VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS DIREKTORIAUS 2017 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 2017/8-143 „DĖL VIDAUS SAUGUMO FONDO PROJEKTŲ PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. rugsėjo 24 d. Nr. 2018/8-224..

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų priežiūros aprašą, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2017 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 2017/8-143 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Išdėstau 2 punktą taip:

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme (toliau – Įstatymas), Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282 „Dėl pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pirkimų aprašas) bei Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 1V-683 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo ir finansavimo taisyklės)“.

1.2. Išdėstau 3.1 papunktį taip:

3.1. viešasis pirkimas vykdomas projekto vykdytojo, partnerio, centrinės (-ių) perkančiosios (-iųjų) organizacijos (-ų) ar įgaliotosios organizacijos, kurios yra perkančiosios organizacijos pagal VPĮ, Įstatymą arba Pirkimų aprašą“.

1.3. Išdėstau 3.3 papunktį taip:

3.3. viešuoju pirkimu arba pirkimu pagal Pirkimų aprašą įsigyjamos prekės, paslaugos arba darbai yra pilnai ar iš dalies skirti projektui įgyvendinti ir pagal projekto sutartį jų įsigijimo išlaidas visa apimtimi ar iš dalies numatoma apmokėti finansinės paramos lėšomis“.

1.4. Išdėstau 4 punktą taip:

4. Už visų vykdomų viešųjų pirkimų arba pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, atitiktį teisės aktuose nustatytiems reikalavimams yra atsakingas juos vykdantis projekto vykdytojas, partneris, centrinė perkančioji organizacija arba įgaliotoji organizacija, tačiau Apraše nurodytų dokumentų teikimą VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) ir kitų teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą visais atvejais privalo užtikrinti projekto vykdytojas“.

1.5. Išdėstau 6 punktą taip:

6. Projektų vykdytojai Apraše nurodytus dokumentus ir informaciją, susijusią su pirkimų vykdymu pagal VPĮ,  CPVA teikia per Vidaus saugumo fondo duomenų rinkimo informacinę sistemą, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jei tokių galimybių nėra, dokumentai teikiami paštu arba elektroniniu paštu info@cpva.lt. Dokumentai ir informacija, susiję su pirkimais saugumo srityje ir (ar) pirkimais, susijusiais su žvalgybinio pobūdžio veikla, teikiami projekto įgyvendinimo sutartyje numatyta tvarka“.

1.6. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Projekto pirkimų plane nurodomi visi pagal VPĮ, Įstatymą ir Pirkimų aprašą planuojami vykdyti, vykdomi bei iki projekto sutarties įsigaliojimo įvykdyti pirkimai, skirti projektui įgyvendinti, įskaitant ir pirkimus, vykdomus per centrinę perkančiąją organizaciją, išskyrus tuos pirkimus, kurių išlaidos deklaruojamos pagal vienetinio įkainio metodiką“.

1.7. Išdėstau 9.5 papunktį taip:

9.5. keičiasi pirkimo būdas. Šis papunktis netaikomas, kai vietoj apklausos numatoma vykdyti supaprastintą (atvirą) konkursą arba vietoj supaprastinto atviro konkurso numatoma vykdyti atvirą konkursą arba vietoj derybų su vieninteliu tiekėju numatoma vykdyti uždarą konkursą“.

1.8. Išdėstau 17.4 papunktį taip:

17.4. Pakartotinai atliekamiems atviram konkursui, supaprastintam skelbiamam pirkimui, mažos vertės pirkimui ar neskelbiamoms deryboms bei supaprastintam neskelbiamam pirkimui, kai šie pirkimai atliekami jau prieš tai CPVA išankstinės priežiūros metu įvertintų atviro konkurso, skelbiamo supaprastinto konkurso ar mažos vertės pirkimo dokumentų pagrindu, Aprašo 25.1 papunktyje numatyta I etapo išankstinė pirkimų priežiūra netaikoma (t. y. netaikomas išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas). Šios nuostatos taikomos ir uždaram konkursui bei deryboms su vieninteliu tiekėju. Tokie pakartotinai atliekami pirkimai įvertinami dokumentus pateikiant Aprašo 25.2 papunktyje numatyto II etapo išankstinei pirkimų priežiūrai. Jei pakartotinai atliekant pirkimą, kurio dokumentai jau buvo CPVA vertinti išankstinės priežiūros būdu, pakoreguojama tik techninė specifikacija ar kita pirkimo dokumentų dalis, ar įvykdžius kelių pirkimo dalių pirkimą, pakeičiami tik vienos pirkimo dalies dokumentai, CPVA I etapo išankstinei priežiūrai pateikiama tik pakoreguota pirkimo dokumentų dalis ar pakeistos atitinkamos pirkimo dalies dokumentai“.

1.9. Išdėstau 19 punktą taip:

19. Jei Aprašo 18.2 papunktyje numatytais atvejais vykdant paskesnę pirkimų priežiūrą 30-yje procentų iš eilės patikrintų to paties projekto pirkimų nenustatomas VPĮ, Įstatymo arba Pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), kiti to paties projekto pirkimai netikrinami. Jei patikrintame pirkime (-uose) nustatomas VPĮ, Įstatymo arba Pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), atitinkamai didinama paskesne pirkimų priežiūra tikrinamų pirkimų imtis, užtikrinant, kad kiti to paties projekto pirkimai būtų tikrinami tol, kol 30-yje procentų projekto pirkimų nenustatomas VPĮ, Įstatymo arba Pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui“.

1.10.    Išdėstau 20.4 papunktį taip:

20.4. nustačius VPĮ, Įstatymo arba Pirkimų aprašo pažeidimą konkretaus pirkimo atveju, Aprašo 19 punkte numatyta tvarka didinant tikrinamų pirkimų imtį, turi būti patikrintas analogiškas savo objektu pirkimas (jeigu toks pirkimas yra numatytas projekto pirkimų plane)“.

1.11. Išdėstau 29.3 papunktį taip:

29.3. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės koreguoti pasiūlymų vertinimo kriterijus (pvz., kainos ar sąnaudos kriterijų keisti į kainos/sąnaudų ir kokybės santykį; pirkimuose, susijusiuose su žvalgybinio pobūdžio veikla ar pirkimuose gynybos ir saugumo srityje, mažiausios kainos kriterijų keisti į ekonominio naudingumo kriterijų) ar iš esmės koreguoti ekonominio naudingumo kriterijus ir (ar) parametrus, ir (ar) jų lyginamuosius svorius“.

1.12. Išdėstau 42 punktą taip:

42. Įtarus, kad vykdant viešąjį pirkimą ar pirkimo sutartį, buvo pažeistas VPĮ, Įstatymas arba Pirkimų aprašas, CPVA, vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklėmis, atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą“. 

1.13. Išdėstau Aprašo priedą taip:

„Vidaus saugumo fondo projektų

pirkimų priežiūros tvarkos aprašo

priedas

 

DOKUMENTŲ, KURIE TURI BŪTI TEIKIAMI CPVA, ATSIŽVELGIANT Į PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDĄ, SĄRAŠAS

 

Nr.

Dokumento pavadinimas

Išankstinė pirkimų priežiūra (I etapas)

Išankstinė pirkimų priežiūra iki pirkimo sutarties pasirašymo

(II etapas)

Paskesnė pirkimų priežiūra

1.

Pirkimo dokumentai (pirkimo sąlygos, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, kvietimas dalyvauti pirkime, pranešimas apie pirkimą, aprašomasis dokumentas (konkurencinio dialogo atveju), kvietimas pateikti pasiūlymus, kvietimas dalyvauti konkurenciniame dialoge arba derybose).

Uždaro konkurso ir derybų su vieninteliu tiekėju atveju – protokolai dėl sprendimo pirkimą vykdyti pagal Įstatymą arba Pirkimų aprašą

 

 

2.

Tiekėjams išsiųstas kvietimas dalyvauti pirkime, tiekėjams išsiųstos pirkimo sąlygos, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, pirkimų žurnalo kopija su nurodytu teikiamu pirkimu, apklausos pažyma ir kiti priedai

 

3.

Paskelbti ar kitomis priemonėmis tiekėjams pateikti pirkimo dokumentai

 

4.

Skelbimas apie pirkimą, pranešimas apie pirkimą, kvietimas pateikti pasiūlymus, kvietimas dalyvauti konkurenciniame dialoge arba derybose

 

5.

Tiekėjams išsiųsti pirkimo dokumentų paaiškinimai ir patikslinimai (jei pirkimas vykdytas per CVP IS*, paaiškinimai, patikslinimai turi būti paskelbti CVP IS)

 

6.

Pripažintas laimėjusiu tiekėjo pasiūlymas su priedais. 

Riboto konkurso atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti pateikti pasiūlymus, paraiškos.

Skelbiamų derybų atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti dalyvauti skelbiamose derybose, paraiškos.

Konkurencinio dialogo atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti dalyvauti konkurenciniame dialoge paraiškos

Uždaro konkurso atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų, kurie buvo pakviesti pateikti pasiūlymus, paraiškos.

 

7.

1. Kai pirkimai vykdomi pagal VPĮ, atmesti tiekėjų pasiūlymai su priedais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo, kai ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal: 1) kainos kriterijų; arba 2) sąnaudų, kurios apskaičiuojamos pagal gyvavimo ciklo sąnaudų metodą, kriterijų; arba 3) kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, kai pasiūlymo vertinimo kriterijai vertinami tik kiekybiškai, arba ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo ir tiekėjo, kuris yra antras eilėje po ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo  – jei ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, kai pasiūlymo techninės charakteristikos nėra kiekybiškai vertinamos.

2. Kai pirkimas vykdomas pagal Įstatymą arba Pirkimų aprašą, atmesti tiekėjų pasiūlymai su priedais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo, jei vertinta pagal mažiausios kainos kriterijų, arba ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo ir tiekėjo, kuris yra antras eilėje po ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo – jei vertinta pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų.

3. Riboto konkurso atveju turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti pateikti pasiūlymų, paraiškos.

4. Skelbiamų derybų atveju taip pat turi būti pateiktos visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti dalyvauti skelbiamose derybose, paraiškos.

5. Konkurencinio dialogo atveju būti pateiktos visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti dalyvauti konkurenciniame dialoge paraiškos.

6. Uždaro konkurso atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų, kurie buvo pakviesti pateikti pasiūlymus, paraiškos.

 

8.

VPĮ 82 str. reikalavimus atitinkantį perkančiosios organizacijos sprendimą (pagrindimą) nepirkti prekių, paslaugų ar darbų iš centrinės perkančiosios organizacijos katalogo (jei perkamos prekės, paslaugos ar darbai, yra numatyti šiame kataloge)

 

9.

Susirašinėjimas su tiekėjais

 

10.

Viešojo (-ųjų) pirkimo (-ų ) komisijos protokolai ir jų priedai (pasiūlymų vertinimo lentelės, ekspertinio vertinimo pažymos ar kiti su pasiūlymų vertinimu susiję dokumentai)

 

11.

Viešųjų pirkimų tarnybos ar kitų kontroliuojančių institucijų išvados dėl pirkimo dokumentų arba pirkimo procedūrų, jei tokios buvo

 

12.

Skundai, pretenzijos ir atsakymai, jei tokie buvo

 

13.

Teismo nutartys, sprendimai ar ieškiniai teismui, jei tokių buvo

 

14.

Pirkimo sutarties projektas

 

 

15.

Pasirašyta pirkimo sutartis

 

 

16.

Pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas (jei toks numatytas), jo pratęsimas (jei toks buvo)

 

 

17.

Pasirašyti pirkimo sutarties pakeitimai, papildomi susitarimai, pratęsimai

 

 

Pastabos:

* CVP IS – Centrinė viešųjų pirkimų informacinė sistema.“.

1.  N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Lidija Kašubienė