Pagėgių savivaldybės administracijos direktorius

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL SOCIALINIO darbo su ŠEIMOMIS, turinčiomis socialinių problemų pagėgių SAVIVALDYBĖJE, tVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. liepos 18 d. Nr. A1- 605

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u Socialinio darbo su šeimomis, turinčiomis socialinių problemų Pagėgių savivaldybėje, tvarkos aprašą (pridedama).

2. S k e l b i u  šį įsakymą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo įsakymo paskelbimo dienos.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                 Dainora Butvydienė

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės

Administracijos direktoriaus

2018 m. liepos 18 d. įsakymu

Nr. A1-605

 

SOCIALINIO darbo su ŠEIMOMIS, turinčiomis socialinių problemų, PAGĖGIŲ  SAVIVALDYBĖJE tVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS  

 

1. Socialinio darbo su šeimomis, turinčiomis socialinių problemų, Pagėgių savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja socialinį darbą su šeimomis, auginančiomis vaikus, kurioms nėra įvertintas grėsmės vaikui lygis.

2. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu.

3. Darbo su šeimomis tikslas – atkurti, ugdyti, palaikyti ir stiprinti stebimos šeimos socialinius įgūdžius bendrauti ir bendradarbiauti šeimoje ir už jos ribų, įveikti krizines situacijas, savarankiškai priimti sprendimus ir užtikrinti visapusišką vaikų poreikių tenkinimą bei jų asmenybės ugdymą. Teikiant socialines paslaugas šeimai, turi būti užtikrinamas socialinių paslaugų teikimas ir vaikams.

4. Šeima turinti socialinių problemų (toliau- Stebima šeima) – tai besilaukianti vaiko šeima ir šeima, kurioje auga vaikų iki 18 metų, turinti socialinių problemų, dėl kurių su šeima vykdomas prevencinis darbas siekiant įgalinti šeimą siekti pokyčių asmeniniame ir socialiniame gyvenime, tinkamai rūpintis vaikų priežiūra, auklėjimu ir ugdymu, kitų vaikui dvasiškai ir fiziškai augti sąlygų sudarymu, užkirsti kelią galimoms didesnėms socialinėms problemoms atsirasti, patiria socialinę atskirtį, nesugeba integruotis į bendruomenę.

5. Stebimos šeimos yra įrašytos į stebimų šeimų seniūnijoje sąrašą.

6. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SUBJEKTAI, DALYVAUJANTYS DIRBANT SU
STEBIMOMIS ŠEIMOMIS

 

7. Socialines paslaugas stebimoms šeimoms teikia ir jų socialinę priežiūrą vykdo socialiniai darbuotojai dirbantys su šeimomis seniūnijose.

8. Seniūnijose veikia Socialinės paramos teikimo komisijos (toliau – seniūnijos komisijos), sudarytos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Seniūnijos komisijai vadovauja seniūnijos seniūnas arba seniūno pavaduotojas. Į komisijos sudėtį turi būti įtraukti socialiniai darbuotojai, taip pat gali būti įtraukti bendruomenių nariai, nevyriausybinių organizacijų atstovai, ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai ir kiti asmenys.

9. Seniūnijos komisija aptaria ir planuoja socialinės rizikos prevencijos priemones seniūnijoje, prireikus aptaria konkrečių šeimų situacijas, svarsto dėl šeimų socialinių paslaugų poreikio, pagalbos šeimai teikimo būdus bei teikia siūlymus Socialinės paramos skyriui dėl socialinių paslaugų šeimai skyrimo ar Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tauragės apskrities vaiko teisių apsaugos skyriui Pagėgių savivaldybėje (toliau – VTAS)   dėl grėsmės lygio įvertinimo.

 

 

III SKYRIUS

DARBO SU STEBIMOMIS ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

10. Stebimų šeimų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos seniūnijos. Į stebimų šeimų, auginančių vaikus, sąrašą šeima įrašoma seniūnijos komisijos siūlymu. Seniūnijos socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis gavę informaciją apie šeimoje galimai pastebėtas socialines problemas:

10.1. Aplanko šeimą, analizuoja gautą informaciją, išklauso šeimos narių ar kitų asmenų  paaiškinimus, įvertina šeimoje susidariusią situaciją, užpildo Stebimos šeimos, auginančios vaikus, buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą (1 priedas) ir pateikia seniūnijos komisijai.

10.2. Komisijai priėmus sprendimui dėl šeimos įrašymo į stebimų šeimų apskaitą, seniūnijos socialinis darbuotojas, dirbantis su šeimomis pateikia Socialinės paramos skyriui per 14 kalendorinių dienų suformuotą bylą. Prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (SP-8), Komisijos pirmininko išvadą sprendimui dėl socialinių paslaugų skyrimo priimti Socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka, jei nustatomas socialinių paslaugų šeimai poreikis, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir kt. dokumentus.

10.3. Socialinės paramos skyrius specialistas pateikia parengtą sprendimą (SP-9) administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui dėl paslaugos paskyrimo šeimai.

10.4. Socialinės paramos skyrius informuoja raštu ar el. priemonėmis šeimą ir seniūniją apie priimtą sprendimą dėl socialinių paslaugų stebimai šeimai skyrimo.

10.5. Socialinis darbuotojas, dirbantis su šeimomis stebimai šeimai  teikia socialinės priežiūros paslaugas  apsilankant šeimoje  pagal poreikį bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį.  Paslaugos teikiamos ne ilgiau kaip 6 mėnesius.

10.5.1. Po 6 mėnesių (esant poreikiui anksčiau) darbo su stebima šeima, šeimoje nėra teigiamų pokyčių ar situacijai šeimoje blogėjant, seniūnijos komisijai pritarus seniūnija raštu teikia siūlymą Socialinių paramos skyriui dėl atvejo vadybos paskyrimo šeimai.

10.5.2. Socialinės paramos skyrius specialistas pateikia dokumentus Pagėgių savivaldybės gyventojams socialinių paslaugų ir socialinės paramos teikimo komisijai, dėl socialinio darbuotojo, dirbančio su šeimomis, paskyrimo šeimai.

10.5.3. Seniūnijos socialinis darbuotojas, dirbantis su šeimomis pastebėjęs grėsmę vaikui šeimoje, pritarus seniūnijos komisijai teikia siūlymą VTAS dėl grėsmės lygio vaikui įvertinimo,

10.6. Išnykus įrašymo į stebimų šeimų apskaitą priežastims, pritarus seniūnijos komisijai, seniūnijos socialinis darbuotojas, dirbantis su šeimomis Socialinių paramos skyriui pateikia protokolo išrašą dėl socialinių paslaugų nutraukimo.

10.7. Socialinės paramos skyrius specialistas pateikia parengtą sprendimą (SP-9) administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui dėl paslaugos nutraukimo šeimai.

10.8. Socialinės paramos skyrius informuoja raštu ar el. priemonėmis šeimą ir seniūniją apie priimtą sprendimą dėl socialinių paslaugų stebimai šeimai nutraukimo.

11. Šeimos į stebimų šeimų apskaitą gali būti įrašomos dėl šių priežasčių:

11.1. skurdžios šeimos gyvenimo sąlygos ir dėl ilgalaikio nedarbo bei sunkios finansinės padėties (vaikas neturi būtinų rūbų, batų, mokyklinių prekių ir kt),

11.2. šeima (bendrai gyvenantys asmenys) išgyvena krizę (besiskirianti, konfliktuojanti ir kt.) ir tuo daro neigiamą poveikį vaiko elgesiui;

11.3. šeimoje kartais pasireiškia piktnaudžiavimo alkoholiu atvejai ir daromas neigiamas poveikis vaikams, neužtikrinamos  tinkamos gyvenimo ir buities  sąlygos;  

11.4. šeimai trūksta higienos įgūdžių, todėl vaikams gali būti neužtikrinama tinkamas gyvenimo sąlygas, bendraamžių jie gali būti atstumti, patirti patyčias.

 

IV SKYRIUS

STEBIMOS ŠEIMOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. Seniūnijos komisijos nariai neturi teisės atskleisti neigiamą poveikį darančios informacijos ir dokumentų apie šeimą tretiesiems asmenims, išskyrus atvejus, kuriuos numato teisės aktai.

13. Socialinio darbuotojo, dirbančio su šeimomis pateikta ar paviešinta informacija apie šeimą tretiesiems asmenims, laikoma socialinio darbuotojo darbo pareigų pažeidimu ir gali būti taikoma drausminė atsakomybė.

14. Suaugę šeimos nariai privalo teikti socialiniams darbuotojams, dirbantiems su šeimomis informaciją, susijusią su šeimos socialinių paslaugų poreikio vertinimu ir atsakyti už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.

15. Šeima turi teisę teisės aktų nustatyta tvarka skųsti sprendimus dėl socialinių paslaugų skyrimo.

16. Šeimos nariai teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę susipažinti su savo šeimos byloje sukaupta informacija, išskyrus atvejus, kai informacijos atskleidimas gali pakenkti šeimos narių saugumui ar vaikų interesams.

 

V SKYRIUS

ATSISKAITYMAS IR KONTROLĖ

 

17. Seniūnija:

17.1. pagal pareikalavimą el. p. pateikia Socialinės paramos skyriui – informaciją apie stebimą šeimą ir jai teikiamą pagalbą (2 priedas).

18. Esant poreikiui, Socialinės paramos skyrius, gali pareikalauti dokumentų, informacijos, susijusios su socialinių paslaugų šeimai teikimu. 

19. Seniūnija užtikrina socialinio darbo su šeimomis tęstinumą socialinio darbuotojo, dirbančio su šeimomis atostogų metu, jo ligos, komandiruotės ir kitais atvejais.

20. Seniūnija Socialinės paramos skyriui el. priemonėmis iki  mėnesio 5 d. pateikia  patikslintą informaciją apie seniūnijoje teikiamas paslaugas šeimoms kuriose auga vaikai (3 priedas).

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Duomenys apie socialinių paslaugų skyrimą, pakeitimą ir nutraukimą šeimoms vedami į socialinės paramos informacinę sistemą SPIS.

22. Darbe su šeimomis socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis vadovaujasi teisės aktų, reglamentuojančių socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą šeimoms, auginančioms vaikus, nuostatomis ir šio Aprašo nuostatomis.

23. Skundų dėl teikiamų paslaugų kokybės nagrinėjimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

24. Šis Aprašas gali būti keičiamas ar papildomas pasikeitus teisės aktams ar Savivaldybės administracijos iniciatyva.

___________________________________

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės

Administracijos direktoriaus

2018 m. liepos 18 d. įsakymu

Nr. A1-605

1 priedas

 

                                    _____ SENIŪNIJOS

 

ŠEIMOS, AUGINANČIOS VAIKUS,

BUITIES IR GYVENIMO SĄLYGŲ PATIKRINIMO AKTAS

20___  m. _________ d.

Pagėgiai

 

 

 

I. DUOMENYS APIE ŠEIMOS, auginančios vaikus,  NARIUS

 

 

Vyras / žmona Asmuo, vienas auginantis vaiką (-us)                         Sugyventinis / sugyventinė 

(reikalingą pabraukti)

Asmens kodas

 

 

Vardas, pavardė

Deklaruota gyvenamoji vieta

 

Faktinė gyvenamoji vieta

 

Socialinė padėtis (užimtumas)

 

SOCIALINĖ PADĖTIS

 

SOCIALINĖ PADĖTIS

 

 

Telefono Nr.

 

 

 

Kitas suaugęs šeimos narys:                     Vyras / žmona                  Sugyventinis / sugyventinė

(tai, kas reikalinga, pabraukti)

Asmens kodas

 

 

Vardas, pavardė

Deklaruota gyvenamoji vieta

 

Faktinė gyvenamoji vieta

 

Socialinė padėtis (užimtumas)

 

 

 

Telefono Nr.

 

 

Su šeima kartu gyvenantys kt. asmenys

(ne šeimos, auginančios vaikus, nariai):

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Gyvenamas būstas priklauso (savininkas):

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Duomenys apie šeimoje augančius vaikus

Eil. Nr.

Vaiko pavardė, vardas

Asmens kodas

Užimtumas/sveikata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Duomenys apie šeimos gimines (jei žinoma)

Eil. Nr.

Pavardė, vardas

Telefono Nr.

/

Giminystės ryšys

Gimimo data

(jei žinoma)

Gyvenamosios vietos adresas

Užimtumas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aplankymo tikslas (priežastis) _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

Buities sąlygos lankymosi metu (sanitarinės sąlygos, tvarka, namų apyvokos daiktai, patalynė, maistas ir pan., (aprašyti):

1. Būstas ir maistas:

1.1. pastogė, lovos, šildymas, grynas oras

1.2. ar pakanka maisto (ar pakanka pinigų maistui nusipirkti)

1.3. ar pakanka vietos miegoti ir žaisti, ruošti pamokas (jei vaikas (-ai) yra moksleiviai)

1.4. ar būstas švarus

 

2. Kasdienis gyvenimas:

2.1. ar visada yra vaikus prižiūrintis žmogus

2.2. saugus kelias į mokyklą ir į namus

2.3. reguliaraus valgymo, miegojimo, žaidimų laikas

 

3. Fizinis ir psichinis saugumas:

3.1. vaikai turi savo lovas

3.2. tėvai jaučiasi atsakingi už savo vaikų saugumą

3.3. tėvai rūpinasi ir teikia pagalbą vaikams, kai jie serga arba kai turi problemų

 

4. Vaikai auginami ugdant jų mokymosi įgūdžius ir skatinant vystymąsi:

4.1. tėvai moko vaikus būtinų įgūdžių pagal jų amžių

4.2. tėvai skatina tolesnį vaikų vystymąsi

4.3. tėvai lankosi vaikų mokymosi įstaigoje (-ose)

 

Kitos pastabos (tėvų, vaikų paaiškinimai; tėvų suvokimas apie problemą; kitų specialistų suteikta informacija; kitų institucijų intervencijos ir pan.) ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Pasiūlymai dėl priemonių taikymo šeimai ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

IŠVADA

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Socialinis darbuotojas, dirbantis su šeimomis             ______________ ....______________________

(parašas)     

 (vardas, pavardė)

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės

Administracijos direktoriaus

2018 m.  liepos 18 d. įsakymu

Nr. A1-605

2 priedas

 

Informacija apie šeimą ir jai teikiamą pagalbą

 

Reikalinga informacija

BYLA Nr.  [1].

 

Motina ar sugyventinė

Tėvas ar sugyventinis

Vaikas (vaikai)

Giminystės ryšys.

Vardas, pavardė, gimimo metai, faktinė gyvenamoji vieta, (jei nesutampa su faktine – įrašyti deklaruotos gyvenamos vietos adresą)

 

 

 

Socialiniai šeimos narių duomenys[2]

 

 

 

Informacija apie tėvus

 

 

Duomenys apie vaikus[3]

 

 

 

Šeimos pajamos[4]

 

 

 

Duomenys apie artimus giminaičius, asmenis, galinčius padėti šeimai [5]

 

 

 

Buities gyvenimo sąlygos[6]

 

 

 

Šeimos pagrindinės problemos dėl, kurių šeima yra įrašyta į stebimų šeimų sąrašą. 

 

 

 

Įvykę socialiniai pokyčiai[7] šeimoje

 

 

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės

Administracijos direktoriaus

2018 m.  liepos 18 d.  įsakymu

Nr. A1-605

3 priedas

 

Pagėgių savivaldybės .................................... seniūnijos šeimų sąrašas

 

2018 m. ...................................... d.

 

Nr.

Motina, tėvas,

 

(vardas, pavardė)

Gyvenamoji vieta

Vaikų vardai, pavardės

Vaikų gimimo metai

Tinkantį variantą pažymėti X

Paslaugų teikimo trukmė (sprendimo data ir nr.)

Pagalbos plano peržiūrėjimas (data)

Pastabos

Taikoma atvejo vadyba šeimai

Stebimos šeimos

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendras šeimų skaičius : ................

 

Iš jų stebimos: ..................

 

Bendras vaikų skaičius: ...................

 

Iš jų stebimose šeimose: .......................

 

Lentelę užpildė :  socialinis darbuotojas, darbui su šeimomis                                                ......................................................................................................................................................................................................................

 

( pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)



[1]. Įrašyti ar byla nauja suformuota, ar perduota iš kt. seniūnijos, savivaldybės (jei šeima atvyko arba išvyko), datą (kad šeima buvo įrašyta į stebimų šeimų sąrašą), Sprendimo SP-9 (dėl socialinių paslaugų  skyrimo) Nr. ir paskyrimo datą. Būtina pažymėti kiek kartų per mėnesį (savaitę) buvo lankomasi šeimoje.

[2]. Pažymėti:  Gyvena santuokoje ar su sugyventiniu. Jei  išsituokusi, ar  su buvusiu vyru bendrauja, nebendrauja (tėvystė nustatyta/nenustatyta)  ir t.t.. Kelintas vaikas šeimoje, vaikas uždaras / atviras, noriai ar nenoriai bendrauja, jo santykiai su šeima ir pan. 

[3]. Nurodyti duomenis apie sveikatą: šeimos gydytojas, sveikatos problemos (lėtinės ligos, reikalingos operacijos, akiniai, pedikuliozė, tuberkuliozė ir kt.), neįgalumo lygis, jei nustatytas, nuo kada, kuriam terminui. Apie vaikų užimtumą, mokymąsi, elgesį (vaiko lankoma ugdymo ar mokymo įstaiga, klasė / ar auga namuose, pedagoginės-psichologinės tarnybos išvados, jei buvo tikrinti, mokymosi programos (adaptuota, modifikuota),vaiko mokymosi rezultatai, elgesys (ar taikytos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės), neformalus ugdymas ir kita. Parama mokiniams (nemokamas maitinimas, parama mokinio reikmėms įsigyti) ir kt.

[4]. Nurodyti visų gaunamų šeimos pajamų rūšis (socialinės išmokos už vaikus, netekto darbingumo pensija, pajamos už padienius (pavienius) darbus), išlaikymas už vaikus ar kt.), ir jų dydį eurais. Pažymėti - kas disponuoja lėšomis.

[5]. Nurodyti asmenų vardus, pavardes, adresus, jei įmanoma telefono numerius, giminystės ryšį ir panašiai.

[6]. Būtina pažymėti: gyvenamasis plotas, keli asmenys gyvena, kieno nuosavybė, turimi įsiskolinimai; Butas be patogumų / su patogumais; Vaikų darbo, žaidimo, miegojimo vieta. Buto stovis (reikia / nereikia remonto); Kokios vaikų  sąlygos pamokų ruošimui, higienos priežiūrai, poilsiui ir panašiai.

[7]. Būtina pažymėti kiek kartų koreguotas Veiksmų planas, dėl kokių priežasčių koreguotas, kaip pavyko, nepavyko Veiksmų plane įgyvendinti numatytas priemones, kaip pavyko/nepavyko įtraukti šeimos narius į socialinių paslaugų teikimo procesą, su kuo buvo bendradarbiaujama (pedagogai, gydymo įstaigų darbuotojai, policijos pareigūnai ir pan.), kokie įvyko pokyčiai šeimoje, ir t.t.; Pagal veiksmų plane numatytas priemones įvardinti pagrindines problemas,  dėl ko  pradėtos teikti soc.  paslaugos šeimai. Nurodyti ar dėl šeimos (paslaugų teikimo metu) gaunami nusiskundimai bei iš kokių šaltinių gaunami skundai (pagrįsti/nepagrįsti). Aprašius bendrą informaciją – pateikti ataskaitą pamėnesiui: kiek kartų buvo lankytasi, susitikta, bendrauta su kitų sričių specialistais, kokios tarpininkavimo, atstovavimo ar kt. paslaugos buvo teiktos ir panašiai.