1

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL STEBĖSENOS RODIKLIŲ NUSTATYMO IR SKAIČIAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. spalio 31 d. Nr. 1K-341

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 2.3 papunkčiu,

t v i r t i n u Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                            Rimantas Šadžius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2014 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-341

 

 

STEBĖSENOS RODIKLIŲ NUSTATYMO IR SKAIČIAVIMO TAISYKLĖS

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) įgyvendinimo stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo tvarka.

2. Taisyklėmis turi vadovautis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų valdymo ir kontrolės sistemos institucijos, pagal priskirtą kompetenciją nustatydamos stebėsenos rodiklius, rengdamos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašus, taip pat vykdydamos stebėsenos rodiklių priežiūrą įgyvendinant iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – projektai).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Automatiškai apskaičiuojamas stebėsenos rodiklis – pagal apskaičiavimo tipą skiriamas stebėsenos rodiklis, kurio pasiektas reikšmes automatiškai apskaičiuoja 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemis (toliau – SFMIS2014), sumuodamas ir agreguodamas žemesniojo lygmens susijusio stebėsenos rodiklio pasiektas reikšmes.

3.2. Bazinis stebėsenos rodiklis – stebėsenos rodiklio skaičiavimo apraše nurodomas ir projekto lygmeniu nustatomas pagalbinis skaičiumi išreiškiamas stebėsenos rodiklis, kuriuo rodoma bazinė stebėsenos rodiklio reikšmė, nuo kurios turi būti skaičiuojamas procentais išreiškiamo stebėsenos rodiklio pokytis, naudojant pokyčio rodiklį. Bazinis stebėsenos rodiklis gali būti fiksuotasis, kintamasis arba susietasis.

3.3. Bendrasis stebėsenos rodiklis – veiksmų programos stebėsenos rodiklis, nustatytas Taisyklių 4.2–4.4 papunkčiuose išvardytuose reglamentuose dėl tam tikro fondo (Europos socialinio fondo, Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo) ir skirtas agreguoti pagrindiniams pasiekimams visos Europos Sąjungos lygiu įgyvendinant analogiškas veiksmų programas skirtingose Europos Sąjungos valstybėse narėse. Bendrųjų stebėsenos rodiklių aprašymai pateikiami Europos Komisijos metodiniuose stebėsenos ir vertinimo dokumentuose, kurie išvardyti Taisyklių 4.6 ir 4.7 papunkčiuose.

3.4. Fiksuotasis rodiklis – bazinis stebėsenos rodiklis, kurio reikšmė, nurodoma projekto arba finansavimo sutartyje, nekinta visą projekto įgyvendinimo laikotarpį iki stebėsenos rodiklio skaičiavimo apraše nurodyto procentais išreiškiamo stebėsenos rodiklio pasiekimo momento.

3.5. Įgyvendinimo etapo veiklos peržiūros rodiklis (toliau – įgyvendinimo etapo rodiklis) – veiklos peržiūros rodiklis, nustatomas veiklos peržiūros plane kaip tarpinis tikslas tais atvejais, kai tarpinės veiklos rezultatų peržiūros metu nėra numatoma pasiekti stebėsenos rodiklių arba iki 2018 metų pabaigos numatomos pasiekti tarpinės stebėsenos rodiklių reikšmės yra labai mažos, arba yra didelė rizika jų nepasiekti iki 2018 metų pabaigos. Atsižvelgiant į tai, kad stebėsenos rodikliai turi būti pasiekti iki finansavimo laikotarpio pabaigos (2023 metų pabaigos), įgyvendinimo etapo rodikliai nėra naudojami nurodant galutines stebėsenos rodiklių reikšmes.

3.6. Įvedamasis stebėsenos rodiklis – pagal apskaičiavimo tipą skiriamas stebėsenos rodiklis, kurio pasiektas reikšmes apskaičiuoja ir į SFMIS2014 įveda institucija, nurodoma stebėsenos rodiklio skaičiavimo apraše.

3.7. Kintamasis rodiklis – bazinis stebėsenos ar pokyčio stebėsenos rodiklis, kurio pasiekta reikšmė kinta visą projekto įgyvendinimo laikotarpį iki stebėsenos rodiklio skaičiavimo apraše nurodyto procentais išreiškiamo stebėsenos rodiklio pasiekimo momento.

3.8. Nacionalinis stebėsenos rodiklis – veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plane (toliau – priemonių įgyvendinimo planas) nacionaliniu lygiu nustatomas papildomas produkto stebėsenos ar rezultato stebėsenos rodiklis, naudojamas veiksmų programos priemonių įgyvendinimo stebėsenai atlikti.

3.9. Pokyčio stebėsenos rodiklis – stebėsenos rodiklio skaičiavimo apraše nurodomas ir projekto lygmeniu nustatomas pagalbinis skaičiumi išreiškiamas stebėsenos rodiklis, kuriuo rodoma pasiekta procentais išreiškiamo stebėsenos rodiklio pokyčio, lyginant su baziniu stebėsenos rodikliu, reikšmė, t. y. bazinio stebėsenos rodiklio reikšmės pokytis. Pokyčio stebėsenos rodiklis gali būti kintamasis arba susietasis.

3.10. Pradinė stebėsenos rodiklio reikšmė (toliau – pradinė reikšmė) – stebėsenos rodiklio pradinio lygio reikšmė, kuria remiantis yra planuojama siektina stebėsenos rodiklio reikšmė. Pradinė reikšmė nurodoma tik veiksmų programoje ir tik rezultato stebėsenos rodikliams.

3.11. Produkto stebėsenos rodiklis – pagal paskirtį skiriamas stebėsenos rodiklis, kuriuo rodomas fizinių produktų, sukurtų įgyvendinant projektus, skaičius.

3.12. Rezultato stebėsenos rodiklis – pagal paskirtį skiriamas stebėsenos rodiklis, kuriuo rodomas veiksmų programos investicijomis siekiamas esamos padėties pokytis. Europos socialinio fondo ir „Jaunimo užimtumo iniciatyvos“ investicijų stebėsenai naudojamas rezultato stebėsenos rodiklis rodo tiesioginį veiksmų programos investicijų poveikį projektų dalyviams arba investicijas gavusioms institucijoms, t. y. šių subjektų padėties pokyčius; už šio rodiklio pasiekimą atsiskaitoma projekto dalyviui baigus dalyvavimą finansuojamose veiklose ir (arba) praėjus tam tikram laikui po projekto dalyvio dalyvavimo finansuojamose veiklose arba po projekto įgyvendinimo pabaigos, kai investicijas gauna institucijos. Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo investicijų stebėsenai naudojamas rezultato stebėsenos rodiklis rodo tam tikro regiono, ūkio sektoriaus ar tikslinės grupės (įskaitant ir investicijų negavusius subjektus) padėties pokyčius, kurių siekiama dėl žmonių gerovės ir šalies pažangos.

3.13. Siektina stebėsenos rodiklio reikšmė (toliau – siektina reikšmė) – stebėsenos rodiklio reikšmė, kurią planuojama pasiekti naudojant veiksmų programos investicijas ir kuri  apskaičiuojama kaupiamuoju būdu iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos, atsižvelgiant į pradinę reikšmę (jeigu skaičiuojami rezultato stebėsenos rodikliai) bei planuojamų investicijų apimtį. Siektina reikšmė gali būti galutinė (kurią planuojama pasiekti ataskaitinio laikotarpio pabaigoje) ir tarpinė (kurią planuojama pasiekti ataskaitinio laikotarpio viduryje ar kitu iš anksto nustatytu tarpiniu momentu).

3.14. Specialusis stebėsenos rodiklis – veiksmų programos stebėsenos rodiklis, nustatytas valstybės narės, kai Europos Komisijos nustatytų bendrųjų stebėsenos rodiklių nepakanka tinkamai ir kokybiškai veiksmų programos įgyvendinimo stebėsenai užtikrinti.

3.15. Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas – pagal Taisyklių IV skyriuje nustatytą tvarką ir formą parengtas aprašas, kuriame, siekiant užtikrinti duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes patikimumą, pateikiami detalūs konkrečių stebėsenos rodiklių skaičiavimo reikalavimai, kuriais turi vadovautis Taisyklių 2 punkte nurodytos institucijos, taip pat pareiškėjai ir projektų vykdytojai, planuodami stebėsenos rodiklius, skaičiuodami pasiektas jų reikšmes ir atsiskaitydami už jas. 

3.16. Susietasis rodiklis – bazinis stebėsenos ar pokyčio stebėsenos rodiklis, kurio pasiekta reikšmė sutampa su pasiekta kito stebėsenos rodiklio reikšme, t. y. pasiekta rodiklio reikšmė keičiasi kintant pasiektai kito stebėsenos rodiklio reikšmei iki stebėsenos rodiklio skaičiavimo apraše nurodyto procentais išreiškiamo stebėsenos rodiklio pasiekimo momento.

3.17. Veiklos peržiūros rodiklis – veiksmų programos stebėsenos rodiklis, nustatomas veiklos peržiūros plane veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo pažangai stebėti.

3.18. Veiksmų programos stebėsenos rodiklis – veiksmų programoje nustatytas produkto stebėsenos ar rezultato stebėsenos rodiklis, naudojamas veiksmų programos įgyvendinimui kiekybiškai įvertinti. Veiksmų programos stebėsenos rodikliai: bendrasis stebėsenos rodiklis, specialusis stebėsenos rodiklis, veiklos peržiūros rodiklis.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos nurodytuose teisės aktuose ir kituose dokumentuose:

4.1. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320);

4.2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1304/2013 dėl Europos socialinio fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1081/2006 (OL 2013, L 347, p. 470);

4.3. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013, L 347, p. 289);

4.4. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 1300/2013 dėl Sanglaudos fondo, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1084/2006 (OL 2013, L 347, p. 281);

4.5. 2014 m. kovo 7 d. Europos Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 215/2014, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūrų reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos, nuostatų dėl paramos, susijusios su klimato kaita, metodikos, orientyrų ir siektinų reikšmių nustatymo veiklos rezultatų plane ir Europos struktūrinių ir investicijų fondų intervencinių veiksmų kategorijų nomenklatūros įgyvendinimo taisyklės (OL 2014, L 69, p. 65) (toliau – Europos Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) Nr. 215/2014);

4.6. Europos Komisijos metodiniame dokumente dėl Europos socialinio fondo stebėsenos ir vertinimo 2014–2020 m. laikotarpiu (Guidance document on Monitoring and Evaluation of European Cohesion Policy – European Social Fund);

4.7. Europos Komisijos metodiniame dokumente dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo stebėsenos ir vertinimo 2014–2020 m. laikotarpiu (Guidance Document on Monitoring and Evaluation – European Regional Development Fund and Cohesion Fund – Concepts and Recommendations);

4.8. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“;

4.9. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės);

4.10. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“;

 

4.11. Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-326 „Dėl Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II skyrius

STEBĖSENOS RODIKLIŲ NUSTATYMAS

 

5. Stebėsenos rodikliai nustatomi pagal principą „iš viršaus į apačią“, t. y. stebėsenos rodikliai planuojami atsižvelgiant į aukštesniojo lygmens dokumente nustatytus stebėsenos rodiklius.

6. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų panaudojimo įgyvendinimo stebėsenai atlikti nustatomi veiksmų programos stebėsenos rodikliai (produkto ir rezultato, bendrieji ir specialieji) su pradinėmis reikšmėmis (nustatant rezultato stebėsenos rodiklius) ir siektinomis reikšmėmis iki 2023 metų pabaigos. Šie stebėsenos rodikliai nustatomi pagal Europos Komisijos patvirtintą veiksmų programos formą ir jos pildymo instrukciją.

7. Veiksmų programoje kiekvieno prioriteto veiklos peržiūros plane prioriteto pažangai atlikti taip pat nustatomi veiklos peržiūros rodikliai su siektinomis reikšmėmis iki 2018 metų ir 2023 metų pabaigos, remiantis Europos Komisijos patvirtinta veiksmų programos forma ir jos pildymo instrukcija, taip pat Europos Komijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 215/2014.

8. Veiklos peržiūros plane nustatant stebėsenos rodiklius, pasirenkami tie veiksmų programoje investicinio prioriteto ir (arba) konkretaus uždavinio lygmeniu nustatyti produkto ir (arba) rezultato stebėsenos rodikliai, kurie geriausiai atspindi prioriteto įgyvendinimo eigą ir kuriems pasiekti yra numatyta didžioji dalis lėšų (daugiau nei 51 proc. prioritetui įgyvendinti skirtų konkretaus fondo lėšų):

8.1. rezultato stebėsenos rodikliai pasirenkami tik tais atvejais, kai jais matuojamas veiksmų programos įgyvendinimo poveikis tik investicijas gavusiems subjektams, o ne rodomi socialiniai ir ekonominiai pokyčiai platesniu mastu nei investicijas gavusių subjektų;

8.2. kai nustatomas įgyvendinimo etapo rodiklis, jam nustatoma tik tarpinė siektina reikšmė iki 2018 metų pabaigos. Galutinė siektina reikšmė įgyvendinimo etapo rodikliui nėra nustatoma, kadangi iki laikotarpio pabaigos turi būti pasiekta galutinė stebėsenos rodiklio, kuriam yra priskirtas įgyvendinimo etapo rodiklis, siektina reikšmė, numatyta pasiekti iki 2023 metų pabaigos. Pavyzdžiui, iki 2018 metų pabaigos naujų geležinkelių (km) gali nebūti nutiesta dėl ilgos infrastruktūrinių projektų trukmės, todėl tokiu atveju nustatomas įgyvendinimo etapo rodiklis, kuris gali būti nurodytas kaip iki 2018 metų sudarytose projektų sutartyse ir (arba) finansavimo sutartyse (kai įgyvendinami Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansines priemones (toliau – finansinės priemonės) apimantys projektai) suplanuota pasiekti minėto rodiklio reikšmė, pasirašytų su rangovais darbų atlikimo ir (arba) paslaugų teikimo sutarčių skaičius ar dalis, Europos Komisijai pateiktų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų didelės apimties projektų skaičius ir pan.; tačiau galutinė siektina reikšmė nėra nustatoma, nes iki 2023 metų pabaigos turi būti nutiestas planuojamo ilgio naujas geležinkelis.

9. Esant poreikiui pakeisti veiksmų programoje nustatytus stebėsenos rodiklius, vadovaujantis Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, turi būti keičiama veiksmų programa. Pasiūlymus Europos Komisijai dėl veiksmų programoje nustatytų stebėsenos rodiklių keitimo ministerijų, pagal kompetenciją atsakingų už iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus ūkio sektorius (toliau – ministerija), teikimu teikia vadovaujančioji institucija, gavusi Veiksmų programos stebėsenos komiteto pritarimą.

10. Veiksmų programoje nustatyti stebėsenos rodikliai gali būti keičiami šiais atvejais:

10.1. Europos Komisijai pakeitus ar patikslinus atskirų fondų reglamentų prieduose pateiktus bendruosius stebėsenos rodiklius (pavyzdžiui, įtraukus naujus bendruosius stebėsenos rodiklius, panaikinus esamus ar juos patikslinus ir pan.);

10.2. Europos Komisijai pakeitus ar patikslinus metodiniuose stebėsenos ir vertinimo dokumentuose patvirtintas bendrųjų stebėsenos rodiklių apibrėžtis ir (arba) kitus reikalavimus dėl stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo;

10.3. atlikus stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų keitimus, dėl ko atsiranda poreikis perskaičiuoti veiksmų programoje nustatytas siektinas stebėsenos rodiklių reikšmes;

10.4. pasikeitus veiksmų programos investicijų tikslams ir (arba) veiklų apimtims, atliekant Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų perskirstymus tarp veiksmų programos prioritetų;

10.5. esant poreikiui patikslinti siektinas reikšmes, siekiant ištaisyti veiksmų programos rengimo metu padarytas skaičiavimo klaidas ar atsižvelgti į pasikeitusias siektinos reikšmės skaičiavimo prielaidas.

11. Veiksmų programoje nustatytus ir (arba) pakeistus stebėsenos rodiklius SFMIS2014 rodiklių plane registruoja vadovaujančioji institucija per 10 darbo dienų nuo veiksmų programos patvirtinimo arba pakeitimo dienos.

12. Nustatydamos ir (arba) keisdamos veiksmų programos stebėsenos rodiklius, ministerijos ir vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, pagal vadovaujančiosios institucijos parengtą formą parengia siūlomų nustatyti ir (arba) pakeisti veiksmų programos stebėsenos rodiklių tinkamumo pagrindimo dokumentą, pagal kurį būtų galima vertinti stebėsenos rodiklių tinkamumą veiksmų programos investicijų panaudojimo stebėsenai atlikti, taip pat siektinų reikšmių pagrįstumą ir realumą, atsižvelgiant į numatomas investicijų apimtis. Parengtą ir (arba) patikslintą pagrindimo dokumentą ministerijos pateikia vadovaujančiajai institucijai kartu su siūlomais nustatyti ir (arba) pakeisti veiksmų programos stebėsenos rodikliais.

13. Už veiksmų programos stebėsenos rodiklių pasiekimą atsiskaitoma Europos Komisijai teikiant metines veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitas Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

14. Veiksmų programos priede yra nurodomas veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo planas, kurį rengia ir keičia vadovaujančioji institucija Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Šiame plane nurodomos kasmet planuojamos pasiekti į veiklos peržiūros planą įtrauktų stebėsenos rodiklių ir įgyvendinimo etapų rodiklių reikšmės pagal veiksmų programos prioritetus, ministerijas ir Europos Sąjungos struktūrinius fondus.

15. Veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo plane numatyti stebėsenos rodikliai ir įgyvendinimo etapų rodikliai gali būti keičiami tik atlikus veiksmų programos pakeitimus. Be atitinkamų veiksmų programos pakeitimų, gali būti keičiamos tik minėtame plane nurodytos kasmet planuojamos pasiekti stebėsenos rodiklių ir įgyvendinimo etapų rodiklių reikšmės. Nustatytos siektinos reikšmės iki 2018 metų ir 2023 metų pabaigos gali būti mažinamos tik iki veiklos peržiūros plane nustatytos reikšmės.

16. Veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo plane numatytus veiklos peržiūros rodiklius ir jų siektinas reikšmes SFMIS2014 rodiklių plane registruoja vadovaujančioji institucija per 10 darbo dienų nuo veiksmų programos priedo patvirtinimo arba pakeitimo dienos.

17. Ministerijos kasmet po veiksmų programos priedo patvirtinimo dienos iki kovo 25 d., birželio 25 d., rugsėjo 25 d. ir gruodžio 23 d. pagal pavyzdinę SFMIS2014 formą rengia ir teikia vadovaujančiajai institucijai ketvirtinius veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo planus, kuriuose nurodoma informacija apie per 3 ateinančius metus numatomas projektų arba finansavimo sutartyse nustatyti ir įgyvendinant projektus pasiekti į veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo planą įtrauktų stebėsenos ir (arba) įgyvendinimo etapų rodiklių reikšmes.

18. Ketvirtinis veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo planas rengiamas pagal numatomas sudaryti projektų sutartis ir pagal įgyvendinančiųjų institucijų kasmet po veiksmų programos priedo patvirtinimo dienos iki kovo 20 d., birželio 20 d., rugsėjo 20 d. ir gruodžio 19 d. ministerijoms pateiktą ir jų pačių turimą informaciją apie įgyvendinant projektus planuojamas pasiekti stebėsenos ir (arba) įgyvendinimo etapų rodiklių reikšmes. Kai įgyvendinamos finansinės priemonės, ketvirtinis veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo planas rengiamas pagal numatomas sudaryti finansavimo sutartis ir pagal ministerijų turimą informaciją apie įgyvendinant projektus numatomas pasiekti stebėsenos ir (arba) įgyvendinimo etapų rodiklių reikšmes.

19. Už veiksmų programos priede nurodyto veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo plano ir ketvirtinio veiklos peržiūros rodiklių pasiekimo plano įgyvendinimą atsiskaitoma teikiant ketvirtines veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitas Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

20. Rengdamos priemonių įgyvendinimo planus Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, ministerijos ir vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, pagal atskiras veiksmų programos priemones suplanuoja veiksmų programos stebėsenos rodiklius su siektinomis reikšmėmis iki 2018 metų ir 2023 metų pabaigos, siekdamos užtikrinti šių rodiklių pasiekimą įgyvendinant veiksmų programos priemones.

21. Nustatant veiksmų programos priemonės lygmens stebėsenos rodiklių siektinas reikšmes, svarbu užtikrinti, kad jos būtų pagrįstos ir realios atsižvelgiant į numatomas investicijų apimtis ir veiksmų programoje nustatytas siektinas analogiškų stebėsenos rodiklių reikšmes. Jei veiksmų programoje konkretaus uždavinio ir (arba) investicinio prioriteto lygmeniu nustatytos siektinos rezultato stebėsenos rodiklio reikšmės neįmanoma paskirstyti pagal atskiras veiksmų programos priemones, tai tokiu atveju ta pati siektina reikšmė gali būti nustatoma visoms veiksmų programos priemonėms, kuriomis prisidedama prie atitinkamo rezultato stebėsenos rodiklio pasiekimo konkretaus uždavinio ir (arba) investicinio prioriteto lygmeniu. Tokie stebėsenos rodikliai nėra nustatomi žemesniu nei veiksmų programos priemonės lygmeniu.

22. Veiksmų programos priemonių įgyvendinimo stebėsenai atlikti priemonių įgyvendinimo planuose taip pat gali būti nustatyti nacionaliniai stebėsenos rodikliai su siektinomis reikšmėmis iki 2018 metų ir 2023 metų pabaigos tais atvejais, kai:

22.1. veiksmų programoje nustatytų stebėsenos rodiklių nepakanka siekiant užtikrinti tinkamą ir kokybišką veiksmų programos priemonių įgyvendinimo stebėseną, t. y. kai veiksmų programos stebėsenos rodikliai nepakankamai atspindi pagal veiksmų programos priemonę remiamų veiklų pobūdį ar kitus investicijų aspektus, taip pat kai veiksmų programoje nėra nustatyti rezultato stebėsenos rodikliai, kurie būtų skaičiuojami pagal projektų duomenis. Pavyzdžiui, nustatant nacionalinius stebėsenos rodiklius, gali būti naudojami nacionaliniuose strateginio planavimo dokumentuose nustatyti rodikliai, ypač tais atvejais, kai tam tikros veiksmų programos priemonės lėšomis yra įgyvendinami strateginio planavimo dokumente iškelti tikslai ir (arba) uždaviniai;

22.2. reikalingi papildomi duomenys siekiant įvertinti veiksmų programos investicijų poveikį veiksmų programoje nustatytų rezultato stebėsenos rodiklių pokyčiams ir (arba) būtina užtikrinti, kad projektai prisidėtų prie veiksmų programoje nustatytų rezultato stebėsenos rodiklių, pagal kuriuos vertinami pokyčiai šalies mastu, pasiekimo, jų pačių neįtraukiant į projektų ir (arba) finansavimo sutartis;

22.3. būtina surinkti duomenis apie veiklos peržiūros plane nustatytų įgyvendinimo etapų rodiklių pasiekimą projekto lygmeniu, išskyrus tuos atvejus, kai įgyvendinimo etapo rodiklio siektina reikšmė yra nustatyta kaip projektų ir (arba) finansavimo sutartyse suplanuota atitinkamo veiklos peržiūros plane nustatyto stebėsenos rodiklio reikšmė.

23. Priemonių įgyvendinimo planuose nustatyti stebėsenos rodikliai gali būti keičiami Veiksmų programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka šiais atvejais:

23.1. pakeitus ar patikslinus veiksmų programoje nustatytus stebėsenos rodiklius (pavyzdžiui, įtraukus naujus stebėsenos rodiklius, panaikinus esamus ar juos patikslinus ir pan.);

23.2. atlikus stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų keitimus, dėl ko atsiranda poreikis perskaičiuoti priemonių įgyvendinimo planuose nustatytas siektinas reikšmes;

23.3. pasikeitus veiksmų programos priemonių tikslams ir (arba) veiklų apimtims, atlikus lėšų perskirstymus;

23.4. esant poreikiui patikslinti siektinas reikšmes, siekiant ištaisyti priemonių įgyvendinimo plano rengimo metu padarytas skaičiavimo klaidas ar atsižvelgti į pasikeitusias siektinos reikšmės skaičiavimo prielaidas.

24. SFMIS2014 rodiklių plane ministerijų užregistruotus priemonių įgyvendinimo plane nustatytus stebėsenos rodiklius per 10 darbo dienų nuo duomenų registravimo dienos patvirtina vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemio naudojimo taisyklėse, patvirtintose finansų ministro įsakymu (toliau – SFMIS2014 taisyklės) nustatyta tvarka. Priemonių įgyvendinimo plane nustatyti stebėsenos rodikliai automatiškai perkeliami į elektroninę paraiškos finansuoti projektą (toliau – paraiška) formą.

25. Ministerijos ir vadovaujančioji institucija, kai veiksmų programos techninės paramos prioritetai įgyvendinami visuotinių dotacijų būdu, projektų finansavimo sąlygų aprašuose detalizuoja, kurie iš priemonių įgyvendinimo planuose nustatytų stebėsenos rodiklių privalo būti siekiami įgyvendinant konkrečius projektus, ir gali nustatyti papildomus reikalavimus, kad būtų užtikrintas veiksmų programos ir (arba) nacionalinių stebėsenos rodiklių pasiekimas įgyvendinant projektus (pavyzdžiui, nustatyti minimalias siektinas reikšmes).

26. Projektiniuose pasiūlymuose dėl valstybės arba regiono projekto įgyvendinimo, vadovaujantis projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimais, nurodoma, kurie iš priemonių įgyvendinimo planuose nustatytų stebėsenos rodiklių bus siekiami įgyvendinant konkrečius projektus.

27. Jei stebėsenos rodikliai nustatomi projekto lygmeniu, jie planuojami paraiškoje ir projekto sutartyje, vadovaujantis projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytais reikalavimais. Kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, išskyrus visuotinių dotacijų būdu įgyvendinamas priemones, projekto lygmeniu stebėsenos rodikliai planuojami techninės paramos gavėjų sutikimuose įgyvendinti techninės paramos projektą ir valstybės projektų sąrašuose, vadovaujantis priemonių įgyvendinimo planuose nustatytais reikalavimais. Finansines priemones apimančių projektų lygmeniu stebėsenos rodikliai planuojami paraiškoje ir finansavimo sutartyje, vadovaujantis projektų finansavimo sąlygomis, kurios rengiamos vadovaujantis Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse, patvirtintose finansų ministro įsakymu, nurodytais reikalavimais.

28. Stebėsenos rodikliai projekto lygmeniu nustatomi naudojant priemonių įgyvendinimo planuose nustatytus stebėsenos rodiklius, nustatant siektinas reikšmes iki stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše nustatyto  pasiekimo momento.

29. Jei projekto lygmeniu nustatomas stebėsenos rodiklis yra matuojamas procentais, įgyvendinančiosios institucijos (finansavimo sutarčių sudarymo metu – ministerijos) turi užtikrinti, kad projekto lygmeniu (išskyrus paraiškas) papildomai būtų nustatyti stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nurodyti bazinis ir pokyčio stebėsenos rodikliai (kurie gali būti susietieji, fiksuotieji arba kintamieji), kurių pagrindu atitinkamu lygmeniu būtų skaičiuojamos pasiektos procentinio stebėsenos rodiklio reikšmės. Bazinio ir pokyčio stebėsenos rodiklių nustatymo taisyklės yra paaiškintos Taisyklių 2 priede, kuriame pateikiama stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo pildymo instrukcija.

30. Projekto lygmeniu nustatomos siektinos stebėsenos rodiklių reikšmės turi būti didesnės už 0. Siektinos reikšmės gali būti nenurodomos tik baziniam ir pokyčio stebėsenos rodikliams, kurie yra kintamieji.

31. Įgyvendinančiosios institucijos (kai techninės paramos gavėja yra įgyvendinančioji institucija, atsakinga už veiksmų programos techninės paramos prioritetų įgyvendinimą, – vadovaujančioji institucija; kai įgyvendinami finansines priemones apimantys projektai, – ministerijos) pagal priskirtą atsakomybę ir kompetenciją privalo užtikrinti, kad pareiškėjų, projekto vykdytojų ir techninės paramos gavėjų projekto lygmeniu nustatyti stebėsenos rodikliai būtų:

31.1. suplanuoti vadovaujantis Taisyklių 27 punkte nurodytuose dokumentuose nustatytais reikalavimais;

31.2. apskaičiuojami pagal projekto vykdytojo ir techninės paramos gavėjo teikiamus duomenis stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nustatytu laiku, o šių rodiklių pasiekimas būtų tiesiogiai priklausomas nuo įgyvendinamų projekto veiklų.

32. Projekto lygmeniu nustatyti stebėsenos rodikliai gali būti keičiami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse ir (arba) Techninės paramos administravimo taisyklėse, patvirtintose finansų ministro įsakymu, nustatyta tvarka šiais atvejais:

32.1. priemonių įgyvendinimo planuose atlikus stebėsenos rodiklių keitimus (pavyzdžiui, įtraukus naujus stebėsenos rodiklius arba panaikinus esamus, taip pat patikslinus esamų stebėsenos rodiklių informaciją (pavadinimą, matavimo vienetus, skaičiuojamus vienetus ar kitus išraiškos vienetus (toliau – matavimo vienetai), siektinas reikšmes ar pan.);

32.2. kvietimų teikti paraiškas dokumentuose ir (arba) kituose finansavimo sąlygas nustatančiuose dokumentuose pakeitus stebėsenos rodiklių pasiekimo reikalavimus (pavyzdžiui, pakeitus minimalias siektinas reikšmes, privalomų siekti rodiklių skaičių ar pan.);

32.3. stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose atlikus keitimus, dėl ko atsiranda poreikis siektinas reikšmes perskaičiuoti projekto lygmeniu;

32.4. atsižvelgiant į pasikeitusius projekto tikslus ir (arba) veiklų apimtis;

32.5. esant poreikiui patikslinti siektinas reikšmes, siekiant ištaisyti siektinos reikšmės skaičiavimo klaidas ar atsižvelgti į pasikeitusias siektinos reikšmės skaičiavimo prielaidas.

33. Visais atvejais keičiant projekto lygmeniu nustatytus stebėsenos rodiklius turi būti vertinamas projektui skirto finansavimo pagrįstumas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse ir (arba) Techninės paramos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, taip pat užtikrintas istorinių duomenų apie stebėsenos rodiklių pasiekimą patikimumas, projekto lygmeniu teikiant naujus duomenis apie stebėsenos rodiklių pasiekimą.

 

III SKYRIUS

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMAS

 

34. Veiksmų programoje ir (arba) priemonių įgyvendinimo planuose nustatytų stebėsenos rodiklių pasiektos reikšmės gali būti skaičiuojamos:

34.1. pagal projektų duomenis (automatiškai apskaičiuojami stebėsenos rodikliai);

34.2. naudojant statistinę informaciją, atliekant įvairius vertinimus, tyrimus ar tam tikrus skaičiavimus (įvedamieji stebėsenos rodikliai).

 

PIRMASIS SKIRSNIS

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMAS PAGAL PROJEKTŲ DUOMENIS

 

35. Už projekto lygmeniu nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimą atsiskaitoma teikiant mokėjimo prašymus ir (arba) ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos; už finansines priemones apimančio projekto lygmeniu nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimą atsiskaitoma teikiant ketvirtines ataskaitas, kurios rengiamos Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

36. Atsiskaitant už projekto lygmeniu nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimą, registruojamos kaupiamuoju būdu nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos pasiektos stebėsenos rodiklių reikšmės. Mokėjimo prašyme ir (arba) ataskaitoje po projekto finansavimo pabaigos nurodžius klaidingą pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę, turi būti pataisytas vėliausias dokumentas, kuriame nurodyta neteisinga pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė, tačiau SFMIS2014 turi būti pataisyti pirmojo ir visų vėlesnių dokumentų, kuriuose nurodyta neteisinga pasiekta stebėsenos rodiklio reikšmė, duomenys.

37. Jei atsiskaitoma už procentais išreiškiamo stebėsenos rodiklio pasiekimą, registruojamos tik pasiektos šio stebėsenos rodiklio bazinio ir pokyčio stebėsenos rodiklių reikšmės:

37.1. bazinio ir (arba) pokyčio stebėsenos rodiklių, kai jie yra kintamieji ir (arba) susietieji, registruojamos pasiektos reikšmės gali būti lygios 0, jei šie stebėsenos rodikliai dar nėra pasiekti;

37.2. jei bazinis ir (arba) pokyčio stebėsenos rodikliai yra susietieji, pasiektos šių stebėsenos rodiklių reikšmės turi sutapti su pasiektomis susijusių stebėsenos rodiklių reikšmėmis (šią reikšmę nurodo SFMIS2014 automatiškai pagal susijusio stebėsenos rodiklio pasiektą reikšmę);

37.3. jei bazinis stebėsenos rodiklis yra fiksuotasis, pasiektos šio stebėsenos rodiklio reikšmės neregistruojamos. Fiksuotojo bazinio stebėsenos rodiklio reikšmę SFMIS2014 nurodo automatiškai tokią, kokia buvo nurodyta projekto arba finansavimo sutartyje. Šiuo atveju registruojamos tik pasiektos pokyčio stebėsenos rodiklio reikšmės.

38. Įgyvendinančiosios institucijos (kai techninės paramos gavėja yra įgyvendinančioji institucija, atsakinga už veiksmų programos techninės paramos prioritetų įgyvendinimą,  – vadovaujančioji institucija; kai įgyvendinami finansines priemones apimantys projektai, – ministerijos) pagal priskirtą atsakomybę ir kompetenciją privalo:

38.1. užtikrinti, kad projekto vykdytojo teikiami duomenys apie stebėsenos rodiklių pasiekimą būtų patikimi, t. y. atitiktų stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nustatytus duomenų skaičiavimo ir teikimo reikalavimus;

38.2. remdamosi nustatyta vidaus tvarka, vertinti stebėsenos rodiklių nepasiekimo riziką ir (arba) prižiūrėti, kaip įgyvendinant projektus siekiama rizikingų stebėsenos rodiklių.

39. Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nustatytu laiku nepasiekus projekto lygmeniu nustatytų stebėsenos rodiklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka gali būti mažinamas projektui skirtas finansavimas. Kai įgyvendinamas finansines priemones apimantis projektas, stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nustatytu laiku nepasiekus finansavimo sutartyje suplanuotų stebėsenos rodiklių, projektui skirtas finansavimas gali būti mažinamas Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka. Kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nustatytu laiku nepasiekus projektui suplanuotų stebėsenos rodiklių, projektui skirtas finansavimas nemažinamas, išskyrus techninės paramos projektus, finansuojamus pagal visuotinės dotacijos priemonę.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMAS NAUDOJANT STATISTINĘ INFORMACIJĄ, ATLIEKANT ĮVAIRIUS VERTINIMUS, TYRIMUS AR TAM TIKRUS SKAIČIAVIMUS

 

40. Duomenys apie veiksmų programoje ir (arba) priemonių įgyvendinimo planuose nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimą gali būti renkami naudojant statistinę informaciją, atliekant įvairius vertinimus, tyrimus ar tam tikrus skaičiavimus, jeigu taip numatyta stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose. Tokie stebėsenos rodikliai nėra nustatomi projekto lygmeniu (projektų ir (arba) finansavimo sutartyse), o pasiektas jų reikšmes, apskaičiuotas naudojant statistinę informaciją, atlikus įvairius vertinimus, tyrimus ar tam tikrus skaičiavimus, SFMIS2014 registruoja stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nurodyta institucija, vadovaudamasi SFMIS2014 taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Siekdamos užtikrinti tokių stebėsenos rodiklių pasiekimą, ministerijos (kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, – vadovaujančioji institucija) gali:

40.1. nustatyti specialiuosius projektų atrankos kriterijus, kurie padėtų užtikrinti tokių stebėsenos rodiklių pasiekimą įgyvendinant projektus. Siekiant užtikrinti, kad šių kriterijų būtų laikomasi ne tik projektų atrankos, bet ir jų įgyvendinimo metu, kvietimų teikti paraiškas dokumentuose, specialiosiose projektų sutarčių sąlygose ir (arba) ar kituose finansavimo sąlygas nustatančiuose dokumentuose turi būti nustatyti atitinkami reikalavimai ir (arba) procedūros;

40.2. įtraukti į priemonių įgyvendinimo planus apskaičiuojamus nacionalinius stebėsenos rodiklius, kuriuos projektų vykdytojai įsipareigotų pasiekti projekto lygmeniu, o jų pasiektos reikšmės būtų skaičiuojamos pagal projektų duomenis. Šie stebėsenos rodikliai turi prisidėti prie veiksmų programoje konkrečiam uždaviniui nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimo (pavyzdžiui, jei veiksmų programoje nustatomas rezultato rodiklis „Smulkaus ir vidutinio verslo įmonių eksporto padidėjimas (visoje Lietuvoje)“, tai priemonės ir projekto lygmenimis galėtų būti nustatomas stebėsenos rodiklis „Paremtų smulkaus ir vidutinio verslo įmonių eksporto padidėjimas“).

 

TREČIASIS SKIRSNIS

STEBĖSENOS RODIKLIŲ HIERARCHINIAI RYŠIAI

 

41. Siekiant užtikrinti duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes agregavimą ir analizę įvairiais lygmenimis, registruojant stebėsenos rodiklius į SFMIS2014 rodiklių planą, nurodomi hierarchiniai ryšiai su kitais stebėsenos rodikliais pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupėje patvirtintą hierarchinių ryšių sąrašą. Hierarchinių ryšių rūšys: kiekybiniai vertikalieji ryšiai, priežastiniai vertikalieji ryšiai, priežastiniai horizontalieji ryšiai.

42. Kiekybiniai vertikalieji ryšiai reiškia, kad pasiektos žemesniojo lygmens stebėsenos rodiklio reikšmės sumuojamos ir įskaičiuojamos į pasiektą aukštesniojo lygmens stebėsenos rodiklio reikšmę. Į SFMIS2014 rodiklių planą registruojant atitinkamo lygmens stebėsenos rodiklius, atsižvelgiant į 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupėje patvirtintą hierarchinių ryšių sąrašą, turi būti pasirinkti aukštesniojo lygmens stebėsenos rodikliai, į kurių pasiektas reikšmes turi būti įskaičiuotos pasiektos žemesniojo lygmens (registruojamo) stebėsenos rodiklio reikšmės. Pavyzdžiui, registruojant veiksmų programos priemonės lygmens veiksmų programos arba nacionalinį stebėsenos rodiklį „Išmokyti asmenys“, nurodomi kiekybiniai vertikalieji ryšiai, kai veiksmų programos priemonės lygmeniu pasiektos stebėsenos rodiklio reikšmės gali būti įskaičiuotos į pasiektas konkretaus uždavinio lygmens stebėsenos rodiklio „Išmokyti asmenys“ reikšmes. Šiuo atveju duomenų agregavimas vykdomas dviem būdais priklausomai nuo stebėsenos rodiklio matavimo vienetų ir apskaičiavimo tipo:

42.1. kai agreguojamos pasiektos procentais išreiškiamo (automatiškai apskaičiuojamo) stebėsenos rodiklio reikšmės, aukštesniaisiais lygmenimis sumuojamos pasiektos žemesniųjų lygmenų stebėsenos rodiklio bazinio ir pokyčio stebėsenos rodiklių reikšmės. Naudojant šias susumuotas pasiektas bazinio (B) ir pokyčio (P) stebėsenos rodiklių reikšmes ir taikant skaičiavimo formulę , apskaičiuojama pasiekta aukštesniojo lygmens stebėsenos rodiklio reikšmė;

42.2. kai agreguojamos pasiektos ne procentais išreiškiamo (automatiškai apskaičiuojamo) stebėsenos rodiklio reikšmės, aukštesniaisiais lygmenimis sumuojamos pasiektos žemesniųjų lygmenų stebėsenos rodiklio reikšmės.

43. Priežastiniai vertikalieji ryšiai reiškia, kad žemesniojo lygmens stebėsenos rodikliais užtikrinamas aukštesniojo lygmens stebėsenos rodiklių pasiekimas, tačiau jų pasiektos reikšmės nėra sumuojamos ir įskaičiuojamos į pasiektą aukštesniojo lygmens stebėsenos rodiklio reikšmę. Nurodant šiuos ryšius, į SFMIS2014 rodiklių planą registruojant atitinkamo lygmens stebėsenos rodiklius, atsižvelgiant į 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupėje patvirtintą hierarchinių ryšių sąrašą, turi būti pasirinkti aukštesniojo lygmens stebėsenos rodikliai, kurių pasiekimas yra priežastiniais vertikaliaisiais ryšiais priklausomas nuo registruojamo stebėsenos rodiklio pasiekimo. Pavyzdžiui, SFMIS2014 rodiklių plane registruojant priemonės lygmens nacionalinį stebėsenos rodiklį „Investicijas gavusių pramonės įmonių suvartotos energijos kiekis“, šis rodiklis priežastiniais vertikaliaisiais ryšiais gali būti susietas su veiksmų programoje nustatytu konkretaus uždavinio lygmens rezultato rodikliu „Energijos suvartojimo intensyvumas pramonės įmonėse“.

44. Priežastiniai horizontalieji ryšiai reiškia, kad tam tikro lygmens produkto stebėsenos rodikliais užtikrinamas to paties lygmens rezultato stebėsenos rodiklių pasiekimas, tačiau jų pasiektos reikšmės nėra sumuojamos ir įskaičiuojamos į pasiektą to paties lygmens rezultato stebėsenos rodiklio reikšmę. Nurodant šiuos ryšius, į SFMIS2014 rodiklių planą registruojant atitinkamo lygmens produkto stebėsenos rodiklius, atsižvelgiant į 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupėje patvirtintą hierarchinių ryšių sąrašą, turi būti pasirinkti to paties lygmens rezultato stebėsenos rodikliai, kurių pasiekimas yra priežastiniais ryšiais priklausomas nuo registruojamo produkto stebėsenos rodiklio pasiekimo. Pavyzdžiui, SFMIS2014 rodiklių plane konkretaus uždavinio lygmeniu registruojant veiksmų programos produkto stebėsenos rodiklį „Rekonstruotų vandens tiekimo ir nuotekų surinkimo tinklų ilgis“, šis rodiklis priežastiniais horizontaliaisiais ryšiais gali būti susietas su veiksmų programoje nustatytu konkretaus uždavinio lygmens rezultato stebėsenos rodikliu „Vandens tiekimo paslaugų prieinamumas“.

 

IV SKYRIUS

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAI

 

45. Nustatant stebėsenos rodiklius, skaičiuojant pasiektas jų reikšmes ir atsiskaitant už jų pasiekimą turi būti vadovaujamasi stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašais. Remiantis Veiksmų programos administravimo taisyklių nuostatomis, aprašai rengiami Taisyklėse nustatyta tvarka pagal 1 priede pateiktą formą ir 2 priede pateiktą šios formos pildymo instrukciją. 

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VEIKSMŲ PROGRAMOS STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠŲ RENGIMAS

 

46. Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą rengia atsakingos ministerijos ir vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai (toliau – atsakingos institucijos), kurios veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą derina su atitinkamomis įgyvendinančiosiomis institucijomis. Tam pačiam stebėsenos rodikliui, nustatytam skirtingiems konkretiems uždaviniams ir (arba) investiciniams prioritetams, rengiamas vienas aprašas.

47. Jei įgyvendinančiosios institucijos pagal kompetenciją įvertina, kad parengti veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai nėra tinkami siekiant užtikrinti tinkamą stebėsenos rodiklių planavimą žemesniaisiais lygmenimis ir patikimą duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes skaičiavimą, rinkimą, suvedimą ir atsiskaitymą, jos atsakingoms institucijoms pateikia pastabas ir pasiūlymus, kurie padėtų ištaisyti veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų trūkumus.

48. Įvertinusios iš įgyvendinančiųjų institucijų gautas pastabas ir pasiūlymus, atsakingos institucijos veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą kartu su derinimo pažyma teikia vadovaujančiajai institucijai. Derinimo pažymoje yra nurodomos tik tos iš įgyvendinančiųjų institucijų gautos pastabos ir konkretūs pasiūlymai, į kuriuos neatsižvelgta, ir pateikiami neatsižvelgimo argumentai.

49. Jei vadovaujančioji institucija, gavusi iš atsakingų institucijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą, įvertina, kad parengti veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai yra tinkami, siekiant užtikrinti tinkamą stebėsenos rodiklių planavimą žemesniaisiais lygmenimis ar patikimą duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes skaičiavimą, rinkimą, suvedimą ir atsiskaitymą, parengia finansų ministro įsakymo dėl veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų patvirtinimo projektą ir teikia jį derinti atsakingoms institucijoms. Jei vadovaujančioji institucija įvertina, kad parengti veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai nėra tinkami, siekiant užtikrinti tinkamą stebėsenos rodiklių planavimą žemesniaisiais lygmenimis ar patikimą duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes skaičiavimą, rinkimą, suvedimą ir atsiskaitymą, atsakingoms institucijoms pateikia pastabas, kurios padėtų ištaisyti veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projekto trūkumus. Atsižvelgdamos į vadovaujančiosios institucijos pateiktas pastabas, atsakingos institucijos turi pakoreguoti veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą, esant poreikiui bendradarbiaudamos su įgyvendinančiosiomis institucijomis (taip, kaip numatyta Taisyklių 46–48 punktuose).

50. Finansų ministro įsakymu patvirtintus veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašus vadovaujančioji institucija paskelbia Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt per 5 darbo dienas nuo jų patvirtinimo.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

NACIONALINIŲ STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠŲ RENGIMAS

 

51. Priemonių įgyvendinimo planuose nustatytų nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą rengia atsakingos institucijos, kurios nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą derina su atitinkamomis įgyvendinančiosiomis institucijomis. Tam pačiam stebėsenos rodikliui, nustatytam skirtingoms tos pačios ministerijos administruojamoms veiksmų programos priemonėms, rengiamas vienas aprašas.

52. Jei įgyvendinančiosios institucijos pagal kompetenciją įvertina, kad parengti nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai nėra tinkami, siekiant užtikrinti tinkamą stebėsenos rodiklių planavimą žemesniaisiais lygmenimis ar patikimą duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes skaičiavimą, rinkimą, suvedimą ir atsiskaitymą, jos atsakingoms institucijoms pateikia pastabas ir pasiūlymus, kurie padėtų ištaisyti nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų trūkumus.

53. Įvertinusios iš įgyvendinančiųjų institucijų gautas pastabas ir pasiūlymus, atsakingos institucijos nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą kartu su derinimo pažyma teikia derinti vadovaujančiajai institucijai. Derinimo pažymoje yra nurodomos tik tos iš įgyvendinančiųjų institucijų gautos pastabos ir pasiūlymai, į kuriuos neatsižvelgta, ir pateikiami neatsižvelgimo argumentai. Kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, vadovaujančioji institucija finansų ministro įsakymu patvirtina minėtus aprašus kartu su priemonių įgyvendinimo planais.

54. Jei vadovaujančioji institucija įvertina, kad parengti nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai yra tinkami, siekiant užtikrinti tinkamą stebėsenos rodiklių planavimą žemesniaisiais lygmenimis ar patikimą duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes skaičiavimą, rinkimą, suvedimą ir atsiskaitymą, atsakingos institucijos minėtus aprašus tvirtina kartu su priemonių įgyvendinimo planais. Jei vadovaujančioji institucija, gavusi iš atsakingų institucijų parengtą ir su įgyvendinančiąja institucija derintą nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą, įvertina, kad parengti nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai nėra tinkami, siekiant užtikrinti tinkamą stebėsenos rodiklių planavimą žemesniaisiais lygmenimis ar patikimą duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklių reikšmes skaičiavimą, rinkimą, suvedimą ir atsiskaitymą, pateikia atsakingoms institucijoms pastabas, kurios padėtų ištaisyti nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektų trūkumus. Atsižvelgdamos į vadovaujančiosios institucijos pateiktas pastabas, atsakingos institucijos turi pakoreguoti nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų projektą, esant poreikiui bendradarbiaudamos su įgyvendinančiosiomis institucijomis (taip, kaip numatyta Taisyklių 51–53 punktuose).

55. Patvirtintus nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašus atsakingos institucijos paskelbia Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt per 5 darbo dienas nuo jų patvirtinimo.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠŲ KEITIMAS

 

56. Patvirtinti stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai gali būti keičiami Taisyklių IV skyriaus pirmajame ir antrajame skirsniuose aprašyta stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašų rengimo tvarka šiais atvejais:

56.1. veiksmų programoje ir (arba) priemonių įgyvendinimo planuose pakeitus stebėsenos rodiklius;

56.2. Europos Komisijai pakeitus ar patikslinus metodiniuose stebėsenos ir vertinimo dokumentuose nustatytus bendrųjų stebėsenos rodiklių aprašymus ir (arba) kitus stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo reikalavimus;

56.3. pakeitus Taisyklėse nustatytus stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo reikalavimus;

56.4. paaiškėjus naujoms aplinkybėms, dėl kurių turi būti tikslinami stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai.

57. Siekiant užtikrinti duomenų apie stebėsenos rodiklių pasiekimą patikimumą, keičiant ir (arba) pakeitus stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašus, turi būti vertinamas poreikis pakeisti veiksmų programoje, priemonių įgyvendinimo planuose ir projektų ir (arba) finansavimo sutartyse nustatytus stebėsenos rodiklius, taip pat perskaičiuoti istorinius duomenis apie stebėsenos rodiklių pasiekimą projekto, veiksmų programos priemonės, konkretaus uždavinio ir (arba) investicinio prioriteto lygmenimis.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Esant poreikiui vadovaujančioji institucija teikia Taisyklėse pateiktų nuostatų paaiškinimus.

 

____________________

 

 

Stebėsenos rodiklių nustatymo

ir skaičiavimo taisyklių

1 priedas

 

(Stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo forma)

 

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠAS

 

Rodiklio kodas

Rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Sąvokų apibrėžtys

Apskaičiavimo tipas

Skaičiavimo būdas

Duomenų šaltinis

Pasiekimo momentas

Institucija

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

Stebėsenos rodiklių nustatymo

ir skaičiavimo taisyklių

2 priedas

 

 

STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO APRAŠO FORMOS PILDYMO INSTRUKCIJA

 

 

1. Rodiklio kodas. Kiekvienam stebėsenos rodikliui kodas suteikiamas vadovaujantis 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo darbo grupės patvirtinta Priemonių, projektų ir stebėsenos rodiklių kodavimo instrukcija.

2. Rodiklio pavadinimas. Nurodomas 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programoje (toliau – veiksmų programa) ir (arba) veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plane (toliau – priemonių įgyvendinimo planas) nustatytas stebėsenos rodiklio pavadinimas.

3. Matavimo vienetai. Nurodomi veiksmų programoje ir (arba) priemonių įgyvendinimo plane nustatyti stebėsenos rodiklio matavimo vienetai (pavyzdžiui, tonos), skaičiuojami vienetai (pavyzdžiui, įmonių skaičius) ar kiti išraiškos vienetai (pavyzdžiui, procentai) (toliau – matavimo vienetai), kurie turi būti naudojami skaičiuojant pasiektas stebėsenos rodiklio reikšmes. Jei nustatant stebėsenos rodiklį numatomi kiekybiniai vertikalieji ryšiai, tai susijusių stebėsenos rodiklių matavimo vienetai įvairiais lygmenimis turi sutapti: žemesniojo lygmens susijusio stebėsenos rodiklio matavimo vienetai nustatomi naudojant aukštesniojo lygmens stebėsenos rodiklių matavimo vienetus.

4. Sąvokų apibrėžtys. Pateikiamos su stebėsenos rodikliais susijusių sąvokų apibrėžtys, nurodant jų šaltinį (konkretų teisės aktą, metodinį dokumentą ar pan.). Tais atvejais, kai yra aiškinamas bendrasis stebėsenos rodiklis, vadovaujamasi Europos Komisijos metodiniuose stebėsenos ir vertinimo gairių dokumentuose pateiktais bendrųjų stebėsenos rodiklių aprašymais. Esant poreikiui, bendrųjų stebėsenos rodiklių apibrėžtys gali būti detalizuojamos atsižvelgiant į nacionalinius teisės aktus ar tikslinių grupių poreikius, tačiau tokiu atveju būtina nurodyti atliktus papildymus ar patikslinimus.

5. Apskaičiavimo tipas. Stebėsenos rodikliai pagal apskaičiavimo tipą gali būti automatiškai apskaičiuojamas arba įvedamasis.

5.1. Automatiškai apskaičiuojamas stebėsenos rodiklis dažniausiai nustatomas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto (toliau – projektas) lygmeniu (pavyzdžiui, projekto sutartyje), o pasiektos jo reikšmės automatiškai skaičiuojamos 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemyje (toliau – SFMIS2014), sumuojant projekto lygmeniu pasiektas reikšmes ir pagal pasirinktus hierarchinius ryšius agreguojant juos aukštesniaisiais (veiksmų programos priemonės, konkretaus uždavinio ir (arba) investicinio prioriteto) lygmenimis. Už automatiškai apskaičiuojamo stebėsenos rodiklio pasiekimą projekto lygmeniu ir duomenų apie pasiektas reikšmes pateikimą projekto lygmeniu atsakingas projekto vykdytojas.

5.2. Įvedamasis stebėsenos rodiklis nėra nustatomas projekto lygmeniu (pavyzdžiui, projekto arba finansavimo sutartyje), todėl pasiektos jo reikšmės skaičiuojamos ne pagal projektų duomenis, bet naudojant statistinę informaciją, atliekant įvairius vertinimus, tyrimus ar tam tikrus skaičiavimus. Pasiektas įvedamojo stebėsenos rodiklio reikšmes SFMIS2014 atitinkamu lygmeniu registruoja stebėsenos rodiklio skaičiavimo aprašuose nurodyta institucija, vadovaudamasi finansų ministro įsakymu patvirtintose 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų posistemio naudojimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

5.3. Bendruoju atveju to paties stebėsenos rodiklio apskaičiavimo tipas skirtingais lygmenimis turėtų būti vienodas (t. y. jei konkretaus uždavinio lygmens veiksmų programos stebėsenos rodiklis pagal apskaičiavimo tipą yra automatiškai apskaičiuojamas stebėsenos rodiklis, tai ir veiksmų programos priemonės lygmeniu tas pats stebėsenos rodiklis turėtų būti automatiškai apskaičiuojamas stebėsenos rodiklis. Tačiau suderinus su vadovaujančiąja institucija gali būti nustatyti skirtingi stebėsenos rodiklio apskaičiavimo tipai. Pavyzdžiui, jei stebėsenos rodiklis yra įvedamasis veiksmų programos priemonės lygmeniu, tai konkretaus uždavinio lygmeniu jis gali būti automatiškai apskaičiuojamas stebėsenos rodiklis, sumuojant atitinkamų veiksmų programos priemonių lygmeniu įvestas pasiektas atitinkamo stebėsenos rodiklio reikšmes. Jei stebėsenos rodiklis yra automatiškai apskaičiuojamas stebėsenos rodiklis veiksmų programos priemonės lygmeniu, tai konkretaus uždavinio lygmeniu jis gali būti įvedamasis, patikslinus projekto lygmeniu surinktas ir agreguotas pasiektas atitinkamo stebėsenos rodiklio reikšmes (pavyzdžiui, eliminuojant besidubliuojančius subjektus).

 

6. Skaičiavimo būdas. Aprašomas stebėsenos rodiklio skaičiavimo būdas, kuriuo turi vadovautis už duomenų surinkimą, pateikimą ir (arba) registravimą SFMIS2014 atsakinga institucija (subjektas):

6.1. Jei stebėsenos rodiklis yra išreiškiamas skaičiumi, tai pasiektos jo reikšmės turi būti skaičiuojamos sumuojant nurodytais matavimo vienetais išreikštas pasiektas reikšmes.

6.2. Jei stebėsenos rodiklis yra išreiškiamas procentais, tai pasiektos jo reikšmės turi būti skaičiuojamos pagal formulę , kuri taikoma naudojant bazinį (B) ir pokyčio (P) stebėsenos rodiklius. Šis reikalavimas yra taikomas tik automatiškai apskaičiuojamiems stebėsenos rodikliams, siekiant agreguoti projekto lygmens duomenis į aukštesnius lygmenis. Tai reiškia, kad šis reikalavimas netaikomas įvedamiesiems stebėsenos rodikliams, kadangi jie nėra nustatomi projektų lygmeniu.

6.3. Baziniai ir pokyčio stebėsenos rodikliai gali būti fiksuotieji, kintamieji arba susietieji.

6.4. Bazinio ir pokyčio stebėsenos rodiklių nustatymo variantai:

Variantai

Bazinis stebėsenos rodiklis

Pokyčio stebėsenos rodiklis

1 variantas

Susietasis

Susietasis

2 variantas

Susietasis

Kintamasis

3 variantas

Fiksuotasis

Susietasis

4 variantas

Fiksuotasis

Kintamasis

5 variantas

Kintamasis

Susietasis

6 variantas

Kintamasis

Kintamasis

 

1 variantas. Priemonių įgyvendinimo plane nustatyti šie veiksmų programos priemonės lygmens stebėsenos rodikliai:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Asmenys, dalyvavę profesinio mokymo veiklose

Skaičius

14000

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Asmenys, įgiję profesinę kvalifikaciją

Skaičius

11200

Asmenų, įgijusių profesinę kvalifikaciją, dalis

Procentai

80

 

Kadangi stebėsenos rodiklis „Asmenų, įgijusių profesinę kvalifikaciją, dalis“ yra procentais išreiškiamas ir automatiškai apskaičiuojamas, jo skaičiavimo apraše papildomai atskirose eilutėse būtina nurodyti ir aprašyti bazinį ir pokyčio stebėsenos rodiklius (su siektinomis reikšmėmis). Šiuo atveju pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę numatoma apskaičiuoti panaudojant esamus stebėsenos rodiklius, todėl prie bazinio stebėsenos rodiklio, kuris yra susietasis, nurodomas produkto stebėsenos rodiklis „Asmenys, dalyvavę profesinio mokymo veiklose“, o prie pokyčio stebėsenos rodiklio, kuris yra susietasis, – rezultato stebėsenos rodiklis „Asmenys, įgiję profesinę kvalifikaciją“.

 

Projekto lygmeniu (pavyzdžiui, projekto arba finansavimo sutartyje) stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas taip:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Asmenys, dalyvavę profesinio mokymo veiklose

Skaičius

14000

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Asmenys, įgiję profesinę kvalifikaciją

Skaičius

11200

Asmenų, įgijusių profesinę kvalifikaciją, dalis

Procentai

80

(Bazinis susietasis): Asmenys, dalyvavę profesinio mokymo veiklose

Skaičius

14000

(Pokyčio susietasis): Asmenys, įgiję profesinę kvalifikaciją

Skaičius

11200

 

2 variantas. Priemonių įgyvendinimo plane nustatyti šie veiksmų programos priemonės lygmens stebėsenos rodikliai:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Mokytojai, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

Skaičius

500

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Mokytojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

Procentai

70

 

Kadangi stebėsenos rodiklis „Mokytojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis“ yra procentais išreiškiamas ir automatiškai apskaičiuojamas, jo skaičiavimo apraše papildomai atskirose eilutėse būtina nurodyti ir aprašyti bazinį ir pokyčio stebėsenos rodiklius (su siektinomis reikšmėmis). Šiuo atveju prie bazinio stebėsenos rodiklio, kuris yra susietasis, nurodomas produkto stebėsenos rodiklis „Mokytojai, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas, o prie pokyčio stebėsenos rodiklio – naujas stebėsenos rodiklis „Mokytojai, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus“, kuris yra kintamasis.

 

Projekto lygmeniu (pavyzdžiui, projekto arba finansavimo sutartyje) stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas taip:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Mokytojai, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

Skaičius

500

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Mokytojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

Procentai

70

(Bazinis susietasis): Mokytojai, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

Skaičius

500

(Pokyčio kintamasis): Mokytojai, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus

Skaičius

350

 

3 variantas. Priemonių įgyvendinimo plane nustatyti šie veiksmų programos priemonės lygmens stebėsenos rodikliai:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Savivaldybės, kurios įgyvendino veiklos valdymo tobulinimo priemones

Skaičius

30

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Savivaldybių, kurios įgyvendino veiklos valdymo tobulinimo priemones, dalis

Procentai

50

 

Kadangi stebėsenos rodiklis „Savivaldybių, kurios įgyvendino veiklos valdymo tobulinimo priemones, dalis“ yra procentais išreiškiamas ir automatiškai apskaičiuojamas, jo skaičiavimo apraše papildomai atskirose eilutėse būtina nurodyti ir aprašyti bazinį ir pokyčio stebėsenos rodiklius (su siektinomis reikšmėmis). Šiuo atveju prie bazinio stebėsenos rodiklio nurodomas naujas stebėsenos rodiklis „Savivaldybių skaičius Lietuvoje“, kuris yra fiksuotasis (su sąlyga, kad bazinis skaičius yra stabilus (ypač jei jis yra užfiksuotas tam tikru laiku) ir įgyvendinus projektą nesikeis; jei yra prielaidų, kuriomis remiantis galima prognozuoti, kad šis skaičius gali pasikeisti, turi būti nurodoma, kad rodiklis yra kintamasis, kaip nurodyta 5 variante), o prie pokyčio stebėsenos rodiklio, kuris yra susietasis, – produkto stebėsenos rodiklis „Savivaldybės, kurios įgyvendinimo veiklos valdymo tobulinimo priemones“.

 

Projekto lygmeniu (pavyzdžiui, projekto arba finansavimo sutartyje) stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas taip:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Savivaldybės, kurios įgyvendino veiklos valdymo tobulinimo priemones

Skaičius

30

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Savivaldybių, kurios įgyvendino veiklos valdymo tobulinimo priemones, dalis

Procentai

50

(Bazinis fiksuotasis): Savivaldybių skaičius Lietuvoje

Skaičius

60

(Pokyčio susietasis): Savivaldybės, kurios įgyvendino veiklos valdymo tobulinimo priemones

Skaičius

30

 

4 variantas. Priemonių įgyvendinimo plane nustatyti šie veiksmų programos priemonės lygmens stebėsenos rodikliai:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Apyvartos padidėjimas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos

Procentai

50

 

Kadangi stebėsenos rodiklis „Apyvartos padidėjimas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos“ yra procentais išreiškiamas ir automatiškai apskaičiuojamas, jo skaičiavimo apraše papildomai atskirose eilutėse būtina nurodyti ir aprašyti bazinį ir pokyčio stebėsenos rodiklius (su siektinomis reikšmėmis). Šiuo atveju prie bazinio stebėsenos rodiklio nurodomas naujas stebėsenos rodiklis „Apyvarta paraiškos pateikimo metais“, kuris yra fiksuotasis, o prie pokyčio stebėsenos rodiklio – naujas stebėsenos rodiklis „Apyvarta ataskaitiniais metais“, kuris yra kintamasis.

 

Projekto lygmeniu (pavyzdžiui, projekto arba finansavimo sutartyje) stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas taip:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Apyvartos padidėjimas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos

Procentai

50

(Bazinis fiksuotasis): Apyvarta paraiškos pateikimo metais

Eurai

90000

(Pokyčio kintamasis): Apyvarta ataskaitiniais metais

Eurai

180000

 

5 variantas. Priemonių įgyvendinimo plane nustatyti šie veiksmų programos priemonės lygmens stebėsenos rodikliai:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Aukštosios mokyklos, kurių atliktas išorinis vertinimas

Skaičius

45

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Aukštųjų mokyklų, kurių atliktas išorinis vertinimas, dalis

Procentai

100

 

Kadangi stebėsenos rodiklis „Aukštųjų mokyklų, kurių atliktas išorinis vertinimas, dalis“ yra procentais išreiškiamas ir automatiškai apskaičiuojamas, jo skaičiavimo apraše papildomai atskirose eilutėse būtina nurodyti ir aprašyti bazinį ir pokyčio stebėsenos rodiklius (su siektinomis reikšmėmis). Šiuo atveju prie bazinio stebėsenos rodiklio nurodomas naujas stebėsenos rodiklis „Bendras aukštųjų mokyklų skaičius šalyje“, kuris yra kintamasis, o prie pokyčio stebėsenos rodiklio, kuris yra susietasis, – produkto stebėsenos rodiklis „Aukštosios mokyklos, kurių atliktas išorinis vertinimas“.

 

Projekto lygmeniu (pavyzdžiui, projekto arba finansavimo sutartyje) stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas taip:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Produkto stebėsenos rodikliai

 

Aukštosios mokyklos, kurių atliktas išorinis vertinimas

Skaičius

45

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Aukštųjų mokyklų, kurių atliktas išorinis vertinimas, dalis

Procentai

100

(Bazinis kintamasis): Bendras aukštųjų mokyklų skaičius šalyje

Skaičius

 

(Pokyčio susietasis): Aukštosios mokyklos, kurių atliktas išorinis vertinimas

Skaičius

45

 

6 variantas. Priemonių įgyvendinimo plane nustatyti šie veiksmų programos priemonės lygmens stebėsenos rodikliai:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų, savo versle panaudojusių konsultacijų metu gautas rekomendacijas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos, dalis nuo visų konsultacinę pagalbą projekto įgyvendinimo metu gavusių smulkaus ir vidutinio verslo subjektų

Procentai

85

 

Kadangi stebėsenos rodiklis „Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų, savo versle panaudojusių konsultacijų metu gautas rekomendacijas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos, dalis nuo visų konsultacinę pagalbą projekto įgyvendinimo metu gavusių smulkaus ir vidutinio verslo subjektų“ yra procentais išreiškiamas ir automatiškai apskaičiuojamas, jo skaičiavimo apraše papildomai atskirose eilutėse būtina nurodyti ir aprašyti bazinį ir pokyčio stebėsenos rodiklius (su siektinomis reikšmėmis). Šiuo atveju prie bazinio stebėsenos rodiklio nurodomas naujas stebėsenos rodiklis „Smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, projekto įgyvendinimo metu gavę konsultacinę pagalbą“, kuris yra kintamasis, o prie pokyčio stebėsenos rodiklio – naujas stebėsenos rodiklis „Smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, savo versle panaudoję konsultacijų metu gautas rekomendacijas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos“, kuris yra kintamasis.

 

Projekto lygmeniu (pavyzdžiui, projekto arba finansavimo sutartyje) stebėsenos rodiklių sąrašas pateikiamas taip:

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė

Rezultato stebėsenos rodikliai

 

Smulkaus ir vidutinio verslo subjektų, savo versle panaudojusių konsultacijų metu gautas rekomendacijas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos, dalis nuo visų konsultacinę pagalbą projekto įgyvendinimo metu gavusių smulkaus ir vidutinio verslo subjektų

Procentai

85

(Bazinis kintamasis): Smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, projekto įgyvendinimo metu gavę konsultacinę pagalbą

Skaičius

 

(Pokyčio kintamasis): Smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, savo versle panaudoję konsultacijų metu gautas rekomendacijas per 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos

Skaičius

 

 

7. Duomenų šaltinis. Nurodomi pasiektos stebėsenos rodiklio reikšmės pagrindimo ir registravimo dokumentai:

7.1. pirminis – pasiektos stebėsenos rodiklio reikšmės pagrindimo dokumentas. Pavyzdžiui, sąskaita faktūra (kopija), priėmimo–perdavimo aktas (kopija), statinio užbaigimo aktas (kopija), dalyvių sąrašas, dalyvių suvestinė, darbo sutartis (kopija), tyrimo ar apklausos ataskaita, oficiali statistika ir t. t.; 

7.2. antrinis – dokumentas, kuriame registruojama informacija apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę. Kai informaciją apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikia:

7.2.1. projekto vykdytojas – apie pasiektą automatiškai apskaičiuojamo stebėsenos rodiklio reikšmę: mokėjimo prašymas, ataskaita po projekto finansavimo pabaigos; kai įgyvendinamas finansines priemones apimantis projektas, – ketvirtinė ataskaita, kuri rengiama Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka. Jei stebėsenos rodiklį numatoma skaičiuoti tik po projekto įgyvendinimo pabaigos teikiant ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos (išskyrus finansines priemones apimančius projektus), tai atitinkamas stebėsenos rodiklis vis tiek yra įtraukiamas į mokėjimo prašymo formą, siekiant, kad  projekto vykdytojas viso projekto įgyvendinimo metu nuolat matytų, kad, vykdydamas projekto veiklas, jis turi pasiekti atitinkamą stebėsenos rodiklį. Atsiskaitydamas už automatiškai apskaičiuojamų stebėsenos rodiklių pasiekimą, kartu su dokumentu, kuris yra nurodytas prie antrinių informacijos šaltinių (mokėjimo prašymu arba ataskaita po projekto finansavimo pabaigos), projekto vykdytojas turi pateikti prie pirminių duomenų šaltinių nurodytus dokumentus arba jų kopijas, jei jie nebuvo pateikti su ankstesniais mokėjimo prašymais pagrindžiant išlaidų tinkamumą finansuoti arba ataskaitomis po projekto finansavimo pabaigos pagrindžiant veiklų tęstinumą ar pan.;

7.2.2. ministerija ar įgyvendinančioji institucija – apie pasiektą įvedamojo stebėsenos rodiklio reikšmę: duomenys apie pasiektą reikšmę registruojami metinėse veiksmų programos įgyvendinimo ataskaitose (išskyrus nacionalinius stebėsenos rodiklius) ir (arba) SFMIS2014, nurodant konkretų pirminį dokumentą (vertinimo ataskaitą, oficialios statistikos leidinį ar kitą šaltinį).

8. Pasiekimo momentas. Nurodomas stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas.

8.1. Aprašant automatiškai apskaičiuojamus stebėsenos rodiklius, nurodomas momentas, kada rodiklis laikomas pasiektu. Galimi variantai:

8.1.1. Projekto veiklų įgyvendinimo metu parengus, pasirašius ir (arba) patvirtinus duomenų šaltinio skiltyje nurodytą pirminį dokumentą. Pvz., rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo metu asmeniui suteikiamas mokymų baigimo pažymėjimas.

8.1.2. Projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje parengus, pasirašius ir (arba) patvirtinus duomenų šaltinio skiltyje nurodytą pirminį dokumentą. Pvz., rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto veiklų įgyvendinimo pabaigoje pasirašomas statybos užbaigimo aktas.

8.1.3. Praėjus konkrečiam (būtina nurodyti) laikui po projekto įgyvendinimo pabaigos parengus, pasirašius, patvirtinus ir (arba) paskelbus duomenų šaltinio skiltyje nurodytą pirminį dokumentą. Pvz., rodiklis laikomas pasiektu, kad per 1 metus po projekto finansavimo pabaigos sukurtomis paslaugomis pasinaudoja numatytas tikslinės grupės asmenų skaičius ir parengiama suteiktų paslaugų suvestinė.

8.2. Aprašant įvedamuosius stebėsenos rodiklius, nurodomas momentas, kada nustatoma pasiekta rodiklio reikšmė. Pavyzdžiai:

8.2.1. Pasiekta rodiklio reikšmė nustatoma, kai nurodytu metu (2017, 2019 ir 2024 m.) tam tikra nurodyta (būtina nurodyti) institucija atlieka tyrimą, kurio metu apklausos būdu yra nustatomas per 6 mėn. po dalyvavimo projekto veiklose pabaigos įsidarbinusių asmenų skaičius.

8.2.2. Pasiekta rodiklio reikšmė nustatoma, kai pasibaigus kalendoriniams metams ministerija atlieka tyrimą, kurio metu nustatoma iki praėjusių metų pabaigos pasiekta rodiklio reikšmė.

8.2.3. Pasiekta rodiklio reikšmė nustatoma, kai pasibaigus kalendoriniams metams ministerija pagal tam tikros ekspertinės institucijos paskelbtus ir įgyvendinant projektus gautus duomenis, apskaičiuoja iki praėjusių metų pabaigos pasiektą rodiklio reikšmę.

8.2.4. Pasiekta rodiklio reikšmė nustatoma, kai pasibaigus kalendoriniams metams Lietuvos statistikos departamentas paskelbia ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie iki praėjusių metų pabaigos pasiektą rodiklio reikšmę.

9. Institucija. Nurodomas subjektas, atsakingas už duomenų apie pasiektas stebėsenos rodiklio reikšmes surinkimą, pateikimą ir (arba) registravimą SFMIS2014:

9.1. projekto vykdytojas, kai stebėsenos rodiklis yra nustatytas projekto lygmeniu, yra automatiškai apskaičiuojamas ir todėl už pasiektas reikšmes atsiskaitoma kartu su mokėjimo prašymais ir (arba) ataskaitomis po projekto finansavimo pabaigos; kai įgyvendinamas finansines priemones apimantis projektas, – kas ketvirtį teikiant ketvirtines ataskaitas, kurios rengiamos Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka;

9.2. įgyvendinančioji institucija, kai stebėsenos rodiklis nėra nustatytas projekto lygmeniu, yra įvedamasis ir todėl duomenis apie pasiektas reikšmes įgyvendinančioji institucija surenka iš stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nurodyto duomenų šaltinio ir registruoja SFMIS2014;

9.3. ministerija ir vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami veiksmų programos techninės paramos prioritetai, kai stebėsenos rodiklis nėra nustatytas projekto lygmeniu, yra įvedamasis ir todėl duomenis apie pasiektas reikšmes ministerija surenka iš stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašuose nurodyto duomenų šaltinio ir registruoja SFMIS2014.

 

___________________