LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ KONSULTAVIMO LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 10 d. Nr. 11V-120(1.2)

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsniu, Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.5–7.7 papunkčiais ir Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. rugpjūčio 6 d. įsakymu Nr. 4-527 „Dėl Lietuvos metrologijos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“, 10.12 papunkčiu:

1. Tvirtinu Asmenų konsultavimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje taisykles (toliau – Taisyklės) (pridedama).

2. Pavedu:

2.1. Lietuvos metrologijos inspekcijos (toliau – Inspekcija) patarėjui Edmundui Baronui iki kiekvienų einamųjų metų gruodžio 20 d. atlikti Inspekcijos konsultavimo raštu kokybės vertinimą;

2.2.   viršininko pavaduotojai Natalijai Bražunienei kontroliuoti kaip Inspekcijoje yra laikomasi šių Taisyklių.

2.3. Inspekcijos Bendrųjų reikalų skyriui:

2.3.1. paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre ir Inspekcijos interneto svetainėje;

2.3.2. supažindinti su šiuo įsakymu Inspekcijos darbuotojus.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Inspekcijos viršininko 2019 m. rugsėjo 27 d. įsakymą Nr. 11V-129 „Dėl Asmenų konsultavimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“.

4. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2022 m. liepos 1 d.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

 

 

 

Viršininkas                                                                                                                         Vaidas Gricius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos metrologijos inspekcijos

viršininko 2022 m. birželio 10 d.

įsakymu Nr. 11V-120(1.2)

 

 

ASMENŲ KONSULTAVIMO LIETUVOS METROLOGIJOS INSPEKCIJOJE

TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Asmenų konsultavimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato konsultacijų rengimo, teikimo, skelbimo bei kokybės vertinimo tvarką, siekiant užtikrinti vienodą ir neprieštaringą Lietuvos metrologijos inspekcijos (toliau – Inspekcija) kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą.

2.    Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsniu, Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.5–7.7 papunkčiais, Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875  „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje taisyklėmis, patvirtintomis Inspekcijos viršininko 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 11V-63 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Asmenų aptarnavimo taisyklės); Klientų aptarnavimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje standartu, patvirtintu Inspekcijos viršininko 2020 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. 11V-222 „Dėl Klientų aptarnavimo Lietuvos metrologijos inspekcijoje standarto patvirtinimo“ (toliau – Klientų aptarnavimo standartas); Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos išleistu Verslo priežiūros vadovu (2021 m. gegužė).

3.    Inspekcijoje teikiamos šios konsultacijos:

3.1.      rašytinė konsultacija;

3.2.      konsultacija žodžiu;

3.3.      viešoji konsultacija.

Konsultacijos nėra oficialus teisės aktų aiškinimas ir jos neturi teisės akto galios.

4.    Pasikeitus Taisyklėse minimiems teisės aktams, taikomos aktualios tų teisės aktų redakcijos nuostatos.

5.    Teikdami konsultacijas Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, (toliau kartu – darbuotojai) privalo vadovautis Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme nustatytais dokumentų teikimo principais.

6.    Inspekcijos darbuotojai, vykdydami savo funkcijas, turi teisę, vadovaudamiesi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, fiksuoti situacijos faktines aplinkybes turimomis garsinėmis, vaizdinėmis ir/ar kitomis priemonėmis.

7.    Paaiškėjus naujoms aplinkybėms ar tai, kad asmuo buvo konsultuotas klaidingai, Inspekcija apie tai jį privalo informuoti raštu arba žodžiu. Informuojant žodžiu, yra skambinama konsultavimo telefonu ir telefoninis pokalbis yra įrašomas bei apie tai pažymima Konsultacijų žodžiu/telefonu registravimo žurnale (1 priedas).

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

8.    Taisyklėse vartojamos sąvokos:

8.1.   konsultacija žodžiu – Inspekcijos darbuotojo atsakymas žodžiu (tiesiogiai susitikimo, seminarų, renginių ar planinių/neplaninių patikrinimų metu, telefonu) į asmens pateiktus klausimus dėl Inspekcijos kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo;

8.2.   konsultavimo telefonas – Inspekcijos interneto svetainėje paskelbtas asmenims konsultuoti skirtas telefono ryšio numeris;

8.3.   prašymas – su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs (-ę) žodžiu ar raštu Inspekcijai pateiktas (-i) asmens prašymas (-ai) konsultuoti dėl Inspekcijos kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo;

8.4.   rašytinė konsultacija – Asmenų aptarnavimo taisyklių ir Inspekcijos darbo reglamento nustatyta tvarka parengtas rašytinis Inspekcijos atsakymas į asmens tiesiogiai ar elektroninėmis priemonėmis pateiktą rašytinį prašymą suteikti konsultaciją dėl Inspekcijos kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo arba, esant poreikiui, Inspekcijos iniciatyva asmeniui pateiktas rašytinis paaiškinimas dėl Inspekcijos kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo;

 

8.5.   teisės aktų sąrašas – Inspekcijos interneto svetainėje skelbiamas viršininko įsakymu patvirtintas teisės aktų, reguliuojančių Inspekcijos veiklą ir įtvirtinančių teisinės metrologinės priežiūros reikalavimus, pavadinimų sąrašas. Šis sąrašas laikomas viešąja konsultacija;

8.6.   viešoji konsultacija – visuomenės informavimo priemonėse ar Inspekcijos interneto svetainėje paskelbta rašytinė konsultacija (pvz.: straipsniai, dažniausiai užduodami klausimai ir atsakymai į juos ir kt.), teisės aktų sąrašas ar konsultacijos žodžiu vaizdo įrašas.

9.    Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme.

 

III SKYRIUS

RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS

 

10.  Rašytines konsultacijas teikia Inspekcijos struktūriniai padaliniai pagal skyrių nuostatuose apibrėžtas funkcijas.

11Rašytinės konsultacijos dėl teisės aktų nuostatų taikymo teikiamos atsakant raštu į asmenų prašymus, užregistruotus Inspekcijos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – eDVS), pateiktus Inspekcijai raštu, oficialiu el. pašto adresu metrinsp@metrinsp.lt ar kitais viešai skelbiamais Inspekcijos el. pašto adresais, taip pat pateiktus Inspekcijos regiono skyriams bei Inspekcijos interneto svetainės skiltyje „Klauskite“ užpildžius nurodytą el. formą.

12.  Asmenų prašymų pateikimas, priėmimas, nagrinėjimas, rengimas, pateikimas asmeniui bei saugojimas atliekamas Asmenų aptarnavimo taisyklėse ir Inspekcijos darbo reglamente nustatyta tvarka, tačiau atsakymo į prašymą pateikimo terminas negali būti ilgesnis nei 15 darbo dienų, išskyrus Asmenų aptarnavimo taisyklėse nurodytus atvejus, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti.

13.  Rašytiniai prašymai, nenurodant kontaktinių duomenų, kuriais asmuo pageidauja gauti atsakymą, nenagrinėjami ir atsakymai į tokius prašymus neteikiami.

14.  Prašyme pateikti duomenys netikrinami, atsakymas rengiamas pagal pateiktus duomenis ir, esant poreikiui, duomenis, gautus iš informacinių sistemų ir registrų, prie kurių Inspekcijos darbuotojai turi prieigą. Konsultuojamiems asmenims jokia informacija, kuri laikoma asmens duomenimis, neteikiama, išskyrus konsultuojamų asmenų asmens duomenis. Asmeniui papildomai pateikus informaciją apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas prašyme, gali pasikeisti ir Inspekcijos konsultacijos turinys ir atsakymo parengimo terminai.

15.  Jei rašytinėse konsultacijose minimos įstatymų ir kitų ne Inspekcijos priimtų teisės aktų nuostatos, turi būti pateikiama frazė, kad Inspekcijai nėra suteikta teisė aiškinti įstatymus ir kitus ne Inspekcijos priimtus teisės aktus, todėl atsakyme pateikta Inspekcijos specialistų nuomonė dėl teisės aktų nuostatų negali būti traktuojama kaip oficialus teisės aktų aiškinimas.

16.  Inspekcijos darbuotojai, rengiantys rašytines konsultacijas, privalo laikytis Inspekcijos viršininko patvirtintame Klientų aptarnavimo standarte nurodytų reikalavimų bendraujant elektroninėmis priemonėmis.

 

IV SKYRIUS

KONSULTACIJOS ŽODŽIU

 

17. Konsultacijas žodžiu teikia Inspekcijos struktūriniai padaliniai pagal skyrių nuostatuose apibrėžtas funkcijas, įskaitant Inspekcijos regionų skyrius, atliekančius planinius ir neplaninius ūkio subjektų veiklos patikrinimus, o konsultacijas žodžiu teisinės metrologijos klausimais, įrašant telefoninį pokalbį, teikia Teisinės metrologijos skyrius.

18.  Konsultacijos žodžiu asmenims teikiamos:

18.1. Inspekcijos interneto svetainėje viešai paskelbtu konsultuoti skirtu telefono numeriu +370 706 68013, viešai skelbiamomis asmenų aptarnavimo valandomis;

18.2. iš anksto užsiregistravusiems į konsultaciją Inspekcijos interneto svetainėje viešai skelbiamais bendruoju telefono numeriu arba oficialiu el. pašto adresu metrinsp@metrinsp.lt bei Inspekcijos struktūrinių padalinių darbuotojų telefonų numeriais arba jiems priskirtais el. pašto adresais pagal šioje svetainėje paskelbtus asmenų aptarnavimo Inspekcijos ir jos struktūriniuose padaliniuose grafikus ir paskirtu laiku atvykusiems į Inspekciją.

Neužsiregistravę asmenys darbuotojų priėmimo valandomis konsultuojami, jei tuo metu nėra konsultuojami iš anksto užsiregistravę asmenys arba jeigu kompetentingas darbuotojas nėra užimtas svarbios jam pavestos užduoties atlikimu;

18.3. iš anksto susitarusiems dėl konsultacijos su darbuotoju, kuriam nenustatytos asmenų priėmimo valandos, ir atvykusiems į Inspekciją. Dėl nenumatytų aplinkybių pasikeitus priėmimo laikui ar vietai, darbuotojas privalo apie tai įspėti asmenį iš anksto;

18.4. Inspekcijai atliekant planinį ir neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą;

18.5. konsultavimo renginių metu (vykstant pas ūkio subjektus, kviečiantis juos konsultacijai į Inspekcijos patalpas, organizuojant seminarus ir pan.).

19. Darbuotojas, konsultuodamas asmenį Inspekcijos priėmimo metu, esant poreikiui, turi pasinaudoti duomenimis, gautais iš informacinių sistemų ir registrų, prie kurių turi prieigą. Konsultuojamiems asmenims jokia informacija, kuri laikoma asmens duomenimis, neteikiama, išskyrus konsultuojamų asmenų asmens duomenis.

20.  Darbuotojas, teikiantis konsultacijas žodžiu, privalo vadovautis Asmenų aptarnavimo taisyklėse, Klientų aptarnavimo standarte nurodytais reikalavimais bei šiomis nuostatomis:

20.1. kalbėti tik konkrečiu dalykiniu klausimu;

20.2. esant būtinybei, išsiaiškinti, su kokiu laikotarpiu galiojusiais teisės aktais susijęs klausimo dalykas;

20.3. aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

20.4. neleisti, kad klausiantysis asmuo valdytų pokalbio eigą;

20.5. klausiančiajam asmeniui užduodant daug tarpusavyje nesusijusių klausimų, juos susisteminti, kad būtų galima produktyviai atsakyti;

20.6. rekomenduotina visus pateiktus klausimus užsirašyti ant popieriaus lapo arba užfiksuoti keliais žodžiais, kad būtų galima valdyti konsultacijos eigą;

20.7. atsakant į klausimus pateikti tik patikimą, struktūrizuotą informaciją;

20.8. stengtis iš karto atsakyti į klausimą, o jei išsamiam atsakymui parengti reikia daugiau laiko, paprašyti asmens kontaktinių duomenų, įregistruoti neatsakytą klausimą Konsultavimo žodžiu/telefonu registravimo žurnale ir informuoti asmenį apie kito kontakto telefonu ar kita ryšio priemone laiką (dieną, dienos metą, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) ar, asmeniui pageidaujant, suderinti kito susitikimo laiką (dieną, valandą, bet ne vėliau kaip po 5 darbo dienų);

20.9. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ir/ar tam tikru laikotarpiu galiojusių teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti asmens pateikti klausimą raštu (el. paštu), pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, ar pasiūlyti kreiptis į Inspekcijos struktūrinį padalinį, kai reikalinga struktūriniame padalinyje turima informacija;

20.10.  informaciją pateikti taip, kad būtų jaučiamas pasitikėjimas (nenaudoti žodžių „Galbūt“, „Manyčiau“, „Galvočiau“ ir pan.);

20.11.  įsitikinti, kad klausiantysis asmuo suprato pateiktą informaciją (pvz.: užduodant klausimus „Ar atsakiau į Jūsų klausimą?“, „Ar norėtumėte, kad dar kartą pakartočiau tą teisės akto numerį?“ ir pan.).

21.  Konsultavimo telefonu asmenis konsultuoja Inspekcijos Teisinės metrologijos skyriaus darbuotojas, kuriam skyriaus vedėjas yra pavedęs šią užduotį, o jam nesant, jį pavaduojantis arba kitas skyriaus darbuotojas vedėjo pavedimu. Pokalbio trukmė neturėtų viršyti 10 minučių, išskyrus atvejus, kai to užtikrinti neįmanoma dėl objektyvių priežasčių. Visi pokalbiai įrašomi (apie tai automatiškai įspėja telefono atsakiklis). Įrašai saugomi ne ilgiau nei 12 mėnesių ir vėliau sunaikinami konsultavusiam asmeniui arba skyriaus vedėjui juos ištrinant.

22Kiti Inspekcijos darbuotojai (įskaitant struktūrinių padalinių darbuotojus), atsiliepę į asmens, besikreipiančio dėl konsultacijos teisinės metrologijos klausimais, telefono skambutį, privalo nukreipti asmenį 18.1 papunktyje nurodytu telefono numeriu, o, esant techninėms galimybėms, sujungti su nurodytu telefonu konsultuojančiu Inspekcijos darbuotoju. Asmeniui atsisakius arba nesant galimybės to padaryti dėl techninių kliūčių, jam turi būti pasiūlyta klausimą pateikti raštu (el. paštu).

23.  Tais atvejais, kai telefonu konsultuojantis darbuotojas negali atsakyti į klausimą arba asmens netenkina atsakymas į klausimą, asmuo informuojamas, kad, jam pageidaujant, telefonas bus perduotas kitam kompetentingam darbuotojui, o asmeniui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti raštu (el. paštu). Asmeniui sutikus, kad telefonas būtų perduotas kitam kompetentingam darbuotojui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas, šis pokalbis įrašomas.

24.  Asmeniui pateikus klausimą, į kurį norint atsakyti reikia būti susipažinus su konkrečia situacija tam tikroje Lietuvos apskrityje, jis informuojamas, kad gali kreiptis į toje apskrityje esančio Inspekcijos struktūrinio padalinio darbuotojus viešai nurodytais telefono numeriais, tačiau jo atsakymas nebus laikomas konsultacija. Asmeniui atsisakius tai padaryti, pasiūloma klausimą pateikti raštu (el. paštu).

25.  Asmeniui pageidaujant, Inspekcija sudaro sąlygas išklausyti telefonu vykusio pokalbio su juo įrašą. Asmuo dėl pageidavimo išklausyti pokalbio įrašą turi raštu kreiptis į Inspekciją ne vėliau nei per 12 mėnesių nuo pokalbio dienos, nurodydamas tikslią kreipimosi telefonu datą, laiką ir telefono numerį, iš kurio buvo skambinta. Pokalbio įrašo skaitmeninė kopija ir/ar šio įrašo tekstas gali būti pateikti tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti arba asmeniui raštu sutikus ar paprašius.

26.  Asmenys, kurių netenkina telefonu gauta konsultacija arba kurie mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis į Inspekciją per 12 mėnesių nuo konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, taip pat argumentai, kodėl netenkino konsultacija.

27Jeigu priėmimo metu prieš konsultaciją asmuo informuoja, kad pokalbis bus įrašomas, darbuotojas taip pat privalo, naudodamasis diktofonu ar tarnybiniu mobiliuoju telefonu, įrašyti pokalbį. Pasibaigus konsultacijai, diktofonu ar tarnybiniu mobiliuoju telefonu padarytas pokalbio įrašas perkeliamas į konsultavusio darbuotojo darbo kompiuterį nedelsiant ir saugomas ne ilgiau nei 12 mėnesių, o vėliau sunaikinamas konsultavusiam asmeniui arba skyriaus vedėjui jį ištrinant.

28.  Konsultacijas teikiantys darbuotojai priėmimo metu priimdami asmenų pateiktus rašytinius prašymus, Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka perduoda juos registruoti Inspekcijos eDVS. Šie prašymai nagrinėjami Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka.

29Ūkio subjekto veiklos planinio ar neplaninio patikrinimo metu konsultacijas teikia šį patikrinimą atliekantis darbuotojas, o informacija apie suteiktą konsultaciją, jei buvo konsultuota kitais nei kontroliniame klausimyne išdėstytais klausimais arba kontrolinis klausimynas pildytas nebuvo, įrašoma į patikrinimo aktą, kuris yra pildomas atliekant ūkio subjektų teisinę metrologinę arba paskirtųjų įstaigų veiklos priežiūrą.

30.  Inspekcija, siekdama užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, rengia konsultacinius renginius (vykstant pas ūkio subjektus, kviečiantis juos konsultacijai į Inspekcijos patalpas, organizuojant seminarus, kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų kvietimu dalyvaujant jų organizuojamuose seminaruose (pasitarimuose) ir pan.) ir teikia konsultacijas Inspekcijos kompetencijos klausimais.

31.  Konsultaciniai renginiai vyksta iš anksto apie tai pranešus ar paskelbus (esant galimybei) ir susirinkus optimaliam pageidaujančių dalyvauti ūkio subjektų ir (ar) kitų suinteresuotų institucijų atstovų skaičiui.

32.  Vykdant ūkio subjektų konsultavimą žodžiu (išskyrus telefonu), jiems turi būti įteikiama atlikto konsultavimo vertinimo anketa (2 priedas). Konsultuojant pirmuosius metus veiklą vykdančius ūkio subjektus, jiems turi būti įteikiama Inspekcijos viršininko patvirtintame Pirmuosius metus veiklą vykdančių ūkio subjektų veiklos priežiūros ir metodinės pagalbos teikimo tvarkos apraše numatyta atlikto konsultavimo vertinimo anketa.

33. Ūkio subjektams žodžiu/telefonu suteiktos konsultacijos, įskaitant nurodytas Taisyklių 29 punkte, registruojamos konsultaciją suteikusio Inspekcijos struktūrinio padalinio tvarkomame Konsultacijų žodžiu/telefonu registravimo žurnale (1 priedas). Žurnalas gali būti tvarkomas elektroniniu būdu.

 

V SKYRIUS

VIEŠŲJŲ KONSULTACIJŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

34Viešąsias konsultacijas rengia ir Inspekcijos interneto svetainėje skelbia Inspekcijos struktūriniai padaliniai, nurodyti Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintame Atsakingų administracinių padalinių ir asmenų, už aktualios ir teisiškai galiojančios informacijos teikimą interneto svetainei, sąraše. Viešąsias konsultacijas, skirtas visuomenės informavimo priemonėms, rengia Inspekcijos viršininko pavaduotojas, vyriausiasis patarėjas, struktūrinių padalinių vedėjai, o jų turinys privalo būti suderintas su inspekcijos viršininku.

35Viešosioms konsultacijoms priskiriama:

35.1.    konsultacijos, paskelbtos visuomenės informavimo priemonėse;

35.2. nuasmenintos konsultacijos Inspekcijos veiklos sričių temomis, parengtos apibendrinus Inspekcijos pateiktas rašytines konsultacijas, ir paskelbtos Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Viešosios konsultacijos“;

35.3. teisės aktų sąrašas;

35.4. nuasmenintos konsultacijos Inspekcijos veiklos sričių temomis, apibendrinus pateiktų rašytinių konsultacijų ir konsultacijų žodžiu metu dažniausiai užduodamus klausimus, suderintos su Inspekcijos viršininko pavaduotoju, o esant būtinybei, su kitų struktūrinių padalinių kompetentingais darbuotojais, bei paskelbtos Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Dažniausiai užduodami klausimai“;

35.5. kitų institucijų Inspekcijos paklausimams pateikti paaiškinimai dėl teisės aktų nuostatų taikymo, paskelbti Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Viešosios konsultacijos“;

35.6. kita informacija dėl teisės aktų nuostatų taikymo, suderinta su Inspekcijos viršininko pavaduotoju, o esant būtinybei, su kitų struktūrinių padalinių kompetentingais darbuotojais, paskelbta Inspekcijos interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Viešosios konsultacijos“.

36Inspekcijos struktūriniai padaliniai, nurodyti Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintame Atsakingų administracinių padalinių ir asmenų, už aktualios ir teisiškai galiojančios informacijos teikimą interneto svetainei, sąraše, ne rečiau kaip kartą per 6 mėnesius peržiūri ir, esant būtinybei, atnaujina (pakeičia) Inspekcijos interneto svetainės skyriuje „Konsultavimas“ paskelbtas viešąsias konsultacijas. 

 

VI SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ SĄRAŠO IR JO PAKEITIMŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

37.  Teisės aktų sąraše nurodomi Inspekcijos veiklą reguliuojantys, jos įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinantys,  teisinės metrologijos reikalavimus nustatantys teisės aktai.

38Teisės aktų sąrašo dalį, apimančią Inspekcijos veiklą reguliuojančius, jos įgaliojimus ir kompetenciją įtvirtinančių teisės aktus, (įskaitant pakeitimus) rengia Inspekcijos Bendrųjų reikalų skyrius, o dalį, apimančią teisinės metrologijos reikalavimus nustatančius teisės aktus, (įskaitant pakeitimus) rengia Teisinės metrologijos skyrius, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos teisingumo ministro patvirtintomis Teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų priežiūrą atliekančių institucijų veiklą ir įtvirtinančių atitinkamų priežiūros sričių reikalavimus, sąrašo rengimo ir skelbimo rekomendacijomis, esant būtinybei, suderinę su Inspekcijos struktūrinių padalinių vedėjais ir/arba viršininko pavaduotoju.

39Teisės aktų sąrašą (kaip vientisą dokumentą) ir jo pakeitimus Inspekcijos interneto svetainės skyriuje „Teisinė informacija“ skelbia Bendrųjų reikalų skyrius.

 

VII SKYRIUS

KONSULTAVIMO RAŠTU KOKYBĖS VERTINIMAS

 

40. Konsultavimo raštu kokybę ne rečiau nei vieną kartą į metus vertina Inspekcijos viršininko įsakymu paskirtas asmuo.

41. Konsultavimo raštu kokybei vertinti ne rečiau nei vieną kartą į metus atsitiktine imtimi atrenkama 10 proc. iki vertinimo datos pateiktų rašytinių konsultacijų.

42. Vertinimo rezultatus paskirtas asmuo įformina užpildydamas Konsultavimo raštu kokybės vertinimo klausimyną (3 priedas).

43. Konsultavimo raštu kokybė laikoma tinkama, jei pagal Konsultavimo raštu kokybės vertinimo klausimyno užpildymo rezultatus apskaičiuota kokybės procentinės išraiškos gautoji vertė yra ne mažesnė nei 80 %.

44. Gavus kokybės procentinės išraiškos vertę, mažesnę nei 80 %, paskirtas asmuo aiškinasi netinkamo konsultavimo raštu priežastis bei teikia pasiūlymus Inspekcijos viršininkui dėl konsultavimo raštu kokybės gerinimo.

 

VIII SKYRIUS

KONSULTAVIMO TELEFONU KOKYBĖS VERTINIMAS

 

45. Konsultavimo telefonu kokybę, pasibaigus kiekvienam einamųjų metų ketvirčiui, vertina Teisinės metrologijos skyriaus vedėjas, esant būtinybei, kartu su Inspekcijos viršininko pavaduotoju.

46. Teisinės metrologijos skyriaus vedėjas, esant būtinybei, kartu su Inspekcijos viršininko pavaduotoju, perklauso atsitiktine imtimi atrinktų 30 proc. per ketvirtį atliktų konsultacijų telefonu įrašus.

47. Vertinimo rezultatus šio skyriaus vedėjas įformina užpildydamas Konsultavimo telefonu kokybės vertinimo klausimyną (4 priedas).

48. Konsultavimo telefonu kokybė laikoma tinkama, jei pagal Konsultavimo telefonu kokybės vertinimo klausimyno užpildymo rezultatus apskaičiuota kokybės procentinės išraiškos gautoji vertė yra ne mažesnė nei 80 %.

49. Gavus kokybės procentinės išraiškos vertę, mažesnę nei 80 %, skyriaus vedėjas aiškinasi netinkamo konsultavimo telefonu priežastis bei teikia pasiūlymus Inspekcijos viršininkui dėl konsultavimo telefonu kokybės gerinimo.

 

IX SKYRIUS

KONSULTAVIMO ŽODŽIU KOKYBĖS VERTINIMAS

 

50. Konsultavimo žodžiu kokybę ne rečiau nei vieną kartą į metus vertina Inspekcijos struktūrinių padalinių, kurių darbuotojai atlieka konsultavimą žodžiu, vedėjai arba kiti Inspekcijos viršininko paskirti asmenys, stebėdami padalinio darbuotojų atliekamą konsultavimą žodžiu.

51. Ne rečiau nei vieną kartą į metus turi būti stebimas kiekvienas konsultuojantis struktūrinio padalinio darbuotojas.

52. Stebėjimo rezultatus padalinių vedėjai arba paskirti asmenys įformina užpildydami Konsultavimo žodžiu kokybės vertinimo klausimyną (5 priedas).

53. Konsultavimo žodžiu kokybė laikoma tinkama, jei pagal Konsultavimo žodžiu kokybės vertinimo klausimyno užpildymo rezultatus apskaičiuota kokybės procentinės išraiškos gautoji vertė yra ne mažesnė nei 80 %.

54. Gavus kokybės procentinės išraiškos vertę, mažesnę nei 80 %, skyriaus vedėjai arba paskirti asmenys aiškinasi netinkamo konsultavimo žodžiu priežastis bei teikia pasiūlymus Inspekcijos viršininkui dėl konsultavimo žodžiu kokybės gerinimo.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Inspekcijos struktūriniai padaliniai, nurodyti Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintame Atsakingų administracinių padalinių ir asmenų, už aktualios ir teisiškai galiojančios informacijos teikimą interneto svetainei, sąraše, apibendrinę parengtas konsultacijas, pagal savo padalinio kompetenciją rengia nuasmenintas viešąsias konsultacijas arba dažniausiai užduodamus klausimus ir skelbia Inspekcijos interneto svetainėje Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka.

56. Konsultavimo kokybės vertinimo rezultatai naudojami konsultavimo kokybės Inspekcijoje gerinimui ir darbuotojų mokymų poreikio identifikavimui.

57. Inspekcijos interneto svetainėje viešai skelbiamomis konsultacijomis turi vadovautis visi Inspekcijos darbuotojai, konsultuojantys asmenis žodžiu ir raštu.

58.  Inspekcija prisiima atsakomybę už pateiktas rašytines ir viešąsias konsultacijas, taip pat už konsultacijas, suteiktas konsultuojant Inspekcijos interneto svetainėje nurodytu konsultavimo telefonu, kai pokalbis yra įrašomas, arba konsultavimo žodžiu metu, kai pokalbis įrašomas į diktofoną/tarnybinį mobilųjį telefoną ir/arba yra įregistruotas Konsultacijų žodžiu/telefonu registravimo žurnale. Taip pat Inspekcija prisiima atsakomybę už planinių/neplaninių patikrinimų metu suteiktas konsultacijas, kai jos yra įformintos raštu patikrinimo akte ir įregistruotos Konsultacijų žodžiu/telefonu registravimo žurnale.

59.  Inspekcija neprisiima atsakomybės už konsultacijas, suteiktas tarnybinių telefonų numeriais, kai pokalbis nėra įrašomas, už konsultacijas žodžiu, kai pokalbiai neįrašyti ar neįregistruoti Konsultacijų žodžiu/telefonu registravimo žurnale, taip pat planinių/neplaninių patikrinimų metu suteiktas konsultacijas, kai jos nėra įformintos raštu patikrinimo akte ir neįregistruotos Konsultacijų žodžiu/telefonu registravimo žurnale. Inspekcija neprisiima atsakomybės už suteiktą konsultaciją, kai pasikeičia jos turinys asmeniui papildomai pateikus informacijos apie konkrečias faktines aplinkybes, nenurodytas prašyme, taip pat kai į prašymą, gautą el. paštu, atsakymą rengia darbuotojai, kuriems tokia teisė nėra suteikta.

60.  Inspekcija prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnio 2 dalyje nustatytais pagrindais, išskyrus šio įstatymo 32 straipsnio 3 dalyje nurodytus atvejus.

61.  Asmens kreipimasis dėl konsultacijos negali būti laikomas pagrindu Inspekcijai atlikti patikrinimą.

62.  Inspekcijos darbuotojams, pažeidusiems šias Taisykles, taikoma tarnybinė atsakomybė ar atsakomybė už darbo pareigų pažeidimą.

 

_________________

 

part_29df75baa37d43f7918a137f10a5456a_end