LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.3.3-ESFA-V-711 PRIEMONĖS „MOKSLININKŲ IR KITŲ TYRĖJŲ GEBĖJIMŲ STIPRINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO

 

 

 

 

2016 m. balandžio 14 d. d. Nr.  V-326

Vilnius

 

 

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,

 

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.3.3-ESFA-V-711 priemonės „Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                     Audronė Pitrėnienė

 

 

 

SUDERINTA

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos   2015 m. gruodžio 11 d. raštu

 

Nr. ((24.39)-5K-1523671)-6K-1509139

 

SUDERINTA

Europos socialinio

fondo agentūros

 

2015 m. rugpjūčio 19 d. raštu Nr. SB-2015-00386

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2016 m. balandžio 14d. įsakymu Nr. V-326

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 9 PRIORITETO „VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ POTENCIALO DIDINIMAS“ 09.3.3-ESFA-V-711 PRIEMONĖS „MOKSLININKŲ IR KITŲ TYRĖJŲ GEBĖJIMŲ STIPRINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 2

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.3.3-ESFA-V-711 priemonės „Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8  d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.3.3-ESFA-V-711 priemonės „Mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų stiprinimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. V-380 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinio stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.3. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymą;

2.4. Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. V-579 „Dėl Valstybinės studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros 2013–2020 metų plėtros programos 2013–2015 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – SMTEP veiksmų planas);

2.5. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. V-1219 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas);

2.6. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Lietuvos mokslo tarybos ir Lietuvos mokslų akademijos ekspertai, mokslininkai - tai ekspertai, kurie yra įtraukti į Lietuvos mokslo tarybos ir / ar Lietuvos mokslų akademijos ekspertų duomenų bazę ir/ar turi mokslinį laipsnį.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 7 398 980,00 Eur (septinių milijonų trijų šimtų devyniasdešimt aštuonių tūkstančių devynių šimtų aštuoniasdešimties eurų 00 ct) Europos socialinio fondo (toliau - ESF) lėšų. Priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo Ministerija turi teisę šiame punkte nurodytas sumas padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių.

9. Priemonės tikslas – stiprinti mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimus ir kompetencijas ir gerinti jų darbo sąlygas mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) srityje.

10. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

10.1. Lietuvos mokslo tarptautiškumo didinimas;

10.2. mokslininkų ir kitų tyrėjų gebėjimų komercinti MTEP rezultatus stiprinimas; žinių, inovacijų ir technologijų perdavimas, MTEP veiklos rinkodara;

10.3. Lietuvos mokslo ir studijų sistemos ekspertinių institucijų ekspertų kvalifikacijos tobulinimas;

10.4. mokslo bendradarbiavimo žemėlapio sukūrimas.

11. Aprašo 10 punkte nurodytų veiklų tikslai:

11.1. pagal Aprašo 10.1 papunktį remiamos veiklos tikslas – užtikrinti tarptautinių Lietuvos susitarimų ir įsipareigojimų MTEP srityje vykdymą bei pagerinti dalyvavimo tarptautinėse MTEP programose rezultatus;

11.2. pagal Aprašo 10.2 papunktį remiamos veiklos tikslas – ugdyti mokslininkų ir kitų tyrėjų, mokslo ir studijų institucijų gebėjimus identifikuoti moksliniams tyrimams reikalingas paslaugas ir komercinti MTEP rezultatus bei organizuoti bendrą MTEP rinkodarą;

11.3. pagal Aprašo 10.3 papunktį remiamos veiklos tikslas – Lietuvos mokslo sistemos ekspertinių institucijų ekspertų kvalifikacijos gerinimas;

11.4. pagal Aprašo 10.4 papunktį remiamos veiklos tikslas – sukurti tarptautinio bendradarbiavimo moksle žemėlapį, siekiant nustatyti Lietuvos mokslo potencialą tarptautiniame kontekste ir sustiprinti Lietuvos tyrėjų pajėgumus vykdyti aukšto lygio MTEP veiklas.

12. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą (-us) numatoma sudaryti 2016 m. II ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

13. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai ir partneriai yra:

13.1. pagal Aprašo 10.1 papunktyje įvardintą remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra Lietuvos mokslo taryba, galimas partneris yra Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra;

13.2. pagal Aprašo 10.2 papunktyje įvardintą remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, galimi partneriai yra mokslo ir studijų institucijos bei valstybiniai mokslinių tyrimų institutai;

13.3. pagal Aprašo 10.3 papunktyje įvardintą remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra Lietuvos mokslo taryba, galimi partneriai yra Lietuvos mokslų akademija;

13.4. pagal Aprašo 10.4 papunktyje įvardintą remiamą veiklą galimas pareiškėjas yra Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras.

14. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) ir partneriu negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

15. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

16. Projektas turi atitikti specialųjį projektų atrankos kriterijų – SMTEP veiksmų plano nuostatas. Vertinama, ar projekto veiklos ir pareiškėjas atitinka bent vieną iš SMTEP veiksmų plano 1.1.2.5, 2.1.2.1, 2.1.2.2, 2.1.3.9, 2.2.1.1, 2.2.1.2, 2.3.2.1, 2.3.2.2, 2.5.3.2, 3.1.1.1, 3.2.1.1, 2.4.2, 3.2.2 papunkčiuose nurodytų veiksmų ir prie veiksmų nurodytą pareiškėją.

17. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

18. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė:

18.1. pagal Aprašo 10.1 papunktyje nurodytą veiklą turi būti ne ilgesnė kaip 40 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos;

18.2. pagal Aprašo 10.2 papunktyje nurodytą veiklą turi būti ne ilgesnė kaip 39 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos;

18.3. pagal Aprašo 10.3 papunktyje nurodytą veiklą turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos;

18.4. pagal Aprašo 10.4 papunktyje nurodytą veiklą turi būti ne ilgesnė kaip 60 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos.

19. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, ne vėliau nei iki 2023 m. rugsėjo 1 d. ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

20. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai. Jei projekto veiklos vykdomos ne ES valstybėse narėse, tokių veiklų išlaidos neturi viršyti 3 procentų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Pagal Aprašo 10.2 papunktyje nurodytą remiamą veiklą atliekami veiksmai ne ES valstybėse narėse gali siekti iki 6 procentų nuo Aprašui skiriamo finansavimo vertės, t. y. iki 443 938,80 Eur (keturių šimtų keturiasdešimt trijų tūkstančių devynių šimtų trisdešimt aštuonių eurų 80 ct).

21. Tinkama (-os) projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) yra:

21.1. pagal Aprašo 10.1 papunktyje nurodytą remiamą veiklą – mokslininkai ir kiti tyrėjai, mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai;

21.2. pagal Aprašo 10.2 papunktyje nurodytą remiamą veiklą – mokslininkai ir kiti tyrėjai, mokslo ir studijų institucijų darbuotojai, ekspertinių ir koordinavimo institucijų ekspertai ir darbuotojai, mokslo ir studijų politiką formuojančių ir įgyvendinančių institucijų darbuotojai;

21.3. pagal Aprašo 10.3 papunktyje nurodytą remiamą veiklą – Lietuvos mokslo tarybos ir Lietuvos mokslų akademijos ekspertai, mokslininkai;

21.4. pagal Aprašo 10.4 papunktyje nurodytą remiamą veiklą – mokslininkai ir kiti tyrėjai, mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai.

22. Projektais, planuojamais pagal Aprašo numatomas finansuoti veiklas, turi būti siekiama visų toliau išvardintų stebėsenos rodiklių, patvirtintų Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše (stebėsenos rodikliai P.S.393, P.S.395), kuris paskelbtas http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-veiksmu-programos-stebesenos-rodikliu-skaiciavimo-aprasas, ir Priemonių įgyvendinimo plane (stebėsenos rodikliai P.N.705, P.N.710), kuris paskelbtas http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/lietuvos-respublikos-svietimo-ir-mokslo-ministro-2015-m-balandzio-23-d-isakymas-nr-v-380-del-2014-2020-m-europos-sajungos-fondu-investiciju-veiksmu-programos-prioriteto-igyvendinimo-priemoniu-igyvendinimo-plano-ir-nacionalinio-stebesenos-rodikliu-skaici, bei pasiekiama toliau nurodytų jų minimalių siektinų reikšmių:

22.1. projektui, planuojamam pagal Aprašo 10.1 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

22.1.1. produkto rodiklis „Į užsienį panaudojant ESF investicijas tobulinti profesinių žinių išvykę tyrėjai“ (rodiklio kodas P.S.393). Minimali siektina reikšmė – 70 tyrėjų; tarpinė siektina reikšmė iki 2018 m. birželio 1 d. – 40 tyrėjų;

22.1.2. produkto rodiklis „Mokslo ir studijų institucijų administracijos darbuotojai, kurie dalyvavo ESF veiklose“ (rodiklio kodas P.N.705). Minimali siektina reikšmė – 20 tyrėjų; tarpinė siektina reikšmė iki 2018 m. birželio 1 d. – 15 tyrėjų;

22.2. Projektui, planuojamam pagal Aprašo 10.2 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

22.2.1. produkto rodiklis „Į užsienį panaudojant ESF investicijas tobulinti profesinių žinių išvykę tyrėjai“ (rodiklio kodas P.S.393). Minimali siektina reikšmė – 60 tyrėjų; tarpinė siektina reikšmė iki 2018 m. birželio 1 d. – 20 tyrėjų;

22.2.2. produkto rodiklis „Tyrėjai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ (rodiklio kodas P.S.395). Minimali siektina reikšmė – 100 tyrėjų; tarpinė siektina reikšmė iki 2018 m. birželio 1 d. – 20 tyrėjų;

22.3. Projektui, planuojamam pagal Aprašo 10.3 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

22.3.1. produkto rodiklis „Tyrėjai, kurie dalyvavo ESF veiklose, skirtose mokytis pagal neformaliojo švietimo programas“ (rodiklio kodas P.S.395). Minimali siektina reikšmė – 70 tyrėjų; tarpinė siektina reikšmė iki 2018 m. birželio 1 d. – 14 tyrėjų;

22.4. Projektui, planuojamam pagal Aprašo 10.4 papunktyje numatomą finansuoti veiklą:

22.4.1. produkto rodiklis „Sukurtas mokslo bendradarbiavimo žemėlapis“ (rodiklio kodas P.N.710). Minimali siektina reikšmė – 1 žemėlapis.

23. Projekto parengtumo reikalavimai nėra taikomi.

24. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

25. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

26. Pagal  Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama.

 

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

27. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios patvirtintos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtos ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

28. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra:

28.1. pagal Aprašo 10.1 papunktyje remiamą veiklą 1 737 720,00 Eur (vienas milijonas septyni šimtai trisdešimt septyni tūkstančiai septyni šimtai dvidešimt eurų 00 ct);

28.2. pagal Aprašo 10.2 papunktyje remiamą veiklą 2 475 440,00 Eur (du milijonai keturi šimtai septyniasdešimt penki tūkstančiai keturi šimtai keturiasdešimt eurų 00 ct);

28.3. pagal Aprašo 10.3 papunktyje remiamą veiklą 1 737 720,00 Eur (vienas milijonas septyni šimtai trisdešimt septyni tūkstančiai septyni šimtai dvidešimt eurų 00 ct);

28.4. pagal Aprašo 10.4 papunktyje remiamą veiklą 1 448 100,00 Eur (vienas milijonas keturi šimtai keturiasdešimt aštuoni tūkstančiai vienas šimtas eurų 00 ct).

29. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

30. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

31. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

32. Jei vykdoma Aprašo 10.2 arba 10.3 papunktyje nurodyta veikla, projekto vykdytojas prie projekto įgyvendinimo turi prisidėti savo, partnerių ir (arba) trečiųjų šalių darbuotojų – mokymų dalyvių darbo užmokesčiu, kuris darbuotojams mokamas už dalyvavimo mokymuose laiką (išskyrus tų darbuotojų, kurių darbo užmokestis ar jo dalis finansuojama iš ES struktūrinės, kitos ES ir tarptautinės finansinės paramos). Dalyvių darbo užmokesčio suma, įvertinus paraiškoje pateiktą informaciją, nustatoma projekto sutartyje. Projekto įgyvendinimo metu ši išlaidų suma nėra keičiama, padidėjus / sumažėjus dalyvių skaičiui, mokymų trukmei ar mokymų skaičiui.

33. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

34. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

Išlaidų katego-rijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti.

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

5.

Projekto vykdymas

Tinkama finansuoti.

Projekto veikloms Lietuvoje vykdyti (vykdančiojo personalo komandiruotės, dalyvių kelionės ir komandiruotės) reikalingos transporto išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius. Įkainiai nustatomi vadovaujantis 2015 m. balandžio 24 d. atliktu tyrimu „Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita“. Ši ataskaita skelbiama http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai.

 

Projekto veikloms vykdyti reikalingos užsienio komandiruočių ir stažuočių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius. Įkainiai nustatomi vadovaujantis Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių apskaičiavimo tyrimo ataskaita, patvirtinta Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. V-191 „Dėl Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių apskaičiavimo tyrimo ataskaitos patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais). Ši ataskaita skelbiama http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/moksliniu-isvyku-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-apskaiciavimo-tyrimo-ataskaita-1.

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projektų taisyklių 37 skirsnį.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama pagal Projektų taisyklių 10 priedą.

Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, skelbiama adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.

 

35. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.

36. Išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius, turi atitikti šias nuostatas:

36.1. pagal fiksuotuosius įkainius apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį;

36.2. projektų, kuriems išlaidas numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius, išlaidos apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas projekto kiekybinis rezultatas. Dokumentai, reikalingi pateikti dėl fiksuotųjų įkainių kiekybinių rezultatų pasiekimo, nurodomi projekto sutartyje.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

37. Galimi pareiškėjai turi pateikti Ministerijai projektinį pasiūlymą pagal formą, nustatytą Valstybės projektų atrankos tvarkos apraše. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos.

38. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priims sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką finansuoti projektą.

39. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas/Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.

40. Pareiškėjas pildo paraiškos formą ir teikia ją per Iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), o jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.

41. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 41.1–41.2 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „Paraiškų priedų formos“):

41.1. Partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais, t. y. prie paraiškos turi būti pridedama kiekvieno partnerio pasirašyta deklaracija, kad visi partneriai yra susipažinę su teikiamu projektu, savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);

41.2. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą.

42. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše.

43. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

44. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

45. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

46. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.

47. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu (jei nėra įdiegtos DMS funkcinės galimybės).

48. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Apraše ir Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jei atitinkamos DMS funkcinės galimybės nėra įdiegtos) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

49. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

50. Sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

51. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS (arba raštu, jei atitinkamos DMS funkcinės galimybės nėra įdiegtos) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.

52. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.

53. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

54. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas vienu iš žemiau nurodytų būdų, priklausomai nuo to, kokią šio dokumento formą pasirenka projekto vykdytojas:

54.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

54.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

55. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

56. Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

57. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

_________________________