LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl 2012 m. gegužės 18 d. įsakymo Nr. 2-160 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2019 m. rugpjūčio 23 d. Nr. 2-140

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2012 m. gegužės 18 d. įsakymą Nr. 2-160 „Dėl Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 4 dalies nuostatomis:

1.    T v i r t i n u Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisykles (pridedama).

2.    Į p a r e i g o j u pirkimų iniciatorius kiekvienam pirkimui, neatsižvelgiant į jo vertę ar būdą pildyti paraišką dėl pirkimo, atliekamo gynybos ir saugumo srityje (Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklių 1 priedas).

3. P a v e d u paskelbti šį įsakymą:

3.1. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Administravimo valdybos Bendrajam skyriui – Teisės aktų registre;

3.2. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos Komunikacijos skyriui – STT interneto svetainėje.“

 

 

L. e. direktoriaus pareigas                                                                            Jovitas Raškevičius 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų

tarnybos direktoriaus 2012 m. gegužės 18 d.

įsakymu Nr. 2-160

(Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų

tarnybos direktoriaus 2019 m. rugpjūčio

23 d. įsakymo Nr. 2-140 redakcija)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS MAŽOS VERTĖS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, ATLIEKAMŲ GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE,
TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šios Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (toliau – STT) mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja STT (toliau – Perkančioji organizacija) prekių, paslaugų ar darbų mažos vertės viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje (toliau – mažos vertės pirkimai), vykdymo ir procedūrų atlikimo tvarką, pirkimo būdus, pirkimo dokumentų rengimo ir teikimo tiekėjams reikalavimus ir ginčų nagrinėjimo tvarką.

2.  Taisyklės parengtos siekiant organizuoti ir atlikti prekių, paslaugų ir darbų mažos vertės pirkimus, atliekamus pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas), laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme (toliau – Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas) tokiems pirkimams nustatytų reikalavimų.

3.  STT, atlikdama mažos vertės pirkimus, vadovaujasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymu, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (toliau – CK), Taisyklėmis, kitais įstatymais ir įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais.

4.  Mažos vertės pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų bei Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo I skyriuje (išskyrus 12 straipsnyje), 33, 34 straipsniuose (išskyrus šio straipsnio 1 dalyje), 35, 36, 37, 40, 43, 47, 48 straipsniuose, 52 straipsnio 4, 5, 6, 8 dalyse ir IV skyriuje ir šiose Taisyklėse nustatytų reikalavimų.

5.  STT, vykdydama mažos vertės pirkimus, užtikrina įslaptintos informacijos apsaugą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, taip pat, kai pirkimo procedūrų ar sutarties vykdymo metu bus naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, STT privalo laikytis įslaptintų sandorių organizavimui ir vykdymui (įslaptintų sandorių saugumui) keliamų reikalavimų ir reikalauti, kad tiekėjai (dalyviai) laikytųsi Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme įtvirtintų reikalavimų.

6.  Jei pirkimo procedūrų metu naudojama ar sukuriama įslaptinta informacija, tokiu atveju elektroninėmis priemonėmis gali būti paskelbta tik ta informacija, kuri nėra įslaptinta.

7.  Mažos vertės pirkimų pradžią ir pabaigą reglamentuoja Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 8 straipsnis.

8Mažos vertės pirkimai – pirkimas, kai numatoma prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra mažesnė kaip 58 000 (penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio), o numatoma darbų pirkimo vertė mažesnė kaip 145 000 (šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio), ir pirkimas, numatytas Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 15 straipsnio 7 dalyje.

9Mažos vertės pirkimo, atliekamo gynybos ir saugumo srityje, pažyma – nustatytos formos dokumentas, pildomas pirkimo organizatoriaus ir pagrindžiantis jo priimtų sprendimų atitiktį Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo, Taisyklių ir kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams.

10Tiekėjų apklausa – mažos vertės neskelbiamas pirkimo būdas, kai perkančioji organizacija kreipiasi į tiekėjus, kviesdama pateikti pasiūlymus.

11.  Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos yra apibrėžtos Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatyme, Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme.

 

II SKYRIUS

MAŽOS VERTĖS PIRKIMŲ VYKDYTOJAI

 

12.  Mažos vertės pirkimus atlieka STT direktoriaus įsakymu, vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 10 straipsniu, sudaryta STT Pirkimų, atliekamų pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymą, komisija (toliau – Komisija) arba paskirtas pirkimų organizatorius. Mažos vertės pirkimus atliekantys asmenys turi būti nepriekaištingos reputacijos, nešališki, tais atvejais, kai atliekami mažos vertės pirkimai, kuriuose naudojama įslaptinta informacija, tokius pirkimus atliekantys asmenys turi turėti leidimus dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima ne žemesne slaptumo žyma, negu konkrečiame pirkime naudojamos įslaptintos informacijos slaptumo žyma.

13Pirkimų organizatorius gali vykdyti pirkimus, kai pirkimo sutarties vertė neviršija 10 000 Eur be PVM ir pirkimo procedūrų metu neatskleidžiama, nenaudojama ir nebus sukuriama įslaptinta informacija, taip pat nebus susipažįstama su įslaptinta informacija, tokia informacija nebus patikėta, naudojama ar sukuriama. Atsižvelgdamas į pirkimo sudėtingumą, STT direktorius ar jo įgaliotas asmuo gali pavesti pirkimą vykdyti Komisijai ir kai pirkimo sutarties vertė neviršija 10 000 Eur be PVM.

14.  Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių,  o jeigu komisija sudaryta iš 3 asmenų – kai posėdyje dalyvauja visi komisijos nariai.

15.  Komisijos priimti sprendimai ir atlikti veiksmai protokoluojami Komisijos posėdžių protokoluose.

16.  Komisijos nariai, pirkimo iniciatoriai ir pirkimo organizatoriai iki dalyvavimo pirkimo procedūrose turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

17Komisijos nariai, pirkimo organizatorius ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo reikalavimų, tretiesiems asmenims negali atskleisti iš tiekėjo Perkančiajai organizacijai pateiktos informacijos, kurią jie nurodė kaip konfidencialią. Tiekėjas, teikdamas pasiūlymą, privalo nurodyti, kuri pasiūlymo dalis ar duomenys yra konfidencialūs. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina ar įkainiai, išskyrus jų sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija.

18Konfidencialia informacija negali būti laikoma tokia informacija, kurią viešai skelbti ar tiekėjams (dalyviams) pateikti įpareigoja Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymas, taip pat tokia informacija, kuri, atsižvelgiant į prašomos pateikti informacijos pobūdį konkrečioje situacijoje, negali būti laikoma konfidencialia. Tokiu atveju, tas faktas, kad atitinkama informacija tiekėjo pasiūlyme jo paties bus nurodyta kaip konfidenciali, nesukuria pareigos Perkančiajai organizacijai šios informacijos neviešinti, neatsižvelgiant į tai, jog tiekėjas kartu su pasiūlymu ir pateiks dokumentus, įrodančius jo teisę nurodytąją informaciją laikyti konfidencialia.

 

III SKYRIUS

VEIKSMAI IKI PIRKIMO PRADĖJIMO, PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA

 

19.  Kiekvienam pirkimui pirkimo iniciatorius pildo paraišką dėl pirkimo, atliekamo gynybos ir saugumo srityje (1 priedas) (toliau – paraiška), kuri su STT direktoriaus pirmojo pavaduotojo, o jo nesant – STT direktoriaus pavaduotojo arba STT direktoriaus rezoliucija pateikiama pirkimui vykdyti. Jeigu pirkimą inicijuoja STT Saugumo skyrius, tai rezoliuciją pirkimui vykdyti teikia STT direktorius, o jam nesant – jį pavaduojantis asmuo. Paraiška STT darbo reglamento nustatyta tvarka privalo būti suderinta su STT Administravimo valdybos Pirkimų skyriaus viršininku.

20.  Pirkimo iniciatorius paraiškoje nurodo:

20.1.  perkamo objekto techninę specifikaciją (užduotį tiekėjui), kurioje aprašo pirkimo objekto ypatybes, techninius, estetinius, funkcinius, kokybės bei kitus reikalavimus, reikalingą kiekį ar apimtis, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais;

20.2.  siūlomų kviesti tiekėjų sąrašą ir jo pagrindimą. Tiekėjai nurodomi remiantis atliktu rinkos tyrimu. Tiekėjų sąrašas gali būti nenurodomas, kai perkamos reguliariai perkančiajai organizacijai reikalingos prekės, paslaugos ir darbai. Siūlomų kviesti tiekėjų sąraše gali būti nurodoma mažiau negu trys tiekėjai šiais atvejais:

20.2.1.   jeigu numatoma pirkimo sutarties vertė perkant prekes ar paslaugas yra mažesnė kaip 10 000 Eur be PVM, perkant darbus – 30 000 Eur be PVM;

20.2.2. jeigu įvykdžius mažos vertės pirkimą ir apklausus ne mažiau kaip tris tiekėjus, nebuvo gauta nė vieno tinkamo pasiūlymo arba paraiškos ir nėra keičiamos pradinės pirkimo sutarties sąlygos;

20.2.3. jeigu neišvengiamai pirkimą būtina atlikti ypač skubiai, kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti, neįmanoma atlikti pirkimo kreipiantis į kelis tiekėjus. Aplinkybės, kuriomis pateisinama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos;

20.2.4. jeigu dėl techninių priežasčių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su konkrečiu tiekėju;

20.2.5. Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 19 straipsnio 5, 6 ir 7 dalyse numatytais atvejais.

20.3.    Tiekėjo kvalifikacijai bei kompetencijai keliamus reikalavimus;

20.4.    Maksimalią planuojamos sudaryti sutarties vertę;

20.5.    Informaciją apie įslaptintą informaciją;

20.6.    Kitą paraiškoje prašomą informaciją.

 

IV SKYRIUS

PIRKIMO BŪDAS IR PIRKIMO PROCEDŪROS

 

21.  Mažos vertės pirkimai (prekės, paslaugos ar darbai) vykdomi tiekėjų apklausos būdu.

22.  Tiekėjų apklausos, kai pirkime nenaudojama įslaptinta informacija (kai pirkimo procedūrų metu neatskleidžiama įslaptinta informacija ir kai vykdant sutartį nebus atskleista įslaptinta informacija), vykdymui nustatomos šios sąlygos:

22.1.  Taisyklių 22.8.2. – 22.8.5. papunkčiuose numatytais atvejais, taip pat jeigu numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000,- Eur be PVM, pirkimas gali būti neskelbiamas;

22.2.  Pirkimas gali būti atliekamas raštu arba žodžiu. Žodžiu apklausa gali būti atliekama, jeigu numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 3 000,- Eur be PVM

22.3.  Pirkimo dokumentai gali būti nerengiami;

22.4.  Tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama;

22.5.  Sąlygos, kuriomis draudžiamas ir ribojamas tiekėjų dalyvavimas pirkime gali būti nekeliamos;

22.6.  Tiekėjai gali būti kviečiami į derybas, jeigu visų tiekėjų pasiūlymų vertė viršija perkančiosios organizacijos pirkimui suplanuotas lėšas;

22.7.  Pasiūlymams pateikti nustatomas protingas terminas.

22.8.  Kreipiamasi į ne mažiau kaip tris tiekėjus. Į mažesnį tiekėjų skaičių galima kreiptis:

22.8.1. jeigu numatoma pirkimo sutarties vertė perkant prekes ar paslaugas yra mažesnė kaip 5 000,- Eur be PVM, perkant darbus – 15 000,- Eur be PVM;

22.8.2. jeigu įvykdžius mažos vertės pirkimą ir apklausus ne mažiau kaip tris tiekėjus, nebuvo gauta nė vieno tinkamo pasiūlymo arba paraiškos ir nėra keičiamos pradinės pirkimo sutarties sąlygos;

22.8.3. jeigu neišvengiamai pirkimą būtina atlikti ypač skubiai, kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti, neįmanoma atlikti pirkimo kreipiantis į kelis tiekėjus. Aplinkybės, kuriomis pateisinama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos;

22.8.4. jeigu dėl techninių priežasčių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su konkrečiu tiekėju;

22.8.5. Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 19 straipsnio 5, 6 ir 7 dalyse numatytais atvejais.

23.  Tiekėjų apklausai, kai pirkime naudojama įslaptinta informacija (kai pirkimo procedūrų metu atskleidžiama įslaptinta informacija ar, kai vykdant sutartį neišvengiamai tektų atskleisti įslaptintą informaciją), nustatomos šios sąlygos:

23.1.  Taisyklių 22.8.2. – 22.8.5. papunkčiuose numatytais atvejais, taip pat jeigu numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000,- Eur be PVM, pirkimas gali būti neskelbiamas;

23.2.  Pirkimas atliekamas raštu;

23.3.  Pirkimo dokumentai rengiami. Pirkimo dokumentuose privalo būti nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimai pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 43 straipsnio reikalavimus. Kitos sąlygos pirkimo dokumentuose nėra privalomos;

23.4.  Tiekėjų kvalifikacija gali būti netikrinama, išskyrus ta, kuri susijusi su įslaptintos informacijos apsauga (pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33 straipsnio 1 dalies 6 punktą);

23.5.  Sąlygos, kuriomis draudžiamas ir ribojamas tiekėjų dalyvavimas pirkime gali būti nekeliamos, išskyrus tos, kurios susijusios su įslaptintos informacijos apsauga (pagal Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir 4 dalį);

23.6.  Tiekėjai gali būti kviečiami į derybas, jeigu visų tiekėjų pasiūlymų vertė viršija perkančiosios organizacijos pirkimui suplanuotas lėšas;

23.7.  Pasiūlymams pateikti nustatomas protingas terminas. Dokumentams, pagrindžiantiems tiekėjų kvalifikaciją ir atitikimą sąlygoms, kurios draudžia ir riboja tiekėjų dalyvavimą pirkime, nustatomas ne mažesnis kaip 3 darbo dienų terminas.

23.8.  Kreipiamasi į pasirinktą skaičių tiekėjų.

 

V SKYRIUS

PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS, PAAIŠKINIMAI, TEIKIMAS

 

24.  Pirkimo dokumentus, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo ir šių Taisyklių nuostatomis, rengia Komisija ar pirkimų organizatorius. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, juose pateikiama visa informacija apie pirkimo sąlygas ir procedūras.

25.  Pirkimo dokumentai rengiami vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 24 straipsnyje nurodytais reikalavimais. Kiekvienu atveju atsižvelgiant į pirkimo objektą ir pirkimo būdą, pirkimo dokumentuose jeigu pirkimo dokumentų rengėjas mano, kad nėra būtina, gali būti nurodoma ne visa Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 24 straipsnio 2 dalyje nurodyta informacija.

26Parengti pirkimo dokumentai teikiami tvirtinti STT direktoriaus pirmajam pavaduotojui, jo nesant – STT direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui.

27Jei pirkimo procedūrų metu ar sutarties vykdymo metu bus atskleista įslaptinta informacija, Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose privalo nustatyti įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimus, aukščiausią įslaptintos informacijos slaptumo žymą. Taip pat gali nurodyti:

27.1vietą, kur turės būti dirbama su įslaptinta informacija;

27.2.  įslaptintos informacijos automatizuoto apdorojimo reikalavimus (ar tokie reikalavimai taikomi ar netaikomi) ir, jei tokie reikalavimai taikomi, jų taikymo vietą;

28Kai pirkimo dokumentų turinį sudaro įslaptinta informacija, Komisija juos pateikia tik tiems asmenims, kuriems įstatymų nustatyta tvarka išduoti leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, laikantis įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

29Pirkimo dokumentai tiekėjams teikiami nuo pranešimo apie pirkimą paskelbimo (jei buvo skelbta) ar kvietimo išsiuntimo tiekėjams dienos iki paraiškų pateikimo termino, nustatyto pirkimo dokumentuose, pabaigos. Pirkimo dokumentai pateikiami to paprašiusiam tiekėjui nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, gavus prašymą. Kai pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, papildomai jie neteikiami. Neįslaptinti pirkimo dokumentai pateikiami kartu su kvietimu pateikti pasiūlymus.

30Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad tiekėjas jį gautų ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

31 Nesibaigus paraiškų ar pasiūlymų pateikimo terminui, Perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, tikslinant ir paskelbtą informaciją. Paaiškinimai turi būti išsiųsti (paskelbti) ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki paraiškų ar pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

32Jeigu perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėju, Pirkimo organizatorius ar Komisija surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolo išrašas laikomas pirkimo dokumentų paaiškinimu, kuris turi būti pateiktas tiekėjams Taisyklių 30 punkte nustatyta tvarka.

33Jeigu pirkimo dokumentus paaiškinusi (patikslinusi) Perkančioji organizacija jų negali pateikti Taisyklių 30 punkte nustatytais terminais, ji privalo pratęsti paraiškų ar pasiūlymų pateikimo terminą. Šis terminas nukeliamas protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo paraiškas ar pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ir tinkamai parengti paraiškas ar pasiūlymus.

34Jeigu pirkimo dokumentai skelbiami CVP IS, ten pat skelbiama apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus pratęsiamą paraiškų ir (ar) pasiūlymų pateikimo terminą. Jeigu pirkimo dokumentai neskelbiami CVP IS, pranešimai apie pirkimo dokumentų paaiškinimus (patikslinimus) ir prireikus termino pratęsimą išsiunčiami visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti pirkimo dokumentai.

 

VI SKYRIUS

REIKALAVIMAI TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJAI

 

35.  Jeigu Perkančioji organizacija nustato tiekėjams kvalifikacinius reikalavimus, tai juos nustatydama ir vertindama vadovaujasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 33, 34 straipsnio (išskyrus 1 dalį), 35, 36 ir 37 straipsniuose nustatytais reikalavimais.

36Perkančioji organizacija turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti ir Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 34 straipsnio 1 dalyje nustatytus reikalavimus.

37Jeigu pirkimo procedūrų metu ir (ar) sutarties vykdymo metu kandidatams ar dalyviams numatoma pateikti įslaptintą informaciją, Perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad juridiniai asmenys, dalyvaujantys pirkimų procedūrose, pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą įmonės patikimumą patvirtinantį pažymėjimą ar rangovo (subrangovo) leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Jei procedūrose dalyvauja fizinis asmuo, perkančioji organizacija privalo pareikalauti, kad toks asmuo pateiktų Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo nustatyta tvarka išduotą Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento išduotą leidimą, suteikiantį teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Perkančioji organizacija taip pat privalo pareikalauti, kad juridinis asmuo kartu su įmonės patikimumą patvirtinančiu pažymėjimu pateiktų ir darbuotojų, kurie dalyvaus vykdant pirkimo procedūras ar vykdys sutartį, sąrašą, kuriame būtų nurodyta, su kokia slaptumo žyma žymima informacija yra suteikta teisė dirbti ar susipažinti šiems juridinio asmens darbuotojams.

 

VII SKYRIUS

TECHNINĖ SPECIFIKACIJA

 

38.  Prekių, paslaugų ar darbų savybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje. Techninė specifikacija rengiama vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 40 straipsnio nuostatomis. Perkančioji organizacija gali nesivadovauti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje 40 straipsnyje nustatytais reikalavimais, tačiau bet kuriuo atveju ji turi užtikrinti, kad būtų laikomasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 6 straipsnyje nurodytų principų.

39Jei leidžiama pateikti alternatyvius pasiūlymus, nurodomi minimalūs reikalavimai, kuriuos šie pasiūlymai turi atitikti. Pateikti alternatyvius pasiūlymus galima tik tuo atveju, kai pasiūlymuose vertinti taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

40Perkančioji organizacija negali atmesti alternatyvaus pasiūlymo remdamasi vien tik tuo pagrindu, kad, jeigu pasiūlymas būtų pripažintas laimėjusiu, prekių pirkimas taptų paslaugų pirkimu arba atvirkščiai.

 

VIII SKYRIUS

PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS

 

41.  Pasiūlymai priimami laikantis pirkimo dokumentuose nurodytos tvarkos. Pavėluotai gauti pasiūlymai grąžinami juos pateikusiems tiekėjams.

42.  Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina pirkimą atliekanti Komisija arba pirkimo organizatorius.

43.  Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ar jų atstovams.

44.  Nagrinėjant pasiūlymus:

44.1.  Tikrinama, ar pasiūlymas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus pasiūlymo pateikimo reikalavimus.

44.2.  Tikrinama, ar pasiūlyto pirkimo objekto techninė specifikacija atitinka pirkimo dokumentų techninėje specifikacijoje nustatytus reikalavimus pirkimo objektui.

44.3.  Tikrinama, ar pasiūlyme nėra kainos apskaičiavimo klaidų. Radusi pasiūlyme kainos apskaičiavimo klaidų, Perkančioji organizacija privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis neturi teisės atsisakyti kainos sudėtinių dalių arba papildyti kainą naudomis dalimis. Jei dalyvis per perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas laikomas neatitinkančiu pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų.

44.4.  Tikrinama, ar pasiūlyta kaina nėra per didelė ir (ar) Perkančiajai organizacijai nepriimtina.

44.5.  Kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

44.6.  Jeigu pateiktame pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina perkančiajai organizacijai atrodo neįprastai maža, perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad dalyvis pagrįstų neįprastai mažą kainą;

44.7.  Jeigu tiekėjas pateikė netikslius, neišsamius kartu su pasiūlymu teikiamus pirkimo dokumentuose nurodytus dokumentus – jungtinės veiklos sutartį, tiekėjo įgaliojimą asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantį dokumentą, arba jų nepateikė, perkančioji organizacija privalo prašyti tiekėjo patikslinti, papildyti arba pateikti minėtus dokumentus per jos nustatytą protingą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos nuo prašymo gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos.

45.  Perkančioji organizacijai atmeta pasiūlymą, jeigu egzistuoja Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsnio 5 dalyje ar kitos pirkimo dokumentuose nurodytos paraiškos ar pasiūlymo atmetimo aplinkybės.

46.  Neatmesti pasiūlymai yra vertinami vadovaujantis Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 28 straipsniu.

47.  Pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo arba kainų didėjimo tvarka. Tais atvejais, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus ir kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymo kaina yra mažiausia. Tais atvejais, kai pasiūlymų vertinimo kriterijus yra pasiūlyta mažiausia kaina ir keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, sudarant pasiūlymų eilę pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio vokas su pasiūlymais įregistruotas ar pasiūlymas elektroninėmis priemonėmis pateiktas anksčiausiai.

48.  Laimėjusiu pasiūlymu Perkančioji organizacija pripažįstą iš tų pasiūlymų, kurie nebuvo atmesti.

 

IX SKYRIUS

INFORMAVIMAS APIE PIRKIMO PROCEDŪROS REZULTATUS

 

49.  Informuojant apie pirkimo procedūrų rezultatus vadovaujamasi Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 47 straipsniu.

 

X SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIS

 

50.       Pirkimų organizatorius prieš parengdamas pirkimo sutarties projektą užpildo Mažos vertės pirkimo, atliekamo gynybos ir saugumo srityje, pažymą (2 priedas) ir pateikia ją patvirtinti STT direktoriaus pirmajam pavaduotojui, jo nesant – STT direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui.

51.  Perkančioji organizacija sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Dalyvis sudaryti pirkimo–pardavimo sutarties kviečiamas raštu (išskyrus atvejus, kai pirkimo–pardavimo sutartis bus sudaroma žodžiu) ir jam nurodomas laikas, iki kada jis turi pasirašyti pirkimo–pardavimo sutartį.

52.  Pirkimo–pardavimo sutartis gali būti sudaroma žodžiu, kai atliekami mažos vertės pirkimai, kurių sutarties vertė mažesnė kaip 3 000,00 Eur be PVM.

53.  Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo–pardavimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba jis neįvykdo reikalavimų užtikrinti įslaptintos informacijos apsaugą, arba iki Perkančiosios organizacijos nurodyto laiko nepasirašo pirkimo–pardavimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad tiekėjas atsisakė sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį. Tuo atveju Perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį, arba organizuoja naują mažos vertės pirkimą.

54.  Pirkimo–pardavimo sutartyje, kai ji sudaroma raštu, turi būti nustatyti reikalavimai, nurodyti Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 52 straipsnio 5 dalyje.

55.  Pirkimo – pardavimo sutartis turi būti sudaroma nedelsiant. Atidėjimo terminas mažos vertės pirkimams netaikomas.

 

XI SKYRIUS

GINČŲ SPRENDIMAS

 

56.  Kiekvienas pirkimu suinteresuotas tiekėjas, kuris mano, kad Perkančioji organizacija pažeidė ar pažeis jo teises, turi teisę Viešųjų pirkimų saugumo ir gynybos srityje įstatymo IV skyriaus nustatyta tvarka ginti savo pažeistus teisėtus interesus.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57.  Įvykdytos pirkimo–pardavimo sutartys, paraiškos, pasiūlymai, pirkimo dokumentai, paraiškų ir pasiūlymų nagrinėjimo bei vertinimo dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, tačiau ne trumpiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos.

58.  Mažos vertės pirkimų ataskaitos teikiamos Viešųjų pirkimų gynybos ir saugumo srityje įstatymo 48 straipsnyje nustatyta tvarka

59.  Pasikeitus šiose Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, taikomos jų galiojančios suvestinės redakcijos nuostatos.

 

____________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų

tarnybos mažos vertės viešųjų pirkimų,

atliekamų gynybos ir saugumo srityje,

taisyklių

1 priedas

 

________________________________________________________________

(nurodyti pirkimo objektą)

PIRKIMO, ATLIEKAMO GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, PARAIŠKA

 

(data) Nr.

Vilnius

 

Nr.

Paraiškos turinio elementas

Paraiškos turinio elemento aprašymas

1.

Pirkimo objekto pavadinimas, aprašymas, reikalingas kiekis ar apimtys, atsižvelgiant į visą pirkimo sutarties trukmę su galimais pratęsimais[1].

 

2.

Maksimali planuojamos sudaryti sutarties vertė EUR su PVM, numatomos eksploatavimo, aptarnavimo išlaidos, finansavimo šaltinis, prekių, paslaugų ir darbų pirkimų plano atitinkamos dalies ir eilutės numeris, pagal kurį bus vykdomas pirkimas ir STT išlaidų plano eilutės numeris[2].

 

3.

Numatoma pirkimo sutarties trukmė, atsižvelgiant į visus galimus pratęsimus; ar siūloma numatyti galimybę pratęsti sutartį, jeigu taip, tai kokiam laikotarpiui, kokiomis aplinkybėmis ir kiek kartų; prekių pristatymo, paslaugų suteikimo, darbų atlikimo terminai[3]:  

 

4.

Kitos reikalingos pirkimo sutarties sąlygos (galima pridėti sutarties projektą)[4]:

 

5.

Siūlomi minimalūs tiekėjų kvalifikaciniai reikalavimai ir atitinkamą kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai[5]:

 

6.

Siūloma tiekėjų pasiūlymus vertinti šiuo remiantis šiuo kriterijumi[6]:

mažiausios kainos,

ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo

7.

Siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas, jeigu prašymas paduodamas dėl mažos vertės pirkimo ar pirkimo, apie kurį nebus paskelbta; siūlomų kviesti tiekėjų sąrašo pagrindimas; nurodoma, ar tiekėjais gali būti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 1 dalyje nurodyti tiekėjai[7]:

 

8.

Pirkimo būtinumo pagrindimas, ar šiuo metu galioja sutartis dėl pirkimo objekto, numatomas prekių paskirstymas, darbų, paslaugų panaudojimas[8]:

 

9.

Duomenys apie įslaptintą informaciją[9].

 

10.

Kita informacija (pvz., nurodomos nuo perkančiosios organizacijos nepriklausančios aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga pirkimo skuba; taikytini aplinkos apsaugos kriterijai; taikytini energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai ir kt.):

 

11.

sutarties vykdymą atsakingi asmenys:

 

12.

Pirkimo objektą gaunantis STT padalinys:

 

 

____________ ________________ __________________________

(pareigos)                                               (parašas)                                        (vardas ir pavardė)  

 

___________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos specialiųjų

tyrimų tarnybos mažos vertės viešųjų

pirkimų, atliekamų gynybos ir

saugumo srityje, taisyklių

2 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBA

 

TVIRTINU

(Pareigų pavadinimas)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

MAŽOS VERTĖS PIRKIMO, ATLIEKAMO GYNYBOS IR SAUGUMO SRITYJE, PAŽYMA

20 - Nr.

Vilnius

 

Pirkimo objekto pavadinimas ir trumpas aprašymas (BVPŽ kodas):

 

Tiekėjai apklausti (nurodyti žodžiu ar raštu, kokiomis priemonėmis):

 

Pasiūlymo vertinimo kriterijus:

 

Apklausti tiekėjai:

Eil. Nr.

Tiekėjo pavadinimas, kontaktai, informacijos šaltinis

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiekėjų pasiūlymai (surašomi ekonominio naudingumo mažėjimo arba kainos didėjimo tvarka):[10]

Eil.Nr.

Tiekėjo pavadinimas,

įdentifikacinis kodas

Pasiūlymo pateikimo data

Pasiūlymo kaina, Eur su PVM / ekonominis naudingumas

Pasiūlymo charakteristikos, kiekis, įvykdymo terminas, apmokėjimo terminas ir kitos sąlygos

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

 

Laimėjusiu pripažintas tiekėjas:

 

 

 

 

Pažymą parengė pirkimo organizatorius:

 

 

 

(Pareigos)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

 

 

____________________

 



[1] Nurodoma ketinamų pirkti prekių paslaugų ar darbų savybės, kokybės reikalavimai, keliami techniniai, estetiniai, funkciniai, kokybės ir kt. reikalavimai, jų pagrindimas, techninė specifikacija (gali būti pridedama atskiru dokumentu), nurodomas reikalingas kiekis ar apimtys (gali būti nurodoma intervalu nuo minimalaus iki maksimalaus),

[2] Nurodoma sutarties vertė, t. y. maksimali suplanuota pirkimui suma; finansavimo šaltinis – jeigu pirkimas vykdomas iš projektinių lėšų, nurodomas konkretus projekto pavadinimas;

[3] Nurodoma trukmė dienomis, mėnesiais, metais arba numatoma sutarties pradžios ir pabaigos data; pirkimo sutarties trukmė visais atvejais negali būti trumpesnė už prekių pristatymo, paslaugų suteikimo, darbų atlikimo terminus, turi apimti terminą būtiną atsiskaityti su tiekėjui, taip pat garantinį laikotarpį.

[4] Jeigu pirkimo iniciatorius pirkimo sutarties sąlygų nenurodys, pirkimo sutartis bus rengiama pagal STT tipines sutarčių sąlygas

[5] Jeigu pirkimo iniciatorius pirkimo tiekėjams kvalifikacinių reikalavimų nenurodys, tiekėjas bus parenkamas nekeliant jam kvalifikacijos reikalavimų

[6] Palikti reikiamą, kitą išbraukti; nurodant ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų, reikia nurodyti kriterijaus lyginamuosius svorius, kriterijaus parametrus, parametrų vertinimą

[7] Nurodomas siūlomų kviesti tiekėjų sąrašas (mažiausiai trys tiekėjai), jeigu prašymas paduodamas dėl mažos vertės pirkimo, apie kurį nebus skelbiama. Tiekėjai nurodomi remiantis atliktu rinkos tyrimu. Tiekėjų sąrašas gali būti nenurodomas, kai perkamos reguliariai perkančiajai organizacijai reikalingos prekės, paslaugos ir darbai. Siūlomų kviesti tiekėjų sąraše gali būti nurodoma mažiau negu trys tiekėjai šiais atvejais:

1. jeigu numatoma pirkimo sutarties vertė perkant prekes ar paslaugas yra mažesnė kaip 10 000,- Eur be PVM, perkant darbus – 30 000,- Eur be PVM;

2. jeigu įvykdžius mažos vertės pirkimą ir apklausus ne mažiau kaip tris tiekėjus, nebuvo gauta nė vieno tinkamo pasiūlymo arba paraiškos ir nėra keičiamos pradinės pirkimo sutarties sąlygos;

3. jeigu neišvengiamai pirkimą būtina atlikti ypač skubiai, kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti, neįmanoma atlikti pirkimo kreipiantis į kelis tiekėjus. Aplinkybės, kuriomis pateisinama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos;

4. jeigu dėl techninių priežasčių arba dėl priežasčių, susijusių su išimtinių teisių apsauga, pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su konkrečiu tiekėju;

5. Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 19 straipsnio 5, 6 ir 7 dalyse numatytais atvejais.

[8] Jeigu dėl pirkimo yra galiojanti sutartis, tai nurodoma jos data, numeris ir galiojimo termino pabaiga; nurodomi asmenys ar struktūrinis padalinys, kam numatoma paskirstyti prekes, suteikti paslaugas, darbus 

[9] Nurodyti įslaptintą informaciją, jos žymą, būtinus tiekėjo įsipareigojimus dėl įslaptintos informacijos apsaugos, kitas būtinas su įslaptinta informacija susijusias sąlygas 

[10] Jeigu pirkimas skaidytas į dalis, tai kiekvienai daliai parengiama atskira tiekėjų pasiūlymų lentelė.