LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2016 M. GEGUŽĖS 26 D. ĮSAKYMO NR. 1K-213 „DĖL DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR GRĄŽINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. vasario 27 d. Nr. 1K-62

Vilnius

 

 

1.   Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. gegužės 26 d. įsakymą Nr. 1K-213 „Dėl Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtinto Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašo priedą ir 5 punktą išdėstau taip:

 

„5.     Savivaldybės dalyvavimas įgyvendinant finansines priemones

Jei nuo 2014 m. iki projekto pabaigos nebuvo priimtas teigiamas finansinės priemonės fondo valdytojo arba fondo valdytojo atrinkto finansinio tarpininko sprendimas dėl finansavimo suteikimo savivaldybei ar savivaldybės kontroliuojamai įmonei įgyvendinant finansinę (-es) priemonę (-es), kai galutine naudos gavėja yra savivaldybė, savivaldybės kontroliuojama įmonė ar įstaiga.

100 proc.“

 

2.   Nustatau, kad:

2.1. šis įsakymas, išskyrus šio įsakymo 1.2 papunktį, įsigalioja 2019 m. kovo 1 d.;

2.2. šio įsakymo 1.2 papunktis įsigalioja 2019 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2016 m. gegužės 26 d.

įsakymu Nr. 1K-213

(Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2019 m. vasario 27 d. įsakymo Nr. 1K-62 redakcija) 

 

DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR GRĄŽINIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas), įgyvendinamų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – veiksmų programa), savivaldybių nuosavų lėšų indėlio, kuris turi būti naudojamas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti, finansavimo skiriant dotacijas, šių dotacijų grąžinimo tvarką ir grąžintinos sumos nustatymo metodiką.

2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

DOTACIJOS SKYRIMAS

 

3. Kai paraiška finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pateikiama įgyvendinančiajai institucijai, savivaldybė po einamųjų metų savivaldybės biudžeto patvirtinimo dienos, bet ne anksčiau kaip sausio 15 d., tačiau ne vėliau kaip lapkričio 30 d. ir ne vėliau kaip likus 6 mėnesiams iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, uždarajai akcinei bendrovei Viešųjų investicijų plėtros agentūrai (toliau – UAB VIPA) pateikia UAB VIPA nustatytos ir su Lietuvos Respublikos finansų ministerija suderintos formos prašymą skirti dotaciją, nurodydama, ar laikėsi Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 ar 4 dalyje nustatytų reikalavimų. Jei savivaldybė paskutiniais pasibaigusiais metais nesilaikė minėtų Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimų, prašymas skirti dotaciją atmetamas.

Jeigu prašymas skirti dotaciją UAB VIPA pateikiamas laikotarpiu nuo einamųjų metų gruodžio 1 d. iki ateinančių metų sausio 14 d. ar likus mažiau nei 6 mėnesiams iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, prašymas skirti dotaciją atmetamas.

4UAB VIPA per 20 darbo dienų nuo prašymo skirti dotaciją gavimo dienos įvertina, ar savivaldybei gali būti skiriama dotacija pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ 21 punkte nurodytus reikalavimus, parengia ir teikia Finansų ministerijai išvadą dėl dotacijos skyrimo. UAB VIPA ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie priimtą išvadą dėl dotacijos skyrimo (neskyrimo) kartu su motyvuotu paaiškinimu, jei dotacija neskiriama, informuoja savivaldybę.

5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 21.5.121.5.3 papunkčiuose nurodyta savivaldybės nuosavų lėšų indėlio suma apskaičiuojama pagal formulę Li = Pip · [K(5; 10; 15) · Nip + yip(5; 10; 15)], kur:

Li – i-osios savivaldybės nuosavų lėšų indėlio suma;

Pip – i-osios savivaldybės Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nurodytų pajamų be kintamosios gyventojų pajamų mokesčio dalies išlaidų pokyčiams kompensuoti (toliau – biudžeto įstatyme nurodytos pajamos) padidėjimo, palyginti su paskutinių pasibaigusių metų biudžeto įstatyme nurodytomis pajamomis, suma (toliau – padidėjimo suma);

Nip – i-osios savivaldybės pajamų (Pi) nuokrypis nuo visų savivaldybių vidutinių biudžeto įstatyme nurodytų pajamų (xvp), apskaičiuojamas pagal formulę Nip = (Pi – xvp) / xvp, kur Pi – i-osios savivaldybės biudžeto įstatyme nurodytos pajamos, xvp – visų savivaldybių vidutinės biudžeto įstatyme nurodytos pajamos;

yip(5; 10; 15) – i-osios savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalis procentais nuo biudžeto įstatyme nurodytų pajamų padidėjimo sumos, lygi 5, 10 arba 15, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 21.5.1–21.5.3 papunkčiuose;

K(5; 10; 15) – koeficientai, rodantys skirtumą tarp didžiausios ir mažiausios nuosavų lėšų indėlio procentinių dalių, kuriomis savivaldybė turi prisidėti nuo biudžeto įstatyme nurodytų pajamų padidėjimo sumos, apskaičiuojami pagal formules: K= yip(5) – 0; K10 = yip(10) – 5; K15 = yip(15) – 10.

6. UAB VIPA, teikdama Finansų ministerijai išvadą dėl dotacijos skyrimo, kartu su išvada pateikia informaciją apie vertinamas dotacijų paraiškas, nurodydama vertinamų paraiškų skaičių ir prašomą dotacijų sumą.

7. Finansų ministerija, atsižvelgdama į UAB VIPA išvadą dėl dotacijos skyrimo, priima sprendimą skirti dotaciją ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo UAB VIPA išvados dėl dotacijos skyrimo gavimo dienos. Apie priimtą sprendimą skirti dotaciją arba motyvuotą paaiškinimą, kodėl sprendimas skirti dotaciją nepriimamas, Finansų ministerija informuoja UAB VIPA ir savivaldybę per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo arba atsisakymo priimti sprendimą dienos.

8. Sutartį dėl dotacijos skyrimo (toliau – Sutartis) UAB VIPA ir savivaldybė pasirašo, kai yra pasirašyta projekto finansavimo sutartis. Apie pasirašytą projekto, kuriam reikalinga dotacija, finansavimo sutartį savivaldybė informuoja UAB VIPA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto finansavimo sutarties pasirašymo dienos. UAB VIPA pagal su Finansų ministerija suderintą formą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Finansų ministerijos sprendimo skirti dotaciją priėmimo dienos arba nuo savivaldybės informacijos apie pasirašytą projekto finansavimo sutartį gavimo dienos, jei sutartis pasirašyta vėliau, nei priimtas sprendimas skirti dotaciją, parengia ir savivaldybei pateikia sutarties projektą, nurodydama pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 darbo dienų. Savivaldybei per UAB VIPA nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios.

9. Sutartyje nurodoma konkreti savivaldybei skiriama dotacijos suma, jos išmokėjimo tvarka, sąlygos, kurių neįvykdžius dotacija ar jos dalis turi būti grąžinama, dotacijos grąžinimo tvarka, Sutarties keitimo ir nutraukimo sąlygos.

10. Informaciją apie pasirašytą Sutartį UAB VIPA savo interneto puslapyje paskelbia per 3 darbo dienas nuo pasirašytos Sutarties gavimo dienos.

11. Didžiausia galima skirti dotacijos suma negali viršyti savivaldybei tenkančios mažiausios projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – PFSA) nurodytos pareiškėjo ir (arba) partnerio privalomos prisidėti prie projekto tinkamų finansuoti išlaidų nuosavų lėšų dalies (toliau – mažiausia nuosavų lėšų dalis), iš jos atskaičius numatomas gauti grynąsias pajamas, apskaičiuotas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“. Numatomos gauti grynosios pajamos proporcingai atimamos iš pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų, apmokamų iš projekto vykdytojo lėšų, sumos pirmiausia atimant numatomų gauti grynųjų pajamų sumą iš privačių lėšų ir kitų viešųjų lėšų ir tik jeigu numatomų gauti grynųjų pajamų suma viršija privačias ir kitas viešąsias lėšas, atimant likusią pajamų sumą iš savivaldybės biudžeto lėšų.

12. UAB VIPA, teikdama Finansų ministerijai išvadas dėl dotacijų skyrimo, kartu teikia informaciją apie einamųjų ir artimiausių trejų metų valstybės biudžeto lėšų poreikį dotacijoms savivaldybių projektų nuosavam lėšų indėliui padengti.

13. Jei padidėja mažiausia savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalis, savivaldybė dėl papildomos dotacijos gali kreiptis į UAB VIPA Aprašo 3–12 punktuose nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

DOTACIJOS IŠMOKĖJIMAS

 

14. Kai įgyvendinančioji institucija patvirtina mokėjimo prašymą ir (arba) paraišką asignavimų valdytojui, UAB VIPA, per ES struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų posistemį (toliau – SFMIS2014) gavusi apie tai pranešimą, peržiūri informaciją apie įgyvendinančiosios institucijos patvirtintame mokėjimo prašyme nurodytą savivaldybei pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų sumą ir per 5 darbo dienas patvirtina dotacijos lėšomis mokėtiną sumą, apskaičiavusi ją pagal įgyvendinančiosios institucijos patvirtintų tinkamų finansuoti išlaidų sumai tenkančią iš dotacijos finansuojamų nuosavų lėšų dalį, ir Finansų ministerijai pateikia paraišką asignavimų valdytojui.

15. UAB VIPA, per SFMIS2014 gavusi pranešimą apie įgyvendinančiosios institucijos nustatytą savivaldybei tenkančią projekto netinkamų finansuoti išlaidų sumą, inicijuoja savivaldybei išmokėtos dotacijos sumos, tenkančios netinkamų finansuoti išlaidų nuosavų lėšų daliai, grąžinimą į nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą. Šios lėšos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo dienos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios dotacijos lėšos buvo išmokėtos. Išmokama dotacijos suma negali viršyti savivaldybei tenkančios pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų nuosavų lėšų dalies, iš jos atskaičius numatomas gauti grynąsias pajamas.

16. Per 5 darbo dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui iš UAB VIPA gavimo dienos Finansų ministerijos Veiklos valdymo departamentas (toliau – Veiklos valdymo departamentas) Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – NBFC) pateikia dotacijai išmokėti pagal gautą paraišką ir apskaitai tvarkyti reikalingus dokumentus. Per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos NBFC parengia ir Valstybės iždo departamentui pateikia mokėjimo paraišką dėl dotacijos lėšų pervedimo savivaldybei. Lėšas pagal mokėjimo paraiškas Valstybės iždo departamentas išmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų iš valstybės iždo sąskaitos išdavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus ketvirčiui per 5 darbo dienas Veiklos valdymo departamentas UAB VIPA ir Finansų ministerijos Investicijų departamento (toliau – Investicijų departamentas) nurodytais elektroninio pašto adresais informuoja UAB VIPA ir Investicijų departamentą apie išmokėtas lėšas.

17. Dotacija gali būti išmokėta tik toms projekto išlaidoms padengti, kurios buvo patirtos ne anksčiau nei prašymo skirti dotaciją pateikimo metais.

18. Išmokėjus visas einamųjų metų valstybės biudžete dotacijoms numatytas lėšas, gautose paraiškose nurodytos dotacijų sumos savivaldybėms bus išmokamos ateinančiais metais iš tų metų valstybės biudžete šiam tikslui patvirtintų asignavimų.

 

IV SKYRIUS

DOTACIJOS GRĄŽINIMAS

 

19. Įgyvendinus projektą, grąžintiną dotacijos sumą nustato UAB VIPA vadovaudamasi Aprašo priede nustatyta vertinimo metodika. Savivaldybė ne vėliau kaip per 14 darbo dienų po projekto įgyvendinimo dienos pateikia UAB VIPA dokumentus, kuriais pagrindžiamas kriterijų reikšmių pasiekimas. Atlikusi savivaldybės ir projekto atitikties Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 22 punkte nustatytiems kriterijams vertinimą, UAB VIPA per 20 darbo dienų nuo pagrindimo dokumentų gavimo dienos priima sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos dydžio ir jos grąžinimo grafiko ir apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja raštu savivaldybę ir Finansų ministeriją. Savivaldybė, per Savivaldybių dotacijų ir grąžinamosios subsidijos informacinę sistemą gavusi grąžintinos dotacijos sumos grąžinimo grafiką, jį pasirašo per 5 darbo dienas nuo grafiko gavimo dienos. Jei savivaldybė nevykdo šiame punkte nurodytų įsipareigojimų, UAB VIPA sudaro visos savivaldybei išmokėtos dotacijos sumos grąžinimo grafiką ir apie tai informuoja savivaldybę ir Finansų ministeriją.

20. Bendra grąžintina dotacijos suma negali viršyti visos projektui įgyvendinti išmokėtos dotacijos sumos.

21. Dotacija grąžinama du kartus per metus pradedant ją grąžinti ateinančiais metais po projekto įgyvendinimo pabaigos iki einamųjų metų birželio 30 dienos ir gruodžio 10 dienos.

22. Grąžinamos dotacijos lėšos pervedamos į dotacijos grąžinimo grafike nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą, o iš jos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo dienos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios dotacijos lėšos buvo išmokėtos. Savivaldybė UAB VIPA ir Veiklos valdymo departamento nurodytais elektroninio pašto adresais informuoja UAB VIPA ir  Veiklos valdymo departamentą apie atliktą lėšų pervedimą per 5 darbo dienas. Pasibaigus ketvirčiui per 5 darbo dienas Veiklos valdymo departamentas UAB VIPA ir Investicijų departamento nurodytais elektroninio pašto adresais informuoja UAB VIPA ir Investicijų departamentą apie grąžintas lėšas.

23. Jeigu įgyvendinus projektą nustatoma netinkamų finansuoti išlaidų, įgyvendinančioji institucija apie netinkamų finansuoti išlaidų sumą ir jai tenkančią savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalį informuoja UAB VIPA per SFMIS2014, jei yra tokios funkcinės galimybės, arba kitais informacijos perdavimo būdais. UAB VIPA, jeigu yra priimtas sprendimas dėl dotacijos grąžintinos sumos dydžio, patikslina grąžinimo grafiką, atitinkamai padidindama dotacijos grąžintiną sumą. Jeigu sprendimas dėl dotacijos grąžintinos sumos dydžio nebuvo priimtas, UAB VIPA priima sprendimą dėl dotacijos grąžintinos sumos, susijusios su nustatytomis netinkamomis finansuoti išlaidomis, dydžio ir grąžinimo grafiko ir apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja raštu savivaldybę.

24. Jeigu įgyvendinus projektą UAB VIPA nustato, kad išmokėta dotacijos suma viršija mažiausią nuosavų lėšų dalį, ji inicijuoja viršijančios dotacijos sumos grąžinimą į Finansų ministerijos sąskaitą. Šios lėšos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo dienos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios dotacijos lėšos buvo išmokėtos. Šiame punkte nustatytu atveju išmokėtą dotaciją savivaldybė turi grąžinti į Finansų ministerijos sąskaitą pagal UAB VIPA sudarytą grafiką Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka.

25. Jeigu UAB VIPA nustato, kad finansiniai įsipareigojimai, susiję su dotacijos grąžinimu, yra nevykdomi ilgiau negu 30 darbo dienų, apie tai ji raštu informuoja savivaldybę ir numato papildomą ne ilgesnį kaip 30 darbo dienų dotacijos grąžinimo terminą. Jeigu ir po papildomo termino savivaldybės administracija negrąžina dotacijos, UAB VIPA imasi veiksmų dėl lėšų išieškojimo, vadovaudamasi mutatis mutandis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.

26. Savivaldybei nevykdant Aprašo 19, 21 ir 24 punktuose nurodytų įsipareigojimų, visų savivaldybei skirtų dotacijų mokėjimai stabdomi, o naujus prašymus skirti dotacijas UAB VIPA šiuo pagrindu atmeta, kol bus įvykdyti nurodyti įsipareigojimai.

_______________

 

Dotacijų skyrimo savivaldybėms tvarkos aprašo

priedas

 

GRĄŽINTINOS DOTACIJOS SUMOS NUSTATYMO METODIKA

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus paaiškinimai ir reikšmė

 

Kriterijaus reikšmingumas*

1.  Projekto poveikis savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidų sumažėjimui arba pajamų padidėjimui

Savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidoms priskiriamos darbo užmokesčio, energinių išteklių, eksploatacinės, kanceliarinės, prekių, paslaugų pirkimo išlaidos ir kitos kasmet patiriamos veiklos išlaidos (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti), kurių patyrimas yra tiesiogiai susijęs su įgyvendinamu iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamu projektu (toliau – projektas), tačiau neapima paties projekto išlaidų. Pajamos apima bet kokias savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų gaunamas pajamas, kurios tiesiogiai susijusios su įgyvendinamu projektu. Vertinant išlaidų sumažėjimą arba pajamų padidėjimą apskaičiuojamos grynosios pajamos, kurios yra lygios dėl projekto įgyvendinimo padidėjusių pajamų ir sumažėjusių išlaidų skirtumui.

Jeigu projektui įgyvendinti buvo rengiamas investicijų projektas, vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros patvirtinta Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir/ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (skelbiama Finansų ministerijos interneto svetainėje www.finmin.lrv.lt ir interneto svetainės www.ppplietuva.lt skiltyje „Teisinė ir metodinė informacija“), pajamų ir išlaidų pokyčiai vertinami pagal pateiktą investicijų projekto informaciją. Jeigu investicijų projektas nebuvo rengiamas, kriterijus vertinamas pagal savivaldybės pateiktą informaciją apie prognozuojamus išlaidų ir pajamų srautus 5 metų laikotarpiui įgyvendinus projektą.

 

Jei įgyvendinus projektą nepasiekiamas savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidų sumažėjimas ir (arba) nepasiekiamas pajamų padidėjimas, t. y. bendrai grynųjų pajamų padidėjimas, tiesiogiai susijęs su įgyvendinamu projektu, tai grąžintina dotacijos suma nustatoma taip:

·          jei grynosios pajamos padidėja 95 proc. ar daugiau, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 75 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 95 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 20 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 50 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 75 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 40 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 25 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 50 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 60 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 25 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 80 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 0 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 5 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

20 proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Darbo vietų kūrimas ir privačių investicijų pritraukimas

Akcinė bendrovė Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – UAB VIPA) sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos priima įvertinusi projekto pabaigos metais:

a) projekto prisidėjimą prie privačių investicijų pritraukimo; Privačios investicijos – privačių juridinių asmenų materialusis, nematerialusis ir finansinis turtas, kuris investuojamas siekiant iš investavimo objekto gauti pelno (pajamų), socialinį rezultatą (švietimo, kultūros, mokslo, sveikatos ir socialinės apsaugos bei kitose panašiose srityse) arba užtikrinti valstybės funkcijų įgyvendinimą. Taip pat įskaičiuojamos ir planuojamos pritraukti privačios investicijos, jeigu yra pasirašyti konkretūs susitarimai su privačiais investuotojais.

Savivaldybė turi pagrįsti, kaip įgyvendinus projektą prisidėta prie privačių investicijų pritraukimo. Įgyvendinus projektą, grąžintinų lėšų dydis nustatomas remiantis faktiniu kiekybinių rodiklių reikšmių pasiekimu:

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 25 proc. ir daugiau projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 15 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 25 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 20 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 10 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 15 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 40 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 10 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 60 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro daugiau kaip 0 proc., bet ne daugiau kaip 5 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 80 proc. koeficientas;

·          jei įgyvendinus projektą privačių investicijų nepritraukiama, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

 

10 proc.

b) projekto prisidėjimą prie naujų darbo vietų kūrimo.

Į šio rodiklio vertinimą neįskaičiuojamos projekto veikloms vykdyti naujai sukurtos darbo vietos. Darbo vietos gali būti visos darbo dienos, ne visos darbo dienos arba sezoninės. Sezoninės ir ne visos darbo dienos darbo vietos turi būti konvertuojamos į visos darbo dienos ekvivalentus.

Savivaldybė turi pagrįsti, kaip įgyvendinus projektą prisidėta prie naujų darbo vietų sukūrimo. Įgyvendinus projektą, grąžintinų lėšų dydis nustatomas remiantis faktiniu kiekybinių rodiklių reikšmių pasiekimu:

·          jei projekto įgyvendinimo metu  sukuriama daugiau nei 1,25 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama 1 darbo vieta ar daugiau, bet ne daugiau kaip 1,25 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 20 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu  sukuriama 0,75 ar daugiau darbo vietų, bet ne daugiau kaip 1 darbo vieta už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 40 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu  sukuriama 0,5 ar daugiau darbo vietų, bet ne daugiau kaip 0,75 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 60 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama daugiau kaip 0 darbo vietų, bet ne daugiau kaip 0,5 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 80 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu  nesukuriama darbo vietų, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

 

10 proc.

3.  Savivaldybės nuosavo indėlio dalis

Jei įgyvendinus projektą projekto pabaigos metais visų įgyvendinamų ir planuojamų įgyvendinti (pateiktas projektinis pasiūlymas dėl regiono projektų įgyvendinimo, pateikta paraiška finansuoti projektą arba priimtas sprendimas finansuoti projektą) projektų, prie kurių įgyvendinimo savivaldybė prisideda nuosavomis lėšomis, nuosavo indėlio, kurį sudaro savivaldybės turimos ar skolintos lėšos, numatyto visam projektų įgyvendinimo laikotarpiui, dalies santykis nuo visų įgyvendinamų ir planuojamų įgyvendinti projektų ES struktūrinių fondų lėšomis tinkamų finansuoti išlaidų yra mažesnis nei 15 proc., grąžinama atitinkama dotacijos dalis:

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 15 ir daugiau procentų, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 10 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 15 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 5 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 10 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 30 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 2,5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 5 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 50 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 0 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 2,5 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

 

10 proc.

4.  Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimai

Savivaldybė kartu su dokumentais, kuriais pagrindžiamas dotacijos grąžinimo kriterijų reikšmių pasiekimas, UAB VIPA nurodo, ar laikėsi Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 ar 4 dalyje nustatytų reikalavimų. Jei savivaldybė paskutiniais pasibaigusiais metais įgyvendinus projektą nesilaikė minėtų Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimų, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas. UAB VIPA patikrina, ar savivaldybės nurodyta informacija apie minėtų Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo reikalavimų laikymąsi atitinka Valstybės kontrolės atliktą savivaldybių fiskalinės drausmės vertinimą, pateiktą interneto svetainėje www.ifi.lt.

50 proc.

5.  Savivaldybės dalyvavimas įgyvendinant finansines priemones

Jei savivaldybė nuo 2014 m. iki projekto pabaigos nedalyvauja ir nedalyvavo (nėra arba nebuvo pasirašyta finansavimo sutarčių, nėra ar nebuvo priimto savivaldybės tarybos sprendimo dėl finansinių priemonių projektų įgyvendinimo) įgyvendinant kvartalų energinio efektyvumo didinimo programą arba finansines priemones, kurių galutine naudos gavėja yra savivaldybė, savivaldybės įmonė ar įstaiga.

100 proc.

 

* Grąžintina dotacijos suma apskaičiuojama pagal formulę , kur:

1) GS – grąžintina dotacijos suma;

2) S – skirtos dotacijos dydis;

3) Kn – atlikus vertinimą gauta 1–4 vertinimo kriterijų reikšmė;

4) Rn – vertinimo kriterijaus reikšmingumas.

Jeigu savivaldybė atitinka penktojo kriterijaus reikšmę, kiti kriterijai nevertinami ir grąžinama 100 proc. dotacijos sumos. Jeigu savivaldybė neatitinka penktojo kriterijaus reikšmės, grąžinama dotacijos suma nustatoma pagal 1–4 kriterijus taikant nurodytą formulę.

____________________________