VALSTYBINĖs DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJos

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ADMINISTRACINIŲ BAUDŲ UŽ ASMENS DUOMENŲ APSAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ TEISĖS AKTŲ PAŽEIDIMUS SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1T-154 (1.12.E)

Vilnius

 

 

Siekdamas užtikrinti administracinės baudos skyrimo pagal 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymą procedūros skaidrumą,

t v i r t i n u Administracinių baudų už asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                                       Raimondas Andrijauskas

 

PATVIRTINTA

Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos

direktoriaus 2019 m. rugsėjo 30 d.

įsakymu Nr. 1T-154 (1.12.E)

 

 

ADMINISTRACINIŲ BAUDŲ UŽ ASMENS DUOMENŲ APSAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ TEISĖS AKTŲ PAŽEIDIMUS SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Administracinių baudų už asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato administracinių baudų, Inspekcijos skiriamų už 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679), ADTAĮ, Teisėsaugos ADTAĮ nuostatų pažeidimą (-us) (toliau administracinė bauda) skyrimo tvarką, pažeidimo padarymu įtariamo asmens, pareiškėjo, kitų Inspekcijos nagrinėjamoje byloje dėl administracinės baudos skyrimo dalyvaujančių asmenų teises ir pareigas, Inspekcijos dokumentų įteikimo būdus ir tvarką, bei Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (toliau – Inspekcijos) veiksmus, kai Inspekcija, nagrinėdama bylą dėl administracinės baudos skyrimo, veikia kaip vadovaujanti institucija pagal 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) 60 straipsnio nuostatas.

2.       Šis Aprašas taikomas administracinių baudų, Inspekcijos skiriamų už Reglamento (ES) 2016/679 ir (ar) Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (toliau – ADTAĮ), Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymo (toliau – Teisėsaugos ADTAĮ), nuostatų pažeidimus (toliau – pažeidimai), skyrimo tvarkai. Už kitų įstatymų, reglamentuojančių asmens duomenų ir (ar) privatumo apsaugą, nuostatų pažeidimus Inspekcija baudų skyrimo procedūrą vykdo vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu, nebent įstatymų būtų nustatyta kitaip.

3.       Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) 2016/679.

4.       Inspekcija, vykdydama administracinių baudų skyrimo procedūrą, vadovaujasi Reglamentu (ES) 2016/679, ADTAĮ, Teisėsaugos ADTAĮ ir šiuo Aprašu.

 

 

II SKYRIUS

PASIRENGIMAS BYLOS NAGRINĖJIMO POSĖDŽIUI IR BYLOS NAGRINĖJIMO PROCEDŪRA

 

5.       Inspekcija, atlikusi tyrimą ir (ar) patikrinimą savo iniciatyva ar baigusi skundo ar jo dalies nagrinėjimą ir nusprendusi pripažinti skundą ar jo dalį pagrįstu turi teisę siūlyti skirti administracinę baudą. Tokiu atveju Inspekcija per 10 (dešimt) darbo dienų nuo skundo ar jo dalies išnagrinėjimo ir pripažinimo jį pagrįstu ar nuo tyrimo ir (ar) patikrinimo Inspekcijos iniciatyva pabaigos pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui išsiunčia Inspekcijos raštą, kuriame išdėstomas siūlymas skirti administracinę baudą. Pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui pasiūloma per Inspekcijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis negu 10 (dešimt) darbo dienų nuo šio Inspekcijos rašto gavimo dienos, raštu pateikti savo paaiškinimus dėl šiame Inspekcijos rašte išdėstytų aplinkybių, išskyrus atvejus, kai paaiškinimai jau buvo gauti atliekant tyrimą ir (ar) patikrinimą ar nagrinėjant skundą ar jo dalį, suteikti informacijos, reikšmingos skiriant administracinę baudą ir pareikšti nuomonę dėl bylos nagrinėjimo žodinės procedūros tvarka. Paaiškinimų ir kitos informacijos nepateikimas per šiame punkte nurodytą terminą netrukdo spręsti klausimą dėl administracinės baudos skyrimo.

6.       Inspekcija, pasirengusi nagrinėti bylą posėdyje, ją paprastai nagrinėja rašytinės procedūros tvarka pagal jai pateiktus paaiškinimus. Bylą nagrinėjant rašytinės procedūros tvarka, bylos nagrinėjimo posėdis nerengiamas.

7.       Inspekcija pažeidimo padarymu įtariamo asmens prašymu arba savo iniciatyva dėl aplinkybių sudėtingumo ar kitų svarbių aplinkybių gali nuspręsti bylą nagrinėti žodinės procedūros tvarka, kai būtina išklausyti žodinius pažeidimo padarymu įtariamo asmens paaiškinimus ar kitais atvejais, kai byla gali būti geriau išnagrinėta žodinės procedūros tvarka.

8.       Bylos nagrinėjimo posėdyje gali dalyvauti ir pateikti paaiškinimus pažeidimo padarymu įtariamas asmuo, pareiškėjas ir liudytojai, specialistai, ekspertai, kiti Inspekcijos kviečiami asmenys, galintys pateikti informaciją, reikalingą bylos nagrinėjimui (toliau – kiti asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti). 

9.       Nagrinėjant bylą žodinės procedūros tvarka, pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui, pareiškėjui ir kitiems asmenims, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti, ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki bylos nagrinėjimo posėdžio dienos, Inspekcija išsiunčia pranešimus, kuriuose turi būti nurodyta bylos nagrinėjimo posėdžio vieta, data ir laikas taip pat, informacija ar posėdis bus viešas, ar uždaras.

10.     Informacija apie bylos nagrinėjimo posėdį taip pat patalpinama Inspekcijos internetinėje svetainėje.

11.     Pažeidimo padarymu įtariamo asmens ar jo atstovo neatvykimas netrukdo nagrinėti bylą, jeigu pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui apie bylos nagrinėjimo posėdį buvo tinkamai pranešta šio Aprašo 9 punkto numatyta tvarka ir jis nepateikė įrodymų, kad negali atvykti dėl svarbių priežasčių (pavyzdžiui, liga, dėl kurios nėra galimybės atvykti į posėdį; šeimos narių ar artimųjų giminaičių mirtis arba staiga susidariusi pavojinga jų gyvybei būklė ir kurių svarbą įvertina Inspekcija, atsižvelgdama į pažeidimo padarymu įtariamo asmens ar jo atstovo elgesį ir kitas svarbias aplinkybes.

12.     Posėdis, kuriame nagrinėjama byla, yra viešas, išskyrus atvejus, kai priežiūros institucija savo iniciatyva arba pažeidimo padarymu įtariamo asmens ir (ar) pareiškėjo prašymu nusprendžia bylą nagrinėti uždarame posėdyje siekdama apsaugoti valstybės, tarnybos, profesines, komercines paslaptis ar kitas įstatymų saugomas paslaptis arba užtikrinti asmens teises į privataus gyvenimo neliečiamumą ir (ar) asmens duomenų apsaugą. Inspekcijai nusprendus nagrinėti bylą uždarame posėdyje, pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui, pareiškėjui ir kitiems asmenims, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti apie tai pranešama Aprašo 9 punkte numatyta tvarka, taip pat  paskelbiama Inspekcijos internetinėje svetainėje.

13.     Bylos nagrinėjimo posėdis vyksta lietuvių kalba. Dalyvaujantis bylos nagrinėjimo posėdyje asmuo, kuriam yra reikalingas vertėjas, jį pakviečia savo iniciatyva.

14.     Bylos nagrinėjimo posėdis skelbiamas ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo šio Aprašo 5 punkte nurodytame Inspekcijos rašte nustatyto termino pabaigos. Kai yra gautas pažeidimo padarymu įtariamo asmens ar Inspekcijos į bylos nagrinėjimo posėdį kviečiamo asmens prašymas atidėti bylos nagrinėjimą dėl svarbių priežasčių, Inspekcija, pripažinusi tokio prašymo priežastis svarbiomis, per 3 (tris) darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos gali nuspręsti bylos nagrinėjimo posėdžio datą atidėti ne ilgiau nei 20 (dvidešimt) darbo dienų. Apie posėdžio atidėjimo datą informacija pateikiama  Inspekcijos interneto svetainėje. Posėdis neatidedamas, jeigu iki termino, numatyto šio Aprašo 48 punkte, pabaigos lieka ne daugiau 30 (trisdešimt) darbo dienų.

15.     Bylos nagrinėjimo posėdžio metu daromas posėdžio garso įrašas. Šis įrašas yra laikomas posėdžio protokolu. Esant poreikiui Inspekcija gali naudoti ir kitas bylos nagrinėjimui reikalingas technines priemones.

16.     Bylos nagrinėjimo posėdžiui pirmininkauja Inspekcijos direktorius, jam nesant jo funkcijas atliekantis Inspekcijos direktoriaus pavaduotojas.

17.     Viešame bylos nagrinėjimo posėdyje dalyvaujantys asmenys savo teisių įgyvendinimo tikslais gali naudoti garso ir (ar) vaizdo įrašymo priemones apie tai pranešę posėdžio pirmininkui. Kitais atvejais draudžiama bylos nagrinėjimo posėdžio metu filmuoti, fotografuoti, daryti garso ar vaizdo įrašus, transliuoti posėdį bei naudoti kitas technines priemones. Posėdžio pirmininkas gali neleisti naudoti garso ir (ar) vaizdo įrašymo priemonių, jei jos  trukdo posėdžiui, ir (ar) pažeidžia kitų asmenų teises ar kitus įstatymų saugomus interesus.

18.     Prieš pradedant bylos nagrinėjimo posėdį Inspekcijos Priežiūros skyriaus valstybės tarnautojas, išnagrinėjęs skundą ar jo dalį, ar atlikęs tyrimą ir (ar) patikrinimą Inspekcijos iniciatyva, kurio pagrindu vyksta bylos nagrinėjimas, ar kitas tiesioginio vadovo įgaliotas Inspekcijos valstybės tarnautojas (toliau – pranešėjas) patikrina į posėdį atvykusio pažeidimo padarymu įtariamo asmens, pareiškėjo bei kitų asmenų, kurių dalyvavimas reikalingas tinkamai išnagrinėti bylą, tapatybę, pareikalauja atstovavimo sutarčių, atstovų pagal įstatymą dokumentų, patvirtinančių atstovavimą, dokumentų, patvirtinančių, kad pelno nesiekianti įstaiga, organizacija ar asociacija veikia asmens duomenų apsaugos srityje, jei pareiškėjas tokį atstovą pasitelkia vadovaudamasis Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnio 1 dalies nuostatomis, bei praneša posėdžio pirmininkui, ar į bylos nagrinėjimo posėdį yra atvykęs pažeidimo padarymu įtariamas asmuo, pareiškėjas ir (ar) kiti asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti. Jei į bylos nagrinėjimo posėdį neatvyko pažeidimo padarymu įtariamas asmuo, pareiškėjas ar kiti asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti, pranešėjas posėdžio pirmininką informuoja, ar šiems asmenims buvo tinkamai pranešta apie bylos nagrinėjimo posėdžio laiką ir vietą ir kas yra žinoma apie jų neatvykimo priežastis.

19.     Bylos nagrinėjimo posėdyje yra nagrinėjami klausimai dėl baudos skyrimo (neskyrimo), baudos dydžio nustatymo, o jei pažeidimas, dėl kurio vyksta bylos nagrinėjimas yra nustatytas atliekant tyrimą ir (ar) patikrinimą Inspekcijos iniciatyva ir dėl Reglamento (ES) 2016/679 83 straipsnio 2 dalyje nurodytų priemonių taikymo (netaikymo). Nauji įrodymai ar informacija dėl pažeidimo bylos nagrinėjimo posėdyje priimami tik tuo atveju, jei jie dėl svarbių objektyvių priežasčių negalėjo būti Inspekcijai pateikti skundo ar jo dalies nagrinėjimo, tyrimo ir (ar) patikrinimo Inspekcijos iniciatyva metu, ar Inspekcijai teikiant rašytinius paaiškinimus pagal ADTAĮ 34 straipsnio 1 dalį.

20.     Posėdžio pirmininkas paskirtu laiku skelbia bylos nagrinėjimo posėdžio pradžią, praneša pažeidimo padarymu įtariamo asmens, pareiškėjo (jei jis dalyvauja bylos nagrinėjimo posėdyje), kitų asmenų, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti, vardus ir pavardes ir (ar) juridinio asmens (-ų) pavadinimą (-us), išaiškina jų teises ir pareigas ir išsiaiškina, ar nėra pareikšta nušalinimų, išklauso byloje dalyvaujančių asmenų prašymus, paskelbia iki bylos nagrinėjimo posėdžio pateiktus prašymus, kurie nebuvo apsvarstyti rengiantis nagrinėti bylą, išsiaiškina, ar galima nagrinėti bylą be kurio nors neatvykusio kviesto asmens, ir priima sprendimus dėl pareikštų prašymų.

21.     Po to žodis suteikiamas pranešėjui, kuris išdėsto bylos esmę, pristato šio Aprašo 5 punkte numatyta tvarka iš pažeidimo padarymu įtariamo asmens gautus rašytinius paaiškinimus ir kitą informaciją, reikšmingą skiriant administracinę baudą, bei pateikia išvadas dėl šių paaiškinimų ir informacijos. Toliau teisė pasisakyti suteikiama pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui. Po to suteikiama teisė pasisakyti pareiškėjui (jei jis dalyvauja bylos nagrinėjimo posėdyje), kitiems asmenims, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti. Po kiekvieno pasisakymo gali būti užduodami klausimai. Pirmas klausimus užduoda posėdžio pirmininkas, po to pažeidimo padarymu įtariamas asmuo, pareiškėjas, kiti asmenys, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti. Kalbėjimo trukmė neribojama, tačiau posėdžio pirmininkas gali įspėti, o kai nepaisoma įspėjimo, nutraukti asmens, dalyvaujančio nagrinėjant bylą, kalbą, jeigu tai nesusiję su bylos nagrinėjimu.

22.     Po pasisakymų pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui suteikiama replikos teisė.

23.     Po pažeidimo padarymu įtariamo asmens pasisakymo replikos teise laikoma, kad bylos nagrinėjimas baigtas, ir nauji įrodymai, kuriais būtų galima remtis priimant sprendimą dėl administracinės baudos skyrimo, nebepriimami.

24.     Jeigu byla sudėtinga ar yra kitų objektyvių aplinkybių dėl kurių bylos negalima išnagrinėti per vieną bylos nagrinėjimo posėdį, posėdžio pirmininkas gali nuspręsti rengti keletą posėdžių.

25.     Posėdžio pirmininkas gali atidėti bylos nagrinėjimo posėdį, jeigu į jį neatvyko pažeidimo padarymu įtariamas asmuo ir (ar) kitas asmuo, kurių dalyvavimas reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti, ir posėdžio pirmininkas nusprendžia, kad be jų negalima nagrinėti bylos, arba kai būtina išreikalauti naujus įrodymus ir kitais reikiamais atvejais. Posėdžio pirmininkas atidėdamas bylos nagrinėjimą, paskiria kito bylos nagrinėjimo posėdžio datą ir laiką ir apie tai paskelbia posėdyje dalyvaujantiems asmenims. Šiuo atveju laikoma, kad posėdis neįvyko. Posėdyje dalyvaujantis pažeidimu įtariamas asmuo, pareiškėjas, kiti asmenys, kurių dalyvavimas yra būtinas tinkamai išnagrinėti bylą su paskirto bylos nagrinėjimo posėdžio laiku ir vieta supažindinami pasirašytinai. Nedalyvavusiems posėdyje asmenims apie bylos nagrinėjimo posėdžio datą ir laiką pranešama Aprašo 9 ir 10 punktuose nustatyta tvarka. Kai bylos nagrinėjimas atidedamas dėl to, kad būtina išreikalauti naujų įrodymų, posėdžio pirmininkas nustato jų pateikimo terminą.

26.     Kai bylos nagrinėjimas baigtas, posėdžio pirmininkas paskelbia, kokią dieną ir valandą bus paskelbtas sprendimas dėl administracinės baudos skyrimo.

27.     Bylos nagrinėjimo posėdžio pabaigą skelbia posėdžio pirmininkas.

28.     Be kitų šiame Apraše nurodytų teisių, posėdžio pirmininkas:

28.1.  užtikrina, kad būtų iš esmės, visapusiškai ir objektyviai išaiškintos visos bylos aplinkybės, ir šalina iš bylos nagrinėjimo visa tai, kas nesusiję su nagrinėjama byla;

28.2įspėja, o kai nepaisoma įspėjimo, pašalina iš bylos nagrinėjimo posėdžio salės asmenį, pažeidžiantį posėdžio tvarką. Posėdžio tvarką pažeidusio asmens pašalinimas netrukdo tęsti bylos nagrinėjimo posėdžio;

28.3atlieka kitus bylos išnagrinėjimui posėdyje būtinus veiksmus.

28.4Inspekcija, vadovaudamasi ADTAĮ 12 straipsnio 2 dalies 11 punktu, bylos nagrinėjimui gali pasitelkti policijos pareigūnus viešajai tvarkai palaikyti.

 

III SKYRIUS

INSPEKCIJOS DOKUMENTŲ ĮTEIKIMO BŪDAI IR TVARKA

 

29.       Inspekcijos dokumentai gali būti įteikiami asmeniui asmeniškai atvykus į Inspekciją, registruotu paštu, per antstolius, kurjerius bei elektroninių ryšių galiniais įrenginiais.

30.       Tais atvejais, kai pažeidimo padarymu įtariamas asmuo veda bylą per atstovą, Inspekcijos dokumentai įteikiami tik atstovui. Atstovas, gavęs atitinkamus Inspekcijos dokumentus, privalo nedelsdamas apie tai informuoti atstovaujamąjį ir sudaryti jam galimybę susipažinti su gautais Inspekcijos dokumentais.

31.       Laikoma, kad pažeidimo padarymu įtariamas asmuo, dėl kurio yra priimtas sprendimas dėl administracinės baudos skyrimo, pareiškėjas yra tinkamai informuoti ir jiems tinkamai pranešta, jei Inspekcijos dokumentai šiems asmenims siunčiami Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre nurodytu buveinės adresu arba Lietuvos Respublikos gyventojų registre nurodytu gyvenamosios vietos adresu (išskyrus atvejus, kai asmuo nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba Juridinių asmenų registre arba Gyventojų registre nurodytu asmens elektroninių siuntų pristatymo adresu.

32.       Laikoma, kad kiti bylos nagrinėjimu suinteresuoti asmenys, yra tinkamai informuoti ir jiems tinkamai pranešta, jei Inspekcijos dokumentai šiems asmenims siunčiami vienu iš Aprašo 31 punkte numatytu būdu, arba kitu Inspekcijai žinomu asmens gyvenamosios vietos ar buveinės adresu, arba į jo darbovietę, arba mokymo įstaigą, arba į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba), jeigu asmuo yra registruotas bedarbiu, išskyrus atvejus, kai Inspekcijos dokumentai įteikiami asmenims atvykus į Inspekciją.

33.       Inspekcijos dokumento fiziniam asmeniui įteikimo diena laikoma jo įteikimo adresatui, kuriam nors iš kartu su juo gyvenančių pilnamečių šeimos narių ar darbovietėje, mokymo įstaigoje arba Užimtumo tarnyboje už korespondencijos priėmimą atsakingam asmeniui diena. Inspekcijos dokumento įteikimo juridiniam asmeniui įteikimo diena laikoma jo įteikimo šio juridinio asmens vadovui, valdymo organams arba raštinės darbuotojui diena.

34.     Atsisakymas priimti Inspekcijos dokumentą arba pasirašyti dėl jo gavimo prilygsta Inspekcijos dokumento įteikimui.

35.     Pažeidimo padarymu įtariamas asmuo, pareiškėjas ir kiti suinteresuoti asmenys, privalo raštu informuoti Inspekciją apie savo adreso pasikeitimą bylos nagrinėjimo metu. Nagrinėjant bylą žodinio proceso tvarka ir nesant informacijos apie adreso pasikeitimą, pranešimas siunčiamas paskutiniu Inspekcijai žinomu adresu arba oficialiai deklaruotu gyvenamosios vietos, buveinės adresu ir laikoma, kad asmuo buvo laiku ir tinkamai informuotas, nors jis tuo adresu nebegyventų ar būtų pakeitęs savo buveinę.

 

IV SKYRIUS

BYLOJE DALYVAUJANTYS ASMENYS, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

36.     Pažeidimo padarymu įtariamas asmuo ir pareiškėjas turi šias teises:

36.1dalyvauti nagrinėjant bylą žodinio proceso tvarka;

36.2susipažinti su tyrimo ir (ar) patikrinimo atlikimo, skundo ar jo dalies nagrinėjimo ir administracinės baudos skyrimo medžiaga, išskyrus valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį sudarančią informaciją;

36.3savo iniciatyva pateikti papildomus paaiškinimus ir (ar) informaciją, susijusią su tyrimo ir (ar) patikrinimo atlikimu arba skundo ar jo dalies nagrinėjimu;

36.4.  gauti paaiškinimus apie tyrimo ir (ar) patikrinimo arba skundo ar jo dalies nagrinėjimo dalyką ir pagrindą;

36.5pareikšti prašymus ir nušalinimus;

36.6naudotis teisine įgalioto atstovo ar atstovo pagal įstatymą pagalba;

36.7įstatymų nustatyta tvarka skųsti Inspekcijos veiksmus ar neveikimą.

37.     Kai pažeidimo padarymu įtariamas asmuo arba pareiškėjas (jei jis dalyvauja bylos nagrinėjimo posėdyje) yra nepilnametis arba dėl fizinių ar psichinių trūkumų pats negalintis pasinaudoti savo teisėmis byloje asmuo, jų interesams turi teisę atstovauti jų atstovai pagal įstatymą (tėvai, globėjai, rūpintojai).

38.     Įgaliotu atstovu nagrinėjant bylą gali būti advokatas, advokato pavedimu – advokato padėjėjas, pelno nesiekianti įstaiga, organizacija ar asociacija, veikianti asmens duomenų apsaugos srityje, jei pareiškėjas tokį atstovą pasitelkia vadovaudamasis Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnio 1 dalimi, taip pat aukštąjį teisinį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą turintis asmuo tais atvejais, kai jis atstovauja savo artimiesiems giminaičiams (tėvams (įtėviams), vaikams (įvaikiams), broliams, seserims, seneliams ir vaikaičiams) ar sutuoktiniui (sugyventiniui).

39.     Advokato įgaliojimai patvirtinami advokatų kontoros išduodamu orderiu, kito įgalioto atstovo įgaliojimai – notaro patvirtintu įgaliojimu arba pavedimo sutartimi. Įgalioto atstovo įgaliojimai gali būti patvirtinti atstovaujamojo pareiškimu bylos nagrinėjimo posėdžio metu pateikus aukštąjį teisinį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą patvirtinantį dokumentą ir šio Aprašo 37 punkte nurodytą ryšį patvirtinantį dokumentą. Tuo atveju, jei pareiškėjas, vadovaudamasis Reglamento (ES) 2016/679 80 straipsnio 1 dalimi pelno nesiekiančią įstaigą, organizaciją ar asociaciją, veikiančią asmens duomenų apsaugos srityje, toks atstovas prie savo notaro patvirtinto įgaliojimo ar pavedimo sutarties privalo pateikti dokumentus, įrodančius, kad atstovas veikia asmens duomenų apsaugos srityje.

40.     Inspekcija, vadovaudamasi ADTAĮ 14 straipsniu turi teisę šaukti bet kurį asmenį, kuriam gali būti žinomos kokios nors byloje nustatytinos aplinkybės, liudyti byloje. Asmenys, kurių konfidencialumas turi būti užtikrinamas Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo nustatyta tvarka, liudyti paprastai nešaukiami. Kai tokio asmens parodymai turi esminę reikšmę bylai teisingai išnagrinėti ir jam nedalyvaujant nėra kitų galimybių nustatyti bylai reikšmingas aplinkybes, Inspekcijos direktorius motyvuotu sprendimu gali nuspręsti asmenį, kurio konfidencialumas turi būti užtikrintas, šaukti liudytoju. Tokiu atveju Inspekcija privalo imtis priemonių, kad asmens, kurio konfidencialumas turi būti užtikrintas, tapatybė nebūtų atskleista proceso dalyviams ar kitiems asmenims. Šio liudytojo asmens duomenys surašomi atskirame bylos dokumente, kuris laikomas voke ir saugomas atskirai nuo bylos medžiagos. Liudytojas gali būti apklausiamas garso ir vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis sudarius akustines ir vizualines kliūtis nustatyti jo asmens tapatybę. Šiuo atveju liudytojo parodymai fiksuojami garso ar vaizdo įraše sudarius akustines ir vizualines kliūtis nustatyti jo tapatybę arba įrašomi apklausos protokole.

41.     Tuo atveju, kai reikalingos specialios žinios arba kai reikia paaiškinti prie protokolo pateiktą ekspertizės aktą ar specialisto išvadą, Inspekcija, vadovaudamasi ADTAĮ 14 straipsniu, turi teisę skirti ekspertą ar šaukti specialistą.

42.     Eksperto skyrimas ar specialisto šaukimas yra privalomas juridinio asmens, kur dirba šaukiamas dalyvauti byloje kaip ekspertas ar specialistas asmuo, vadovui.

43.     Ekspertas ir specialistas privalo atvykti pagal šaukimą ir duoti objektyvią išvadą ar paaiškinimus pateiktais klausimais.

44.     Ekspertas ir specialistas turi teisę:

44.1susipažinti su bylos medžiaga, susijusia su ekspertizės išvados ar specialisto paaiškinimo dalyku;

44.2pareikšti prašymus, kad būtų pateikta papildoma medžiaga, reikalinga išvadai ar paaiškinimui duoti;

44.3posėdžio pirmininko leidimu užduoti pažeidimo padarymu įtariamam asmeniui ir (ar) kitiems asmenims, kurių dalyvavimas yra reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti, klausimus, susijusius su ekspertizės išvados ar specialisto paaiškinimo dalyku.

45.     Inspekcijos į bylos nagrinėjimo posėdį šaukiamas asmuo privalo atvykti į jį arba pateikti Inspekcijai įrodymus, kad jis negali atvykti į bylos nagrinėjimo posėdį dėl svarbių priežasčių.

46.     Bylos nagrinėjime dalyvaujantys asmenys privalo laikytis šiame Apraše ir posėdžio pirmininko nustatytos bylos nagrinėjimo tvarkos ir savo teisėmis privalo naudotis sąžiningai, nevilkindami ginčo nagrinėjimo.

47.     Pažeidimo padarymu įtariamas asmuo, pareiškėjas ir kiti asmenys, kurių dalyvavimas yra reikalingas bylai tinkamai išnagrinėti, turi ir kitas šiame Apraše numatytas teises ir pareigas.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48.     Sprendimas dėl administracinės baudos skyrimo gali būti priimtas, jeigu praėjo ne daugiau kaip 2 (du) metai nuo pažeidimo padarymo dienos, o kai pažeidimas trunkamasis, – nuo jo paaiškėjimo dienos.

49.     Kai byla nagrinėjama rašytinės procedūros tvarka, Inspekcija sprendimą dėl administracinės baudos skyrimo priima per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo šio Aprašo 5 punkte nurodytame Inspekcijos rašte dėl administracinės baudos skyrimo nustatyto termino pabaigos. Jei byla nagrinėjama žodinės procedūros tvarka posėdyje, priežiūros institucija sprendimą dėl administracinės baudos skyrimo priima per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo bylos nagrinėjimo posėdžio dienos.

50.     Tais atvejais, kai Inspekcija nagrinėdama skundą ar jo dalį, ar atlikdama tyrimą ir (ar) patikrinimą savo iniciatyvą, kurių pagrindu vyksta bylos nagrinėjimas, veikia kaip vadovaujanti institucija pagal Reglamento (ES) 2016/679 60 straipsnyje numatytą bendradarbiavimo procedūrą, Inspekcija sprendimo dėl administracinės baudos skyrimo projektą derina su susijusiomis institucijomis vadovaudamasi Reglamento (ES) 2016/679 60 straipsnyje nustatyta tvarka. Inspekcija sprendimo projektą susijusioms institucijoms teikia naudodamasi Vidaus rinkos informacine (IMI) sistema.

51.     Inspekcija sprendimą dėl administracinės baudos skyrimo ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo priėmimo dienos išsiunčia asmeniui, dėl kurio šis sprendimas priimtas, ir pareiškėjui.

52.     Inspekcijos sprendimas dėl administracinės baudos skyrimo turi būti motyvuotas. Jame turi būti nurodyta:

52.1.  sprendimą dėl administracinės baudos skyrimo priėmusios institucijos pavadinimas;

52.2.  bylos nagrinėjimo data ir vieta;

52.3.  duomenys apie asmenį, dėl kurio priimtas sprendimas;

52.4.  sprendimo dėl administracinės baudos skyrimo priėmimo teisinis pagrindas; 

52.5.  pažeidimai, jei jie nustatyti, ir jų aplinkybės;

52.6.  surinkti įrodymai ir jų vertinimas;

52.7.  pažeidimo padarymu įtariamo asmens ir kitų asmenų paaiškinimai (jeigu jie pateikti), jų vertinimas;

52.8.  priimtas sprendimas – skirti administracinę baudą arba jos neskirti.

52.9.  sprendimo apskundimo terminai ir tvarka.

53.     Tuo atveju, jei sprendimas dėl administracinės baudos skyrimo yra priimamas dėl Reglamento (ES) 2016/679 ir (ar) ADTAĮ pažeidimo, nustatyto Inspekcijai atlikus tyrimą ir (ar) patikrinimą Inspekcijos iniciatyva, sprendime dėl administracijos baudos skyrimo yra sprendžiama ir dėl Reglamento (ES) 2016/679 58 straipsnio 2 dalyje numatytų priemonių taikymo (netaikymo). Tuo atveju, jei sprendimas dėl administracinės baudos skyrimo yra priimamas dėl Teisėsaugos ADTAĮ pažeidimo, atsižvelgiant į kiekvieno atvejo aplinkybes sprendime dėl administracinės baudos skyrimo yra sprendžiama, ar skirti administracinę baudą kartu su Teisėsaugos ADTAĮ 41 straipsnio 1, 2 ir 3 punktuose numatytomis poveikio priemonėmis ar vietoj jų.

54.     Inspekcija gali savo iniciatyva, pagal asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, ir (ar) pareiškėjo prašymą ištaisyti Inspekcijos sprendime dėl administracinės baudos skyrimo esančius rašymo apsirikimus, aiškias aritmetines klaidas ar kitus netikslumus, kurių ištaisymas nekeičia sprendimo dėl administracinės baudos skyrimo esmės. Klaidų Inspekcijos sprendime dėl administracinės baudos skyrimo ištaisymo klausimu priimto sprendimo kopija (nuorašas) turi būti šio Aprašo nustatyta tvarka išsiųsta asmeniui, dėl kurio šis sprendimas priimtas, ir pareiškėjui.

55.     Inspekcijos sprendimas dėl administracinės baudos skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

__________________