Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. GEGUŽĖS 19 D. NUTARIMO NR. 610 „dėl rinkliavŲ už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas DYDŽIŲ nustatymo taisyklių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. gruodžio 7 d. Nr. 1226

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimą Nr. 610 „Dėl Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (Rinkliavų už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas dydžių nustatymo taisyklių priedas nauja redakcija nedėstomas):

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

Nutarimas

DĖL UŽMOKESČIO už MINIMALųJĮ PRIEIGOS PAKETĄ APSKAIČIAVIMO IR SKELBIMO, KONKREČIOS GELEŽINKELIO ĮMONĖS (VEŽĖJO) MOKĖTINO UŽMOKESČIO UŽ MINIMALŲJĮ PRIEIGOS PAKETĄ DYDŽIO APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO taisyklIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 25 straipsnio 2 dalimi ir 28 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindama 2012 m. lapkričio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2012/34/ES, kuria sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė (OL 2012 L 343, p. 32), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisykles (pridedama).

2. Įpareigoti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją ne rečiau kaip kartą per 5 metus peržiūrėti šiuo nutarimu patvirtintų Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių priede pateiktą Krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentų sąrašą ir prireikus teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl šio sąrašo pakeitimo.“

2. Nustatyti, kad:

2.1. Pagal šiuo nutarimu nauja redakcija išdėstytą nutarimą, išskyrus Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklių (toliau – Taisyklės) 13 punktą, apskaičiuojamas ir mokamas užmokestis už minimalųjį prieigos paketą 2017 m. gruodžio 9 d. įsigaliosiančio 2017–2018 metų ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais.

2.2. Taisyklių 13 punkto nuostatos taikomos apskaičiuojant 2018 m. gruodžio 8 d. įsigaliosiančio 2018–2019 metų ir vėlesniais tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiais mokėtiną užmokestį už minimalųjį prieigos paketą.

 

 

 

Laikinai einantis
Ministro Pirmininko pareigas                                                          Algirdas Butkevičius

 

 

 

Laikinai einantis

susisiekimo ministro pareigas                                                          Rimantas Sinkevičius


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. gruodžio 7 d. nutarimo Nr. 1226
redakcija)

 

 

 

UŽMOKESČIO už MINIMALųJĮ PRIEIGOS PAKETĄ DYDŽIO APSKAIČIAVIMO IR SKELBIMO, KONKREČIOS GELEŽINKELIO ĮMONĖS (VEŽĖJO) MOKĖTINO UŽMOKESČIO UŽ MINIMALŲJĮ PRIEIGOS PAKETĄ DYDŽIO APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO taisyklės

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir skelbimo, konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą dydžio apskaičiavimo ir mokėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato užmokesčio už minimalųjį prieigos paketą (toliau – užmokestis) dydžio apskaičiavimo ir skelbimo, geležinkelio įmonės (vežėjo) ir įmonės, kuri važiuoja į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ir iš jos (toliau – remonto įmonė), mokėtino užmokesčio apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (toliau – Kodeksas) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarime Nr. 611 „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

UŽMOKESČIO DYDŽIO APSKAIČIAVIMAS IR skelbimas

 

3. Užmokestį sudaro:

3.1. traukinių eismo įmoka;

3.2. keleivių tranzito įmoka;

3.3. krovinių tranzito įmoka;

3.4. krovinių vežimo įmoka;

3.5. kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmoka.

4. Traukinių eismo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

t – traukinių eismo įmokos dydis, eurais (toliau – Eur) už bendrąjį bruto tonkilometrį (toliau − Eur/tkm bruto);

I – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas (Eur);

A – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis, išreiškiama bendraisiais bruto tonkilometriais (toliau – tkm bruto).

5. Keleivių tranzito įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

ttranz. kel. – keleivių tranzito įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);

V – valstybės lėšos (taip pat ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal planinius ir faktinius 5 metų duomenis: tai yra pagal vienų kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo metų ir 3 kalendorinių metų po metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, duomenis;

Akel. – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

Atranz. kel. – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto).

6. Krovinių tranzito įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

ttranz. krov. – krovinių tranzito įmokos tarifas Eur už tonkilometrį (toliau – Eur/tkm neto);

V – valstybės lėšos (taip pat ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšos), vidutiniškai per metus skiriamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal planinius ir faktinius 5 metų duomenis: tai yra pagal vienų kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo metų ir 3 kalendorinių metų po metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, duomenis;

Akrov. – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama prekinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

K – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama visų krovinių vežimo apimtis, išreiškiama tonkilometriais (toliau – tkm neto);

Ktranz. – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama tranzitinių krovinių vežimo apimtis (tkm neto).

7. Krovinių vežimo įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas apskaičiuojamas atsižvelgiant į krovinių vežimo rinkos sąlygas, tai yra Lietuvos geležinkelių transporto rinkoje susiformavusį krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo paslaugos vidutinį rentabilumo lygį. Krovinių vežimo įmokos už krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

kri – krovinių vežimo įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas (Eur/tkm neto);

Paji – geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinės pajamos, gautos už paskutiniais pasibaigusiais kalendoriniais metais vežtus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui (Eur), nustatomos pagal Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) pateiktus duomenis;

Sani – geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinės sąnaudos, patirtos paskutiniais pasibaigusiais kalendoriniais metais vežant krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui (Eur), neįtraukiant sąnaudų, kurios patiriamos mokant užmokestį, nurodytą Taisyklių 3 punkte, nustatomos pagal Inspekcijai pateiktus duomenis;

Ki – geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinė krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo paskutiniais pasibaigusiais kalendoriniais metais apimtis (tkm neto), nustatoma pagal Inspekcijai pateiktus duomenis;

ti – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis traukinių eismo įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, dydis (Eur/tkm neto), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 8 punktą;

tranzi – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis krovinių tranzito įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas (Eur/tkm neto), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 9 punktą;

ei – kalendoriniais metais, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas (Eur/tkm neto), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 10 punktą.

8. Planuojamas vidutinis traukinių eismo įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas (Eur/tkm neto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

t – traukinių eismo įmokos tarifas (Eur/tkm bruto);

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos šių vagonų ridos apimties).

9. Planuojamas vidutinis krovinių tranzito įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas (Eur/tkm neto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

ttranz. krov. – krovinių tranzito įmokos tarifas (Eur/tkm neto);

ci – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tranzito dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamo krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus).

10. Planuojamas vidutinis kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas (Eur/tkm neto) apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas, Eur už traukinio kilometrą (toliau – Eur/trauk. km), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 11 punktą;

di – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežtų naudojant elektros trauką, dalis, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus);

Vikrauti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris bruto (t bruto);

Vitušti – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svoris (t bruto);

ai – vidutinė faktinė paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalis, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientas, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos šių vagonų ridos apimties);

b – vidutinis faktinis paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų vagonų, sudariusių prekinį sąstatą, skaičius (vnt.).

11. Kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas apskaičiuojamas pagal šią formulę:

, kur:

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas (Eur/trauk. km);

Te – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos, tiesiogiai patiriamos teikiant naudojimosi kontaktiniu elektros tinklu paslaugą (Eur);

Re – kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojama traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, rida (trauk. km).

12. Užmokesčio įmokų tarifus Inspekcija apskaičiuoja ne vėliau kaip prieš 12 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo. Užmokesčio įmokų tarifai apskaičiuojami vienam tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui.

13. Apskaičiuodama užmokesčio įmokų tarifus, kurie bus taikomi įsigaliosiančio tarnybinio tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu, Inspekcija, be kita ko, įvertina Taisyklių 14.1 papunktyje pateiktus duomenis ir nustačiusi, kad ankstesnio tarnybinio tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo planuoti ir faktiniai duomenys skiriasi, perskaičiuoja ankstesnio tarnybinio tvarkaraščio galiojimo laikotarpio užmokesčio įmokų tarifus ir konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) ar remonto įmonės mokėtiną užmokestį. Apie apskaičiuotą užmokesčio permoką ar nepriemoką ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų apskaičiavimo Inspekcija informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) ar remonto įmonę ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją. Užmokesčio nepriemoką geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 20 darbo dienų nuo sąskaitos gavimo. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas užmokesčio permoką į geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą grąžina per 20 darbo dienų nuo Inspekcijos pranešimo apie apskaičiuotą užmokesčio permoką gavimo.

14. Užmokesčio įmokų tarifai apskaičiuojami pagal:

14.1. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktus duomenis apie:

14.1.1. kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas, patiriamas teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas, išskiriant išlaidas, tiesiogiai patiriamas teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas (Eur);

14.1.2. kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamą traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, ridą (trauk. km);

14.1.3. kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamą keleivinių traukinių, tranzitinių keleivinių traukinių, prekinių traukinių darbo apimtį (tkm bruto);

14.1.4. kalendoriniais metais, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, planuojamą krovinių vežimo apimtį (taip pat ir tranzitinių krovinių vežimo apimtį) (tkm neto);

14.1.5. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui skirtas ir planuojamas skirti valstybės lėšas (taip pat ir Europos Sąjungos fondų, savivaldybių lėšas), vidutiniškai per metus skiriamas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidoms dengti (Eur); vidutinė metinė valstybės lėšų suma nustatoma pagal planinius ir faktinius 5 metų duomenis: tai yra pagal vienų kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo metų ir 3 kalendorinių metų po metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, duomenis;

14.1.6. lėšų poreikį visoms viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklai reikalingoms einamosioms, paskolų tvarkymo, investicinėms ir uždelsto remonto vykdymo išlaidoms, kurių nepadengia valstybės lėšos ir kiti šaltiniai, išskyrus Taisyklių 3 punkte nurodytą užmokestį, padengti per kalendorinius metus, kuriais galios tarnybinis traukinių tvarkaraštis (Eur);

14.1.7. faktines viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas (Eur), patirtas teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas, išskiriant išlaidas, tiesiogiai patirtas teikiant kontaktinio elektros tinklo naudojimo paslaugas, per vienus kalendorinius metus iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis;

14.1.8. faktinę traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, ridą per vienus kalendorinius metus iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis (trauk. km);

14.1.9. faktinę keleivinių traukinių, tranzitinių keleivinių traukinių, prekinių traukinių darbo apimtį (tkm bruto) per vienus kalendorinius metus iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis;

14.1.10. faktinę krovinių vežimo apimtį (taip pat ir tranzitinių krovinių vežimo apimtį) (tkm neto) per vienus kalendorinius metus iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis;

14.2. geležinkelio įmonių (vežėjų) pateiktus duomenis, išskyrus Taisyklių 15 punkte nurodytus atvejus, kai geležinkelio įmonės (vežėjai) duomenų nepateikia arba geležinkelio įmonių (vežėjų) duomenys nevertinami, apie:

14.2.1. faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų krovinių vežimo apimtį pagal Taisyklių priede nurodytus krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentus (tkm neto);

14.2.2. faktines paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, geležinkelio įmonių (vežėjų) pajamas už krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimą (Eur);

14.2.3. faktines paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, geležinkelio įmonių (vežėjų) krovinių, kurie priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo sąnaudas be Taisyklių 3.1–3.3 papunkčiuose nurodytų įmokų (Eur);

14.2.4. vidutinį geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinį paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, krauto vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svorį (t bruto);

14.2.5. vidutinį geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinį paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, tuščio vagono, naudojamo kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, svorį (t bruto);

14.2.6. geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, krautų vagonų, naudojamų kroviniams, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežti, ridos dalį, vertinant visą šių vagonų ridą (koeficientą, kuris nustatomas dalijant krautų vagonų ridos apimtį iš visos šių vagonų ridos apimties);

14.2.7. vidutinį geležinkelio įmonių (vežėjų) faktinį paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, vagonų, sudarančių prekinio traukinio sąstatą, skaičių (vnt.);

14.2.8. vidutinę faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tranzito dalį, vertinant visus atitinkamo segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinių vežimų skaičių iš visų atitinkamam krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskiriamų vežimų skaičiaus);

14.2.9. faktinę paskutinių pasibaigusių kalendorinių metų iki metų, kuriais įsigalios tarnybinis traukinių tvarkaraštis, krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežamų traukiniais, kuriuose naudojama elektros trauka, dalį, vertinant visus atitinkamo krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimus (koeficientas, kuris nustatomas dalijant tranzitinius vežimus iš visų atitinkamam segmentui priskiriamų vežimų, kai naudojama elektros trauka).

15. Inspekcija krovinių vežimo įmokos tarifą apskaičiuoja pagal geležinkelio įmonių (vežėjų) pateiktus Taisyklių 14.2 papunktyje nurodytus jų veiklos Lietuvos Respublikos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinkle rodiklius. Jeigu geležinkelio įmonės (vežėjai) duomenų nepateikia, paliekamas galioti ankstesnio tarnybinio traukinių tvarkaraščio laikotarpio krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui apskaičiuotas krovinių vežimo įmokos tarifas. Apskaičiuojant krovinių vežimo įmokos tarifą, geležinkelio įmonių (vežėjų), kurių deklaruojamas krovinių, pagal Taisyklių priedą priskirtų tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo rentabilumas (tai yra pajamų ir sąnaudų santykis) 20 procentinių punktų ir daugiau skiriasi nuo kitų geležinkelio įmonių (vežėjų), turinčių daugiau kaip 50 procentų krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo rinkos, deklaruojamo vidutinio rentabilumo, pateikti jų veiklos Lietuvos Respublikos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinkle rodikliai nevertinami.

16. Jeigu apskaičiuojant krovinių vežimo įmokos tarifą, nurodytą Taisyklių 7 punkte, planuojama surinkti užmokesčio suma viršija visų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo veiklai reikalingų einamųjų, paskolų tvarkymo, investicinių ir uždelstų remontų vykdymo išlaidų, kurių nepadengia valstybės lėšos ir kiti šaltiniai, išskyrus Taisyklių 3 punkte nurodytą užmokestį, poreikį, kiekvieno krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmento krovinių vežimo įmokos tarifas proporcingai sumažinamas iki tokio lygio, kad planuojama surinkti užmokesčio suma atitiktų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų poreikį.

17. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas Taisyklių 14.1 papunktyje nurodytus duomenis, geležinkelio įmonės (vežėjai), pageidaujančios, kad jų veiklos rodikliai būtų įvertinti apskaičiuojant krovinių vežimo įmokos tarifą, Taisyklių 14.2 papunktyje nurodytus duomenis Inspekcijai pateikia likus ne mažiau kaip 13 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo.

18. Jeigu padidėja tikimybė, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų, planuojamų patirti teikiant minimalųjį prieigos paketą sudarančias paslaugas, poreikis ar faktinė šių paslaugų teikimo apimtis skirsis nuo planuotos daugiau kaip 10 procentų, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas Inspekcijai pateikia duomenis, nurodytus Taisyklių 14.1.1–14.1.6 papunkčiuose, ir šių pokyčių pagrindimą ne vėliau kaip likus 30 darbo dienų iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo. Inspekcija sprendimą dėl atitinkamų užmokesčio įmokų tarifų patikslinimo priima per 10 darbo dienų nuo viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo duomenų gavimo.

19. Inspekcijos apskaičiuotus užmokesčio įmokų tarifus viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų apskaičiavimo turi paskelbti Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose.

 

III SKYRIUS

GELEŽINKELIO ĮMONĖS (VEŽĖJO), REMONTO ĮMONĖS MOKĖTINO UŽMOKESČIO APSKAIČIAVIMAS IR mokėjimas

 

20. Inspekcija, likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo, priima sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės, kuriai skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumai (toliau – pajėgumai), tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiu kas mėnesį mokėtinos užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos, kurią Inspekcija apskaičiuoja pagal geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei skirtus pajėgumus. Apie šį sprendimą Inspekcija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jo priėmimo informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) ar remonto įmonę ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją.

21. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 20 punkte nurodyto sprendimo gavimo pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei sąskaitą faktūrą sumokėti 10 procentų apskaičiuotos užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos – už pirmą traukinių tarnybinio tvarkaraščio galiojimo mėnesį. Šią užmokesčio dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sąskaitos gavimo. Sąskaitą faktūrą sumokėti 10 procentų apskaičiuotos užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos – už kiekvieną kitą traukinių tarnybinio tvarkaraščio galiojimo mėnesį viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki to mėnesio pradžios. Šią užmokesčio dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sąskaitos gavimo.

22. Jeigu geležinkelio įmonei (vežėjui) ir remonto įmonei pajėgumai skiriami pagal paskutinės minutės paraišką skirti pajėgumus (toliau – paskutinės minutės paraiška), Inspekcija sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ar remonto įmonės mokėtinos (kas mėnesį, jeigu pajėgumai skiriami daugiau kaip vieno mėnesio laikotarpiui) užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos, apskaičiuotos pagal paskutinės minutės paraišką, priima ir apie šį sprendimą informuoja geležinkelio įmonę (vežėją), remonto įmonę ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją mutatis mutandis Taisyklių 20 punkte nustatyta tvarka.

23. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 22 punkte nurodyto sprendimo gavimo pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei sąskaitą faktūrą sumokėti 10 procentų jai apskaičiuotos užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos – už visą pajėgumų naudojimo laikotarpį, jeigu pajėgumai skirti ne daugiau kaip vienam kalendoriniam mėnesiui, arba pirmą pajėgumų naudojimo mėnesį, jeigu pajėgumai skirti daugiau kaip vienam kalendoriniam mėnesiui. Šią užmokesčio dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 3 darbo dienas nuo sąskaitos gavimo. Sąskaitą faktūrą sumokėti 10 procentų apskaičiuotos užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos – už kiekvieną kitą mėnesį, kuriam pagal paskutinės minutės paraišką skirti pajėgumai, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki to mėnesio pradžios. Šią užmokesčio dalį geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sąskaitos gavimo.

24. Geležinkelio įmonei (vežėjui) ir remonto įmonei Taisyklių 21 punkte nustatyta tvarka nesumokėjus visos Taisyklių 20 punkte nurodytos užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos – ar jos dalies arba Taisyklių 23 punkte nustatyta tvarka nesumokėjus visos Taisyklių 22 punkte nurodytos užmokesčio dalies – traukinių eismo įmokos – ar jos dalies, geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė netenka teisės pasinaudoti paskirtais pajėgumais tą mėnesį, už kurį šiame punkte nurodyta užmokesčio dalis turėjo būti sumokėta.

25. Geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė turi sumokėti Taisyklių 20 ar 22 punkte nurodytą užmokesčio dalį už skirtus, bet nepanaudotus pajėgumus, išskyrus tą atvejį, kai pajėgumais geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė nepasinaudoja dėl nenugalimos jėgos aplinkybių, ir tuo atveju, kai po Inspekcijos sprendimo skirti pajėgumus geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė atsisako jai skirtų pajėgumų arba nusprendžia jais nepasinaudoti. Inspekcijos sprendimu geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė atleidžiama nuo atitinkamos užmokesčio dalies, lygios užmokesčio daliai, kurią sumokės kita geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė, kuriai skirti pajėgumai, kurių geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė atsisakė iki jai skirtų pajėgumų panaudojimo, sumokėjimo.

26. Jeigu geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė nusprendžia nepasinaudoti jai skirtais pajėgumais, pagal Taisyklių 20 ar 22 punktą sumokėta užmokesčio dalis negrąžinama, išskyrus tą atvejį, kai pajėgumais geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė nepasinaudoja dėl nenugalimos jėgos aplinkybių. Šiuo atveju geležinkelio įmonė (vežėjas) ar remonto įmonė kreipiasi į Inspekciją dėl sumokėto pagal Taisyklių 20 ar 22 punktą užmokesčio dalies, atitinkančios pajėgumų, kurie nepanaudoti dėl nenugalimos jėgos aplinkybių, kiekį, grąžinimo. Inspekcija per 5 darbo dienas nuo geležinkelio įmonės (vežėjo) ar remonto įmonės kreipimosi gavimo priima sprendimą dėl sumokėtos užmokesčio dalies, atitinkančios pajėgumų, kurie nepanaudoti dėl nenugalimos jėgos aplinkybių, kiekį, grąžinimo arba atsisakymo ją grąžinti ir apie šį sprendimą informuoja geležinkelio įmonę (vežėją) ar remonto įmonę ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip per 60 darbo dienų nuo šiame punkte nurodyto sprendimo gavimo grąžina pagal Taisyklių 20 ar 22 punktą sumokėto užmokesčio dalį, atitinkančią pajėgumų, kurie nepanaudoti dėl nenugalimos jėgos aplinkybių, kiekį, į geležinkelio įmonės (vežėjo) ar remonto įmonės nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą.

27. Geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtina užmokesčio už paskutinį pasibaigusį kalendorinį mėnesį, kurį buvo naudojami skirti pajėgumai (toliau – ataskaitinis mėnuo), suma apskaičiuojama prie skirtumo tarp sumokėtos pagal Taisyklių 20 ar 22 punktą užmokesčio dalies už jai skirtus ir panaudotus pajėgumus ir pagal Taisyklių 28 punktą už ataskaitinį mėnesį apskaičiuotos traukinių eismo įmokos pridedant Taisyklių 29–32 punktuose nurodytų įmokų už ataskaitinį mėnesį aritmetines sumas. Remonto įmonės mokėtina užmokesčio už ataskaitinį mėnesį suma yra skirtumas tarp sumokėtos pagal Taisyklių 20 ar 22 punktą užmokesčio už jos panaudotus pajėgumus dalies ir Taisyklių 28 ir 32 punktuose nurodytų įmokų už ataskaitinį mėnesį aritmetinės sumos.

28. Geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės mokėtiną traukinių eismo įmoką Inspekcija apskaičiuoja pagal faktinę traukinių darbo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto):

, kur:

T – mokėtina traukinių eismo įmoka (Eur);

A – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės traukinių darbo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto);

t – traukinių eismo įmokos tarifas (Eur/tkm bruto), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 4 punktą.

29. Geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtiną keleivių tranzito įmoką Inspekcija apskaičiuoja pagal tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto):

, kur:

Ttranz. kel. – mokėtina keleivių tranzito įmoka (Eur);

Atranz. kel. – faktinė tranzitinių keleivinių traukinių darbo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm bruto);

ttranz. kel. – keleivių tranzito įmokos tarifas (Eur/tkm bruto), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 5 punktą.

30. Geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtiną krovinių tranzito įmoką Inspekcija apskaičiuoja pagal tranzitinių krovinių vežimo apimtį per ataskaitinį mėnesį, tonkilometriais (tkm neto):

, kur:

Ttranz. krov. – mokėtina krovinių tranzito įmoka (Eur);

Ktranz. krov. – faktinė tranzitinių krovinių vežimo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm neto);

ttranz. krov. – krovinių tranzito įmokos tarifas (Eur/tkm neto), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 6 punktą.

31. Geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtiną krovinių vežimo įmoką Inspekcija apskaičiuoja pagal krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, vežimo apimtį per ataskaitinį mėnesį (tkm neto):

, kur:

Kri – mokėtina krovinių vežimo už tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui priskirtų krovinių vežimą įmoka (Eur);

Ki – faktinė geležinkelio įmonės (vežėjo) krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo rinkos segmentui, vežimo apimtis per ataskaitinį mėnesį (tkm neto);

kri – krovinių vežimo įmokos už vežamus krovinius, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo geležinkelių transportu rinkos segmentui, tarifas (Eur/tkm neto), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 7 punktą.

32. Geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės mokėtiną kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmoką Inspekcija apskaičiuoja pagal faktiškai nuvažiuotus traukinių su elektrine trauka kilometrus per ataskaitinį mėnesį:

, kur:

E – mokėtina kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmoka (Eur);

Re – faktiškai nuvažiuoti traukinių su elektrine trauka kilometrai per ataskaitinį mėnesį (el. trauk. km);

e – kontaktinio elektros tinklo naudojimo įmokos tarifas (Eur/trauk. km), apskaičiuojamas pagal Taisyklių 11 punktą.

33. Duomenis apie konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės faktinę traukinių darbo, tranzitinių keleivinių traukinių darbo, tranzitinių krovinių vežimo, krovinių, kurie pagal Taisyklių priedą priskirti tam tikram krovinių vežimo rinkos segmentui, vežimo apimtį per ataskaitinį mėnesį ir faktiškai per ataskaitinį mėnesį nuvažiuotus traukinių, kuriuose naudojama elektros trauka, kilometrus viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas Inspekcijai pateikia ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos.

34. Inspekcija geležinkelio įmonės (vežėjo), remonto įmonės ataskaitinį mėnesį mokėtiną užmokesčio sumą apskaičiuoja, sprendimą dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) ir remonto įmonės ataskaitinį mėnesį mokėtinos užmokesčio sumos (nurodydama kiekvieną užmokesčio įmoką) priima ir apie šį sprendimą informuoja geležinkelio įmonę (vežėją), remonto įmonę ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo Taisyklių 33 punkte nurodytų duomenų gavimo.

35. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 2 darbo dienas nuo Taisyklių 34 punkte nurodyto sprendimo gavimo pateikia sąskaitą faktūrą geležinkelio įmonei (vežėjui) ar remonto įmonei sumokėti ataskaitinį mėnesį mokėtiną užmokesčio sumą. Užmokestį geležinkelio įmonė (vežėjas) ir remonto įmonė turi sumokėti į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pateiktoje sąskaitoje faktūroje nurodytą finansų įstaigos (skyriaus, filialo) sąskaitą per 5 darbo dienas nuo sąskaitos faktūros gavimo.

 

IV SKYRIUS

Baigiamosios nuostatos

 

36. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir Inspekcija neatskleidžia jiems vadovaujantis Taisyklėmis geležinkelio įmonių (vežėjų) pateiktos informacijos, kurią geležinkelio įmonės (vežėjai) nurodo kaip konfidencialią.

37. Inspekcijos sprendimai dėl užmokestį sudarančių įmokų tarifų ir konkrečios geležinkelio įmonės (vežėjo) mokėtino užmokesčio apskaičiavimo gali būti skundžiami geležinkelių transporto rinkos reguliuotojui ir administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Inspekcijos sprendimai dėl konkrečios remonto įmonės mokėtino užmokesčio apskaičiavimo gali būti skundžiami administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

––––––––––––––––––––