LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO IR APLINKOS MINISTRO 2004 M. RUGSĖJO 15 D. ĮSAKYMO NR. 3D-518/D1-490 „DĖL ŽEMĖTVARKOS SCHEMŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. liepos 28 d. Nr. 3D-479/D1-440

Vilnius

 

1. P a k e i č i a m e Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymą Nr. 3D-518/D1-490 „Dėl Žemėtvarkos schemų rengimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiame preambulę ir ją išdėstome taip:

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 37 straipsnio 10 dalimi, 38 straipsniu ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 30 straipsnio 8 dalimi,“.

2. P a k e i č i a m e nurodytu įsakymu patvirtintas Žemėtvarkos schemų rengimo taisykles:

2.1. Papildome 11 punktu ir jį išdėstome taip:

11. Žemėtvarkos schemos rengiamos ir su planavimu susiję kiti veiksmai atliekami automatizuotai per Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinę sistemą (toliau – ŽPDRIS) (interneto tinklalapio adresas – www.zpdris.lt), jei šioje sistemoje numatyta galimybė juos atlikti ir Taisyklėse nenurodyta kitaip. Dokumentų, kurie pagal Taisykles turi būti rengiami, tačiau jie rengiami ne ŽPDRIS, kopijas į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo šių dokumentų parengimo (patvirtinimo) dienos įkelia jų rengėjai, jeigu Taisyklėse nenurodyta kitaip.“

2.2. Pakeičiame 2 punktą ir jį išdėstome taip:

2. Taisyklės privalomos žemėtvarkos schemos teritorijų planavimo organizatoriams (toliau – planavimo organizatorius), teritorijos planavimo sąlygas rengiančioms ir išduodančioms institucijoms, žemėtvarkos schemų rengėjams, valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą atliekančiai institucijai (toliau – Priežiūros institucija), žemėtvarkos schemas derinančioms ir tvirtinančioms institucijoms, kitiems asmenims, dalyvaujantiems žemėtvarkos schemos rengimo procese.“

2.3. Pakeičiame 8 punktą ir jį išdėstome taip:

8. Žemėtvarkos schemos rengiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymo, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo, Lietuvos Respublikos miškų įstatymo, Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių žemės ūkio paskirties žemės apsaugą, racionalų žemės naudojimą, žemės ūkio ir kaimo plėtrą, aplinkos apsaugą ir žemės naudmenų išdėstymo pakeitimo sąlygas, nuostatomis.“

2.4. Pakeičiame 15 punktą ir jį išdėstome taip:

15. Žemėtvarkos schemos sprendinius sudaro grafiškai ir raštu išreikštas planavimo uždavinių, nustatytų planavimo darbų programoje, sprendimo rezultatas. Sprendinių brėžinys rengiamas skaitmenine forma, Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:5 000 arba M 1:10 000 skaitmeninio rastrinio ortofotografinio žemėlapio ir (ar) Georeferencinio pagrindo kadastro duomenų ir informacijos pagrindu. Valstybės lygmens žemėtvarkos schemų sprendinių brėžinys rengiamas masteliu M 1:100 000–1:400 000; savivaldybės lygmens – masteliu M 1:20 000–M 1:50 000; vietovės lygmens – M 1:500–1:10 000.“

2.5. Pakeičiame 17 punktą ir jį išdėstome taip:

17. Žemėtvarkos schemos rengimo bylos dokumentai, parengti ir (ar) pateikti per ŽPDRIS, ir dokumentų, įkeltų į ŽPDRIS, tačiau parengtų ne ŽPDRIS, kopijos saugomos skaitmenine forma ŽPDRIS.“

2.6. Pakeičiame 21 punktą ir jį išdėstome taip:

21. Priėmus sprendimą dėl žemėtvarkos schemos rengimo pradžios ir planavimo tikslų, planavimo organizatorius parengiamuoju etapu pagal nustatytus planavimo tikslus:

21.1. numato planuojamą teritoriją;

21.2. parengia bei patvirtina planavimo darbų programą;

21.3. viešai paskelbia apie priimtą sprendimą dėl žemėtvarkos schemos rengimo pradžios ir planavimo tikslų bei planavimo darbų programą ŽPDRIS ir:

21.3.1. kai rengiamos valstybės lygmens žemėtvarkos schemos – sprendimą priėmusios institucijos interneto svetainėje (paskelbiant visą sprendimą ir planavimo darbų programą ir pateikiant nuorodą į šiuos dokumentus ŽPDRIS);

21.3.2. kitais atvejais – sprendimą priėmusios institucijos interneto svetainėje (paskelbiant visą sprendimą ir planavimo darbų programą ir pateikiant nuorodą į šiuos dokumentus ŽPDRIS) ir seniūnijų, kuriose yra planuojama teritorija, skelbimo lentose;

21.4. parengia planavimo sąlygas;

21.5. Teritorijų planavimo sąlygų išdavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-262 „Dėl Teritorijų planavimo sąlygų išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Teritorijų planavimo sąlygų išdavimo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka raštu kreipiasi į Taisyklių 23 punkte nurodytas institucijas, kad šios pagal kompetenciją išduotų planavimo sąlygas;

21.6. atliekami planuojamos teritorijos tyrimai, galimybių studijos, jei tai numatyta planavimo darbų programoje.“

2.7. Pakeičiame 23 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstome taip:

23. Pagal planavimo organizatoriaus prašymą planavimo sąlygas rengia ir išduoda šios institucijos:“.

2.8. Pakeičiame 23.2.4 papunktį ir jį išdėstome taip:

23.2.4. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos teritorinis padalinys, kai į planuojamą teritoriją patenka kultūros paveldo objektai ir vietovės, jų teritorijos ir (ar) apsaugos zonos, išskyrus savivaldybės saugomais paskelbtus kultūros paveldo objektus ir vietoves, jų teritorijas ir (ar) apsaugos zonas;“.

2.9. Papildome 23.2.9 papunkčiu ir jį išdėstome taip:

23.2.9. kitos 23.2 papunktyje nenurodytos institucijos, kai planuojama teritorija (jos dalis) patenka į Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytas teritorijas, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos planuojamai veiklai nurodo gauti šių institucijų pritarimą.“

2.10. Pakeičiame 24 punktą ir jį išdėstome taip:

24. Planavimo sąlygos išduodamos arba motyvuotas atsakymas apie neišdavimo priežastis pateikiamas dėl valstybės lygmens žemėtvarkos schemų – per 15 darbo dienų, dėl savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens žemėtvarkos schemų – per 10 darbo dienų nuo prašymo išduoti planavimo sąlygas gavimo dienos. Jeigu planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti žemėtvarkos schemą.“

2.11. Pakeičiame 25 punktą ir jį išdėstome taip:

25. Planavimo sąlygos rengiamos, išduodamos, keičiamos ir pratęsiamas jų galiojimo terminas, taip pat ginčai, kilę tarp planavimo sąlygas išdavusių institucijų ir (ar) planavimo organizatoriaus, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, Teritorijų planavimo sąlygų išdavimo tvarkos aprašu ir šiomis Taisyklėmis.“

2.12. Pakeičiame 26 punktą ir jį išdėstome taip:

26. Planavimo organizatorius, vadovaudamasis priimtu sprendimu dėl žemėtvarkos schemos rengimo pradžios ir planavimo tikslų, skelbia konkursą žemėtvarkos schemos rengėjui parinkti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Parinkus žemėtvarkos schemos rengėją, sudaroma rašytinė žemėtvarkos schemos rengimo sutartis ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios sutarties sudarymo į ŽPDRIS įkeliama sutarties kopija ir užpildomi ŽPDRIS nurodyti sutarties metaduomenys.“

2.13. Pakeičiame 27.3 papunktį ir jį išdėstome taip:

27.3. Taisyklėse nurodytų institucijų išduotas planavimo sąlygas.“

2.14. Pakeičiame 28 punktą ir jį išdėstome taip:

28. Be Taisyklių 27 punkte nurodytų dokumentų, planavimo organizatorius žemėtvarkos schemos rengėjui pateikia arba žemėtvarkos schemos rengėjas iš oficialių duomenų teikėjų ar platintojų pats įsigyja (jei tai buvo numatyta viešojo pirkimo konkurso sąlygose arba sutarta žemėtvarkos schemos rengimo sutartyje) kitus žemėtvarkos schemoms rengti reikalingus duomenis (dokumentus), kurių konkretus sąrašas priklauso nuo teritorijų planavimo lygmens ir nustatytų planavimo tikslų, konkrečių žemėtvarkos schemos uždavinių ir planuojamos teritorijos ypatumų. Žemėtvarkos schemoms rengti gali būti naudojami šie duomenys (dokumentai):

28.1. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro duomenys apie planuojamoje teritorijoje galiojančius teritorijų planavimo dokumentus;

28.2. informacija apie planuojamoje teritorijoje galiojančius ir rengiamus žemės valdos projektus;

28.3. Georeferencinio pagrindo kadastro duomenys ir informacija;

28.4. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:5 000 arba M 1:10 000 skaitmeninis rastrinis ortofotografinis žemėlapis;

28.5. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 dirvožemio erdvinių duomenų rinkinio Dirv_DR10LT duomenys;

28.6. aktuali mokslo tiriamųjų darbų ir tyrimų medžiaga (jeigu šie darbai yra atlikti);

28.7. Miškų valstybės kadastro duomenys;

28.8. į planuojamą teritoriją patenkančių žemės sklypų Nekilnojamojo turto registro ir Nekilnojamojo turto kadastro duomenys;

28.9. Saugomų teritorijų valstybės kadastro ir Kultūros vertybių registro duomenys;

28.10. Saugomų rūšių informacinės sistemos duomenys apie saugomų rūšių augavietes ir radavietes ir Europos bendrijos svarbos natūralių buveinių inventorizavimo duomenys;

28.11. Teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, erdvinių duomenų rinkinio duomenys;

28.12. kitų kadastrų ir registrų duomenys, kurie gali turėti įtakos rengiant žemėtvarkos schemą.“

2.15. Pakeičiame 33 punktą ir jį išdėstome taip:

33. Valstybės lygmens žemėtvarkos schemos sprendinių konkretizavimo stadijoje, atsižvelgiant į planavimo tikslus ir planavimo darbų programoje nustatytus žemėtvarkos schemos uždavinius, parengiami žemėtvarkos schemos konkretūs sprendiniai, kurie pažymimi sprendinių brėžinyje (planavimo darbų programoje nurodytu masteliu) ir aprašomi aiškinamajame rašte. Sprendiniai turi būti parengti vadovaujantis Nacionalinės žemės tarnybos vadovo patvirtinta Žemėtvarkos planavimo dokumentų erdvinių objektų specifikacija. Jeigu žemėtvarkos schemoje nustatomos Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, šių teritorijų erdviniai duomenys sudaromi vadovaujantis Teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, erdvinių duomenų rinkinio specifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2019 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 3D-700 „Dėl Teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, erdvinių duomenų rinkinio specifikacijos patvirtinimo“ (toliau – SŽNS erdvinių duomenų rinkinio specifikacija).“

2.16. Pakeičiame 36 punktą ir jį išdėstome taip:

36. Savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens žemėtvarkos schemos sprendinių konkretizavimo stadijoje, atsižvelgiant į planavimo tikslus ir planavimo darbų programoje nustatytus žemėtvarkos schemos uždavinius, parengiami žemėtvarkos schemos konkretūs sprendiniai, kurie pažymimi sprendinių brėžinyje (planavimo darbų programoje nurodytu masteliu) ir aprašomi aiškinamajame rašte. Sprendiniai turi būti parengti vadovaujantis Nacionalinės žemės tarnybos vadovo patvirtinta Žemėtvarkos planavimo dokumentų erdvinių objektų specifikacija. Jeigu žemėtvarkos schemoje nustatomos Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, šių teritorijų erdviniai duomenys sudaromi vadovaujantis SŽNS erdvinių duomenų rinkinio specifikacija.“

2.17. Pakeičiame 37.3 papunktį ir jį išdėstome taip:

37.3. žemės ūkio veiklai tinkamos naudoti teritorijos – nustatomos atsižvelgiant į taikomas specialiąsias žemės naudojimo sąlygas, vietovės gamtines ir ūkines sąlygas, taip pat atsižvelgiant į žemės ūkio mokslo ir studijų institucijų, bei gamtos mokslų ir studijų institucijų, taip pat Aplinkos ministerijos ir Žemės ūkio ministerijos aktualias rekomendacijas dėl žemės ūkio veiklos vystymo galimybių ir racionalaus žemės naudojimo;“.

2.18. Pakeičiame 37.7 papunktį ir jį išdėstome taip:

37.7. konkrečios nustatytos ir (ar) nustatomos Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, susijusios su žemės ūkio ir (ar) miškų ūkio veikla ir plėtra;“.

2.19. Papildome nauju 37.8 papunkčiu ir jį išdėstome taip:

37.8. plotai, kuriuose pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 15 d. nutarimą Nr. 276 „Dėl Bendrųjų buveinių ar paukščių apsaugai svarbių teritorijų nuostatų patvirtinimo“ taikomi buveinių ir paukščių apsaugai svarbių teritorijų apsaugos ir tvarkymo reikalavimai;“.

2.20. Buvusius 37.8–37.10 papunkčius laikome atitinkamai 37.9–37.11 papunkčiais.

2.21. Pakeičiame 38.1 papunktį ir jį išdėstome taip:

38.1. žemėtvarkos schemos sprendinių viešinimas;“.

2.22. Pakeičiame 39 punktą ir jį išdėstome taip:

39. Žemėtvarkos schemos viešinimo procedūros atliekamos pagal Visuomenės informavimo nuostatuose nustatytą bendrąją teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarką, atsižvelgiant į žemėtvarkos schemos lygmenį, išskyrus koreguojamos žemėtvarkos schemos viešinimą, kai taikoma Visuomenės informavimo nuostatuose nustatyta supaprastinta teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarka. Supaprastinta teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarka netaikoma tais žemėtvarkos schemos koregavimo atvejais, kai žemėtvarkos schemos sprendiniuose taisomos techninės klaidos tik žemėtvarkos schemą tvirtinančio subjekto, nurodyto Taisyklių 13 punkte, sprendimu, o informacija apie priimtą sprendimą skelbiama planavimo organizatoriaus interneto svetainėje ir ŽPDRIS.

Planavimo organizatorius parengtos žemėtvarkos schemos sprendinius, susipažinimo su ja, viešo svarstymo tvarką, vietą ir laiką paskelbia ŽPDRIS ir sprendimą rengti žemėtvarkos schemą priėmusios valstybės ar savivaldybės institucijos interneto svetainėje, o apie parengtą savivaldybės ar vietovės lygmens žemėtvarkos schemą, susipažinimo su ja, viešo svarstymo tvarką, vietą ir laiką taip pat turi paskelbti seniūnijų, kuriose yra planuojama teritorija, skelbimų lentoje.

Planavimo organizatorius savo nuožiūra gali atlikti papildomus viešinimą užtikrinančius procedūrų veiksmus: apklausą dėl žemėtvarkos schemų sprendinių, jų pristatymą visuomenės informavimo priemonėse, susitikimus su suinteresuota visuomene, visuomenės grupėmis ir panašiai.“

2.23. Pakeičiame 41 punktą ir jį išdėstome taip:

41. Susipažinti su parengta žemėtvarkos schema Visuomenės informavimo nuostatuose nustatyta bendrąja teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarka skiriama:

41.1. su valstybės lygmens žemėtvarkos schema – ne trumpesnis kaip 2 mėnesių laikotarpis, iš jo ne mažiau kaip vienas mėnuo – viešai ekspozicijai;

41.2. su savivaldybės lygmens žemėtvarkos schema – ne trumpesnis kaip vieno mėnesio laikotarpis, iš jo ne mažiau kaip 15 darbo dienų – viešai ekspozicijai;

41.3. su vietovės lygmens žemėtvarkos schema – ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų laikotarpis, iš jo ne mažiau kaip 5 darbo dienos viešai ekspozicijai.

Susipažinti su koreguota žemėtvarkos schema Visuomenės informavimo nuostatuose nustatyta supaprastinta teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarka skiriamas ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų laikotarpis, iš jo ne mažiau kaip 5 darbo dienos – viešai ekspozicijai.“

2.24. Pakeičiame 42 punktą ir jį išdėstome taip:

42. Pasiūlymai dėl žemėtvarkos schemos sprendinių planavimo organizatoriui teikiami ir šiuos pasiūlymus planavimo organizatorius nagrinėja Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnyje ir Visuomenės informavimo nuostatuose nustatyta tvarka.“

2.25. Pakeičiame 43 punktą ir jį išdėstome taip:

43. Planavimo organizatorius privalo registruoti visus gautus pasiūlymus dėl žemėtvarkos schemos sprendinių, juos išnagrinėti ir atsakyti šiuos pasiūlymus teikusiems asmenims per Visuomenės informavimo nuostatuose nustatytus terminus, nurodydamas, ar atsižvelgta į pasiūlymus, ar neatsižvelgta, taip pat kodėl neatsižvelgta.“

2.26. Pakeičiame 44 punktą ir jį išdėstome taip:

44. Planavimo organizatorius, išnagrinėjęs gautus pasiūlymus dėl žemėtvarkos schemos sprendinių, parengia visuomenės dalyvavimo ataskaitą ir įkelia į ŽPDRIS ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jos parengimo.“

2.27. Pakeičiame 46 punktą ir jį išdėstome taip:

46. Parengta valstybės lygmens žemėtvarkos schema ŽPDRIS derinama su institucijomis, į kurias buvo kreiptasi dėl planavimo sąlygų išdavimo. Parengtos savivaldybės lygmens ir vietovės lygmens žemėtvarkos schemos derinimą ŽPDRIS atlieka Teritorijų planavimo komisija, kurios sudėtis, įgaliojimai ir darbo tvarka nustatyti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 26 straipsnyje. Valstybės lygmens žemėtvarkos schemos derinimo ar atsisakymo ją derinti išvada (sprendimas) turi būti pateikta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, savivaldybės lygmens žemėtvarkos schemos – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų, o vietovės lygmens žemėtvarkos schemos – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo derinti žemėtvarkos schemą pateikimo dienos.“

2.28. Pakeičiame 47 punktą ir jį išdėstome taip:

47. Suderintą žemėtvarkos schemą kartu su viešinimo ir derinimo procedūrų dokumentais bei visuomenės dalyvavimo ataskaita planavimo organizatorius teikia tikrinti Priežiūros institucijai. Priežiūros institucija pateiktus dokumentus tikrina ir patikrinimo aktą surašo Teritorijų planavimo dokumentų tikrinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. D1-904/3D-844 „Dėl Teritorijų planavimo dokumentų tikrinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.“

2.29. Pakeičiame 51 punktą ir jį išdėstome taip:

51. Patvirtinta žemėtvarkos schema ir sprendimas dėl žemėtvarkos schemos patvirtinimo automatiškai iš ŽPDRIS nukreipiami registruoti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatų ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo duomenų banko nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“

2.30. Pakeičiame 52 punktą ir jį išdėstome taip:

52. Sprendimas dėl žemėtvarkos schemos patvirtinimo ir juo patvirtinta žemėtvarkos schema įsigalioja kitą dieną po jų įregistravimo ir paskelbimo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre, jeigu sprendime dėl žemėtvarkos schemos patvirtinimo nenustatyta vėlesnė šių dokumentų įsigaliojimo data. Institucijų sprendimai, kuriais patvirtintos žemėtvarkos schemos, su nuoroda į šiuos dokumentus skelbiami Teisės aktų registre. Oficialus informacinis pranešimas apie sprendimą, kuriuo patvirtinta žemėtvarkos schema, skelbiamas sprendimą dėl žemėtvarkos schemos patvirtinimo priėmusios institucijos interneto svetainėje ir ŽPDRIS.“

2.31. Pakeičiame 54 punktą ir jį išdėstome taip:

54. Žemėtvarkos schema keičiama sprendimą rengti šią žemėtvarkos schemą priėmusio subjekto sprendimu dėl žemėtvarkos schemos keitimo, laikantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme ir Taisyklėse nustatytų teritorijų planavimo proceso reikalavimų ir taikant tą pačią žemėtvarkos schemos tvirtinimo procedūrą.“

2.32. Pakeičiame 55.2.2 papunktį ir jį išdėstome taip:

55.2.2. kai žemėtvarkos schemoje ištaisomi galiojančių sprendinių prieštaravimai vienas kitam;“.

2.33. Pakeičiame 56 punktą ir jį išdėstome taip:

56. Sprendimą dėl žemėtvarkos schemos koregavimo pradžios ir planavimo tikslų priima ir žemėtvarkos schemos koregavimą organizuoja planavimo organizatorius.“

2.34. Pakeičiame 57 punktą ir jį išdėstome taip:

57. Kiekvienu konkrečiu koregavimo atveju planavimo organizatorius įvertina, ar reikia kreiptis į Taisyklių 23 punkte nurodytus asmenis dėl planavimo sąlygų, ar bus atliekamas SPAV, ar bus rengiama koncepcija. Koreguojant žemėtvarkos schemą, taikoma Visuomenės informavimo nuostatuose nustatyta supaprastinta teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarka, išskyrus Taisyklių 55.2.1 papunktyje nurodytą atvejį, kai žemėtvarkos schemos sprendiniuose taisomos techninės klaidos tik žemėtvarkos schemą tvirtinančio subjekto, nurodyto Taisyklių 13 punkte, sprendimu, o informacija apie priimtą sprendimą skelbiama planavimo organizatoriaus interneto svetainėje ir ŽPDRIS.“

2.35. Pakeičiame 58 punktą ir jį išdėstome taip:

58. Koreguota žemėtvarkos schema derinama, tikrinama, tvirtinama ir registruojama laikantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme ir Taisyklėse nustatytų teritorijų planavimo proceso reikalavimų, išskyrus Taisyklių 55.2.1 papunktyje nurodytą atvejį, kuriuo koreguota žemėtvarkos schema neteikiama derinti ir tikrinti.“

2.36. Pakeičiame 62 punktą ir jį išdėstome taip:

62. Ginčus tarp žemėtvarkos schemų rengėjų, planavimo sąlygas išduodančių institucijų, planavimo organizatorių ir projektą derinančių institucijų (tarp jų ir Teritorijų planavimo komisijos) nagrinėja Priežiūros institucija.“

2.37. Papildome 65 punktu ir jį išdėstome taip:

65. Asmens duomenys tvarkomi tik Taisyklėse nurodytais tikslais, taikant tinkamas asmens duomenų apsaugos technines ir organizacines priemones ir griežtai laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, nuostatų.“

3. N u s t a t o m e, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėtos rengti žemėtvarkos schemos, dėl kurių rengimo kreiptasi teritorijos planavimo sąlygų, planavimo organizatoriaus sprendimu gali būti baigiamos rengti, derinamos, tikrinamos ir tvirtinamos pagal šio įsakymo nuostatas.

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                Kęstutis Navickas

 

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas