Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

dėl pagėgių savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2023 m. birželio 20 d. Nr. T- 119

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 13 dalimi,  Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 25 straipsniu, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 47 straipsnio 3 punktu, Pagėgių savivaldybės taryba  nusprendžia:

1Patvirtinti Pagėgių savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2013 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T-10 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo tvirtinimo“.

3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vaidas Bendaravičius


 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T-119

 

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Pagėgių savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mero rezervo lėšų naudojimo Savivaldybėje tvarką.

2.  Savivaldybės mero rezervas (toliau – rezervas) yra Savivaldybės biudžeto asignavimų dalis.

3.  Konkretų rezervo dydį kasmet nustato Savivaldybės taryba, tvirtindama tam tikrų metų Savivaldybės biudžetą.

4.  Rezervo dydis turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų Savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybės biudžetui). Rezervo dydis gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis.

 

II SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

5.  Rezervo lėšos gali būti naudojamos:

5.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.2. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.3. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti.

 

III SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS, APSKAITA IR KONTROLĖ

 

6.   Rezervo lėšos gali būti skiriamos fiziniams ar juridiniams asmenims (toliau – Asmenys):

6.1. kurių deklaruota gyvenamoji vieta ar buveinės registracijos vieta yra Pagėgių savivaldybėje;

6.2. kuriems nuosavybės teise priklausantis turtas yra registruotas Pagėgių savivaldybėje;

6.3. kuriems nuosavybės teise priklausantis turtas nebuvo apdraustas ir negauta draudimo išmoka.

7.  Asmenys, norintys gauti lėšų iš rezervo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytiems tikslams, Savivaldybės merui ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio, gaisro, stichinės nelaimės ar nepaprastosios padėties metu įvykusio įvykio, teikia:

7.1. motyvuotą prašymą su pagrįstais skaičiavimais (sąmatomis), išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas bei kitą informaciją, reikalingą prašymui nagrinėti (Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažymą (gaisro ar stichinės nelaimės atveju), nuosavybės teisę į pastatus, žemę, mišką, pasėlius ar kt. turtą, kuriam buvo padaryta žala, patvirtinančius dokumentus);

7.2. duomenis apie asmenį, banko sąskaitą, į kurią bus pervedamos lėšos.

8.  Asmenų prašymus dėl išlaidų kompensavimo nagrinėja Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija).

9.  Komisija:

9.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Tvarkos aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytus tikslus;

9.2. prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas ir įstaigas siekdama nustatyti Tvarkos aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytas aplinkybes;

9.3. nustačiusi, kad yra pagrindas tenkinti prašymą, parengia ir pateikia Savivaldybės administracijai (toliau – Administracija) raštą dėl lėšų skyrimo iš rezervo. Rašte nurodytas lėšų poreikis turi būti pagrįstas skaičiavimais ir išlaidas patvirtinančiais dokumentais;

9.4. informuoja prašymą pateikusį Asmenį apie pateikto prašymo tenkinimą ar netenkinimą. Jei prašymas netenkinamas, nurodoma netenkinimo priežastis.

10.     Savivaldybės administracija gavusi raštą, nurodytą 9.3 papunktyje, teikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui rengti Savivaldybės mero potvarkio projektą dėl lėšų skyrimo iš rezervo, kurį teikia pasirašyti Savivaldybės merui;

11. Pasirašytą Savivaldybės mero potvarkį dėl lėšų skyrimo iš rezervo per dokumentų valdymo sistemą pateikia Savivaldybės administracijos Centralizuotam buhalterinės apskaitos skyriui (toliau – Apskaitos skyrius).

12. Rezervo lėšos naudojamos pagal rezervo lėšų sąmatą.

13. Apskaitos skyrius:

13.1.  tvarko rezervo lėšų apskaitą;

13.2.  gavęs Savivaldybės mero potvarkį dėl lėšų skyrimo perveda skirtas lėšas į Asmens, pateikusio prašymą, sąskaitą;

13.3.  kartu su metine atskaitomybe pateikia Savivaldybės administracijos Finansų skyriui rezervo lėšų panaudojimo ataskaitą.

14.  Metų pabaigoje nepanaudotas rezervo lėšų likutis tampa Savivaldybės biudžeto lėšų likučiu.

15.  Savivaldybės administracijos Finansų skyrius metinę rezervo lėšų panaudojimo ataskaitą teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai kartu su Savivaldybės biudžeto tam tikrų metų vykdymo ataskaita.

16.  Rezervo lėšų panaudojimo kontrolę vykdo Pagėgių savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Tvarkos aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

 

 

part_33d0041460ec4e8aba9a9e60cc795306_end