LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2005 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3-36 „DĖL PERVAŽŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gruodžio 14 d. Nr. 3-502

Vilnius

 

 

P a k e i č i u   Pervažų įrengimo ir naudojimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 3-36 „Dėl Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 18.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.2. II kategorijos pervažas, kurios yra intensyvaus traukinių eismo ruožuose (daugiau kaip 16 traukinių per parą), jose neįrengta automatinė šviesoforų signalizacija su mirksimuoju baltu žiburiu ar automatiniais užtvarais ir geležinkelio stoties budėtojo (traukinių eismo tvarkdario) valdymo aparate nėra pervažos signalizacijos įrenginių gedimo automatinės kontrolės.“

2. Pakeičiu 181 punktą ir jį išdėstau taip:

181. Pervažos gali būti neprižiūrimos pervažininkų, jeigu yra atliktos 2013 m. balandžio 30 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 402/2013, kuriuo nustatomas bendrasis saugos būdas, susijęs su pavojaus lygio nustatymu ir pavojaus vertinimu, ir panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 352/2009, nurodytos procedūros ir, jeigu yra privaloma atlikti pavojaus analizės vertinimą, pateikta pagal Reglamento (ES) Nr. 402/2013 III priedo reikalavimus parengta saugos vertinimo ataskaita, kurios išvados yra teigiamos, arba dokumentai, įrodantys, kad pavojaus analizės vertinimo atlikti neprivaloma.“

3. Pakeičiu 321 punktą ir jį išdėstau taip:

321. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas leidimą įrengti pervažas jo valdomoje geležinkelių infrastruktūroje gali suteikti tik tuo atveju, jeigu yra atliktos Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros ir, jeigu yra privaloma atlikti pavojaus analizės vertinimą, pateikta pagal Reglamento (ES) Nr. 402/2013 III priedo reikalavimus parengta saugos vertinimo ataskaita, kurios išvados yra teigiamos, arba dokumentai, įrodantys, kad pavojaus analizės vertinimo atlikti neprivaloma. Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros atliekamos pervažos įrengimu suinteresuotų fizinių ar juridinių asmenų lėšomis.“

4. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Pervažos turi būti įrengiamos paprastai tiesiuose geležinkelių ir automobilių kelių ruožuose, už iškasų ir blogo matomumo vietų ribų. Šių kelių sankirtos įrengiamos dažniausiai stačiuoju kampu. Jei šios sąlygos įvykdyti neįmanoma, smailusis kampas tarp susikertančių geležinkelių ir automobilių kelių turi būti ne mažesnis kaip 60 laipsnių. Veikiančios pervažos, išskyrus įrengtas privažiuojamųjų geležinkelio kelių ir automobilių kelių sankirtoje, kurios įrengtos mažesniu kaip 60 laipsnių kampu, pertvarkomos rekonstruojant automobilių kelius. Privažiuojamųjų geležinkelio kelių ir automobilių kelių sankirtoje mažesniu kaip 60 laipsnių kampu įrengtos pervažos pertvarkomos rekonstruojant automobilių kelius arba įrengiant nesergimąją pervažą su automatiniu užtvaru ir pagal Taisyklių 85 punkto reikalavimus įrengta šviesoforų signalizacija. Reikalavimas pertvarkyti privažiuojamųjų geležinkelio kelių ir automobilių kelių sankirtoje esančias pervažas rekonstruojant automobilių kelius netaikomas, jeigu privažiuojamojo geležinkelio kelio savininkas ar valdytojas yra priėmęs sprendimą per 2 metus nuo kelio rekonstrukcijos užbaigimo demontuoti privažiuojamąjį geležinkelio kelią ir pateikia Taisyklių 16 punkte nurodytai komisijai šį sprendimą patvirtinančius dokumentus o komisija patvirtina, kad esamos pervažos apsaugos techninės priemonės yra pakankamos saugiam eismui užtikrinti iki privažiuojamojo geležinkelio kelio demontavimo. Jeigu privažiuojamojo geležinkelio kelio savininkas ar valdytojas nustatytais terminais nedemontuoja privažiuojamojo geležinkelio kelio, jis savo lėšomis sutvarko pervažą pagal Taisyklėse nustatytus reikalavimus per 2 metus. Šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo datos, iki kada privažiuojamasis geležinkelio kelias turėjo būti demontuotas.“

5. Pakeičiu 491 punktą ir jį išdėstau taip:

491. Perėjos gali būti įrengiamos, jeigu yra atliktos Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros ir, jeigu yra privaloma atlikti pavojaus analizės vertinimą, pateikta pagal Reglamento (ES) Nr. 402/2013 III priedo reikalavimus parengta saugos vertinimo ataskaita, kurios išvados yra teigiamos, arba dokumentai, įrodantys, kad pavojaus analizės vertinimo atlikti neprivaloma. Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros atliekamos perėjos įrengimu suinteresuotų fizinių ar juridinių asmenų lėšomis.

6. Pakeičiu 56.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

56.2. III ir IV kategorijų pervažoms, jeigu matomumas pervažose atitinka Taisyklių 1 priede nurodytus reikalavimus ir jeigu yra atliktos Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros ir, jeigu yra privaloma atlikti pavojaus analizės vertinimą, pateikta pagal Reglamento (ES) Nr. 402/2013 III priedo reikalavimus parengta saugos vertinimo ataskaita, kurios išvados yra teigiamos, arba dokumentai, įrodantys, kad pavojaus analizės vertinimo atlikti neprivaloma;“.

7. Pakeičiu 1009 punktą ir jį išdėstau taip:

1009. Perėjose gali būti įrengiamos papildomos saugos priemonės – atitvarai, labirintai, automatiniai signalizacijos įrenginiai ir pan., jeigu yra atliktos Reglamente (ES) Nr. 402/2013 nurodytos procedūros ir, jeigu yra privaloma atlikti pavojaus analizės vertinimą, pateikta pagal Reglamento (ES) Nr. 402/2013 III priedo reikalavimus parengta saugos vertinimo ataskaita, kurios išvados yra teigiamos, arba dokumentai, įrodantys, kad pavojaus analizės vertinimo atlikti neprivaloma.“

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                     Marius Skuodis