priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2007 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO

NR. 1-222 „DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. gruodžio 20 d. Nr. 1-676 (1.4 E)/2022

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. liepos 17 d. įsakymą Nr. 1-222 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

 

„priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2010 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1V-831 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.2 papunkčiu ir siekdamas gerinti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo organizavimą,

t v i r t i n u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                                                                           Saulius Greičius

 


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir

gelbėjimo departamento prie

Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2007 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1-222

(Priešgaisrinės apsaugos ir

gelbėjimo departamento prie

Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus

2022 m. gruodžio 20 d.

įsakymo Nr. 1-676 (1.4 E)/2022 redakcija)

 

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Departamentas) darbo tvarką. Reglamento nuostatos taikomos Departamentui pavaldžioms įstaigoms tiek, kiek Reglamentas reglamentuoja jų veiklą.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, vidaus reikalų ministro įsakymais, Departamento nuostatais, Departamento direktoriaus įsakymais, Reglamentu, Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos šakos kolektyvine sutartimi ir kitais teisės aktais.

3. Departamentas savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose Departamentui atstovauja Departamento direktorius, pagal kompetenciją jo įgalioti Departamento direktoriaus pavaduotojai, kiti Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO DIREKTORIUS, DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAI

 

5. Departamentui vadovauja direktorius, kuris atsako už Departamento kompetencijai pavestų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, taip pat valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veiklos organizavimą. Departamento direktorius koordinuoja ir kontroliuoja Departamento struktūrinių ir teritorinių struktūrinių padalinių, pavaldžių įstaigų veiklą pats arba per pavaduotojus.

6. Departamento direktorius įsakymu nustato, kurios Departamentui pavaldžios įstaigos, Departamento struktūriniai ir teritoriniai struktūriniai padaliniai, tiesiogiai pavaldūs Departamento direktoriui, taip pat nustato Departamento direktoriaus pavaduotojų kuravimo sritis.

7. Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal kuravimo sritį atsako už Departamento struktūrinių padalinių, teritorinių struktūrinių padalinių ir pavaldžių įstaigų veiklą.

8. Laikinai nesant Departamento direktoriaus, jo funkcijas atlieka vidaus reikalų ministro įsakymu paskirtas vienas iš Departamento direktoriaus pavaduotojų.

9. Departamento direktoriaus sprendimai įforminami įsakymu, pavedimu, rezoliucija. Departamento direktorius priima individualius ir norminius įsakymus, kurie įforminami Departamento direktoriaus įsakymo blanke. Departamento direktoriaus įsakymais tvirtinami teisės aktai (taisyklės, aprašas ir kt.) įforminami ne blanke.

10. Prireikus Departamento direktorius su kitų institucijų vadovais gali priimti bendrus įsakymus. Šie vadovų įsakymai įforminami ne blanke, Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

11. Departamento direktoriaus pavaduotojai yra tiesiogiai atskaitingi Departamento direktoriui.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO STRUKTŪRINIAI IR TERITORINIAI STRUKTŪRINIAI PADALINIAI

 

12. Departamento struktūrą sudaro vyriausiasis patarėjas, patarėjai, Departamento struktūriniai padaliniai – valdybos, skyriai ir Departamento teritoriniai struktūriniai padaliniai – Elektrėnų priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba, Kauno priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Klaipėdos priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Mažeikių objektinė priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Panevėžio priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Šiaulių priešgaisrinė gelbėjimo valdyba, Vilniaus priešgaisrinė gelbėjimo valdyba. Departamento struktūriniai padaliniai ir teritoriniai struktūriniai padaliniai toliau Reglamente vadinami Departamento padaliniais.

13. Departamento direktorius, atsižvelgdamas į Departamento uždavinius ir funkcijas, tvirtina Departamento padalinių nuostatus, pareigybių sąrašus, Departamento darbuotojų pareigybių aprašymus, vidaus reikalų ministrui teikia tvirtinti Departamento struktūrą.

14. Departamento struktūriniams padaliniams vadovauja viršininkai arba vedėjai, teritoriniams struktūriniams padaliniams – viršininkai (toliau – padalinių vadovai).

15. Departamento padaliniai užtikrina Departamentui pavestų veiklos tikslų įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą. Departamento struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją koordinuoja ir kontroliuoja Departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir Departamentui pavaldžių įstaigų veiklą ir teikia joms rekomendacijas, formuoja bendrą Departamentui pavaldžių įstaigų veiklos ir personalo strategiją, užtikrina programų įgyvendinimą, organizuoja Departamento direktoriaus sprendimų vykdymą ir jų kontrolę.

16. Departamento padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintais padalinių nuostatais, o valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), – pareigybių aprašymais.

17. Padalinių vadovai atsako už atitinkamiems Departamento padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už Departamento direktoriaus ir Departamento direktoriaus pavaduotojų rezoliucijų ir pavedimų vykdymą, išskyrus atvejus, kai darbuotojams Departamento direktoriaus ir pagal kompetenciją Departamento direktoriaus pavaduotojų rezoliucijos ir pavedimai duodami tiesiogiai.

18. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad į pareigas (darbą) skiriami (priimami) darbuotojai, prieš pradėdami dirbti, būtų supažindinti su Departamento ir Departamento padalinio nuostatais, Reglamentu ir darbuotojo pareigybės aprašymu, taip pat su kitais teisės aktais, kuriais darbuotojas privalo vadovautis savo veikloje.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

19. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis vidaus reikalų ministrui pavestų valdymo sričių strateginiu veiklos planu, Departamento metiniu veiklos planu ir kitais planavimo dokumentais, kurių rengimą, atsiskaitymą už vykdymą organizuoja ir koordinuoja Departamento Planavimo ir projektų valdymo skyrius. Departamento planavimo dokumentai skelbiami Departamento interneto svetainėje teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Departamento metiniam veiklos planui įgyvendinti rengiami Departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir Departamentui pavaldžių įstaigų metiniai veiklos planai, kuriuos tvirtina Departamento direktorius.

21. Departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir Departamentui pavaldžių įstaigų metinio veiklos plano vykdymo ataskaitas rengia jų vadovai ir, suderinę su Departamento teritorinį struktūrinį padalinį ar Departamentui pavaldžią įstaigą kuruojančiu Departamento direktoriaus pavaduotoju, teikia Departamento direktoriui.

22. Departamento einamieji veiklos klausimai aptariami pasitarimuose. Paprastai kartą per savaitę rengiami Departamento direktoriaus, jo pavaduotojų, Departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir Departamentui pavaldžių įstaigų vadovų pasitarimai, kurie gali vykti naudojant vaizdo konferencinį ryšį. Jeigu pasitarimų metu priimami svarbūs organizaciniai sprendimai, pasitarimai gali būti protokoluojami (ir) arba daromi jų garso įrašai.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS, TVIRTINIMAS IR DERINIMAS

 

23. Departamento direktorius pagal kompetenciją pasirašo:

23.1. dokumentus, siunčiamus Prezidento kanceliarijai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigai, kitoms Seimo ir Vyriausybės įstaigoms, ministerijoms ir jų administracijos padaliniams, teismams, prokuratūroms, valstybės kontrolieriui, kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms, užsienio šalių analogiškų tarnybų vadovams, juridiniams ir fiziniams asmenims;

23.2. teisės aktų nustatyta tvarka teisės aktus, tarptautines sutartis, sutartis ir susitarimus;

23.3. finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas;

23.4. kitus teisės aktų jam pasirašyti priskirtus dokumentus.

24. Departamento direktoriui pasirašyti dokumentai gali būti pateikti ar atsiųsti per Dokumentų valdymo bendrąją informacinę sistemą (toliau – DBSIS) tik tuomet, kai jie yra suderinti rengėjo (-ų) tiesioginio (-ių) vadovo (-ų), Departamento padalinio (-ių) ar Departamentui pavaldžios įstaigos, kurioje rengėjas dirba, vadovo, kitų suinteresuotų Departamento padalinių, kuriems buvo pateiktas vertinti dokumentas, darbuotojais ir Departamento direktoriaus pavaduotojų pagal kompetenciją.

25. Departamento direktorius tvirtina:

25.1. Departamento planus;

25.2. tarnybinių patikrinimų išvadas, nelaimingų atsitikimų tyrimų išvadas;

25.3. mokymo programas;

25.4. teisės aktų nustatyta tvarka kitus dokumentus.

26. Departamento direktorius gali įgalioti  Departamento direktoriaus pavaduotojus, padalinių vadovus, kitus darbuotojus vykdyti įgaliojime nustatytas Departamento direktoriaus kompetencijos funkcijas.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

DARBO LAIKAS

 

27. Darbuotojų darbo laiko norma yra keturiasdešimt valandų per savaitę.

28. Darbuotojų, auginančių vaikus iki trejų metų, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatas, darbo laiko norma yra trisdešimt dvi valandos per savaitę. Darbuotojų darbo laiko organizavimo trisdešimt dviejų valandų per savaitę režimu tvarką nustato Departamento direktorius.

29. Departamente pirmadienį–ketvirtadienį dirbama nuo 7 val. 30 min. iki 16 val. 30 min., penktadienį − nuo 7 val. 30 min. iki 15 val. 15 min. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti nuo 11 val. 30 min. iki 12 val. 15 min. Šeštadienis ir sekmadienis − poilsio dienos. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda.

30. Darbuotojo tiesioginis vadovas darbuotojo prašymu, pateiktu per DBSIS, raštu ar el. paštu, gali nustatyti kitą darbuotojo darbo pradžios (nuo 7 val. iki 9 val.) ir darbo pabaigos (nuo 14 val. 45 min. iki 18 val.) laiką, nepažeisdamas nustatytos darbo laiko normos (pirmadienį–ketvirtadienį 8 val. 15 min., penktadienį – 7 val.). Darbuotojo darbo pradžios ir darbo pabaigos laikas keičiamas, atitinkamai per DBSIS, raštu ar el. paštu gavus tiesioginio vadovo sutikimą. Atsisakymas pakeisti darbuotojo darbo pradžios ir darbo pabaigos laiką turi būti motyvuotas ir išdėstytas raštu (rezoliucija ir t. t.).

31. Reglamento 30 punkte nurodytas vadovas Departamento darbo laiku turi užtikrinti jo vadovaujamo padalinio funkcijų vykdymą.

32. Pamainomis dirbantys darbuotojai dirba pagal Departamento direktoriaus nustatyta tvarka parengtus ir patvirtintus darbo grafikus.

33. Departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Departamento direktoriaus nustatyta tvarka ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą.

34. Departamento darbuotojai, priskirtas darbo funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka suderinę su tiesioginiu vadovu, gali atlikti nuotoliniu būdu. Nuotolinio darbo tvarką Departamente nustato Departamento direktorius.

35. Teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka Departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo gali pavesti darbuotojams dirbti viršvalandinį darbą, taip pat poilsio ir švenčių dienomis. Toks pavedimas įforminamas pavedimu, rezoliucija. Kitais neatidėliotinais atvejais arba jeigu darbuotojai siunčiami į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos vietą atlikti užduoties ne darbo valandomis, poilsio ir švenčių dienomis, Departamento direktoriaus ar jo įgalioto asmens pavedimas gali būti duodamas žodžiu.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

KOMISIJŲ, DARBO GRUPIŲ SUDARYMAS IR VEIKLA

 

36. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro ir Departamento direktoriaus įsakymų nuostatas, Departamento direktoriaus įsakymu sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos, darbo grupės.

37. Nuolatinės komisijos sudaromos Departamento direktoriaus pavestai ilgalaikei funkcijai vykdyti.

38. Laikinosios komisijos sudaromos Departamento direktoriaus pavestai trumpalaikei funkcijai, užduočiai, pavedimui vykdyti.

39. Komisijos sudaromos iš pirmininko, narių, esant būtinybei, pirmininko pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus.

40. Didelės apimties ir sudėtingiems teisės aktams parengti ir kitiems veiklos klausimams spręsti Departamento direktoriaus įsakymu sudaroma darbo grupė iš darbo grupės vadovo, narių, esant būtinybei, vadovo pavaduotojo (-ų) ir sekretoriaus.

41. Departamente komisijos, darbo grupės gali būti sudarytos iš Departamento padalinių, Departamentui pavaldžių įstaigų darbuotojų, darbuotojų (profesinių sąjungų ir darbo tarybų) atstovų, valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų darbuotojų, kitų juridinių asmenų atstovų, taip pat fizinių asmenų. Jei į Departamente sudaromą komisiją, darbo grupę yra kviečiami dalyvauti valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų darbuotojai, kitų juridinių asmenų atstovai ar fiziniai asmenys, komisijos ar darbo grupės sudėtis gali būti tvirtinama Departamento direktoriaus įsakymu, suderinus su minėtų institucijų ir įstaigų, juridinių asmenų vadovais, fiziniais asmenimis.

 

III SKYRIUS

PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

42. Pavedimai gali būti duodami Departamento direktoriaus įsakymais, pavedimais, rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma, Departamento direktoriaus pavaduotojų pagal Departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis pavedimais, rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.

43. Departamento direktorius pavedimus duoda Departamento direktoriaus pavaduotojams, vyriausiajam patarėjui, patarėjams, padalinių vadovams, darbuotojams, Departamentui pavaldžių įstaigų vadovams ar šių įstaigų darbuotojams. Jeigu darbuotojas pavedimą gauna ne iš tiesioginio vadovo, apie gauta pavedimą privalo informuoti tiesiogini vadovą.

44. Departamento direktoriaus pavaduotojai pavedimus duoda pagal Departamento direktoriaus jiems nustatytą kompetenciją.

45. Pavedimų, duotų Departamento padaliniams, vykdymą organizuoja ir kontroliuoja Departamento direktoriaus pavaduotojai pagal Departamento direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.

46. Pavedimų, duotų Departamentui pavaldžioms įstaigoms, vykdymą organizuoja ir kontroliuoja Departamentui pavaldžių įstaigų vadovai.

47. Dokumentai su Departamento direktoriaus ar Departamento direktoriaus pavaduotojų, padalinių vadovų pavedimais, rezoliucijomis per DBSIS persiunčiami padalinių vadovams, kurie pagal kompetenciją organizuoja pavedimų vykdymą, arba kitiems vykdytojams.

48. Jei pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį pagrindinis vykdytojas (jis rezoliucijoje nurodomas pirmas) privalo pagal kompetenciją organizuoti šio pavedimo vykdymą.

49. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti teisės akto projektą) turi būti įvykdytas per 10 darbo dienų nuo gavimo Departamente dienos, jeigu pavedime nenurodytas kitas pavedimo įvykdymo terminas arba jeigu terminas nėra nustatytas kitame teisės akte.

50. Pavedimų dėl Departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

51. Jeigu vykdytojas dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą negali įvykdyti pavedimo (išskyrus pavedimą parengti teisės akto projektą), jis nedelsdamas apie tai privalo informuoti pavedimą davusį asmenį ir paprašyti pratęsti pavedimo įvykdymo terminą.

52. Nustatytas terminas parengti teisės akto projektą gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai vykdytojas Departamento direktoriui raštu pateikia motyvuotą prašymą (ir) arba Departamento direktoriaus įsakymo pakeitimo projektą, jei terminas buvo nustatytas įsakymu.

 

IV SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, DERINIMAS, SKELBIMAS

 

53. Departamentas rengia ar dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro, Departamento direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų projektus (toliau – teisės aktų projektai), sutarčių ir susitarimų projektus.

54. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo, Vyriausybės darbo reglamento, Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, Dokumentų rengimo taisyklių, kitų teisės aktų, taip pat Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų nuostatas.

55. Departamento teisės aktų projektų rengimo, derinimo, skelbimo tvarką nustato Departamento direktorius.

V SKYRIUS

DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

56. Departamento Dokumentų valdymo skyrius organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja dokumentų valdymą Departamento padaliniuose ir Departamentui pavaldžiose įstaigose.

57. Departamento padaliniai ir Departamentui pavaldžios įstaigos rengia, įformina, tvarko dokumentus, sudaro ir saugo bylas iki atidavimo archyviniam saugojimui.

58. Dokumentai Departamente rengiami, tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.

59. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai rengiami, įforminami, registruojami, siunčiami, gabenami, gaunami, naudojami, dauginami, saugomi, traukiami į apskaitą ir naikinami laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos administravimą ir apsaugą, reikalavimų. Užsienio valstybių, Europos Sąjungos ar tarptautinių organizacijų įslaptinta informacija, perduota Lietuvos Respublikai, saugoma ir naudojama Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių įstatymo, Europos Sąjungos teisės aktų ir Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka.

60. Dokumentų valdymas Departamente organizuojamas Departamento direktoriaus nustatyta tvarka, o dokumentai, susiję su Vidaus reikalų ministerijos veikla, Vidaus reikalų ministerijos dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ IR TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

61. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių organizacijų atstovų susitikimus su Departamento direktoriumi, Departamento direktoriaus pavaduotojais organizuoja Departamento Tarptautinių ryšių skyrius. Departamento padaliniai ir Departamentui pavaldžios įstaigos susitikimus su užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių organizacijų atstovais organizuoja patys, prieš tai informavę apie numatomą susitikimą Departamento Tarptautinių ryšių skyrių.

62. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių organizacijų atstovų susitikimo darbotvarkę ir kitą su susitikimu susijusią medžiagą rengia ir ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas Departamento direktoriui, Departamento direktoriaus pavaduotojams pagal kompetenciją, suinteresuotų Departamento padalinių ir Departamentui pavaldžių įstaigų vadovams pateikia Departamento Tarptautinių ryšių skyrius, jeigu Departamento direktorius nenustato kitaip.

63. Departamento Tarptautinių ryšių skyrius informaciją apie įvykusį susitikimą su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių organizacijų atstovais ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po šio susitikimo pateikia Departamento padaliniams ir Departamentui pavaldžioms įstaigoms, su kurių kompetencija yra susiję susitikime nagrinėti klausimai.

64. Apie numatomus ir įvykusius Departamento direktoriaus, Departamento direktoriaus pavaduotojų susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių organizacijų atstovais Departamento Tarptautinių ryšių skyrius teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Vidaus reikalų ministeriją.

 

VII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

65. Visuomenės informavimą su Departamento veikla susijusiais klausimais organizuoja ir koordinuoja Departamento Komunikacijos skyrius.

66. Viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams oficiali Departamento informacija teikiama Departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

67. Departamento padalinių ir Departamentui pavaldžių įstaigų vadovai ir darbuotojai Departamento Komunikacijos skyriui teikia aktualią informaciją apie valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų atstovų, kitų oficialių asmenų vizitus, susitikimus, pasitarimus, jų metu priimtus sprendimus, pasirašytus dokumentus, taip pat apie kitus įvykius, susijusius su valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos veikla.

 

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, KONSULTAVIMAS

 

68. Asmenų prašymai Departamente priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, asmenų aptarnavimo tvarka, patvirtinta Departamento direktoriaus, ir kitais teisės aktais. Asmenų skundai nagrinėjami pagal Viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

Nagrinėjant asmenų prašymus ir skundus, šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tie klausimai nereglamentuojami kituose įstatymuose ir jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose. 

69. Departamento direktorius, Departamento direktoriaus pavaduotojai, vyriausiasis patarėjas, patarėjai, padalinių vadovai asmenis Departamento veiklos klausimais priima vadovaudamiesi asmenų aptarnavimo tvarka.

70. Konsultacijos Departamente teikiamos Departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

KOMANDIRUOTĖS

 

71. Departamento direktoriaus pavaduotojų, Departamento padalinių darbuotojų, Departamentui pavaldžių įstaigų vadovų ir jų darbuotojų išvykimas į komandiruotes šalies teritorijoje ir į užsienio valstybes organizuojamas Departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

ATOSTOGŲ IR PAPILDOMO POILSIO LAIKO SUTEIKIMO TVARKA

 

72. Departamento struktūrinis padalinys, vykdantis personalo administravimo funkcijas, kasmet iki sausio 10 d. parengia ir Departamento direktoriui pateikia įsakymo projektą, kuriuo Departamento struktūrinių padalinių ir Elektrėnų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos darbuotojams, Departamento teritorinių struktūrinių padalinių ir Departamentui pavaldžių įstaigų viršininkams vienų metų laikotarpiui suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Vidaus tarnybos statuto, Darbo kodekso ir Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos šakos kolektyvinės sutarties nustatytos trukmės kasmetinės atostogos.

73. Departamento priešgaisrinių gelbėjimo valdybų struktūriniai padaliniai ar darbuotojai, atsakingi už atostogų administravimą, kasmet iki sausio 10 d. parengia ir Departamento direktoriaus įgaliotam priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkui pateikia Departamento direktoriaus įsakymo projektą, kuriuo atitinkamos Departamento priešgaisrinės gelbėjimo valdybos darbuotojams, išskyrus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkus, vienų metų laikotarpiui suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo, Vidaus tarnybos statuto, Darbo kodekso ir Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos šakos kolektyvinės sutarties nustatytos trukmės kasmetinės atostogos.

74. Departamento struktūrinių padalinių vadovai, teritorinių struktūrinių padalinių struktūrinių padalinių – skyrių, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, komandų – vadovai kasmet iki sausio 20 d. parengia ir patvirtina jų vadovaujamų padalinių darbuotojų planuojamų atostogų grafikus (eiles).

75. Padalinių vadovų ir Departamentui pavaldžių įstaigų viršininkų planuojamų atostogų grafiką (eilę) kasmet iki sausio 20 d. parengia Departamento padalinys, vykdantis personalo administravimo funkcijas, ir patvirtina įgaliotas Departamento direktoriaus pavaduotojas.

76. Departamento priešgaisrinių gelbėjimo valdybų viršininkų pavaduotojų ir struktūrinių padalinių – skyrių, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, komandų – vadovų planuojamų atostogų grafiką (eilę) kasmet iki sausio 20 d. parengia atitinkamos priešgaisrinės gelbėjimo valdybos struktūrinis padalinys ar darbuotojas, atsakingas už atostogų administravimą, ir patvirtina Departamento direktoriaus įgaliotas Departamento priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas.

77. Departamento direktoriaus pavaduotojų, vyriausiojo patarėjo, patarėjų planuojamų atostogų grafiką (eilę) kasmet iki sausio 20 d. parengia Departamento struktūrinis padalinys, vykdantis personalo administravimo funkcijas, ir patvirtina Departamento direktorius.

78. Departamento darbuotojams kasmetinės atostogos suteikiamos pagal Reglamento 74–77 punktuose nurodytus tiesioginių vadovų patvirtintus atostogų grafikus (eiles). Departamento direktoriaus įsakymas dėl kasmetinių atostogų suteikimo nėra rengiamas.

79. Departamento darbuotojai, dėl svarbių priežasčių negalintys Reglamento 74–77 punktuose nurodytuose atostogų grafikuose (eilėse) nustatytu laiku pasinaudoti kasmetinėmis atostogomis, turi ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki numatytų kasmetinių atostogų pradžios (jei svarbios aplinkybės paaiškėja iki numatytų kasmetinių atostogų pradžios likus mažiau kaip 3 darbo dienoms – nedelsdami) atostogų grafiką (eilę) patvirtinusiam vadovui per DBSIS, raštu ar el. paštu pateikti prašymą dėl kasmetinių atostogų datos pakeitimo, kuriame būtų nurodytos svarbios atostogų grafiko keitimo priežastys.

80. Kasmetinių atostogų data keičiama, atitinkamai per DBSIS, raštu ar el. paštu gavus atostogų grafiką (eilę) patvirtinusio vadovo sutikimą. Atsisakymas pakeisti atostogų datą, numatytą grafike (eilėje), ar ją perkelti turi būti motyvuotas ir išdėstytas raštu (rezoliucija ir t. t.).

81. Darbuotojų atostogų datos pagal tiesioginio vadovo pateiktą informaciją pažymimos darbo laiko apskaitos žiniaraštyje.

82. Atostogų grafiką (eilę) patvirtinęs vadovas turi užtikrinti jo vadovaujamo padalinio veiklos tęstinumą.

83. Darbuotojai, turintys teisę į Darbo kodekso 138 straipsnio 3 dalyje numatytas papildomas poilsio dienas per mėnesį (sutrumpintą darbo laiką) ir norintys pasinaudoti šia teise, Departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui pateikia tiesioginio vadovo ir atitinkamo Departamento padalinio vadovo suderintą prašymą su šią teisę įrodančių dokumentų kopijomis, jei jos nebuvo pateiktos anksčiau. Departamento padaliniai ar darbuotojas, atsakingas už atostogų administravimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos parengia Departamento direktoriaus įsakymo projektą, kuriuo darbuotojui suteikiamos papildomos poilsio dienos (sutrumpinamas darbo laikas), kol asmuo turi teisę naudotis papildoma poilsio diena (sutrumpintu darbo laiku). Konkrečios papildomų poilsio dienų per mėnesį datos (sutrumpintas darbo laikas) nustatomos darbuotojo ir jo tiesioginio vadovo rašytiniu susitarimu (el. paštu, SMS žinute, bendravimui skirtomis programėlėmis ir kt.) ir atitinkamai pažymima darbo laiko apskaitos žiniaraštyje.

84. Kitų rūšių atostogos ir kitas papildomas poilsio laikas suteikiamas kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

DEPARTAMENTO DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

85. Departamento karjeros valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

86. Departamento statutiniai valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus ar pareigūno vardą žeminančią veiką gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka.

87. Departamento darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už darbo pareigų pažeidimus atsako Darbo kodekso nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO DIREKTORIUI, DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAMS IR KITIEMS DEPARTAMENTO DARBUOTOJAMS

 

88. Keičiantis Departamento direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

89. Keičiantis Departamento direktoriaus pavaduotojui reikalai ir dokumentai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą kitam Departamento direktoriaus pavaduotojui arba kitam Departamento direktoriaus įgaliotam darbuotojui.

90. Atleidžiami iš pareigų (darbo) arba perkeliami į kitas pareigas darbuotojai privalo padalinio vadovui perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus), turimus dokumentus ir bylas, antspaudus ir spaudus, kitą turimą turtą ir atsiskaityti su atitinkamais Departamento padaliniais Departamento direktoriaus nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

91. Departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir papildomą herbinį antspaudą su skaitmeniu „02“.

92. Departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako Departamento Dokumentų valdymo skyriaus patarėjas ir Departamento Darbo užmokesčio apskaitos skyriaus vadovas. Jų nesant, Departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako Departamento direktoriaus įgalioti darbuotojai.

 

XIV SKYRIUS

ARCHYVO TVARKYMAS

 

93. Departamente archyvą tvarko Departamento Dokumentų valdymo skyrius.

94. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, Lietuvos vyriausiojo archyvaro, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

95. Departamento Dokumentų valdymo skyrius dokumentų ir bylų apskaitos dokumentų duomenis derina su Valstybės naujuoju archyvu per Elektroninę archyvo sistemą ir DBSIS.

______________

 

part_8ba8dfa10d99430f84f500a588303555_end