LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2018 M. LIEPOS 5 D. ĮSAKYMO NR. 3-330/4-424  „DĖL 2008 M. RUGSĖJO 24 D. EUROPOS PARLAMENTO IR TARYBOS REGLAMENTO (EB) NR. 1008/2008 DĖL ORO SUSISIEKIMO PASLAUGŲ TEIKIMO BENDRIJOJE BENDRŲJŲ TAISYKLIŲ 16–18 STRAIPSNIŲ TAIKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gruodžio 10 d. Nr. 4-1115/3-754

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i a m e Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2018 m. liepos 5 d. įsakymą Nr. 3-330/4-424 „Dėl 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių 16–18 straipsnių taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiame nurodytą įsakymą ir jį išdėstome nauja redakcija (2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių 16–18 straipsnių taikymo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL 2008 M. RUGSĖJO 24 D. EUROPOS PARLAMENTO IR TARYBOS REGLAMENTO (EB) NR. 1008/2008 DĖL ORO SUSISIEKIMO PASLAUGŲ TEIKIMO BENDRIJOJE BENDRŲJŲ TAISYKLIŲ 16–18 STRAIPSNIŲ TAIKYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamiesi 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gegužės 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/696, nuostatomis, atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 13 d. nutarimu Nr. 1480 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.8 papunktį ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.2 papunktį,

t v i r t i n a m e 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių 16–18 straipsnių taikymo tvarkos aprašą (pridedama).“

1.2. Pakeičiame nurodytu įsakymu patvirtintą 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių 16–18 straipsnių taikymo tvarkos aprašą:

1.2.1. Pakeičiame tvirtinimo žymą ir ją išdėstome taip:

„PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2018    m. liepos 5 d. įsakymu Nr. 3-330/4-424“.

1.2.2. Pakeičiame 1 punktą ir jį išdėstome taip:

1. 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių 16–18 straipsnių taikymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1008/2008 dėl oro susisiekimo paslaugų teikimo Bendrijoje bendrųjų taisyklių su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. gegužės 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/696 (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1008/2008), 16–18 straipsnių taikymo sąlygas ir tvarką, viešo konkurso oro vežėjui, kuris teiks viešąsias reguliarias oro susisiekimo paslaugas, parinkti (toliau – konkursas) organizavimo tvarką ir kompensacijos už viešųjų reguliarių oro susisiekimo paslaugų teikimą mokėjimo tvarką.

1.2.3. Pakeičiame 3.1 papunktį ir jį išdėstome taip:

3.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija) ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ekonomikos ir inovacijų ministerija) – tais atvejais, kai pagal ekonominės ir socialinės analizės išvadas nustatoma, kad šalies ekonominei ir socialinei plėtrai gyvybiškai svarbus maršrutas būtinas siekiant gerinti verslo aplinką ir didinti tiesiogines investicijas į gamybos ir paslaugų sektorius;“.

1.2.4. Pakeičiame 4 punktą ir jį išdėstome taip:

4. Susisiekimo ministerija arba Susisiekimo ministerija ir Ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – pagal kompetenciją šios ministerijos kartu ir Susisiekimo ministerija atskirai vadinamos Ministerija), siekdamos nustatyti oro vežėjams pareigą teikti viešąsias reguliarias oro susisiekimo paslaugas:“.

1.2.5. Pakeičiame 4.1 papunktį ir jį išdėstome taip:

4.1. pagal Lietuvos oro uostus valdančio subjekto, o jeigu sprendimas dėl pareigos teikti viešąsias reguliarias oro susisiekimo paslaugas nustatymo priimamas pagal Aprašo 3.1 papunktį, – pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 4 dalį Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos įstaigos (toliau – Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliota įstaiga) atliktos ekonominės ir socialinės analizės, kurioje turi būti įvertinti oro uostų keleivių srautai, tam tikrų maršrutų paklausa, poreikis organizuoti susisiekimą su kitais Bendrijos oro uostais, galimybė juos pasiekti kitomis transporto priemonėmis, laiko sąnaudos, galimas maršruto rentabilumas ir kiti aspektai, išvadas nustato šalies ekonominei ir socialinei plėtrai gyvybiškai svarbų maršrutą, t. y. oro uostą, iš kurio bus vykdomas oro susisiekimas, ir oro uostą, į kurį bus vykdomas oro susisiekimas;“.

1.2.6. Pakeičiame 5 punktą ir jį išdėstome taip:

5. Aprašo 4.4, 4.6, 4.7, 4.9 ir 4.10 papunkčiuose nustatytas funkcijas (Aprašo 4.4 ir 4.6  papunkčiuose nustatytas funkcijas – suderinus konkurso dokumentus ir viešųjų paslaugų sutarties projektą su Ministerija) Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, o jeigu sprendimas dėl pareigos teikti viešąsias reguliarias oro susisiekimo paslaugas nustatymo priimamas pagal Aprašo 3.1 papunktį – suderinęs su Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministru, gali įgalioti atlikti įstaigą prie Susisiekimo ministerijos arba Lietuvos oro uostus valdantį subjektą.“

1.2.7. Pakeičiame 29 punktą ir jį išdėstome taip:

29. Oro vežėjų pateiktų pasiūlymų vertinimą atlieka ir konkurso laimėtoją nustato administruojančiosios institucijos vadovo sudaryta komisija. Į komisiją po vieną atstovą skiria administruojančioji institucija, Ministerija, o jeigu sprendimas dėl pareigos teikti viešąsias reguliarias oro susisiekimo paslaugas nustatymo priimamas pagal Aprašo 3.1 papunktį – ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliota įstaiga. Į komisiją gali būti įtraukti ir kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų atstovai. Komisija turi teisę kviestis ekspertus. Komisija veikia pagal administruojančiosios institucijos vadovo patvirtintą darbo reglamentą.“

1.2.8. Pakeičiame 47 punktą ir jį išdėstome taip:

47.      Oro vežėjas, sudaręs viešųjų paslaugų sutartį, per 30 kalendorinių dienų po kiekvieno kalendorinio ketvirčio, o paskutinį kalendorinių metų ketvirtį – po kiekvieno šio ketvirčio kalendorinio mėnesio (toliau – ataskaitinis laikotarpis) pabaigos, skaičiuojant nuo skrydžių vykdymo pradžios, pateikia administruojančiajai institucijai mokėjimo prašymą, kuriame nurodo kompensacijos sumą, ir detalią informaciją apie skrydžių vykdymą maršrutu, kuriuo nustatyta pareiga teikti viešąsias reguliarias oro susisiekimo paslaugas:“.

1.2.9. Pakeičiame 56 punktą ir jį išdėstome taip:

56. Viešųjų paslaugų sutartyje turi būti nustatyta, kad oro vežėjas kiekvieną ataskaitinį laikotarpį turi įvykdyti ne mažiau kaip 97 proc. oro vežėjo pasiūlyme nurodyto skrydžių skaičiaus skrydžių maršrutu, kuriuo nustatyta pareiga teikti viešąsias reguliarias oro susisiekimo paslaugas, išskyrus atvejus, kai nėra oro vežėjo kaltės. Jeigu dėl oro vežėjo kaltės neįvykusių skrydžių ar skrydžių, kurie neatitinka minimalių standartų, skaičius viršija 3 proc. per ataskaitinį laikotarpį pasiūlyme numatytų skrydžių skaičiaus, ministerija, iš kurios administruojamos programos lėšų mokama kompensacija, turi teisę atsisakyti oro vežėjui kompensuoti mokėjimo prašyme nurodytą oro vežėjo pelno maržą už atitinkamą ataskaitinį laikotarpį.“

2. N u s t a t o m e, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo per 2020 m. spalio ir lapkričio mėnesius patirtos išlaidos oro vežėjui kompensuojamos, administruojančiajai institucijai iki 2020 m. gruodžio 16 d. pateikus mokėjimo prašymą, kuriame nurodyta kompensacijos suma ir išsami informacija apie skrydžių vykdymą maršrutu.

 

 

Laikinai einantis ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                              Rimantas Sinkevičius

 

 

Laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas                                                 Jaroslav Narkevič