Paveikslėlis, kuriame yra žinutė  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS
NR. 03-002-06-09-01 „IŠMONTUOTI BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTUS“ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. birželio 22 d. Nr. 1-204

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių,
7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu ir
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. vasario 3 d. nutarimu
Nr. 76 „Dėl 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos patvirtinimo“,

tvirtinu 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 03-002-06-09-01 „Išmontuoti branduolinės energetikos objektus“ aprašą (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                        Dainius Kreivys

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1-204

 

2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 03-002-06-09-01IŠMONTUOTI BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTUS“ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS SIEKIAMI REZULTATAI

 

Rodiklio kodas

Rodiklio tipas (rezultato / produkto)

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Pradinė rodiklio reikšmė (metai)

Siektinos rodiklio reikšmės

Finansavimo šaltinis

Tarpinė reikšmė 2025 m.

Galutinė reikšmė

2030 m.

1

2

3

4

5

6

7

8

R-03-002-06-09-01-01

Rezultato

Išmontuota įrangos dalis nuo visos išmontuotinos įrangos apimties

Procentai

31

50

75

2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos lėšos;

2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos;

R-03-002-06-09-01-02

Rezultato

Nugriautų statinių dalis nuo visos griautinų statinių apimties

Procentai

7

25

61

Paaiškinimai:

1. Kartu su šiuo aprašu tvirtinamas projektų finansavimo sąlygų aprašas (jeigu taikoma) pagal atitinkamo finansavimo šaltinio vadovaujančiosios institucijos (kai finansuojama valstybės biudžeto lėšomis, išskyrus bendrajam finansavimui skirtas lėšas, – portfelio valdytojo) nustatytą formą. Konkrečios veiklos (poveiklės) ar jų grupės projektų finansavimo sąlygų aprašas gali būti pridedamas patvirtinus priemonės aprašą, atsižvelgiant į planuojamą konkrečios (-ių) veiklos (-ų) (poveiklės (-ių)) įgyvendinimo datą. Jeigu atskiruose veiklos (poveiklės) kvietimuose numatomos skirtingos projektų finansavimo sąlygos, rengiami atskiri projektų finansavimo sąlygų aprašai. Kartu su projektų finansavimo sąlygų aprašais gali būti tvirtinami projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai, valstybės pagalbos teikimo taisyklės ir kiti projektų atrankai, įgyvendinimui, tęstinumui taikomi reikalavimai.

2. Aprašo pavadinime pažangos priemonės kodas nurodomas ir lentelės 1 skiltis pildoma vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28. d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika), 9 priede nustatyta tvarka.

3. 3 skiltyje rezultato rodikliai nurodomi tokie patys, kokie nurodyti plėtros programoje. Produkto rodikliai nurodomi, jei taikomi priemonei pagal finansavimo šaltinio (pvz., Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas) reikalavimus, ir privalomai nurodomi, į plėtros programos pažangos priemonės aprašą įtraukiant tuos rodiklius, dėl kurių prisiimti įsipareigojimai pagal atitinkamą fondą ar programą reglamentuojantį teisės aktą, jei įgyvendinamos Europos Sąjungos fondų (pvz., 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“) ir kitos tarptautinės programos.

4. Jei tarpinės ir (ar) galutinės siektinos rodiklio reikšmės pasiekimo metai nesutampa su nurodytais metais, 6 ir 7 skiltyse po tarpine ir (ar) galutinė siektina rodiklio reikšme skliaustuose nurodomi kiti teisingi tarpinės ir (ar) galutinės siektinos rodiklio reikšmės pasiekimo metai. 

5. 8 skiltyje nurodomas finansavimo šaltinis. Jei tas pats rodiklis priskirtas keliems finansavimo šaltiniams, jis nurodomas tiek kartų, kiek yra skirtingų finansavimo šaltinių (bendrasis finansavimas ir pridėtinės vertės mokestis atskirai neišskiriami).

 

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

2022-2030 metams

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

 

1.2.1. 2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos, 1.2.3.1.13

118 825

1.3. Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

 

1.1. 2007–2013 m., 2014–2020 m. ir 2021–2027 m. Ignalinos programos lėšos, 1.3.3.1.13

475 300

IŠ VISO:

594 125*

*– į šias pažangos lėšas nėra įtrauktos Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklos eksploatavimo nutraukimo projektui reikalingos lėšos – 17 271 tūkst. eurų.

 

Paaiškinimai:

1. 1 skilties 1.1–1.4 papunkčiuose nurodomi finansavimo šaltiniai ir jų pavadinimai pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 8 d. įsakymą Nr. 1K-265 „Dėl Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikacijos patvirtinimo“. Jei finansavimo šaltinis yra Europos Sąjungos fondų lėšos, nurodomas konkretus Europos Sąjungos fondas.

2. 2 skiltyje nurodomas lėšų poreikis turi neviršyti Nacionaliniame pažangos plane nustatytų finansinių projekcijų arba turi būti pateikiamas pagrindimas, iš kokių finansavimo šaltinių, programų ketinama skirti projekcijas viršijančią lėšų dalį.

3. 2.3 papunktyje nurodomi kiti piniginiai ištekliai, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ir kitų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, išskyrus perkančiąsias įmones, veikiančias vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srityje, lėšos.

 


 

 

III SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ

 

 

 

Veikla

 

 

Veiklos (poveiklės, projekto) tipas

 

 

Galimi pareiškėjai

 

 

Projektų

atrankos būdas

Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas

(įrašomas požymis: VS, MPP)

 

 

Tiesiogiai prisidedama prie HP

(Taip / Ne)

 

 

Valstybės pagalba (Taip / Ne)

 

 

Finansavimo forma

 

 

Finansavimo suma (tūkst. eurų)

 

 

Finansavimo šaltinis (-iai)

 

 

Rodiklio pavadinimas ir tipas

 

 

Siektina galutinė rodiklio reikšmė

(procentais)

 

 

Įgyvendi-nimo pradžia (metai, ketv.)

 

 

Adminis-truojančioji institucija

 

 

Dalyvau-janti institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

1.1. IAE įrangos išmontavimas

I

VĮ Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

332 107

Ignalinos programos lėšos,

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos,

R - Išmontuota įrangos dalis nuo viso išmontuotinos įrangos kiekio

75

2021

Energetikos ministerija

 

1.2. IAE pastatų griovimas

I

VĮ Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

84 488

Ignalinos programos lėšos,

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos,

R - Nugriautų statinių dalis nuo viso griautinų statinių skaičiaus

61

2021

Energetikos ministerija

 

1.3. Atlikti analizę kokie IAE statiniai gali būti nugriauti

A

VĮ Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

10-

Ignalinos programos lėšos,

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos,

R - Nugriautų statinių dalis nuo viso griautinų statinių skaičiaus

61

2023

Energetikos ministerija

 

1.4. IAE GENP peržiūra ir derinimas su suinteresuotomis šalimis

A

VĮ Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

145

Ignalinos programos lėšos,

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos,

R -Išmontuota įrangos dalis nuo visos išmontuotinos įrangos apimties

 

R - Nugriautų statinių dalis nuo visos griautinų statinių apimties

 

 

 

75%

 

 

 

 

 

 

61%

2025

Energetikos ministerija

 

1.5. Reaktorių šerdžių išmontavimo ir atliekų tvarkymo technologinio projekto ir licencijavimo dokumentų parengimas

A

VĮ Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

30 186

Ignalinos programos lėšos,

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos,

R -Išmontuota įrangos dalis nuo visos išmontuotinos įrangos apimties

75%

2022

Energetikos ministerija

 

1.6. Pagalbinės veiklos, reikalingos IAE eksploatavimo nutraukimui

I

VĮ Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

147 188

Ignalinos programos lėšos,

Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšos,

R - Išmontuota įrangos dalis nuo visos išmontuotinos įrangos apimties

 

R - Nugriautų statinių dalis nuo visos griautinų statinių apimties

 

 

75%

 

 

 

 

 

 

61%

2025

Energetikos ministerija

 

Priemonės veiklos, kurių įgyvendinimo lėšos neįtrauktos į Nacionaliniame pažangos plane nustatytas finansines projekcijas

2. Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklos eksploatavimo nutraukimas

I

VĮ Ignalinos AE

P

-

Ne

Ne

D

17 271

2014–2020 m. ES struktūrinė parama

Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklos teritorijai panaikinta kontrolė radiacinės saugos požiūriu

100 %

2021

Energetikos ministerija

 

Paaiškinimai:

1. Jeigu pasirenkant plėtros programos pažangos priemonės įgyvendinimo alternatyvas pirmiausia būtina vykdyti analitinę veiklą, pažangos priemonės aprašas gali būti tvirtinamas nurodant tik šią veiklą. Kartu su analitine veikla gali būti planuojamos ir kitos veiklos, kurių alternatyvų vertinimas neatliekamas. Įvykdžius analitinę veiklą, plėtros programos pažangos priemonės aprašas turi būti papildomas nurodant kitas vykdomas veiklas (poveikles, projektus).

2. 2 skiltyje nurodomi veiklų (poveiklių, projektų) tipai: R – reguliacinė (-is), I – investicinė (-is), K – komunikacinė (-is), A – analitinė (-is), M – mišri (-us).

3. 3, 4, 8–10, 14 skiltys nepildomos, kai vykdoma (-as) reguliacinė (-is) veikla (projektas) arba kai vykdoma (-as) analitinė (-is) veikla (projektas), kuriai (-iam) vykdyti naudojamos tęstinės veiklos lėšos.

4. 4 skiltyje nurodomi projektų atrankos būdai: P – planavimas, K – konkursas, Pj – planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą.

5. 5 skiltyje valstybei svarbaus projekto požymis suteikiamas pagal Strateginio valdymo metodikoje nustatytus kriterijus.

6. 6 skiltyje pažymima, ar tiesiogiai bus prisidedama prie horizontaliųjų principų įgyvendinimo ir (ar) (bus) nurodomi konkretūs reikalavimai projektų finansavimo sąlygų apraše.

7. 7 skiltyje nurodoma, ar pagal veiklas numatoma teikti valstybės pagalbą (vadovaujantis išimtimis, pagal su Europos Komisija suderintą, derinamą ar planuojamą derinti schemą, taikant de minimis pagalbą).

8. 8 skiltyje nurodoma taikoma finansavimo forma: DS – dotacija taikant sąlygas, D – dotacija, FP – finansinė priemonė, A – apdovanojimai.

9. 9 skiltyje nurodoma konkretaus finansavimo šaltinio, nurodyto II skyriuje, dalis, tenkanti veiklai.

10. 10 skiltyje finansavimo šaltiniai nurodomi įrašant trumpinius: 2021–2027 IP – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, EGADP – Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės planas „Naujos kartos Lietuva“, VB – valstybės biudžetas.

11. 11 skiltyje rezultato rodiklis žymimas R, produkto – P. Rezultato ir produkto (jei taikoma) rodikliai perkeliami iš I skyriaus. Jei procentinė rezultato rodiklio siektina reikšmė negali būti skaidoma, o jos siekiama keliomis veiklomis (poveiklėmis, jeigu jos numatomos), ta pati siektina reikšmė gali būti nurodyta prie skirtingų veiklų (poveiklių, jeigu jos numatomos). Jei kita skaitine išraiška išreikštas rezultato ar produkto rodiklis, kelių veiklų (poveiklių, jeigu jos numatomos) siektinos reikšmės gali būti skirtingos, tačiau bendrai turi sutapti su siektinomis priemonės rodiklio reikšmėmis.

12. 13 skiltyje nurodoma planuojama veiklos (poveiklės) kvietimo data, reguliacinės veiklos vykdymo pradžios data, projekto veiklų vykdymo pradžios data (jeigu ji žinoma).

13. 14 skiltyje nurodoma priemonės veiklas ar projektus administruojanti institucija.

14. Jeigu priemonės veiklą numatoma finansuoti iš skirtingų finansavimo šaltinių, 1.1 papunktyje tokia veikla išskaidoma į poveikles, jai priskiriant ne daugiau nei vieną finansavimo šaltinį (bendrojo finansavimo lėšos ir valstybės biudžeto lėšos, kuriomis apmokamas pridėtinės vertės mokestis (jeigu tokios lėšos numatytos), į atskirą poveiklę neišskiriamos, tačiau nurodoma jų dalis (tūkst. eurų).

15. 1.1.1 papunktyje nurodomi numatomi įgyvendinti projektai, dėl kurių finansavimo sprendimas bus priimtas tik atlikus projektų vertinimą. Jeigu projektai bus atrenkami konkurso būdu, projektai nenurodomi

 

part_91a2c1365e32423da7c156b935635d46_end

part_6ec7f9662a65412ea442a459b618d7ec_end


 

2021–2030 metų branduolinės energetikos

objektų eksploatavimo nutraukimo ir

radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros

programos pažangos priemonės

Nr. 03-002-06-09-01 „Išmontuoti branduolinės

energetikos objektus“ aprašo

1 priedas

 

 

2021–2030 METŲ BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTŲ EKSPLOATAVIMO NUTRAUKIMO IR RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 03-002-06-09-01 „IŠMONTUOTI BRANDUOLINĖS ENERGETIKOS OBJEKTUS“ APRAŠE NURODYTOS INFORMACIJOS PAGRINDIMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Priemonės kodas ir pavadinimas

03-002-06-09-01 „Išmontuoti branduolinės energetikos objektus“

Nacionalinio pažangos plano uždavinys

6.9. uždavinys: Saugiai nutraukti branduolinės energetikos objektų eksploatavimą ir sutvarkyti radioaktyviąsias atliekas

Plėtros programa

2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programa

Atsakinga institucija (koordinuojančioji institucija)

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija

Paaiškinimai:

1. Aprašo pavadinime pažangos priemonės kodas nurodomas vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika), 9 priede nustatyta tvarka.

2. Kartu su plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašu pateikiama stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė, kurios forma pateikta Strateginio valdymo metodikos 2 priede.

 

 

Laukiamas pokytis

 

1.1. PRIEMONĖS POREIKIS

 

Lietuvos stojimo į Europos Sąjungą sutartyje (4 protokole) buvo nustatytas įsipareigojimas sustabdyti Ignalinos atominės elektrinės (toliau – IAE) reaktorius ir nutraukti IAE eksploatavimą, o Europos Sąjunga įsipareigojo teikti finansinę paramą. Įsipareigojimus Lietuvos vyriausybė įvykdė – pirmąjį IAE energijos bloką galutinai sustabdė 2004 m. gruodžio 31 d., antrąjį energijos bloką – 2009 m. gruodžio 31 d. 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2002 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1848 „Dėl valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės pirmojo bloko eksploatavimo nutraukimo būdo“ nusprendė, kad IAE eksploatavimo nutraukimas bus vykdomas nedelstino išmontavimo būdu. Šis sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į IAE eksploatavimo nutraukimo politinį, ekonominį, socialinį ir techninį kontekstą, o nuo šio sprendimo priėmimo visi IAE eksploatavimo nutraukimo planai ir darbai, susiję su reikalingos infrastruktūros įrengimu bei išmontavimu ir statinių nugriovimu buvo ir yra orientuoti į tai, kad IAE išmontavimas ir griovimas yra ir bus vykdomas be pertraukų tol, kol bus pilnai užbaigtas.

 

IAE eksploatavimo darbai vykdomi vadovaujantis galutiniu IAE eksploatavimo nutraukimo planu (toliau – GENP), kurio pirmoji redakcija buvo patvirtinta 2005 metais, 2014 ir 2018 (2020 metų rugpjūčio 11 d. LR Energetikos ministro įsakymas Nr. I-248) metais GENP buvo peržiūrėtas ir atnaujintas, sekantis atnaujinimas numatomas 2025-2027 metais.

 

IAE įrangos išmontavimo darbai buvo pradėti 2010 metais, kuomet buvo gautas 1-ojo energijos bloko eksploatavimo licencijos sąlygų pakeitimas, leidžiantis atlikti išmontavimo darbus. Nuo to laiko išmontavimo darbai vykdomi nuolat ir 2020 m. gruodžio 31 d. jau yra išmontuota 55 191 tona įrangos. Likusi dalis (dabartiniu vertinimu apie 125 000 tonų (2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos rengimo metu buvo laikoma kad iš viso reikės išmontuoti 167 tūkstančius tonų, tačiau vėliau šis skaičius buvo patikslintas ir dabar laikoma kad IAE iš viso yra ~180 000 t įrangos ir metalo konstrukcijų, tačiau šis skaičius laikui einant dar bus tikslinamas) turėtų būti išmontuota per ateinančius ~ 15 metų (iki 2038 m.), o iki Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. vasario 3 d. nutarimu Nr. 76 „Dėl 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos patvirtinimo“ patvirtintos 2021–2030 metų branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros programos (toliau – Programa) pabaigos planuojama išmontuoti 3/4 nuo viso įrangos kiekio (apie 135 000 t).

 

IAE sudarantys statiniai buvo suprojektuoti ir pastatyti konkrečiam tikslui, jų pritaikymas kitiems tikslams būtų labiau teorinis nei praktinis, todėl nebereikalingi statiniai turi sutvarkyti taip, kad nebekeltų pavojaus aplinkai ir žmonėms. GENP, kuris aprašo siektiną IAE aikštelės būklę eksploatavimo nutraukimo pabaigoje, numatoma nugriauti didžiąją dalį IAE sudarančių statinių. IAE sudarančių statinių griovimas gali būti atliktas arba įprastu būdu, prieš tai išmontavus įrangą, pašalinus taršą ir pademonstravus, kad ji neviršija nebekontroliuojamų lygių, arba išardant juos kaip radioaktyviomis medžiagomis užterštus objektus.

 

IAE statinių griovimo darbai buvo pradėti vėliau nei įrangos išmontavimas, 2020 m. gruodžio 31 d. nugriauta 11 pastatų. Pagal dabartinį statinių griovimo planą numatoma kad iki 2027 m. pabaigos iš viso bus nugriauti 59 statiniai, tačiau šis planas bus peržiūrimas, griautinų statinių sąrašas turi būti plečiamas. Kiek statinių iš viso turės būti griaunama ir galės būti nugriauta iki 2030 metų pabaigos priemonės rengimo metu nėra žinoma, tačiau siekiama, kad nugriautų statinių skaičius būtų apie 60% nuo visų griautinų statinių skaičiaus (Programos rengimo metu buvo priimta, kad iš viso reikės nugriauti 149 pastatus, o iki 2030 metų – 91 pastatą (IAE ir MRAS kartu), kas sudarytų 61.07% nuo 149 griautinų pastatų)). Iki 2038 m. bus nugriauti visi nereikalingi IAE statiniai.

 

IAE įrangos išmontavimo darbams, statinių griovimui ir su tuo susijusiems darbams iki 2030 m. reikia 594 125 tūkst. eurų, o laikotarpiui 2031 – 2038 reikės 631 833 tūkst. eurų. Reikalingų lėšų apskaičiavimo sąlygos, prielaidos ir susijusios rizikos yra pateiktos GENP.

 

GENP yra numatyta, kad siektinas tikslas yra išvalyti ir perduoti nekontroliuojamam naudojimui kuo didesnę IAE teritorijos dalį (suteikti tai daliai „žaliosios aikštelės“ statusą). Tačiau dalis statinių esančių Ignalinos AE aikštelėje liks tolimesnei eksploatacijai po IAE eksploatacijos nutraukimo pabaigos 2038 metais. Tuo tikslu IAE teritorijos dalyse, kurios bus skirtos liekančių branduolinių energetikos objektų (toliau – BEO) eksploatavimui, turės būti įrengti fizinės saugos perimetrai. Likusiai teritorijos daliai, kuri nepateks į naujo fizinės saugos perimetro ribas, turės būti panaikinta kontrolė, t. y. turės būti pademonstruota, kad taršos lygiai neviršija kontroliuojamų, o teritoriją bus galima naudoti kitais tikslais.

 

Šiuo metu VĮ Ignalinos atominės elektrinės (toliau – Ignalinos AE) valdomuose sklypuose liks keletą BEO, kurių eksploatavimas tesis dar kurį laiką:

1.  Panaudoto branduolinio kuro saugykla (B1, PBKS-2);

2.  Senoji panaudoto branduolinio kuro saugykla (PBKS-1);

3.  Kietų radioaktyviųjų atliekų tvarkymo ir saugojimo kompleksas (B3/4);

4.  Trumpaamžių labai mažai radioaktyvių atliekų atliekynas (LMAA atliekynas / „Landfill“) ir LMAA buferinė saugykla (liekanti ex. IAE BEO aikštelėje)

5.  Trumpaamžių mažai ir vidutiniškai radioaktyvių atliekų paviršinis atliekynas;

6.  Bitumuotų atliekų atliekynas (158 past.), liekanti ex. IAE BEO aikštelėje

7.  Potencialiai – saugykla su ilgaamžėmis atliekomis, įrengta 158/2 past. (priklausomai nuo sprendimų priimtų dėl atliekų, susidarančių išmontuojant reaktorius, tvarkymo).

Preliminariai įvertinant aukščiau nurodytų branduolinių objektų eksploatavimo nutraukimas ir atliekynų institucinė priežiūra iki 2138 m. kainuos apie 600 mln. eurų
2017 m. kainomis ar daugiau (dar neįvertinti išlaidos bitumuotų atliekų atliekyno priežiūrai ir saugyklos su ilgaamžėmis atliekomis, įrengtos 158/2 past., eksploatavimo nutraukimui). Šių BEO eksploatavimo nutraukimo išlaidos bus patikslintos artėjant šių objektų eksploatavimo nutraukimui, šių objektų galutinio eksploatavimo nutraukimo planuose, kurie bus atnaujinti teisės aktuose nustatytu periodiškumu.

 

Įrangos išmontavimas ir statinių griovimas yra pirmas žingsnis į atliekų (didžiąja dalimi radioaktyviųjų) tvarkymą, kuris aprašomas kitose Programos priemonėse. Šių nuoseklių priemonių galutinis tikslas – pasiekti, kad kuo didesnė dalis IAE aikštelės būtų grąžinta nekontroliuojamam naudojimui (pasiekta „žaliosios aikštelės“ būklė), o visos radioaktyviosios atliekos (toliau – RA) būtų saugiai ir efektyviai sutvarkytos nepaliekant naštos ateities kartoms.

 

Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugykloje (toliau – Maišiagalos RAS) 1963–1989 metų laikotarpiu buvo kaupiamos RA iš pramonės įmonių, sveikatos priežiūros ir mokslo įstaigų bei karinių dalinių. 1989 m. saugykla uždaryta ir užkonservuota, nuo to laiko buvo vykdoma jos priežiūra, atlikti tam tikri saugos gerinimo darbai. Tačiau visuomenės neigiamą požiūrį į saugyklą sąlygoja tai, kad netoliese yra Bartkuškio telmologinis draustinis ir Kernavės kultūrinis rezervatas (UNESCO pasaulio paveldo objektas). Siekiant panaikinti radionuklidų sklaidos iš saugyklos riziką ir išvengti kaštų, sąlygojamų saugyklos priežiūros bei inžinerinių barjerų atnaujinimo, RA iš saugyklos turi būti išimtos, pervežtos į IAE ir ten sutvarkytos, statiniai nugriauti, saugyklos teritorija rekultivuota ir panaikinta jos kontrolė radiacinės saugos požiūriu.

 

2018 m. Aplinkos apsaugos agentūra pritarė Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimo poveikio aplinkai vertinimo ataskaitai ir priėmė teigiamą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos vykdymo. LR Energetikos ministerija. 2018 m. spalio 5 d. LR energetikos ministro įsakymu Nr. 1-272 patvirtino Maišiagalos RAS galutinį eksploatavimo nutraukimo planą, pagal kurį jau yra vykdomi pasirengimo darbai ir bus vykdomas šio branduolinės energetikos objekto išmontavimas. 2021 m. gegužės 13 d. Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija (VATESI) išdavė licenciją Ignalinos AE vykdyti Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimą. Visus darbus susijusius su Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimu numatoma baigti iki 2024 m. pabaigos.

 

Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimo projektas finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų Sanglaudos fondo lėšomis (Projektas Nr. 05.2.1-APVA-V-010-01-003 „Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklos eksploatavimo nutraukimas“), projekto vertė –14 882 969,08 Eur. Tačiau atsižvelgiant į užsitęsusias projekto įgyvendinimo veiklas, į esamą situaciją rinkoje (kainų didėjimas vykdomuose viešuosiuose pirkimuose, karo veiksmai Ukrainoje ir kt.), pagal dabartinį vertinimą prognozuojama, kad iki 2024 metų pabaigos projekto sėkmingam užbaigimui reikės papildomai apie 2 387 950,48 Eur, t.y projekto vertė, pagal dabartinį vertinimą įvertinus ir prognozuojamą lėšų trūkstamą – apie 17 270 919,56 Eur. Trūkstamas projektui lėšas numatyta finansuoti iš valstybės biudžeto.

 

Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimo projektui finansavimas skirtas 2016 m., atsižvelgiant į šią priežastį Maišiagalos RAS projektui skirtos lėšos yra priskirtinos prie tęstinių lėšų ir yra neįtraukiamos į šiai priemonei finansuoti reikalingas pažangos lėšas (Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-002-06-09-01 „Išmontuoti branduolinės energetikos objektus“ įgyvendinimo aprašo Plėtros programos pažangos priemonės finansavimo šaltinių lentelėje).

 

1.2. TIKSLINĖS GRUPĖS

 

Įrangos išmontavimas ir statinių nugriovimas yra viena iš sudėtinių veiklų nutraukiant branduolinės energetikos objektų (toliau – BEO) eksploatavimą ir sutvarkant RA. Šiems darbams įgyvendinti reikalingi ženklūs žmogiškieji ištekliai, finansavimas ir įvairios prekės bei paslaugos. Taip pat tai yra radiacinės saugos požiūriu pavojinga veikla. Dėl šių priežasčių tikslinėms grupės gali būti įvardijamos taip:

- Lietuvos Respublikos visuomenė, nes tenkinamas visuomeninis interesas saugiai ir efektyviai sutvarkyti RA, sąlygotas IAE veiklos ir tas atliekas, kuriuos buvo sukauptos Maišiagalos RAS dar iki Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo, nepaliekant naštos ateities kartoms (pasinaudojant ES suteiktu finansavimu ir tinkamas kompetencijas turinčiais IAE darbuotojais, taip išnaudojant istorinį galimybių langą);

- IAE regiono (pirmiausia Visagino savivaldybės, bet taip pat Zarasų ir Ignalinos savivaldybių) gyventojai, nes IAE išmontavimo darbai sąlygoja darbo vietas regiono gyventojams, be to IAE regione gyvenančius gyventojus tiesiogiai veikia aplinkos apsaugos klausimai, susiję su IAE išmontavimu ir RA tvarkymu;

- VĮ Ignalinos atominės elektrinės (toliau – Ignalinos AE) darbuotojai, kurie vykdo šią veiklą ir yra suinteresuoti darbo sąlygomis (pirmiausia saugumu ir darbo užmokesčiu) tiek trumpalaikėje, tiek ir ilgalaikėje perspektyvoje;

- Valstybinės institucijos, atsakingos už šios veiklos teisinį reglamentavimą, lėšų administravimą, visuomenės ir valstybės interesus atitinkančių sprendimų priėmimą ir jų vykdymo kontrolę;

- Europos Komisija, kuri skiria didžiąją dalį lėšų, reikalingų šiai veiklai vykdyti bei šias lėšas administruojančios institucijos (VŠĮ CPVA, Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB), APVA), kurie yra suinteresuoti skaidriu ir racionaliu šių lėšų panaudojimu;

- Lietuvos ir tarptautinės verslo organizacijos, suinteresuotos prekių ir paslaugų, reikalingų BEO eksploatavimo nutraukimo kontekste, teikimu ir su tuo susijusiomis verslo perspektyvomis.

 

Nepriklausomai nuo kitų aplinkybių, šių tikslinių grupių suinteresuotumas numatytai priemonei įgyvendinti išliks trumpuoju, vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu. Šių tikslinių grupių informuotumo poreikis nesikeis visą priemonės įgyvendinimo periodą.

 

1.3. ĮGYVENDINIMO LOKACIJA

 

IAE išmontavimas ir statinių griovimas vykdomas Visagino savivaldybėje esančioje IAE teritorijoje.

 

Maišiagalos RAS išmontavimas bus vykdomas ten, kur šis objektas yra – Širvintų raj., Bartkuškio miške, o išimtos RA bus pervežtos į IAE ir ten vėliau sutvarkytos.

 

1.4. LAUKIAMO POKYČIO DETALIZAVIMAS

 

Įgyvendinus Priemonę (visus numatytus veiksmus) laukiamas pokytis:

- išmontuota 75 % įrangos ir nugriauta 61 % statinių;

- pasiektas Maišiagalos RAS galutiniame eksploatavimo nutraukimo plane numatytas tikslas – RA iš saugyklos išimtos ir išvežtos į IAE, saugyklos teritorija rekultivuota ir panaikinta jos kontrolė radiacinės saugos požiūriu.

 

 

Pažangos priemonės įgyvendinimo alternatyvos

Priemonė skirta galutinai išmontuoti branduolinius energetikos objektus. Tai bus daroma įgyvendinant investicinius, analitinius ir komunikacinius veiksmus.

 

Nusprendus, kad BEO nebebus naudojamas pagal savo paskirtį, jo eksploatavimo nutraukimui iš esmės galimos dvi alternatyvos – nedelstinas išmontavimas, t. y. kai BEO išmontavimas pradedamas netrukus po jo galutinio sustabdymo ir vykdomas be pertraukos ir atidėtas išmontavimas, t. y. kai BEO išmontavimas atidedamas tam tikram laikotarpiui (paprastai keletui dešimtmečių), o BEO tam laikotarpiui saugiai užkonservuojamas taip, kad jo priežiūros kaštai būtų kuo mažesni. Pasirinkimą tarp šių alternatyvų lemia visa eilė veiksnių (reguliacinė aplinka, ekonominės aplinkybės, techninės aplinkybės, etc.).

 

Tiek IAE, tiek Maišiagalos RAS atžvilgiu šis pasirinkimas jau buvo padarytas pasirenkant nedelstiną išmontavimą. Priemonės veiklos yra ilgalaikės veiklos, numatytos GENP ir atitinkančios jame numatytą BEO eksploatavimo nutraukimo strategiją. Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo strategija / eksploatavimo nutraukimo būdas buvo patvirtintas 2002 m. lapkričio 26 d. Lietuvos Respublikos vyriausybės nutarimu
Nr. 1848 „Dėl valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės pirmojo bloko eksploatavimo nutraukimo būdo“, kurią šiuo metu vykdo Ignalinos AE ir ši veikla bus įgyvendinama tol, kol bus pasiekta GENP nustatyta BEO aikštelės būklė.

 

Vadovaujantis Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo įstatymo nuostatomis, numatytos veiklos yra finansuojamos iš Europos Sąjungos finansinės paramos, skiriamos pagal Ignalinos Programą, nustatytą protokole Nr. 4 dėl Ignalinos atominės elektrinės Lietuvoje prie Akto dėl Čekijos Respublikos, Estijos Respublikos, Kipro Respublikos, Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos, Vengrijos Respublikos, Maltos Respublikos, Lenkijos Respublikos, Slovėnijos Respublikos ir Slovakijos Respublikos stojimo sąlygų ir sutarčių, kuriomis yra grindžiama Europos Sąjunga, pritaikomųjų pataisų, Ignalinos programos bendrojo finansavimo lėšų ir Ignalinos AE nuosavų ar skolintų lėšų. Veiklų finansavimo forma – dotacija.

 

2021 m. sausio 25 d. Tarybos reglamente (ES) 2021/101, kuriuo nustatoma Lietuvos Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo pagalbos programa ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1369/2013 (toliau – Reglamentas), nurodyta, kad bendrai finansuojama veikla turėtų būti nustatoma laikantis ribų, apibrėžtų pagal Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1369/2013 (14) Lietuvos pateiktame Galutiniame Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo plane. Tuo GENP apibrėžiama IAE eksploatavimo nutraukimo pagalbos programos (Ignalinos Programos) apimtis, taip pat eksploatavimo nutraukimo galutinė būklė, prognozuojamos atliktinų darbų pradžios ir pabaigos datos, sąnaudos ir reikalingi žmogiškieji ištekliai. Kai aktualu, Lietuva Komisijai turėtų pateikti atnaujintas GENP redakcijas, kad pastaroji galėtų į jas atsižvelgti rengdama darbo programas. Reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nurodyta, kad konkretus Ignalinos Programos tikslas yra pagal GENP išmontuoti bei išvalyti IAE įrangą ir reaktorių šachtas, taip pat sutvarkyti dėl eksploatavimo nutraukimo veiklos susidarančias bei paveldėtas radioaktyviąsias atliekas.

 

IAE išmontavimas ir statinių griovimas vykdomas įgyvendinant GENP numatytas ilgalaikes veiklas, kurios, atsižvelgiant į aukščiau nurodytų teisės aktų reikalavimus, formuoja vienintelį Priemonės alternatyvą/sprendinį (veiklos yra ilgalaikės ir jų trukmė yra ilgesnė nei Priemonės trukmė), kurį įgyvendinant iki 2030 m. bus išmontuota 75 % įrangos ir nugriauta apie 60 % griautinų statinių:

 

Pagrindinės investicinės veiklos:

1.   Iš reaktorių pastatų į saugyklą išvežti visą panaudotą branduolinį kurą, o kuro laikymo baseinus išvalyti nuo nuosėdų. Įgyvendinus šią veiklą (tai numatoma atlikti iki 2022 m. pabaigos) IAE aikštelėje nebeliks branduolinių (dalių medžiagų)), tad neliks kliūčių išmontuoti visą likusią IAE technologinę įrangą ir nugriauti reaktorių pastatus;

2.   Išmontuoti dalį IAE technologinės įrangos;

3.   Iki 2027 m. pabaigos nugriauti 59 vnt. Ignalinos AE priklausančių pastatų;

4.   Iš Maišiagalos RAS išimti RA, pervežti jas į IAE, MRAS pastatus nugriauti ir išvalyti aikštelę.

Esminės analitinės veiklos:

5.   Parengti IAE eksploatavimo nutraukimo licencijavimo dokumentus ir gauti IAE eksploatavimo nutraukimo licenciją (t. y. pakeisti IAE teisinį statusą iš eksploatuojamo BEO į BEO, kurio eksploatavimas nutraukiamas), tai planuojama atlikti iki 2023 I ketv. pabaigos;

6.   Atlikti analizę kokie statiniai gali būti nugriauti ir parengti statinių griovimo projekto aprašą;

7.   Peržiūrėti IAE GENP ir suderinti jį su suinteresuotomis šalimis. Ši veikla turi būti atlikta 2025–2027 metų laikotarpiu, iki valstybės lygmeniu bus pradėtos konsultacijos su Europos komisija dėl 2028-2035 metų finansinės perspektyvos biudžeto.

8.   Parengti reaktorių šerdžių išmontavimo ir jų atliekų tvarkymo technologinį projektą, licencijavimo dokumentus ir gauti leidimą reaktorių šerdžių išmontavimui;

Pagrindiniai branduolinės energetikos objektų išmontavimo sprendimai yra jau numatyti ir pradėti įgyvendinti, tačiau priklausomai analitinių veiklų  rezultatų gali būti pakeisti.

 

Programos veiklos bus įgyvendinamos valstybės planavimo būdu, kadangi ši priemonė didžiąja dalimi įgyvendinama iš Ignalinos Programos lėšų, o ES finansavimas, skiriamas šiai programai, nustato projektų tinkamumo kriterijus:

-    projektas turi būti numatytas IAE galutiniame eksploatavimo nutraukimo plane;

-    projektas turi būti įtrauktas į darbo programą ir turi būti priimtas atitinkamas sprendimas (žr. Komisijos sprendimą C(2021)9337).

 

Sprendinio įvertinimas atliekamas sąnaudų veiksmingumo analizės metodu, kadangi dėl teisės aktų reikalavimų yra formuojama vienintelė Priemonės alternatyva/sprendinys. Vienintelės Priemonės alternatyvos/sprendinio analizė atliekama 9 metų laikotarpiui (t. y. Programos trukmei, iki 2030 m. pabaigos).

 

Galutinis tikslas – išmontuoti visą IAE įrangą, nugriauti visus nebereikalingus statinius, o didžiajai daliai tos teritorijos, kurioje buvo vykdoma „branduolinė veikla“ ir kuri buvo kontroliuojama radiacinės ir fizinės saugos požiūriu, turi būti pasiekta „žaliosios aikštelės“ būklė

Geriausios alternatyvos pasirinkimas

Dėl teisės aktų reikalavimų yra suformuota ir nagrinėjama tik viena Priemonės alternatyva.

 

Sprendinio įvertinimas buvo atliktas sąnaudų veiksmingumo analizės metodu. Įvertinimas atliktas naudojant tą pačią skaičiuoklę kaip ir kitoms RATP priemonėms. Įvertinimas atliktas 9 metų ataskaitiniam laikotarpiui (programos galiojimo laikotarpiui).

 

Skaičiuoklėje pateiktų duomenų pagrindinės prielaidos sudarytos remiantis VĮ Ignalinos AE planavimo informacija apie numatytus vykdyti darbus, jų kaštus, eiliškumą ir trukmę. IAE eksploatavimo nutraukimo darbų grafiko modelis yra kintantis, atnaujinamas tiek periodiškai (peržiūrint GENP), tiek pagal poreikį, kuomet priimami reikšmingi sprendimai (tiek įmonės lygmenyje, tiek suinteresuotų šalių lygmenyje), materializuojasi projektų rizikos ar ieškoma būdų optimizuoti darbų planą. Skaičiuoklėje informacija pateikiama agreguotai, sugrupavus taip, kad tai iš dalies koreliuotų su priemonėje įvardintomis veiklomis:

-    Išmontavimas (ir su juo susijusios technologinių dokumentų rengimo bei radiologinio apibūdinimo veiklos, taip pat išmontavimą įgalinanti panaudoto branduolinio kuro tvarkymo veikla)

-    Statinių griovimas (ir su juo susijusi radiologinio apibūdinimo veikla)

-     Išmontavimą ir statinių griovimą įgalinanti palaikomoji veikla (įrangos priežiūra, energetiniai ištekliai, taip pat dalies infrastruktūros įrengimas).

Maišiagalos RAS eksploatavimo nutraukimas jau vyksta ir bus užbaigtas iki 2025m., su juo susiję kaštai į skaičiuoklę neįtraukti nes sąnaudų veiksmingumo analizė jau įpusėjusiam projektui būtų beprasmiška.

 

Pagal scenarijaus analizės rezultatus branduolinius energetikos objektų galutinio išmontavimo sąnaudos lygios 6 463 655 eurų/% (SVA rodiklis). Nors pesimistinio scenarijaus atvejų sąnaudos gali sudaryti iki 11 064 079 eurų/%, tačiau ilgesniame negu priemonės įgyvendinimo etape (2020–2030 m.) pesimistinio scenarijaus atliekų tvarkymo sąnaudos tikėtinai neviršys 8 049 608 eurų/% (pesimistinis analizės rezultatas, kai visiškai pasiektas planuojamas rezultatas). Kitame branduolinius energetikos objektų galutinio išmontavimo etape (po 2030 m.) savitos sąnaudos bus panašios kaip ir šiame etape, kadangi priemonės kaštus iš esmės sudaro darbo užmokestis ir energija.

 

part_cc88f2e683684f5d96d637c35313b845_end


 

2021–2030 metų branduolinės energetikos

objektų eksploatavimo nutraukimo ir

radioaktyviųjų atliekų tvarkymo plėtros

programos pažangos priemonės

Nr. 03-002-06-09-01 „Išmontuoti branduolinės

energetikos objektus“ aprašo

2 priedas

 

 

Stebėsenos rodikliŲ aprašymo kortelėS

 

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė Nr. 1

 

 

Pavadinimas

Kodas

1.

Asignavimų valdytojas

Energetikos ministerija

2.

Nacionalinio pažangos plano strateginis tikslas – Užtikrinti gerą aplinkos kokybę ir gamtos išteklių naudojimo darną, saugoti biologinę įvairovę, švelninti Lietuvos poveikį klimato kaitai ir didinti atsparumą jos poveikiui

NPP-06

 

3.

Nacionalinio pažangos plano uždavinys – Saugiai nutraukti branduolinės energetikos objektų eksploatavimą ir sutvarkyti radioaktyviąsias atliekas (6.9).

NPP-06-09

 

4.

Strateginio veiklos plano programa – Branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo programa

03-002

 

5.

Strateginio veiklos plano programos uždavinys – Įgyvendinti Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo projektus pagal patvirtintą planą

03-002-06-09 (P)

 

 

6.

Strateginio veiklos plano programos priemonė – Išmontuoti branduolinės energetikos objektus

03-002-06-09-01 (PP)

7.

Rodiklio pavadinimas – Išmontuota įrangos dalis nuo visos išmontuotinos įrangos apimties

R-03-002-06-09-01-01.

8.

Matavimo vienetas

Procentai

9.

Rodiklio paaiškinimas

Siekiama, kad butų išmontuota 75 % IAE įrangos, kas leistų iki ~2035 m. išmontuoti visą IAE įrangą, o didžiajai daliai tos teritorijos, kurioje buvo vykdoma „branduolinė veikla“ ir kuri buvo kontroliuojama radiacinės ir fizinės saugos požiūriu, leistų pasiekti „žaliosios aikštelės“ būklę.

10.

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė

NPP vertinamuoju 10 metų laikotarpiu vykdant priemonę numatyta išmontuoti 75 % įrangos. Pagal IAE inventoriaus duomenų bazę bendras išmontuotinos įrangos kiekis yra apie 180 000 tonų, todėl tai atitiktų 135 000 išmontuotų tonų 2030 metais. Tarpinė reikšmė nustatyta atsižvelgiant į pradinę ir siektiną reikšmes

11.

Rodiklio ir jo dėmenų detalumas

Kadangi išmontuotinos įrangos kiekis laikui bėgant yra tikslinamas, taip pat yra vykdoma analitinė veikla, kurios pasėkoje rodiklis gali būti tikslinamas, todėl Priemonėje nurodyti rodikliai laikytini preliminariais

12.

Rodiklio reikšmės skaičiavimo reguliarumas ar ataskaitinis laikotarpis

Informaciją apie pasiektas rodiklių reikšmes VĮ Ignalinos atominė elektrinė pateikia Energetikos ministerijai pasibaigus ataskaitiniams metams.

13.

Pirminis duomenų šaltinis

Pirminis duomenų šaltinis – VĮ Ignalinos atominės elektrinės veiklos strategijos įgyvendinimo ataskaita.

14.

Už rodiklį atsakingas kontaktinis asmuo 

Inga Jakubėnaitė (koordinatorė),

Vyriausioji specialistė

Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo skyrius

inga.jakubenaite@enmin.lt

Mob. +370 670 37162

15.

Kita svarbi informacija

Nėra

 

 

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelė Nr. 2

 

 

Pavadinimas

Kodas

1.

Asignavimų valdytojas

Energetikos ministerija

2.

Nacionalinio pažangos plano strateginis tikslas – Užtikrinti gerą aplinkos kokybę ir gamtos išteklių naudojimo darną, saugoti biologinę įvairovę, švelninti Lietuvos poveikį klimato kaitai ir didinti atsparumą jos poveikiui

NPP-06

 

3.

Nacionalinio pažangos plano uždavinys – Saugiai nutraukti branduolinės energetikos objektų eksploatavimą ir sutvarkyti radioaktyviąsias atliekas (6.9).

NPP-06-09

 

4.

Strateginio veiklos plano programa – Branduolinės energetikos objektų eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo programa

03-002

 

5.

Strateginio veiklos plano programos uždavinys – Įgyvendinti Ignalinos AE eksploatavimo nutraukimo ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo projektus pagal patvirtintą planą

03-002-06-09 (P)

 

 

6.

Strateginio veiklos plano programos priemonė – Išmontuoti branduolinės energetikos objektus

03-002-06-09-01 (PP)

7.

Rodiklio pavadinimas – Nugriautų statinių dalis nuo visos griautinų statinių apimties

R-03-002-06-09-01-02.

8.

Matavimo vienetas

Procentai

9.

Rodiklio paaiškinimas

Siekiama, kad butų nugriauta 60 % IAE statinių nuo visos griautinų statinių apimties, kas leistų iki 2038 m. nugriauti visus nebereikalingus statinius, o didžiajai daliai tos teritorijos, kurioje buvo vykdoma „branduolinė veikla“ ir kuri buvo kontroliuojama radiacinės ir fizinės saugos požiūriu, leistų pasiekti „žaliosios aikštelės“ būklę.

10.

Rodiklio reikšmės apskaičiavimo formulė

Nugriautų ir griautinų statinių santykis, išreikštas procentais

11.

Rodiklio ir jo dėmenų detalumas

Galutinis IAE griautinų statinių skaičius dar nėra žinomas (numatoma analitinė veikla), todėl rodiklis bus tikslinamas

12.

Rodiklio reikšmės skaičiavimo reguliarumas ar ataskaitinis laikotarpis

Informaciją apie pasiektas rodiklių reikšmes VĮ Ignalinos atominė elektrinė pateikia Energetikos ministerijai pasibaigus ataskaitiniams metams.

13.

Pirminis duomenų šaltinis

Pirminis duomenų šaltinis – VĮ Ignalinos atominės elektrinės veiklos strategijos įgyvendinimo ataskaita.

14.

Už rodiklį atsakingas kontaktinis asmuo 

Inga Jakubėnaitė (koordinatorė),

Vyriausioji specialistė

Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo skyrius

inga.jakubenaite@enmin.lt

Mob. +370 670 37162

15.

Kita svarbi informacija

Nėra

 

part_7abdd58f32894d878dd3937c9640c2db_end