LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NAUJUS DIZAINO SPRENDIMUS KURSIANČIŲ IR DIEGSIANČIŲ LABAI MAŽŲ, MAŽŲ IR VIDUTINIŲ ĮMONIŲ (GALUTINIŲ NAUDOS GAVĖJŲ)

ATRANKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gegužės 9 d. Nr. VĮ-14(1.1E)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonės Nr. 13.1.1.-LVPA-V-308 „Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai““ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-1490, 30.1.2 papunkčiu:

 

tvirtinu   Naujus dizaino sprendimus kursiančių ir diegsiančių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (galutinių naudos gavėjų) atrankos aprašą (pridedama).

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                                 Asta Pakarklytė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos kultūros tarybos pirmininko

2022 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. VĮ-14(1.1E)

 

NAUJUS DIZAINO SPRENDIMUS KURSIANČIŲ IR DIEGSIANČIŲ LABAI MAŽŲ, MAŽŲ IR VIDUTINIŲ ĮMONIŲ (GALUTINIŲ NAUDOS GAVĖJŲ) ATRANKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Naujus dizaino sprendimus kursiančių ir diegsiančių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (galutinių naudos gavėjų) (toliau – MVĮ) atrankos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas nefinansinei paramai gauti, paraiškų pateikimo, vertinimo, nefinansinės paramos skyrimo bei projektų vykdymo tvarką, taip pat reikalavimus institucijai, atliekančiai paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:

2.1. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972 (toliau – de minimis reglamentas);

2.3. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ įgyvendinimo priemonės Nr. 13.1.1.-LVPA-V-308 „Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-1490 „Dėl 2014-2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ įgyvendinimo priemonės Nr. 13.1.1.-LVPA-V-308 „Paskatos dizaino kūrėjams: Dizaino sparnai“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ (toliau – Priemonės aprašo).

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1.   Dizaineris – Lietuvos kultūros tarybos pirmininko patvirtintame Dizainerių atrankos apraše nustatyta tvarka atrinktas pradedantysis dizaineris (studijas baigęs ne anksčiau nei 2018 metais), teiksiantis dizaino sprendimo (-ų) sukūrimo ir įdiegimo įmonėje paslaugas;

3.2.    Dizaino sprendimas – kūrybinės veiklos rezultatas, kuriuo įmonės gaminamam gaminiui, teikiamai paslaugai arba veiklos procesui suteikiama naujų charakteristikų;

3.3.    Dizaino sprendimo sukūrimas ir įdiegimas – įmonės veiklos (gaminio, paslaugos kūrimo, teikimo ar veiklos proceso organizavimo) patobulinimas dizaino pagalba – naujo gaminio, paslaugos ar veiklos proceso dizaino sukūrimas ar jau esamo gaminio ar paslaugos ar veiklos proceso dizaino pakeitimas naujais, apimantis du etapus: pirmas (dizaino sprendimo sukūrimo) etapas, apimantis dizaino tyrimą, dizaino koncepcijos idėjos parengimą ir jos detalizavimą, maketo, vizualizacijos ar eskizo kūrimą, antras etapas (dizaino sprendimo diegimo), apimantis dizaino realizavimo bandymus, pavyzdžio (-ų) gamybą;

3.4.    Dizaino tyrimas – kūrybinio mąstymo metodika grindžiami klientų poreikių ir (ar) vartotojų, respondentų tyrimai, apklausos, siekiant parengti dizaino idėją, techninę užduotį ir (ar) užtikrinti gaminio arba paslaugos dizaino sprendimo sukūrimo naujumą;

3.5.    Gaminys – pagamintas fizinis arba skaitmeninis objektas, subjekto galimas įgyti nuosavybės teise, kurią jis gali perleisti kitam subjektui, sudarydamas rinkos sandorį;

3.6.    Gaminio dizainas – viso gaminio ar jo dalies vaizdas, išreiškiamas linijomis, kontūrais, spalvomis, forma, tekstūra ir (ar) medžiaga;

3.7.    Inovacija – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme;

3.8.    Inovacinė veikla – kaip ši sąvoka apibrėžta Technologijų ir inovacijų įstatyme;

3.9.    Labai maža įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

3.10. Maža įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

3.11. Mentorius – Lietuvos kultūros tarybos pirmininko patvirtintame Mentorių atrankos apraše nustatyta tvarka atrinktas asmuo, vykdysiantis dizainerių atranką, MVĮ pateiktų paraiškų vertinimą, teiksiantis konsultacijas dizaino sprendimus kuriantiems ir diegiantiems dizaineriams bei MVĮ;

3.12. Nefinansinė parama – tai įmonei skiriama į piniginį ekvivalentą nekonvertuojama suma, suteikiama naujų dizaino sprendimų sukūrimui ir įdiegimui MVĮ, pasitelkiant kiekvienam projektui pagal paraiškoje pateiktą informaciją atrinktą dizainerį bei solidesnę profesinę patirtį turintį mentorių, lydėsiantį dizainerį kelyje link rezultato ir padėsiantį dizaineriui atskleisti kūrybinį potencialą. Nefinansinę paramą gavusios MVĮ atstovai taip pat bus pakviesti dalyvauti mokymuose kartu su dizaineriais.

3.13. Organizacinė inovacija – naujo organizacinio metodo diegimas organizacijos veikloje (įrengiant darbo vietas ar plėtojant išorinius ryšius ir panašiai);

3.14. Paraiška – Tarybos pirmininko nustatytos formos dokumentas su privalomais pateikti priedais, pareiškėjo teikiamas Tarybai, siekiant gauti nefinansinę paramą projektui įgyvendinti Apraše nustatyta tvarka;

3.15. Pareiškėjas – paraišką Tarybai, siekiant gauti nefinansinę paramą projektui įgyvendinti, teikiantis juridinis asmuo;

3.16. Paslauga – atlygintina veikla arba (ir) jos rezultatas, kuriais siūloma tenkinti ar yra tenkinamas konkretus vartotojo poreikis;

3.17 Paslaugos dizainas – remiantis klientų (vartotojų) patirtimi ir poreikiu sukuriamas priemonių rinkinys, įskaitant naują paslaugos teikimo schemą, kuris padeda tiems klientams (vartotojams) naudotis pilna paslauga, o verslui – paslaugą teikti efektyviau. Paslaugos dizainu nelaikomas interjero ar (eksterjero) dizainas, elektroninės parduotuvės, interneto svetainės dizainas;

3.18. Produktas – gaminys ir (arba) paslauga, ir (arba) veiklos procesas;

3.19. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, pasirašęs su Taryba sutartį dėl projektui skiriamos nefinansinės paramos ir atsakingas už Tarybos administruojamomis lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą;

3.20. Skaitmeninės ekonomikos principus įgyvendinantys sprendimai (veiklos) – panaudojant skaitmenines technologijas ar sprendimus (5G, daiktų interneto sistemos, dirbtinis intelektas, robotikos technologija, virtuali ar papildytoji realybė, debesija, 3D spausdinimas, operatyvaus gamybos valdymo sistemos, skaitmeninės inžinerijos sprendimai, integracijos sprendimai, integruotos skaitmeninimo technologijos, arbo vietų skaitmeninimo sprendimai ir panašiai) MVĮ gaminio gamybos ar paslaugos teikimo procese suplanuoti veiksmai, kurių rezultatas yra bent vienas šių pokyčių: MVĮ produkto gamyba, pats produktas, paslauga, paslaugos teikimas ar veiklos vykdymo procesas, arba jų dalis perkeliama iš fizinės į skaitmeninę ar virtualią aplinką, arba paslaugos ar procesai, arba jų dalis vykdomi nuotoliniu būdu;

3.21. Taryba – BĮ Lietuvos kultūros taryba;

3.22. Veikianti MVĮ – Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriams ir metinės finansinės atskaitomybės dokumentus Juridinių asmenų registrui.

3.23. Veiklos procesas – panaudojant skaitmeninius ar žiedinės ekonomikos sprendimus sukurtas naujas ar patobulintas MVĮ veiklos procesas, įskaitant organizacinių ar verslo modelio inovacijų diegimą (Kultūros ir kūrybinių industrijų produktų gamybos ar paslaugų sklaidos platformos ir panašiai);

3.24. Verslo modelio inovacija – naujų, unikalių organizacijos koncepcijų, įskaitant jos misiją, palaikančių finansinį gyvybingumą, kūrimas ir jų įgyvendinimas, kurio pagrindinis tikslas – rasti naujų pajamų šaltinių, gerinant produkto vertę ir jo pristatymą klientams (vartotojams);

3.25. Vidutinė įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

3.26. Žiedinės ekonomikos principus įgyvendinantys sprendimai (veiklos) – MVĮ gaminio gamybos ar paslaugos teikimo procese suplanuoti veiksmai, kurių rezultatas yra bent vienas šių pokyčių: sumažintas susidarančių atliekų kiekis; išvengta atliekų susidarymo; užtikrintas atliekų pakartotinis naudojimas; sumažintas teršalų kiekis; sumažintas išteklių naudojimas; sukurtos ar pagerintos galimybės restauruoti MVĮ gaminamą gaminį; sukurtos ar pagerintos galimybės pataisyti MVĮ gaminamą gaminį; sukurtos ar pagerintos galimybės perdirbti MVĮ gaminamą gaminį. Žiedinė ekonomika siekia kiek įmanoma sumažinti atliekų kiekį ir išteklių naudojimą pažangiu produktų projektavimu, pakartotiniu produktų naudojimu ir taisymu, perdirbimu, darniu vartojimu ir naujoviškais verslo modeliais.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme ir Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme.

5. Nefinansinė parama pareiškėjams suteikiama iš Tarybai įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonės Nr. 13.1.1.-LVPA-V-308 „Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai“ projektą „Paskatos pradedantiesiems dizaino kūrėjams kurti ir diegti naujus dizaino sprendimus“ skirtų lėšų.

6. Galutinių naudos gavėjų numatomų vykdyti projektų atranka bus atliekama projektų konkurso būdu.

7. Pagal Aprašą numatoma skelbti vieną kvietimą teikti paraiškas. Kvietimą numatoma paskelbti 2022 m. II ketvirtį, atrenkant 30 MVĮ su papildomu rezerviniu MVĮ sąrašu. Jei pasibaigus kvietimui teikti paraiškas nebus išnaudotas visas kvietimui numatytas biudžetas, Taryba pasilieka teisę skelbti papildomą kvietimą teikti paraiškas, tačiau ne vėliau kaip iki Priemonės aprašo 25 punkte nurodyto galutinio termino. Bendras kvietimui numatytas biudžetas – iki 788 551 Eur (septynių šimtų aštuoniasdešimt aštuonių tūkstančių penkių šimtų penkiasdešimt vieno euro) ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo React-EU) lėšų.

8. Nefinansinės paramos teikimo tikslas – skatinti MVĮ kurti ir diegti naujus dizaino sprendimus, orientuotus į skaitmeninės ir (arba) žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimą, taip didinant MVĮ gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų pridėtinę vertę, pasiūlą ir konkurencinį pranašumą bei prisidedant prie MVĮ veiklos transformavimo į skaitmeninės ir (arba) žiedinės ekonomikos principus įgyvendinančias veiklas.

9. Pagal Aprašą remiama veikla – naujų dizaino sprendimų sukūrimas ir įdiegimas, siekiant padidinti MVĮ skaitmeninių ir (arba) žiedinės ekonomikos produktų gamybą ar paslaugų pasiūlą arba diegti į skaitmeninius ir (arba) žiedinės ekonomikos principus orientuotus sprendimus.

10. Remiamas naujų dizaino sprendimų sukūrimas ir įdiegimas arba tik naujų dizaino sprendimų sukūrimas šiose dizaino kategorijose:

10.1. Produkto, gaminio dizainas (objektai): pramoninis, industrinis dizainas; mados, drabužių, kostiumo, tekstilės dizainas; baldų ir interjero elementų dizainas; transporto dizainas; maisto dizainas;

10.2. Komunikacijų dizainas (vaizdai, žinutės): grafinių komunikacijų dizainas; vizualiųjų komunikacijų dizainas; grafinis dizainas; pakuočių dizainas; šriftų dizainas; ženklodaros dizainas; reklamos dizainas; leidybos dizainas;

10.3. Procesų, paslaugų ir sąsajų dizainas (patirtys): strateginis dizainas; koncepcinis dizainas; performatyvus dizainas; dizaino tyrimai; socialinis dizainas; paslaugų dizainas; daugialypės terpės dizainas ir vartotojo patirties (UX) dizainas (angl. User Experience); vartotojo sąsajų (UI) dizainas (angl. User Interface).

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS PAGALBA

 

11. Nefinansinė parama pareiškėjui teikiama kaip de minimis pagalba:

11.1. Vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalba suteikta vienai įmonei neturi viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neviršys 100 000 Eur  (šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais.

11.2. Taryba paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti vienai įmonei, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikiamą de minimis pagalbą. Taryba turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pareiškėjo pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal Ministerijos parengtą ir interneto svetainėse http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrinti, ar galutiniam naudos gavėjui teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta de minimis reglamento 3 straipsnyje. Taryba paraiškos vertinimo metu taip pat patikrina ir de minimis pagalbos skyrimą pareiškėjui vadovaujantis De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) galutiniams naudos gavėjams tvarkos aprašu.

12. Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba veiklai visuose sektoriuose, išskyrus de minimis reglamento 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius.

13. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.

14. Tarybos pirmininkui priėmus sprendimą skirti nefinansinę paramą projektui, Taryba pateikia duomenis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui Tarybos pirmininko patvirtinto De minimis pagalbos teikimo ir skaičiavimo (paskirstymo) įmonėms tvarkos apraše nurodyta tvarka.

15. Informacija apie suteiktą de minimis pagalbą saugoma 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal priemonę suteikimo dienos.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

16. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai (galutiniai naudos gavėjai) yra MVĮ, veikiančios ne trumpiau kaip vienerius metus ir kurių vidutinės metinės pajamos per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo jų įregistravimo dienos (jeigu MVĮ vykdė veiklą mažiau negu 3 finansinius metus), yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų):

16.1. įmonė atitinka Aprašo 3.9, 3.10 ir 3.25 papunkčiuose nurodytą vieną iš MVĮ apibrėžimų ir veikia ne trumpiau kaip vienerius metus. Įmonės veikimo laikotarpis tikrinamas pagal Juridinių asmenų registro ir (arba) pareiškėjo pateiktų patvirtintų finansinės atskaitomybės dokumentų informaciją;

16.2. MVĮ vidutinės metinės pajamos per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo MVĮ įregistravimo dienos (jeigu MVĮ vykdė veiklą mažiau negu 3 finansinius metus), yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų), t. y. MVĮ vidutinės metinės pajamos pagal pateiktus pastarųjų 3 finansinių metų arba per laiką nuo MVĮ įregistravimo dienos (jeigu MVĮ vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentus yra ne mažesnės kaip 50 000 Eur (penkiasdešimt tūkstančių eurų),    

17. Pagal Aprašą finansavimas neteikiamas, jeigu pareiškėjas nėra sugrąžinęs Lietuvoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.

18. Pagal Aprašą nefinansinė parama nėra teikiama galutiniam naudos gavėjui, kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymo 9 straipsniu, arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje www.migracija.lt.

19. Pagal priemonę galutiniam naudos gavėjui gali būti teikiama de minimis pagalba, jei jo numatytai veiklai vykdyti nebuvo skirtas finansavimas pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamą priemonę Nr. 13.1.1-LVPA-K-861 „Kūrybiniai čekiai COVID-19.

20. Teikiamų pagal Aprašą projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 5 mėnesiai nuo projekto sutartyje numatytos projekto veiklų pradžios datos.

21. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

22. Projektu turi būti siekiama stebėsenos rodiklio – „Nefinansinę paramą gaunančių įmonių skaičius“, kodas P.B.204, nurodyto 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“.

 

 

IV SKYRIUS

NEFINANSINĖS PARAMOS DYDIS IR TEIKIMAS

 

23. Projektui vykdyti skiriama nefinansinė parama, kurios fiksuota vertė yra lygi 26 285 Eur (dvidešimt šešiems tūkstančiams dviem šimtams aštuoniasdešimt penkiems eurams). Nefinansinė parama nėra konvertuojama į pinigų ekvivalentą ir projekto vykdytojui nėra išmokama.

24. Nefinansinė parama suteikiama naujų dizaino sprendimų sukūrimui ir įdiegimui MVĮ, Aprašo 20 punkte nurodytu projekto įgyvendinimo laikotarpiu pasitelkiant kiekvienam projektui pagal paraiškoje pateiktą informaciją atrinktą dizainerį bei solidesnę profesinę patirtį turintį mentorių, lydėsiantį dizainerį kelyje link rezultato ir padėsiantį dizaineriui atskleisti kūrybinį potencialą. Nefinansinę paramą gavusios MVĮ atstovai taip pat bus pakviesti dalyvauti mokymuose kartu su dizaineriais.

25. Dizaineriai ir mentoriai nebus tiesiogiai įdarbinami konkurso būdu atrinktose MVĮ. Mentoriai darbo sutarčių pagrindu bus įdarbinti Taryboje, dizaineriai – gaus Tarybos suteikiamas stipendijas.

26. Nefinansinę paramą konkurso būdu atrinktoms 30-čiai MVĮ teiks 15-20 dizainerių, o juos koordinuos / konsultuos 5 mentoriai. Atsižvelgiant į tai, kad dizaineriai rotuosis (t. y. vienas dizaineris dirbs vienoje-dviejose MVĮ skirtingais laikotarpiais), projekto pareiškėjas, pildydamas paraišką nefinansinei paramai gauti, galės nurodyti, kuriuo laikotarpiu (2022 m. III-IV ketv. ar 2023 m. I-II ketv.) pageidautų gauti nefinansinę paramą. Priėmusi sprendimą dėl nefinansinės paramos projektams skyrimo, Taryba pasilieka teisę savo nuožiūra pakoreguoti nefinansinės paramos teikimo laikotarpius, pasiūlant kitą, nei paraiškoje buvo nurodytas, nefinansinės paramos teikimo laikotarpis.

27. Atrinkti dizaineriai negali kurti ir diegti naujų dizaino sprendimų MVĮ, su kuriomis paraiškų teikimo metu yra sudarę darbo sutartis.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS IR TEIKIMO TVARKA

 

28. Tarybos pirmininko nustatytos formos paraiškos gauti nefinansinę paramą (toliau – paraiškos) priimamos paskelbus apie jų priėmimą Tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt.

29. Skelbime nurodoma:

29.1. paraiškų priėmimo terminas;

29.2. paraiškų pateikimo būdas;

29.3. Tarybos darbuotojo, atsakingo už kvietimą, vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas;

29.4. kita aktuali informacija, įskaitant informaciją apie nefinansinės paramos teikimo tikslą, nefinansinės paramos dydį, galimus pareiškėjus, nuorodą į Aprašą, paraiškos formą bei kitas formas ir aktualius dokumentus.

30. Paraiškų priėmimo terminas yra 20 darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.

31. Paraiškos iki kvietime nurodyto termino pabaigos Tarybai turi būti pateikiamos per paraiškų teikimui skirtą modulį. Po kvietime nustatyto termino pabaigos arba kitu nei kvietime nurodytu būdu pateiktos paraiškos nepriimamos ir apie tai pareiškėjas yra informuojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarybos pirmininko priimto sprendimo dienos.          

32. Kartu su paraiška privaloma pateikti:

32.1. verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis;

32.2. užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją;

32.3. užpildytą de minimis pagalbos tikrinimo lapą (žr. Aprašo 2 priedą);

32.4. pareiškėjo patvirtintus paskutinių trejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius arba paskutiniųjų trejų finansinių metų patvirtintus įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, jei jas pareiškėjas privalo rengti pagal Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo nuostatas (reikalavimas dėl patvirtintų metinių finansinių ataskaitų rinkinių netaikomas pareiškėjui, kuris yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui).

33. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomas dokumentų teikimas pareiškėjų iniciatyva po jų pateikimo termino pabaigos yra negalimas.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

34. Tarybai pateiktų paraiškų vertinimą sudaro trys etapai:

34.1. administracinės atitikties vertinimas;

34.2. mentorių atliekamas individualus ekspertinis vertinimas;

34.3. mentorių darbo grupės galutiniai siūlymai dėl nefinansinės paramos atrinktoms MVĮ skyrimo.

 

35. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Tarybos administracijos darbuotojai.

36. Administracinės atitikties vertinimo metu:

36.1. registruojamos pateiktos paraiškos;

36.2. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Apraše ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų.

37. Administracinės atitikties vertinimas atliekamas Tarybos nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo kvietime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos. Tarybos sprendimu, gali būti nustatyti kiti administracinės atitikties vertinimo terminai apie tai informuojant Tarybos interneto svetainėje.

38. Taryba, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo kvietime teikti paraiškas nustatytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos, kreipiasi į Valstybinę mokesčių inspekciją prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prašydama pateikti informaciją apie:

38.1. pareiškėjo akcininkus, pareiškėjo 2019-2021 m. darbuotojų skaičių, metines pajamas, pardavimo pajamas, balanse nurodyto turto vertę, trumpalaikį turtą, trumpalaikius įsipareigojimus, grynąjį pelną ir tipinės veiklos pelną iš patvirtintų ir Juridinių asmenų registrui pateiktų 2019-2021 m. finansinių ataskaitų rinkinių, tam, kad galėtų įvertinti, tam, kad galėtų įvertinti Aprašo 16 punkte nustatytus reikalavimus;

38.2. pareiškėjo teisinio statuso kodą ir teisinio statuso pavadinimą, tam, kad galėtų įvertinti, ar pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka arba pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos.

39. Paraiškos vertinimo metu Taryba gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, taip pat pateikti kartu su paraiška pateiktoje SVV deklaracijoje ir „Vienos įmonės“ deklaracijoje nurodytų su pareiškėju susijusių įmonių paskutinių finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius (netaikoma, jeigu susijusios įmonės yra pateikusios metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui). Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per Tarybos nustatytą terminą. Nepateikus reikiamų dokumentų per Tarybos nustatytą terminą, paraiška yra atmetama.

40. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama vertinti mentoriams.

41. Mentorių darbas organizuojamas vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintu Mentorių darbo reglamentu.

42. Mentorių atliekamo vertinimo metu paraiškos vertinamos balais nuo 0 iki 100 balų vadovaujantis šiais kriterijais:

42.1. paraiškoje planuojamos (-ų) veiklos (-ų), kuriai (-ioms) prašoma skirti nefinansinę paramą, veiklų poveikis skatinant skaitmeninę ir (ar) žiedinę ekonomiką (0-50);

42.2. paraiškoje planuojamos (-ų) veiklos (-ų), kuriai (-ioms) prašoma skirti nefinansinę paramą, atitiktis nefinansinės paramos teikimo tikslui, kuris numato, kad projektu turi būti kuriami ir diegiami nauji dizaino sprendimai, prisidėsiantys prie MVĮ gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų pridėtinės vertės, pasiūlos ir konkurencinio pranašumo didinimo (0-30),

42.3. MVĮ pasirengimas įgyvendinti projektą (0-20);

43. Detalios balų skyrimo taisyklės nustatytos Aprašo 1 priede. 

44. Mentoriams individualiai įvertinus visų jiems pateiktų paraiškų atitikimą Aprašo 42 punkte nustatytiems kriterijams, susumavus jų vertinimus ir išvedus jų vidurkį atskirai pagal kiekvieną paraišką, sudaromas paraiškų pagal surinktus balus sąrašas, jame nurodant paraiškų teikėjus. Šiame sąraše prie kiekvienos paraiškos pateikiamas bendras paraiškos surinktų balų skaičius, taip pat mentorių konsoliduoti komentarai.

45. Mentorių darbo grupės nariai, įvertinę paraiškų atitiktį Aprašo 42 punkte nurodytiems kriterijams, taip pat įvertinę argumentus dėl mentorių individualių vertinimų keitimo, pateikia galutinius siūlymus dėl nefinansinės paramos skyrimo. Mentorių darbo grupės galutiniai siūlymai (siūlomų atrinkti MVĮ sąrašai, prie kiekvienos paraiškos pateikiamas bendras paraiškos surinktų balų skaičius ir mentorių darbo grupės konsoliduoti komentarai) įforminami mentorių darbo grupės posėdžio protokolu. Paraiškoms surinkus vienodą balų skaičių, pirmenybė suteikiama paraiškoms, surinkusioms daugiau balų pagal pirmąjį vertinimo kriterijų, o jei paraiškos vienodai įvertinamos pagal šį kriterijų, pirmenybė suteikiama paraiškoms, surinkusioms daugiau balų pagal kitą iš eilės nurodytą kriterijų. Jei pagal visus vertinimo kriterijus tokios vienodą balų skaičių surinkusios paraiškos buvo įvertintos vienodai, tuomet paraiškos išdėstomos pagal paraiškos gavimo laiką (pirmiau įrašoma anksčiau pateikta paraiška).

 

VII SKYRIUS

NEFINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

46. Nefinansinė parama gali būti skiriama tik toms MVĮ, kurių paraiškos įvertinamos ne mažiau nei 60 balų. Jei mentorių atliekamo paraiškos vertinimo metu paraiška įvertinama mažiau kaip 60 balų, paraiška atmetama.

47. Sprendimą dėl nefinansinės paramos skyrimo paraiškoms tvirtina Tarybos pirmininkas ne vėliau kaip per 60 darbo dienų nuo paraiškų teikimo termino pabaigos, atsižvelgdamas į mentorių darbo grupės galutinius siūlymus. Paraiškų vertinimo terminas gali būti pratęstas Tarybos sprendimu, apie tai informuojant Tarybos interneto svetainėje.

48. Prieš priimdamas sprendimą dėl nefinansinės paramos skyrimo, Tarybos pirmininkas susipažįsta su mentorių darbo grupės pateiktais galutiniais siūlymais ir priima sprendimą, kuriuo:

48.1. pritaria mentorių darbo grupės galutiniams siūlymams (išvadoms);

48.2. priima kitokį mentorių darbo grupės galutiniuose siūlymuose (išvadose) rekomenduotą sprendimą.

49. Kitokį nei mentorių darbo grupės galutiniuose siūlymuose (išvadose) rekomenduotą sprendimą Tarybos pirmininkas gali priimti tik išklausęs mentorių darbo grupės nuomonę.

50. Informacija apie Tarybos pirmininko sprendimą skirti nefinansinę paramą paraiškoms bei paraiškų vertinimo rezultatai (skirti balai, apvalinami iki šimtosios balo dalies) skelbiami Tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimų priėmimo dienos, nurodant pareiškėjų pavadinimus, Tarybos patvirtintus bendrus balus.

 

VIII SKYRIUS

NEFINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

51. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje ir Apraše nustatytus reikalavimus.

52. Pareiškėjas, kuriam mentorių sprendimu skiriama nefinansinė parama, per 20 darbo dienų nuo Tarybos pirmininko patvirtinto sprendimo dėl nefinansinės paramos skyrimo priėmimo dienos, pateikia Tarybai tris tinkamai užpildytus Tarybos pirmininko nustatytos formos trišalės sutarties (sutartis pasirašoma tarp Tarybos, pareiškėjo ir dizaino sprendimus MVĮ kursiančio ir diegsiančio dizainerio) egzempliorius.

53. Jeigu pareiškėjas iki Aprašo 52 punkte nustatyto termino pabaigos Tarybai nepateikia tinkamai užpildytos ir pasirašytos sutarties, nefinansinė parama neskiriama.

54. Jei projekto veikla nepradedama įgyvendinti per 1 mėnesį nuo projekto sutartyje numatytos projekto veiklų pradžios, Taryba, turi teisę vienašališkai nutraukti projekto sutartį Projekto taisyklių 192 punkte nustatyta tvarka. Jeigu Taryba nenutraukia projekto sutarties, ji nustato pareiškėjui ne ilgesnį kaip 1 mėnesio terminą pateikti informaciją dėl projekto veiklų įgyvendinimo pradžios nukėlimo ir, įvertinusi priežastis, priima galutinį sprendimą dėl projekto sutarties pratęsimo (nepratęsimo).

55. Nefinansinės paramos teikimas nutraukiamas, jeigu projekto vykdytojas:

55.1. informuoja Tarybą, kad dėl objektyvių priežasčių nebegali vykdyti veiklos, kuriai buvo skirta nefinansinė parama;

55.2. nefinansinei paramai gauti buvo pateikęs neteisingus duomenis (dokumentus);

55.3. nevykdo veiklos, kuriai vykdyti skirta nefinansinė parama, arba skirta nefinansinė parama panaudojama ne pagal paskirtį.

56. Projekto vykdytojas pasibaigus veiklos, kuriai skirta nefinansinė parama, vykdymo terminui, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų privalo Tarybai pateikti Tarybos pirmininko nustatytos formos veiklos ataskaitą (toliau – ataskaita).

57. Ataskaita Tarybai siunčiama paštu (galioja pašto spaude nurodyta data), pristatoma asmeniškai, elektroniniu paštu dizainosparnai@ltkt.lt (patvirtinta elektroniniu parašu arba kitaip užtikrinant ataskaitos autentiškumą ir vientisumą) arba bet kuriuo kitu Tarybai ir projekto vykdytojui priimtinu būdu.

58. Projekto vykdytojas privalo informuoti apie įgyvendinamą ir įgyvendintą projektą Projektų taisyklių VII skyriaus trisdešimt septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

59. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų taisyklių VII skyriaus keturiasdešimt antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne trumpiau nei 10 metų nuo de minimis pagal Aprašą suteikimo dienos, kaip tai numatyta de minimis reglamento 6 straipsnio 4 punkte.

 

IX SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR DUOMENŲ APSAUGA

 

60. Pareiškėjams ir projektų vykdytojams (nefinansinės paramos gavėjams) individualūs  mentorių atlikti paraiškų vertinimai nėra teikiami, tačiau, rašytiniu jų prašymu, Taryba pateikia jų paraišką vertinusių mentorių skirtą balų vidurkį pagal kiekvieną Aprašo 42 punkte nurodytą vertinimo kriterijų bei konsoliduotus mentorių komentarus.

61. Kita nei Aprašo 60 punkte nurodyta informacija teikiama asmenims Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo nustatyta tvarka.

62. Pareiškėjų pateikti asmens duomenys, taip pat paraiškoje pateikti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m.  balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Asmens duomenų tvarkymo tikslai – paraiškų vertinimo, atrankos, sprendimų dėl nefinansinės paramos skyrimo, sutarčių su nefinansinės paramos gavėjais sudarymo bei projektų įgyvendinimo priežiūros tikslai. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

63. Tarybos pirmininko tvirtinami sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

________________________

 

 

Naujus dizaino sprendimus kursiančių ir

diegsiančių labai mažų, mažų ir vidutinių

įmonių (galutinių naudos gavėjų) atrankos

aprašo 1 priedas

 

VERTINIMO KRITERIJŲ BALŲ APRAŠAS

 

1. Vertinimo kriterijai ir jų balų aprašai:

1.1. veiklos, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, poveikis, skatinant skaitmeninę ir (ar) žiedinę ekonomiką (0-50):

Vertinimo kriterijaus aprašas

Vertinant atitiktį vertinimo kriterijui galimi skirti balai

Rekomendacija vertinimą atliekantiems      mentoriams

Projekto paraiškoje yra pagrįsta, kad projekto įgyvendinimo metu kuriami ir diegiami nauji dizaino sprendimai orientuoti į skaitmeninės ir (ar) žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimą, taip prisidedant prie MVĮ veiklos transformavimo į skaitmeninės ekonomikos ir (ar) žiedinės ekonomikos principus įgyvendinančias veiklas.

 

Skaitmeninės ekonomikos principus įgyvendinantys sprendimai (veiklos) – panaudojant skaitmenines technologijas ar sprendimus (5G, daiktų interneto sistemos, dirbtinis intelektas, robotikos technologija, virtuali ar papildytoji realybė, debesija, 3D spausdinimas, operatyvaus gamybos valdymo sistemos, skaitmeninės inžinerijos sprendimai, integracijos sprendimai, integruotos skaitmeninimo technologijos, arbo vietų skaitmeninimo sprendimai ir panašiai) MVĮ gaminio gamybos ar paslaugos teikimo procese suplanuoti veiksmai, kurių rezultatas yra bent vienas šių pokyčių: MVĮ produkto gamyba, pats produktas, paslauga, paslaugos teikimas ar veiklos vykdymo procesas, arba jų dalis perkeliama iš fizinės į skaitmeninę ar virtualią aplinką, arba paslaugos ar procesai, arba jų dalis vykdomi nuotoliniu būdu

 

Žiedinės ekonomikos principus įgyvendinantys sprendimai (veiklos) – MVĮ gaminio gamybos ar paslaugos teikimo procese suplanuoti veiksmai, kurių rezultatas yra bent vienas šių pokyčių: sumažintas susidarančių atliekų kiekis; išvengta atliekų susidarymo; užtikrintas atliekų pakartotinis naudojimas; sumažintas teršalų kiekis; sumažintas išteklių naudojimas; sukurtos ar pagerintos galimybės restauruoti MVĮ gaminamą gaminį; sukurtos ar pagerintos galimybės pataisyti MVĮ gaminamą gaminį; sukurtos ar pagerintos galimybės perdirbti MVĮ gaminamą gaminį. Žiedinė ekonomika siekia kiek įmanoma sumažinti atliekų kiekį ir išteklių naudojimą pažangiu produktų projektavimu, pakartotiniu produktų naudojimu ir taisymu, perdirbimu, darniu vartojimu ir naujoviškais verslo modeliais

50

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 50 balų, jeigu projekto paraiškoje yra pagrįsta, kad projekto įgyvendinimo metu kuriami ir diegiami nauji dizaino sprendimai bus orientuoti į skaitmeninės ir žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimą.

25

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama  25 balai, jeigu projekto paraiškoje yra pagrįsta, kad projekto įgyvendinimo metu kuriami ir diegiami nauji dizaino sprendimai bus orientuoti į skaitmeninės ar žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimą iš dalies.

0

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 0 balų, jeigu projekto paraiškoje nėra pagrįsta, kad projekto įgyvendinimo metu kuriami ir diegiami nauji dizaino sprendimai bus orientuoti į skaitmeninės ar žiedinės ekonomikos principų įgyvendinimą.

 

 

1.2. veiklos, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, atitiktis nefinansinės paramos teikimo tikslui, kuris numato, kad projektu turi būti kuriami ir diegiami nauji dizaino sprendimai, prisidėsiantys prie MVĮ gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų pridėtinės vertės, pasiūlos ir konkurencinio pranašumo didinimo (0-30):

Vertinimo kriterijaus aprašas

Vertinant atitiktį vertinimo kriterijui galimi skirti balai

Rekomendacija vertinimą atliekantiems mentoriams

Projektas turi atitikti nefinansinės paramos teikimo tikslą, kuris numato, kad projektu turi būti kuriami ir diegiami nauji dizaino sprendimai, prisidėsiantys prie MVĮ gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų pridėtinės vertės, pasiūlos ir konkurencinio pranašumo didinimo.

 

Projekto paraiškoje yra pagrįstas kuriamo dizaino sprendimo inovatyvumas bei yra pagrindžiama, kaip kuriamas ir diegiamas naujas dizaino sprendimas prisidės prie MVĮ gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų pridėtinės vertės, pasiūlos ir konkurencinio pranašumo didinimo.

 

Remiantis Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymu, inovacija yra naujas arba patobulintas produktas ar procesas (arba jų derinys), kuris reikšmingai skiriasi nuo ankstesnių subjekto produktų ar procesų ir kuris (produktas) yra pateiktas potencialiems naudotojams arba kuris (procesas) subjekto yra naudojamas, tai yra įdiegtas į rinką, viešojo valdymo, socialinę, kultūros sritį.

 

30

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 30 balų, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, visiškai atitinka vertinimo kriterijaus aprašą.

23

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 23 balai, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, vertinimo kriterijaus aprašą atitinka daugiau nei vidutiniškai.

15

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 15 balų, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, vertinimo kriterijaus aprašą atitinka vidutiniškai.

7

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 7 balai, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, vertinimo kriterijaus aprašą atitinka mažiau nei vidutiniškai.

0

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 0 balų, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, visiškai neatitinka vertinimo kriterijaus aprašo.

 

1.3. MVĮ pasirengimas įgyvendinti projektą (0-20):

Vertinimo kriterijaus aprašas

Vertinant atitiktį vertinimo kriterijui galimi skirti balai

Rekomendacija vertinimą atliekantiems mentoriams

Projekto paraiškoje yra pagrįstas MVĮ pasirengimas įgyvendinti projektą. MVĮ pasirengimas įgyvendinti projektą vertinamas pagal tai, ar paraiškoje yra nurodomas planuojamas(-i) kurti ir diegti produkto(-ų) dizaino sprendimas(-ai), pateikiamas preliminarus, pateikiamas planuojamų įgyvendinti projekto veiklų aprašymas.

20

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 20 balų, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, visiškai atitinka vertinimo kriterijaus aprašą.

15

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 15 balų, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, vertinimo kriterijaus aprašą atitinka daugiau nei vidutiniškai.

10

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 10 balų, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, vertinimo kriterijaus aprašą atitinka vidutiniškai.

5

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 5 balai, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, vertinimo kriterijaus aprašą atitinka mažiau nei vidutiniškai.

0

Atitiktis vertinimo kriterijui vertinama 0 balų, jeigu veikla, kuriai prašoma skirti nefinansinę paramą, visiškai neatitinka vertinimo kriterijaus aprašo.

__________

 

 

Naujus dizaino sprendimus kursiančių ir diegsiančių labai

mažų, mažų ir vidutinių įmonių (galutinių naudos gavėjų)

atrankos aprašo 2 priedas

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

(pareiškėjas turi įvertinti, ar atitinka Projektų atitikties De minimis pagalbos taisyklėmis patikros lape iš anksto dalinai užpildytą informaciją ir papildomai užpildęs kursyvu pažymėtą informaciją pastabų skiltyje, pasirašyti Projektų atitikties De minimis pagalbos taisyklėmis patikros lapą, taip patvirtindamas pateiktos informacijos teisingumą)

 

1. Finansavimo teisinis pagrindas

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972.

 

2. Duomenys apie paraišką / projektą

Paraiškos / projekto numeris

13.1.1-LVPA-V-308-01-0001

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

Lietuvos kultūros taryba

Galutinio naudos gavėjo pavadinimas

Nurodomas konkretaus galutinio naudos gavėjo (pareiškėjo), pildančio atitikties De minimis pagalbos taisyklėmis patikros lapą, pavadinimas. Pvz.: UAB „“

Projekto pavadinimas

Paskatos pradedantiesiems dizaino kūrėjams kurti ir diegti naujus dizaino sprendimus

 

3. Paraiškos/projekto veiklų patikra dėl atitikties  (ES) Nr. 1407/2013

Eil. Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

Taip

Ne

Netaikoma

3.1.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. balandžio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/560?

Pagalba teikiama gamybos/paslaugų (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą)  sektoriui (pareiškėjas skliausteliuose turi nurodyti konkretų sektorių). Pareiškėjas nevykdo veiklos žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje.

3.2.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

Pagalba teikiama gamybos/paslaugų (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą) sektoriui (pareiškėjas skliausteliuose turi nurodyti konkretų sektorių).

3.3.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

Pagalba teikiama gamybos/paslaugų (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą)  sektoriui (pareiškėjas skliausteliuose turi nurodyti konkretų sektorių). Pagal priemonę „Paskatos dizaino kūrėjams: „Dizaino sparnai“ pagalbos dydis nėra nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį.

3.4.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai de minimis pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams?

Pareiškėjas vykdo veiklą gamybos/paslaugų teikimo (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą) sektoriuje (pareiškėjas skliausteliuose turi nurodyti konkretų sektorių). Vykdoma veikla yra nesusijusi su žemės ūkio produktų perdirbimu ir prekybos sektoriumi, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams.

3.5.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

Pagalba skirta finansuoti veiklas, susijusias su įmonės gaminamos produkcijos/teikiamų paslaugų (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą) dizaino sprendimų kūrimu. Pagalba nėra tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla, arba kitomis su eksporto veikla susijusiomis einamosiomis išlaidomis.

3.6.

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui teikiama de minimis pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių?

Dėl pagalbos nėra sudaromos palankesnės sąlygos vietinių prekių naudojimui vietoj importuojamų.

3.7.

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą šio priedo 3.3–3.6 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama, ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems šis Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013? (Jei taikoma.)

Pagalba teikiama įmonei, veikiančiai gamybos/paslaugų teikimo (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą) sektoriuje (pareiškėjas skliausteliuose turi nurodyti konkretų sektorių). Pareiškėjas nevykdo veiklos numatytos de minimis reglamento 1 straipsnio a, b ir c dalyse, taip pat nevykdo krovinių vežimo keliais veiklos samdos pagrindais arba už atlygį.

3.8.

Ar de minimis pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti, kai įmonė (pareiškėjas ir (arba) projekto vykdytojas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį?

Pagalba teikiama įmonei, veikiančiai gamybos/paslaugų teikimo (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą) sektoriuje (pareiškėjas skliausteliuose turi nurodyti konkretų sektorių). Pareiškėjas nevykdo krovinių vežimo keliais veiklos samdos pagrindais arba už atlygį. Pagalbos prašoma finansuoti veiklas, susijusias su įmonės gaminių/paslaugų (pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti tinkamą variantą) dizaino sprendimų kūrimu, ir ji nebus naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti.

3.9.

Ar bendra vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 str. 2 d., suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje neviršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 200 000 (du šimtus tūkstančių) eurų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį?

Patikrinus informaciją suteiktos valstybės pagalbos registre įsitikinta, kad „Vienai įmonei” suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvoje neviršys nustatytos ribos.

3.10.

Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir taip pat kitą veiklą, kuriai taikoma 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų viršutinė riba, ar užtikrinama, kad pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 (šimto tūkstančio) eurų ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (Jei taikoma.)

Pagalba teikiama įmonei, veikiančiai        gamybos/paslaugų teikimo sektoriuje (pareiškėjas skliausteliuose turi nurodyti konkretų sektorių). Pareiškėjas nevykdo krovinių vežimo keliais veiklos samdos pagrindais arba už atlygį. Pagalba skirta finansuoti veiklas, susijusias su įmonės gaminių/paslaugų dizaino sprendimų kūrimu, ir nebus naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti.

3.11.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (Jei taikoma.)

Vertinimo metu nenustatyta, kad dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą. Nustatant, ar numatoma pagalba neviršija maksimalios nustatytos de minimis reglamente ribos buvo vertinama pagal de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalies „Vienai įmonei“ suteiktos de minimis pagalbos dydį.

3.12.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo. Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną?

Vertinimo metu nenustatyta, kad viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių.

3.13.

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri? (Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnis.)

Finansavimo forma yra negrąžinamoji subsidija, atitinkanti de minimis reglamento 4 straipsnio 2 dalį ir yra laikoma skaidria pagalba.

(Paraiškos vertinimo metu bus nurodoma Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio dalis, pagal kurią teikiama de minimis pagalba laikoma skaidria.)

3.14.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio reikalavimus?

Prašoma suteikti de minimis pagalba neviršijanti šio reglamento 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos atitinkamos viršutinės ribos, įvertinus ir suteiktą de minimis pagalbą per pastaruosius 3 metus, pagal kitus de minimis reglamentus.

3.15.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpį?

Pagalba bus suteikta iki 2023-12-31. Sprendimas suteikti pagalbą numatomas priimti 2022 metais.

 

 

4. Finansavimo atitikties de minimis reglamentui vertinimas

Ar teikiamas finansavimas atitinka Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013?

x

Numatomas teikti finansavimas atitinka visas Reglamente nustatytas sąlygas teikiamai de minimis pagalbai

 

_____________________________________

(pareiškėjas)

 

____________

(parašas)

 

____________

(data)

 

 

 

 

 

______________________