 14 punkto reikalavimams. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip“ arba „Ne“. Privalomųjų sąlygų neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

44.3. Projekto kontekstas ir motyvacija (projekto idėjos atsiradimo aplinkybės, tikslai, nauda), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

44.4. Aiškus projekto uždavinio atskleidimas: projekto rezultatai realūs, apskaičiuojami ir pasiekiami, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

44.5. Pasirinktos temos įgyvendinimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

44.6. Parengiamosios stadijos ir organizacinių aspektų kokybė, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

44.7. Įsivertinimo stadijos kokybė, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

44.8. Užtikrintas projekto partnerio įtraukimas į visas projekto planavimo ir vykdymo stadijas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

44.9. Projekto viešinimas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

44.10. Dalyvių veiklos, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

44.11. Neformaliojo ugdymo metodų pritaikymas, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

44.12. Projekto rezultatų sklaidos ir panaudojimo kokybė, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

44.13.  projekto sąmata pagrįsta ir atitinka numatytas veiklas, yra aiški, detalizuota ir racionali, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka.

45. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 90. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 45.

46. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ir poreikis yra didesnis.

47. Agentūra, skelbdama Konkurso finansuotinų projektų sąrašą, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Taisyklių 97 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, finansuotiniems projektams skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

48. Agentūra komisijos pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo pateikia Komitetui per 10 darbo dienų nuo komisijos protokolo pateikimo Agentūrai.

Jei projektui įgyvendinti komisija ar Komitetas siūlo skirti dalį lėšų ir Komitetas pritaria siūlymui patvirtindamas tai Komiteto nutarimu, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komiteto priimto sprendimo per informacinę sistemą informuoja pareiškėją apie Komiteto siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komiteto priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo per informacinę sistemą dienos komisijos sekretoriui patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komiteto elektroniniame laiške pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai turi būti įvertinti komisijos sekretoriaus dėl atitikties Nuostatams ir Komiteto siūlymams.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komiteto siūloma skirti suma ir (ar) kad Komiteto siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komiteto siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komiteto priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.

49. Komisijos sekretoriui patikslintose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

50. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, vadovaudamasis Komiteto nutarimu ir įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas ir (ar) komisijos sekretoriaus tarnybinį pranešimą, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komiteto nutarimo gavimo dienos arba, jei Komitetas siūlo skirti dalį lėšų projekto įgyvendinimui, nuo komisijos sekretoriaus tarnybinio pranešimo gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas SPPD ir Agentūros interneto svetainėje.

51. Komisijos sekretoriui patikslintuose sąmatose ir veiklų planuose neradus esminių neatitikimų pagal Komiteto siūlymą skirti dalinį finansavimą ir Nuostatams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos pateikia tarnybinį pranešimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo gavimo dienos, kuriame pateikiamas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

52. Komisijos darbas organizuojamas Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

53. Sutartis pasirašoma Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

54. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

55. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. lapkričio 30 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas, bei pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

55.1. išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

55.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

55.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

55.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

55.4.1. informacija apie projekto metu įvykdytas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

55.4.2. informacija apie projekto veiklų atitiktį Nuostatų 18 punkte ir jo papunkčiuose nustatytoms sąlygoms ir reikalavimams;

55.4.3. informacija apie Nuostatų 24 punkte ir jo papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

55.4.4. informacija apie projekto viešinimą.

56. Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 24.1 papunktyje nustatytais esminiais kiekybiniais projekto įgyvendinimo rodikliais, t. y. esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, Taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

56.1. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė vieno iš Nuostatų 24.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 50 (penkiasdešimt) procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

56.2. jeigu projekto vykdytojas nepasiekė dviejų iš Nuostatų 24.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 (šimtas) procentų nuo projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

57. Projekto stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo projekto įgyvendinimo pabaigos arba nuo sutarties nutraukimo dienos.

58. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą, SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl valstybės biudžeto lėšų tinkamo panaudojimo.

59. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

____________________________