KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019 M. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANO TVIRTINIMO

 

2019 m. kovo 29 d. Nr. TS-34

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir Socialinių paslaugų planavimo  metodikos,  patvirtintos  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr.  1132   „Dėl   Socialinių   paslaugų planavimo  metodikos  patvirtinimo“,  33 punktu,  Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės 2019 m. socialinių paslaugų planą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Saulius Grinkevičius

 

PATVIRTINTA                     

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 29 d.    

sprendimu Nr. TS-34

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2019 M. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendra informacija

Kėdainių rajono savivaldybės 2019 m. socialinių paslaugų planas yra sudarytas siekiant užtikrinti sklandų socialinių paslaugų teikimą Kėdainių rajono savivaldybės gyventojams.

 

2. Socialinių paslaugų teikimo ir plėtros tikslai:

2.1. užtikrinti socialinių paslaugų bendruomenėje teikimą;

2.2. užtikrinti socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą senyvo amžiaus asmenims ir neįgaliems asmenims, šeimoms, vaikams, likusiems be tėvų globos;

2.3. užtikrinti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią;

2.4. užtikrinti paslaugų šeimai teikimą;

2.5. užtikrinti paslaugų globėjams (rūpintojams) teikimą;

2.6. plėsti savarankiško gyvenimo namų paslaugas senyvo amžiaus asmenims;

2.7. dalyvauti Kauno apskrities stacionarių asmenų su proto ir psichine negalia globos įstaigų pertvarkos projekte: įsteigti Kėdainių rajono savivaldybėje asmenų su proto ir psichine negalia grupinius gyvenimo namus.

 

3. Socialinių paslaugų plano rengėjai:

Socialinės paramos skyriaus vedėja Jūratė Blinstrubaitė,

Socialinės paramos skyriaus vyr. specialistas Donatas Stelmokas.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Savivaldybės socialinės-ekonominės ir demografinės situacijos įvertinimas:

4.1. Vidutinis metinis gyventojų skaičius ir sudėtis:

 

Eil. Nr.

Rodiklis

Gyventojų (šeimų) skaičius

1.

Gyventojų skaičius (2019 m. sausio 1 d.)

45 889

 

iš jų:

 

1.1.

Mieste

23 043

1.2.

Kaime

22 846

1.3.

Vyrai

21 235

1.4.

Moterys

24 654

 

Iš bendro gyventojų skaičiaus:

 

2.1.

pensinio amžiaus gyventojai

11 778

2.2.

suaugę neįgalūs asmenys

3071

2.3.

vaikai

8022

2.4.

neįgalūs vaikai

287

2.5.

socialinės rizikos vaikai

655

3.

Šeimos, kurioms teikiamos socialinės priežiūros paslaugos

311

4.

Vaikų skaičius šeimose, kurioms teikiamos socialinės priežiūros paslaugos

655

5.

Gimusių skaičius

416

6.

Mirusių skaičius

751

 

4.2. Gyventojų socialinių paslaugų poreikius lemiantys veiksniai

 

 

1 diagrama. Kėdainių rajono savivaldybės gyventojų skaičius

Statistikos departamento duomenys

Gyventojų skaičius Kėdainių rajono savivaldybėje nuolatos mažėja: 2001 m. Kėdainių rajono savivaldybėje gyveno 65717 gyventojų, 2019 m. pradžioje 45889 gyventojai, arba 30,2 proc. mažiau. Gyventojų skaičiaus mažėjimą sąlygojo emigracija ir neigiamas gyventojų prieaugis. Pensinio amžiaus gyventojų skaičius 2001–2018 m. sumažėjo 5,1 proc., nuo 12413 iki 11778, tai sietina su pensinio amžiaus ilginimu, nes asmenų virš 60 metų amžiaus per tą patį laikotarpį padidėjo 2,6 proc., nuo 13267 iki 13612. Kadangi gerokai sumažėjo bendras gyventojų skaičius, pensinio amžiaus gyventojai 2018 m. sudarė ketvirtadalį visų gyventojų, kai 2001 m. − tik 18,9 proc. Tikėtina, kad pensinio amžiaus gyventojų skaičius išliks stabilus dėl didelio mirtingumo, ilginamo pensinio amžiaus bei bendro gyventojų skaičiaus mažėjimo. Vaikų skaičius, palyginti su visais savivaldybės gyventojais, nuo 25,2 proc. 2001 m. sumažėjo iki 17,9 proc. 2018 m., atitinkamai nuo 16577 iki 8022.

Vis didėjanti vyresnio amžiaus žmonių dalis turi įtakos socialinių paslaugų poreikio šiai visuomenės grupei didėjimui. Kadangi daug darbingo amžiaus žmonių emigruoja, nėra kam pasirūpinti negalią turinčiais tėvais, dėl to didėja stacionarios socialinės globos poreikis. 2019 m. pradžioje eilėje apsigyventi savivaldybės socialinės globos namuose laukė vidutiniškai 10 asmenų.

Šeimų, kurioms teikiamos socialinės priežiūros paslaugos skaičius išlieka stabilus, 2009 m. pirmą ketvirtį buvo 315 šeimų, 2018 m. ketvirtą ketvirtį − 311 šeimų, arba 1,3 proc. mažiau.   Šiose šeimose auga 655 vaikai, arba 8,2 proc. visų vaikų.

 

 

 

3 diagrama. Demografinė kaita Kėdainių rajono savivaldybėje.

Statistikos departamento ir Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus duomenys.

 

Gimimų skaičius Kėdainių rajono savivaldybėje 2003−2018 m. sumažėjo 32,8 proc., maždaug ketvirtadalis vaikų gimsta užsienyje (2011 m. − 113, 2012 m. – 106, 2013 m. – 156, 2014 m. – 137, 2015 m. – 150, 2016 – 152, 2017 – 119, 2018 - 89). Gimstamumas mažėja dėl demografinio senėjimo, jaunimo emigracijos, vidutinis gyventojų amžius Kėdainių rajono savivaldybėje yra 44 metai.

Mirusiųjų skaičius nuo 2003 m. iki 2018 m. sumažėjo 13,5 proc., tačiau išlieka 1,81 karto didesnis už gimstamumą. Nepaisant nuolatos mažėjančio bendro gyventojų skaičiaus, mirtingumas mažėja 2 kartus lėčiau nei gyventojų skaičius, tai galima paaiškinti tuo, kad didelę dalį Kėdainių rajono gyventojų sudaro vyresnio amžiaus žmonės, šioje amžiaus grupėje mirtingumas yra pats didžiausias. Socialinių paslaugų poreikio vyresnio amžiaus asmenims didėjimas yra ir bus viena svarbiausių problemų.

 

 

 

4 diagrama. Vidutinis metinis nedarbas Kėdainių rajono savivaldybėje, proc.

Statistikos departamento ir Lietuvos darbo biržos duomenys

 

Vidutinis metinis nedarbo lygis minimumą buvo pasiekęs 2006 m. – 1,9 proc., prasidėjus ekonominiam nuosmukiui pasiekė maksimumą 2010 m. – 13,8 proc. Nuo 2010 m. nedarbas sumažėjo iki 7,5 proc. − 2016 m., tačiau vėl pakilo iki 9,1 proc. 2018, 2018 m. sausį nedarbas siekė 9,4 proc., tam įtakos turi sezoniškumas. Palyginti aukštas nedarbo lygis Kėdainių rajono savivaldybėje išlieka jau dešimtus metus. Ilgalaikis nedarbas turi įtakos emigracijai iš Kėdainių rajono savivaldybės, didesniam piniginės socialinės paramos poreikiui. Taip pat stebimas sezoniškumas, vasarą padidėjus darbo paklausai žemės ūkyje ir su žemės ūkiu susijusiose pramonės įmonėse, nedarbas sumažėja, tuo tarpu žiemą vėl išauga. Emigracija tiesiogiai susijusi su didėjančiu socialinių paslaugų poreikiu vyresnio amžiaus asmenims.

 

5. Socialinių paslaugų teikimo infrastruktūros rajono savivaldybėje analizė

5.1. Socialinių paslaugų įstaigos

 

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų įstaigos tipas pagal žmonių socialines grupes

Socialinių paslaugų įstaigos pavadinimas

Pavaldumas

Vietų (gavėjų) skaičius

iš viso

iš jų finans-uojamų savival- dybės

1.

Socialinės globos namai

Josvainių socialinis ir ugdymo centras,

Šėtos socialinis ir ugdymo centras,

Dotnuvos slaugos namai,

Kėdainių pagalbos šeimai centras

Savivaldybė

172

98

 

 

Kėdainių socialinės globos namai (įskaitant du grupinio gyvenimo namų padalinius)

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

150

10

2.

Šeimynos

Šeimyna „Kampučiai II“                       

Privati

9

9

 

 

Šeimyna „Alrudai“

Privati

12

12

3.

Laikino apgyvendinimo namai

Kėdainių bendruomenės socialinio centro paslaugų socialinės rizikos asmenims padalinys

Savivaldybė

36

36

4.

Dienos socialinės globos centrai

Kėdainių bendruomenės socialinio centro socialinių paslaugų neįgaliesiems padalinys, pagalbos namuose padalinys

Kėdainių socialinės globos namai

Savivaldybė

60

1

5.

Savarankiško gyvenimo namai

VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

Dalininkai: Savivaldybė,

Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Viltis“,

sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Kėdainių viltis“

20

20

 

 

Krakių savarankiško gyvenimo senelių namai

NVO

16

-

6.

Socialinės priežiūros centrai

Kėdainių pagalbos šeimai centro laikino apgyvendinimo namai motinoms ir vaikams

Savivaldybė

20

20

 

 

Kėdainių pagalbos šeimai centro vaikų dienos centras

Savivaldybė

30

30

 

 

Jaunimo centras „Laiptai į Viltį“

VšĮ

20

20

 

 

Vaikų dienos centrasTavo svajonė“

Labdaros ir paramos fondas

20

-

7.

Socialinės reabilitacijos centrai

VšĮ „Vilties švyturys“

Nevyriausybinė organizacija

40

-

8.

Neįgaliųjų organizacijos

Kėdainių rajono neįgaliųjų draugija

Nevyriausybinė organizacija

105

50

 

 

Kėdainių rajono paraplegikų asociacija

Nevyriausybinė organizacija

133

-

 

 

Kėdainių rajono sutrikusios psichikos žmonių globos bendrija

Nevyriausybinė organizacija

37

-

 

 

VšĮ Kauno ir Marijampolės regionų aklųjų centras

Nevyriausybinė organizacija

49

-

 

 

Lietuvos kurčiųjų draugijos Kauno teritorinės valdybos Kėdainių pirminė organizacija

Nevyriausybinė organizacija

60

-

 

 

Sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Kėdainių viltis“

Nevyriausybinė organizacija

41

-

9.

Bendruomeninės įstaigos

-

-

-

-

10.

Kitos socialinių paslaugų įstaigos (pagalbos į namus tarnyba, socialinių paslaugų centras ir kt.)

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos (socialinės priežiūros paslaugos neįgaliems ir senyvo amžiaus asmenims bei vaikams šeimose)

Savivaldybė

837

182

 

 

Kėdainių rajono Moterų krizių centras

NVO

400

50

 

 

Kėdainių samariečių bendrija

NVO

30

0

 

 

J. Paukštelio pagrindinė mokykla

Visos dienos mokykla

-

-

 

 

5.2. Socialinių paslaugų teikimo infrastruktūros išdėstymas ir pakankamumo lygis

Kėdainių rajono savivaldybėje yra teikiamos socialinės paslaugos įvairioms socialinių paslaugų gavėjų kategorijoms:

- Veikia trys stacionarios senų žmonių socialinės globos įstaigos, kuriose gali gyventi 110 senelių (Dotnuvos slaugos namuose yra 45 vietos, Josvainių socialiniame ir ugdymo centre – 40 vietų, Šėtos socialiniame ir ugdymo centre – 40 vietų).

- Kėdainių bendruomenės socialinio centro ir kaimiškų seniūnijų darbuotojai teikė pagalbos į namus paslaugas. Pagalba namuose 2018 m. buvo suteikta 182 senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims, 2017 m. – 206 asmenims.

- Kėdainių bendruomenės socialiniame centre 2018 m. 16 asmenų, turinčių sunkią proto ir kompleksinę negalią, suteiktos dienos socialinės globos įstaigoje paslaugos, 42 asmenims, turintiems sunkią negalią, suteiktos dienos socialinės globos paslaugos namuose ir 30 asmenų - integralios pagalbos namuose paslaugos.

- Gyvenimo namų paslaugos asmenims, turintiems proto negalią, suteiktos 20 asmenų.

- Kėdainių rajono savivaldybėje veikia viena vaikų, likusių be tėvų globos, socialinės globos įstaiga: Kėdainių pagalbos šeimai centras. Juose yra globojami apie 47 vaikai. 2018 m. atidarytas Kėdainių pagalbos šeimai centro bendruomeninių vaikų globos namų padalinys, kuriame gyvena 8 vaikai.

- Kėdainių pagalbos šeimai centre 2018 m. paslaugos laikino apgyvendinimo įstaigoje motinoms ir vaikams suteiktos 43 motinoms ir vaikams, vaikų dienos centre paslaugos suteiktos 26 vaikams.

- Kėdainių pagalbos šeimai centro ir kaimiškų seniūnijų socialiniai darbuotojai teikė socialinės priežiūros paslaugas šeimoms. 2018 m. IV ketvirtį 311 šeimų buvo teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos.

- Seniūnijose ir Kėdainių bendruomenės socialiniame centre teikiamos įvairios bendrosios socialinės paslaugos: informavimo bei konsultavimo, nemokamo maitinimo, asmens higienos paslaugų organizavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto.

 

6. Savivaldybės galimybių teikti socialines paslaugas ir jų poreikio įvertinimas

6.1. Socialinių paslaugų rūšys ir jas gaunančių asmenų skaičius

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Asmenų (šeimų), kuriems reikia socialinių paslaugų, skaičius

1000-iui gyventojų tenka vietų

Iš jų finansuoja savivaldybė

įvertinta

nepaten-kinta

1.

Ilgalaikė socialinė globa

230

10

5,01

2,56

2.

Trumpalaikė socialinė globa

32

0

0,70

0,70

3.

Dienos socialinė globa institucijoje

16

0

0,35

0

4.

Dienos socialinė globa asmens namuose

42

0

0,92

0

5.

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

20

0

0,44

0,44

6.

Pagalba į namus

182

0

3,97

3,97

7.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas institucijoje

20

0

0,44

0,44

8.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas asmens (šeimos) namuose

311

0

6,77

0

9.

Integrali pagalba

30

0

0,65

0

10.

Laikinas apgyvendinimas

53

0

1,15

1,15

11.

Kitos socialinės priežiūros paslaugos

 

 

 

 

12.

Bendrosios socialinės paslaugos

 

 

 

 

 

 

6.2. 2018 m. teiktų socialinių paslaugų bei aptarnautų asmenų skaičius

2018 m. buvo suteiktos šios paslaugos:

- senų ir neįgalių žmonių globos įstaigose apgyvendinti 48 asmenys (iš viso gauti 52 prašymai), laukiantiems eilėje pasiūlytos alternatyvios stacionariai socialinei globai paslaugos;

- 16 asmenų apgyvendinti ne savivaldybės pavaldumo asmenų globos įstaigose;

- Kėdainių bendruomenės socialinio centro paslaugų socialinės rizikos asmenims padalinyje 2018 m. laikinai apgyvendinti 53 asmenys;

- Kėdainių pagalbos šeimai centre 2018 m. buvo apgyvendinti 17 vaikų, išvyko 19 vaikų;

- Kėdainių socialinės globos namuose pradėtos teikti dienos socialinės globos paslaugos 5 neįgaliems asmenims.

2018 m. teiktos bendrosioms socialinėms paslaugos:

- Kalėdinės dovanėlės buvo nupirktos 852 vaikams iki 10 m. iš daugiavaikių šeimų, 330 vienišų senyvo amžiaus asmenų ir 182 vienišiems neįgaliems asmenims. Iš viso paremti 1364 asmenys. 2018 m socialinės paramos programoje šiam tikslui buvo skirta 8,0 tūkst. Eur. Išleista – 7,9 tūkst. Eur.

- Specialiosioms ir slaugos priemonėms 2018 m. buvo skirta 5,0 tūkst. Eur. Įsigyta vienkartinių paklotų, vienkartinių švirkštų, elementų klausos aparatams, kateterių, šlapimo surinktuvų, sauskelnių. Iš viso specialiąsias ir slaugos priemones kas mėnesį vidutiniškai gavo apie 260 asmenų. Visos skirtos lėšos iki metų pabaigos panaudotos.

- neįgaliųjų aplinkos bei būsto pritaikymui  buvo skirta 15,5 tūkst. Eur, panaudota 14,3 tūkst. Eur. Pritaikyti būstai 5 neįgaliesiems.

- nemokamo maitinimo sausu daviniu kas mėnesį naudojasi vidutiniškai 160 socialiai remtinų asmenų kaimiškose seniūnijose ir Kėdainių mieste. Iš viso šiai paslaugai buvo skirti 25,2 tūkst. Eur.  Panaudotos lėšos 25,1 tūkst. Eur.

- pirties paslaugai neįgaliems asmenims teikti buvo skirta 12 tūkst. Eur. Šia paslauga pasinaudoja apie 200 neįgalių asmenų kas mėnesį. Panaudotos visos lėšos.

- hemodializuojamų ligonių pavežėjimui skirta 39,0 tūkst. Eur, panaudoti – 38,8 tūkst. Eur. Paslauga teikiama 32 asmenims.

- Kėdainių dekanato Šeimos centro vykdomai programai skirta 5,5 tūkst. Eur. Iki metų pabaigos panaudotos visos turimos lėšos. Renginių šeimoms 480 dalyvių. Individualus konsultavimas buvo suteiktas 22 asmenims, šeimų ir bendruomenės ugdymas – 99 asmenys , sužadėtiniams rengiamose susitikimuose dalyvavo 46 poros, iš viso 167 asmenys.

- 18,7 tūkst. Eur. buvo skirti kompensuoti Kėdainių rajono neįgaliųjų draugijai transporto išlaidas. Transporto paslauga buvo suteikta 748 asmenims. Asmenys dažniausiai buvo vežami į gydymo įstaigas. Vieną kartą per mėnesį yra atvežamos Kėdainių rajonui skirtos techninės pagalbos priemonės neįgaliesiems. Panaudotos visos lėšos.

- remiama Kėdainių rajono moterų krizių centro veikla. Jos metu suteikta psichologinė pagalba 60 asmenų, socialinė bei teisinė pagalba 40 asmenų, vykdoma švietėjiška veikla  (praktiniai seminarai, savitarpio pagalbos grupių susitikimai, socialinių įgūdžių pamokėlės). Visos skirtos 11,2 tūkst. Eur. lėšos panaudotos.

- vykdomas laidų pritaikymas klausos negalią turinčių žmonių bendruomenei. Šiam tikslui skirta 2,4 tūkst. Eur., išleista 2,0 tūkst. Eur.

 

7. Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų etatų skaičius savivaldybėje

 

Eil. Nr.

Įstaigos

Socialinių darbuotojų skaičius

Socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius

iš viso

iš jų finansuojamų iš valstybės biudžeto

1.

Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose:

 

 

 

1.1.

biudžetinėse

43,96

18,45

89,85

1.2.

Viešosiose

0

0

6

2.

Savivaldybės administracijoje

29,5

13

10,34

 

Iš viso

73,46

31,45

106,19

 

8. 2018 m. socialinių paslaugų plano įgyvendinimo įvertinimo išvada

2018 m. socialinių paslaugų planas įgyvendintas, teiktos visos numatytos paslaugos. 2018 m. prioritetinės kryptys socialinių paslaugų plėtros kryptys buvo įgyvendintos ir paslaugos teikiamos.

Kėdainių rajono savivaldybės socialinių paslaugų išvystymo normatyvai

Eil . Nr.

Paslaugos pavadinimas

Normatyvas

Kėdainių rajono savivaldybės faktas

Komentaras

1.

Dienos socialinė globa institucijoje

11 vietų 10000 gyventojų

4,5 vietos 10000 gyventojų

6,5 vietos 10000 gyventojų. Trūksta paslaugų teikėjų įvairovės kaimo vietovėse, patalpų stygius Kėdainių bendruomenės socialiniame centre

2.

Integrali pagalba ir dienos socialinė globa namuose

11 gavėjų 10000 gyventojų

10,2 gavėjų 10000 gyventojų

Paslauga sėkmingai plėtojama tiek miesto, tiek kaimo vietovėje

3.

Ilgalaikė socialinė globa

20 vietų 10000 gyventojų

25 vietos 10000 gyventojų

Poreikis vis didėja, atsižvelgiant į didėjantį neįgalių ir senyvo amžiaus asmenų skaičių

4.

Pagalba į namus

50 gavėjų 10000 gyventojų

40 gavėjų 10000 gyventojų

Paslaugų trūksta ir būtina jas plėsti. Susiduriama su lankomosios priežiūros darbuotojų stygiumi

5.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas

40 gavėjų 10000 gyventojų

68 gavėjai

10000 gyventojų

Poreikis paslaugoms šeimoms 1,7 karto viršija normatyvą, dėl šios priežastys didėja darbuotojų darbui su šeimomis krūvis

6.

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

6 vietos 10000 gyventojų

4,36 vietos 10000 gyventojų

Paslaugų trūksta ir būtina jas plėsti.

7.

Vaikų dienos socialinė priežiūra

130 vietų

70 vietų

Paslaugų trūksta ir būtina jas plėsti

 

 

III SKYRIUS

UŽDAVINIAI IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

9. Prioritetinės socialinių paslaugų plėtros kryptys:

1. Perėjimas nuo institucinės globos prie socialinių paslaugų vaikams bendruomenėje.

2. Kompleksinių paslaugų šeimai ir globėjams teikimas.

3. Integralios pagalbos teikimas senyvo amžiaus ir asmenims su negalia.

4. Pagalbos vaikus globojančioms šeimoms užtikrinimas.

5. Socialinių paslaugų įstaigų infrastruktūros gerinimas.

6. Savarankiško gyvenimo namų senyvo amžiaus asmenims plėtra.

7. Dalyvavimas Kauno apskrities stacionarių asmenų su proto ir psichine negalia globos įstaigų pertvarkos projekte: įsteigti Kėdainių rajono savivaldybėje asmenų su proto ir psichine negalia grupinius gyvenimo namus. 

 

10. Priemonių planas

 

 

Uždaviniai

Priemonės

Lėšos,

finansavimo šaltiniai*

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

 

1. Tikslas užtikrinti socialinių paslaugų bendruomenėje teikimą

1.1. Teikti kompleksines paslaugas šeimai

1.1.1 organizuoti ir koordinuoti kompleksinių paslaugų šeimai teikimą

ES lėšos

Kėdainių pagalbos šeimai centras, Kėdainių rajono Moterų krizių centras

300 asmenų gaus paslaugas

1.2. plėsti paslaugas neįgaliesiems bendruomenėje

1.2.1. Teikti integralią pagalbą

ES lėšos, valstybės biudžetas, savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras

30 asmenų gaus integralią pagalbą

1.3. Teikti maitinimo organizavimo, transporto organizavimo, asmeninės higienos ir priežiūros organizavimo paslaugas bendruomenėje

1.3.1. parengti savivaldybės socialinės paramos programą 

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras,  Socialinės paramos skyrius,

Seniūnijos, NVO

 

Apie 2 000 asmenų gaus šias paslaugas

1.4. Organizuoti socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų konkursus

1.4.1. Teikti neįgaliesiems socialines paslaugas

Valstybės biudžetas, Savivaldybės biudžetas

Socialinės paramos skyrius, Neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos

425 neįgalieji gaus bendrąsias ir socialinės priežiūros socialines paslaugas

1.5 teikti bendruomenines paslaugas vaikams likusiems be tėvų globos

1.4.1. finansuoti bendruomeninius vaikų globos namus

Valstybės biudžetas, Savivaldybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras

8 vaikai gaus paslaugas

2. Tikslas užtikrinti socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą senyvo amžiaus asmenims ir neįgaliems asmenims, šeimoms, vaikams, likusiems be tėvų globos

2.1. Teikti dienos socialinės globos paslaugas neįgaliesiems

2.1.1. Teikti neįgaliems asmenims dienos  socialinės globos institucijoje paslaugas

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių bendruomenės socialinis centras

18 neįgaliųjų gaus dienos socialinės globos institucijoje paslaugas

 

2.1.2. Teikti dienos socialinės globos paslaugas neįgaliesiems jų namuose

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių bendruomenės socialinis centras,

44 asmenys, turintys sunkią negalią, gaus

dienos socialinės globos namuose paslaugas

2.2. Plėsti socialinės priežiūros paslaugas senyvo amžiaus asmenims

2.2.1. Teikti pagalbos į namus paslaugas senyvo amžiaus asmenims

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos

200 asmenų gaus pagalbos į namus paslaugas

 

2.2.2. Teikti savarankiško gyvenimo namų paslaugas

Privačios lėšos

Krakių savarankiško gyvenimo senelių namai

16 asmenų gaus paslaugas

2.3. Teikti socialinės globos paslaugas

2.3.1. teikti stacionarias socialinės globos įstaigas, teikiančias paslaugas senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims

Savivaldybės biudžetas, valstybės biudžetas, privačios lėšos

Josvainių ir Šėtos socialiniai ir ugdymo centrai, Dotnuvos slaugos namai, Kėdainių socialinės globos namai

Stacionarios globos paslaugos bus teikiamos 250 senyvo amžiaus ir neįgalių asmenų

 

2.3.2. Finansuoti socialinės globos paslaugas vaikams teikiančias įstaigas

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras, šeimynos „Kampučiai II“ ir Alrudai“

Socialinės globos paslaugos bus teikiamos 68 vaikams, likusiems be tėvų globos

4. Tikslas – užtikrinti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią

3.1. Finansuoti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią

3.1.1. Finansuoti socialinės globos paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią, ne savivaldybės pavaldumo globos įstaigose

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Socialinės paramos skyrius, Kėdainių socialinės globos namai

50 neįgaliųjų gaus stacionarias, dienos socialinės globos paslaugas ne savivaldybės pavaldumo globos įstaigose

 

 

3.1.2. Iš dalies finansuoti VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžetas

Kėdainių rajono savivaldybės administracija,VšĮ Gyvenimo  namai sutrikusio intelekto asmenims

20 neįgaliųjų, turinčių proto negalią, gaus socialinės priežiūros paslaugas

 

 

3.1.3. Gavus ES paramą, įsteigti grupinio gyvenimo namus Kėdainių rajono savivaldybėje

ES lėšos, savivaldybės lėšos

Kėdainių rajono savivaldybės administracija, VšĮ Gyvenimo  namai sutrikusio intelekto asmenims, Kėdainių bendruomenės socialinis centras

20 neįgaliųjų, turinčių proto negalią, gaus socialinės globos paslaugas

 

4. Tikslas – užtikrinti paslaugų šeimai teikimą

4.1. Teikti socialinės priežiūros paslaugas šeimoms

4.1.1. Teikti socialinės priežiūros paslaugas šeimoms

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių pagalbos šeimai centras, seniūnijos

310 šeimų gaus socialinės priežiūros paslaugas

 

4.1.2 Teikti vaikų dienos centro paslaugas

Savivaldybės biudžetas, valstybės biudžetas, privačios lėšos

Kėdainių pagalbos šeimai centras, NVO Jaunimo centras „Laiptai į Viltį“,

Vaikų dienos centras „Tavo svajonė“

Iki 100 vaikų gaus vaikų dienos centro paslaugas

 

4.2. Teikti socialines paslaugas gyvenamosios vietos neturinčioms šeimoms ir asmenims, nukentėjusiems nuo smurto šeimoje asmenims

4.2.1. Teikti laikino apgyvendinimo paslaugas

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras

50 asmenų gaus laikino apgyvendinimo paslaugas

 

4.3. teikti paslaugas priklausomybes turintiems, krizes patiriantiems asmenims

4.3.1. Teikti socialinės reabilitacijos paslaugas

ES, privačios lėšos, valstybės biudžetas.

NVO „Vilties švyturys“.

40 asmenų gaus laikino apgyvendinimo paslaugas

 

 

4.3.2. Teikti krizių įveikimo paslaugas

Savivaldybės biudžetas

NVO Kėdainių moterų krizių centras

50 moterų gaus krizių įveikimo paslaugas

 

5. Tikslas užtikrinti paslaugų globėjams (rūpintojams) teikimą;

 

5.1. teikti globėjų centro paslaugas

5.1.1 teikti globėjų centro paslaugas

Savivaldybės lėšos, ES lėšos

Kėdainių pagalbos šeimai centras

50 asmenų gaus paslaugas

 

5.2. teikti socialines paslaugas vaikus globojančioms šeimoms, globėjams (rūpintojams), įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiančiais jais tapti asmenims

5.2.1. teikti socialines paslaugas vaikus globojančioms šeimoms, globėjams (rūpintojams), įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiančiais jais tapti asmenims

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras)

40 asmenų gaus socialines paslaugas

 

5.3. organizuoti Budinčių globotojų veiklą

5.3.1. vykdyti Budinčių globotojų paiešką ir

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių pagalbos šeimai centras)

6 vaikai gaus paslaugas

 

6. Tikslas – plėsti savarankiško gyvenimo namų paslaugas senyvo amžiaus asmenims

 

5.1 Įrengti savarankiško gyvenimo namus senyvo amžiaus asmenims

5.1 Įrengti Josvainių socialiniame ir ugdymo centre savarankiško gyvenimo namus senyvo amžiaus asmenims

ES lėšos, savivaldybės lėšos

Kėdainių rajono savivaldybės administracija, Josvainių socialinis ir ugdymo centras

10 asmenų gaus paslaugas

 

*tikslios lėšos priemonėms nurodytos Kėdainių rajono savivaldybės 2019 m. biudžete.

 

 

11. Regioninių socialinių paslaugų poreikis 2019 m.

 

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Socialinės globos įstaiga

Mastas

(vietų sk.)

1.

Ilgalaikė socialinė globa

Asmenų, turinčių proto ir psichinę negalią, stacionarios socialinės globos įstaigos

5 neįgalūs suaugę asmenys

2 neįgalūs vaikai

2.

„Atokvėpio“ paslaugos

Trumpalaikė socialinė globa stacionariose socialinės globos įstaigose

6 suaugę neįgalūs asmenys

3.

Paliatyvi slauga

Specializuotos paliatyvios slaugos paslaugas teikiančios įstaigos

3 neįgalūs asmenys

4.

Grupinio gyvenimo namai neįgaliesiems su proto ir psichine negalia

Grupinio gyvenimo namai

20 neįgaliųjų

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

 

12. Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

 

Eil. Nr.

 

Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

Pagal faktines išlaidas

 

Pagal planines išlaidas

2017 m.

(tūkst. Eur)

2018 m.

(tūkst. Eur)

2019 m.

(tūkst. Eur)

1.

Savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms

1589,0*

1875,3*

2219,4*

1.1.

palyginti su bendru savivaldybės biudžetu, proc.

3,56

3,49

4,17

2.

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

675,8

824,7

822,1

 

Iš jų:

 

 

 

2.1.

šeimų socialinei priežiūrai organizuoti

254,2

329,0

467,0

2.2.

asmenų, turinčių sunkią negalią, socialinei globai organizuoti

421,6

495,7

355,1

3.

Asmenų mokėjimai už socialines paslaugas

432,4

533,5

579,8

4.

Kitos lėšos

 

 

 

 

Iš viso

2697,2

3233,5

3621,3

*įtrauktas savivaldybės socialinės globos įstaigų, Kėdainių bendruomenės socialinio centro, Socialinės paramos programos, pagal sutartis finansuojamų socialinės globos paslaugų, seniūnijų teikiamos pagalbos į namus paslaugų, VšĮ Gyvenimo  namų sutrikusio intelekto asmenims finansavimas.

 

12.1. Socialinių paslaugų finansavimo lygio įvertinimas

Bendros išlaidos socialinėms paslaugos finansuoti 2019 m. sudarys 3621,3 tūkst. Eurų, iš jų:

-     savivaldybės biudžeto lėšos – 2219,4 tūkst. Eur, arba 61,3 proc. visų išlaidų;

-     valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija – 822,1 tūkst. Eur, arba 22,7 proc. visų išlaidų;

-     asmenų mokėjimai už socialines paslaugas – 579,8 tūkst. Eur, arba 16 proc. visų išlaidų.

 

13. Socialinių paslaugų finansavimo iš savivaldybės biudžeto būdai

 

Eil. Nr.

Finansavimo būdai

Lėšos

praėję metai

(2018 m.)

eurais

einamieji metai

(2019 m.)

eurais

1.

Socialinių paslaugų pirkimas

-

-

2.

Tiesioginis socialinių paslaugų įstaigų, seniūnijų finansavimas

1730,2

1997,1

 

Iš jų:

 

 

2.1.

savivaldybės pavaldumo įstaigoms, seniūnijoms

1588,1

1689,7

2.2.

ne savivaldybių pavaldumo įstaigoms (regioninių socialinių paslaugų įstaigoms) pagal lėšų finansavimo sutartis, šeimynoms.

142,8

307,4

2.3.

nevyriausybinių organizacijų įstaigoms pagal lėšų kompensavimo sutartis

-

-

3.

Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos nevyriausybinėms organizacijoms

13,6

14,9

4.

Finansavimas, vykdant socialinių paslaugų programas

207,4

207,4

 

Iš viso

1589,0

2219,4

 

14. Lėšos, reikalingos žmogiškųjų išteklių plėtrai

Socialinės globos normatyvai numato darbuotojų, teikiančių paslaugas klientams, „šakutes“. Siekiant užtikrinti kokybiškas globos paslaugas būtina siekti, jog darbuotojų skaičius visose socialinių paslaugų įstaigose atitiktų „šakučių“ vidurkį.

Socialinių paslaugų įstaigos (Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Josvainių ir Šėtos socialiniai ir ugdymo centrai, Dotnuvos slaugos namai, Kėdainių pagalbos šeimai centras) ir seniūnijos kvalifikacijos tobulinimui 2019 m. planuoja skirti 12000 Eurų. Svarbu, kad šita suma nebūtų mažinama. Dalis kursų, seminarų yra nemokami, finansuojami iš ES, valstybės lėšų.

 

15. Savivaldybės finansinių galimybių palyginimas su numatytų priemonių finansavimu

Numatytų priemonių finansavimas atitinka savivaldybės finansines galimybes, svarbu, kad būtų užtikrinamas prioritetinių sričių ir naujų paslaugų (dienos socialinės globos, savarankiško gyvenimo namų, grupinio gyvenimo namų, bendruomeninių vaikų globos namų) finansavimas.

 

V SKYRIUS

PLĖTROS VIZIJA IR PROGNOZĖ

 

16. Socialinių paslaugų plėtros vizija

Išplėtoti bendruomeninių socialinių paslaugų tinklą, ypatingą dėmesį sutelkiant paslaugų šeimai ir senyvo amžiaus asmenims plėtrai. Tai siekiama investuojant į socialinių paslaugų infrastruktūrą, teikiant naujas socialines paslaugas (grupinio, savarankiško gyvenimo ir bendruomeninių vaikų globos namų paslaugas).

Teikti ir išplėtoti kokybiškas integralios pagalbos paslaugų (dienos socialinės globos ir slaugos) namuose, sudarant palankias sąlygas asmeniui kuo ilgiau savarankiškai gyventi bendruomenėje, namuose, ten, kur jis gyvena.

Plėsti vaikų dienos centrus kaimiškoje teritorijoje, steigti jau veikiančių dienos centrų padalinius kaimiškoje teritorijoje.

Perduoti teikti dalį bendrųjų socialinių ir pagalbos į namus paslaugų NVO.

Steigti grupinio gyvenimo namus neįgaliesiems, įrengti apsaugotą būstą asmenims su negalia, plėtoti dienos užimtumą asmenims su proto negalia.

 

17. Numatomos socialinės paslaugos

2019 m. numatoma plėsti šias paslaugas:

1. Bendruomeninių vaikų globos namų paslaugas;

2. Budinčiųjų globotojų paslaugas.

3. Dienos socialinės globos paslaugas neįgaliesiems kaimo vietovėje.

4. Įkurti vaikų dienos centrą Tiskūnuose.

5. Įsteigti savarankiško gyvenimo namus Josvainių socialiniame ir ugdymo centre.

6. Teikti palydimosios globos paslaugas.

 

 

18. Savivaldybės biudžeto augimo perspektyva ir numatomas pokytis

Savivaldybės biudžeto pajamos 2018 m. – 53677 tūkst. Eur, 2019 m. savivaldybės biudžeto pajamų planas –  53119,2 tūkst. Eur, arba 1 proc. mažesnis.

 

19. Išteklių prognozė ateinantiems 3 metams

Aktualiausios problemos:

1. 2018 m. pradėtos teikti Globos centro paslaugos. Būtina užtikrinti tinkamą jo veiklą ir finansavimą, siekiant mažinti institucijoje globojamų vaikų skaičių.

2. Plėsti bendruomeninius vaikų globos namus. 2018 m. įrengtas vienas butas, kuriame apgyvendinti 8 globojami vaikai. 2019-2021 m. turės būti nupirkti dar 6 butai.

3. Baigti Šėtos socialinio ir ugdymo centro rekonstrukciją, įsteigti savarankiško gyvenimo namus Josvainių socialiniame ir ugdymo centre. Poreikis stacionarioms socialinės globos paslaugos asmenims išlieka didelis ir vis didėja.

4. Josvainių socialiniame ir ugdymo centre įsteigti savarankiško gyvenimo namus senyvo amžiaus asmenims.

5. 2019 – 2021 m. kasmet didinti išlaidas pagalbos į namus senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims po 10 proc., taip sumažinti stacionarios socialinės globos poreikį. 

Atsižvelgiant į teisės aktų pakeitimus bus didinamas socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų darbo užmokestis.

 

 

20. Siūlomos plėsti regioninės socialinės paslaugos, jų rūšys ir prognozuojamas mastas

 

Socialinių paslaugų rūšys (nurodomos pagal žmonių socialines grupes)

Mastas (vietų sk.)

Ilgalaikė asmenų su proto ir psichine negalia socialinė globa

5 neįgalūs suaugę asmenys

2 neįgalūs vaikai

„Atokvėpio“ paslaugos

6 suaugę neįgalūs asmenys

Paliatyvi slauga

3 neįgalūs asmenys

 

VI SKYRIUS

PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

21. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros vykdytojai

Už socialinių paslaugų plano įgyvendinimą atsakingas Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, socialines paslaugas teikiančios įstaigos, seniūnijos.

 

22. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros etapai ir įvertinimo rezultatai

Per 2019 m. analizuoti socialines paslaugas teikiančių įstaigų, seniūnijų teikiamų paslaugų efektyvumą. 2020 m. sausio mėn. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius teiks ataskaitą Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriui apie socialinių paslaugų Kėdainių rajono savivaldybėje teikimą.

 

23. Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė, numatytų vykdyti priemonių efektyvumas

Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė bus atlikta 2020 m. sausio−vasario mėnesiais pagal šiuos kriterijus:

- savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms, palyginti su visais savivaldybės biudžeto asignavimais;

- socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir globos) gavėjų santykis su bendru savivaldybės gyventojų skaičiumi;

- regioninių socialinių paslaugų poreikis;

- socialinių darbuotojų ir socialinio darbuotojo padėjėjų skaičius;

- asmenų, kuriems nustatytas socialinių paslaugų poreikis ir teiktos socialinės paslaugos, skaičius;

- vietų ir lankytojų skaičius socialines paslaugas teikiančiose įstaigose,

- organizuojamų socialinių paslaugų įvertinimas pagal patvirtintus socialinių paslaugų išvystymo normatyvus

_________________________________