LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TAIKOMŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. vasario 23 d. Nr. 5TS-1442

Lazdijai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4  dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 8 straipsniu, Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6.1 punktu, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Lazdijų rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 31 d. sprendimą Nr. 5TS-33 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Artūras Margelis


 

PATVIRTINTA

Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 

2015 m. vasario 23 d.

sprendimu Nr. 5TS-1442

 

LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGOSE TAIKOMI PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

 

1. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinio ugdymo grupė. Priešmokyklinio ugdymo grupės veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė, teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, ikimokyklinio ugdymo auklėtojo) ir kitų specialistų, dirbančių priešmokyklinio ugdymo grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – modelis). Lazdijų rajono savivaldybės švietimo įstaigose taikomi 6 modeliai.

2. I modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė – 4 val. per dieną.

2.1. Grupės formavimo vieta – ikimokyklinio ugdymo mokykla, bendrojo ugdymo mokykla, daugiafunkcis centras.

2.2. Maksimalus vaikų skaičius grupėje – 20.

2.3. Priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieni metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų.

2.4. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.

2.5. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą modelyje nustatytą laiką.

2.6. Ugdomoji kalba – lietuvių.

2.7. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

3. II modelis. Jungtinė mišraus amžiaus vaikų ugdymo grupė (toliau – jungtinė grupė), kurios veiklos trukmė – 4 val. per dieną.

3.1. Jungtinės grupės formavimo vieta – kaimo teritorijoje esanti bendrojo ugdymo mokykla, daugiafunkcis centras.

3.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai vietovėje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.).

3.3. Maksimalus vaikų skaičius grupėje – 20.

3.4. Priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieni metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų.

3.5. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.

3.6. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas ir auklėtojo padėjėjas. Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.

3.7. Ugdomoji kalba – lietuvių.

3.8. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio  pedagogo pagalba.

4. III modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė – 6 val. per dieną.

4.1. Jungtinės grupės formavimo vieta – kaimo teritorijoje esanti bendrojo ugdymo mokykla, daugiafunkcis centras.

4.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.).

4.3. Maksimalus vaikų skaičius grupėje – 20.

4.4. Priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieni metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų.

4.5. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką.

4.6. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas ir auklėtojo padėjėjas. Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.

4.7. Sudaromos tinkamos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui.

4.8. Ugdomoji kalba – lietuvių.

4.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.                            

5. IV modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė – 8 val. per dieną.

5.1. Jungtinės grupės formavimo vieta – kaimo teritorijoje esanti bendrojo ugdymo mokykla, daugiafunkcis centras.

5.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.).

5.3. Maksimalus vaikų skaičius grupėje – 20.

5.4. Priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieni metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų.

5.5. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką. Jų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, organizuojamas vaikų laisvalaikis ir priežiūra. Vaikas tėvų (globėjų) prašymu grupės atostogų dienomis gali nelankyti.

5.6. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas. Jungtinės grupės veiklai vykdyti skiriamas ir auklėtojo padėjėjo etatas. Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.

5.7. Sudaromos tinkamos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui.

5.8. Ugdomoji kalba – lietuvių.

5.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.                            

6. V modelis. Jungtinė grupė, kurios veiklos trukmė – 10 val. 30 min. per dieną.

6.1. Galima grupės formavimo vieta – kaimo teritorijoje esanti ikimokyklinio ugdymo mokykla, ikimokyklinio ugdymo skyrius.

6.2. Šis ugdymo organizavimo modelis taikomas, kai priešmokyklinio ugdymo grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jungtinėje grupėje vykdomos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programos, ugdomi priešmokyklinio amžiaus vaikai (6 m.) su ikimokyklinio amžiaus vaikais (3, 4, 5 m.).

6.3. Maksimalus vaikų skaičius grupėje – 20.

6.4. Priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieni metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų.

6.5. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką. Jų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, organizuojamas vaikų laisvalaikis ir priežiūra. Vaikas tėvų (globėjų) prašymu grupės atostogų dienomis gali nelankyti.

6.6. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, yra pusė arba daugiau, vadinama priešmokyklinio ugdymo grupe ir joje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Jungtinė grupė, kurioje vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programą, yra daugiau nei pusė, vadinama ikimokyklinio ugdymo grupe, joje dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtojas. Jungtinės grupės veiklai vykdyti skiriamas ir auklėtojo padėjėjo etatas. Pasirinkus šį modelį, grupės pedagogas diferencijuoja ugdymo procesą ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams, vykdydamas priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo programas.

6.7. Sudaromos tinkamos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui

6.8. Ugdomoji kalba – lietuvių.

6.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.

7. VI modelis. Priešmokyklinio ugdymo grupė, kurios veiklos trukmė – 10 val. 30 min. per dieną.

7.1. Galima grupės formavimo vieta – ikimokyklinio ugdymo mokykla, bendrojo ugdymo mokykla (mokykla-darželis),

7.2. Maksimalus vaikų skaičius grupėje – 20.

7.3. Priešmokyklinio ugdymo trukmė – vieni metai, programos įgyvendinimo minimali trukmė – 640 valandų.

7.4. Vaikų atostogos organizuojamos pagal bendrojo ugdymo mokykloms nustatytą mokinių atostogų laiką. Atostogų metu, kai nevykdoma priešmokyklinė ugdomoji veikla, organizuojamas vaikų laisvalaikis ir priežiūra. Vaikas tėvų (globėjų) prašymu grupės atostogų dienomis gali nelankyti.

7.5. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas bei auklėtojo padėjėjas. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai visą modelyje nustatytą laiką.

7.6. Sudaromos tinkamos sąlygos vaikų maitinimui ir poilsiui.

7.7. Ugdomoji kalba – lietuvių.

7.8. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba. 

 

____________