MARIJAMPOLĖS APYLINKĖS TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ

PATVIRTINIMO

 

2019 m. gruodžio 23 d. Nr. 1RV-133

Marijampolė

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsniu ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu:

1Tvirtinu Marijampolės apylinkės teismo nuostatus (toliau – Nuostatai) (pridedama).

2Pripažįstu netekusiu galios Marijampolės rajono apylinkės teismo pirmininko 2017 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. 1RV-116 „Dėl Marijampolės apylinkės teismo nuostatų patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais).

3Į p a r e i g o j u teismo kanclerę Dovilę Pangonytę patvirtintus Nuostatus paskelbti Teisės aktų registre (TAR).

4N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2020 m. sausio 1 d.

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                            Laimondas Noreika

 


 

 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės apylinkės teismo

pirmininko 2019 m. gruodžio 23 d.

įsakymu Nr. 1RV-133 

 

MARIJAMPOLĖS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1Marijampolės apylinkės teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Marijampolės apylinkės teismo (toliau – Teismas) organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja jo darbo organizavimą.

2Teismas yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu.

3Teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, taip pat šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

4Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės sistemą, tvarkantis buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis turtą.

5Teismo pavadinimas – Marijampolės apylinkės teismas, kodas 191446312, buveinės adresas: Kauno g. 8, LT-68505 Marijampolė, Lietuvos Respublika. Teismas sudarytas iš teritorinių padalinių – Teismo rūmų:

5.1.    Marijampolės rūmų – Kauno g. 8, LT-68505 Marijampolė, Lietuvos Respublika;

5.2.    Jurbarko rūmų – Vytauto Didžiojo g. 21, LT-74130 Jurbarkas, Lietuvos Respublika;

5.3.    Šakių rūmų – Bažnyčios g. 6, LT-71120 Šakiai, Lietuvos Respublika;

5.4.    Vilkaviškio rūmų – Vilniaus g. 9, LT-70145 Vilkaviškis, Lietuvos Respublika.

6Teismas turi savo antspaudą su Lietuvos valstybės herbu, taip pat sąskaitą banke.

7Teisėjų valdžios vykdant teisingumą simboliai yra mantija ir ženklas su Lietuvos valstybės herbu. Teisėjai bylas nagrinėja dėvėdami mantijas ir ženklus su Lietuvos valstybės herbu. Teismo posėdžių salėje turi būti Lietuvos valstybės vėliava ir Lietuvos valstybės herbas.

 

II SKYRIUS

TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ

 

8Teismo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Seimas, jo steigimas ir veiklos teritorija nustatoma įstatymu.

9Teisėjų skaičių Teismo rūmuose nustato Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

10Teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, nagrinėjantis civilines, baudžiamąsias ir administracinių nusižengimų bylas, priskirtas Teismo kompetencijai įstatymu.

11Teismas yra pirmoji instancija:

11.1civilinėms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

11.2baudžiamosioms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

11.3administracinių nusižengimų byloms;

11.4byloms, susijusioms su sprendimų ir nuosprendžių vykdymu.

12Įstatymų nustatytais atvejais Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, vykdymo teisėjo funkcijas, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai įstatymų priskirtas funkcijas.

13Teismas, vykdydamas teisingumą, yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų ir kitų asmenų.

 

III SKYRIUS

TEISMO TEISĖS

 

14Teismas, įgyvendindamas teisingumą, turi šias teises:

14.1gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;

14.2pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėti juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;

14.3bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;

14.4kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

IV SKYRIUS

TEISMO VALDYMAS, TEISMO PERSONALAS IR TEISMO STRUKTŪRA

 

15Teismo, kaip valstybės valdžios institucijos ir biudžetinės įstaigos, vadovas yra teismo pirmininkas, kurį skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

16Teismo pirmininkas jam priskirtas administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus dalį jam priskirtų funkcijų gali pavesti atlikti teismo pirmininko pavaduotojui (pavaduotojams), kitiems teisėjams, teismo kancleriui.

17Teismo pirmininkas, vadovaudamas Teismo organizaciniam darbui:

17.1sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

17.2užtikrina, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų;

17.3kontroliuoja, kaip laikomasi Teisėjų etikos kodekso reikalavimų;

17.4tvirtina Teismo vidaus darbo tvarkos taisykles ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą;

17.5vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

17.6pagal kompetenciją priima įsakymus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

17.7tvirtina Teismo kanclerio pareigybės aprašymą;

17.8tiria asmenų skundus dėl teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims;

17.9šalina nustatytus Teismo darbo ir veiklos trūkumus;

17.10atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą;

17.11tvirtina Teismo programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, ir atsako už programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, rengimą ir vykdymą;

17.12kontroliuoja Teismui skirtus asignavimus ir patikėtą turtą;

17.13nustato teisėjų specializaciją atskirų kategorijų byloms nagrinėti;

17.14teisės aktų nustatyta tvarka teikia įgaliotoms institucijoms Teismo veiklos (strateginius, trumpalaikius, ilgalaikius) planus, valstybės biudžeto asignavimų poreikio ir valstybės kapitalo investicijų projektus;

17.15atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas.

18Nesant teismo pirmininko, šias pareigas eina šio teismo pirmininko pavaduotojas arba didžiausią teisėjo darbo stažą Teisme turintis teismo pirmininko pavaduotojas, o nesant teismo pirmininko pavaduotojų – didžiausią darbo stažą Teisme turintis teisėjas.

19Teismo kancleris yra karjeros valstybės tarnautojas, pavaldus teismo pirmininkui. Teismo kancleris vadovauja Teismo administracijai ir atlieka šias funkcijas:

19.1. koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

19.2. organizuoja ir koordinuoja Teismo strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

19.3. tvirtina Teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;

19.4. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina, skiria jiems pašalpas, taip pat tarnybines nuobaudas arba priima sprendimus dėl darbo pareigų pažeidimo;

19.5. atlieka kitas įstatymų, kitų teisės aktų ir teismo pirmininko jam pavestas funkcijas.

20Nesant teismo kanclerio visas arba dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, atlieka vienas iš Teismo administracijos padalinių vadovų, paskirtas teismo pirmininko įsakymu.

21Teismo pirmininkas kaip Teismo vadovas arba teismo kancleris kaip Teismo administracijos vadovas be atskiro pavedimo atstovauja ir Teismo vardu veda visas civilines, administracines ir baudžiamąsias bylas visų rūšių ir lygių teismuose. Kai vadovaujantis šiais nuostatais teismą atstovauja ir bylas Teismo vardu veda teismo pirmininkas arba teismo kancleris, laikoma, kad bylą veda pats Teismas kaip juridinis asmuo. Teismui atstovauti pagal pavedimą gali teismo pirmininko arba teismo kanclerio įgalioti asmenys.

22Teismo administracijos struktūrą sudaro Teismo raštinės skyrius, Informacinių technologijų skyrius, Archyvo skyrius, Ūkio skyrius, vyresnysis patarėjas (vyriausiasis buhalteris), vyriausieji specialistai, teismo psichologas ir teismo administracijos sekretorius.

23Teismo raštinės skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tvarko Teismo dokumentų valdymą ir statistiką, atlieka kitas jiems priskirtas funkcijas bei vykdo teismo pirmininko ir teismo kanclerio pavedimus. Už Teismo raštinės skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.

24Informacinių technologijų skyriaus darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, prižiūri Teismo kompiuterinę ir programinę įrangą, organizuoja informacinių sistemų plėtrą, užtikrina Teismo informacinės sistemos apsaugą, tinkamą asmens duomenų apsaugą, Teismo tvarkomų registrų, informacinių sistemų bei duomenų bazių valdymą bei tvarkymą, koordinuoja Teismo informacinių technologijų diegimą, informacinių sistemų projektavimą ir plėtrą. Už Informacinių technologijų skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.

25Archyvo skyriaus darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atsakingi už Teismo dokumentų kaupimą, saugojimą, jų apskaitą, panaudojimą, paruošimą valstybiniam saugojimui. Už Archyvo skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.

26Ūkio skyriaus darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, rūpinasi Teismo pastatų ir patalpų tinkama būkle, turto apsauga, remontu, rekonstrukcija ir statybos darbais, tinkamų darbo sąlygų Teismo personalui užtikrinimu, Teismo aprūpinimu materialinėmis, organizacinėmis-techninėmis priemonėmis, taip pat atlieka kitus techninius, ūkinius, tvarkos palaikymo darbus, reikalingus tinkamam Teismo funkcionavimui. Už Ūkio skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.

27Teismo vyresnysis patarėjas (vyriausiasis buhalteris) ir vyriausiasis specialistas (finansininkas) rengia ir teikia teismo pirmininkui tvirtinti apskaitos politiką ir finansų kontrolės taisykles, tvarko Teismo buhalterinę ir materialinių vertybių apskaitą, rengia kitų metų biudžeto projektą, finansines ir kitas ataskaitas, susijusias su Teismo finansine, materialine – ūkine veikla, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Šie darbuotojai yra tiesiogiai pavaldūs teismo kancleriui.

28Teismo struktūrinių padalinių veiklą reglamentuoja jų nuostatai, o Teismo valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veiklos funkcijas reglamentuoja jų pareigybių aprašymai.

29.     Įstatymų ir kitų teisės aktų numatytais atvejais, Teisme gali būti ir kiti struktūriniai padaliniai atitinkamoms funkcijoms įgyvendinti.

 

V SKYRIUS

TEISMO PERSONALO ATSAKOMYBĖ

 

30Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už tą Teismo organizacinės veiklos sritį, kurią jiems paveda kuruoti Teismo pirmininkas arba nustato teisės aktai.

31Teisėjai atsakingi už priskirtos specializacijos atskirų kategorijų bylų nagrinėjimą ir jiems patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais teisės aktais priskirtų funkcijų tinkamą vykdymą.

32Teismo valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atsakingi už jiems priskirtų funkcijų, numatytų pareigybių aprašymuose ir kituose teisės aktuose, vykdymą, patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą.

 

VI SKYRIUS

TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS

 

33Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

34Teismas yra asignavimų valdytojas, turintis atskirą išlaidų sąmatą.

35Teismas sudaro biudžeto ir investicijų programų projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.

36Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai, išskyrus atvejus, kai Teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai. Centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.

37Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.

38Teismui perduotas turtas negali būti paimtas be Teisėjų tarybos sutikimo. Atskirais atvejais, gavęs Teisėjų tarybos pritarimą, Teismas savo funkcijoms atlikti reikalingas patalpas gali nuomotis.

 

VII SKYRIUS

TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

39Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.

40Teismo finansinės ir veiklos išorės auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Valstybės kontrolė.

41Teismo finansinės ir veiklos vidaus auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Nacionalinė teismų administracija.

 

VIII SKYRIUS

TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

42.     Teismas reorganizuojamas ar likviduojamas tik įstatymu.

43.     Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.

_____________