herbas

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO PROJEKTŲ IR ŠIOS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMŲ kalvarijos SAVIVALDYBĖJE PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 29 d. Nr. D-467

Kalvarija

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 12 straipsnio 7 dalimi ir Išorinės reklamos įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ patvirtintų Išorinės reklamos įrengimo taisyklių 20.4 papunkčiu,

 

tvirtinu Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektus ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimus Kalvarijos savivaldybėje (pridedama).

 

Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo (įteikimo, paskelbimo) dienos gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Direktorius                                                                                                           Karolis Babeckas

 

 

PATVIRTINTA

Kalvarijos savivaldybės administracijos

direktoriaus 2018 m. spalio 29 d.

įsakymu Nr. D-467

 

 

tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektai ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimai KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE

 

I SKYRIUS

projektŲ TIPAI IR TURINYS

 

1. Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektai ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimai Kalvarijos savivaldybėje (toliau – reikalavimai) skirti pareiškėjams (fiziniams ir juridiniams asmenims), pageidaujantiems įrengti tipinio dydžio ir turinio išorinę reklamą. Šios tipinės reklamos įrengiamos be projekto. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio, turinio iškaba, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir derinamas teisės aktų nustatyta tvarka.

2. Numatytos keturių dydžių horizontalios tipinio dydžio ir turinio iškabos, kiekviena dviejų spalvų. Iškabos pagal tipinio turinio sudėtį skirstomos taip: viena – su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu ir darbo laiku, kita – tik įmonės ir / ar veiklos pavadinimu. Iškabos pagal spalvą skirstomos taip:

2.1. baltos (pilkšvos) – naudojamas tipas B;

2.2. gelsvos (auksinės) – naudojamas tipas G.

3.   Tipas – B:

 

Tipų grupė

Spalva

Dydis, mm

Tipo Nr.

Trumpas turinio aprašymas

B

Balta (pilkšva)

460 x 300

B 1.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, mažosios raidės

B 1.2

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi, didžiosios raidės

410 x 200

B 2

su įmonės pavadinimu, mažosios raidės

360 x 150

B 3

su įmonės pavadinimu, mažosios raidės

460 x 200

B 4.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, mažosios raidės

B 4.2

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi, didžiosios raidės

 

4.   Tipas – G:

 

Tipų grupė

Spalva

Dydis, mm

Tipo Nr.

Trumpas turinio aprašymas

G

Gelsva (auksinė)

460 x 300

G 1.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, mažosios raidės

G 1.2

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi, didžiosios raidės

410 x 200

G 2

su įmonės pavadinimu, mažosios raidės

360 x 150

G 3

su įmonės pavadinimu, mažosios raidės

460 x 200

G 4.1

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku, mažosios raidės

G 4.2

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi, didžiosios raidės

 

5.   Kiekvienoje tipinėje iškaboje tekstas gali būti rašomas vienu iš pateiktų šriftų (vienoje tipinėje iškaboje galima naudoti tik vieną pasirinktą šriftą):

5.1. Time New Roman (Time New Roman);

5.2. Calibri-Normal (Calibri-Normal);

5.3. Arial (Arial);

5.4. Verdana (Verdana);

5.5. Tahoma (Tahoma);

5.6. Tekton Pro-Bold (Tekton Pro-Bold).

6. Jei įmonės pavadinimas ir / ar veiklos rūšies pavadinimas netelpa nurodytame langelyje, reikia sumažinti tarpus tarp raidžių (ženklų) ir žodžių arba rinktis kitą iškabą. Tekstas turi tilpti į aprašo brėžiniuose punktyrine linija pažymėtus langelius, raidžių ir kitų ženklų dydis (aukštis) privalo būti nurodyto aukščio, t. y. negalima šrifto mažinti.

7. Įmonės ženklas (logotipas) turi būti projekte nurodytame langelyje, t. y. negali būti didesnis nei nurodyta, taip pat nerekomenduojama ir mažinti.

8. Rinkdamasis tekstą ir kitą grafinę informaciją pareiškėjas, o gamintojai, gamindami reklamas, privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, kitų su reklama susijusių įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų, kitų teisės norminių aktų bei šių reikalavimų.

9. Kilus neaiškumų dėl norimos pateikti informacijos tipinėje reklamoje, reikia konsultuotis su Kalvarijos savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) vyriausiuoju specialistu valstybinės kalbos tvarkytoju dėl teksto arba su Savivaldybės administracijos Ūkio ir urbanistikos skyriaus atsakingu specialistu (architektu) – dėl vaizdo, reklamos priemonių tipo, vietos parinkimo.

10. Pareiškėjas turi turėti nekilnojamojo turto objekto savininko (-ų) ir / ar bendraturčių sutikimą įrengti tipinę iškabą ant šio nekilnojamojo turto fasado.

 

II SKYRIUS

REKLAMOS MEDŽIAGOS, TVIRTINIMAS

 

11. Tvirtinimo elementai dedami ant kiekvieno kampo. Reklama tvirtinama metaliniais inkarais.

12. Tipinės reklamos priemonės turi būti gaminamos iš aliuminio–plastiko–aliuminio kompozicinių plokščių arba gali būti naudojami tentai su spauda, kurie turi būti tinkami naudoti lauke, nekeičiantys spalvos ir neblunkantys, t. y. atsparūs klimato sąlygoms – šalčiui, karščiui ir ultravioletinių spindulių poveikiui (rekomenduojama naudoti fasadui skirtas kompozicines gamyklines plokštes iš ES).

13. Visoms iškaboms gamintojas turi suteikti ne mažiau kaip 3 metų garantiją (tvirtinimui, medžiagoms ir spausdinimui naudojant atvirai lauke); iškaboms gaminti naudoti tik kokybiškas, ilgaamžes medžiagas (nekeičiančias spalvos ir neblunkančias, gamyklines, tinkamas naudoti lauke); gaminant iškabas galimi nežymūs techniniai detalių pakeitimai, jei jie nekeičia bendro iškabos dizaino sprendinių ir yra racionalūs.

 

III SKYRIUS

REKLAMOS PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS

 

14. Numatyta, kad konkrečią tipinę reklamos įrengimo vietą pasirenka pareiškėjas, kuris kreipėsi ir kuriam (fiziniam ar juridiniams asmeniui) buvo suteiktas leidimas įrengti konkretaus tipo reklamą. Visais atvejais prieš įrengiant iškabas reikia derinti su statinio savininku ar bendrasavininkiais bei Savivaldybės administracijos vyriausiuoju specialistu  valstybinės kalbos tvarkytoju, Savivaldybės administracijos Ūkio ir urbanistikos skyriaus atsakingu specialistu (architektu) ir gauti jų rašytinius pritarimus.

15. Įrengiant tipinio dydžio ir turinio iškabas vadovautis šiais reikalavimais ir pagrindiniais principais:

15.1. viena įmonė gali turėti vieną iškabą ant fasado prie įėjimo;

15.2. prie vieno įėjimo durų (vartų) turi būti įrengiamos vienodo dydžio iškabos;

15.3. jei vienoje įėjimo durų (vartų) pusėje jau įrengta iškaba ar jų grupė, kitoje pusėje turi būti įrengiamos tokio paties aukščio iškabos;

15.4. visos iškabos turi būti kabinamos grupėmis, tarp iškabų turi būti vienodi tarpai;

15.5. prie vieno įėjimo (vartų) turi būti įrengiamos vienodo tipo iškabos (B arba G);

15.6. jei prie gretimų durų į statinį jau įrengtos tipinio dydžio ir turinio iškabos, rekomenduojama pasirinkti to paties tipo iškabas;

15.7. iškabos turi būti parenkamos mažesnės nei tarplangis ar pan., turi būti paliekami mažiausiai 5 cm nuo kraštų;

15.8. iškabos turi būti kabinamos horizontaliai, turi būti paliekama vietos kitų įmonių (jei yra daugiau įmonių pastate) iškaboms;

15.9. iškabos turi būti įrengiamos žemiau durų (vartų) viršaus, bet ne aukščiau kaip 2,1 m ir ne žemiau kaip 1,2 m nuo dangos ar grunto paviršiaus;

15.10. jei statinio fasadas (siena) yra raštuotas, dalytas juostomis ir / ar kitaip dekoruotas, rekomenduojama ieškoti kitos vietos tipinio dydžio ir turinio iškabos tvirtinimui. Draudžiama kabinti iškabas ant pastato fasado (statinio sienos) architektūrinių detalių – stulpų, karnizų, portalų, langų ir durų apvadų, langinių, architektūros skaidymo linijų ar panašiai;

15.11. baltos (B tipo) iškabos arba gelsvos (G tipo) iškabos turi būti pasirenkamos pagal pastato spalvas: jei vyrauja šilti atspalviai, parenkamos G tipo, jei šalti – B tipo iškabos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio turinio ir formos reklama, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir derinamas Leidimų įrengti išorinę reklamą Kalvarijos savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

17. Ginčai tarp pareiškėjų, leidimų turėtojų ir išorinės reklamos kontrolę vykdančių institucijų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

18. Kalvarijos savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymosi priežiūrą pagal kompetenciją atlieka Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgalioti valstybės tarnautojai, Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, Vištyčio regioninio parko direkcija.

 

 

___________________