LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2006 M. VASARIO 24 D. ĮSAKYMO NR. 1V-261 „DĖL PRISIJUNGIMO PRIE VIEŠOJO RYŠIŲ TINKLO FIKSUOTOJE VIETOJE IR VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ NUSTATYMO IR DUOMENŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. vasario 6 d. Nr. 1V-93  

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 31 straipsnio 3 dalimi:

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 24 d. įsakymą Nr. 1V-261 „Dėl Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 31 straipsnio 3 dalimi, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), ir atsižvelgdamas į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“:“.

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisykles:

1.2.1. Pakeičiu I skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS“.

1.2.2. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Kvietimas – bandymas prisiskambinti galiojančiu telefono ryšio numeriu, surinktu išgirdus telefono stoties parengties signalą.

4.2. Netiesioginės paslaugos – Paslaugos, kai jų teikėjas paslaugų gavėjui tokias Paslaugas teikia ne savo viešuoju fiksuotojo ryšio tinklu, o paslaugų  gavėjas turi galimybę šias Paslaugas pasirinkti (pavyzdžiui, telefonu renkant papildomą kodą).

4.3. Paslaugų gavėjas – asmuo, kuriam teikiamos Paslaugos ar kuris kreipėsi dėl jų teikimo.

4.4 Paslaugų kokybė – visuminė viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikimo charakteristika, kuri apibūdina šių paslaugų gavėjo poreikių gauti Paslaugas tenkinimo laipsnį.

4.5. Paslaugų teikėjas – ūkio subjektas, teikiantis Paslaugas savo ar kito ūkio subjekto viešuoju fiksuotojo ryšio tinklu.

4.6. Perkeltas numeris – paslaugų gavėjui suteiktas telefono ryšio numeris, kuris išlieka nepakitęs paslaugų gavėjui pakeitus Paslaugos teikimo vietą ir (arba) paslaugų teikėją.

4.7. Tiesioginės paslaugos – Paslaugos, kai jų teikėjas paslaugų gavėjui tokias Paslaugas teikia savo viešuoju fiksuotojo ryšio tinklu arba šiuo tikslu naudodamas atsietą prieigą.“

1.2.3. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIAI“.

1.2.4. Pakeičiu 6.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.8. veikiančių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų dalis – taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų, leidžiančių pasinaudoti visomis jais teikiamomis (reklamuojamomis) paslaugomis, procentinė dalis;“.

1.2.5. Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

KOKYBĖS RODIKLIŲ NUSTATYMO PRINCIPAI“.

1.2.6. Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

IV SKYRIUS

KOKYBĖS RODIKLIŲ MATAVIMO METODIKOS“.

1.2.7. Pakeičiu IV skyriaus I skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

PIRMASIS SKIRSNIS

LINIJOS ĮRENGIMO TRUKMĖ“.

1.2.8. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Trukmės pagal Taisyklių 15.1 ir 15.2 papunkčius skaičiuojamos remiantis metodika, pateikta Taisyklių 1 priedo 2 punkte.“

1.2.9. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Atliekant įvertinimą pagal Taisyklių 15.1 ir 15.2 papunkčius, paslaugų teikėjas gali neįskaityti atvejų, kai užsakymo atlikimą uždelsti buvo paprašęs pats paslaugų gavėjas.“

1.2.10. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Atliekant įvertinimą pagal Taisyklių 15.1–15.3 papunkčius, paslaugų teikėjas gali neįskaityti atvejų, kai paslaugų gavėjas sutartu laiku neįleido jo į savo patalpas.“

1.2.11. Pakeičiu IV skyriaus II skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

ANTRASIS SKIRSNIS

SANTYKINIS GEDIMŲ SKAIČIUS“.

1.2.12. Pakeičiu IV skyriaus III skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

TREČIASIS SKIRSNIS

GEDIMŲ ŠALINIMO TRUKMĖ“.

1.2.13. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Trukmės pagal Taisyklių 34.1, 34.2, 34.4 ir 34.5 papunkčius skaičiuojamos remiantis metodika, pateikta Taisyklių 1 priedo 2 punkte.“

1.2.14. Pakeičiu IV skyriaus IV skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

KETVIRTASIS SKIRSNIS

NESĖKMINGŲ KVIETIMŲ DALIS“.

1.2.15. Pakeičiu IV skyriaus V skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

PENKTASIS SKIRSNIS

SUJUNGIMO TRUKMĖ“.

1.2.16. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Trukmės pagal Taisyklių 49.2 ir 49.4 papunkčius skaičiuojamos remiantis metodika, pateikta Taisyklių 1 priedo 2 punkte.“

1.2.17. Pakeičiu IV skyriaus VI skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PASLAUGŲ TEIKĖJO TARNYBŲ ATSILIEPIMO TRUKMĖ“.

1.2.18. Pakeičiu IV skyriaus VII skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

SEPTINTASIS SKIRSNIS

INFORMACIJOS TARNYBOS ATSILIEPIMO TRUKMĖ“.

1.2.19. Pakeičiu IV skyriaus VIII skirsnį ir jį išdėstau taip:

AŠTUNTASIS SKIRSNIS

VEIKIANČIŲ TAKSOFONŲ IR (ARBA) KITŲ VIEŠAI PRIEINAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETŲ DALIS

 

70. Veikiančių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų daliai įvertinti pateikiama gerai veikiančių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų procentinė dalis.

71. Gerai veikiančių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų procentinė dalis apskaičiuojama visą parų skaičių, kuris gaunamas sudėjus kiekvieno gerai veikusio taksofono ir (arba) kitos viešai prieinamos viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietos darbo paras, dalijant iš viso parų skaičiaus, kuriomis kiekvienas taksofonas ir (arba) kita viešai prieinama viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vieta buvo įrengti, ir dauginant iš šimto.

72. Taksofonas ir (arba) kita viešai prieinama viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vieta laikomi gerai veikiančiais, jeigu visą parą galima pasinaudoti visomis jais teikiamomis (reklamuojamomis) paslaugomis.

73. Įskaitomi duomenys apie visus taksofonus ir (arba) kitas viešai prieinamas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietas per duomenų rinkimo laikotarpį arba atsitiktinai atrinktus kontrolinius patikrinimus per tą patį laikotarpį, kurių skaičius turi būti nurodytas teikiant duomenis.“

1.2.20. Pakeičiu IV skyriaus IX skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

DEVINTASIS SKIRSNIS

SKUNDAI DĖL SĄSKAITŲ TEISINGUMO“.

1.2.21. Pakeičiu V skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

V SKYRIUS

KOKYBĖS RODIKLIŲ SKELBIMAS IR TEIKIMAS“.

1.2.22. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Paslaugų teikėjai, kurie įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas, Taisyklių 11 punkte nurodytais laikotarpiais surinktus ir įvertintus Kokybės rodiklius už praėjusius Taisyklių 79 punkte nurodytus ataskaitinius laikotarpius privalo per 15 dienų po ataskaitinio ketvirčio pabaigos raštu popierine forma arba Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 „Dėl Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Dokumentų teikimo taisyklės) nustatyta tvarka ir sąlygomis pateikti Tarnybai ataskaitą, kurios forma nurodyta Taisyklių 2 priede.“

1.2.23. Pakeičiu VI skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

VI SKYRIUS

PASLAUGŲ KOKYBĖS PRIEŽIŪRA“.

1.2.24. Pakeičiu VII skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS“.

1.2.25. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Nurodau paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktorius                                                                                                            Feliksas Dobrovolskis

 

Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklių

2 priedas

 

PRISIJUNGIMO PRIE VIEŠOJO RYŠIŲ TINKLO FIKSUOTOJE VIETOJE IR VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ KOKYBĖS RODIKLIŲ ĮVERTINIMO ATASKAITA

 

Ataskaitą teikia:

Ataskaitinis laikotarpis:

 

Kokybės rodikliai

Kokybės rodiklių vertės

Linijos įrengimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių linijos įrengimų

dienos (-ų).

(tiesioginėms paslaugoms)

Trukmė, per kurią atliekama 99 proc. greičiausių linijos įrengimų

dienos (-ų).

(tiesioginėms paslaugoms)

Atlikti įrengimai iki sutartos dienos, proc.

proc.

(tiesioginėms paslaugoms)

Darbo valandos užsakymams priimti

Darbo dienomis nuo……….iki……..

Šeštadieniais nuo……….iki……..

Sekmadieniais nuo……….iki……..

(tiesioginėms paslaugoms)

Darbo valandos užsakymams vykdyti

Darbo dienomis nuo……….iki……..

Šeštadieniais nuo……….iki……..

Sekmadieniais nuo……….iki……..

(tiesioginėms paslaugoms)

Santykinis gedimų skaičius

Gedimų skaičius šimte linijų per vienerius metus

pranešimų šimtui linijų                   (tiesioginėms paslaugoms)

pranešimų šimtui linijų               (netiesioginėms paslaugoms)

Gedimo šalinimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų

valandos (-ų).

 

(tiesioginėms paslaugoms)

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų

valandos (-ų).

 

(tiesioginėms paslaugoms)

Pašalinti gedimai vietinėse linijose per numatytą trukmę, proc.

proc.

(tiesioginėms paslaugoms)

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų

valandos (-ų).

 

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų

valandos (-ų).

 

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Visi kiti pašalinti gedimai per numatytą trukmę, proc.

proc.

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Darbo valandos pranešimams apie gedimus priimti

Darbo dienomis nuo……….iki……..

Šeštadieniais nuo……….iki……..

Sekmadieniais nuo……….iki……..

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Darbo valandos gedimams šalinti

Darbo dienomis nuo……….iki……..

Šeštadieniais nuo……….iki……..

Sekmadieniais nuo……….iki……..

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Nesėkmingų kvietimų dalis

Nacionalinių, proc.

proc.

Bandymų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Tarptautinių, proc.

proc.

Bandymų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Sujungimo trukmė

Vidutinė nacionalinio

sujungimo trukmė, s

sekundės (-ių).

Matavimų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių nacionalinių sujungimų, s

sekundės (-ių).

Matavimų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Vidutinė tarptautinio

sujungimo trukmė, s

sekundės (-ių).

Matavimų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių tarptautinių sujungimų, s

sekundės (-ių).

Matavimų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Paslaugų teikėjo tarnybų atsiliepimo trukmė

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo, s

Atsiliepimai per 20 sek., proc.

sekundės (-ių).

proc.

Matavimų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Informacijos tarnybos atsiliepimo trukmė

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo, s

Atsiliepimai per 20 sek., proc.

sekundės (-ių).

proc.

Matavimų skaičius =

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

Veikiančių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų dalis

Gerai veikiantys taksofonai, proc.

proc.

Matavimų skaičius =

Skundai dėl sąskaitų teisingumo

Gauti skundai dėl sąskaitų teisingumo, proc.

proc.

(bendrai tiesioginėms ir netiesioginėms paslaugoms)

 

PASTABA. Ten, kur reikia įrašyti matavimų skaičių, jei Paslaugų teikėjas savo pasirinkimu matuoja visus įvykius, galima įrašyti žodį „visi“.

___________________________