Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BALANDŽIO 26 D. NUTARIMO NR. 478 „DĖL VALSTYBĖS LĖŠŲ, SKIRTŲ VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJOMS, PLANAVIMO, TIKSLINIMO, NAUDOJIMO, APSKAITOS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. rugsėjo 20 d. Nr. 749

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (iš jų ir specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybėms), iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų teikiamų paskolų ir valstybės garantuojamų paskolų (toliau – valstybės lėšos), kurios planuojamos tam tikrų metų Valstybės investicijų programoje ir skiriamos valstybės kapitalo investicijoms – naujo statinio statybos arba statinio rekonstravimo darbams atlikti, ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, numatytam minėtų statybos darbų projektinėje dokumentacijoje, įsigyti arba analogiškam ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, kai jį įsigyjant padidinamas ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto kiekis (išskyrus atvejus, kai turimas ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas atnaujinamas, tai yra atkuriamas buvęs jo kiekis ne vėliau kaip tais pačiais biudžetiniais metais), taip pat naujoms informacinių ir ryšių technologijoms įsigyti (sukurti) valstybės institucijoms, įstaigoms ir įmonėms, savivaldybių įstaigoms ir įmonėms, taip pat kitiems ūkio subjektams (toliau – valstybės kapitalo investicijos), planavimą, tikslinimą, naudojimą, apskaitą ir kontrolę.“

1.2. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3. Nauji investicijų projektai (investicijų projektų įgyvendinimo programos), kuriems ankstesnių metų Valstybės investicijų programoje nebuvo skirta valstybės lėšų, gali būti siūlomi įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, kai jie atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

3.1. prisideda prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) programos plane numatytų darbų, pirmenybę teikiant Vyriausybės prioritetiniams darbams, įgyvendinimo;

3.2. įgyvendina Lietuvos Respublikos Seimo arba Vyriausybės sprendimus skirti valstybės kapitalo investicijų konkretiems investavimo objektams finansuoti, taip pat prisiimtiems tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti;

3.3. įgyvendina krašto apsaugos sistemos įsipareigojimus NATO (įskaitant NATO saugumo investicijų programą) ir Europos Sąjungai, taip pat kitus įsipareigojimus dalyvauti tarptautinėse operacijose;

3.4. sukuria ilgalaikę socialinę ekonominę naudą.“

1.3. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Reikalavimus, taikomus investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms), kurie gali būti įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, nustato finansų ministras. Investicijų projektams, siūlomiems įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, kuriems ankstesnių metų Valstybės investicijų programoje nebuvo skirta valstybės kapitalo investicijų, pagrįsti turi būti taikomas sąnaudų ir naudos pagrindimo būdas.“

1.4. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

6. Valstybės lėšos, reikalingos ginklams ir karinei įrangai, naudojamiems tik kariniams tikslams, ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, nenurodytam Taisyklių 1 punkte, taip pat ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti iki 360 tūkst. eurų, o naujoms informacinių ir ryšių technologijoms įsigyti (sukurti) iki 100 tūkst. eurų, Valstybės investicijų programoje neplanuojamos. Apskaičiuojant valstybės lėšų ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti dydį turi būti sumuojamos vieniems planuojamiems metams kiekvienam analogiškam ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti reikalingos lėšos, o valstybės lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti arba jo vertei padidinti dydį – visam darbų atlikimo laikotarpiui. Apskaičiuojant valstybės lėšų naujoms informacinių ir ryšių technologijoms įsigyti (sukurti) dydį sumuojamos tokiai įrangai įsigyti (sukurti) reikalingos lėšos (įskaitant programinei ir aparatinei įrangai reikiamas lėšas) visam jos įsigijimo (sukūrimo) ar atnaujinimo laikotarpiui. Šio punkto nuostatos netaikomos planuojant valstybės biudžeto lėšas bendrai iš Europos Sąjungos finansinės paramos finansuojamiems investicijų projektams.

Valstybės lėšas, reikalingas šiame punkte nurodytam ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti, neviršydami tam tikriems metams tam tikslui numatytų skirti valstybės lėšų sumų, planuoja valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, rengdami tam tikrų metų strateginius veiklos planus. Ministrų valdymo sričių valstybės biudžeto asignavimų valdytojai savo pasiūlymus dėl valstybės lėšų skyrimo ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti turi suderinti su ministru, kurio valdymo sričiai asignavimų valdytojai priskirti.“

1.5. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Investicijų projektus rengia valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, taip pat kiti ūkio subjektai, kurie pretenduoja gauti Taisyklių 1 punkte nurodytų valstybės kapitalo investicijų ir kurių įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktiems įgaliojimams vykdyti, strateginiuose planavimo dokumentuose nustatytiems siektiniems rezultatams pasiekti, taip pat viešojo administravimo funkcijoms atlikti reikia sukurti, įsigyti ilgalaikį materialųjį ar nematerialųjį turtą arba padidinti jo vertę.

Investicijų projektų įgyvendinimo programas rengia (sudaro) valstybės biudžeto asignavimų valdytojai.“

1.6. Pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. Bendrai iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos finansuojami investicijų projektai rengiami, atrenkami, jų stebėsena ir vertinimas atliekami, taip pat atsiskaitoma už jų įgyvendinimą laikantis Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą tarptautinę finansinę paramą reglamentuojančių teisės aktų ir tarptautinių sutarčių nuostatų.“

1.7. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

10. Informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektai, teikiami įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Informacinės visuomenės plėtros komitetas).“

1.8. Papildyti 131 punktu:

131. Valstybės institucijoms, įstaigoms Lietuvos Respublikos įstatymuose, kituose teisės aktuose ir tarptautinėse sutartyse nustatytais atvejais priėmus sprendimą skirti valstybės lėšų kitų valdymo sričių valstybės institucijoms, įstaigoms ir įmonėms, savivaldybių įstaigoms ir įmonėms, taip pat kitiems ūkio subjektams, privaloma ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio sprendimo priėmimo dienos apie tai raštu informuoti tas ministerijas, kurių ministrų valdymo sričių investicijų projektams įgyvendinti numatoma skirti lėšų. Teikiant informaciją turi būti nurodytas investicijų projekto pavadinimas, investavimo tikslas, finansavimo šaltinis, numatomų skirti lėšų dydis ir terminas, per kurį bus skirtos lėšos.“

1.9. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Kartu su siūlomu įgyvendinti investicijų projektu (investicijų projektų įgyvendinimo programa) turi būti nurodomi numatomų valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto asignavimų išlaidoms metinių pokyčių, kurių gali atsirasti įgyvendinus investicijų projektą (investicijų projektų įgyvendinimo programą), skaičiavimai ekonomiškai pagrįstam investicijos naudojimo laikotarpiui, taip pat nurodomi planuojami šių išlaidų padengimo šaltiniai.“

1.10. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:

16. Valstybės politiką formuojančios valstybės institucijos ir įstaigos patvirtina atitinkamos srities investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes, o kitos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytos institucijos ir įstaigos, išskyrus Vyriausybės įstaigas, kurioms investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes tvirtina ministrai pagal pavestas valdymo sritis, – savo institucijos arba įstaigos investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes. Atrankos kriterijai turi būti aiškūs (suformuluoti taip, kad nesudarytų sąlygų skirtingoms interpretacijoms), stabilūs (nauji vertinimo kriterijai gali būti rengiami keičiantis valstybės institucijos ar įstaigos veiklos prioritetams), susieti su atitinkamam ministrui pavestų valdymo sričių, taip pat kitų Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytų valstybės institucijų ir įstaigų veiklos tikslais, įgyvendinamais uždaviniais ir planuojamais pasiekti rezultatais. Atrankos kriterijų ir jų reikšmių projektas turi būti suderintas su Finansų ministerija. Nustatant atrankos kriterijus ir jų reikšmes, investicijų projektams vertinti turi būti taikoma balų sistema, kuri leistų palyginti planuojamus įgyvendinti investicijų projektus ir nustatyti vienų investicijų projektų pirmenybę prieš kitus investicijų projektus, turi būti nustatomas minimalus investicijų projekto vertinimo balas, kad investicijų projektas būtų siūlomas įtraukti į Valstybės investicijų programą. Analogiškiems pagal investavimo pobūdį investicijų projektams vertinti šiame punkte nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos turi taikyti tuos pačius investicijų projektų atrankos kriterijus ir jų reikšmes.“

1.11. Pakeisti 161 punktą ir jį išdėstyti taip:

161. Rengiant tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, pirmenybė būti įtrauktiems į ją teikiama tiems savivaldybių investicijų projektams, kuriems įgyvendinti ne mažiau nei 15 procentų numatytų lėšų planuojama skirti iš savivaldybės biudžeto, taip pat tiems kurortuose arba kurortinėse teritorijose įgyvendinamiems investicijų projektams, kurie sumažintų sezoniškumo įtaką ir užtikrintų finansinę grąžą.“

1.12. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Investicijų projektus, vadovaudamosi patvirtintais investicijų projektų atrankos kriterijais ir atsižvelgdamos į jų reikšmes, atrenka valstybės politiką formuojančiose institucijose ir įstaigose, Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytose valstybės institucijose ir įstaigose sudarytos investicijų projektų atrankos komisijos (toliau – atrankos komisijos), kurios sudaromos iš atitinkamos valstybės institucijos ar įstaigos specialistų, prireikus pasitelkiant suinteresuotų institucijų ir įstaigų, kitų socialinių ir ekonominių partnerių atstovus ir tam tikros srities ekspertus.

Valstybės politiką formuojančiose valstybės institucijose ir įstaigose sudarytos atrankos komisijos, vadovaudamosi pagal Taisyklių 16 punktą patvirtintais atitinkamos srities investicijų projektų atrankos kriterijais, jų reikšmėmis ir iš valdymo srities valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių, savivaldybių institucijų, kitų ūkio subjektų, kurie pretenduoja gauti valstybės lėšų investicijų projektams įgyvendinti, gautais investicijų projektais, atrenka atitinkamos srities investicijų projektus, o kitose valstybės institucijose ir įstaigose, nurodytose Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, sudarytos atrankos komisijos – savo institucijos arba įstaigos investicijų projektus, kurie bus siūlomi įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą. Atrankos komisijos sprendimas dėl kiekvieno svarstyto investicijų projekto, kuriame, be kita ko, turi būti nurodyti taikyti atrankos kriterijai ir suteikti balai, taip pat trumpas investicijų projekto aprašymas per 10 darbo dienų nuo įvykusio atrankos komisijos posėdžio dienos skelbiami valstybės institucijos arba įstaigos, kuri sudarė atrankos komisiją, interneto svetainėje.“

1.13. Pripažinti netekusiu galios 19.1 papunktį.

1.14. Pakeisti 19.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

19.2. neviršydami Taisyklių 15 punkte nurodytų valstybės kapitalo investicijų preliminarių limitų, pasiūlymus dėl valstybės kapitalo investicijų į atitinkamą sritį trejų metų limito paskirstymo: valstybės politiką formuojančios valstybės institucijos ir įstaigos – pagal valstybės institucijas, įstaigas ir įmones, savivaldybių institucijas, taip pat kitus ūkio subjektus, kuriems numatoma skirti valstybės lėšų, ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas), o kitos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytos valstybės institucijos ir įstaigos – pagal investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas). Taip pat pateikiamas pasiūlymas dėl investicijų projektų įgyvendinimo programai numatytų valstybės kapitalo investicijų paskirstymo pagal investicijų projektus (jeigu nustatytu terminu lėšų paskirstyti pagal investicijų projektus nėra galimybės, pateikiama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių lėšų paskirstymo). Kartu pateikiami atrinkti investicijų projektai (investicijų projektus valstybės biudžeto asignavimų valdytojų nurodymu gali teikti valstybės įstaigos ir savivaldybių institucijos, kurioms numatoma skirti valstybės lėšų);“.

1.15. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Ministerijos ir Vyriausybės įstaigos, atsižvelgdamos į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir Finansų ministerijos, o kiti valstybės biudžeto asignavimų valdytojai – į Finansų ministerijos pastabas ir pasiūlymus dėl pateiktų strateginių veiklos planų projektų, patikslina pagal Taisyklių 19 punktą pateiktą informaciją ir dokumentus ir tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytais terminais juos teikia Finansų ministerijai.“

1.16. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23. Vyriausybė Valstybės investicijų programos projektą teikia Lietuvos Respublikos Seimui kartu su tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu. Kartu teikiama informacija apie tęstinius investicijų projektus, kuriems nesiūloma skirti lėšų Valstybės investicijų programos projekte, nurodžius neskyrimo priežastis ir ekonominį pagrindimą.“

1.17. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Vyriausybei pateikus Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, valstybės politiką formuojančios valstybės institucijos ir įstaigos, taip pat kitos valstybės institucijos ir įstaigos, nurodytos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, strateginiuose veiklos planuose nustato preliminarų valstybės kapitalo investicijų trejų metų paskirstymą pagal ministrams pavestų valdymo sričių valstybės institucijas, įstaigas ir įmones, savivaldybių institucijas, taip pat kitus ūkio subjektus, kuriems numatoma skirti lėšų, ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) arba savo institucijos, įstaigos investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) ir skelbia šią informaciją interneto svetainėse.“

1.18. Pakeisti 25 punktą ir jį išdėstyti taip:

25. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą ir patvirtinus Valstybės investicijų programą (pagal investavimo sritis), valstybės institucijos ir įstaigos, nurodytos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, atsižvelgdamos į atrankos komisijų pateiktus pasiūlymus, kartu su programų sąmatomis teikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl Valstybės investicijų programoje trejiems metams numatytų lėšų paskirstymo pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas).“

1.19. Pakeisti 251 punktą ir jį išdėstyti taip:

251. Finansų ministerija, vadovaudamasi iš valstybės institucijų ir įstaigų, nurodytų Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, gautais pasiūlymais, rengia trejų metų valstybės kapitalo investicijų paskirstymo pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) projektą ir teikia jį Vyriausybei.“

1.20. Pripažinti netekusiu galios 252 punktą.

1.21. Pripažinti netekusiu galios 254 punktą.

1.22. Pripažinti netekusiu galios 26 punktą.

1.23. Pakeisti 261 punktą ir jį išdėstyti taip:

261. Pasiūlymus pakeisti Taisyklių 251 punkte nurodytą paskirstymą Vyriausybei gali teikti Finansų ministerija arba ministerijos, kurios teikia savo, joms pavaldžių biudžetinių įstaigų ir pagal ministrams pavestas valdymo sritis kitų ūkio subjektų patvirtintų valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymo pakeitimus, atsižvelgdamos į atrankos komisijų pateiktus pasiūlymus. Teikiamus Vyriausybei valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymo pagal investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) pakeitimus būtina suderinti su Finansų ministerija.“

1.24. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Finansų ministerija kaupia informaciją apie tam tikriems biudžetiniams metams numatytų valstybės lėšų paskirstymą pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) ir skelbia ją ministerijos interneto svetainėje.“

1.25. Pripažinti netekusiu galios 29 punktą.

1.26. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:

33. Einamaisiais biudžetiniais metais sutaupyti asignavimai išlaidoms gali būti naudojami vykdyti tik tiems investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms), kuriems pagal tam tikrų metų Valstybės investicijų programą buvo skirta lėšų. Šie asignavimai valstybės institucijų ir įstaigų, nurodytų Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, paskirstomi investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) atsižvelgiant į atrankos komisijų pateiktus pasiūlymus.“

1.27. Pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:

34. Valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, taip pat kiti ūkio subjektai, įgyvendinantys investicijų projektą, jo įgyvendinimo laikotarpiu ir 5 metus po jo įgyvendinimo be Vyriausybės ar savivaldybės tarybos sprendimo, priklausomai nuo nuosavybės teisių į investavimo objektą, negali keisti šio objekto veiklos paskirties ar jos nutraukti. Savivaldybės taryba apie priimtą šiame punkte nurodytą sprendimą informuoja Taisyklių 13.1 arba 13.2 papunktyje nurodytas valstybės institucijas ir įstaigas, priėmusias sprendimą skirti valstybės lėšų.“

1.28. Pripažinti netekusiu galios 36.2 papunktį.

1.29. Pakeisti 36.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

36.3. apie investicijų projekto (investicijų projektų įgyvendinimo programos) vertinimo kriterijų įvykdymą 5 metus po investicijų projekto (investicijų projektų įgyvendinimo programos) įgyvendinimo;“.

1.30. Pakeisti 38.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

38.1. valstybės institucijos ir įstaigos, nurodytos Taisyklių 13.1 ir 13.2 papunkčiuose, taip pat Informacinės visuomenės plėtros komitetas apibendrintą informaciją – Finansų ministerijai;“.

1.31. Pakeisti 38.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

38.2. valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, kiti ūkio subjektai (užsakovai), įgyvendinantys ir (ar) įgyvendinę informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektus, – Informacinės visuomenės plėtros komitetui.“

1.32. Pakeisti 39.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

39.3. kaupia duomenis apie valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, naudojimą ir apie investicijų projekto (investicijų projektų įgyvendinimo programos) vertinimo kriterijų įvykdymą įgyvendinus investicijų projektą (investicijų projektų įgyvendinimo programą) ir skelbia juos ministerijos interneto svetainėje.“

2. Nustatyti kad:

2.1. šis nutarimas, išskyrus 1.10 papunktį, taikomas rengiant Valstybės investicijų 2018–2020 ir vėlesnių metų programų projektus;

2.2. šio nutarimo 1.10 papunktis taikomas rengiant Valstybės investicijų 2019–2021 ir vėlesnių metų programų projektus;

2.3. rengiant Valstybės investicijų 2018–2020 metų programos projektą priimtiems sprendimams dėl investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo, investicijų projektų vertinimo, taikoma iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos galiojusi tvarka.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Vilius Šapoka