UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO, STEBĖSENOS RODIKLIŲ IR STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠŲ PATVIRTINIMO
2022 m. liepos 8 d. Nr. AĮ-908
Utena
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ 20 ir 28 punktais, Būtinaisiais savivaldybių švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-2308 „Dėl Būtinųjų savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“, Savivaldybių švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V-448 „Dėl Savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašų patvirtinimo“:
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Pripažįstu netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 6 d. įsakymą Nr. AĮ-1193 „Dėl Utenos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo ir rodiklių patvirtinimo bei Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. AĮ-305 pripažinimo netekusiu galios“.
3. Nurodau, kad šis įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. liepos 8 d.
įsakymu Nr. AĮ-908
UTENOS rajono SAVIVALDYBĖS švietimo STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS
I skyrius
Bendrosios nuostatos
II skyrius
švietimo Stebėsenos paskirtis, tikslas ir uždaviniai
2. Švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas Utenos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, informuoti visuomenę apie švietimo būklę ir kaitą savivaldybėje.
4. Švietimo stebėsenos uždaviniai yra šie:
4.1. rinkti, kaupti ir apdoroti duomenis apie švietimo sistemos būklę ir kaitą, atsižvelgiant į savivaldybės atstovaujamosios ir vykdomosios institucijos poreikius bei strateginius švietimo tikslus ir uždavinius;
III skyrius
švietimo Stebėsenos objektas ir subjektai
5. Švietimo stebėsenos objektas yra švietimo būklė, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus, uždavinius ir švietimo kontekstą.
6. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai – savivaldybės institucijos, vykdančios švietimo stebėseną: savivaldybės administracija ir savivaldybės švietimo įstaigos.
7. Švietimas savivaldybėje stebimas šiais aspektais:
7.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai, poveikis ir pasekmės);
7.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, švietimo pagalba);
IV skyrius
švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas
8. Švietimo stebėsenos savivaldybėje organizavimas ir vykdymas apima šias veiklas:
9. Savivaldybės švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo savivaldybės administracijos Švietimo, ir sporto skyrius.
10. Duomenis, reikalingus savivaldybės švietimo stebėsenai, teikia savivaldybės administracijos padaliniai, savivaldybės švietimo įstaigos ir kitos savivaldybei pavaldžios įstaigos, kurios atsako už valstybės ir savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai reikalingų duomenų pateikimą laiku, jų patikimumą, teisingumą ir kokybę.
V skyrius
švietimo Stebėsenos rodikliai
11. Savivaldybės švietimo stebėsenos būtinieji ir pasirenkamieji rodikliai yra nuolatos stebimi rodikliai, glaustai atskleidžiantys savivaldybės švietimo sistemos būklę ir kaitą. Šių rodiklių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.
12. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių apraše nurodoma:
13. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas pagal poreikį, bet ne dažniau kaip kartą per metus.
14. Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių atrankos kriterijai:
14.3. rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, švietimo būklės analizės ir visuomenės informavimo reikmėms;
VI SKYRIUS
DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA
17. Visais savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti renkamais savivaldybės duomenimis disponuoja Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius. Savivaldybės švietimo stebėsenos apibendrinta informacija (stebėsenos rodiklių reikšmės) skelbiama savivaldybės internetinėje svetainėje www.utena.lt.
18. Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitiems švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.
19. Švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitiems švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens ir duomenų gavėjo.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Savivaldybės administracija savivaldybės švietimo stebėsenai gali naudoti prieinamus Švietimo valdymo informacinės sistemos ( toliau- ŠVIS) esančius duomenis, taip pat kitų institucijų − Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Nacionalinės švietimo agentūros ir kt. − viešai skelbiamus duomenis bei užsakyti tyrimus, kurie finansuojami iš savivaldybės biudžeto ar kitomis teisėtai gautomis lėšomis.
21. Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2022 m. liepos 8 d.
įsakymu Nr. AĮ-908
utenos RAJONO SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos
rodikliŲ SĄRAŠAS
1. Švietimo konteksto rodikliai:
2. Indėlio į švietimą rodikliai:
2.1. jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis Mokytojų skaičius ir pasiskirstymas pagal amžių;
2.4. švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus;
3. Švietimo procesų rodikliai:
3.2. savivaldybės mokyklose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis;
3.4. mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose, dalis;
3.5. negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose;
3.9. naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis;
3.10. naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis;
4. Švietimo rezultatų ir pasekmių rodikliai:
4.2. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika);
4.3. pagrindinio ugdymo pasiekimų lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
4.4. pagrindinio ugdymo pasiekimų matematikos patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
PATVIRTINTA
Utenos rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. AĮ-908
Utenos RAJONO SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos rodiklių aprašaS
1. ŠVIETIMO KONTEKSTO RODIKLIAI
(parodo sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams)
1.1. Švietimo įstaigų tinklas
Rodiklio apibrėžimas |
Švietimo įstaigų tinklas ir jo kaita |
Paskirtis |
Švietimo įstaigų skaičiaus ir kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų prieinamumą ir planuoti lėšas švietimui |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Savivaldybėje registruotų švietimo įstaigų skaičius mokslo metų pradžioje Skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai
|
Švietimo įstaigų skaičius pagal įstaigų tipus (Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) |
1.2. Gimstamumo pokyčiai
Rodiklio apibrėžimas |
Utenos rajono savivaldybėje gimusių vaikų skaičius ir kaita |
Paskirtis
|
Gimstamumo kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti vaikų skaičių švietimo įstaigose, ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Gimusių ir registruotų per kalendorinius metus savivaldybėje vaikai Skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai
|
Gimusių vaikų skaičius (Utenos rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius) |
Skaidymas |
Gimusių savivaldybėje ir užsienyje vaikų skaičius |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) |
1.3. Ugdytinių skaičius pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas
Rodiklio apibrėžimas |
Ugdytinių skaičius pagal vykdomas ugdymo programas |
Paskirtis |
Ugdytinių skaičiaus kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti švietimo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Savivaldybės švietimo įstaigose besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas mokinių skaičius mokslo metų pradžioje Skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) |
Skaidymas |
Besimokantieji skirtingose ugdymo programose |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.) |
2. INDĖLIO Į ŠVIETIMĄ RODIKLIAI
(parodo išteklius ir (arba) pastangas, reikalingas švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti)
2.1. Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis *
Rodiklio apibrėžimas |
Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis savivaldybės švietimo įstaigose |
Paskirtis |
Rodikliu vertinamas veiksmingos ir subalansuotos pedagoginio personalo politikos įgyvendinimas savivaldybės švietimo įstaigose, netiesiogiai – savivaldybės švietimo įstaigų, kaip darbdavių, patrauklumas mokytojams |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Asmenų, jaunesnių nei 50 bei 50 metų ir vyresnio amžiaus, savivaldybės švietimo įstaigose, kaip pagrindinėje darbovietėje, užimančių mokytojų pareigas ir mokančių pagal ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, skaičius Skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.) |
2.2. Mokytojų skaičius ir pasiskirstymas pagal amžių
Rodiklio apibrėžimas |
Mokytojų, dirbančių pagrindinėje darbovietėje, skaičius pagal amžių |
Paskirtis |
Rodikliu vertinamas pedagoginio personalo politikos įgyvendinimas ir prognozavimas |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Skirtingo amžiaus tarpsnio mokytojų savivaldybės švietimo įstaigose, dirbančių pagrindinėje darbovietėje ir mokančių pagal ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, skaičius Skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai) |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Amžiaus tarpsniai (20-24; 25-29; 30-34; 35-39; 40-44; 45-49; 50-54; 55-59; 60+) Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.) |
2.3. Daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis *
Rodiklio apibrėžimas |
Rodiklis rodo mokytojų kaitą, netiesiogiai – mokytojo profesijos prestižą
|
Paskirtis |
Rodiklis atskleidžia švietimo sistemos dalyvių demografines charakteristikas, rodo mokytojų kaitą, netiesiogiai – mokytojo profesijos prestižą |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančių pedagoginių darbuotojų, kurių pedagoginio darbo stažas ataskaitinę dieną yra didesnis nei 2 metai, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šiose mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančių visų pedagoginių darbuotojų skaičiaus Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS). Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Mokyklos tipai |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.) |
2.4. Švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus*
Rodiklio apibrėžimas |
Savivaldybės švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus |
Paskirtis |
Rodiklis signalizuoja apie lyderystės ir valdymo problemas savivaldybės švietimo įstaigose |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Savivaldybės švietimo įstaigų skaičius ir tų pačių švietimo įstaigų, kuriose daugiau kaip 12 mėnesių nėra nuolatinio vadovo, skaičius Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.) |
2.5. Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių skaičiaus dalis
Rodiklio apibrėžimas |
Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių dalis |
Paskirtis |
Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių dalis rodo valstybės paramos socialinę atskirtų patiriančioms šeimoms mastą bei šių šeimų skaičiaus kaitą, taip pat netiesiogiai rodo, kokios sąlygos sudaromos šių šeimų vaikams pasinaudoti teise mokytis ir įgyti išsilavinimą |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso bendro mokinių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus
Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS). Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių skaičius (Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (spalio 1 d.) |
2.6. Pavežamų mokinių skaičiaus dalis
Rodiklio aprašymas |
Savivaldybės priešmokyklinių grupių ir bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, pavežamų į mokyklas ir atgal, skaičius išreikštas kaip bendro mokinių, besimokančių pagal šias programas, skaičiaus dalis |
Paskirtis |
Šis rodiklis naudojamas švietimo prieinamumui įvertinti |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Pavežamų mokykliniais autobusais, visuomeniniu transportu, kitu transportu mokinių, skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso bendro mokinių, besimokančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, skaičiaus
Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Mokinių - spalio 1 d.) |
2.7. Vienam mokiniui vidutiniškai per metus skirtos ir panaudotos mokymo lėšos
Rodiklio apibrėžimas |
Vidutiniškai per metus tekusios ir panaudotos mokymo lėšos vienam mokiniui savivaldybės švietimo įstaigose |
Paskirtis |
Rodiklis naudojamas palyginti vienam mokiniui skiriamų ir panaudotų mokymo lėšų skirtingų tipų švietimo įstaigose, kas leidžia prognozuoti ir planuoti lėšas švietimui |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Savivaldybės švietimo įstaigoms biudžetiniams metams skirtų ir panaudotų mokymo lėšų suma padalinta iš mokinių skaičius savivaldybės pavaldumo švietimo įstaigose Skaičius (Eur) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS). Švietimo įstaigoms tekusios ir panaudotos mokymo lėšos (Utenos rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
2.8. Vienam mokiniui vidutiniškai per metus skirtos ir panaudotos savivaldybės savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšos
Rodiklio aprašymas |
Vidutiniškai per metus tekusios ir panaudotos savivaldybės lėšų savarankiškoms funkcijoms atlikti vienam mokiniui švietimo įstaigose |
Paskirtis |
Rodiklis naudojamas palyginti vienam mokiniui skiriamų ir panaudotų savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšų skirtingų tipų švietimo įstaigose, kas leidžia prognozuoti ir planuoti lėšas švietimui |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
Gautos savivaldybės savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšos padalintos iš mokinių skaičius švietimo įstaigoje Skaičius (Eur.) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo įstaigoms skirtos ir panaudotos savivaldybės biudžeto savarankiškoms funkcijoms atlikti skirtos lėšos (Utenos rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3. UGDYMO PROCESO RODIKLIAI
(parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą)
3.1. Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, dalis |
Paskirtis |
Rodikliu vertinama ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo aprėptis savivaldybėje ir institucinio ugdymo prieinamumas |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, ugdomų švietimo įstaigose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, skaičiaus Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.2. Savivaldybės mokyklose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Savivaldybės mokyklose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis |
Paskirtis |
Rodikliu vertinama ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo institucinio ugdymo prieinamumas vaikams |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota kitoje savivaldybėje, ugdomų savivaldybės mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų, kurie ugdomi savivaldybės mokyklose, skaičiaus Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.3. Savivaldybės 3–5 metų vaikų, ugdomų ne savivaldybės mokyklose, dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra savivaldybėje, o jie ugdomi kitos savivaldybės mokyklose, dalis |
Paskirtis |
Rodikliu vertinama savivaldybės galimybė teikti institucinį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą |
Skaičiavimas, matavimo vienetai |
3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybėje, ugdomų kitos savivaldybės mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybėje, skaičiaus Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.4. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose, dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose, dalis |
Paskirtis |
Rodiklis parodo įtraukiojo ugdymo aprėptį savivaldybės lygmeniu, prognozuoja švietimo pagalbos būtinumą |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių), savivaldybės bendrosios paskirties švietimo įstaigose ugdomų integruotai (t. y. ugdomų ne specialiose klasėse / grupėse), skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso mokinių skaičiaus Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.5. Negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose*
Rodiklio apibrėžimas |
Mokinių, kuriems nustatytas neįgalumas, dalis tarp integruotai bendrojo ugdymo bendrosiose mokyklose ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo įtraukiojo ugdymo aprėptį savivaldybės lygmeniu, prognozuoja švietimo pagalbos būtinumą |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės Švietimo įstaigose integruotai ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) turinčių mokinių, turinčių nustatytą neįgalumo diagnozę, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose integruotai ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.6. Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo savivaldybės mokyklų pasirengimą suteikti švietimo pagalbą visiems mokiniams, kuriems tokia pagalba yra nustatyta. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės švietimo įstaigų mokinių, kuriems suteikta švietimo pagalba, skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš visos savivaldybės švietimo įstaigos mokinių, kuriems tokios pagalbos poreikis nustatytas, skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.7. Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų bendrojo tipo 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo bendrojo ugdymo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 jungtinių bendrojo tipo klasių komplektų skaičius ataskaitinę dieną, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose ataskaitinę dieną esančių 1–8 bendrojo tipo klasių komplektų skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas ( pradinė, pagrindinė) |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.8. Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų bendrojo tipo klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo bendrojo ugdymo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų bendrojo tipo klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose bendrojo tipo klasių komplektų skaičiaus Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS) Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR) |
Skaidymas |
Įstaigos tipas ( pradinė, pagrindinė) |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.9. Naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis *
Rodiklio apibrėžimas |
Savivaldybės mokyklose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės švietimo įstaigose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso savivaldybės mokyklose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.10. Naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis *
Rodiklio apibrėžimas |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.) |
3.11. Neformaliojo švietimo veiklose dalyvaujančių mokinių dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Neformaliojo vaikų švietimo veiklose, organizuojamose mokyklos ir kitų švietimo teikėjų, dalyvaujančių mokinių dalis. |
Paskirtis |
Rodikliu vertinama savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalyvavimo neformaliojo švietimo veikloje aprėptis, netiesiogiai – savivaldybės mokyklų ir kitų švietimo teikėjų neformaliojo vaikų švietimo veiklų pasiūlos galimybės. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, dalyvavusių neformaliojo vaikų švietimo veiklose mokykloje, neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir kitose neformaliojo vaikų švietimo veiklose už mokyklos ribų, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šių mokyklų mokinių skaičiaus ataskaitinę dieną. Jeigu mokinys dalyvauja keliose neformaliojo vaikų švietimo veiklose, jis skaičiuojamas tik vieną kartą. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - spalio 1 d.) |
3.12. Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose *
Rodiklio apibrėžimas |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo bendrosiose mokyklose. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo efektyvaus ugdymo organizavimo galimybę, mokyklų tinklo optimalumą |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Bendrojo ugdymo institucijos grupės savivaldybės priklausomybės mokyklų mokinių skaičius, padalytas iš šių mokyklų sąlyginių mokytojų pareigybių skaičiaus. Skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių – rugsėjo 1 d., Pedagogų – spalio 1 d.). |
3.13. Mokytojų, dirbančių pilna mokytojo pareigybe bendrojo ugdymo mokyklose, dalis
Rodiklio apibrėžimas |
Mokytojų, dirbančių pilna mokytojo pareigybe bendrojo ugdymo mokyklose, dalis |
Paskirtis |
Rodiklis parodo savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų pedagoginių darbuotojų skaičiaus mokykloje pagrįstumą, netiesiogiai – pedagogų mokykloje uždirbamo atlyginimo dydį. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų, turinčių 1 ir daugiau mokytojo pareigybės darbo krūvį, skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šių mokyklų dirbančių skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Pedagogų- spalio 1 d.). |
3.14. Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius
Rodiklio apibrėžimas |
Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 švietimo įstaigos mokinių, skaičius |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokinių ir kitų mokyklos bendruomenės narių galimybę gauti kokybišką švietimo pagalbą |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės švietimo įstaigų mokinių, besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinį, pagrindinį ar vidurinį švietimo lygmenį, skaičius ir tų pačių mokyklų švietimo pagalbos specialistų etatinių vienetų skaičius ataskaitinę dieną. Skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaidymas |
Įstaigos tipas |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių – rugsėjo 1 d., Pedagogų – spalio 1 d.). |
4. ŠVIETIMO REZULTATŲ IR PASEKMIŲ RODIKLIAI
(parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą)
4.1. Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP) rezultatai
Rodiklio apibrėžimas |
Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo metu savivaldybės skirtingų klasių dalyvaujančių mokinių surinktų taškų vidurkis. |
Paskirtis |
Rodikliu vertinamas mokinių mokymosi sėkmingumas, netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo metu savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose 4, 6 ir 8 klasių mokinių skirtinguose mokomuosiuose dalykuose surinktų taškų vidurkis palygintas su šalies bendrojo ugdymo mokyklų mokinių surinktų taškų vidurkiu.
Dalis (procentai), skaičius (vnt.) |
Duomenų šaltiniai |
Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA).
|
Skaidymas |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatų paskelbimo dieną. |
4.2. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika)*
Rodiklio apibrėžimas |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalis (lietuvių kalba ir literatūra, matematika). |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokinių mokymosi sėkmingumą, o netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybę. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių skaičiaus.
Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo rezultatų paskelbimo dieną. |
4.3. Pagrindinio ugdymo pasiekimų lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis
Rodiklio apibrėžimas |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalis |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokinių mokymosi sėkmingumą, o netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybę. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių skaičiaus.
Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo rezultatų paskelbimo dieną. |
4.4. Pagrindinio ugdymo pasiekimų matematikos patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis
Rodiklio apibrėžimas |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalis matematika. |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokinių mokymosi sėkmingumą, o netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybę. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose matematikos pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių skaičiaus.
Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo rezultatų paskelbimo dieną. |
4.5. Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis*
Rodiklio apibrėžimas |
Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų dalis.
|
Paskirtis |
Rodiklis parodo abiturientų mokymosi sėkmingumą, netiesiogiai – mokyklos darbo kokybę. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais metais baigė mokyklą ir išlaikė tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais mokslo metais baigė mokyklą ir laikė brandos egzaminus, skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaidymas |
Bendroj ugdymo mokyklos |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre oficialių valstybinių brandos egzaminų rezultatų paskelbimo dieną. |
4.6. Tolimesnė mokinių, baigusių pagrindinio ugdymo programą, veikla
Rodiklio apibrėžimas |
Tolimesnė mokinių, baigusių pagrindinio ugdymo programą, veikla: tęsia mokymąsi gimnazijoje, profesinėje mokykloje, dirba ir kita |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokinių mokymosi pasekmes, netiesiogiai – mokyklos darbo kokybę. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, kurie einamaisiais metais baigė 10 (II gimnazijos) klasę ir tęsia mokymąsi gimnazijoje, profesinėje mokyklose ar dirba, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais mokslo metais baigė 10 klasių, skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Mokyklų ataskaitos |
Skaidymas |
Veiklos kryptys |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmių mokyklose fiksavimą. |
4.7. Tolimesnė mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą, veikla
Rodiklio apibrėžimas |
Tolimesnė mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą, veikla: tęsia mokymąsi universitete; kolegijoje; užsienio mokyklose, profesinėje mokykloje, dirba ir kita |
Paskirtis |
Rodiklis parodo mokinių mokymosi pasekmes, netiesiogiai – mokyklos darbo kokybę. |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais metais baigė mokyklą ir tęsia mokymąsi ar dirba skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais mokslo metais baigė mokyklą ir laikė brandos egzaminus, skaičiaus. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Mokyklų ataskaitos |
Skaidymas |
Veiklos kryptys |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmių mokyklose fiksavimą. |
4.8. Mokyklų, paskelbusių švietimo pažangos ataskaitas, dalis
Rodiklio apibrėžimas |
Mokyklų, paskelbusių švietimo pažangos ataskaitas, dalis
|
Paskirtis |
Rodiklis mokyklų atvirumą visuomenei ir informavimą apie vykstančius procesus |
Skaičiavimas matavimo vienetai |
Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos, kurios einamaisiais metais viešai paskelbė švietimo pažangos ataskaitas. Dalis (procentai) |
Duomenų šaltiniai |
Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)
|
Skaidymas |
Bendrojo ugdymo mokyklos |
Skaičiavimo periodiškumas |
Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmių mokyklose fiksavimą. |
Pastaba: * žymimi savivaldybės būtinieji stebėsenos rodikliai