LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TERITORINIŲ LIGONIŲ KASŲ IR VAISTINIŲ SUTARČIŲ DĖL KOMPENSUOJAMŲJŲ VAISTŲ IR MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ ĮSIGIJIMO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS SUDARYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 10 d. Nr. V-209

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 26 straipsnio 2 dalimi ir atsižvelgdamas į Privalomojo sveikatos draudimo tarybos 2013 m. gruodžio 23 d. nutarimą Nr. DT-7/3 „Dėl Teritorinių ligonių kasų ir vaistinių sutarčių dėl kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sudarymo tvarkos aprašo“:

1. Tvirtinu Teritorinių ligonių kasų ir vaistinių sutarčių dėl kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sudarymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriui kontroliuoti įsakymo vykdymą.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                  Vytenis Povilas Andriukaitis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2014 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. V-209

 

 

TERITORINIŲ LIGONIŲ KASŲ IR VAISTINIŲ SUTARČIŲ DĖL KOMPENSUOJAMŲJŲ VAISTŲ IR MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ ĮSIGIJIMO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS SUDARYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teritorinių ligonių kasų ir vaistinių sutarčių dėl kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sudarymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja dokumentų, kurių pagrindu sudaromos teritorinių ligonių kasų (toliau – TLK) ir vaistinių sutartys dėl kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP) įsigijimo išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis, pateikimo, šių sutarčių sudarymo, pakeitimo ir pratęsimo tvarką.

2. Aprašas taikomas sudarant TLK ir vaistinių sutartis dėl apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu asmenims (toliau – apdraustieji) sutartyje (sutarties priede) nurodytu vaistinės veiklos adresu išduotų (parduotų) kompensuojamųjų vaistų, įrašytų į einamųjų metų kompensuojamųjų vaistinių preparatų kainyną, ir kompensuojamųjų MPP, įrašytų į einamųjų metų kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių kainyną, įsigijimo išlaidų apmokėjimo Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nustatyta tvarka.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Medicinos elektroninė tobulinimo sistema (toliau – METAS) privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ posistemis, kuriame tvarkomi asmens sveikatos priežiūros, odontologijos praktikos ir farmacijos specialistų bei spaudų, asmens sveikatos priežiūros, odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigų ir vaistinių licencijų administravimo bei apskaitos duomenys.

Sutartis TLK ir vaistinės (juridinio asmens) rašytinis susitarimas dėl kompensuojamųjų vaistų ir MPP įsigijimo išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis.

Vaistinės veiklos adresas – patalpų adresas (vieta), kuriuo vaistinė (juridinis asmuo) vykdo vaistinės ar vaistinės filialo veiklą, išduoda (parduoda) apdraustiesiems kompensuojamuosius vaistus ir MPP.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 4 punkte išvardytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. Aprašas parengtas ir sutartys sudaromos vadovaujantis:

4.1. Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu;

4.2. Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu;

4.3. Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymu;

4.4. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu;

4.5. Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymu;

4.6. kitais teisės aktais, reglamentuojančiais privalomąjį sveikatos draudimą, kompensuojamųjų vaistų ir MPP išdavimą (pardavimą) bei vaistinių veiklą.

 

II. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

5. Vaistinė, pageidaujanti sudaryti ar pakeisti sutartį, pateikia TLK, kurios veiklos zonoje vykdo veiklą, šiame punkte nurodytus dokumentus:

5.1. nustatytos formos prašymą (Aprašo priedas) kartu su jame nurodytais pridedamaisiais dokumentais;

5.2. vaistinės veiklos licencijų (jei vaistinė vykdo gamybinės vaistinės funkcijas – gamybinės vaistinės veiklos licencijų) ir jų priedo, kuriame nurodomas vaistinės filialo veiklos adresas (jei vaistinė vykdo veiklą filiale), kopijas, patvirtintas vaistinės vadovo ar jo įgalioto asmens. Taip pat licencijos verstis II ir III sąrašų narkotinių ir psichotropinių medžiagų mažmenine prekyba arba licencijos verstis III sąrašo psichotropinių medžiagų mažmenine prekyba kiekvienu vaistinės veiklos adresu kopijas, patvirtintas vaistinės vadovo ar jo įgalioto asmens (šių licencijų kopijos teikiamos tuo atveju, jei vaistinė vykdo šią veiklą);

5.3. laisvos formos deklaraciją, patvirtinančią, kad vaistinė, išduodama (parduodama) apdraustiesiems kompensuojamuosius vaistus ir MPP, vadovausis teisės aktų nustatytais farmacinės veiklos vykdymo reikalavimais ir Geros vaistinių praktikos kokybės vadovu, patvirtintu vaistinės vadovo įsakymu (nurodoma šio įsakymo data ir numeris);

5.4. TLK veiklos zonos kaimo gyvenamojoje vietovėje veikiančių pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigų, per kurias vaistinė aprūpina kaimo gyventojus kompensuojamaisiais vaistais ir MPP, sąrašą (nurodant jų adresus) ir su šiomis įstaigomis sudarytų pavedimo sutarčių kopijas, patvirtintas vaistinės vadovo ar jo įgalioto asmens (šis sąrašas ir pavedimo sutarčių kopijos teikiamos tuo atveju, jei vaistinė vykdo šią veiklą);

5.5. prašymą sudaryti asmens duomenų teikimo sutartį (vaistinė, kaip asmens duomenų teikėja, per savo informacinę sistemą elektroninių ryšių priemonėmis turi teikti asmens duomenis informacinei sistemai „Sveidra“). Jei vaistinė jau teikia asmens duomenis šiai informacinei sistemai, šiame punkte nurodyto prašymo pakartotinai teikti nereikia;

5.6. prašymą suteikti teisę nurodytiems vaistinės darbuotojams naudotis reikiamais informacinės sistemos „Sveidra“ posistemiais ir tvarkyti atitinkamus jų duomenis bei šių darbuotojų užpildytus informacinės sistemos „Sveidra“ naudotojo pasižadėjimus.

6. Vaistinė, pageidaujanti pakeisti sutartį, pateikia Aprašo 5.1 punkte nurodytą prašymą ir tik tuos Aprašo 5.2–5.6 punktuose nurodytus dokumentus, kurių pagrindu keičiama sutartis.

 

III. SUTARTIES SUDARYMAS, PAKEITIMAS IR PRATĘSIMAS

 

7. TLK, gavusi vaistinės, pageidaujančios sudaryti ar pakeisti sutartį, pateiktus dokumentus, įvertina, ar:

7.1. pateikti ir tinkamai įforminti visi Aprašo 5 punkte nurodyti dokumentai;

7.2. vaistinė (juridinis asmuo) yra įregistruota Juridinių asmenų registre, ar nepradėta jos likvidavimo, bankroto ar reorganizavimo procedūra, kurios metu juridinis asmuo baigia veiklą;

7.3. vaistinės veiklos ir (ar) gamybinės vaistinės veiklos licencija bei licencija verstis II ir III sąrašų narkotinių ir psichotropinių medžiagų mažmenine prekyba arba licencija verstis III sąrašo psichotropinių medžiagų mažmenine prekyba yra įregistruotos informacinės sistemos „Sveidra“ posistemyje METAS, ar šios licencijos galioja;

7.4. TLK veiklos zonos kaimo gyvenamojoje vietovėje veikiančios pirminės sveikatos priežiūros įstaigos, per kurią bus išduodami kompensuojamieji vaistai ir MPP, licencija verstis asmens sveikatos priežiūros veikla yra įregistruota informacinės sistemos „Sveidra“ posistemyje METAS, ar ši licencija galioja.

8. TLK, įvertinusi vaistinės pateiktų dokumentų atitiktį Aprašo 7 punkte nurodytiems reikalavimams ir priėmusi sprendimą sudaryti ar pakeisti sutartį, per 10 darbo dienų nuo dokumentų, nurodytų šio Aprašo 5 punkte, gavimo dienos raštu pateikia kvietimą vaistinės vadovui ar jo įgaliotam asmeniui atvykti į TLK dėl sutarties pasirašymo.

9. TLK, įvertinusi vaistinės pateiktų dokumentų atitiktį Aprašo 7 punkto reikalavimams ir nustačiusi neatitikimus, per 10 darbo dienų nuo dokumentų, nurodytų šio Aprašo 5 punkte, gavimo dienos informuoja vaistinę apie nustatytus trūkumus ir nurodo 10 darbo dienų terminą, per kurį vaistinė gali pašalinti nustatytus trūkumus arba atsisakyti sudaryti ar pakeisti sutartį. Jei pasibaigus šiame punkte nustatytam terminui TLK nurodyti trūkumai nepašalinami, TLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną informuoja vaistinę apie atsisakymą sudaryti ar pakeisti sutartį, pateikdama atsisakymo argumentus ir šio sprendimo apskundimo tvarką.

10. Sutartis laikoma sudaryta, kai ją pasirašo ir antspaudu patvirtina abi sutarties šalys ir ji užregistruojama TLK sutarčių registre. Jei vaistinės prašymu TLK vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašyti abu sutarties egzemplioriai išsiunčiami vaistinei registruotu laišku, sutartis laikoma sudaryta, kai TLK gauna vaistinės vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą ir antspaudu patvirtintą vieną sutarties egzempliorių ir ji užregistruojama TLK sutarčių registre.

11. Sutartis sudaroma einamiesiems metams ir galioja iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

12. Sutartis gali būti pratęsiama kitiems kalendoriniams metams, jei:

12.1. vaistinė, kurios veikla kitais kalendoriniais metais iš dalies keičiama (nutraukiama arba pradedama nauja vaistinės veikla atitinkamose vaistinės veiklos vietose), nuo spalio 1 dienos iki gruodžio 1 dienos pateikia Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus TLK, kurios veiklos zonoje vykdo veiklą, dėl sutarties pakeitimo ir jos galiojimo termino pratęsimo;

12.2. TLK, įvertinusi vaistinės atitiktį Aprašo 7.2, 7.3 ir 7.4 punktuose nurodytiems reikalavimams, ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos išsiunčia vaistinei pasiūlymą pratęsti sutartį.

13. Aprašo 12.1 punkte nurodytu atveju TLK atlieka veiksmus, numatytus Aprašo 8 ir 9 punktuose.

14. Sutartis laikoma pratęsta kitiems kalendoriniams metams, jei abiejų šalių pasirašytas ir antspaudais patvirtintas susitarimas pratęsti sutartį užregistruojamas TLK sutarčių registre iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos.

15. TLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sutarties užregistravimo TLK sutarčių registre daro įrašą informacinėje sistemoje „Sveidra“ apie sutarties su vaistine sudarymą. Į informacinę sistemą „Sveidra“ taip pat įvedami duomenys apie sutarties pakeitimą, pratęsimą ir nutraukimą.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Sutartis be raštiško TLK įspėjimo nustoja galioti panaikinus vaistinės veiklos licencijos galiojimą.

17. TLK ne rečiau kaip du kartus per metus teikia TLK stebėtojų tarybai informaciją apie TLK ir vaistinių sutarčių sudarymą ir vykdymą.

18. TLK per 30 dienų nuo sutarties pasirašymo, pakeitimo, pratęsimo ar nutraukimo dienos savo interneto svetainėje paskelbia informaciją apie einamaisiais metais galiojančias sutartis su vaistinėmis: vaistinės (juridinio asmens) pavadinimą, vaistinės veiklos adresą (-us) ir kontaktinius duomenis, nurodytus vaistinės pateiktame prašyme. Jei vaistinė per pirminės sveikatos priežiūros įstaigas aprūpina kaimo gyventojus kompensuojamaisiais vaistais ir MPP, papildomai nurodoma vaistinės aptarnaujamų kaimo gyvenamųjų vietovių savivaldybė (-ės). Jei einamaisiais metais sutartis su vaistine nutraukiama, nurodoma sutarties nutraukimo data.

19. Ginčai tarp šalių dėl sutarčių sudarymo sprendžiami abipusiu susitarimu arba TLK taikinimo komisijoje. Šalims nepavykus susitarti, ginčai nagrinėjami Lietuvos Respublikos teismuose pagal TLK buveinės vietą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

20. Už prašymo sudaryti, pakeisti ar pratęsti sutartį ir kitų privalomųjų dokumentų bei juose pateikiamos informacijos teisingumą atsako šiuos dokumentus pateikusi vaistinė.

________________________


 

Teritorinių ligonių kasų ir vaistinių sutarčių dėl kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sudarymo tvarkos aprašo

priedas

 

(Prašymo sudaryti / pakeisti / pratęsti 20_____ m. sutartį forma)

 

_________________________________________________________________________

(Juridinio asmens pavadinimas)

 

__________________ teritorinės ligonių kasos direktoriui

 

 

PRAŠYMAS

SUDARYTI / PAKEISTI / PRATĘSTI 20.......... M. SUTARTĮ

 

20.....-.....-...... Nr.

(Pildymo data ir numeris)

 

Prašome nuo 20........... m. ............................. d. iki einamųjų ............. metų gruodžio 31 d. sudaryti / pakeisti / pratęsti (reikiamą žodį pabraukti ir pažymėti tai, kas tinka):

sutartį su vaistine dėl kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis;

sutartį su vaistine dėl kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių, išduotų per pirminės sveikatos priežiūros įstaigas, esančias teritorinės ligonių kasos veiklos zonos kaimo gyvenamojoje vietovėje, įsigijimo išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis.

Vaistinės rekvizitai:

Juridinio asmens pavadinimas ir teisinė forma

 

Juridinių asmenų registre nurodytas registravimo kodas

 

Vaistinės vadovo ar jo įgalioto asmens, kuris pasirašys sutartį, pareigos, vardas, pavardė

 

Juridinis (registracijos) adresas

 

Telefonas, faksas

 

Elektroninio pašto adresas

 

Banko pavadinimas ir atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

Vaistinės veiklos adresas

(-ai), adresui (-ams) suteiktas identifikavimo kodas (-ai) informacinėje sistemoje „Sveidra“, vaistinės ID kodas (jei yra suteiktas)

(galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą)

Kontaktinio asmens (-ų) duomenys: pareigos, vardas, pavardė

(galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą)

Telefonas, faksas

(galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą)

 

Elektroninio pašto adresas

(galima pateikti atskiru sąrašu kaip pridedamą dokumentą)

 

PRIDEDAMA. .......... lapų.

 

___________________________________ ______________ __________________

(Vaistinės vadovo ar jo įgalioto asmens) (Parašas) (Vardas, pavardė)

 

_____________________