https://www.e-tar.lt/rs/legalact/ce3c48904cce11e693ecd724c0a0a1a6/content_files/image001.jpg

 

LIETUVOS DARBO BIRŽOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS DARBO BIRŽOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2017 m. LIEPOS 5 D. ĮSAKYMO NR. V-382 „DĖL KELIONĖS, APGYVENDINIMO, PRIVALOMOJO SVEIKATOS TIKRINIMO IR SKIEPIJIMO NUO UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO BEDARBIAMS SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO, PARAMOS MOKYMUISI PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMUI SKIRTŲ SUTARČIŲ STANDARTINIŲ SĄLYGŲ IR Pažymos apie priskaičiuotą darbo užmokestį ir dirbtą valandų skaičių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. liepos 25 d. Nr. V-422

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis,

1. Pakeičiu Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. liepos 5 d. įsakymą Nr. V-382 „Dėl Kelionės, apgyvendinimo, privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų išlaidų kompensavimo bedarbiams sąlygų ir tvarkos aprašo, paramos mokymuisi priemonių įgyvendinimui skirtų sutarčių standartinių sąlygų ir pažymos apie priskaičiuotą darbo užmokestį ir dirbtą valandų skaičių patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija (Kelionės, apgyvendinimo, privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų išlaidų kompensavimo bedarbiams sąlygų ir tvarkos aprašas, Trišalės sutarties standartinės sąlygos, Dvišalės sutarties standartinės sąlygos, Profesinio mokymo sutarties standartinės sąlygos, Mokymo sutarties standartinės sąlygos, Trišalės stažuotės sutarties standartinės sąlygos, Dvišalės sutarties dėl neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo standartinės sąlygos, Pažymos apie priskaičiuotą darbo užmokestį ir dirbtą valandų skaičių pavyzdinė forma nekeičiami):

 

LIETUVOS DARBO BIRŽOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DARBO IEŠKANTIEMS ASMENIMS TEIKIAMŲ DARBO RINKOS PASLAUGŲ IR UŽIMTUMO RĖMIMO PRIEMONIŲ TAIKYMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 37 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. 979 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymą“ 2.1-2.5 ir 2.7 papunkčiais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu, Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 14, 20, 24, 26, 28, 34 ir 36 punktais, Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 6 punktu, 8.1 ir 8.3 papunkčiais, 25, 29 punktais, 39.1 papunkčiu, 40 punktu, 44.1 papunkčiu:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Kelionės, apgyvendinimo, privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų išlaidų kompensavimo bedarbiams sąlygų ir tvarkos aprašą;

1.2. Trišalės sutarties standartines sąlygas;

1.3. Dvišalės sutarties standartines sąlygas;

1.4. Profesinio mokymo sutarties standartines sąlygas;

1.5. Mokymo sutarties standartines sąlygas;

1.6. Trišalės stažuotės sutarties standartines sąlygas;

1.7. Dvišalės sutarties dėl neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo standartines sąlygas;

1.8. Pažymos apie priskaičiuotą darbo užmokestį ir dirbtą valandų skaičių pavyzdinę formą;

1.9. Darbo ieškantiems asmenims teikiamų darbo rinkos paslaugų ir užimtumo rėmimo priemonių jiems siūlymo tvarkos aprašą;

1.10. Darbo ieškančio asmens kortelės formą;

1.11. Darbo ieškančio asmens atmintinės formą;

1.12. Laisvų darbo vietų registracijos kortelės formą;

1.13. Darbo ieškančio asmens apsilankymų kortelės formą;

1.14. Prašymo dėl mokymo stipendijos dydžio pasirinkimo pavyzdinę formą;

1.15. Prašymo dėl kelionės išlaidų kompensavimo įsidarbinus pavyzdinę formą.

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 25 d. įsakymą Nr. V-391 „Dėl trūkstamų darbo įgūdžių poreikio nustatymo tvarkos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.2. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2011 m. birželio 20 d. įsakymą Nr. V-293 „Dėl laisvų darbo vietų registracijos kortelės formos patvirtinimo“;

2.3. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2012 m. sausio 27 d. įsakymą Nr. V-46 „Dėl Darbo ieškančio asmens kortelės patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.4. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2012 m. kovo 6 d. įsakymą Nr. V-123 „Dėl profiliuoto bedarbių aptarnavimo modelio ir jo taikymo metodikos patvirtinimo“;

2.5. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2013 m. sausio 14 d. įsakymą Nr. V-24 „Dėl darbo ieškančio asmens atmintinės formos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.6. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2013 m. kovo 19 d. įsakymą Nr. V-147 „Dėl Teisės aktuose numatytų veiksmų su bedarbio statusu ir nedarbo socialinio draudimo išmoka atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visai pakeitimais ir papildymais;

2.7. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2014 m. balandžio 2 d. Nr. įsakymą V-229 „Dėl darbo ieškančio asmens apsilankymų kortelės patvirtinimo“;

2.8. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2014 m. liepos 2 d. įsakymą Nr. V-407 „Dėl rekomendacijų įsidarbinti išdavimo ir vertinimo tvarkos aprašo ir rekomendacijos įsidarbinti formos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.9. Lietuvos darbo biržos direktoriaus 2014 m. spalio 24 d. įsakymą Nr. V-651 „Dėl individualių užimtumo veiklos planų sudarymo ir vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. P a v e d u įsakymo kontrolę vykdyti Darbo rinkos ir užimtumo rėmimo politikos įgyvendinimo departamento direktoriui.“

2. Pavedu Finansų, teisės ir pirkimų departamento Teisės skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre ir Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje.

 

 

 

Direktorė                                                                                                         Ligita Valalytė


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos darbo biržos prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2017 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. V-422

 

DARBO IEŠKANTIEMS ASMENIMS TEIKIAMŲ DARBO RINKOS PASLAUGŲ IR UŽIMTUMO RĖMIMO PRIEMONIŲ JIEMS SIŪLYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Darbo ieškantiems asmenims teikiamų darbo rinkos paslaugų ir užimtumo rėmimo priemonių jiems siūlymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato teritorinėje darbo biržoje (toliau – Darbo birža) registruotų darbo ieškančių asmenų (toliau – asmenys) įsidarbinimo galimybių vertinimo kriterijus ir užimtumo rėmimo priemonių jiems siūlymo pagal įsidarbinimo galimybių grupę sąlygas ir tvarką, dalyvavimo aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse (toliau – Priemonės) atrankos kriterijus ir tvarką, Darbo biržoje registruotų bedarbių darbo paieškos tiek savarankiškai, tiek naudojantis Darbo biržos teikiamomis darbo rinkos paslaugomis, organizavimo, vykdymo ir stebėsenos tvarką bei oficialios informacijos apie su asmens sveikata ar su kitomis aplinkybėmis susijusius apribojimus dirbti siūlomą darbą gavimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. A1-394 „Dėl Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Darbo rinkos paslaugų teikimo ir tvarkos aprašas) bei Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-348 „Dėl Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas).

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Pirminė darbuotojų atranka – Darbo biržoje registruotų asmenų atitikimo kvalifikacijos, kompetencijų, darbo patirties ir kitiems laisvos darbo vietos aprašyme nurodytiems reikalavimams vertinimas pagal automatinį atrinkimą iš Lietuvos darbo biržos informacinės sistemos (toliau – LDB IS);

3.2. Antrinė darbuotojų atranka – Darbo biržoje registruotų asmenų, atrinktų po pirminės darbuotojų atrankos, vertinimas dėl atitikimo konkrečiai darbo vietai;

3.3 Neigiamas sprendimas dėl įdarbinimo – darbdavio sprendimas neįdarbinti asmens dėl vienos iš pasiūlyme įsidarbinti nurodytų priežasčių;

3.4. Teigiamas sprendimas dėl įdarbinimo – darbdavio sprendimas įdarbinti asmenį nuo pasiūlyme įsidarbinti nurodytos datos.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ĮSIDARBINIMO GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

5. Asmenų įsidarbinimo galimybių vertinimas atliekamas taikant šiuos kriterijus:

5.1.profesija (kvalifikacija ir (ar) kompetencijos) ir jos paklausumas, atitikimas darbo rinkos poreikiams;

5.2.darbo patirtis pagal turimą profesiją (kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas);

5.3.pageidavimas dirbti pagal įgytą profesiją (kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas);

5.4.pageidavimas dirbti pagal įgytą patirtį;

5.5.pageidavimas dirbti nekvalifikuotą darbą;

5.6. motyvacija dirbti;

5.7.įsidarbinimo poreikis;

5.8. planai užsiimti individualia veikla;

5.9. laikotarpis, praėjęs po kvalifikacijos ir (ar) kompetencijos įgijimo;

5.10.bendra darbo patirtis;

5.11.darbo pertrauka;

5.12.bendrieji gebėjimai, kompetencijos;

5.13.socialiniai įgūdžiai;

5.14.gebėjimas ieškoti darbo;

5.15.pageidavimas įgyti kvalifikaciją;

5.16.motyvacija savanoriauti;

5.17.sunkumai dėl nuvykimo į darbą arba grįžimo iš darbo;

5.18.galimybė keisti gyvenamąją vietą;

5.19.sveikatos problemos;

5.20.žalingi įpročiai;

5.21. asmens nurodyti socialiniai veiksniai, turintys įtakos įsidarbinimui.

6.Įsidarbinimo galimybių vertinimas vykdomas kompleksiškai, atsižvelgiant į visumą ir individualiai nustatant dėl kurio kriterijaus (-ų) asmuo priskiriamas vienai iš trijų grupių:

6.1. didelių įsidarbinimo galimybių;

6.2. vidutinių įsidarbinimo galimybių;

6.3. ribotų įsidarbinimo galimybių.

7.Vertinimo kriterijai pagal įtaką asmenų įsidarbinimo galimybėms skirstomi:

7.1. svarbiausi:

7.1.1. profesija (kvalifikacija ir (ar) kompetencijos) ir jos paklausumas, atitikimas darbo rinkos poreikiams;

7.1.2.darbo patirtis pagal turimą profesiją (kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas);

7.1.3. pageidavimas dirbti pagal įgytą profesiją (kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas);

7.1.4. pageidavimas dirbti pagal įgytą patirtį;

7.1.5. pageidavimas dirbti nekvalifikuotą darbą;

7.1.6. motyvacija dirbti ir įsidarbinimo poreikis;

7.2. lemiami, t. y. dėl kurių asmens, kuris pagal svarbiausius kriterijus galėtų būti priskirtas prie didelių ar vidutinių įsidarbinimo galimybių grupių, įsidarbinimo galimybės mažėja:

7.2.1. sunkumai dėl nuvykimo į darbą arba grįžimo iš darbo;

7.2.2. sveikatos problemos;

7.2.3. žalingi įpročiai;

7.2.4. asmens nurodyti socialiniai veiksniai, turintys įtakos įsidarbinimui.

8. Įsidarbinimo galimybės mažėja asmenims, vyresniems kaip 50 metų, jaunesniems kaip 29 metai ir ilgalaikiams bedarbiams.

9. Darbo biržos specialistas pokalbio su asmeniu metu, pildo Įsidarbinimo galimybių vertinimo klausimyną (Aprašo 1 priedas) ir pažymi vertinimo kriterijų, tinkantį asmens apibūdinimui. Baigęs vertinimą, susumavęs kiekvienos įsidarbinimo galimybių grupės kriterijų žymas ir įvertinęs lemiamų bei svarbiausių kriterijų įtaką įsidarbinimo galimybėms bei atsižvelgdamas ar asmuo yra vyresnis kaip 50 metų, jaunesnis kaip 29 metai arba ilgalaikis bedarbis, priskiria jį prie vienos iš įsidarbinimo galimybių grupės, nurodytos Aprašo 6 punkte.

10. Įsidarbinimo galimybių vertinimas asmeniui kartojamas Darbo rinkos paslaugų teikimo sąlygų ir tvarkos aprašo 26 punkte nustatytais terminais, jei asmuo nedalyvauja užimtumo rėmimo priemonėse ar nėra laikinai nedarbingas.

 

III SKYRIUS

UŽIMTUMO RĖMIMO PRIEMONIŲ ASMENIMS SIŪLYMAS PAGAL ĮSIDARBINIMO GALIMYBIŲ GRUPĘ

 

11. Didelių įsidarbinimo galimybių grupei priskirtiems asmenims gali būti siūlomos šios užimtumo rėmimo priemonės:

11.1. profesinis mokymas;

11.2. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimas;

11.3. parama judumui;

11.4. savarankiško užimtumo rėmimas.

12. Vidutinių įsidarbinimo galimybių grupei priskirtiems asmenims gali būti siūlomos šios užimtumo rėmimo priemonės:

12.1. profesinis mokymas;

12.2. įdarbinimas pagal pameistrystės sutartį;

12.3. stažuotė;

12.4. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimas;

12.5. parama judumui;

12.6. įdarbinimas subsidijuojant;

12.7. darbo įgūdžių įgijimo rėmimas;

12.8. darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimas;

12.9. įdarbinimas vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo metu įsteigtose darbo vietose;

12.10. savarankiško užimtumo rėmimas;

12.11. užimtumo didinimo programos.

13. Ribotų įsidarbinimo galimybių asmenims gali būti siūlomos šios užimtumo rėmimo priemonės:

13.1. profesinis mokymas;

13.2. įdarbinimas pagal pameistrystės sutartį;

13.3. stažuotė;

13.4. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimas;

13.5. parama judumui;

13.6. įdarbinimas subsidijuojant;

13.7. darbo įgūdžių įgijimo rėmimas;

13.8. darbo vietų steigimo (pritaikymo) subsidijavimas;

13.9. įdarbinimas vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo metu įsteigtose darbo vietose;

13.10. savarankiško užimtumo rėmimas;

13.11. užimtumo didinimo programos.

14. Darbo rinkoje papildomai remiamiems asmenims, nurodytiems Užimtumo įstatymo 25 straipsnyje, Priemonės taikomos pagal Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo 5 punkte nustatytus prioritetus bei 6 punkte nustatytą kompleksiškai taikomų Priemonių tvarką.

15. Užimtumo rėmimo priemonių taikymas derinamas su darbo rinkos paslaugų teikimu (Aprašo 2 priedas).

 

IV SKYRIUS

DALYVAVIMO PRIEMONĖSE ATRANKOS KRITERIJAI IR TVARKA

 

16. Asmenys dalyvauti Priemonėse atrenkami vadovaujantis šiais principais:

16.1. lygių galimybių ir nediskriminavimo – visiems asmenims, kuriems pagal Užimtumo įstatymą ir jo įgyvendinamuosius teisės aktus gali būti taikomos Priemonės, yra sudaromos vienodos sąlygos jose dalyvauti, nepaisant jų etninės ar rasinės priklausomybės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės ir turtinės padėties, išsilavinimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos, religinių ar politinių pažiūrų, gyvenamosios vietos ir kitų aplinkybių;

16.2. skaidrumo – asmenų dalyvavimo Priemonėse atranka vykdoma pagal aiškiai nustatytus ir paskelbtus objektyvius dalyvavimo Priemonėse bei jų įgyvendinimo atrankos kriterijus, o įgyvendinamos tik tos Priemonės, kurių taikymas numatytas individualiame užimtumo veiklos plane pagal joms įgyvendinti Darbo biržai skirtas lėšas;

16.3. viešumo – visuomenė yra informuojama apie dalyvavimo Priemonėse ir jų įgyvendinimo atrankos kriterijus, Priemonių įgyvendinimo rezultatai yra skelbiami viešai;

16.4. efektyvumo – Priemonių įgyvendinimas organizuojamas, siekiant optimaliausiomis sąnaudomis suderinti darbo pasiūlą ir paklausą.

17. Aprašo nuostatos taikomos visoms Priemonėms, finansuojamoms iš Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų lėšų.

18. Asmenys atrenkami dalyvauti Priemonėse pagal šiuos formalius kriterijus:

18.1. atitikimą Užimtumo įstatyme ir jį įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatytiems reikalavimams;

18.2. atitikimą Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamų projektų tikslinėms grupėms.

19. Tuo atveju, kai siuntimo į Priemonę metu yra daugiau nei vienas asmuo, atitinkantis Aprašo 18 punkte nustatytus formalius atrankos kriterijus, dalyvauti Priemonėje atrenkamas asmuo, atitinkantis vieną ar daugiau neformalių kriterijų:

19.1. niekada nedalyvavęs Priemonėse;

19.2. ilgesnį laiką registruotas Darbo biržoje.

20. Tuo atveju, kai siuntimo į Priemonę metu yra daugiau nei vienas asmuo, atitinkantis Aprašo 18 punkte nustatytus formalius atrankos kriterijus ir Aprašo 19 punkte nustatytus neformalius atrankos kriterijus, dalyvauti Priemonėje atrenkamas asmuo, atitinkantis vieną ar daugiau specialiųjų kriterijų:

20.1. dalyvauti profesinio mokymo priemonėje atrenkami bedarbiai, atitinkantys vieną ar daugiau specialiųjų kriterijų:

20.1.1.pirmą kartą įgyjantys kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas;

20.1.2. pageidaujantys sudaryti trišales sutartis;

20.2. dalyvauti įdarbinimo subsidijuojant priemonėje atrenkami asmenys, atitinkantys vieną ar daugiau specialiųjų kriterijų:

20.2.1. turintys du ir daugiau darbo rinkoje papildomo rėmimo požymius, nurodytus Užimtumo įstatymo 25 straipsnyje;

20.2.2. ilgiausiai nedirbę iki potencialaus dalyvavimo Priemonėje;

20.3. dalyvauti darbo įgūdžių įgijimo rėmimo arba stažuotės priemonėje atrenkami asmenys, kuriems nustatytas poreikis įgyti darbo įgūdžių pagal turimas kvalifikacijas ir (ar) kompetencijas, atitinkantys vieną ar daugiau specialiųjų kriterijų:

20.3.1. turintys darbo rinkos prognozavimo metu nustatytą paklausią darbo rinkoje profesiją;

20.3.2. ilgiausiai nedirbę iki potencialaus dalyvavimo Priemonėje;

20.4. įsidarbinti į darbo vietų steigimo subsidijavimo priemonių pagalba įsteigtas naujas darbo vietas siunčiami darbo ieškantys asmenys, atitinkantys vieną ar daugiau specialiųjų kriterijų:

20.4.1. ilgiausiai nedirbę iki potencialaus įdarbinimo;

20.4.2. piniginės socialinės paramos gavėjai;

20.5. įsidarbinti į vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo metu įsteigtas naujas darbo vietas siunčiami darbo ieškantys asmenys, atitinkantys vieną ar daugiau specialiųjų kriterijų:

20.5.1. gyvenantys toje vietovėje, kurioje Priemonės įgyvendinimo metu buvo įsteigtos naujos darbo vietos;

20.5.2. ilgiausiai nedirbę iki potencialaus įdarbinimo.

21. Asmens poreikis įgyti darbo įgūdžių pagal turimas kvalifikacijas ir (ar) kompetencijas nustatomas išanalizavus jo neįsidarbinimo priežastis bei palyginus įgytą kvalifikaciją, kompetencijas ir (ar) įgūdžius su darbdavių pateiktais pasiūlymais laisvoms darbo vietoms užimti ir nustačius, kad Darbo birža negali pasiūlyti tinkamo darbo dėl praktinių darbo įgūdžių stokos.

22. Bedarbiams iki 29 metų taikomos Jaunimo užimtumo garantijos, jie siunčiami dalyvauti Jaunimo užimtumo iniciatyvos projektuose „Atrask save“ ir „Naujas startas“, atsižvelgiant į jų pasirengimą darbo rinkai.

 

V SKYRIUS

INDIVIDUALAUS UŽIMTUMO VEIKLOS PLANO SUDARYMO, KEITIMO, TIKSLINIMO ARBA NAUJO PARENGIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

23. Siekdamas kuo greitesnio asmens integravimo į darbo rinką ir ilgalaikio nedarbo rizikos sumažinimo, individualų užimtumo veiklos planą (Aprašo 3 priedas) kartu su asmeniu Darbo biržos specialistas sudaro:

23.1. didelių įsidarbinimo galimybių asmenims – pirmo apsilankymo pas Darbo biržos specialistą metu;

23.2. vidutinių ir ribotų įsidarbinimo galimybių asmenims – per 30 kalendorinių dienų nuo įregistravimo Darbo biržoje dienos.

24. Individualaus užimtumo veiklos plano sudarymo terminas gali būti pratęsiamas Darbo rinkos paslaugų teikimo ir tvarkos aprašo 30 punkte nustatyta tvarka ir sąlygomis.

25. Individualus užimtumo veiklos planas sudaromas ne ilgesniam kaip 1 metų laikotarpiui, nurodant planuojamų užimtumo rėmimo priemonių ir darbo rinkos paslaugų vykdymo datą (mėnesį arba mėnesį ir dieną).

26. Darbo biržos specialistas, prieš sudarydamas individualų užimtumo veiklos planą:

26.1. supažindina asmenį su Darbo biržos teikiamomis darbo rinkos paslaugomis, užimtumo rėmimo priemonėmis bei su tuo susijusiomis teisėmis ir pareigomis;

26.2. atsižvelgia į asmens įsidarbinimo galimybių vertinimo kriterijus dėl kurių asmuo buvo priskirtas vienai iš įsidarbinimo galimybių grupių;

26.3. informuoja asmenį apie įsidarbinimo galimybes bei perspektyvas pasirinktoje profesinėje srityje;

26.4. įvertina asmens gebėjimus bei kompetencijas kitose srityse, kurios gali būti panaudojamos siekiant įgyti naują profesiją;

26.5. informuoja nekvalifikuotą asmenį ar asmenį, kurio turima kvalifikaciją ir (ar) kompetencijos nėra paklausios darbo rinkoje, apie mokymosi ar persikvalifikavimo galimybes;

26.6. įvertina ir su asmeniu aptaria ankstesnio individualaus užimtumo veiklos plano neįvykdymo priežastis (jeigu toks planas buvo sudarytas ir nebuvo įvykdytas).

27. Darbo biržos specialistas padeda asmenims apsispręsti ir pasirinkti užimtumo tikslus ir veiksmus jiems pasiekti, motyvuoja aktyviai ieškoti darbo, suteikdamas informaciją apie galimybes konkuruoti ir įsitvirtinti darbo rinkoje, darbo pasiūlą ir paklausą, ilgalaikio nedarbo pasekmes.

28. Individualiame užimtumo veiklos plane numatomi realūs, įmanomi pasiekti asmens užimtumo tikslai ir konkretūs veiksmai jiems pasiekti.

29. Užimtumo rėmimo priemones ir darbo rinkos paslaugas, numatomas individualiame užimtumo veiklos plane, Darbo biržos specialistas parenka vadovaudamasis Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo 3 punkto nuostatomis, Aprašo III skyriuje nustatytomis užimtumo rėmimo priemonių siūlymo sąlygomis ir tvarka, Aprašo IV skyriuje nustatytais dalyvavimo Priemonėse atrankos kriterijais ir tvarka bei atsižvelgdamas į darbo rinkos poreikius. Prieš siūlant dalyvauti Priemonėse ribotų įsidarbinimo galimybių asmenims gali būti siūlomos psichologinio konsultavimo paslaugos ar siūloma kreiptis dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo.

30. Darbo biržos specialistas informuoja bedarbį apie jo atsakomybę už sudarytame individualiame užimtumo veiklos plane nurodytų įsipareigojimų nesilaikymą, primena, kad bedarbio atsakomybė nurodyta jam registracijos Darbo biržoje metu įteiktoje Darbo ieškančio asmens atmintinėje.

31. Individualus užimtumo veiklos planas užpildomas LDB IS ir atspausdinamas, o jame pateiktos informacijos tikslumas patvirtinamas pasirašant asmeniui ir Darbo biržos specialistui. Nesant asmens ir (ar) Darbo biržos specialisto parašo ir (ar) kitų individualaus užimtumo veiklos plano rekvizitų, individualus užimtumo veiklos planas laikomas nesudarytu.

32. Individualių užimtumo veiklos planų įgyvendinimo pažangos vertinimą atlieka jį sudaręs Darbo biržos specialistas:

32.1. numatytų darbo rinkos paslaugų teikimo pažangos vertinimas atliekamas kiekvieno asmens tikslinio apsilankymo Darbo biržoje metu;

32.2. numatytų užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo pažangos vertinimas atliekamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po numatytos užimtumo rėmimo priemonės planuojamo įgyvendinimo mėnesio pabaigos.

33. Individualaus užimtumo veiklos plano įgyvendinimo pažangos vertinimas atliekamas analizuojant:

33.1. numatytų užimtumo rėmimo priemonių vykdymo ir darbo rinkos paslaugų teikimo eigą;

33.2. įvykdytų užimtumo rėmimo priemonių ir suteiktų darbo rinkos paslaugų veiksmingumą;       

33.3. užimtumo rėmimo priemonių neįvykdymo ir darbo rinkos paslaugų nesuteikimo priežastis.

34. Individualaus užimtumo veiklos plano įgyvendinimo pažangos vertinimas žymimas Darbo ieškančio asmens apsilankymų kortelėje LDB IS. Joje Darbo biržos specialistas nedelsdamas pažymi numatytas, tačiau dėl tam tikrų priežasčių neįvykdytas arba nebetikslingas užimtumo rėmimo priemones ar darbo rinkos paslaugas ir nurodo konkrečias jų neįvykdymo ar tapimo nebetikslingomis priežastis.

35. Darbo ieškančio asmens apsilankymų kortelė atspausdinama ir joje esančios informacijos tikslumas patvirtinamas asmens ir Darbo biržos specialisto parašais.

36. Individualus užimtumo veiklos planas gali būti keičiamas, tikslinamas arba parengiamas naujas Darbo rinkos paslaugų sąlygų ir tvarkos aprašo 32 punkte nustatytais atvejais.

37. Darbo biržos specialistas, kartu su asmeniu norėdamas keisti ar tikslinti individualų užimtumo veiklos planą, LDB IS atlieka reikiamus pakeitimus ar patikslina esančią informaciją, atspausdina individualų užimtumo veiklos planą, o jame esančios informacijos tikslumą patvirtina savo ir asmens parašais.

 

VI SKYRIUS

INFORMAVIMAS APIE ASMENIS, KURIE BE SVARBIŲ PRIEŽASČIŲ ATSISAKO ARBA NEATVYKSTA DALYVAUTI INDIVIDUALIAME UŽIMTUMO VEIKLOS PLANE NUMATYTOSE UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOSE

 

38. Institucijos ar įstaigos, įgyvendinančios užimtumo didinimo programas (toliau –Institucija), kuriose numatytas Darbo biržoje registruotų asmenų dalyvavimas, pateikia Darbo biržai užimtumo didinimo programą.

39. Informacijos apie siunčiamus asmenis gavimui ir pateikimui Institucija turi registruotis LDB IS elektroninių paslaugų vartotoju ir susikurti vartotojo paskyrą.

40. Asmeniui, siunčiamam dalyvauti individualiame užimtumo veiklos plane numatytoje užimtumo didinimo programoje, LDB IS suformuojamas pasiūlymas dalyvauti užimtumo didinimo programoje ir siunčiamas į Institucijos vartojo paskyrą.

41. Institucija, gavusi suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti užimtumo didinimo programoje, per 3 darbo dienas vartotojo paskyroje elektroniniu būdu pateikia informaciją apie sprendimą dėl dalyvavimo bei informuoja Darbo biržą apie asmenis, kurie be svarbių priežasčių atsisako arba neatvyksta dalyvauti užimtumo didinimo programose.

 

VII SKYRIUS

DARBUOTOJŲ ATRANKA IR PASIŪLYMO ĮSIDARBINTI IŠDAVIMAS, GRĄŽINIMAS IR VERTINIMAS

 

42. Įregistruotoms laisvoms darbo vietoms darbuotojų atranka atliekama teikiant prioritetą tiems darbdaviams, kurių laisvos darbo vietos skelbime nurodytas darbo užmokestis yra ne mažesnis nei 70 procentų Lietuvos statistikos departamento paskutinio paskelbto šalies ūkio vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio pagal ekonominės veiklos rūšį.

43. Darbuotojų atrankai atlikti su darbdaviu, įregistravusiu laisvą darbo vietą, suderinamas pageidaujamas potencialių kandidatų užimti laisvą darbo vietą skaičius, informacijos apie juos pateikimo būdas ir terminas.

44. Pirminę darbuotojų atranką vykdantis Darbo biržos specialistas sutartu laiku perduoda informaciją antrinės atrankos vykdymui. Jei darbdaviui nevykdoma antrinė darbuotojų atranka, Darbo biržos specialistas informuoja atrinktus asmenis apie Darbo biržoje įregistruotą laisvą darbo vietą ir jos skelbime nurodytą kreipimosi būdą, terminus ir kitą su šia laisva darbo vieta susijusią informaciją.

45. Antrinę darbuotojų atranką vykdantis Darbo biržos specialistas atrenka asmenis, kuriems pasiūloma įsidarbinti ir išduodamas pasiūlymas įsidarbinti (Aprašo 4 priedas).

46. Darbuotojų atranką darbdavys gali vykdyti savarankiškai pasinaudodamas darbo ieškančių asmenų duomenų baze Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) interneto svetainėje www.ldb.lt ar naudodamasis elektroninėmis paslaugomis arba užsisakyti Darbo biržos atrinktų darbuotojų gyvenimo aprašymų pateikimą sutartu būdu.

47. Pasiūlymą įsidarbinti asmeniui išduoda Darbo biržos specialistas prieš tai pasitikslinęs, ar darbo vieta neužimta.

48. Pasiūlymas įsidarbinti išduodamas asmeniui tik tinkamam darbui, kaip jis apibrėžiamas Užimtumo įstatymo 30 straipsnio 2 dalyje.

49. Asmuo, kuris įsidarbinimo galimybių vertinimo metu:

49.1. nurodė apie turimas sveikatos problemas, pateikia Sveikatos priežiūros įstaigos gydytojų konsultacinės komisijos išduotą pažymėjimą, kuriame nurodytos rekomendacijos ir konkretūs apribojimai dėl darbo sąlygų arba Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus patvirtintos formos išvadas dėl darbo pobūdžio ir sąlygų;

49.2. nenurodė apie turimas sveikatos problemas, pasikeitus sveikatos būklei per 3 darbo dienas informuoja Darbo biržą ir pateikia Aprašo 49.1 papunktyje nurodytus dokumentus;

49.3 nurodė kitus apribojimus dirbti, pateikia minėtus apribojimus pagrindžiančius dokumentus.

50. Asmeniui nepateikus su asmens sveikata ar su kitomis aplinkybėmis susijusius apribojimus dirbti siūlomą darbą pagrindžiančių dokumentų, laikoma, kad tokių apribojimų nėra. 

51. Darbo biržos specialistas prieš išduodamas pasiūlymą įsidarbinti:

51.1. LDB IS patikrina arba/ir susisiekęs su darbdaviu išsiaiškina, ar darbo vietoje yra asmens pateiktuose dokumentuose, kaip nustatyta Aprašo 49 punkte, nurodytos sąlygos, kurioms esant asmuo negali dirbti;

51.2. nustatęs sąlygų, kurioms esant asmuo negali dirbti, buvimą ketinamoje siūlyti laisvoje darbo vietoje, pasiūlymo įsidarbinti asmeniui neišduoda.

52. Jei asmuo pateikia Aprašo 49.1 papunktyje nurodytus dokumentus po pasiūlymo įsidarbinti suformavimo LDB IS, pasiūlymas įsidarbinti asmeniui neišduodamas, o jeigu jis jau suformuotas – panaikinamas.

53. LDB IS sistemoje suformuotas pasiūlymas įsidarbinti atspausdinamas ir pasirašytas Darbo biržos specialisto išduodamas asmeniui, nurodant konkrečią pasiūlymo įsidarbinti grąžinimo datą.

54. Jeigu darbdavys interneto svetainėje turi paskyrą (toliau – darbdavio paskyra) bei patvirtintą darbdavio atstovą, pasiūlymas įsidarbinti, kartu su asmens gyvenimo aprašymu, siunčiamas tiesiogiai į darbdavio paskyrą. Tokiu atveju spausdintas pasiūlymas įsidarbinti neišduodamas ir asmuo apie išduotą pasiūlymą įsidarbinti informuojamas jo pasirinkta nuotolinio aptarnavimo priemone.

55. Pasiūlymas įsidarbinti LDB IS turi būti suformuotas iki Darbo ieškančio asmens atmintinėje numatytos arba asmens pasirinkta nuotolinio aptarnavimo priemone nurodytos asmens tikslinio apsilankymo Darbo biržoje datos arba apsilankymo metu.

56. Bedarbiui, Darbo ieškančio asmens atmintinėje numatytu arba jo pasirinkta nuotolinio aptarnavimo priemone sutartu laiku, neatvykus arba atsisakius priimti pasiūlyme įsidarbinti nurodyto tinkamo darbo, Darbo biržos specialistas formuoja pasiūlymą Darbo biržos Klientų skyriaus vedėjui dėl bedarbio statuso netekimo ir registracijos Darbo biržoje nutraukimo ar registracijos tęsimo asmens, praradusio bedarbio statusą, statusu.

57. Asmuo privalo grąžinti pasiūlymą įsidarbinti iki jame nurodytos datos jį išdavusiam Darbo biržos specialistui, išskyrus Aprašo 54 ir 58 punktuose nurodytus atvejus.

58. Asmuo neprivalo grąžinti pasiūlymo įsidarbinti, jeigu:

58.1. darbdavys įdarbino arba ketina įdarbinti asmenį ir tai pažymėjo pasiūlyme įsidarbinti. Tokiu atveju apie planuojamą įsidarbinimą asmuo privalo pranešti Darbo biržos specialistui, išdavusiam pasiūlymą įsidarbinti ne vėliau kaip iki nurodytos pasiūlymo grąžinimo datos;

58.2. darbdavys pakviečia asmenį dalyvauti tolimesnėje atrankoje ir tai pažymėjo pasiūlyme įsidarbinti. Tokiu atveju, asmuo, turintis paskyrą interneto svetainėje (toliau – asmens paskyra), apie tai privalo pranešti jį aptarnaujančiam Darbo biržos specialistui, siųsdamas pranešimą iš asmens paskyros ne vėliau kaip iki nurodytos pasiūlymo įsidarbinti grąžinimo datos.

59. Aprašo 58 punkte nurodytais atvejais, Darbo biržos specialistas, atsižvelgdamas į asmens pateiktą informaciją, atlieka veiksmus, nurodytus Aprašo 64 ir 65 punktuose.

60. Pasiūlymo įsidarbinti negrąžinimas iki jame nurodytos datos, išskyrus Aprašo 54 ir 58 punktuose nurodytus atvejus, kai pasiūlymo įsidarbinti neprivaloma grąžinti, grąžinimas neužpildyto darbdavio, išskyrus atvejus, kai laisva darbo vieta tapo užimta po pasiūlymo įsidarbinti išdavimo fakto, arba nepranešimas laiku apie darbdavio kvietimą dalyvauti tolimesnėje atrankoje Aprašo 58.2 papunktyje nurodytomis sąlygomis, laikomas siūlomo tinkamo darbo atsisakymu.

61. Asmeniui nustatytu laiku negrąžinus pasiūlymo įsidarbinti, Darbo biržos specialistas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pasiūlymo įsidarbinti grąžinimo termino pabaigos LDB IS patikrina duomenis, gautus iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba), apie galimą asmens įsidarbinimą ir nustatęs, kad:

61.1. asmuo įsidarbino, atlieka veiksmus, nurodytus Aprašo 65.1 papunktyje;

61.2. asmuo neįsidarbino, pažymi asmens neįsidarbinimo faktą Darbo ieškančio asmens apsilankymų kortelėje, jei neįsidarbinęs asmuo yra bedarbis, formuoja pasiūlymą Darbo biržos Klientų skyriaus vedėjui dėl bedarbio statuso netekimo ir registracijos Darbo biržoje nutraukimo ar registracijos tęsimo asmens, praradusio bedarbio statusą, statusu.

62. Pasiūlymas įsidarbinti laikomas grąžintas:

62.1. asmeniui pristačius spausdintą pasiūlymą įsidarbinti su darbdavio sprendimu dėl įdarbinimo Darbo biržos specialistui;

62.2. darbdaviui pateikus sprendimą dėl įdarbinimo per darbdavio paskyrą.

63. Grąžintas pasiūlymas įsidarbinti laikomas tinkamai užpildytas, užpildžius visus jame esančius laukus ir esant darbdavio atstovo parašui arba patvirtintam darbdavio atstovui jį užpildžius elektroniniu būdu darbdavio paskyroje.

64. Grąžintame pasiūlyme įsidarbinti darbdaviui pažymėjus, kad asmuo yra pakviestas dalyvauti tolimesnėje atrankoje, arba apie šį faktą asmeniui pranešus Aprašo 58.2 papunktyje nurodytomis sąlygomis, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pasiūlymo įsidarbinti grąžinimo arba pranešimo per asmens paskyrą gavimo Darbo biržos specialistas:

64.1. LDB IS pažymi asmens dalyvavimo tolimesnėje atrankoje faktą bei darbdavio nurodytą tolimesnės atrankos pabaigos datą;

64.2. grąžina pasiūlymą įsidarbinti asmeniui ir nustato kitą grąžinimo datą, išskyrus atvejį, numatytą Aprašo 64.3 papunktyje;

64.3. asmeniui, atsiuntusiam pranešimą apie darbdavio kvietimą dalyvauti tolimesnėje atrankoje per asmens paskyrą, nusiunčia informaciją apie pasiūlymo įsidarbinti grąžinimo datą į asmens paskyrą.

65. Grąžintame pasiūlyme įsidarbinti esant teigiamam sprendimui dėl įdarbinimo, Darbo biržos specialistas pasiūlyme įsidarbinti nurodytą įdarbinimo dieną LDB IS patikrina duomenis, gautus iš Fondo valdybos, apie asmens įdarbinimą:

65.1. radus informaciją, kad asmuo įsidarbino:

65.1.1. LDB IS pažymi teigiamą sprendimą dėl įdarbinimo;

65.1.2. jei įsidarbinęs asmuo yra bedarbis, informuoja jį apie bedarbio statuso netekimą ir registracijos Darbo biržoje nutraukimą nuo įdarbinimo dienos bei galimybę likti registruotu Darbo biržoje užimto asmens statusu;

65.1.3. atsižvelgdamas į asmens pageidavimą, formuoja pasiūlymą Darbo biržos Klientų skyriaus vedėjui dėl asmens statuso keitimo arba registracijos Darbo biržoje nutraukimo.

65.2. radus informaciją, kad asmuo neįsidarbino, susisiekia su darbdaviu ir išsiaiškina asmens neįdarbinimo priežastis. Nustatęs, kad:

65.2.1. asmuo bus įdarbintas, darbdavio nurodytą dieną LDB IS patikrina duomenis apie asmens įdarbinimą, atsižvelgdamas į gautą informaciją, atlieka veiksmus, nurodytus Aprašo 65.1 ir 65.2 papunkčiuose;

65.2.2. asmuo nebus įdarbintas darbdavio sprendimu, priima sprendimą dėl tolimesnės darbuotojų paieškos vykdymo ar laisvos darbo vietos archyvavimo LDB IS;

65.2.3. asmuo atsisakęs sudaryti darbo sutartį yra bedarbis, informuoja jį apie bedarbio statuso netekimą ir registracijos Darbo biržoje nutraukimą bei galimybę likti registruotu Darbo biržoje asmens, praradusio bedarbio statusą, statusu. Atsižvelgdamas į bedarbio pageidavimą, formuoja pasiūlymą Darbo biržos Klientų skyriaus vedėjui dėl bedarbio statuso netekimo ir registracijos Darbo biržoje nutraukimo ar registracijos tęsimo asmens, praradusio bedarbio statusą, statusu.

66. Grąžintame pasiūlyme įsidarbinti esant neigiamam sprendimui dėl įdarbinimo, Darbo biržos specialistas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pasiūlymo įsidarbinti gavimo atlieka atitinkamus veiksmus, priklausomai nuo pasiūlyme įsidarbinti darbdavio pažymėtos asmens neįdarbinimo priežasties:

66.1. darbdaviui pasirinkus kitą kandidatą:

66.1.1. susisiekia su darbdaviu ir pasitikslina, ar darbo vieta jau užimta;

66.1.2. atsižvelgdamas į darbdavio pateiktą informaciją, priima sprendimą dėl tolimesnės darbuotojų paieškos vykdymo ar laisvos darbo vietos archyvavimo LDB IS;

66.2. asmeniui atsisakius siūlomo tinkamo darbo:

66.2.1. asmeniui nesutinkant su darbdavio pažymėtu siūlomo tinkamo darbo atsisakymo faktu, susisiekia su darbdaviu ir pasitikslina siūlomo tinkamo darbo atsisakymo priežastis;

66.2.2. asmeniui sutinkant su darbdavio pažymėtu siūlomo tinkamo darbo atsisakymo faktu arba darbdaviui patvirtinus siūlomo tinkamo darbo atsisakymo faktą, kaip nurodyta Aprašo 66.2.1 papunktyje, pažymi atsisakymo faktą Darbo ieškančio asmens apsilankymų kortelėje, jei neįsidarbinęs asmuo yra bedarbis, formuoja pasiūlymą Darbo biržos Klientų skyriaus vedėjui dėl bedarbio statuso netekimo ir registracijos Darbo biržoje nutraukimo arba registracijos tęsimo asmens, praradusio bedarbio statusą, statusu;

66.3. asmeniui neįsidarbinus dėl tam tikrų įgūdžių trūkumo kartu su asmeniu aptaria galimybes ir ieško būdų įgyti trūkstamus įgūdžius.

 

VIII SKYRIUS

DARBO PAIEŠKOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

67. Darbo paieška organizuojama ir vykdoma siekiant, operatyviai ir efektyviai naudojant žmogiškuosius bei finansinius resursus, asmeniui surasti tinkamą darbą. Asmens vykdomos darbo paieškos savarankiškai ir naudojantis Darbo biržos paslaugomis procesas apima informacijos apie potencialias įsidarbinimo galimybes rinkimą, alternatyvų nustatymą, jų įvertinimą ir vienos iš jų pasirinkimą bei atitinkamų veiksmų dėl įsidarbinimo atlikimą.

68. Darbo birža organizuoja profesinio informavimo paslaugų teikimą, sudarydama sąlygas asmenims sužinoti apie laisvas darbo vietas bei darbo paiešką:

68.1. Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje www.ldb.lt;

68.2. Darbo biržų klientų aptarnavimo skyrių atviro informavimo zonose;

68.3. Jaunimo darbo centruose;

68.4. informavimo grupėms, sudarytoms pagal bedarbių gebėjimus, užsiėmimuose;

68.5. individualiose konsultacijose, pritaikytose konkretaus asmens poreikiams.

69. Darbdavių Darbo biržoje įregistruotų laisvų darbo vietų aprašymuose pateikiama informacija apie darbo funkcijas ir darbo pobūdį, darbo apmokėjimo ir kitas sąlygas, pretendentams įsidarbinti keliamus kvalifikacinius reikalavimus bei darbdavio tiesioginius arba kitus jo nurodytus kontaktus.

70. Darbo birža supažindina asmenis su tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo tvarka, darbo paieškos būdais ir metodais, apmoko jais naudotis ir padeda asmenims ugdyti darbo paieškos įgūdžius, pasirengti savarankiškai darbo paieškai.

71. Savarankiškos darbo paieškos vykdymo terminas nustatomas individualiai. Jei asmuo yra bedarbis, jo individualiame užimtumo veiklos plane, atsižvelgiant į įsidarbinimo galimybių vertinimo rezultatus ir į gebėjimą vykdyti darbo paiešką, numatoma savarankiška darbo paieška:

71.1. turintiems dideles įsidarbinimo galimybes ir susipažinusiems su darbo paieškos būdais ir metodais – laikotarpiui iki 3 mėnesių;

71.2. turintiems vidutines įsidarbinimo galimybes ir susipažinusiems su darbo paieškos būdais ir metodais – laikotarpiui iki 1 mėnesio;

71.3. turintiems ribotas įsidarbinimo galimybes savarankiška darbo paieška numatoma tik tais atvejais, kai Darbo birža ir bedarbis susitaria, kad aplinkybės, ribojančios įsidarbinimo galimybes, galėtų artimiausiu laiku pasikeisti – laikotarpiui iki 1 mėnesio.

72. Asmenims, nesusipažinusiems su darbo paieškos būdais ir metodais, savarankiška darbo paieška numatoma Aprašo 71.1 – 71.3 papunkčiuose nurodytam laikotarpiui po apmokymo naudotis darbo paieškos būdais ir metodais.

73. Darbo birža, atsižvelgdama į darbo paklausą, vietos darbdavių kiekį ir jų poreikius, su asmeniu susitaria kokius numatoma atlikti darbo paieškos veiksmus, jei asmuo yra bedarbis, jo individualiame užimtumo veiklos plane nustato privalomų atlikti savarankiškos darbo paieškos veiksmų kiekį per 1 mėnesį.

74. Bedarbio individualiame užimtumo veiklos plane numačius savarankišką darbo paiešką, Darbo birža ir bedarbis susitaria dėl konkretaus jos vykdymo laikotarpio, planuojamų naudoti būdų, metodų, atsiskaitymo tvarkos.

75. Suplanuotos asmens savarankiškos darbo paieškos laikotarpiu darbdaviui įregistravus tinkamo darbo pasiūlymą, Darbo birža pateikia jį asmeniui arba įtraukia jį į kandidatų užimti laisvą darbo vietą atranką.

 

IX SKYRIUS

DARBO PAIEŠKOS VYKDYMO STEBĖSENA

 

76. Asmens darbo paieškos vykdymo stebėsena atliekama su juo sutartu būdu (-ais) ir terminais. Asmeniui pageidaujant, pateikiamas vertinimas dėl jo taikomų darbo paieškos būdų ir metodų. Jei asmuo yra bedarbis, darbo paieškos vykdymo stebėsena apima atsiskaitymą už savarankišką darbo paiešką ir jos vertinimą, siekiant nustatyti, ar asmuo ieško darbo ir ar jo taikomi darbo paieškos būdai yra tinkami.

77.  Bedarbis pildo Savarankiškos darbo paieškos vykdymo ataskaitą (Aprašo 5 priedas).

78. Bedarbis už savarankišką darbo paiešką atsiskaito su Darbo birža sutartu būdu (-ais) individualiame užimtumo veiklos plane numatytais terminais, tačiau ne rečiau kaip kartą per mėnesį, informuoja apie savo atliktus veiksmus ir jų rezultatus. 

79. Bedarbis jį aptarnaujančiam Darbo biržos specialistui atsiskaityti už savarankišką darbo paiešką gali:

79.1. atvykęs į Darbo biržą;

79.2. elektroniniu būdu;

79.3. telefonu.

80. Bedarbio identifikavimui jam atsiskaitant už savarankišką darbo paiešką telefonu naudojamas jo Registracinės kortelės numeris.

81. Atsiskaitymas už savarankišką darbo paiešką elektroniniu būdu ar telefonu naudojamas tais atvejais, kai tarp suplanuotų bedarbio apsilankymų Darbo biržoje yra daugiau nei 1 mėnuo arba kai Darbo biržos ir bedarbio susitarimu numatomas informacijos pateikimas tarp numatytų apsilankymų Darbo biržoje.

82. Bedarbių, elektroninių paslaugų vartotojų, savarankiškos paieškos veiksmai vertinami atsižvelgiant ir į jų veiksmus Lietuvos darbo biržos e. paslaugų portale.

83. Vertinant bedarbio savarankišką darbo apiešką ir jos rezultatus, pasirinktinai patikrinama ar, bedarbio nurodyti veiksmai tikrai buvo atlikti. Patikrinimas gali būti atliekamas susisiekiant su darbdaviu arba pagal bedarbio pateiktus elektroninius laiškus darbdaviui. Savarankiška darbo paieška laikoma atlikta, jei įvykdytas ne mažiau kaip vienas darbo paieškos veiksmas per individualiame užimtumo veiklos plane nurodytą laikotarpį.

84. Darbo birža išsiaiškina nesėkmingos darbo paieškos priežastis ir bedarbiui teikia pasiūlymus darbo paieškos tobulinimui.

85. Bedarbio ir jį aptarnaujančio Darbo biržos specialisto susitikimo metu, telefonu, elektroniniu paštu arba iš LDB IS gauta informacija apie darbo paiešką bei jos vertinimas įrašomas Darbo ieškančio asmens apsilankymų kortelėje.

86. Kilus pagrįstiems įtarimams, kad bedarbis galimai vykdo neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu arba nelegalų darbą (toliau – nelegali veiklą) (nepriklausomai nuo gyvenamosios vietovės ir susisiekimo galimybių, visada pageidauja atvykti į Darbo biržą darbo dienos pradžioje, pabaigoje ar per pietų pertrauką ir be pateisinamų priežasčių vengia priimti pasiūlymą dirbti ar pan.) Darbo birža kreipiasi į nelegalaus darbo, nedeklaruoto darbo ir nedeklaruotos savarankiškos veiklos prevenciją vykdančias institucijas, nurodytas Užimtumo įstatymo 55 straipsnyje, dėl nelegalios veiklos fakto nustatymo bei informuoja socialines pašalpas mokantį savivaldybės skyrių apie kilusius įtarimus, kad asmuo galimai vykdo nelegalią veiklą. 

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

87. Asmenų priskyrimo įsidarbinimo galimybių grupei ir užimtumo rėmimo priemonių jiems siūlymo pagal įsidarbinimo galimybių grupę kontrolę vykdo Klientų skyriaus vedėjas.

88. Už Darbo biržoje registruotų asmenų paieškos vykdymo stebėseną atsako juos aptarnaujantys Darbo biržos specialistai.

89. Darbo paieškos procesų organizavimą ir kontrolę vykdo Darbo biržos Klientų aptarnavimo skyriaus vedėjas.

90. Ginčai dėl darbo paieškos vykdymo vertinimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________