LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

2012 M. VASARIO 29 D. ĮSAKYMO NR. V-164 „DĖL KOCHLEARINIO IMPLANTO, BAHA ĮSRIEGIAMOJO KAULINIO IMPLANTO, VIDURINĖS AUSIES KLAUSOS SISTEMOS IR ATSARGINIO ŠIŲ MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ PROCESORIAUS ĮSIGIJIMO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠO BEI ŠIŲ MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ BAZINIŲ KAINŲ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. balandžio 2 d. Nr. V-360

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. vasario 29 d. įsakymą Nr. V-164 „Dėl Kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ir atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidų kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašo bei šių medicinos pagalbos priemonių bazinių kainų tvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.5. vidurinės ausies klausos sistemos bazinę kainą – 12 200,00 euro (įskaitant pridėtinės vertės mokestį);“.

1.2. Pakeičiu 1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.8. vidurinės ausies klausos sistemos atsarginio procesoriaus bazinę kainą – 5 240,00 euro (įskaitant pridėtinės vertės mokestį).“

1.3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ir atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidų kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašą:

1.3.1. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Kiekvienai ausiai skirto klausos implanto įsigijimo išlaidos pacientui kompensuojamos tik vieną kartą, laikantis Apraše nustatytų sąlygų. Atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidos kompensuojamos ne anksčiau nei po 5 metų nuo klausos implanto implantavimo arba ankstesniojo atsarginio procesoriaus keitimo dienos. Pacientams dėl medicininių priežasčių pašalinus klausos implantą, gali būti kompensuojamas kitai ausiai skirtas klausos implantas. Iš viso asmeniui gali būti skiriami ne daugiau kaip du klausos implantai.“

1.3.2. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Gydytojų konsiliumui nustatyta tvarka rekomendavus klausos implantą ar atsarginį procesorių, ASPĮ užpildytas prašymas kompensuoti minėtų priemonių įsigijimo išlaidas (Aprašo priedas) teikiamas VLK per Eilių ir atsargų valdymo informacinę sistemą. ASPĮ prašymą sudaro paciento (tėvų, globėjų) pildoma dalis ir gydytojų konsiliumo išvadų dalis. Paciento (tėvų, globėjų) pildomoje prašymo dalyje nurodoma:

16.1. paciento asmens duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas, korespondencijos adresas, mobiliojo telefono numeris ir elektroninio pašto adresas);

16.2. reikiamo klausos implanto ir (arba) atsarginio procesoriaus tipas;

16.3. paciento prašymas gauti informaciją jo nurodytu būdu apie Apraše nustatytų paslaugų teikimą.“

1.3.3. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. ASPĮ prašymai, neatitinkantys Apraše nurodytų reikalavimų, grąžinami per Eilių ir atsargų valdymo informacinę sistemą ASPĮ tikslinti, nurodant tikslinimo priežastį. Prašymo tikslinimo laikas neįskaičiuojamas į prašymo nagrinėjimo laiką.“

1.3.4. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. VLK, per Eilių ir atsargų valdymo informacinę sistemą gavusi ASPĮ prašymą, priima sprendimą dėl klausos implanto ir atsarginio procesoriaus įsigijimo išlaidų kompensavimo šių medicinos pagalbos priemonių bazinėmis kainomis ir per 20 darbo dienų per Eilių ir atsargų valdymo informacinę sistemą pateikia atsakymą ASPĮ bei apie priimtą sprendimą informuoja pacientą jo prašyme nurodytu būdu (trumpąja žinute arba elektroniniu laišku). Jei nėra galimybės pranešimus siųsti elektroninio ryšio priemonėmis, jie siunčiami prašyme nurodytu korespondencijos adresu registruotu laišku.“

1.3.5. Pakeičiu 30.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

30.2. atsisako PSDF biudžeto lėšomis kompensuojamo klausos implanto ar atsarginio procesoriaus ir renkasi pageidaujamą brangesnį klausos implantą ar atsarginį procesorių;“.

1.3.6. Papildau 34 punktu:

34. Duomenys apie pacientų prašymus kompensuoti kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ir atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidas saugomi VLK Eilių ir atsargų valdymo informacinėje sistemoje. Šios informacinės sistemos duomenų teikimo ir naudojimo tvarką, šių duomenų saugojimo tvarką (saugos reikalavimus) bei saugojimo terminus, taip pat šių duomenų naikinimo tvarką nustato Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos nuostatai bei šios informacinės sistemos duomenų saugos nuostatai, tvirtinami VLK direktoriaus įsakymu.“

1.3.7. Pakeičiu priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. liepos 1 d.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Arūnas Dulkys

 

 

Kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo

kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos

sistemos ir atsarginio šių medicinos pagalbos

priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidų

kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo

fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašo

priedas

 

(Prašymo kompensuoti kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ir atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidas forma)

 

Valstybinės ligonių kasos

prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriui

Europos aikštė 1, LT-03505 Vilnius

 

(Pildo pacientas)

VARDAS, PAVARDĖ .....................................................................................................................

Asmens kodas       □□□□□□□□□□□

Korespondencijos adresas ................................................................................................................

Mobiliojo telefono numeris ..............................................................................................................

Elektroninio pašto adresas ................................................................................................................

 

PRAŠYMAS KOMPENSUOTI KOCHLEARINIO IMPLANTO, BAHA ĮSRIEGIAMOJO KAULINIO IMPLANTO, VIDURINĖS AUSIES KLAUSOS SISTEMOS IR ATSARGINIO ŠIŲ MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ PROCESORIAUS ĮSIGIJIMO IŠLAIDAS

 

20__m.__________d. __________

                                                                  (Pildymo data ir vieta)

 

Prašau kompensuoti (pirmojo / antrojo tipo) kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos, kochlearinio implanto atsarginio procesoriaus, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto atsarginio procesoriaus ar vidurinės ausies klausos sistemos atsarginio procesoriaus (kas reikalinga, pabraukti) įsigijimo išlaidas.

 

Pageidauju visą informaciją apie priimtą sprendimą gauti:

elektroniniu paštu arba trumpąja žinute, arba korespondencijos adresu (pažymėti tik vieną variantą).

 

Su Kochlearinio implanto, BAHA įsriegiamojo kaulinio implanto, vidurinės ausies klausos sistemos ir atsarginio šių medicinos pagalbos priemonių procesoriaus įsigijimo išlaidų kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašu esu susipažinęs (-usi).

Esu informuotas (-a) apie duomenų subjektų teises ir šių teisių įgyvendinimo tvarką Valstybinėje ligonių kasoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK), skelbiamą VLK interneto svetainėje.

 

Paciento parašas (arba vieno iš tėvų, globėjų vardas, pavardė ir parašas) ____________________


(Pildo gydytojų konsiliumas)

GYDYTOJŲ KONSILIUMO IŠVADOS

20__m.________mėn.__d. ____________

(Pildymo data ir vieta)

 

Klinikinė diagnozė (nustatymo data ir kodas):

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Diagnostinių tyrimų (įskaitant radiologinius) rezultatai ir jų atlikimo data:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Gydytojų specialistų konsultacijų išvados:

• gydytojų otorinolaringologų:

audiometrijos rezultatų įvertinimas:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

reabilitacijos, taikant klausos aparatus, efektyvumo įvertinimas:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

• vaikų ligų gydytojo ar vidaus ligų gydytojo:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

• gydytojo neurologo ar gydytojo vaikų neurologo:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Vaiko raidos vertinimo rezultatai:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Indikacijos, pagal kurias rekomenduojamas pirmojo ar antrojo tipo implantas:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Gydytojų konsiliumo išvados:

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Gydytojo otorinolaringologo vardas, pavardė, spaudas ir parašas:

...........................................................................................................................................................

Gydytojo otorinolaringologo vardas, pavardė, spaudas ir parašas:

...........................................................................................................................................................

Gydytojo otorinolaringologo vardas, pavardė, spaudas ir parašas:

...........................................................................................................................................................

Pastaba. Klinikinės diagnozės kodas įrašomas pagal Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtąjį pataisytą ir papildytą leidimą „Sisteminis ligų sąrašas“ (Australijos modifikacija, TLK-10-AM), įdiegtą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V-164 „Dėl Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtojo pataisyto ir papildyto leidimo „Sisteminis ligų sąrašas“ (Australijos modifikacija, TLK-10-AM) įdiegimo“.