LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2017 M. RUGPJŪČIO 22 D. ĮSAKYMO NR. D1-671 „DĖL PROJEKTO KONKURSO ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. spalio 22 d. Nr. D1-601

Vilnius

 

P a k e i č i u Projekto konkurso organizavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. D1-671 „Dėl Projekto konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Ribotas projekto konkursas – pirkimo procedūra, kai paraiškas dalyvauti projekto konkurse gali pateikti visi norintys konkurse dalyvauti suinteresuoti tiekėjai, o projektus konkursui – tik perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto pakviesti kandidatai.“

2. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Projekto konkursas gali būti vykdomas, kai paprastai yra perkamos teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos paslaugos. Prieš pirkdama minėtas paslaugas Viešųjų pirkimų įstatyme arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatyme nustatytais pirkimų būdais, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę taikyti šią pirkimo procedūrą ir išsiaiškinti geriausią pateiktą planą ar projektą.“

3. Pakeičiu 15 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

15. Projekto konkursas vykdomas, siekiant nustatyti geriausią planą ar projektą (paprastai teritorijų planavimo, architektūros, inžinerijos, duomenų apdorojimo, finansų inžinerijos), jeigu:“.

4. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas bet kuriuo metu iki projekto konkurso laimėtojo nustatymo turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas projekto konkurso procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentuose nustatė, kad, nutraukus projekto konkursą, ji dalyviams moka kompensaciją, dalyvis, pateikęs projekto konkurso vertinimo komisijai konkurso reikalavimus atitinkantį projektą (jeigu projekto konkursas nutraukiamas po vokų atplėšimo), įgyja teisę gauti kompensaciją. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, rengdamas projekto konkursą, privalo numatyti lėšas (kai tai nustatyta projekto konkurso dokumentuose) kompensacijoms mokėti. Projekto konkurso vertinimo komisija, įvertinusi kiekvieno dalyvio atliktų darbų mastą, priima sprendimą dėl kompensacijos šiam dalyviui dydžio. Kompensacija nemokama dalyviams, kurie pašalinti iš projekto konkurso ir (ar) neatitinka nustatytų kvalifikacijos reikalavimų.“

5. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas paslaugų pirkimą ketina tęsti neskelbiamų derybų būdu, tai turi būti nurodyta skelbime apie projekto konkursą.“

6. Pakeičiu 24.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.1. projekto pavadinimas, paslaugų pobūdis ir charakteristikos (techninė specifikacija) (priklausomai nuo pirkimo objekto specifikos);“.

7. Pakeičiu 24.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.8. projektų pateikimo terminas, vieta ir būdas. Jeigu reikalaujama projektus pateikti vokuose, nurodoma informacija, kad tiekėjai turi prisiimti visas išlaidas, susijusias su projektų parengimu, pristatymu, siuntimu ar įteikimu perkančiajai organizacijai arba perkančiajam subjektui, ir kad perkančioji organizacija arba perkantysis subjektas nėra atsakingas už šias išlaidas ir nėra įpareigotas šias išlaidas kompensuoti;“.

8. Pakeičiu 24.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.9. projektų galiojimo užtikrinimo reikalavimai, data, iki kada turi galioti projekto konkursui pateiktas projektas (jeigu taikomi). Jeigu taikomas projektų galiojimo užtikrinimas, jis užtikrinamas nustatant baudą;“.

9. Pakeičiu 24.16 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.16. terminas, iki kada nelaimėję projektai turi būti grąžinti projekto konkurso dalyviams arba iki kada projekto konkurso dalyviai gali atsiimti projektus, jei šie projektai pateikti ne Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis. Jei šie pateikti projektai neatsiimami iki projekto konkurso dokumentuose nurodyto termino, perkančioji organizacija arba perkantysis subjektas turi teisę juos sunaikinti;“.

10. Pakeičiu 24.22 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.22. perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto siūlomos šalims sudaryti pirkimo sutarties sąlygos ir (arba) pirkimo sutarties projektas (jeigu jis yra parengtas) pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 87 straipsnyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 95 straipsnyje nustatytus reikalavimus, jeigu projekto konkursas organizuojamas kaip dalis procedūros, kuria siekiama sudaryti paslaugų pirkimo sutartį;“.

11. Buvusį 24.22 papunktį laikyti 24.23 papunkčiu.

12. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas gali projekto konkurso dokumentų neskelbti CVP IS, jei:

1) jų neįmanoma pateikti elektroninėmis priemonėmis dėl bent vienos Viešųjų pirkimų įstatymo 22 straipsnio 5 dalyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 34 straipsnio 5 dalyje nurodytos priežasties. Šiuo atveju perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi skelbime apie pirkimą nurodyti, kad projekto konkurso dokumentai bus pateikiami kitomis priemonėmis laikantis šių taisyklių 28 ir 29 punktuose nustatytų reikalavimų;

2) taikomi Viešųjų pirkimų įstatymo 20 straipsnio 5 dalyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 32 straipsnio 5 dalyje nurodyti konfidencialios informacijos apsaugos reikalavimai. Šiuo atveju perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas skelbime apie pirkimą turi nurodyti keliamus konfidencialumo reikalavimus ir, kaip galima susipažinti su projekto konkurso dokumentais.

13. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas paaiškintų projekto konkurso dokumentus. Tiekėjas gali teikti prašymus paaiškinti projekto konkurso dokumentus ne vėliau kaip likus 23 dienoms iki projektų pateikimo termino pabaigos, vykdant tarptautinį projekto konkursą, ir ne vėliau kaip likus 8 dienoms iki projektų pateikimo termino pabaigos, vykdant supaprastintą projekto konkursą. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas į gautą prašymą atsako ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, atsakydamas tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems jis pateikė projekto konkurso dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Jei projekto konkurso dokumentai buvo skelbti viešai internete, ten pat paskelbiami projekto konkurso dokumentų paaiškinimai.“

14. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Nesibaigus projektų pateikimo terminui, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas savo iniciatyva turi teisę paaiškinti (patikslinti) projekto konkurso dokumentus. Tuo atveju, kai tikslinama skelbime apie projekto konkursą paskelbta informacija, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 34 straipsnyje arba Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 47 straipsnyje nustatyta tvarka, skelbiami klaidų ištaisymo skelbimai ir, jei reikia, pratęsiamas protingumo kriterijų atitinkantis projektų pateikimo terminas, kad tiekėjai, rengdami projektus, galėtų atsižvelgti į atliktus patikslinimus. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo pratęsti projektų pateikimo terminą, kad visi projekto konkurse norintys dalyvauti tiekėjai turėtų galimybę susipažinti su visa projektui parengti reikalinga informacija, jeigu dėl kokių nors priežasčių papildoma su projekto konkurso dokumentais susijusi informacija būtų pateikiama likus mažiau kaip 6 dienoms iki projektų pateikimo termino pabaigos, vykdant tarptautinį projekto konkursą, ir likus mažiau kaip 4 dienoms iki projektų pateikimo termino pabaigos, vykdant supaprastintą projekto konkursą, nors šios informacijos buvo paprašyta laiku arba jei buvo padaryta reikšmingų projekto konkurso dokumentų pakeitimų.

15. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, paaiškindamas ar patikslindamas projekto konkurso dokumentus, privalo užtikrinti tiekėjų anonimiškumą, t. y. privalo užtikrinti, kad tiekėjas nesužinotų kitų tiekėjų, dalyvaujančių ar ketinančių dalyvauti projekto konkurso procedūrose, pavadinimų ir kitų rekvizitų.“

16. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas rengia susitikimą su tiekėjais dėl projekto konkurso dokumentų, jis surašo šio susitikimo protokolą ir (arba) daro vaizdo ar garso įrašą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl projekto konkurso dokumentų ir atsakymai į juos. Informacija apie planuojamą susitikimą su tiekėjais ir po susitikimo parengtas protokolo išrašas paskelbiamas CVP IS.“

17. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Kol nesuėjo projektų pateikimo terminas, tiekėjas gali pakeisti arba atšaukti savo projektą. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad projektas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas jį gavo iki projektų pateikimo termino pabaigos.“

18. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Kandidatų ar dalyvių pateiktus planus ar projektus vertina perkančiosios organizacijos (arba įgaliotosios organizacijos) ar perkančiojo subjekto (arba įgaliotojo subjekto) sudaryta vertinimo komisija (toliau – vertinimo komisija). Vertinimo komisiją sudaranti perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo suteikti šiai komisijai visus įgaliojimus, reikalingus planams ar projektams vertinti ir laimėtojams nustatyti.“

19. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Vertinimo komisija sudaroma ją sudarančios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovo įsakymu (potvarkiu) iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų – komisijos pirmininko ir bent 2 komisijos narių. Vertinimo komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų vertinimo komisijos narių, o jeigu vertinimo komisija sudaryta iš 3 asmenų, – kai posėdyje dalyvauja visi vertinimo komisijos nariai.“

20. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Vertinimo komisijos pirmininku skiriamas ją sudariusios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovas arba jo įgaliotas šios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto ar bendru pavaldumu susijusios kitos perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto darbuotojas. Vertinimo komisiją turi sudaryti su projekto dalyviais nesusiję fiziniai asmenys. Vertinimo komisijos nariais gali būti ne tik vertinimo komisiją sudarančios organizacijos ar subjekto darbuotojai. Vertinimo komisijos pirmininku ir nariais skiriami tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Jeigu projekto konkurso dalyviams keliami profesiniai reikalavimai, ne mažiau kaip trečdalis vertinimo komisijos narių turi būti bent tokios pačios arba lygiavertės kvalifikacijos. Vertinimo komisiją sudaranti perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę pasikviesti ekspertų – dalyko žinovų konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių ar vertinimo. Vertinimo komisijos posėdžiai protokoluojami.“

21. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Vertinimo komisija sprendimus priima savarankiškai, paprasta balsų dauguma, balsuojant atviru vardiniu balsavimu. Balsuoti galima tik už arba prieš priimamą sprendimą. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia vertinimo komisijos pirmininko balsas.“

22. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Pateikti planai ar projektai vertinami anonimiškai (vertinimo komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė pasiūlymus, tik vertinimo komisijai priėjus prie bendros nuomonės ar priėmus sprendimą dėl geriausio plano ar projekto) ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus, kurie nebūtinai turi remtis kaina, sąnaudomis arba kainos ar sąnaudų ir kokybės santykiu. Vertinimo komisija narių pasirašytame protokole nurodo projektų eiliškumą, remdamasi kiekvieno projekto pranašumais, ir kartu pateikia savo pastabas dėl dalykų, kuriuos reikia papildomai paaiškinti (vertinimo komisija gali teikti klausimus iš esmės tik dėl tų aspektų, kurie nėra pasiūlymų vertinimo dalykas arba į kuriuos gali būti paprasta atsakyti). Vertinimo komisija dėl kiekvieno vertinamo projekto surašo recenzijas, jos teikiamos projektus pateikusiems dalyviams, nustačius laimėtoją (laimėtojus).“

23. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkursui vykdyti gali sudaryti dvi atskiras komisijas:

41.1. projekto konkurso procedūrų komisiją (toliau – komisija), kuri vertina pateiktų projektų dokumentų atitiktį projekto konkurso dokumentų reikalavimams (išskyrus atitiktį techninės specifikacijos reikalavimams) ir vykdo kitas šiose taisyklėse nustatytas projekto konkurso procedūras. Komisija sudaroma ją sudarančios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovo įsakymu (potvarkiu) iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų – komisijos pirmininko ir bent 2 komisijos narių. Šie komisijos nariai gali būti ir ne komisiją sudarančios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto darbuotojai. Komisiją sudaranti perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę pasikviesti ekspertų – dalyko žinovų konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių ar vertinimo. Komisijos pirmininku skiriamas komisiją sudariusios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovas arba jo įgaliotas šios perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto ar bendru pavaldumu susijusios kitos perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto darbuotojas. Skiriant komisijos narius, turi būti atsižvelgiama į jų ekonomines, technines, teisines žinias ir pirkimus reglamentuojančių teisės aktų išmanymą. Komisijos nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, pasirašę nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių, o jeigu komisija sudaryta iš 3 asmenų – kai posėdyje dalyvauja visi komisijos nariai. Komisija sprendimus priima savarankiškai, paprasta balsų dauguma, balsuojant atviru vardiniu balsavimu. Balsuoti galima tik už arba prieš priimamą sprendimą. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos posėdžiai protokoluojami;

41.2. vertinimo komisiją, kuri nagrinėja, vertina ir lygina pateiktus planus ar projektus pagal projekto konkurso dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus, nagrinėja ir vertina projektų atitiktį techninės specifikacijos reikalavimams, įvertinusi projektus sudaro preliminarią projektų eilę, rengia projektų vertinimo recenzijas ir išrenka laimėtoją (laimėtojus).“

24. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Prieš nustatydama laimėjusį projektą, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas reikalauja, kad daugiausia balų surinkusio projekto dalyvis (o jei daugiausia balų surinko keli projektai, tai šiuos projektus pateikę dalyviai) pateiktų aktualius dokumentus, patvirtinančius jo pašalinimo pagrindų nebuvimą, atitiktį kvalifikacijos reikalavimams ir, jeigu taikytina, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams.“

25. Pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo, nepažeisdamas lygiateisiškumo ir skaidrumo principų, prašyti kandidatą ar dalyvį šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per jos nustatytą protingą terminą. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams, kokybės vadybos sistemos ir aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams, tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis ir dokumentai, nesusiję su pirkimo objektu, jo techninėmis charakteristikomis, sutarties vykdymo sąlygomis ar pasiūlymo kaina.“

26. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo skelbime apie projekto konkursą nustatyti paraiškų ir projektų pateikimo terminus, nurodyti šio termino pabaigos datą, valandą ir minutę. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas privalo nustatyti pakankamą terminą, ne trumpesnį kaip šių taisyklių nustatytą paraiškų ir projektų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti paraiškas ir projektus. Nustatydama šį terminą, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi atsižvelgti į projekto sudėtingumą ir laiką, reikalingą paraiškai ar projektui parengti. Jeigu paraiška ar projektas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su paraiška ar neatplėštas vokas su projektu grąžinamas juos atsiuntusiam tiekėjui (ši nuostata netaikoma, jei priimamos CVP IS priemonėmis pateiktos paraiškos ar projektai).“

27. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas projekto konkurso dokumentuose privalo nurodyti, kad paraiška turi būti pateikiama raštu ir pasirašyta tiekėjo ar jo įgalioto asmens, o projektas – pateikiamas užklijuotame pirmajame voke su ant voko užrašytu projekto devizu (trumpu projekto idėjos apibūdinimu). Kartu su projektu pateikiamas atskiras užklijuotas antrasis vokas su užrašytu tuo pačiu projekto devizu. Antrajame voke turi būti įdėtas projekto devizo šifras – tiekėjo pavadinimas, kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimą ir atitiktį kvalifikacijos reikalavimams patvirtinantys dokumentai. Šie abu vokai turi būti įdėti į trečiąjį bendrą voką, ant kurio nurodomas projekto konkurso pavadinimas ir projekto devizas. Reikalavimas pateikti projektą ir projekto devizo šifrą užklijuotuose vokuose netaikomas, jei perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas priima CVP IS priemonėmis pateiktus projektus.“

28. Pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Projektas perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui pateikiamas paštu, per kurjerį arba paties tiekėjo (šis reikalavimas netaikomas, jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas priima CVP IS priemonėmis pateiktus projektus). Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas neatsako už pašto vėlavimą ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių projektai nebuvo gauti ar gauti pavėluotai. Pavėluotai gauti projektai neatplėšiami ir grąžinami tiekėjui registruotu laišku. Siekdama užtikrinti projektų anonimiškumą, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas paskiria valstybės tarnautoją ar darbuotoją, atsakingą už tiekėjų projektų priėmimą, jų išpakavimą ir pakuočių su siuntėjo adresu sunaikinimą. Šis asmuo turi būti pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą ir juo negali būti skiriamas asmuo, kuris yra vertinimo komisijos narys.“

29. Pakeičiu 59.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.1. 35 dienos nuo skelbimo išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos – tarptautinio projekto atveju.“

30. Pakeičiu 59.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

59.2. 12 dienų nuo skelbimo paskelbimo CVP IS dienos – supaprastinto projekto atveju.“

31. Pakeičiu 62.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

62.2. patikrina, ar nėra projekto konkurso dokumentuose nustatytų kandidatų pašalinimo pagrindų, ar kandidatai atitinka keliamus kvalifikacijos reikalavimus ir, jeigu taikytina, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų reikalavimus;“.

32. Pakeičiu 62.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

62.4. atrinktus kandidatus vienu metu raštu kviečia pateikti projektus. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas turi teisę atrinktiems kandidatams skirti finansavimą projektams rengti. Informacija apie projektų rengimo finansavimo sąlygas ir reikalavimus turi būti nurodyta projekto konkurso dokumentuose. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, skaičiuodamas numatomą paslaugų pirkimo vertę, turi atsižvelgti į pagal šį punktą numatomas kandidatams mokėti pinigines išmokas.“

33. Pakeičiu 63.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

63.1. 30 dienų nuo skelbimo išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos – tarptautinio projekto atveju;“.

34. Pakeičiu 63.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

63.2. 10 dienų nuo skelbimo paskelbimo CVP IS dienos – supaprastinto projekto atveju.“

35. Papildau 631 punktu:

631. Jeigu perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas paskelbdamas apie projekto konkursą nurodo, kad paraiškos turi būti perduodamos elektroninėmis priemonėmis, šių taisyklių 63.1 papunktyje nurodytas paraiškų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas 10 dienų.“

36. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Vertinimo komisija vertina, palygina tik tuos projektus, kurie atitinka projekto konkurso dokumentuose išdėstytus reikalavimus. Projektai vertinami nedalyvaujant juos pateikusiems dalyviams ar jų atstovams.“

37. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

69. Vertinami tik anonimiškai pateikti projektai (vertinimo komisijos nariai gali sužinoti, kas pateikė projektus, tik vertinimo komisijai priėjus prie bendros nuomonės ar priėmus sprendimą dėl geriausio projekto).“

38. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Projekto konkursui pateiktiems projektams įvertinti gali būti rengiamas viešas aptarimas, kuriame juos analizuoja vertinimo komisijos pakviesti ekspertai. Šio aptarimo išvados įforminamos protokolu. Vertinimo komisijos nariai viešame aptarime savo nuomonės nepareiškia.“

39. Pakeičiu 72 punktą ir jį išdėstau taip:

72. Projekto konkurso viešo aptarimo protokolas su ekspertų išvadomis pateikiamas vertinimo komisijai iki jos nustatyto termino. Ekspertai savo išvadas pateikia raštu. Ekspertų išvados vertinimo komisijai yra rekomendacinio pobūdžio.“

40. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:

73. Vokai su projektais atplėšiami komisijos posėdyje. Pradinis susipažinimas su elektroninėmis priemonėmis gautais užkoduotais projektais prilyginamas vokų su projektais atplėšimui.“

41. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74. Įvertinusi projektus, vertinimo komisija sudaro preliminarią projektų eilę komisijos suteiktų vertinimų mažėjimo tvarka. Jeigu kelių projektų vertinimo balas yra vienodas, nustatant preliminarią projektų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas dalyvis, kurio projektas pateiktas anksčiausiai. Prireikus tame pačiame protokole įrašomos komisijos pastabos dėl projektų, reikalaujančios papildomų tiekėjų paaiškinimų. Preliminari projektų eilė nesudaroma, jeigu pateiktas tik vienas projektas.“

42. Papildau 741 punktu:

741. Vertinimo komisija gali ir neskirti pirmosios vietos, jeigu mano, kad pateikti projektai atitinka formalius reikalavimus, tačiau, atsižvelgiant į projekto konkurso dokumentuose nurodytus tikslus, perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui yra nepriimtini.

43. Papildau 791 punktu:

791. Komisija privalo patikrinti, ar nėra daugiausia balų surinkusio projekto dalyvio pašalinimo pagrindų, ar daugiausia balų surinkusio projekto dalyvis atitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytus kvalifikacijos ir, jeigu taikytina, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų reikalavimus. Komisija nagrinėjimo ir vertinimo procedūras atlieka dalyviams nedalyvaujant.“

44. Pakeičiu 80.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

80.4. dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams ir, jeigu taikytina, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų ir, perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui prašant, nepatikslino jų;“.

45. Papildau 80.41 papunkčiu:

80.41. dalyvis neatitinka projekto konkurso dokumentuose nustatytų kvalifikacijos ir (ar), jeigu taikytina, kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų reikalavimų;“.

46. Pakeičiu 80.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

80.5. dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie savo atitiktį projekto konkurso dokumentų reikalavimams (tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis ir dokumentai, nesusiję su pirkimo objektu, jo techninėmis charakteristikomis, sutarties vykdymo sąlygomis ar kaina) ir, perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui prašant, nepatikslino jų;“.

47. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:

81. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša kiekvienam kandidatui ir dalyviui apie projektų eilę, projekto konkurso laimėtoją (laimėtojus), nurodo, ar bus sudaroma pirkimo sutartis, jei tai buvo numatyta projekto konkurso dokumentuose ir atidėjimo terminą (kuris negali būti trumpesnis kaip 10 dienų, o supaprastinto projekto atveju – ne trumpesnis kaip 5 darbo dienos, o jeigu pranešimas apie projektų eilę nebuvo siunčiamas elektroninėmis priemonėmis, – ne trumpesnis kaip 15 dienų), o jei projektas neįrašytas į šią eilę, – ir projekto atmetimo priežastis. Perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas taip pat kiekvienam kandidatui ir dalyviui pateikia jo projekto vertinimo recenziją.“

48. Pakeičiu 84 punktą ir jį išdėstau taip:

84. Jeigu nustatytas tik vienas pirmos vietos laimėtojas, kuris pakviestas dalyvauti derybose dėl sutarties sudarymo, raštu atsisako jose dalyvauti arba jeigu perkančiajai organizacijai ar perkančiajam subjektui nepavyksta su pirmos vietos laimėtoju susiderėti dėl sutarties sąlygų, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas vykdyti neskelbiamų derybų su antros vietos laimėtoju negali ir, jeigu dar yra poreikis, turi skelbti naują projekto konkursą.“

49. Papildau 851 punktu:

851. Projekto konkurso laimėtojas, su kuriuo bus sudaroma paslaugų pirkimo sutartis, paslaugų pirkimo sutarties įgyvendinimo metu privalo užtikrinti, kad pirkimo sutartį vykdys tik teisę verstis atitinkama veikla turintys asmenys.“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                         Simonas Gentvilas