hERBAS_bmp

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. birželio 9 d. Nr. V35-504

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis bei atsižvelgdama į Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijas dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės,

t v i r t i n u Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorė                             Vilma Jurgelevičienė

 

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2020 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V35-504

 

 

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Druskininkų savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros (toliau – paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Druskininkų savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse ir kitose socialinių paslaugų įstaigose (toliau – įstaigos).

2Vertinimą vykdo Druskininkų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.

3Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti įstaigų teikiamų paslaugų kokybę.

4.  Vertinimo uždaviniai: vykdyti paslaugų teikimo pažeidimų prevenciją, vertinti įstaigų teikiamų paslaugų kokybę ir teikti rekomendacijas įstaigoms dėl paslaugų kokybės gerinimo.

5.  Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

6.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

 

VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

7.  Vertinimas atliekamas naudojant apklausos žodžiu ir /ar raštu, anketinės apklausos, paslaugos vertinimo iš kliento pusės, savęs įsivertinimo, stebėjimo, atitikties norminiams teisės aktų reikalavimams vertinimo ir kitais metodais.

8. Socialinės paramos skyrius vertinimą organizuoja paslaugų gavėjų lygmeniu ir įstaigų lygmeniu.

9. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius.

10. Paslaugų kokybė paslaugų gavėjų lygmeniu vertinama ne rečiau kaip kartą per metus, bendradarbiaujant su visomis įstaigomis. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el.paštu, internetu.

11. Įstaigų lygmeniu Socialinės paramos skyrius vertina įstaigas atlikdamas jų planinius ir neplaninius patikrinimus vietoje.

12. Socialinės paramos skyrius rengia metinį planinį paslaugų teikėjų vertinimų planą, kurį tvirtina Socialinės paramos skyrius vedėjas ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 1 d. (2020 metais – iki liepos 1 d.)             

13. Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas įstaigų vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja įstaigą elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos įstaiga patikrinimo metu turės pateikti Socialinės paramos skyriaus darbuotojams, sąrašą.

14.  Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

14.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

14.2. gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie įstaigos galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

14.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

15.  Atliekant paslaugų teikėjo vertinimą, užpildomas vertinimo aktas (Tvarkos aprašo priedas).

16.  Socialinės paramos skyrius, atlikdamas įstaigų vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir įstaigas bei gavėjus dėl informacijos apie įstaigos teikiamas paslaugas gavimo.

17.    Įstaigų paslaugų kokybės vertinimas apima:

17.1. įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

17.2. įstaigų teikiamų paslaugų stebėseną ir vertinimą;

17.3. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;

17.4. išvadų ir rekomendacijų dėl įstaigos teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.

 

III SKYRIUS

 

VERTINIMO VYKDYMAS

 

18. Įstaigos teikiamų paslaugų vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 2 metus.

19.  Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

20.  Socialinės paramos skyrius, atlikdamas įstaigos paslaugų vertinimą, tikrina, ar įstaiga laikosi paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.

21.  Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir vertintai įstaigai elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą.

22. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).

23. Įstaiga, gavusi vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir per Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, atlikusių vertinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, teikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydama pateiktas rekomendacijas.

24.  Socialinės paramos skyrius kito vertinimo metu patikrina, ar įstaiga įvykdė rekomendacijas, ir apie tai pažymi vertinimo akte.

25.  Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių, numatytų projektų finansavimo sutartyse, taikymą.

26. Vertinimo išvados ir informacija apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikiama savivaldybės administracijos direktoriui.

27. Įstaigoms rekomenduojama kasmet atlikti paslaugas teikiančių ir organizuojančių darbuotojų savęs įsivertinimą bei darbo sąlygų vertinimą.

IV SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš įstaigų visą vertinimui reikalingą informaciją.

29. Įstaigos atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

30. Savivaldybės internetinėje svetainėje skelbiama įstaigų teikiamos paslaugos, vertinimo planas, metinė vertinimo ataskaita ir anketa paslaugų gavėjams dėl paslaugų kokybės įvertinimo.

31.    Paslaugų teikėjai ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Įstaigos fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius – tvarkos apraše  nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

32. Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________________

 

 

 

Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros

kokybės vertinimo tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo forma)

 

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMAS

 

 

Įstaigos pavadinimas _____________________________________________________________

 

Apsilankymo tikslas ______________________________________________________________

 

Patikros rūšis (planinė/neplaninė)____________________________________________________

 

Įstaigos vertinimo kriterijai:

 

Eil.

nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos gavėjai

Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių*

 

 

 

 

Sudaromi paslaugų gavėjų sąrašai**

 

 

 

 

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga***

 

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ***

 

 

2.

Paslaugų teikimas

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

 

Patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai, su jais supažindinti darbuotojai

 

 

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas

 

 

 

 

Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą SPIS****

 

 

 

 

Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos***

 

 

3.

Teikiantis paslaugas personalas

Sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų darbo krūvis atitinka standartus / rekomendacijas*

 

 

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

4.

Paslaugų teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

6.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan.

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo.

 

 

* Taikoma, jei nustatyta teisės aktuose ar sutartyse

** Taikoma bendrosioms socialinėms paslaugoms

*** Taikoma socialinės priežiūros paslaugoms

**** Taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms

 

Tikrinti dokumentai: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Išvados:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Vertinimą atliko:

 

___________________                       _________________         ____________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                 (vardas, pavardė)

 

___________________                         _________________      ____________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                 (vardas, pavardė)