LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKYMO NUOTOLINIU UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU

KRITERIJŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 3 d. Nr. V-111

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, 26.5 papunkčiu,

 

t v i r t i n Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                                             Audronė Pitrėnienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2016 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. V-111

 

MOKYMO NUOTOLINIU UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU

KRITERIJŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašas (toliau – aprašas) nustato mokinių, kurie mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, profesinio mokymo programų teorijos mokymo dalį, mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijus.

 

2. Mokymosi nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu formos ir mokinio mokymosi galimybės nustatytos Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

II SKYRIUS

MOKYMO NUOTOLINIU UGDYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU KRITERIJAI

 

3. Mokykla, organizuojanti mokymą nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu pagal aprašo 1 punkte nurodytas programas,  turi atitikti kriterijus (sąlygas), nustatytus aprašo 4–6 punktuose.

 

4. Mokykla valdo šiuos technologinius išteklius ir priemones:

 

4.1. administruoja ir mokinių mokymuisi naudoja virtualią mokymosi aplinką, kurioje yra šie komponentai arba jų atitikmenys:

 

4.1.1. mokinių ir mokytojų sąrašai;

 

4.1.2. pamokų, veiklų ir konsultacijų (jei jos skirtos) tvarkaraštis;

 

4.1.3. mokinių mokymosi pažangos ir pasiekimų, grįžtamojo ryšio fiksavimo erdvė (pvz., mokinių darbams ir kūriniams kaupti ir vertinti skirtas aplankas (e. portfelis) ir kt.);

 

4.1.4. elektroninis paštas;

 

4.1.5. bendradarbiavimo, diskusijų modulis;

 

4.1.6. apklausų modulis;

 

4.1.7. sinchroninės ir asinchroninės komunikacijos priemonės;

 

4.1.8. keitimosi failais (rinkmenomis) modulis;

 

4.1.9. skelbimų (naujienų, pranešimų) skyrius;

 

4.1.10. instrukcija vartotojui, kaip naudotis mokymo aplinkos komponentais;

 

4.1.11. kiti komponentai;

 

4.2. mokiniams, kurie mokosi nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, sudaryta galimybė naudotis tinkamomis informacinėmis kompiuterinėmis technologijomis, sudarančiomis sąlygas pasiekti bendrojo ugdymo bendrosiose programose, profesinio mokymo programose numatytų mokymosi pasiekimų.

 

5. Dalykinių ir bendrųjų kompetencijų visumai, taip pat profesinėms kompetencijoms ugdyti ir ugdytis naudojami šie ugdymo turinio ištekliai ir priemonės:

 

5.1. mokinių individualūs ugdymo planai;

 

5.2. kiti ugdymo turinio planavimo dokumentai (pvz., ilgalaikiai, trumpalaikiai planai);

 

 

 

5.3. mokymosi šaltiniai (įvairūs tekstai, kūriniai, konspektai, skaitmeniniai, interaktyvūs mokymosi objektai, elektroniniai vadovėliai, virtualūs bandymai, pateiktys, garso ir vaizdo medžiaga, sąvokų ir (arba) terminų žodynai, naudingos nuorodos ir kt.);

 

5.4. užduočių paketai (testai, projektiniai ir kiti užduočių rinkiniai): diagnostinio ir apibendrinamojo vertinimo užduotys, skaitmeninės, kūrybinės užduotys, problemų sprendimui ir mąstymo gebėjimams ugdyti skirtos užduotys, užduotys, pritaikytos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, turintiems mokymosi sunkumų, ir kitos užduotys; mokinių mokymosi pasiekimų patikrinimų (pvz., kontrolinių darbų ir kt.) tvarkaraštis;

 

5.5. mokinio mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimo ir įsivertinimo formos ir metodai: ugdymo(si) procese taikomas grįžtamasis, mokymąsi palaikantis ryšys, formuojamasis vertinimas derinamas su diagnostiniu ir kaupiamuoju vertinimu, mokiniai ir jų tėvai (globėjai, rūpintojai) informuojami apie mokymosi pažangą, organizuojamą mokymosi pagalbą ir kt.

 

6. Mokytojai, mokantys mokinius nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu, yra įvaldę virtualią mokymosi aplinką, kitas informacines komunikacines technologijas ir pritaiko jas ugdymo turiniui kurti, ugdymuisi planuoti ir organizuoti, mokinių mokymosi procesui bei pažangai stebėti ir vertinti, bendradarbiauti su kitais mokytojais ir švietimo pagalbos specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais).

 

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Mokyklos pasirengimo mokyti mokinius nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu atitiktį šiame apraše nurodytiems kriterijams vertina mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), savininkas.

 

8. Laikinai į užsienį išvykusius mokinius ar nuolat užsienyje gyvenančius asmenis nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu moko mokykla, jei savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), savininkas raštu yra suderinę su švietimo ir mokslo ministru.

 

 

________________________