LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ 08.6.1-ESFA-T-909 PRIEMONĖS „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ RENGIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO patvirtinimo

 

2015 m. gegužės 18 d. Nr. 1V-402

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 08.6.1-ESFA-T-909 priemonės „Vietos plėtros strategijų rengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. P a v e d u Vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamentui teikti paaiškinimus dėl šio įsakymo 1 punkte patvirtinto aprašo.

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                            Saulius Skvernelis

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2015 m. gegužės 18 d. įsakymu
Nr. 1V-402

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ 08.6.1-ESFA-T-909 PRIEMONĖS „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ RENGIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 08.6.1-ESFA-T-909 priemonės „Vietos plėtros strategijų rengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos  struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397, (toliau – Veiksmų programa) 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 08.6.1-ESFA-T-909 priemonės „Vietos plėtros strategijų rengimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) atranką ir jų įgyvendinimo priežiūrą.

 

2.       Aprašas parengtas atsižvelgiant į:

 

2.1.    Lietuvos Respublikos partnerystės sutartį, patvirtintą Europos Komisijos 2014 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. 2014LT16M8PA001 (toliau – Partnerystės sutartis);

 

2.2.    Veiksmų programą;

 

2.3.    2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);

 

2.4.    Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K–316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

 

2.5.    Vietos plėtros strategijų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 1V-36 „Dėl Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Strategijų rengimo taisyklės);

 

2.6.    Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1V-164 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas).

 

3.       Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose ir Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“.

 

4.       Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

 

5.       Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

 

6.       Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama tęstinės projektų atrankos būdu.

 

7.       Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 239760,00 Eur (dviejų šimtų trisdešimt devynių tūkstančių septynių šimtų šešiasdešimties eurų), iš kurių iki 220320,00 Eur (dviejų šimtų dvidešimties tūkstančių trijų šimtų dvidešimties eurų) – Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo) lėšos, ir iki 19440,00 Eur (devyniolikos tūkstančių keturių šimtų keturiasdešimties eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

 

8.       Priemonės tikslas – paskatinti gyvenamosios vietovės bendruomenės inicijuotų vietos plėtros strategijų miestuose rengimą, siekiant išnaudoti gyvenamosios vietovės bendruomenių, verslo ir vietos valdžios ryšius bendruomenių socialinės integracijos didinimui ir vietinių įsidarbinimo galimybių gerinimui.

 

9.       Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

 

9.1.    vietos plėtros strategijų rengimas;

 

9.2.    vietovės tiriamųjų studijų vykdymas, kuris remiamas tiek, kiek jo reikia vietos plėtros strategijai parengti;

 

9.3.    vietos bendruomenės įtraukimas į vietos plėtros strategijos rengimą (renginių organizavimas, kitų informavimo ir viešinimo priemonių kūrimas, vykdymas);

 

9.4.    Miesto vietos veiklos grupės (toliau – miesto VVG) valdymo organų atstovų, darbuotojų mokymas, kuris remiamas tiek, kiek jo reikia vietos plėtros strategijai parengti.

 

10.     Pagal Aprašo 9 punkte nurodytas remiamas veiklas kvietimą teikti paraiškas numatoma paskelbti per 2015 m. antrąjį ketvirtį.

 

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

11.     Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra miesto VVG. Projektai pagal priemonę įgyvendinami be partnerių.

 

12.     Pareiškėju (projekto vykdytoju) gali būti tik juridiniai asmenys. Pareiškėju (projekto vykdytoju) negali būti juridinių asmenų filialai arba atstovybės.

 

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

13.     Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus.

 

14.     Projektų atitiktis bendriesiems reikalavimams vertinama atsižvelgiant į Aprašo 1 priede pateikiamus paaiškinimus.

 

15.     Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos Stebėsenos komiteto 2015 m. vasario 10 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-3.1 (3) (toliau – specialieji projektų atrankos kriterijai):

 

15.1.  projekto pareiškėjas atitinka visus miesto VVG požymius, nurodytus Strategijų rengimo taisyklių 4 punkte;

 

15.2.  projekto pareiškėjo veiklos teritorija nesutampa su kito juridinio asmens, kuris taip pat turi Strategijų rengimo taisyklėse nustatytus miesto VVG požymius, veiklos teritorija arba jeigu projekto pareiškėjo veiklos teritorija visiškai ar iš dalies sutampa su kito (-ų) juridinio (-ių) asmens (-ų), kuris (-ie) taip pat turi Strategijų rengimo taisyklėse nustatytus miesto VVG požymius, veiklos teritorija, projekto pareiškėjo įregistravimo Juridinių asmenų registre data yra anksčiausia.

 

16.     Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei 2016 m. vasario 12 d.

 

17.     Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

 

18.     Projektas turi siekti šio stebėsenos rodiklio, kurio aprašymas pateiktas Priemonių įgyvendinimo plane, ir pasiekti toliau nurodytą jo minimalią reikšmę: „Parengtos vietos plėtros strategijos“; rodiklio kodas – P.N.901; minimali reikšmė – 1.

 

19.     Reikalavimai projekto parengtumui nėra taikomi.

 

20.     Gavęs finansavimą projekto vykdytojas privalo vykdyti šiuos informavimo apie projektą veiksmus:

 

20.1.  miesto VVG interneto svetainėje (jei projekto vykdytojas tokią turi) ir VVG nario – savivaldybės administracijos interneto svetainėje paskelbti informaciją apie įgyvendinamą projektą, apibūdinti jo tikslus, rezultatus ir informuoti apie finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

 

20.2.  projekto įgyvendinimo pradžioje pakabinti bent vieną plakatą (ne mažesnį kaip A3 formato), kuriame turi būti pateikta informacija apie įgyvendinamą projektą ir finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; plakatas turi būti pakabintas visuomenei gerai matomoje vietoje (pavyzdžiui, prie įėjimo į pastatą, kuriame yra projekto vykdytojo ir (arba) VVG nario – savivaldybės administracijos buveinė); plakatas turi kabėti visą projekto įgyvendinimo laikotarpį;

 

20.3.  užtikrinti, kad projektą įgyvendinantiems asmenims, projekto tikslinėms grupėms, projekto rezultatais besinaudojantiems asmenims būtų pranešta apie projekto finansavimą iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; dokumentuose, skirtuose visuomenei ar projekto dalyviams informuoti, įskaitant dalyvavimo renginiuose patvirtinimo dokumentus ar kitus pažymėjimus, turi būti naudojamas Europos Sąjungos 2014–2020 metų struktūrinių fondų ženklas ir informuojama apie finansavimą iš Europos socialinio fondo lėšų.

 

21.     Projekte negali būti numatyti apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

 

22.     Projekte neturi būti numatyti tokie projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

 

23.     Projekte numatytos pagal priemonę finansuojamos veiklos neturi būti finansuojamos ar finansuotos iš kitų nacionalinių, tarptautinių programų ir (arba) Europos Sąjungos fondų lėšų, dėl ko atsirastų rizika tas pačias išlaidas apmokėti antrą kartą.

 

24.     Pagal šį Aprašą de minimis pagalba ir (ar) valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje, neteikiamos.

 

25.     Vykdydamas Aprašo 9.3 papunktyje ir 20 punkte nurodytus veiksmus Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad informacija apie VVG narius, susijusius su komercine, ūkine ar profesine veikla, (t. y. informacija apie VVG narių pavadinimus, veiklą, prekių, paslaugų ženklus) nebūtų skleidžiama tokių VVG narių savireklamos ar reklamos tikslu, siekiant paskatinti pirkti prekių ar naudotis paslaugomis.

 

26.     Projekto metu parengta vietos plėtros strategija privalo būti pateikta Ministerijai. Laikoma, kad strategija pateikta, jeigu projekto vykdytojas miesto VVG strategiją pateikė Ministerijai registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikė asmeniškai iki 2016 m. vasario 15 d. šiuo adresu: Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Šventaragio g. 2, LT-01510 Vilnius.

 

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

27.     Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus ir rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos), nuostatas.

 

28.     Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 3996,00 Eur (trys tūkstančiai devyni šimtai devyniasdešimt šeši eurai).

 

29.     Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 92,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas privalo savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis (savivaldybių biudžeto ir (ar) privačiomis lėšomis) (toliau – pareiškėjo lėšos) prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 7,5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

 

30.     Pareiškėjas savo iniciatyva pareiškėjo lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma negu reikalaujama.

 

31.     Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų.

 

32.     Iš Rekomendacijose nurodytų išlaidų kategorijų (toliau – išlaidų kategorijos) pagal Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra:

 

32.1.  penktoji išlaidų kategorija „Projekto vykdymas“, į kurią gali būti įtraukiamos šios su vietos plėtros strategijos parengimu ir patvirtinimu Strategijų rengimo taisyklėse nustatyta tvarka susijusios išlaidos:

 

32.1.1.        projekto vykdytojo darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos už laiką, dirbtą rengiant vietos plėtros strategiją, vykdant konsultacijas su miesto VVG veiklos teritorijos gyventojais, nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis (toliau – gyventojai ir institucijos) dėl vietos plėtros strategijos ir vykdant vietos plėtros strategijos viešuosius pristatymus, aptarimus;

 

32.1.2.        išorės ekspertų konsultavimo paslaugų išlaidos;

 

32.1.3.        statistinės informacijos įsigijimo išlaidos;

 

32.1.4.        viešiesiems vietos plėtros strategijos projekto pristatymams ir konsultacijoms su gyventojais ir institucijomis vykdyti reikalingos išlaidos:

 

32.1.4.1.     renginių organizavimo išlaidos: kvietimų renginio dalyviams ir skelbimų apie renginį spausdinimas, dauginimas ir platinimas; renginio medžiagos spausdinimas ir dauginimas; patalpų ir įrangos nuoma, išlaidos kavos pertraukėlių metu;

 

32.1.4.2.     informacinių straipsnių rengimo, publikavimo spaudoje, internete išlaidos;

 

32.1.4.3.     televizijos ir radijo laidų rengimo, transliavimo išlaidos;

 

32.1.4.4.     gyventojų apklausų vykdymo išlaidos;

 

32.1.5.        miesto VVG valdymo organo atstovų ir projekto vykdytojo darbuotojų kelionių (nuvykimo ir grįžimo) Lietuvos Respublikos teritorijoje ir (ar) transporto nuomos išlaidos;

 

32.1.6.        miesto VVG valdymo organo atstovų ir projekto vykdytojo darbuotojų mokymo išlaidos: atlygis lektoriui, dalomosios medžiagos atspausdinimo išlaidos, patalpų nuoma, įrangos nuoma, kavos pertraukėlių ir pietų pertraukų išlaidos;

 

32.1.7.        projekto vykdytojo darbuotojų funkcijų, nurodytų Aprašo 32.1.1 papunktyje, vykdymui reikalingų kanceliarinių prekių įsigijimo, patalpų ir įrangos nuomos, komunalinių, ryšio ir pašto paslaugų išlaidos;

 

32.2.  šeštoji išlaidų kategorija „Informavimas apie projektą“, į kurią gali būti įtraukiamos Aprašo 20.2 papunktyje nurodytam plakatui parengti ir pagaminti reikalingos išlaidos;

 

32.3.  septintoji išlaidų kategorija „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“, į kurią gali būti įtraukiamos projekto administravimui būtinos išlaidos.

 

33.     Projekto išlaidos, kurios pagal Aprašo 32.1 ir 32.2 papunkčius priskiriamos išlaidų kategorijoms „Projekto vykdymas“ ir „Informavimas apie projektą“ (toliau – tiesioginės projekto išlaidos), yra apmokamos supaprastintai, taikant fiksuotąją projekto išlaidų sumą. Fiksuotąją projekto išlaidų sumą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu remdamasi pareiškėjo pateiktais duomenimis, kurie gali būti patikrinami. Projekto sutartyje nustatyto dydžio fiksuotoji projekto išlaidų suma apmokama, jei projekto vykdytojas pateikia projekto sutartyje nurodytus projekto veiklų įvykdymo įrodymo dokumentus. Fiksuotoji suma išmokama po to, kai parengiama ir Strategijų rengimo taisyklėse nustatyta tvarka patvirtinama vietos plėtros strategija.

 

34.     Ne mažiau kaip 10 proc. tiesioginių projekto išlaidų turi sudaryti projekto vykdytojo darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos.

 

35.     Projekto išlaidos, kurios pagal Aprašo 32.3 papunktį priskiriamos išlaidų kategorijai „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“, apmokamos supaprastintai, taikant fiksuotąją projekto išlaidų normą. Fiksuotoji projekto išlaidų norma taikoma vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedo nuostatomis. Konkrečiam projektui taikomą fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Projektų taisyklių 10 Priedo 3 punkte nustatytų didžiausių ribų.

 

36.     Tiesioginėms projekto išlaidoms negali būti priskiriamos pagal Aprašo 32.3 papunktį išlaidų kategorijai „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“ priskirtos išlaidos ir kitos Projektų taisyklių 435 punkte nurodytos išlaidos.

 

37.     Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

 

37.1.  neišvardytos Aprašo 32 punkte;

 

37.2.  nurodytos Projektų taisyklių VI skyriaus 34 skirsnyje.

 

38.     Projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti ir projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, bet ne anksčiau nei 2015 m. sausio 22 d.

 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

39.     Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Projektų taisyklių 3 priede ir skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

 

40.     Pareiškėjas užpildytą paraiškos formą ir Aprašo 41 punkte nurodytus priedus vadovaudamasis Projektų taisyklių 13 punktu teikia įgyvendinančiajai institucijai raštu, kartu pateikdamas ir šių dokumentų elektronines versijas (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę https://dms.finmin.lt/ (toliau – DMS).

 

41.     Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

 

41.1.  užpildytą Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis klausimyną, kurio forma yra pateikta interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;

 

41.2.  užpildytą projekto atitikties specialiesiems projektų atrankos kriterijams deklaraciją  (Aprašo 2 priedas);

 

41.3.  dokumentus, patvirtinančius pareiškėjo atitiktį specialiesiems projektų atrankos kriterijams:

 

41.3.1. pareiškėjo sprendimo, kuriuo sudarytas pareiškėjo kolegialus valdymo organas, kopiją;

 

41.3.2.   dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo narius, delegavusius kolegialaus valdymo organo nariais išrinktus (paskirtus) asmenis, kopijos (netaikoma, jeigu informacija apie pareiškėjo narius, delegavusius kolegialaus valdymo organo nariais išrinktus (paskirtus) asmenis, yra pateikiama pareiškėjo sprendime, kuriuo sudarytas pareiškėjo kolegialus valdymo organas);

 

41.3.3.   pareiškėjo sprendimo, kuriuo išrinktas (paskirtas) asmuo pareiškėjo vadovu, ar, kai taikoma, pareiškėjo administracijos vadovu, arba darbo sutarties kopiją;

 

41.3.4.   pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo administracijos vadovo aukštojo mokslo diplomo kopiją;

 

41.3.5.   pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo administracijos vadovo gyvenimo aprašymą, kuriame pateikiama informacija, kaip pareiškėjo vadovas atitinka Taisyklių 4.6 papunktyje nustatytą reikalavimą.

 

42.     Jeigu vertinant paraišką nustatoma, kad vertinimui atlikti pateikti ne visi Aprašo 41 punkte nurodyti dokumentai – paraiška atmetama. Jei nesibaigęs paraiškų pateikimo terminas, pareiškėjas, papildęs paraišką trūkstamais dokumentais, gali teikti paraišką iš naujo.

 

43.     Paraiškos teikiamos nuolat iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino. Paraiškos pradedamos vertinti nuo kiekvienos paraiškos gavimo dienos.

 

44.     Kitais nei Aprašo 40 punkte nurodytais būdais išsiųstos ar pristatytos arba po kvietimo teikti paraiškas termino pateiktos paraiškos atmetamos.

 

45.     Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta kvietimo teikti paraiškas skelbime, paskelbtame interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

 

46.     Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.

 

47.     Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją Projektų taisyklių 118 punkte nustatyta tvarka.

 

48.     Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo paraiškos gavimo dienos. Sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal paraiškų pateikimo eilę.

 

49.     Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiškų, kurių suma didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją raštu, vadovaudamasi Projektų taisyklių 13 punktu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS).

 

50.     Paraiška atmetama dėl priežasčių, nurodytų Aprašo 42 ir 44 punktuose bei Projektų taisyklių 14–16 skirsniuose, nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

 

51.     Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.

 

52.     Sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

 

53.     Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos elektroniniu paštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjui.

 

54.     Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.

 

55.     Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.

 

56.     Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas:

 

56.1.  kaip pasirašytas popierinis dokumentas arba

 

56.2.  kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu, priklausomai nuo to, kokią šio dokumentų formą pasirenka projekto vykdytojas.

 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

57.     Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, kurios forma nustatyta Projektų taisyklių 4 priede, ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus. Vietos plėtros strategijos rengiamos pagal Strategijų rengimo taisyklėse nustatytus reikalavimus. Projektui taip pat taikomi reikalavimai, nustatyti Apraše.

 

58.     Projektams negali būti skiriamas papildomas finansavimas.

 

59.     Pagal priemonę įgyvendinamiems projektams projekto sutartyje gali būti numatytas avansas. Avanso suma negali viršyti 30 procentų projektui įgyvendinti skirtos projekto finansavimo lėšų sumos.

 

60.     Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo imtis visų būtinų veiksmų Europos Sąjungos fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Projektų taisyklėse ir projekto sutartyje.

 

 

 

 

 

 

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

 

61.     Aprašo keitimo tvarka nustatyta Projektų taisyklių 11 skirsnyje.

 

62.     Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, taikomi ir įgyvendinamiems projektams Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais.

 

 

______________

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties

didinimas ir kova su skurdu“ 08.6.1-ESFA-T-909

priemonės „Vietos plėtros strategijų rengimas“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos kodas

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projektą planuojama įgyvendinti:

 

 su partneriu (-iais)               be partnerio (-ių)

 

 PIRMINĖ               PATIKSLINTA

 

 

Bendrasis reikalavimas /

specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas

 

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas

Taip / Ne / Netaikoma / Taip su išlyga

Komentarai

 

 

 

 

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla.

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – veiksmų programa) prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

Projekto tikslas ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtrauktiems didinimas ir kova su skurdu“ 8.6.1 konkretų uždavinį „Pagerinti vietines įsidarbinimo galimybes ir didinti bendruomenių socialinę integraciją, išnaudojant vietos bendruomenių, verslo ir vietos valdžios ryšius“ ir siekiamą rezultatą.

 

 

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

Projekto tikslas, uždaviniai ir veiklos turi atitikti bent vieną iš veiklų, nurodytų 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 08.6.1-ESFA-T-909 priemonės „Vietos plėtros strategijų rengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 9 punkte.

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.     

 

 

 

2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

 

 

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos (toliau – ES BJRS) tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane numatytą prioritetinę sritį ar horizontalųjį veiksmą arba bus įgyvendinama dalis ES BJRS veiksmų plane numatytų prioritetinių projektų.

Netaikoma.

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių.

3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo.

Projektas turi siekti stebėsenos rodiklio ir minimalios jo siektinos reikšmės, nurodytos Aprašo 18 punkte.

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą.

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data.

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis.

4.1. Projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui:

 

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.);

Netaikoma.

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas);

 

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas);

 

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas);

 

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje.

Netaikoma.

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

Netaikoma.

 

 

4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos,  kilmės, socialinės padėties,  tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.

 

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas.

Netaikoma.

 

 

4.5. Projektas suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis:

4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai; arba

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos (toliau – EK) sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų; arba

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo.

Projekto finansavimas turi nereikšti neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo, kadangi šio Aprašo 24 punkte yra nustatyta, kad pagal Aprašą valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba nėra teikiama.

 

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus.

5.1. Pareiškėjas (partneris) yra juridiniai asmenys.

 

 

 

5.2. Pareiškėjas (partneris) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše.

Tinkamų pareiškėjų sąrašas yra nurodytas Aprašo 11 punkte. Projektai pagal priemonę įgyvendinami be partnerių.

 

 

 

5.3. Pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

 

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;

5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjo ir partnerio (-ių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte;

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jis (jie) yra įmonė (-ės), perkėlusi (-ios) gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra; (Netaikoma)

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti Europos Sąjungos finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo;

(Netaikoma)

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų;

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“.

(Netaikoma)

 

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą.

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Netaikoma.

 

 

 

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą.

Netaikoma.

 

 

6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių)  įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas.

Pareiškėjas turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo Aprašo 29 punkte nurodyta lėšų dalimi.

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas.

Netaikoma.

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

Netaikoma.

 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

Netaikoma.

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

Netaikoma.

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės  bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai.

 

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai.

 

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projekto įgyvendinimo pabaigos terminas turi atitikti Aprašo 16 punkte nustatytą terminą.

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai.

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma turi būti nustatyta laikantis Aprašo 35 punkte nustatytų reikalavimų.

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų,  bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

(Netaikoma)

Netaikoma.

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje.

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

a) iš ERPF ir SF bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet Europos Sąjungos teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos;

b) iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

Europos Sąjungos teritorijoje;

ne Europos Sąjungos teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti šio Aprašo 17 punkte nustatytą reikalavimą.

 

 

 

Galutinė projekto atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimo išvada:

Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės ar regionų projektų sąrašą?

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 Taip, nebandė

 Ne, bandė

Komentarai: ____________________________________________________________________

 

 

Bendra projekto vertė[1], Eur

Didžiausia galima projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma:

Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur

Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur

Iš viso, Eur

Iš jų:

 

Prašomos skirti lėšos – iki, Eur

 

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

 

 

 

 

 

 

____________________________________ ______________________                                                         ___________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo

asmens pareigų pavadinimas)                                                                              (data)                                      (vardas ir pavardė, parašas*)

 

* Jei pildoma popierinė versija

 

 


 

 

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų

veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties

didinimas ir kova su skurdu“ 08.6.1-ESFA-T-909

priemonės „Vietos plėtros strategijų rengimas“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

PROJEKTO ATITIKTIES SPECIALIESIEMS PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAMS DEKLARACIJA

 

 

Patvirtinu, kad:

 

1. Projekto pareiškėjas atitinka Vietos plėtros strategijų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 1V-36, (toliau – Taisyklės) 4.1–4.3 papunkčiuose nustatytus reikalavimus:

 

1.1. Patvirtinama, kad pareiškėjo nariai yra visi pareiškėjo veiklos teritorijoje veiklą vykdantys trijų šalių partneriai, nurodyti Taisyklių 4.3 papunktyje.

 

1.2. Dėl kiekvieno pareiškėjo nario, kuris atitinka Taisyklių 4.3.1 papunktyje nustatytą partnerių šalį „Bendruomeninės organizacijos ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos“, patvirtinama, kad:

1.2.1. pareiškėjo (juridinio asmens) narys yra nevyriausybinė organizacija, atitinkanti Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje apibrėžtą nevyriausybinės organizacijos sampratą, t. y.:

1.2.1.1. pareiškėjo (juridinio asmens) narys yra nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų nepriklausomas savanoriškumo pagrindais visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra politinės valdžios siekimas arba vien tik religijos tikslų įgyvendinimas;

1.2.1.2. pareiškėjo nario visuotiniame dalyvių susirinkime valstybė ar savivaldybė ir juridinis asmuo, kurio visuotiniame dalyvių susirinkime valstybė ar savivaldybė turi daugiau kaip 1/3 balsų, neturi daugiau kaip 1/3 balsų;

1.2.1.3. pareiškėjo (juridinio asmens) narys nėra susivienijimas, kurio daugiau kaip 1/3 dalyvių yra privatūs juridiniai asmenys, taip pat nėra politinė partija, profesinė sąjunga, darbdavių organizacija, darbdavių susivienijimas, sodininkų bendrija, daugiabučių gyvenamųjų namų ar kitos paskirties pastatų savininkų bendrija ar kitokia bendro nekilnojamojo turto valdymo tikslu įsteigta bendrija, šeimyna ar įstatymu nustatyta tvarka steigiama organizacija, kurios narystė yra privaloma tam tikros profesijos atstovams;

arba

1.2.1.4. pareiškėjo (juridinio asmens) narys yra bendruomeninė organizacija, atitinkanti Vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 13 dalyje apibrėžtą bendruomeninės organizacijos sampratą, t. y. pareiškėjo (juridinio asmens) narys yra asociacija, kurios steigėjai ir nariai yra gyvenamosios vietovės bendruomenės (jos dalies arba kelių gyvenamųjų vietovių) gyventojai (jų atstovai), ir pareiškėjo (juridinio asmens) nario veiklos tikslai atitinka bendruomeninės organizacijos paskirtį – per iniciatyvas įgyvendinti viešuosius interesus, susijusius su gyvenimu kaimynystėje.

1.3. Dėl kiekvieno pareiškėjo nario, kuris pareiškėjo teigimu atitinka Taisyklių 4.3.2 papunktyje nustatytą partnerių šalį „Asocijuotos verslo struktūros ir (ar) įmonės“, patvirtinama, kad:

1.3.1. pareiškėjo (juridinio asmens) nario veiklos paskirtis yra tenkinti privačius interesus (siekti pelno) ir (ar) atstovauti asmenis, kurių veiklos tikslas – tenkinti privačius interesus (siekti pelno);

1.3.2. pareiškėjo narys nėra valstybės arba savivaldybės valdoma įmonė, t. y. duomenys apie pareiškėjo narį nėra pateikiami VĮ „Turto bankas“ Valdymo koordinavimo centro paskelbtoje naujausioje informacijoje „Visų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansiniai rezultatai“ ir „Visų savivaldybės valdomų įmonių (SVĮ) finansiniai rezultatai“ (duomenų šaltinis: http://vkc.vtf.lt/vvi-portfelis/vvi-finansines-ataskaitos/finansiniai-rezultatai).

 

2. Projekto pareiškėjas turi kolegialų valdymo organą, kuris atitinka Taisyklių 4.4 papunktyje nustatytus reikalavimus:

 

2.1. Patvirtinama, kad kiekvieną Taisyklių 4.3 papunktyje nurodytą partnerių šalį atstovaujančių kolegialaus valdymo organo narių skaičius yra vienodas.

2.2. Patvirtinama, kad pareiškėjo įstatų nuostatomis užtikrinta, kad priimant pareiškėjo kolegialaus valdymo organo sprendimus valdymo organo narių, kurie atstovauja partnerių šalims „Bendruomeninės organizacijos ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos“ ir „Asocijuotos verslo struktūros ir (ar) įmonės“, balsai sudaro ne mažiau kaip 50 proc. visų kolegialaus valdymo organo narių balsų.

2.3. Jei pareiškėjo narys veiklą vykdo didesnėje negu apibrėžta pareiškėjo veiklos teritorija arba neturi apibrėžtos veiklos teritorijos, patvirtinama, kad jo į kolegialų valdymo organą deleguotas narys yra susijęs su pareiškėjo veiklos teritorija).

 

3. Projekto pareiškėjas vadovaujasi Taisyklių 4.5 papunktyje nurodytais horizontaliaisiais principais:

 

3.1. Patvirtinama, kad pareiškėjo kolegialaus valdymo organas atitinka Taisyklių 4.5 papunktyje nustatytą reikalavimą, kad miesto vietos veiklos grupės kolegialiame valdymo organe nė vienos iš lyties atstovų nėra daugiau kaip 60 procentų.

3.2. Patvirtinama, kad bent vienas kolegialaus valdymo organo narys yra jaunesnis negu 29 metai arba narį į kolegialaus valdymo organą yra delegavusi jaunimo nevyriausybinė organizacija, kuri atitinka Jaunimo politikos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 1 ir 3 dalyse pateikiamą jaunimo organizacijos sampratą, t. y. ne mažiau kaip 2/3 organizacijos narių sudaro jauni žmonės (asmenys nuo 14 iki 29 metų) ar visuomeninės jaunimo organizacijos ar asociacijos.

3.3. Patvirtinama, kad pareiškėjo kolegialaus valdymo organo sudarymo principai, pareiškėjo (juridinio asmens) sprendimų priėmimo tvarka ir kitos pareiškėjo įstatų nuostatos užtikrina, kad pareiškėjui vykdant savo veiklą bus užkirstas kelias bet kokiai diskriminacijai dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir bus atsižvelgta į jaunimo grupių situaciją bei poreikius, suteikiant įvairioms socialinėms grupėms vienodas galimybes dalyvauti rengiant ir įgyvendinti vietos plėtros strategiją.

3.4. Patvirtinama, kad pareiškėjo įstatų nuostatomis užtikrinta, kad pareiškėjo veikloje galėtų aktyviai dalyvauti neįgaliesiems, vyresnio amžiaus žmonėms, jaunimui bei kitiems, turintiems mažesnes funkcines galimybes arba dėl socialinių priežasčių mažiau įtrauktiems į jiems aktualių sprendimų priėmimą atstovaujantys asmenys).

 

4. Projekto pareiškėjo vadovo arba administracijos vadovo kvalifikacija atitinka Taisyklių 4.6 papunktyje nurodytus reikalavimus:

 

4.1. Patvirtinama, kad pareiškėjo vadovas atitinka Taisyklių 4.6 papunktyje nustatytą reikalavimą turėti aukštojo mokslo išsilavinimą, t. y. aukštąjį koleginį ar aukštąjį universitetinį išsilavinimą, kaip apibrėžta Mokslo ir studijų įstatymo 4 straipsnio 2 ir 3 dalyse.

4.2. Pareiškėjo vadovas turi patirties rengiant ir įgyvendinant strateginio planavimo dokumentus, susijusius su Europos Sąjungos struktūrinių fondų ar kitos finansinės paramos valdymu ir panaudojimu arba pareiškėjo vadovas turi ne mažesnę kaip 1 metų vadovaujamo darbo patirtį įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje, turinčioje ne mažiau kaip 5 darbuotojus.

 

 

 

 

___________________________________________________ ______________________                                     ___________________________

(pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)                                        (data)                                                                                (vardas ir pavardė, parašas)

 

 

__________________

 

 



[1] Bendra projekto vertė apima ir tinkamas, ir netinkamas išlaidas.