KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016-03-16 SPRENDIMU NR. TS V(11)-2539 PATVIRTINTO KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PAKEITIMO

 

2020 m. kovo 6 d. Nr. TS-39

Kazlų Rūda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi Kazlų Rūdos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.       Pakeisti Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2016-03-16 sprendimu Nr. TS V(11)-2539 patvirtintą Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos veiklos reglamentą:

1.1.    Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos reglamento 8, 12, 45, 53, 75, 79, 103, 115, 125, 126, 131, 132, 133, 135, 137, 138, 147, 173, 190 ir 191 punktus išdėstyti nauja redakcija:

8. Per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos turi būti paskirti mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius, sudaryti Tarybos komitetai ir paskirti šių komitetų pirmininkai, sudarytos Vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos ir paskirti šių komisijų pirmininkai, sudaryta Tarybos kolegija, jeigu nusprendžiama ją sudaryti. Tarybos kolegijos narių skaičius, darbo tvarka, posėdžių organizavimo tvarka nustatoma Tarybos sprendimu. Jeigu mero pavaduotojo ir (ar) Kontrolės komiteto pirmininko, ir (ar) Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų įgaliojimai nutrūksta ir (ar) savivaldybės administracijos direktorius atleidžiamas iš pareigų prieš terminą, per du mėnesius nuo jų įgaliojimų nutrūkimo ar atleidimo iš pareigų dienos Taryba turi paskirti mero pavaduotoją ir (ar) savivaldybės administracijos direktorių, ir (ar) Kontrolės komiteto pirmininką, ir (ar) Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkus.“;

12.Posėdį pradeda Savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas. Jis skelbia naujai išrinktų Tarybos narių registraciją. Posėdis tęsiamas, jeigu užsiregistravo daugiau kaip pusė išrinktų Tarybos narių. Jeigu nedalyvauja daugiau kaip pusė išrinktų Tarybos narių, Savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas paskelbia kito posėdžio datą.“;

45.Tarybos posėdyje dėl kiekvieno svarstomo klausimo turi teisę pasisakyti Vyriausybės atstovas apskrityje arba jo įgaliotas Vyriausybės atstovų įstaigos tarnautojas.“;

53.Slaptas balsavimas taip pat galimas 1/3 Tarybos narių raštišku siūlymu, kai skiriamas Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, , Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas.“;

75.Tarybos posėdžio darbotvarkę, kurioje numatomi pranešėjai ir papildomi pranešėjai, sudaro meras. Ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki savivaldybės tarybos posėdžio svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais meras įtraukia į posėdžio darbotvarkę. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkę neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba, jeigu yra gautas sprendimo projektą teikusių subjektų rašytinis prašymas sprendimo projektus įtraukti į Tarybos posėdžio darbotvarkę. Jeigu gaunami keli alternatyvūs Tarybos sprendimo projektai tuo pačiu klausimu, jie į darbotvarkę įrašomi vienu punktu ir nagrinėjami kartu.“;

79.Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto projektas gyventojams ir Tarybos nariams svarstyti pateikiamas (paskelbiamas) ne vėliau kaip prieš 20 kalendorinių dienų iki Tarybos posėdžio pradžios, projektą paskelbiant Savivaldybės interneto svetainėje. Asmenys pastabas ir pasiūlymus dėl Savivaldybės biudžeto projekto gali teikti raštu 5 darbo dienas nuo projekto paskelbimo dienos. Savivaldybės administracija parengtus pranešimus dėl asmenų pastabų ir pasiūlymų teikia Tarybos sudarytiems komitetams svarstyti. Sprendimo projekte, dėl Savivaldybės biudžeto patvirtinimo nurodoma bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis, bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar savivaldybių administracijos padaliniams programoms vykdyti, asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti.“;

103.Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu skiria Taryba. Jeigu Tarybos nariai du kartus nepritaria opozicijos siūlomai tai pačiai Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrai, tuomet Tarybos opozicija turi teisę siūlyti kitą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria Taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininkas, jo pavaduotojas laikomi paskirtais, jei už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių tarybos narių dauguma. Komiteto pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Tarybos sprendimu.“;

115.Komiteto posėdžiai protokoluojami. Komitetų posėdžiams sekretoriauja Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos darbuotojas. Komitetų posėdžių metu daromas garso įrašas, kuris laikomas posėdžio protokolu. Kai daromas garso įrašas, surašoma informacinė pažyma, kurioje nurodoma komiteto posėdžio data, komiteto posėdžio pradžios ir pabaigos laikas, pavadinimas, pirmininkas, sekretorius, komiteto posėdyje dalyvaujantys komiteto nariai ir kiti dalyviai, nurodoma posėdžio susirinkimo esmė (Reglamento 2 priedas). Surašyta informacinė pažymą įkeliama į Savivaldybės dokumentų valdymo sistemą kartu su garso įrašu. Informacinė pažyma skelbiama Savivaldybės interneto puslapyje. Išrašai iš garso įrašo atskiru prašymu teikiami Savivaldybės administracijai, Savivaldybės merui, Savivaldybės įstaigoms bei kontroliuojamoms įmonėms. Išrašus iš garso įrašo parengia posėdžio sekretorius. Komitetų nutarimų išrašai iš garso įrašo parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas.116.Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios paskelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.“;

125.Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro nuolatines Etikos ir Antikorupcijos komisijas.“;

126.Neteko galios 2020-03-06.“;

131.Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos darbo organizavimo procedūros, Komisijų veiklos funkcijos ir kitos nuostatos reglamentuotos Komisijų nuostatuose, kuriuos tvirtina Taryba.“;

132.Taryba Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus mero teikimu skiria iš šių komisijų narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš šių komisijų narių meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkai laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Jeigu Tarybos nariai nepritaria mero teikiamai Tarybos opozicijos pasiūlytai Etikos komisijos arba Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūrai, meras tą pačią kandidatūrą gali teikti dar kartą. Jei Taryba mero teikiamai Etikos komisijos arba Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūrai nepritaria ir antrąjį kartą, Tarybos opozicija privalo siūlyti merui kitą kandidatą į Etikos komisijos arba Antikorupcijos komisijos pirmininkus, o meras šią kandidatūrą privalo teikti tvirtinti Tarybai.“;

133.Jei Tarybos opozicija nepasiūlo Etikos komisijos arba Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūros arba jei Tarybos opozicija nėra paskelbta, Etikos komisijos arba Antikorupcijos komisijos pirmininko kandidatūrą Tarybai tvirtinti teikia meras.“;

135.Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybių aprašymus.“;

137.Atskiriems klausimams nagrinėti ir pasiūlymams bei išvadoms parengti Tarybos sprendimu gali būti sudaromos laikinosios komisijos. Tarybos sprendime dėl komisijos sudarymo turi būti nurodytas komisijos pirmininkas, komisijos nariai, komisijos sudarymo tikslas, pavedimai, jų įvykdymo terminai. Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, sudarant laikinąsias komisijas, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo.“;

138. Tarybos sudaromų komisijos nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai.“;

147. Meras suteikia kasmetines ir tikslines atostogas Savivaldybės administracijos direktoriui, kai Savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotojui, Savivaldybės kontrolieriui, kai Savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotojui, mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojams, taip pat juos komandiruoja Lietuvoje ir į užsienį. Administracijos direktoriaus pavadavimas Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais įforminamas mero potvarkiu.“;

173.Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje šiais atvejais: Tarybos, komitetų, komisijų posėdžių laiku taip pat laikotarpiais, kai Tarybos narys deleguojamas atstovauti Savivaldybei, Tarybos sprendimu arba mero potvarkiu.“;

190.Savivaldybės kontrolierius kiekvienais metais iki liepos 15 dienos pateikia Tarybai raštu išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo (toliau – Išvada). Ši Išvada kartu su lydraščiu registruojama Bendrajame skyriuje ir teikiama Tarybai kartu su Savivaldybės administracijos parengtu ir Tarybai tvirtinti pateiktu Tarybos sprendimo projektu dėl Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio tvirtinimo. Išvadą svarsto Kontrolės ir pagal poreikį kiti komitetai. Svarstant Tarybos sprendimo projektą dėl Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio tvirtinimo komitetuose pagal kompetenciją, komitetų nariai supažindinami ir su Išvada. Komitetai, jei turi pastabų dėl Išvados, pažymi jas komitetų posėdžių protokoluose. Tarybos posėdyje svarstant Tarybos sprendimo projektą dėl Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio tvirtinimo privalo dalyvauti Savivaldybės kontrolierius ar kitas jo įgaliotas Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos tarnautojas. Tarybos nariai dėl Išvados turi teisę pateikti sprendimo projekto pranešėjui ir Savivaldybės kontrolieriui (ar kitam įgaliotam posėdyje dalyvauti Kontrolės ir audito tarnybos tarnautojui) klausimus. Tarybos narių klausimai gali būti pateikiami bendra Tarybos narių klausimams pateikti nustatyta tvarka.“;

191. Kartą per metus, bet ne vėliau kaip iki gegužės 1 dienos Taryba išklauso biudžetinių, viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) ir savivaldybės valdomų įmonių vadovų ataskaitas, kartu su ataskaitomis įstaigų, išskyrus savivaldybės valdomų įmonių, vadovai teikia Tarybai tvirtinti ir finansinės atskaitomybės dokumentus.“.

1.2.    Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos veiklos reglamentą papildyti 611 ir 791 punktais ir juos išdėstyti taip:

611. Išimtinei Tarybos kompetencijai priklauso ir sprendimų dėl papildomų ir planą viršijančių Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo priėmimas, Ekonomikos, finansų ir verslo reikalų komitete įvertinus išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus.“;

791 Išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos sprendimai yra rekomendaciniai ir turi būti įvertinti atitinkamos Savivaldybės institucijos:

791.1. jeigu išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos priimtų sprendimų vertinimas yra Tarybos kompetencija, šie sprendimai vertinami rengiant Tarybos sprendimo projektą dėl išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos sprendimo ir teikiant jį svarstyti Tarybai bendra tvarka. Šiuo atveju išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos sprendimas turi būti įvertintas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimų lentose privalo būti paskelbtas vertinimas dėl išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodyti vertinimo motyvai ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi;

791.2. jeigu išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos priimtų sprendimų vertinimas yra Savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencija, direktorius juos įvertina raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimo lentose privalo būti paskelbtas vertinimas dėl išplėstinės ar įprastos seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodyti vertinimo motyvai ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.“.

1.3.    Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos veiklos reglamento priedą laikyti 1 priedu.

2.       Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos veiklos reglamentą papildyti 2 priedu ir jį išdėstyti taip (2 priedas).

3.       Nustatyti šio sprendimo 1 punkto įsigaliojimo datą 2020 balandžio 1 d.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, 44240 Kaunas)arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                   Mantas Varaška

 

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

veiklos reglamento

2 priedas

 

 

Informacinė pažyma

 

________________      -

Data                                    Nr.

 

 

Komiteto posėdžio data:

 

Komiteto posėdžio pradžios ir pabaigos laikas:

 

Komiteto posėdžio pavadinimas:

 

Komiteto posėdžio pirmininkas:

 

Komiteto posėdžio sekretorius:

 

Komiteto posėdyje dalyvaujantys komiteto nariai:

 

Komiteto posėdyje dalyvaujantys kiti komiteto dalyviai:

 

Komiteto posėdžio susirinkimo esmė:

 

 

 

 

 

Posėdžio sekretorius          ________________                                  ______________             

(parašas)                                                  (vardas, pavardė)