Mherbas

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. KOVO 27 D. SPRENDIMO NR. 1-74 „DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. sausio 28 d. Nr. 1-23

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 26 straipsnio 2 ir 8 dalimis, 28 straipsnio 1 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 11, 13 ir 14 punktais, Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 10.8 punktu, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. 1-74 „Dėl Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama)

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A.Mickevičiaus g. 8A, LT-44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                          Irena Lunskienė

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. 1-74

(Marijampolės savivaldybės tarybos

2019 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. 1-23 redakcija)

 

ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo tvarkos aprašas (toliau-Aprašas) reglamentuoja pirties, dušo ir skalbimo paslaugų skyrimo procedūrą, asmenų, galinčių gauti šias paslaugas, kategorijas, paslaugų finansavimo tvarką, gyventojų mokėjimą už šias paslaugas.

2. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos asmenims, kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena.

3. Pirties paslaugos teikiamos nupirkus šias paslaugas viešųjų pirkimų būdu. Marijampolės socialinės pagalbos centro (toliau- Centras) Laikinosios nakvynės namų gyventojams ir Darbo terapijos padalinio lankytojams dušo paslaugos teikiamos šiuose padaliniuose.

4. Skalbimo paslaugos teikiamos Centro Darbo terapijos padalinyje.

5. Pirties bei skalbimo paslaugas Marijampolės savivaldybėje turi teisę gauti asmenys deklaravę gyvenamą vietą arba įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Marijampolės savivaldybėje.

 

II SKYRIUS

ASMENŲ, KURIE GALI KREIPTIS DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, KATEGORIJOS

 

6. Asmenų, kurie gali kreiptis dėl pirties arba dušo paslaugų, kategorijos:

6.1. socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos,

6.2. vaikai su negalia ir jų šeimos,

6.3. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos,

6.4. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos,

6.5. socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos,

6.6. socialinę riziką patiriančios šeimos,

6.7. Centro Laikinosios nakvynės namų gyventojai ir Darbo terapijos padalinio lankytojai.

6.8. kiti asmenys ir šeimos, kurie nėra išvardinti šios tvarkos 6.1 - 6.7 punktuose, tačiau atitinka šios tvarkos 2 punktą.

7. Asmenų, kurie gali kreiptis dėl skalbimo paslaugų, kategorijos:

7.1. Centro Darbo terapijos padalinio lankytojai;

7.2. Centro Pagalbos namuose tarnybos darbuotojų prižiūrimi asmenys;

7.3. Centro Laikinosios nakvynės namų gyventojai.

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PIRTIES, DUŠO PASLAUGŲ

 

8. Dėl pirties paslaugų asmuo (šeimos narys) kreipiasi į seniūniją pagal savo deklaruotą gyvenamąją vietą, o asmenys įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Marijampolės savivaldybėje į seniūniją pagal gyvenamąją vietą.

9. Asmenys (šeimos), kurie kreipiasi dėl pirties paslaugų, privalo pateikti šiuos dokumentus:

9.1. asmens prašymą (1 priedas);

9.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

9.3. pajamas įrodančius dokumentus (jei nėra galimybės informacijos gauti iš turimos duomenų bazės). Asmenims (šeimoms), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunantiems socialinę pašalpą, pajamų pateikti nereikia.

10. Duomenis apie pajamas, gaunamas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, apie išmokas, gaunamas iš Marijampolės savivaldybės administracijos Piniginės paramos skyriaus, bei asmens deklaruotą gyvenamąją vietą seniūnijos atsakingas darbuotojas gauna iš turimos duomenų bazės.

11. Prašymus dėl pirties paslaugų priimantis darbuotojas, jeigu būtina užtikrinti viešąjį interesą, gali pareikalauti ir kitų papildomų šio Aprašo 9 punkte nenurodytų dokumentų.

12. Dokumentai, išvardyti šio Aprašo 9 punkte, pateikiami vieną kartą per kalendorinius metus.

13. Asmenims, nurodytiems šio Aprašo 6.7. punkte, dokumentų, nurodytų šio Aprašo 9 punkte, pateikti nereikia. Dėl dušo paslaugų jie kreipiasi į Centrą.

14. Pirties paslaugos asmenims (šeimoms) (išskyrus šios tvarkos 6.7. punkte nurodytus asmenis) yra skiriamos patikrinus buities ir gyvenimo sąlygas ir per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos surašius buities sąlygų tyrimo aktą (vieną kartą per kalendorinius metus), kuriame nustatoma ar asmuo turi galimybę pasirūpinti asmens higiena (yra vonia, dušas, vandentiekis ir kt.).

15. Asmuo (šeima), pasikeitus jo deklaruotai (gyvenamajai) vietai ar pajamoms, per mėnesį laiko nuo šių faktų paaiškėjimo, privalo apie tai pranešti seniūnijos atsakingam darbuotojui. Paaiškėjus šiems faktams, dėl pirties paslaugų asmuo turi pateikti naują prašymą.

16. Dušo paslaugos Centro Darbo terapijos padalinyje ir Nakvynės namuose teikiamos pagal asmens poreikį.

 

IV SKYRIUS

PIRTIES, DUŠO PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

17. Sprendimą dėl pirties paslaugų skyrimo (2 priedas) per 3 darbo dienas nuo buities sąlygų tyrimo akto surašymo ir asmens (šeimos) visų reikalingų dokumentų pateikimo dienos, paruošia seniūnijos atsakingas specialistas ir jį pateikia seniūnijos seniūnui, kuris pasirašo sprendimą per 3 darbo dienas.

18. Sprendimo kopija per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiama (išsiunčiama) asmeniui

19. Atskiras sprendimas dėl dušo paslaugų Centro Darbo terapijos padalinyje ir Laikinosios nakvynės namuose nepriimamas.

20. Asmeniui (šeimai), kuriam paskirtos pirties paslaugos, išrašomi talonai apsilankyti paslaugas teikiančioje įstaigoje (3 ir 4 priedai). Per mėnesį vienam asmeniui arba vienam šeimos nariui yra išduodami 4 talonai.

21. Talonai yra numeruojami eilės tvarka, įrašomas asmens vardas ir pavardė bei reikalinga mokėti suma. Taloną pasirašo seniūnijos seniūnas ir jis antspauduojamas seniūnijos antspaudu.

22. Talonų išdavimas yra registruojamas talonų išdavimo registracijos žurnale, kuriame nurodomas asmens vardas ir pavardė, adresas, talonų numeriai, išduotų talonų skaičius, ir pasirašo pats talono gavėjas.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PIRTIES PASLAUGAS

 

23. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, pirties paslaugos teikiamos nemokamai.

24. Asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, tačiau neviršija trijų valstybės remiamų pajamų dydžio, už pirties paslaugas mokama 50 proc. paslaugos kainos.

25. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už pirties paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

26. Už pirties paslaugas yra kompensuojama iš savivaldybės biudžete socialinėms paslaugoms numatytų lėšų.

27. Talonai yra renkami paslaugas teikiančioje įstaigoje. Kiekvieno ketvirčio paskutinio mėnesio paskutinę savaitę paslaugas teikiančios įstaigos paskirtas darbuotojas ir seniūnijos atsakingas darbuotojas surašo suderinimo aktą ir sunaikina panaudotus talonus.

28. Pasirašius suderinimo aktą paslaugas teikianti įstaiga, naudodamasis elektronine paslauga „E. sąskaita“ (elektroninės paslaugos „E. sąskaita“ svetainė pasiekiama adresu www.esaskaita.eu), teikia paslaugos pirkėjui sąskaitą-faktūrą pirties paslaugų išlaidoms kompensuoti. Pateikus sąskaitą-faktūrą kitomis priemonėmis ar būdais, bus laikoma, kad sąskaita-faktūra nepateikta.

29. Seniūnija, naudodamasi elektronine paslauga „E. sąskaita“ priima sąskaitą-faktūrą. Atspausdintą ir patvirtintą sąskaitą-faktūrą bei suderinimo aktą per 3 darbo dienas pateikia Marijampolės savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui, kuris sąskaitą-faktūrą apmoka per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo jos pateikimo dienos.

30. Seniūnija informaciją apie asmenis, kuriems buvo išduoti pirties talonai, suveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

 

VI SKYRIUS

SKALBIMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS

 

31. Skalbimo paslaugos teikiamos 7 punkte nurodytiems asmenims šia tvarka:

31.1. Centro Darbo terapijos padalinio lankytojai skalbinius atsineša patys;

31.2. Centro Pagalbos namuose tarnybos klientų skalbinius atneša juos prižiūrintys darbuotojai;

31.3. Centro Laikinosios nakvynės namų gyventojai viršutinius rūbus atsineša individualiai.

32. Klientų skalbiniai grąžinami neišdžiovinti.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SKALBIMO PASLAUGAS

 

33. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, skalbimo paslaugos teikiamos nemokamai.

34. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už skalbimo paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

35. Asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį per mėnesį, už skalbimo paslaugas moka:

35.1. Laikinosios nakvynės namų gyventojai moka už viršutinių rūbų skalbimą - 1,0 eurą už 1 kg sausų skalbinių;

35.2. šio Aprašo 7.1 ir 7.2 punkte minėti asmenys už skalbimo paslaugas moka taip:

35.2.1. už patalynės skalbimą – 0,80 euro už 1 kg sausų skalbinių;

35.2.2. už viršutinių rūbų skalbimą – 1,0 eurą už 1 kg sausų skalbinių.

36. Pinigus už skalbimo paslaugas asmenys sumoka Centrui.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS PRIIMANT PRAŠYMUS

 

37. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti asmens tapatybę ir gauti papildomą informaciją, reikalingą Prašymui  Marijampolės savivaldybės administracijoje priimti.

38. Priimant Prašymus, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, bei Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. DV-941 „Dėl asmens duomenų tvarkymo Marijampolės savivaldybės administracijoje taisyklių patvirtinimo“.

39. Valstybės tarnautojas, priimantis Prašymus, pasirašytinai įsipareigoja saugoti asmens duomenis (Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymo Nr. DV-941 priedas), kurie jam tapo žinomi priimant Prašymus.

40. Priimant Prašymus, tvarkyti asmens duomenis yra būtina, kad būtų įvykdyta Marijampolės savivaldybės administracijai taikoma teisinė prievolė. Prievolė numatyta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir detalizuojama šiame apraše.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41. Aprašo įgyvendinimą kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

______________

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo

1 priedas

 

(prašymo pirties paslaugoms gauti forma)

 

ASMENS, KURIS KREIPIASI DĖL PIRTIES PASLAUGŲ:

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas

 

 

 

Telefonas

 

Faktinės gyvenamosios vietos adresas

 

 

Telefonas

 

 

Marijampolės savivaldybės administracijos

___________________________seniūnijai[1]

 

 

PRAŠYMAS

PIRTIES PASLAUGOMS GAUTI

 

20  __ m. _____________________ d.

Marijampolė

 

 

Prašau skirti man (mano šeimai) pirties paslaugas.

Mano šeimos sudėtis:

Eil

Nr.

Pavardė, vardas

Giminystės

ryšys

Gimimo metai

Darbovietė,

mokykla, darželis ar kt.

Pajamų šaltinis

Suma, Lt/mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pristatyti dokumentai

Trūkstami dokumentai

Pristatytų trūkstamų dokumentų data

Darbuotojo parašas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŽINAU IR SUTINKU:

Kad socialinių paslaugų teikimo tikslais apie mane ir mano šeimos narius bus renkama informacija iš kitų institucijų bei duomenys apie skirtas ir teikiamas socialines paslaugas man (mano šeimai) gali būti teikiami kitoms institucijoms.

Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti seniūnijos darbuotojui.

Žinau, kad pirties paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.

 

 

__________________                                   __________________________________

(parašas)                                                         (vardas ir pavardė)

 

 

Dokumentus priėmiau:

 

___________________________________________ ____________________________

                                 (pareigos, vardas, pavardė)                                                (data)

 

 

Šaknelę gavau: _________________________________ ______________________

                                                   (parašas)                                 (pavardė, vardas)

 

 

________________________________________________________________________________

 

Šaknelė klientui :

Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti seniūnijos darbuotojui.

Žinau, kad pirties paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.

 

Trūkstami dokumentai:

_____________________________________

 

_____________________________________

 

_____________________________________

 

Pristatyti iki ___________________________

                                             (data)

 

Prašymas priimtas ____________________________          __________________

                                               (pareigos, vardas, pavardė)                   (data)

______________

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo

2 priedas

 

SPRENDIMO DĖL PIRTIES paslaugų SKYRIMO FORMA

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

_______________________________________SENIŪNAS

                                       (seniūnijos pavadinimas)

 

SPRENDIMAS

DĖL PIRTIES paslaugų SKYRIMO

 

20___ m. __________________d. Nr. _____________

Marijampolė

 

 

Vadovaudamasis 20____ m. ______________ d. Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu Nr. ________ „Dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, skiriu pirties paslaugas asmeniui (šeimai)

 

_____________________________________________________________________________ ,

(Asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta)

 

Šeimos nariams:

Pavardė, vardas

Adresas

Giminystės ryšys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paslaugų teikimo trukmė _________________ .

 

PASTABOS________________________________________________________________

 

 

Seniūnas                      _______________                              ________________________________

                   (parašas)                                                             (vardas, pavardė)

 

 

 

______________

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo

3 priedas

.

 

VIENKARTINIO TALONO APSILANKYTI PIRTYJE FORMA

 

 

 

Vienkartinis talonas apsilankyti pirtyje

 

..................................Nr..........................

 

.................................................................................

(Asmens vardas, pavardė)

 

.................................................................................

 

..................................................................................

(Asmens gyvenamoji vieta)

 

................................................................................

(Seniūnija)

 

.................................................................................

(Seniūno vardas, pavardė)

 

......................................

(parašas)

A. V.

 

1 valanda

 

Kaina.................... Eur

 

 

Matmenys 90 mm×130 mm

 

 

 

____________________________

 

Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų

skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

 

VIENKARTINIO TALONO NEMOKAMAI APSILANKYTI PIRTYJE FORMA

 

 

Vienkartinis talonas nemokamai apsilankyti pirtyje

 

..................................Nr..........................

 

.................................................................................

(Asmens vardas, pavardė)

 

.................................................................................

 

..................................................................................

(Asmens gyvenamoji vieta)

 

................................................................................

(Seniūnija)

 

.................................................................................

(Seniūno vardas, pavardė)

 

......................................

(parašas)

A. V.

 

1 valanda

 

 

 

Matmenys 90 mm×130 mm

 

 

 

________________________

 



[1] Jūsų asmens duomenų valdytojas: Marijampolės savivaldybės administracija (juridinio asmens kodas 188769113, adresas: J.Basanavičiaus a. 1, Marijampolė, 68307 Marijampolė, tel. 8 343 90011, el. p. administracija@marijampole.lt). Marijampolės savivaldybės administracijos asmens duomenų apsaugos pareigūnas, tel. 8 343 90007, el. p. duomenu.apsauga@marijampole.lt

Asmens duomenų tvarkymo tikslas: nustatyti Jūsų asmens tapatybę ir gauti papildomą informaciją, reikalingą paslaugų teikimui. Netvarkant Jūsų duomenų negalėsime gauti reikalingos informacijos, todėl neturėsime teisinio pagrindo Jums suteikti prašomų paslaugų. Jūsų asmens duomenys bus saugomi Marijampolės savivaldybės administracijos nustatyta tvarka ir terminais.

Kreipiantis raštu turite teisę prašyti, kad duomenų valdytojas leistų susipažinti su Jūsų asmens duomenimis ir kad duomenų valdytojas juos ištaisytų arba ištrintų, arba apribotų duomenų tvarkymą, taip pat turite teisę nesutikti, kad duomenys būtų tvarkomi, teisę perkelti duomenis bei teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (A. Juozapavičiaus g. 6, LT-09310 Vilnius, tel. (8 5) 271 2804, el. p. ada@ada.lt).