KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS tAryBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2014 M. RUGSĖJO 25 D. SPRENDIMO NR. T2-259 „DĖL PARAMOS VERSLUI SKYRIMO PROGRAMOS IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. vasario 23 d. Nr. T2-49

Kretinga

 

Vadovaudamasi Vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kretingos rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Pakeisti Paramos verslui skyrimo nuostatus, patvirtintus Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. rugsėjo 25 d. sprendimu Nr. T2-259 „Dėl paramos verslui skyrimo programos ir nuostatų patvirtinimo“, ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2014-09-25 sprendimo Nr. T2-259 „Dėl paramos verslui skyrimo programos ir nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą.

2.2. Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2014-09-25 sprendimą Nr. T2-278 „Dėl paramos verslui skyrimo komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo ir komisijos sudarymo“.

2.3. Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2015-06-25 sprendimo Nr. T2-190 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2014-09-25 sprendimo Nr. T2-259 „Dėl paramos verslui skyrimo programos ir nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ 1 punktą.

3. Skelbti sprendimą Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                       Juozas Mažeika

 


 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2014-09-25 sprendimu Nr. T2-259

(Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2015-06-25 sprendimo Nr. T2-190 redakcija,

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2017-02-23 sprendimo Nr. T2-49 redakcija)

 

PARAMOS VERSLUI SKYRIMO NUOSTATAI

 

I.                   BENDROJI DALIS

 

1.    Paramos verslui skyrimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Kretingos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) paramos verslui skyrimo tikslą, reikalavimus paraiškų teikėjams, paraiškų vertinimo komisijos veiklą, paraiškų pateikimo tvarką, jų nagrinėjimą, kontrolę ir atskaitomybę.

2.    Lėšos verslui remti yra numatomos Kretingos rajono savivaldybės biudžete Kretingos rajono savivaldybės Tarybos (toliau – Taryba) sprendimu.

3.    Paramos tikslas – skatinti naujų įmonių kūrimąsi ir sudaryti palankias sąlygas pradedantiesiems smulkųjį verslą, taip prisidedant prie užimtumo didinimo Kretingos rajone ir įgyvendinant Kretingos rajono savivaldybės 2014–2020 m. plėtros planą, patvirtintą Tarybos 2014 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. T2-163 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės 2014–2020 m. plėtros plano tvirtinimo“.

 

II.                  Tinkami pareiškėjai ir finansuojamos veiklos

 

4.    Parama skiriama labai mažoms įmonėms (<10 darbuotojų), atitinkančioms Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nustatytas sąlygas, veikiančioms ne ilgiau kaip 2 metus. Įmonės turi atitikti šias abi sąlygas: būti įregistruotos ir vykdyti veiklą Kretingos rajone.

5.    Finansuojamos veiklos:

5.1. Įmonės steigimas. Pradines steigimo išlaidas sudaro: mokestis notarui, valstybės įmonei Registrų centrui už juridinio asmens laikino pavadinimo įtraukimą į registrą ir juridinio asmens įregistravimą, apmokėjimas už suteiktas dokumentų rengimo paslaugas. Finansuojama iki 300 Eur.

5.2. Paraiškų, pretenduojant į Europos Sąjungos ir kitų fondų paramą, rengimo paslaugos. Finansuojama iki 50 procentų paraiškų rengimo išlaidų, bet ne daugiau kaip 500 Eur.

5.3. Investicinių paskolų ir (ar) išperkamosios nuomos verslo plėtros projektams vykdyti sumokėtų palūkanų dalies padengimas. Finansuojama iki 1500 Eur.

5.4. Interneto puslapių kūrimas. Finansuojama iki 200 Eur.

6.    Parama, pretenduojant pagal 5.1, 5.3 ir 5.4 punktus, skiriama įmonėms, veikiančioms ne ilgiau kaip vienerius metus iki paraiškos pateikimo.

7.    Pareiškėjas turi teisę prašyti paramos vienai ar kelioms veikloms, nurodytoms 5.1–5.4 punktuose.

8.    Parama pareiškėjams teikiama išlaidų kompensavimo būdu. Finansuojamos išlaidos, patirtos per pastaruosius 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo.

9.    Įmonėms – PVM mokėtojoms tinkamų padengti išlaidų dalis skaičiuojama nuo sumos be PVM.

10.  Parama neteikiama:

10.1.  Valstybės ir Savivaldybės įmonėms.

10.2.  Įmonėms, kuriose valstybei ar savivaldybei priklauso daugiau kaip ½ įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių.

10.3.  Įmonėms, besiverčiančioms azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla, specializuota alkoholio ir tabako prekyba bei šių produktų gamyba, naftos gavyba ir jai būdingų paslaugų veikla, prekyba naftos gaminiais.

10.4.  Įmonėms, kurios neatitinka Nuostatų 4 punkto.

10.5Bankrutuojančioms, likviduojamoms ar restruktūrizuojamoms įmonėms.

 

III.                pARAIŠKŲ TEIKIMas

 

11.  Paraiškos (1 priedas) priimamos kasmet nuo kovo 1 dienos iki rugsėjo 30 dienos.

12.  Paramos gavėjai, norintys gauti Paramą, pateikia šiuos dokumentus:

12.1.  Tinkamai užpildytą nustatytos formos paraišką (1 priedas).

12.2Juridinio asmens registro išrašą ar elektroninį sertifikuotą registro išrašą.

12.3Pažymas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, jog Paramos gavėjas neturi skolų valstybei.

12.4.  Patirtas išlaidas pagrindžiančius dokumentus – sąskaitas faktūras, apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus ir papildomai:

12.4.1. Pretenduojant į paramą pagal 5.2 punktą – sutartį konsultacines paslaugas teikiančia įmone.

12.4.2. Pretenduojant į paramą pagal 5.3 punktą – sutartį su kreditą suteikusia įstaiga ar išperkamosios nuomos bendrove, palūkanų mokėjimo grafiką.

12.5.  Laisvos formos pažymą apie įmonėje dirbančių darbuotojų skaičių.

13.  Teikiamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos įmonės vadovo arba jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu.

14.  Paraiška su reikalaujamais dokumentais pateikiama ir registruojama Savivaldybės administracijos Bendrajame skyriuje. Užregistruota paraiška su pridėtais dokumentais perduodama Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui. Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius pateikia gautus dokumentus Savivaldybės administracijos specialistui, atsakingam už Suteiktos valstybės pagalbos registro tvarkymą, kuris per 5 darbo dienas patikrina pagalbos sumos teisėtumą, rezervuoja pagalbos sumą ir gautus dokumentus su Suteiktos valstybės pagalbos registro išrašu apie pagalbos rezervavimą grąžina Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriui, kuris juos pateikia Komisijai.

 

IV. PARAMOS VERSLUI SKYRIMO KOMISIJA

 

15.  Paramos verslui skyrimo komisija (toliau – Komisija) nagrinėja paraiškas (toliau – paraiška) bei teikia Savivaldybės administracijos direktoriui išvadas dėl paramos (toliau – Parama) skyrimo.

16Komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės taryba jos kadencijos laikotarpiui. Komisiją sudaro 5 asmenys, iš kurių 2 – Savivaldybės tarybos atstovai, 3 – Savivaldybės administracijos darbuotojai. Pirmininko kandidatūrą teikia meras.

17Komisijos narių darbas yra neapmokamas. Komisijos sudėtis skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.kretinga.lt (toliau – Savivaldybės interneto svetainė).

18Komisijos narių sprendimai Komisijoje turi būti nešališki. Komisijos narys turi nusišalinti, jeigu Komisija posėdyje nagrinėja klausimą, susijusį su Komisijos nario privačiais interesais, galinčiais sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, arba jeigu yra kitų priežasčių, galinčių turėti įtakos klausimo nagrinėjimo nešališkumui.

19.     Komisija:

19.1 Nagrinėja ir vertina paraiškas.

19.2 Nustato konkretų Paramos dydį kiekvienam Paramos gavėjui.

19.3 Teikia Savivaldybės administracijos direktoriui išvadas dėl Paramos skyrimo.

20.     Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

20.1Siūlyti nefinansuoti įmonių paraiškų, kurios neatitinka Paramos verslui skyrimo nuostatų reikalavimų.

20.2Gauti papildomą informaciją iš paraiškų teikėjų.

20.3Susipažinti su informacija, susijusia su pateiktomis paraiškomis.

20.4Tikrinti Paramos gavėjo lėšų panaudojimo tikslingumą.

21.     Komisija privalo:

21.1Vykdyti funkcijas, nurodytas šiuose Nuostatuose.

21.2Būti nešališka, objektyvi.

21.3Tarybai ir (ar) administracijos direktoriui pareikalavus, teikti savo veiksmų ir sprendimų, susijusių su prašymų vertinimu, paaiškinimus.

22.  Komisijos darbui vadovauja pirmininkas. Pirmajame komisijos posėdyje yra išrenkamas komisijos pirmininko pavaduotojas ir sekretorius.

23.  Komisijos posėdžius inicijuoja Savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyrius. Apie posėdžio laiką ir vietą Komisijos nariams paprastai pranešama prieš tris dienas. Posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių.

 

24Komisija išvadą skirti Paramą priima posėdyje atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas.

25.  Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos posėdžio protokolą rašo posėdžio sekretorius. Protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžių protokolai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V.                  Paraiškų vertinimas

 

26.  Paraiškų administracinės atitikties vertinimą atlieka Savivaldybės administracija.

27.  Paraiškų administracinės atitikties vertinimo kriterijai:

27.1.  Paraiška užpildyta valstybine kalba, tekstas surinktas kompiuteriu.

27.2.  Užpildyti visi paraiškos laukai.

27.3.  Paraiška pateikta paraiškų priėmimo termino laikotarpiu.

27.4.  Pateikti visi reikalaujami dokumentai.

27.5.  Paraiška atitinka finansuojamas veiklas.

28.  Jeigu paraiška neatitinka 27.1–27.4 punktuose nurodytų administracinės atitikties kriterijų, Savivaldybės administracija kreipiasi į pareiškėją dėl paraiškos ir pridedamų dokumentų tikslinimo.

29.  Jeigu paraiška neatitinka 27.5 punkte nurodyto kriterijaus, paraiška atmetama.

30.  Komisija pasilieka teisę siūlyti neskirti paramos ar siūlyti proporcingai mažinti pareiškėjams skiriamos paramos dydį, jeigu Savivaldybės biudžete trūksta lėšų.

31.  Komisija, apsvarsčiusi pateiktas paraiškas, priima rekomendacinio pobūdžio išvadą. Paramą, vadovaudamasis Komisijos išvada, skiria Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

32.  Informacija apie paramos lėšų paskyrimą, nurodant gavėją ir gautą sumą, skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

33.  Paramos sutartį (2 priedas) su Paramos gavėju pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo ir patvirtina Savivaldybės administracijos antspaudu.

34.  Paraiškos įvertinamos ir parama išmokama per 2 mėnesius nuo kvietimo teikti paraiškas pabaigos.

35.  Skirtą Paramą Savivaldybės administracijos specialistas, atsakingas už Suteiktos valstybės pagalbos registrą, per 3 darbo dienas nuo Paramos skyrimo datos įregistruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.

 

VI.                    BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36.  Nuostatus keičia ar panaikina savivaldybės Taryba.

37.  Lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

38.  Lėšų panaudojimo kontrolę atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

39.  Iškilus ginčams, visi klausimai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

_________________________________________


 

Paramos verslui skyrimo nuostatų

1 priedas, patvirtintas

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2014-09-25 sprendimu Nr. T2-259

(Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2015-06-25 sprendimo Nr. T2-190 redakcija,

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2017-02-23 sprendimo Nr. T2-49 redakcija)

 

 

PARAIŠKA PARAMAI GAUTI

__________________

(data)

Kretinga

 

1. Pareiškėjo pavadinimas

 

 

2.     2. Pareiškėjo vykdoma veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių

 

 

3.     Vykdomos veiklos numeris pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių

 

 

3. Pareiškėjo duomenys

Juridinio asmens kodas

 

PVM mokėtojo kodas

 

Buveinės adresas (su pašto indeksu)

 

Telefonas

 

Faksas

 

Elektroninis paštas

 

Interneto svetainė

 

Banko pavadinimas

 

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

Banko kodas

 

Vadovo vardas, pavardė

 

Vadovo telefono numeris

 

Vadovo el. paštas

 

 

4. Informacija apie paramos skyrimą (pažymėkite (X)

Taip

Ne

4.1. Ar šiai veiklai įgyvendinti buvo gauta parama iš kitų paramos fondų?

 

 

4.2. Ar iki šiol buvo skirta parama iš Kretingos rajono savivaldybės?

 

 

 

5. Prašoma kompensuoti suma

Suma (Eur)

Bendra patirtų išlaidų suma

 

Iš jų:

Iš Kretingos rajono savivaldybės prašoma suma

 

Kitų paramos fondų finansuojama suma

 

Nuosavos lėšos

 

 

6. Prašoma paramos forma

Komentaras

Įmonės steigimas

 

Paraiškų, pretenduojant į Europos Sąjungos ir kitų fondų paramą, rengimo paslauga

 

Investicinių paskolų ir (ar) išperkamosios nuomos verslo plėtros projektams vykdyti sumokėtų palūkanų dalies padengimas

 

Interneto puslapių kūrimas

 

 

7. Pridedami dokumentai

Eil. Nr.

Dokumentų pavadinimas

Lapų skaičius

1.

Juridinių asmenų registro išrašas ar elektroninis sertifikuotas registro išrašas

 

2.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažyma apie įsiskolinimų nebuvimą

 

3.

Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie įsiskolinimų nebuvimą

 

4.

Sąskaitos faktūros, jų apmokėjimą įrodantys dokumentai

 

5.

Pretenduojant į paramą pagal 5.2 punktą – sutartis su konsultacines paslaugas teikiančia įmone

 

6.

Pretenduojant į paramą pagal 5.3 punktą – sutartis su kreditą suteikusia įstaiga ar išperkamosios nuomos bendrove, palūkanų mokėjimo grafikas

 

7.

Laisvos formos pažyma apie įmonėje dirbančių darbuotojų skaičių

 

 

9. Tvirtinu, kad visi šioje paraiškoje pateikti duomenys yra teisingi

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

A. V. (subjektui, turinčiam antspaudą)


 

 

Paramos verslui skyrimo nuostatų

2 priedas, patvirtintas

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2014-09-25 sprendimu Nr. T2-259

(Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2015-06-25 sprendimo Nr. T2-190 redakcija,

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2017-02-23 sprendimo Nr. T2-49 redakcija)

 

BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS

 

20 m. mėn. d. Nr.

 

Kretinga

 

1.   SUTARTIES ŠALYS

 

Kretingos rajono savivaldybės administracija (toliau sutartyje vadinama – Savivaldybės administracija), atstovaujama administracijos direktoriaus _____________ ir Lėšų gavėjas __________________ (toliau – Lėšų gavėjas), atstovaujamas ___________ (toliau kartu vadinami šalimis), vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis ir Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 20 - - įsakymu Nr. A - „__________“, sudarėme šią sutartį:

 

2.   Sutarties OBJEKTAS

 

2.1. Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimas pagal Administracijos direktoriaus ___________ įsakymą Nr. A1-_____________ išlaidoms kompensuoti.

 

3. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

3.1. Lėšų gavėjas įsipareigoja pateikti teisingus duomenis lėšų pervedimui.

3.2. Savivaldybės administracija įsipareigoja pervesti _________ Eur (suma žodžiais) iki einamųjų metų lapkričio 30 dienos.

3.3. Lėšų gavėjas privalo viešinti informaciją apie gautą paramą iš Kretingos rajono savivaldybės administracijos.

 

4. LĖŠŲ PERVEDIMO TVARKA IR LĖŠŲ PANAUDOJIMO SĄLYGOS

 

4.1. Lėšų gavėjui paramos lėšos pervedamos po šios sutarties pasirašymo.

4.2. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas, finansavimas iš biudžeto skiriamas pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus prioritetus, todėl lėšos gali būti neišmokėtos arba išmokėtos vėliau.

4.3. Seimui priėmus įstatymus arba Vyriausybei priėmus nutarimus, dėl kurių keičiasi Savivaldybės einamųjų biudžetinių metų įsipareigojimai, ši sutartis gali būti tikslinama.

 

5. SUTARTIES GALIOJIMAS, PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS

 

5.1. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo ir galioja iki visų įsipareigojimų, kylančių iš šios sutarties, įvykdymo.

5.2. Sutartis gali būti nutraukta ar pakeista abiejų šalių susitarimu.

5.3. Jeigu sutarties šalys nevykdo sutartyje numatytų sąlygų arba nustačius, kad pateikiami neteisingi duomenys, sutartis gali būti sustabdyta arba nutraukta vienašališkai, apie tai pranešus kitai šaliai raštu prieš 5 darbo dienas.

 

6. Kitos sąlygos

 

6.1. Sutartis yra sudaroma dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

6.2. Sutarties pakeitimai ir papildymai galioja, jeigu yra įforminti raštu ir pasirašyti abiejų šalių ar jų įgaliotų asmenų.

7. JURIDINIŲ ŠALIŲ ADRESAI

 

Kretingos rajono savivaldybės administracija               Lėšų  gavėjas –

Savanorių g. 29A, LT-97111, Kretinga

Tel. (8 445) 53 141

Faks. (8 445) 52 448

a. s. Nr. LT734010041800000035

DnB bankas

Banko kodas 40100

Kodas 188715222

 

 

Kretingos rajono savivaldybės                                     

administracijos direktorius                                           

 

 

A.V.                                                                               A.V. (subjektui, turinčiam antspaudą)