DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. birželio 9 d. Nr. V35-504
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis bei atsižvelgdama į Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijas dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės,
t v i r t i n u Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2020 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V35-504
BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Druskininkų savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros (toliau – paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Druskininkų savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse ir kitose socialinių paslaugų įstaigose (toliau – įstaigos).
2. Vertinimą vykdo Druskininkų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.
4. Vertinimo uždaviniai: vykdyti paslaugų teikimo pažeidimų prevenciją, vertinti įstaigų teikiamų paslaugų kokybę ir teikti rekomendacijas įstaigoms dėl paslaugų kokybės gerinimo.
5. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
7. Vertinimas atliekamas naudojant apklausos žodžiu ir /ar raštu, anketinės apklausos, paslaugos vertinimo iš kliento pusės, savęs įsivertinimo, stebėjimo, atitikties norminiams teisės aktų reikalavimams vertinimo ir kitais metodais.
9. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius.
10. Paslaugų kokybė paslaugų gavėjų lygmeniu vertinama ne rečiau kaip kartą per metus, bendradarbiaujant su visomis įstaigomis. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el.paštu, internetu.
11. Įstaigų lygmeniu Socialinės paramos skyrius vertina įstaigas atlikdamas jų planinius ir neplaninius patikrinimus vietoje.
12. Socialinės paramos skyrius rengia metinį planinį paslaugų teikėjų vertinimų planą, kurį tvirtina Socialinės paramos skyrius vedėjas ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 1 d. (2020 metais – iki liepos 1 d.)
13. Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas įstaigų vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja įstaigą elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos įstaiga patikrinimo metu turės pateikti Socialinės paramos skyriaus darbuotojams, sąrašą.
14. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:
14.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
14.2. gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie įstaigos galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
16. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas įstaigų vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir įstaigas bei gavėjus dėl informacijos apie įstaigos teikiamas paslaugas gavimo.
17. Įstaigų paslaugų kokybės vertinimas apima:
17.1. įstaigų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;
17.3. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;
III SKYRIUS
VERTINIMO VYKDYMAS
19. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
20. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas įstaigos paslaugų vertinimą, tikrina, ar įstaiga laikosi paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.
21. Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir vertintai įstaigai elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą.
22. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).
23. Įstaiga, gavusi vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir per Socialinės paramos skyriaus darbuotojų, atlikusių vertinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, teikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydama pateiktas rekomendacijas.
24. Socialinės paramos skyrius kito vertinimo metu patikrina, ar įstaiga įvykdė rekomendacijas, ir apie tai pažymi vertinimo akte.
25. Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių, numatytų projektų finansavimo sutartyse, taikymą.
26. Vertinimo išvados ir informacija apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikiama savivaldybės administracijos direktoriui.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Savivaldybės internetinėje svetainėje skelbiama įstaigų teikiamos paslaugos, vertinimo planas, metinė vertinimo ataskaita ir anketa paslaugų gavėjams dėl paslaugų kokybės įvertinimo.
31. Paslaugų teikėjai ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Įstaigos fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius – tvarkos apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.
Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros
kokybės vertinimo tvarkos aprašo
priedas
(Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo forma)
BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMAS
Įstaigos pavadinimas _____________________________________________________________
Apsilankymo tikslas ______________________________________________________________
Patikros rūšis (planinė/neplaninė)____________________________________________________
Įstaigos vertinimo kriterijai:
Eil. nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis rekomendacijoms: taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Paslaugos gavėjai |
Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių* |
|
|
|
|
Sudaromi paslaugų gavėjų sąrašai** |
|
|
|
|
Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga*** |
|
|
|
|
Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis *** |
|
|
2. |
Paslaugų teikimas |
Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą |
|
|
|
|
Patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai, su jais supažindinti darbuotojai |
|
|
|
|
Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas |
|
|
|
|
Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą SPIS**** |
|
|
|
|
Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos*** |
|
|
3. |
Teikiantis paslaugas personalas |
Sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų darbo krūvis atitinka standartus / rekomendacijas* |
|
|
|
|
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija |
|
|
4. |
Paslaugų teikimo vieta |
Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia |
|
|
5. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
6. |
Bendradarbiavimas |
Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan. |
|
|
7. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo. |
|
|
* Taikoma, jei nustatyta teisės aktuose ar sutartyse
** Taikoma bendrosioms socialinėms paslaugoms
*** Taikoma socialinės priežiūros paslaugoms
**** Taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms
Tikrinti dokumentai: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Išvados:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
___________________ _________________ ____________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)