LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL STUDIJŲ PAKOPŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

 

2016 m. lapkričio 16 d. Nr. V-1012

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 53 straipsnio 10 dalį:

1. T v i r t i n u Studijų pakopų aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. lapkričio 21 d. įsakymą Nr. V-2212 „Dėl Studijų pakopų aprašo patvirtinimo“.

3. Šis įsakymas įsigalioja 2017 m. sausio 1 dieną.

 

 

 

Laikinai einanti

švietimo ir mokslo ministro pareigas                                                         Audronė Pitrėnienė    

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro

2016 m. lapkričio 16  d.

įsakymu Nr. V- 1012

 

STUDIJŲ PAKOPŲ APRAŠAS

 

1. Studijų pakopų aprašas (toliau – Aprašas) apibūdina kiekvienai pakopai būdingus studijų rezultatus. Aprašu remiamasi klasifikuojant, vertinant ir lyginant Lietuvos aukštojo mokslo sistemos teikiamus laipsnius ir juos lyginant su kitose šalyse teikiamais kvalifikaciniais laipsniais. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu, Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 „Dėl Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašo patvirtinimo“, atsižvelgiant į 2008 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos rekomendaciją dėl Europos mokymosi visą gyvenimą kvalifikacijų sąrangos kūrimo (OL 2008 C111, p. 1–7) (toliau – Rekomendacija), Europos aukštojo mokslo erdvės sąrangą ir aukštojo mokslo pakopų aprašus, dėl kurių vykstant Bolonijos procesui, 2005 m. gegužės 19–20 d. susitikimo Bergene metu susitarė 45 Europos šalių už aukštąjį mokslą atsakingi ministrai, ir į 1999 m. birželio 19 d. pasirašytos Bolonijos deklaracijos dėl Europos aukštojo mokslo erdvės nuostatas.

2. Aprašo paskirtis:

2.1. apibūdinti esminius atskirų studijų pakopų kokybinius skirtumus;

2.2. susieti Lietuvoje teikiamus kvalifikacinius laipsnius su Lietuvos kvalifikacijų sandaros, Europos kvalifikacijų sąrangos ir Europos aukštojo mokslo kvalifikacijų sąrangos lygmenimis;

2.3. informuoti besirengiančius studijuoti ar studijuojančius asmenis, darbdavius, studijų programų rengėjus, vykdytojus ir vertintojus apie keliamus reikalavimus siekiant įgyti laipsnius, apie tolesnio mokymosi ir (ar) darbo galimybes;

3. Kiekvienos pakopos studijų rezultatai aprašomi pagal šiuos struktūrinius elementus: žinias ir jų taikymą, gebėjimus atlikti tyrimus, specialiuosius gebėjimus, socialinius gebėjimus ir asmeninius gebėjimus. Šių struktūrinių elementų paaiškinimai išdėstyti 1 priede. Studijų krypčių aprašuose, kurie rengiami remiantis tarptautinių teminių tinklų nustatytomis rekomendacijomis, studijų rezultatai gali būti aprašomi vadovaujantis šių tinklų nustatytais struktūriniais elementais.

4. Pirmosios studijų pakopos studijų rezultatus, aprašytus 2 priede, pažymi profesinio bakalauro, bakalauro kvalifikaciniai laipsniai, kurie atitinka:

4.1. Lietuvos kvalifikacijų sandaros šeštąjį lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą;

4.2. Europos kvalifikacijų sąrangos šeštąjį lygmenį pagal Rekomendacijos II priedą;

4.3. Europos aukštojo mokslo erdvės kvalifikacijų sąrangos pirmosios pakopos studijų aprašą.

5. Antrosios studijų pakopos ir vientisųjų studijų rezultatus, aprašytus 3 priede, pažymi magistro ir teologijos licenciato kvalifikaciniai laipsniai, kurie atitinka:

5.1. Lietuvos kvalifikacijų sandaros septintąjį lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą;

5.2. Europos kvalifikacijų sąrangos septintąjį lygmenį pagal Rekomendacijos II priedą;

5.3. Europos aukštojo mokslo erdvės kvalifikacijų sąrangos antrosios pakopos studijų aprašą.

6. Trečiosios pakopos studijų rezultatus, aprašytus 4 priede, pažymi mokslo daktaro ir meno daktaro laipsniai, kurie atitinka:

6.1. Lietuvos kvalifikacijų sandaros aštuntąjį lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą;

6.2. Europos kvalifikacijų sąrangos aštuntąjį lygmenį pagal Rekomendacijos II priedą;

6.3. Europos aukštojo mokslo erdvės kvalifikacijų sąrangos trečiosios pakopos studijų aprašą.

_______________________