UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO, STEBĖSENOS RODIKLIŲ IR STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 8 d. Nr. AĮ-908

Utena

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. V-757 „Dėl Valstybės švietimo ir mokslo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ 20 ir 28 punktais, Būtinaisiais savivaldybių švietimo stebėsenos rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-2308 „Dėl Būtinųjų savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“, Savivaldybių švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V-448 „Dėl Savivaldybių ir mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių aprašų patvirtinimo“:

1Tvirtinu pridedamus:

1.1.      Utenos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą;

1.2.      Utenos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą;

1.3.    Utenos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių aprašą.

2Pripažįstu netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 6 d. įsakymą Nr. AĮ-1193 „Dėl Utenos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo  ir rodiklių patvirtinimo bei Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. balandžio 3 d.  įsakymo Nr. AĮ-305 pripažinimo netekusiu galios“.

3Nurodau, kad šis įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Vidas Žvinys

 

 


 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2022 m. liepos 8 d.

įsakymu Nr. AĮ-908

 

UTENOS rajono SAVIVALDYBĖS  švietimo STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I skyrius

Bendrosios nuostatos

 

1.  Utenos rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas nustato švietimo stebėsenos paskirtį, tikslą, uždavinius, objektą ir subjektus, organizavimą ir vykdymą, rodiklių tvirtinimą, disponavimą stebėsenos informacija bei finansavimą.

 

II skyrius

švietimo Stebėsenos paskirtis, tikslas ir uždaviniai

 

2.    Švietimo stebėsenos paskirtis – sudaryti sąlygas Utenos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą, informuoti visuomenę apie švietimo būklę ir kaitą savivaldybėje.

3.    Švietimo stebėsenos tikslas - analizuoti ir vertinti švietimo būklę, prognozuoti jos pokyčius.

4.    Švietimo stebėsenos uždaviniai yra šie:

4.1. rinkti, kaupti ir apdoroti duomenis apie švietimo sistemos būklę ir kaitą, atsižvelgiant į savivaldybės atstovaujamosios ir vykdomosios institucijos poreikius bei strateginius švietimo tikslus ir uždavinius;

4.2.    analizuoti, vertinti ir prognozuoti švietimo kaitą ir jai darančius įtaką veiksnius;

4.3.    teikti ir skelbti stebėsenos duomenis ir-/-arba informaciją.

 

III skyrius

švietimo Stebėsenos objektas ir subjektai

 

5.    Švietimo stebėsenos objektas yra švietimo būklė, atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus, uždavinius ir švietimo kontekstą.

6.    Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai – savivaldybės institucijos, vykdančios švietimo stebėseną: savivaldybės administracija ir savivaldybės švietimo įstaigos.

7.    Švietimas savivaldybėje stebimas šiais aspektais:

7.1. švietimo funkcionavimo (švietimo kontekstas, indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai,  poveikis ir pasekmės);

7.2. švietimo rūšių ir programų (formalusis švietimas, švietimo programos, neformalusis švietimas, švietimo pagalba);

7.3. švietimo valdymo lygmenų – savivaldybės ir švietimo įstaigos.

 

IV skyrius

švietimo Stebėsenos organizavimas ir vykdymas

 

8.  Švietimo stebėsenos savivaldybėje organizavimas ir vykdymas apima šias veiklas:

8.1. informacijos, būtinųjų ir pasirenkamųjų rodiklių ir duomenų poreikių nustatymą;

8.2. rodiklių sąrašo ir aprašo sudarymą, tvirtinimą ir atnaujinimą;

8.3. duomenų rinkimą, kaupimą, apdorojimą ir šių veiklų koordinavimą;

8.4. stebėsenai reikalingų tyrimų užsakymą ir vykdymą;

8.5. duomenų, rodiklių ir informacijos teikimą (arba skelbimą) naudotojams.

9.  Savivaldybės švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo savivaldybės administracijos Švietimo, ir sporto skyrius.

10Duomenis, reikalingus savivaldybės švietimo stebėsenai, teikia savivaldybės administracijos padaliniai, savivaldybės švietimo įstaigos ir kitos savivaldybei pavaldžios įstaigos, kurios atsako už valstybės ir savivaldybės lygmens švietimo stebėsenai reikalingų duomenų pateikimą laiku, jų patikimumą, teisingumą ir kokybę.

 

V skyrius

švietimo Stebėsenos rodikliai

 

11Savivaldybės švietimo stebėsenos būtinieji ir pasirenkamieji rodikliai yra nuolatos stebimi rodikliai, glaustai atskleidžiantys savivaldybės švietimo sistemos būklę ir kaitą. Šių rodiklių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

12.  Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių apraše nurodoma:

12.1.  rodiklio pavadinimas;

12.2.  rodiklio apibrėžimas:

12.3.  rodiklio paskirtis;

12.4.  rodiklio skaičiavimas, matavimo vienetai;

12.5duomenų šaltiniai;

12.6.  rodiklio skaidymas (jei yra poreikis);

12.7.  rodiklio skaičiavimo periodiškumas (informacija renkama nurodytos datos duomenimis).

13.  Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas atnaujinamas pagal poreikį, bet ne dažniau kaip kartą per metus.

14Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių atrankos kriterijai:

14.1rodiklio aiškumas ir informatyvumas;

14.2validumas;

14.3 rodiklio naudingumas, tinkamumas švietimo valdymo, švietimo būklės analizės ir     visuomenės informavimo reikmėms;

14.4rodikliui skaičiuoti reikalingų duomenų prieinamumas ir patikimumas.

15.  Švietimo įstaigos švietimo stebėseną organizuoja ir vykdo savivaldybės švietimo įstaigos.

16.  Švietimo įstaigos švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro būtinieji ir pasirenkamieji rodikliai, parodantys švietimo būklę ir (ar) pokyčių mastą švietimo įstaigoje. Jos švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą tvirtina švietimo įstaigos vadovas.

 

VI SKYRIUS

DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA

 

17Visais savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams skaičiuoti renkamais savivaldybės duomenimis disponuoja Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius. Savivaldybės švietimo stebėsenos apibendrinta informacija (stebėsenos rodiklių reikšmės) skelbiama savivaldybės internetinėje svetainėje www.utena.lt.

18.  Savivaldybės administracija disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus savivaldybės poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitiems švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp savivaldybės administracijos ir duomenų gavėjo.

19Švietimo įstaiga disponuoja duomenimis ir informacija, gautais vykdant pagal papildomus įstaigos poreikius organizuotą švietimo stebėseną. Šie duomenys ir informacija kitiems švietimo stebėsenos subjektams gali būti perduodami remiantis duomenų teikimo sutartimis tarp švietimo įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens ir duomenų gavėjo.

 

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20.  Savivaldybės administracija savivaldybės švietimo stebėsenai gali naudoti prieinamus Švietimo valdymo informacinės sistemos ( toliau- ŠVIS) esančius duomenis, taip pat kitų institucijų − Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Nacionalinės švietimo agentūros ir kt. − viešai skelbiamus duomenis bei užsakyti tyrimus, kurie finansuojami iš savivaldybės biudžeto ar kitomis teisėtai gautomis lėšomis.

21.  Savivaldybės švietimo stebėsenos subjektai savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliams būtinus duomenis ir informaciją teikia neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.

22.  Savivaldybės švietimo būklė ir kaita pateikiama, lyginant ne mažiau kaip 3 metų duomenis.

_____________________________

 

part_bf7e095a6a0643e5922636bd995e8012_end

 


 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2022 m. liepos 8 d.

įsakymu Nr. AĮ-908

 

utenos  RAJONO SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos

rodikliŲ SĄRAŠAS

 

1.    Švietimo konteksto rodikliai:

1.1. švietimo įstaigų tinklas;

1.2. gimstamumo pokyčiai;

1.3. ugdytinių skaičius pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas.

2.    Indėlio į švietimą  rodikliai:

2.1. jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis Mokytojų skaičius ir pasiskirstymas pagal amžių;

2.2. mokytojų skaičius ir pasiskirstymas pagal amžių;

2.3. daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis;

2.4. švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus;

2.5. socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių skaičiaus dalis;

2.6. pavežamų mokinių skaičiaus dalis;

2.7. vienam mokiniui vidutiniškai per metus skirtos ir panaudotos mokymo lėšos;

2.8. vienam mokiniui vidutiniškai per metus skirtos ir panaudotos savivaldybės savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšos.

3. Švietimo procesų rodikliai:

 

3.1. ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų dalis;

 

3.2. savivaldybės mokyklose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis;

3.3.    savivaldybės 3–5 metų vaikų, ugdomų ne savivaldybės mokyklose, dalis;

3.4. mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose, dalis;

3.5. negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių,  ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose;

3.6. švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis;

 

3.7. bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;

 

3.8. bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis;

 

3.9. naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis;

 

3.10.  naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis;

 

3.11neformaliojo švietimo veiklose dalyvaujančių mokinių dalis;

 

3.12.  vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;

 

3.13mokytojų, dirbančių pilna mokytojo pareigybe bendrojo ugdymo mokyklose, dalis;

 

3.14.  švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius.

4.  Švietimo rezultatų ir pasekmių rodikliai:

4.1. Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP) rezultatai;

4.2. pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika);

4.3.    pagrindinio ugdymo pasiekimų lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

4.4. pagrindinio ugdymo pasiekimų matematikos patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

4.5. tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis;

4.6. tolimesnė mokinių, baigusių pagrindinio ugdymo programą, veikla

4.7. tolimesnė mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą, veikla;

4.8. mokyklų, paskelbusių švietimo pažangos ataskaitas, dalis.

 

_____________________________

 

part_94951cc243764fab8d3d4d5487289b15_end


 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. AĮ-908

 

Utenos RAJONO SAVIVALDYBĖS švietimo stebėsenos rodiklių aprašaS

 

1. ŠVIETIMO KONTEKSTO RODIKLIAI

(parodo sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams)

 

1.1. Švietimo įstaigų tinklas

Rodiklio apibrėžimas

Švietimo įstaigų tinklas ir jo kaita

Paskirtis

Švietimo įstaigų skaičiaus ir kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti ugdymo įstaigų prieinamumą ir planuoti lėšas švietimui

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Savivaldybėje registruotų švietimo įstaigų skaičius mokslo metų pradžioje

Skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai

 

Švietimo įstaigų skaičius pagal įstaigų tipus (Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.)

 

1.2. Gimstamumo pokyčiai

Rodiklio apibrėžimas

Utenos rajono savivaldybėje gimusių vaikų skaičius ir kaita

Paskirtis

 

Gimstamumo kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti vaikų skaičių švietimo įstaigose, ugdymo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Gimusių ir registruotų per kalendorinius metus savivaldybėje vaikai

Skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai

 

Gimusių vaikų skaičius (Utenos rajono savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius)

Skaidymas

Gimusių savivaldybėje  ir užsienyje vaikų skaičius

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.)

 

1.3. Ugdytinių skaičius pagal švietimo įstaigų vykdomas ugdymo programas

Rodiklio apibrėžimas

Ugdytinių skaičius pagal vykdomas ugdymo programas

Paskirtis

Ugdytinių skaičiaus kaitos stebėjimas leidžia prognozuoti švietimo įstaigų tinklo kaitą ir planuoti lėšas švietimui

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Savivaldybės švietimo įstaigose besimokančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas mokinių skaičius mokslo metų pradžioje

Skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Skaidymas

Besimokantieji  skirtingose ugdymo programose

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.)

 

2. INDĖLIO Į ŠVIETIMĄ RODIKLIAI

(parodo išteklius ir (arba) pastangas, reikalingas švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti)

 

2.1. Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis *

Rodiklio apibrėžimas

Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis savivaldybės švietimo įstaigose

Paskirtis

Rodikliu vertinamas veiksmingos ir subalansuotos pedagoginio personalo politikos įgyvendinimas savivaldybės švietimo įstaigose, netiesiogiai – savivaldybės švietimo įstaigų, kaip darbdavių, patrauklumas mokytojams

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Asmenų, jaunesnių nei 50 bei 50 metų ir vyresnio amžiaus, savivaldybės švietimo įstaigose, kaip pagrindinėje darbovietėje, užimančių mokytojų pareigas ir mokančių pagal ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, skaičius

Skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.)

 

2.2.    Mokytojų skaičius ir pasiskirstymas pagal amžių

Rodiklio apibrėžimas

Mokytojų, dirbančių pagrindinėje darbovietėje, skaičius pagal amžių

Paskirtis

Rodikliu vertinamas pedagoginio personalo politikos įgyvendinimas ir prognozavimas

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Skirtingo amžiaus tarpsnio mokytojų savivaldybės švietimo įstaigose,  dirbančių pagrindinėje darbovietėje ir mokančių pagal ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, skaičius

Skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai)

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Amžiaus tarpsniai (20-24; 25-29; 30-34; 35-39; 40-44; 45-49; 50-54; 55-59; 60+)

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.)

 

2.3.   Daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis *

Rodiklio apibrėžimas

Rodiklis rodo mokytojų kaitą, netiesiogiai – mokytojo profesijos prestižą

 

Paskirtis

Rodiklis atskleidžia švietimo sistemos dalyvių demografines charakteristikas, rodo mokytojų kaitą, netiesiogiai – mokytojo profesijos prestižą

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančių pedagoginių darbuotojų, kurių pedagoginio darbo stažas ataskaitinę dieną yra didesnis nei 2 metai, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šiose mokyklose, kaip pagrindinėje darbovietėje, dirbančių visų pedagoginių darbuotojų skaičiaus

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS).

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Mokyklos tipai

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.)

 

2.4.   Švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus*

Rodiklio apibrėžimas

Savivaldybės švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus

Paskirtis

Rodiklis signalizuoja apie lyderystės ir valdymo problemas savivaldybės švietimo įstaigose

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Savivaldybės švietimo įstaigų skaičius ir tų pačių švietimo įstaigų, kuriose daugiau kaip 12 mėnesių nėra nuolatinio vadovo, skaičius

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Pedagogų - spalio 1 d.)

 

2.5. Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių skaičiaus dalis

Rodiklio apibrėžimas

Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių dalis

Paskirtis

Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių dalis rodo valstybės paramos socialinę atskirtų patiriančioms šeimoms mastą bei šių šeimų skaičiaus kaitą, taip pat netiesiogiai rodo, kokios sąlygos sudaromos šių šeimų vaikams pasinaudoti teise mokytis ir įgyti išsilavinimą

Skaičiavimas matavimo vienetai

 

Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso bendro mokinių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus

 

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS).

Socialinę paramą mokinio reikmėms įsigyti gaunančių mokinių skaičius (Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (spalio 1 d.)

 

2.6. Pavežamų mokinių skaičiaus dalis

Rodiklio aprašymas

Savivaldybės priešmokyklinių grupių ir bendrojo ugdymo mokyklų  mokinių, pavežamų į mokyklas ir atgal, skaičius išreikštas kaip bendro mokinių, besimokančių pagal  šias programas, skaičiaus dalis

Paskirtis

Šis rodiklis naudojamas švietimo prieinamumui įvertinti 

Skaičiavimas,

matavimo vienetai

 

Pavežamų mokykliniais autobusais, visuomeniniu transportu, kitu transportu mokinių, skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso bendro mokinių, besimokančių pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas, skaičiaus

 

Dalis (procentai)

Duomenų šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal fiksavimo registruose ataskaitinę dieną (Mokinių - spalio 1 d.)

 

2.7.    Vienam mokiniui vidutiniškai per metus skirtos ir panaudotos mokymo lėšos

Rodiklio apibrėžimas

Vidutiniškai per metus tekusios ir panaudotos mokymo lėšos vienam mokiniui savivaldybės švietimo įstaigose

Paskirtis

Rodiklis naudojamas palyginti vienam mokiniui skiriamų ir panaudotų mokymo lėšų skirtingų tipų švietimo įstaigose, kas leidžia prognozuoti ir planuoti lėšas švietimui

Skaičiavimas, matavimo vienetai

Savivaldybės švietimo įstaigoms biudžetiniams metams skirtų ir panaudotų mokymo lėšų suma padalinta iš mokinių skaičius savivaldybės pavaldumo švietimo įstaigose

Skaičius (Eur)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS).

Švietimo įstaigoms tekusios ir panaudotos mokymo lėšos (Utenos rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

2.8.    Vienam mokiniui vidutiniškai per metus skirtos ir panaudotos savivaldybės savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšos

Rodiklio aprašymas

Vidutiniškai per metus tekusios ir panaudotos savivaldybės lėšų savarankiškoms funkcijoms atlikti vienam mokiniui švietimo įstaigose

Paskirtis

Rodiklis naudojamas palyginti vienam mokiniui skiriamų ir panaudotų savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšų skirtingų tipų švietimo įstaigose, kas leidžia prognozuoti ir planuoti lėšas švietimui

Skaičiavimas,

matavimo vienetai

Gautos savivaldybės savarankiškoms funkcijoms atlikti lėšos padalintos iš mokinių skaičius švietimo įstaigoje

Skaičius (Eur.)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo įstaigoms skirtos ir panaudotos savivaldybės biudžeto savarankiškoms funkcijoms atlikti skirtos lėšos (Utenos rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

3. UGDYMO PROCESO RODIKLIAI

(parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą)

 

 

3.1.    Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų dalis*

 

Rodiklio apibrėžimas

 

Ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, dalis

Paskirtis

Rodikliu vertinama ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo aprėptis savivaldybėje ir institucinio ugdymo prieinamumas

Skaičiavimas, matavimo vienetai

3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, ugdomų švietimo įstaigose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybės teritorijoje, skaičiaus

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

3.2. Savivaldybės mokyklose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis*

Rodiklio apibrėžimas

 

Savivaldybės mokyklose ugdomų 3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, dalis

Paskirtis

Rodikliu vertinama ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo institucinio ugdymo prieinamumas vaikams

Skaičiavimas, matavimo vienetai

3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota kitoje savivaldybėje, ugdomų savivaldybės mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų, kurie ugdomi savivaldybės mokyklose, skaičiaus

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.)  pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

3.3. Savivaldybės 3–5 metų vaikų, ugdomų ne savivaldybės mokyklose, dalis*

Rodiklio apibrėžimas

3–5 metų vaikų, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra savivaldybėje, o jie ugdomi kitos savivaldybės mokyklose, dalis

Paskirtis

Rodikliu vertinama savivaldybės galimybė teikti institucinį ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą

Skaičiavimas, matavimo vienetai

3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybėje, ugdomų kitos savivaldybės mokyklose, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš visų 3–5 metų vaikų, kurių gyvenamoji vieta deklaruota savivaldybėje, skaičiaus

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

3.4. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose, dalis*

Rodiklio apibrėžimas

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose, dalis

Paskirtis

Rodiklis parodo įtraukiojo ugdymo aprėptį savivaldybės lygmeniu, prognozuoja švietimo pagalbos būtinumą

Skaičiavimas matavimo vienetai

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių), savivaldybės bendrosios paskirties švietimo įstaigose ugdomų integruotai (t. y. ugdomų ne specialiose klasėse / grupėse), skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso mokinių skaičiaus

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

3.5. Negalią turinčių mokinių dalis nuo mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių,  ugdomų integruotai bendrosios paskirties švietimo įstaigose*

Rodiklio apibrėžimas

Mokinių, kuriems nustatytas neįgalumas, dalis tarp integruotai bendrojo ugdymo bendrosiose mokyklose ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių.

Paskirtis

Rodiklis parodo įtraukiojo ugdymo aprėptį savivaldybės lygmeniu, prognozuoja švietimo pagalbos būtinumą

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės  Švietimo įstaigose integruotai ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų ir nepalankių aplinkos veiksnių) turinčių mokinių, turinčių nustatytą neįgalumo diagnozę, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose integruotai ugdomų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo  registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

3.6. Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis*

Rodiklio apibrėžimas

Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo savivaldybės mokyklų pasirengimą suteikti švietimo pagalbą visiems mokiniams, kuriems tokia pagalba yra nustatyta.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės švietimo įstaigų mokinių, kuriems suteikta švietimo pagalba, skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš visos savivaldybės švietimo įstaigos mokinių, kuriems tokios pagalbos poreikis nustatytas, skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

 

3.7. Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis*

 

Rodiklio apibrėžimas

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų bendrojo tipo 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo bendrojo ugdymo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 jungtinių bendrojo tipo klasių komplektų skaičius ataskaitinę dieną, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose ataskaitinę dieną esančių 1–8 bendrojo tipo klasių komplektų skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Įstaigos tipas ( pradinė, pagrindinė)

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

 

3.8. Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis*

 

Rodiklio apibrėžimas

 

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų bendrojo tipo klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo bendrojo ugdymo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų bendrojo tipo klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose bendrojo tipo klasių komplektų skaičiaus

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

Švietimo ir mokslo institucijų registras (ŠMIR)

Skaidymas

Įstaigos tipas ( pradinė, pagrindinė)

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

 

3.9. Naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis *

 

Rodiklio apibrėžimas

 

Savivaldybės mokyklose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės švietimo įstaigose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso savivaldybės mokyklose naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

 

3.10.  Naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis *

 

Rodiklio apibrėžimas

 

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis.

Paskirtis

Rodiklis parodo mokyklų tinklo savivaldybėje planavimo pagrįstumą, galimybę mokiniams gauti kokybišką išsilavinimą

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šiose mokyklose naujai komplektuojamų bendrojo tipo 1 klasių komplektų skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - rugsėjo 1 d.)

 

3.11Neformaliojo švietimo veiklose dalyvaujančių mokinių dalis*

Rodiklio apibrėžimas

 

Neformaliojo vaikų švietimo veiklose, organizuojamose mokyklos ir kitų švietimo teikėjų, dalyvaujančių mokinių dalis.

Paskirtis

Rodikliu vertinama savivaldybės priklausomybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalyvavimo neformaliojo švietimo veikloje aprėptis, netiesiogiai – savivaldybės mokyklų ir kitų švietimo teikėjų neformaliojo vaikų švietimo veiklų pasiūlos galimybės.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, dalyvavusių neformaliojo vaikų švietimo veiklose mokykloje, neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir kitose neformaliojo vaikų švietimo veiklose už mokyklos ribų, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šių mokyklų mokinių skaičiaus ataskaitinę dieną. Jeigu mokinys dalyvauja keliose neformaliojo vaikų švietimo veiklose, jis skaičiuojamas tik vieną kartą.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo registre nustatytą ataskaitinę dieną (Mokinių - spalio 1 d.)

 

3.12.    Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose *

Rodiklio apibrėžimas

 

Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo bendrosiose mokyklose.

Paskirtis

Rodiklis parodo efektyvaus ugdymo organizavimo galimybę, mokyklų tinklo optimalumą

Skaičiavimas matavimo vienetai

Bendrojo ugdymo institucijos grupės savivaldybės priklausomybės mokyklų mokinių skaičius, padalytas iš šių mokyklų sąlyginių mokytojų pareigybių skaičiaus.

Skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

 

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.)  pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių – rugsėjo 1 d., Pedagogų – spalio 1 d.).

 

 

3.13.  Mokytojų, dirbančių pilna mokytojo pareigybe bendrojo ugdymo mokyklose, dalis

Rodiklio apibrėžimas

Mokytojų, dirbančių pilna mokytojo pareigybe  bendrojo ugdymo mokyklose, dalis

Paskirtis

Rodiklis parodo savivaldybės bendrojo ugdymo  mokyklų pedagoginių darbuotojų skaičiaus mokykloje pagrįstumą, netiesiogiai – pedagogų mokykloje uždirbamo atlyginimo dydį.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokytojų, turinčių 1 ir daugiau mokytojo pareigybės darbo krūvį, skaičius padaugintas iš 100 ir padalytas iš viso šių mokyklų

dirbančių skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

 

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Pedagogų- spalio 1 d.).

 

3.14.    Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius

Rodiklio apibrėžimas

 

Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 švietimo įstaigos mokinių, skaičius

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių ir kitų mokyklos bendruomenės narių galimybę gauti kokybišką švietimo pagalbą

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės švietimo įstaigų  mokinių, besimokančių pagal  ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinį, pagrindinį ar vidurinį švietimo lygmenį, skaičius ir tų pačių mokyklų švietimo pagalbos specialistų etatinių vienetų skaičius ataskaitinę dieną.

Skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaidymas

Įstaigos tipas

Skaičiavimo periodiškumas

 

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio sudedamųjų komponentų reikšmes jų fiksavimo registruose ataskaitinėmis dienomis (Mokinių – rugsėjo 1 d., Pedagogų – spalio 1 d.).

 

 

4. ŠVIETIMO REZULTATŲ IR PASEKMIŲ RODIKLIAI

(parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą)

 

4.1.    Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP) rezultatai

Rodiklio apibrėžimas

 

Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo  metu  savivaldybės skirtingų klasių  dalyvaujančių mokinių  surinktų taškų  vidurkis.

Paskirtis

Rodikliu vertinamas mokinių mokymosi sėkmingumas, netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė

Skaičiavimas matavimo vienetai

 

Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo  metu  savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose 4, 6 ir 8 klasių mokinių  skirtinguose mokomuosiuose dalykuose surinktų taškų vidurkis palygintas su   šalies bendrojo ugdymo mokyklų mokinių surinktų taškų vidurkiu.

 

Dalis (procentai), skaičius (vnt.)

Duomenų

šaltiniai

Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA).

 

Skaidymas

Bendrojo ugdymo mokyklos

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo  rezultatų paskelbimo dieną.

 

4.2.    Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (lietuvių kalba, matematika)*

Rodiklio apibrėžimas

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalis (lietuvių kalba ir literatūra, matematika).

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių mokymosi sėkmingumą, o netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybę.

Skaičiavimas matavimo vienetai

 

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose lietuvių kalbos ir literatūros bei  matematikos pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių skaičiaus.

 

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo rezultatų paskelbimo dieną.

 

4.3.    Pagrindinio ugdymo pasiekimų lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis

Rodiklio apibrėžimas

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų lietuvių kalbos ir literatūros patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalis

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių mokymosi sėkmingumą, o netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybę.

Skaičiavimas matavimo vienetai

 

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių skaičiaus.

 

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo rezultatų paskelbimo dieną.

 

4.4.    Pagrindinio ugdymo pasiekimų matematikos patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis

Rodiklio apibrėžimas

 

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį mokymosi pasiekimų lygį (iki 2023 m. rugsėjo 1 d. – 6–10 balų, nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms – 7–10 balų) pasiekusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių dalis matematika.

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių mokymosi sėkmingumą, o netiesiogiai – savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybę.

Skaičiavimas matavimo vienetai

 

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose  matematikos pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį pasiekimų lygį pasiekusių mokinių skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš bendro šio dalyko pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinime dalyvavusių šių mokyklų mokinių skaičiaus.

 

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes Mokinių registre oficialių pagrindinio ugdymo programos dalykų pasiekimų patikrinimo rezultatų paskelbimo dieną.

 

4.5.    Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis*

Rodiklio apibrėžimas

 

Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų dalis.

 

 

Paskirtis

Rodiklis parodo abiturientų mokymosi sėkmingumą, netiesiogiai – mokyklos darbo kokybę.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais metais baigė mokyklą ir išlaikė tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais mokslo metais baigė mokyklą ir laikė brandos egzaminus, skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaidymas

Bendroj ugdymo mokyklos

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmes jų fiksavimo Mokinių registre oficialių valstybinių brandos egzaminų rezultatų paskelbimo dieną.

 

4.6.    Tolimesnė mokinių, baigusių pagrindinio ugdymo programą, veikla

Rodiklio apibrėžimas

Tolimesnė mokinių, baigusių pagrindinio  ugdymo programą, veikla:

tęsia mokymąsi gimnazijoje,  profesinėje mokykloje, dirba ir kita

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių mokymosi pasekmes, netiesiogiai – mokyklos darbo kokybę.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių, kurie einamaisiais metais baigė 10 (II gimnazijos) klasę ir tęsia mokymąsi gimnazijoje, profesinėje mokyklose ar dirba, skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais mokslo metais baigė 10 klasių, skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Mokyklų ataskaitos

Skaidymas

Veiklos kryptys

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmių mokyklose fiksavimą.

 

 

4.7.    Tolimesnė mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą, veikla

Rodiklio apibrėžimas

Tolimesnė mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą, veikla: tęsia mokymąsi universitete; kolegijoje; užsienio mokyklose, profesinėje mokykloje, dirba ir kita

Paskirtis

Rodiklis parodo mokinių mokymosi pasekmes, netiesiogiai – mokyklos darbo kokybę.

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais metais baigė mokyklą ir tęsia mokymąsi ar dirba skaičius, padaugintas iš 100 ir padalytas iš šių mokyklų abiturientų, kurie einamaisiais mokslo metais baigė mokyklą ir laikė brandos egzaminus, skaičiaus.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Mokyklų ataskaitos

Skaidymas

Veiklos kryptys

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmių mokyklose fiksavimą.

 

4.8.    Mokyklų, paskelbusių švietimo pažangos ataskaitas, dalis

Rodiklio apibrėžimas

Mokyklų, paskelbusių švietimo pažangos ataskaitas, dalis

 

Paskirtis

Rodiklis mokyklų atvirumą visuomenei ir informavimą apie vykstančius procesus

Skaičiavimas matavimo vienetai

Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos, kurios einamaisiais metais  viešai paskelbė švietimo pažangos ataskaitas.

Dalis (procentai)

Duomenų

šaltiniai

Švietimo valdymo informacinė sistema (ŠVIS)

 

Skaidymas

Bendrojo ugdymo mokyklos

Skaičiavimo periodiškumas

Kasmet kalendorinių metų pabaigoje (iki gruodžio 31 d.) pagal rodiklio reikšmių mokyklose fiksavimą.

 

Pastaba: * žymimi  savivaldybės būtinieji stebėsenos rodikliai

____________________________________

 

part_aff5d170ed5f44ea984bc01be18774bf_end