ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. gegužės 24 d. Nr. A-824

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 punktu, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1-110 „Dėl Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipinius nuostatų patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Šiaulių miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisijos nuostatus (pridedama).

2.  L a i k a u  netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. gegužės 4 d. įsakymą Nr. A-514 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais jo pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Antanas Bartulis


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2021 m. gegužės 24 d.

įsakymu Nr. A-824

 

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ekstremalių situacijų

komisijOS nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ekstremalių situacijų komisijos nuostatai reglamentuoja šios komisijos (toliau – ESK) sudėtį, tikslus, funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką.

2. Savivaldybės ESK – iš Savivaldybės tarybos narių, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, turinčių teisę spręsti atstovaujamos institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius, sudaroma nuolatinė komisija, koordinuojanti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, valdymą, likvidavimą ir padarinių šalinimą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje.

3. Pagrindiniai Savivaldybės ESK steigimo tikslai – pasirengti greitai ir efektyviai valdyti savivaldybės teritorijoje gresiančią ir (ar) susidariusią ekstremaliąją situaciją bei šalinti jos padarinius savivaldybėje esančiomis civilinės saugos sistemos pajėgomis ir naudojant savivaldybėje turimus arba iš kitų savivaldybių gautus materialinius išteklius.

4. Savivaldybės ESK savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos sistemos veiklą.

5. Savivaldybės ESK sudėtį ir nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

6. Savivaldybės ESK priimti sprendimai privalomi visoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams, dalyvaujantiems likviduojant savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją ir šalinant jos padarinius.

 

II. savivaldybės ESK funkcijos

 

7. Savivaldybės ESK vykdo šias funkcijas:

7.1. ne rečiau kaip kartą per metus aptaria savivaldybės civilinės saugos sistemos būklę, vertina savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimą reaguoti į ekstremaliąsias situacijas ir imasi priemonių šiam pasirengimui gerinti;

7.2. svarsto Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui;

7.3. svarsto savivaldybės pavojingojo objekto išorės avarinį (-ius) planą (-us) ir teikia jį (juos) tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui;

7.4. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos skelbimo ir atšaukimo;

7.5. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl Savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, skiriamo vadovauti visoms civilinės saugos sistemos pajėgoms, dalyvaujančioms likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, kandidatūros;

7.6. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai, savivaldybės lygio civilinės saugos pratybų metu arba esant būtinybei sustiprinti civilinės saugos sistemos parengtį, teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl antro (sustiprinto) ir trečio (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygių skelbimo ir atšaukimo;

7.7. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės gyventojų evakavimo iš teritorijų, kuriose gali kilti didelis pavojus jų gyvybei ir (ar) sveikatai;

7.8. priima sprendimus, reikalingus savivaldybėje gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai valdyti;

7.9. teikia visuomenei informaciją apie savivaldybėje gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, padarinių šalinimą ir vykdomas priemones gyventojų ir turto apsaugai užtikrinti;

7.10. atsižvelgdama į gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ar mastą, teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos sušaukimo;

7.11. teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl valstybės rezervo civilinės saugos priemonių atsargų naudojimo ekstremaliųjų situacijų metu;

7.12. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III. SAVIVALDYBĖS ESK TEISĖS

 

8. Savivaldybės ESK, vykdydama jai pavestas funkcijas ir pareigas, turi teisę:

8.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją savivaldybės civilinės saugos parengties, pajėgų ir išteklių, įskaitant maisto ir kitų būtiniausių prekių atsargas, klausimais, taip pat – informaciją apie Savivaldybės ESK priimtų sprendimų įgyvendinimą;

8.2. svarstyti Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių planą;

8.3. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai, priimti sprendimą, įpareigojantį Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro koordinatorių sušaukti Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro atitinkamą grupę;

8.4. priimti sprendimus dėl gelbėjimo ir neatidėliotinų darbų organizavimo ir pavesti juos vykdyti miesto savivaldybės teritorijoje esančioms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams;

8.5. prireikus kviestis Lietuvos ūkio ir mokslo specialistus pavojingųjų objektų veiklos ekspertizės atlikti, avarijų bei stichinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijos patikslinti ir darbų vykdyti;

8.6. teikti Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl prašymo gretimos (gretimų) savivaldybės (savivaldybių) pagalbos gyventojams evakuoti, gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, kai savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių nepakanka;

8.7. ekstremaliosios situacijos padariniams lokalizuoti ir šalinti, gelbėjimo darbams atlikti panaudoti visas savivaldybės teritorijoje esančias pajėgas ir materialinius išteklius;

8.8. teisės aktų nustatyta tvarka prašyti leidimo panaudoti valstybės rezervo civilinės saugos priemones;

8.9. priimti sprendimus dėl ūkio subjektų ir kitų įstaigų turimų materialinių išteklių pasitelkimo neatidėliotinais atvejais;

8.10. priimti sprendimus dėl gyventojų pasitelkimo atlikti privalomus darbus, būtinus ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti.

 

IV. savivaldybės ESK darbo organizavimas

 

9. Savivaldybės ESK darbui vadovauja pirmininkas – Savivaldybės administracijos direktorius, kuriam negalint eiti pareigų, ESK pirmininko pareigas atlieka asmuo, einantis Savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 5 dalį.

10. Savivaldybės ESK pirmininkas:

10.1.  Savivaldybėje gresiant įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai arba jiems susidarius, sušaukia skubius, neeilinius posėdžius ir organizuoja komisijos darbą. Pagal gresiančio ar susidariusio įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos pobūdį į skubius neeilinius posėdžius kviečiami Savivaldybės ESK nariai darbo metu turi  susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis kaip galima greičiau;

10.2. ne rečiau kaip vieną kartą per kalendorinių metų ketvirtį šaukia ESK prevencinį planinį  (toliau – planinis) posėdį. Planinis ar skubus, neeilinis posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai savivaldybės ESK narių. Savivaldybės ESK nariai posėdžio pradžioje įspėjami dėl posėdyje daromo garso įrašo.

11. Savivaldybės ESK pirmininko sprendimu, jei dėl ypatingų ekstremaliosios situacijos sąlygų (dėl paskelbto karantino ir kt.) Savivaldybės ESK posėdžiai negali vykti komisijos nariams dalyvaujant fiziškai, posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu, naudojant elektroninį, telekomunikacijų ar interneto ryšį.

12. Savivaldybės ESK sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra Savivaldybės ESK pirmininko (asmens, einančio Savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas) balsas.

13. Savivaldybės ESK posėdžio eiga fiksuojama garso įrašu. Garso įrašo darymo tikslai – surašyti tikslų Savivaldybės ESK protokolą arba Savivaldybės ESK sprendimų užfiksavimas tais atvejais, kai rašytinis protokolas nerengiamas. Kiekvieno Savivaldybės ESK posėdžio pradžioje turi būti nurodyta, kokiu tikslu bus daromas garso įrašas. Savivaldybės ESK posėdžių protokolus arba informacines pažymas pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Posėdžiai protokoluojami vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės dokumentų valdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės administracijos direktorius 2020-07-24 įsakymu Nr. A-984 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės dokumentų valdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Asmens duomenų tvarkymo Šiaulių miesto savivaldybės administracijoje taisyklėmis, patvirtintomis Savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. A-664 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo Šiaulių miesto savivaldybės administracijoje taisyklių patvirtinimo“.

14. Savivaldybės ESK nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas, jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.

15. Į Savivaldybės ESK posėdį gali būti kviečiami ir kiti asmenys.

16. Savivaldybės ESK pirmininkas:

16.1. vadovauja komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą;

16.2. šaukia planinius ir skubius, neeilinius posėdžius, tvirtina jų darbotvarkes;

16.3. kontroliuoja, kaip Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras vykdo Savivaldybės ESK sprendimus;

16.4. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

17. Savivaldybės ESK priimtų sprendimų dėl įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centras.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Savivaldybės ESK posėdžių protokolai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

 

_________________

part_b4a7f6bdccee4c6bb13cca54daf2d72b_end