Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl pasvalio rajono savivaldybės smulkaus verslo rėmimo programos nuostatų patvirtinimo

 

2020 m. vasario 26 d. Nr. T1-32

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programos komisijos 2019 m. gruodžio 19 d. protokolą Nr. TV-5, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2018 m. vasario 14 d. sprendimą Nr. T1-17 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gintautas Gegužinskas

 

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2020 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. T1-32

 

Pasvalio rajono savivaldybės smulkaus verslo rėmimo programos nuostatai

 

I skyrius

Bendrosios nuostatos

 

1.  Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programos nuostatai (toliau – Nuostatai) apibrėžia Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) Smulkaus verslo rėmimo programos (toliau – Programa) administravimą, lėšų naudojimo tvarką, apskaitą ir kontrolę.

2. Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas), Savivaldybės strateginiu plėtros planu 2014–2020 metams.

3. Savivaldybės taryba lėšas Programai numato tvirtindama metinį Savivaldybės biudžetą pagal Savivaldybės strateginio veiklos plano 07 programą „Investicijų ir verslo rėmimo programa“.

4. Pagrindinės Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. įmonė – ekonominę veiklą vykdantis juridinis asmuo;

4.2. verslininkas – fizinis asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka verčiasi ūkine komercine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi įregistravus individualią veiklą pagal pažymą ar įsigijus verslo liudijimą ne trumpesniam kaip 12 mėnesių laikotarpiui);

4.3. ūkininkasfizinis asmuo, kuris vienas ar su partneriais verčiasi žemės ūkio veikla ir (ar) miškininkyste, ir kurio ūkis yra įregistruotas Ūkininkų ūkių registre;

4.4. verslo subjektas – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, atitinkančios Įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, verslininkas, smulkaus ir (arba) vidutinio verslo įmones vienijanti asociacija, ūkininkas;

4.5. pareiškėjas – verslo subjektas, teikiantis paraišką Programos finansinei paramai gauti;

4.6. paramos gavėjas – verslo subjektas, kuriam skiriama finansinė parama iš Programos biudžeto;

4.7. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

5. Vidutinės įmonės ir ūkininkai gali būti remiami tik pagal Nuostatų 32.3 punkte nustatytą paramos formą; smulkaus ir (arba) vidutinio verslo įmones vienijančios asociacijos gali būti remiamos tik pagal Nuostatų 32.8 punkte nustatytą paramos formą.

 

II skyrius

Programos paskirtis

 

6. Programos tikslai: remti verslą, skatinti gyventojų verslumą ir jų darbinę veiklą, gerinti verslo aplinką, pritraukti investicijas į Pasvalio rajoną.

7. Programos prioritetas – savarankiško užimtumo siekiančių fizinių ir juridinių asmenų skatinimas kurti ir plėtoti smulkųjį verslą gamybos ir paslaugų srityse.

8. Programos uždaviniai:

8.1. didinti vietos gyventojų užimtumą;

8.2. sudaryti kuo palankesnes sąlygas plėtoti smulkųjį verslą kuriant naujas darbo vietas bei siekiant išlaikyti esamas;

8.3. ugdyti vietos gyventojų verslumą.

9. Programos priemonė – verslo subjektų rėmimas.

10. Programos steigėjas – Savivaldybės taryba.

11. Programos finansavimo šaltiniai – Savivaldybės biudžeto ir kitos teisėtai gautos lėšos.

12. Programa savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

III skyrius

Programos remiamos veiklos sritys

 

13. Programa remia visų sričių smulkų verslą, išskyrus šias veiklas:

13.1. alkoholinių gėrimų gamyba ir jų didmeninė, mažmeninė prekyba;

13.2. tabako gaminių gamyba ir jų didmeninė, mažmeninė prekyba;

13.3. didmeninė ir mažmeninė prekyba, išskyrus mažmeninę prekybą savos gamybos produktais (išskyrus alkoholinius gėrimus, tabako gaminius);

13.4. finansinė ir draudimo veikla;

13.5. nekilnojamojo turto operacijos;

13.6. teisinė veikla;

13.7. azartinių žaidimų ir lažybų organizavimo veikla.

 

IV skyrius

komisijos darbo organizavimas

 

14. Programos komisija (toliau – Komisija) yra kolegialus organas, sudarytas Savivaldybės tarybos, priimantis sprendimus Programos administravimo klausimais.

15. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikotarpiui.

16. Komisijos darbas grindžiamas objektyviu verslo subjektų paraiškų vertinimu, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, nesavanaudiškumo, teisingumo, nešališkumo, viešumo, skaidrumo principais.

17. Komisija, atlikdama jai pavestas funkcijas:

17.1. vertina verslo subjektų pateiktas paraiškas bei su jomis susijusius dokumentus Nuostatų nustatyta tvarka;

17.2. priima rekomendacinius sprendimus ir teikia pasiūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui arba Savivaldybės tarybai dėl lėšų skyrimo;

17.3. paskirsto Programos lėšas paramos priemonėms finansuoti;

17.4. rengia sąmatas ir lėšų panaudojimo ataskaitas. Sąmatas ir lėšų panaudojimo ataskaitas Komisijos teikimu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;

17.5. teikia pasiūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui nutraukti sutartis su paramos gavėjais;

17.6. teikia pasiūlymus Savivaldybės tarybai dėl verslo subjektų atleidimo nuo nekilnojamojo turto mokesčių;

17.7. sprendžia kitus jos kompetencijai priskirtus klausimus, priima sprendimus.

18. Komisija, vykdydama savo funkcijas, rengia posėdžius, pasitarimus. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kuriems vadovauja Komisijos pirmininkas. Savivaldybės taryba Komisijos pirmininką mero teikimu skiria iš Savivaldybės tarybos narių.

19. Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė narių. Komisijos nariai sprendimą svarstomu klausimu (išskyrus verslo idėjų projektų paraiškų vertinimą) priima atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Jei Komisijos pirmininkas posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

20. Komisijos posėdžius organizuoja Komisijos pirmininkas arba pirmininko raštu įgaliotas kitas Komisijos narys, jei Komisijos pirmininkas dėl pateisinamų ir svarbių priežasčių negali dalyvauti Komisijos posėdyje. Komisijos pirmininkas įgaliodamas kitą Komisijos narį apibrėžia įgaliojimų apimtį (atliekamas funkcijas), terminą ir pan.

21. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Posėdžio protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Posėdžių metu gali būti daromas garso įrašas, šiuo atveju sprendimą dėl įrašo priima Komisija (balsų dauguma). Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirą nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

22. Komisijos pirmininkas:

22.1. organizuoja Komisijos veiklą, šaukia posėdžius, sudaro darbotvarkes, teikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą, vadovauja Komisijos posėdžiams;

22.2. išklauso Komisijos narių bei kitų posėdžio dalyvių pasisakymus, skiria nariams pavedimus;

22.3. kviečia į Komisijos posėdžius asmenis, susijusius su nagrinėjamu klausimu;

22.4. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, sprendimus ir kitus dokumentus;

22.5. atlieka kitas funkcijas, nustatytas šiuose Nuostatuose.

23. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos darbuotojas. Šios funkcijos įrašomos į darbuotojo pareigybės aprašymą. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

24. Komisijos sekretorius:

24.1. priima verslo subjektų paraiškas, kitus dokumentus ir teikia juos nagrinėti Komisijai;

24.2. rašo Komisijos posėdžių protokolus ir juos pasirašo;

24.3. apskaičiuoja Komisijos narių skirtų balų vidurkius;

24.4. siunčia pranešimus pareiškėjams dėl trūkstamų dokumentų pateikimo bei informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus;

24.5. rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ar Savivaldybės tarybos sprendimų dėl lėšų skyrimo projektus.

25. Komisijos narys, atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi teisę:

25.1. teikti siūlymus dėl Komisijos posėdžio darbotvarkės ar kitus pasiūlymus;

25.2. gauti iš pareiškėjų visą informaciją, susijusią su pateiktomis paraiškomis;

25.3. prašyti, kad pareiškėjai patikslintų duomenis apie planuojamus vykdyti projektus, planuojamas įgyvendinti verslo idėjas;

25.4. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos posėdžių klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

25.5. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius pareiškėjus ar kitus reikalingus asmenis;

25.6. siūlyti atidėti paraiškų vertinimą kitam posėdžiui. Posėdžio laikas nustatomas Komisijos narių bendru sutarimu ir įrašomas į protokolą.

26. Komisijos narys privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Jei Komisijos narys negali atvykti į Komisijos posėdį, jis apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos sekretoriui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį.

27. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti posėdyje Komisijos narys, iš anksto susipažinęs su svarstytinais klausimais ir dokumentais, gali raštu ar elektroniniu paštu pateikti savo nuomonę „už“ ar „prieš“ dėl kiekvieno svarstomo klausimo. Nedalyvaujančio Komisijos nario nuomonė turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą. Toks pranešimas yra įskaitomas į posėdžio kvorumą ir balsavimo rezultatus.

28. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačių interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu Komisija nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Nusišalinimo faktas, nurodant nusišalinusio Komisijos nario vardą ir pavardę, užfiksuojamas protokole. Teisės aktų nustatyta tvarka nusišalinimas gali būti nepriimamas.

29. Apie rengiamą Komisijos posėdį ir numatomą posėdžio darbotvarkę visi Komisijos nariai informuojami telefonu ir elektroniniu paštu iki jo likus ne vėliau kaip dviem darbo dienoms (prireikus posėdžio darbotvarkę galima patikslinti ir apie tai pranešti iki posėdžio pradžios). Su posėdyje numatomų svarstyti klausimų dokumentais Komisijos nariai gali susipažinti iš anksto Savivaldybės administracijoje.

30. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V skyrius

finansinės paramos formos ir dydžiai

 

31. Programos finansavimas teikiamas kompensavimo principu (išskyrus Nuostatų 32.8 ir 32.9 punktuose nurodytas paramos formas), kada kompensuojama dalis verslo subjekto jau patirtų išlaidų be pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Nuostata dėl PVM nekompensavimo taikoma tik PVM mokėtojams.

32. Lėšos verslo subjektams teikiamos:

32.1. įmonės įregistravimo ir su įmonės steigimu susijusių išlaidų kompensavimui. Išlaidas sudaro mokestis notarui už steigimo dokumentų ir įstatymų reikalavimų atitikties patvirtinimą bei patvirtinimą, kad juridinį asmenį įregistruoti galima, atlyginimas VĮ Registrų centrui už juridinio asmens laikino pavadinimo įtraukimą į registrą ir juridinio asmens įregistravimą, apmokėjimas už suteiktas steigimo dokumentų rengimo paslaugas. Kompensuojant padengiama iki 100 proc. (bet ne daugiau kaip 100 eurų) išlaidų. Įmonė turi būti įregistruota ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, o kompensavimas pagal šią paramos formą skiriamas ne daugiau kaip vienai to paties steigėjo einamaisiais metais įsteigtai įmonei;

32.2. palūkanų už banko kreditus padengimui. Finansavimas skiriamas daliai palūkanų už banko kreditus, suteiktus projektams įgyvendinti ar veiklai plėsti, padengti (iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 500 eurų). Paramos forma taikoma jeigu palūkanos nebuvo kompensuotos kitų paramos fondų. Kredito sutartis turi būti galiojanti arba pasibaigusi ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos. Palūkanos kompensuojamos pagal pateiktą pažymą apie kredito gavėjo sumokėtas palūkanas ir taikytas palūkanų normas. Ši paramos forma taikoma pradedantiesiems verslo subjektams per pirmuosius 24 veiklos mėnesius;

32.3. dalyvavimo parodose, mugėse išlaidų kompensavimui. Jei parodose ar mugėse pristatomi verslo subjekto sukurti gaminiai ar teikiamos paslaugos, kompensuojama iki 50 proc. (bet ne daugiau kaip 500 eurų parodoms Lietuvoje ir ne daugiau kaip 1 000 eurų parodoms užsienio valstybėse) išlaidų. Dalyvavimo parodose išlaidas sudaro: registracijos mokestis, parodos ploto nuoma, stendų dizainas ir įranga, papildoma stendų įranga ir paslaugos, reklamos paslaugos (reklaminiai spaudiniai, įrašai kataloge), muitinės tarpininko paslaugos ir krovos darbai, parodos eksponatų draudimas, transporto išlaidos. Paramos forma taikoma kai pateikiami dokumentai, pagrindžiantys ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos patirtas išlaidas;

32.4. negyvenamųjų patalpų nuomos išlaidų kompensavimui. Jeigu nuomojamos patalpos skirtos veiklai vykdyti, kompensuojama iki 50 proc. (bet ne daugiau kaip 500 eurų) išlaidų. Finansavimo forma taikoma verslo subjektams, jei nuomojamos patalpos yra Savivaldybės teritorijoje ir yra priskirtos negyvenamųjų pastatų grupei bei nuomos sutartis įregistruota VĮ Registrų centre. Ši paramos forma taikoma pradedantiesiems verslo subjektams per pirmuosius 24 veiklos mėnesius;

32.5. interneto svetainių sukūrimo ir rinkodaros priemonių formavimo išlaidų kompensavimui. Interneto svetainių kūrimo išlaidas sudaro mokesčiai už atliktus svetainės kūrimo darbus, interneto svetainės adreso sukūrimą ir palaikymą metams, svetainės įkėlimą į serverį. Rinkodaros priemonių formavimo išlaidos apima daugkartinio naudojimo rinkodaros priemonių, tokių kaip, reklaminių stendų, iškabų, audiovizualinių priemonių gamybos išlaidas arba įmonės prekės ženklo, įmonės stiliaus sukūrimo ir rinkodaros priemonių įgyvendinimo (eterio laiko, reklamos žiniasklaidos priemonėse, reklamos lauko ekranuose) išlaidas. Kompensuojant padengiama iki 50 proc. (bet ne daugiau kaip 500 eurų) išlaidų. Paramos forma taikoma pradedantiesiems verslo subjektams per pirmuosius 24 veiklos mėnesius;

32.6. verslo planų, investicinių projektų parengimo išlaidų kompensavimui. Finansavimas skirtas verslo planų, investicinių projektų ir paraiškų finansinei paramai iš ES ir kitų fondų gauti parengimo išlaidų daliniam padengimui. Finansuojama iki 50 proc. (bet ne daugiau kaip 1 000 eurų) išlaidų. Paramos forma taikoma jeigu ES ar kitų fondų paramoje nėra numatyta bendrųjų išlaidų finansavimo, paraiškos administracinis vertinimas yra teigiamas bei gautas finansavimas iš ES ar kitų fondų. Verslo planas ir (ar) investicinis projektas turi būti įgyvendinamas Savivaldybės teritorijoje. Paramos forma taikoma kai pateikiami dokumentai, pagrindžiantys ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos patirtas išlaidas;

32.7. naujų darbo vietų įkūrimo išlaidų, patirtų darbo vietos funkcionavimui užtikrinti, būtinoms tiesioginėms darbo priemonėms, įrangai pirkti, kompensavimui. Dėl šių išlaidų kompensavimo gali kreiptis verslo subjektai, kurie ne anksčiau kaip prieš 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos įkūrė bent vieną naują darbo vietą ir joje įdarbino darbuotoją pilnu etatu. Vienai įkurtai darbo vietai gali būti skiriama iki 50 proc., bet ne daugiau kaip 1 000 eurų dalinė kompensacija (išlaikant įkurtą darbo vietą ir nemažinant darbuotojų skaičiaus ne mažiau kaip dvejus metus). Dviem įkurtoms darbo vietoms gali būti skiriama ne daugiau kaip 2 000 eurų dalinė kompensacija (išlaikant įkurtas darbo vietas ir nemažinant darbuotojų skaičiaus ne mažiau kaip dvejus metus). Trims (ir daugiau) įkurtoms darbo vietoms gali būti skiriama ne daugiau kaip 3 000 eurų dalinė kompensacija (išlaikant įkurtas darbo vietas ir nemažinant darbuotojų skaičiaus ne mažiau kaip dvejus metus). Darbo priemonių išlaidos susijusios su darbo vietos sąlygų pagerinimu nėra kompensuojamos. Kompensavimas pagal šią paramos formą gali būti taikomas ir ketinantiems įsteigti darbo vietas dar nepatirtoms išlaidoms kompensuoti – šiuo atveju išlaidos turi būti faktiškai patirtos ir apmokėtos iki einamųjų metų gruodžio 20 dienos.

32.8. projektų, gerinančių Savivaldybės verslo aplinką, finansavimui. Paramos forma taikoma dalinai kompensuoti projektus, skirtus Savivaldybės verslo aplinkos gerinimui. Kompensuojant skiriama iki 50 proc. projekto vertės, bet ne daugiau kaip 2 000 eurų. Parama taikoma pateikus projekto santrauką. 

32.9. verslo idėjų projektų finansavimui. Ši paramos forma įgyvendinama vadovaujantis Verslo idėjų projektų finansavimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas). Aprašas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu ir skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt skiltyje „Verslininkams“.

33. Vienu metu galima taikyti ne daugiau kaip tris Nuostatų 32.1–32.8 punktuose numatytas paramos formas tam pačiam pareiškėjui, o bendras finansavimo iš Programos lėšų dydis negali viršyti 3 000 eurų vienam pareiškėjui.

34. Verslo subjektas rėmimo lėšas gali gauti tik vieną kartą per 2 metų veiklos laikotarpį.

 

VI skyrius

programos lėšų teikimo sąlygos, paraiškų teikimo tvarka

 

35. Verslo subjektai privalo atitikti šiuos reikalavimus:

35.1. įmonės registracijos vieta, jei pareiškėjas yra fizinis asmuo – deklaruota gyvenamoji vieta ir plėtojamas verslas yra Pasvalio rajono savivaldybės teritorijoje. Teikiant paraišką dėl Nuostatų 32.4 punkte nurodytos paramos formos verslo subjektams nėra taikomas reikalavimas, jog įmonės registracijos vieta arba jei pareiškėjas fizinis asmuo – deklaruota gyvenamoji vieta yra Pasvalio rajono savivaldybės teritorijoje;

35.2. per paskutinius dvejus metus nepasinaudojo Programos teikiama finansine parama;

35.3. nėra paskelbtas bankrotas ir neturi likviduojamos įmonės statuso;

35.4. neturi įsiskolinimų valstybės, savivaldybės biudžetams, fondams ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;

35.5. pareiškėjas nėra valstybės ar savivaldybės įmonė, arba įmonė, kurioje valstybei ar savivaldybei priklauso daugiau kaip ½ įstatinio kapitalo ar balsavimo teisių;

35.6. įvykdė visus sutartyje numatytus įsipareigojimus jei pareiškėjas yra anksčiau gavęs finansavimą pagal Programos nuostatus.

36. Paraiškos dėl finansavimo pagal Nuostatų 32.1–32.8 punktus priimamos nuolat bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 31 dienos. Informacija apie paraiškų priėmimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt skiltyje „Verslininkams“, Savivaldybės administracijos „Facebook“ paskyroje. Informacija gali būti skelbiama Savivaldybės informaciniuose stenduose, vietinėje spaudoje ir kt.

37. Verslo subjektai, teikdami paraiškas dėl finansavimo pagal Nuostatų 32.1–32.8 punktus Savivaldybės administracijai pateikia šiuos dokumentus:

37.1. užpildytą nustatytos formos paraišką (Nuostatų 1 priedas);

37.2. išlaidas patvirtinančių dokumentų (pvz., sąskaitos faktūros, banko pavedimų išrašai, sutartis su paslaugų teikėju ir apmokėjimo pagal šią sutartį dokumentai, darbų perdavimo–priėmimo aktai, kiti apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai) kopijas (Nuostatų 32.1–32.7 punktuose nustatytais atvejais);

37.3. kredito sutarties kopiją ir pažymą apie kredito gavėjo sumokėtas palūkanas ir taikytas palūkanų normas (Nuostatų 32.2 punkte nustatytu atveju);

37.4. patalpų nuomos sutarties ir Nekilnojamojo turto registro išrašo kopijas (Nuostatų 32.4 punkte nustatytu atveju);

37.5. ES ar kito fondo paramos teikimo sutarties kopiją (Nuostatų 32.6 punkte nustatytu atveju);

37.6. norintys gauti finansinę paramą naujų darbo vietų įkūrimo išlaidų kompensavimui (Nuostatų 32.7 punkte nustatytu atveju), prie paraiškos turi pateikti šiuos dokumentus:

37.6.1. darbo sutarčių kopijas (jei sutartys sudarytos);

37.6.2. ilgalaikio materialaus turto apskaitos kortelių ar kitų dokumentų, pagrindžiančių, kad įsigytas materialus turtas yra ilgalaikis, kopijas;

37.6.3. maksimalios atkuriamosios vertės draudimo liudijimo kopiją;

37.6.4. pažymą apie darbuotojų skaičių iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos;

37.6.5. darbo priemonių / įrangos (naujos ir / ar naudotos) įsigijimo dokumentų (pvz., sąskaitos faktūros, banko pavedimų išrašai, kiti apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai) kopijas;

37.6.6. įsteigtoje darbo vietoje numatytų pareigų bei darbo priemonių / įrangos panaudojimo aprašymas;

37.6.7. verslo subjektai, planuojantys įsteigti darbo vietas (-a) turi pateikti tris skirtingus tiekėjų komercinius pasiūlymus darbo priemonėms / įrangai įsigyti;

37.7. projekto santrauką (Nuostatų 32.8 punkte nustatytu atveju);

37.8. kitus papildomus dokumentus pagal Komisijos pareikalavimą arba dokumentus, kurie pareiškėjo nuomone gali būti svarbūs vertinant paraišką dėl lėšų skyrimo.

38. Visų prie paraiškos pateikiamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos įmonės vadovo parašu. Jei kopijas tvirtina jo įgaliotas asmuo, būtina pateikti įgaliojimą.

39. Už dokumentų, suteikiančių teisę gauti paramą, ir kitų pateiktų duomenų teisingumą atsako pareiškėjas.

40. Paramos gavėjas, pateikęs klaidingą informaciją ir (ar) duomenis, būtinus Programos finansavimui gauti, arba piktybiškai pažeidęs sutarties sąlygas ar (ir) prisiimtus įsipareigojimus, privalo grąžinti gautas lėšas. Atsisakius grąžinti gautas lėšas, lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII skyrius

paraiškų vertinimas

 

41. Verslo subjektų pateiktos paraiškos vertinamos dviem etapais:

41.1. administracinės atitikties vertinimas (paraiška tinkamai užpildyta, pateikti visi privalomi dokumentai);

41.2. tinkamumo finansuoti vertinimas (verslo subjekto atitiktis Programos nuostatų reikalavimams, vykdoma veikla, atitiktis kriterijams, pagal kuriuos suteikiama pirmenybė gauti finansavimą).

42. Komisijos sekretorius įvertina paraiškos administracinę atitiktį. Jeigu vertinant paraiškos administracinę atitiktį nustatoma, kad paraiška netinkamai, nevisiškai užpildyta, trūksta papildomos informacijos, nepateikti privalomi dokumentai, pareiškėjas raštu (elektroninėmis priemonėmis (jei pareiškėjas yra nurodęs savo elektroninio pašto adresą) informuojamas apie galimybę patikslinti informaciją bei pateikti trūkstamus dokumentus per 5 darbo dienas nuo raštiško pranešimo. Jei per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, Komisijos sekretorius teikia siūlymą Komisijai paraiškos toliau nevertinti.

43. Komisijos sekretorius, atlikęs administracinės atitikties vertinimą ir nustatęs, kad paraiška tinkamai užpildyta, pateikti privalomi dokumentai, teikia paraišką vertinti Komisijai, kuri Komisijos posėdžio metu atlieka tinkamumo finansuoti vertinimą.

44. Pirmenybė gauti finansavimą teikiama verslo subjektams, atsižvelgiant į šiuos kriterijus:

44.1. verslo subjektas vykdo veiklą pirmaisiais ar antraisiais veiklos metais;

44.2. sukuriamų naujų darbo vietų skaičius, ypač jei pareiškėjas steigia naujas aukštos kvalifikacijos reikalaujančias darbo vietas;

44.3. paraišką finansavimui gauti pateikusio fizinio asmens arba juridinio asmens steigėjo amžius – 18–29 metai;

44.4. verslo subjekto veiklos sritis yra paslaugos arba gamyba;

44.5. verslo subjektas plėtoja naujus, netradicinius verslus ar ūkinę komercinę veiklą;

44.6. verslo subjektas diegia inovacijas versle ar ūkinėje komercinėje veikloje;

44.7. verslo subjektas įdarbina gyventojus, deklaravusius gyvenamąją vietą Pasvalio rajone.

45. Komisija, atsižvelgdama į balsavimų rezultatus, teikia Savivaldybės administracijos direktoriui arba Savivaldybės tarybai siūlymą finansuoti paraiškas.

46. Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti paraiškų bendra vertė yra didesnė nei skirtas finansavimas Savivaldybės biudžete, siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui arba Savivaldybės tarybai finansuoti paraiškas, kurios atitinka Nuostatų 44 punkte nustatytus kriterijus.

47. Sprendimą dėl lėšų skyrimo iki 1 000 eurų priima Savivaldybės administracijos direktorius, o sprendimą dėl lėšų skyrimo virš 1 000 eurų priima Savivaldybės taryba.

48. Verslo subjektai informuojami raštu (elektroninėmis priemonėmis (jei pareiškėjas yra nurodęs savo elektroninio pašto adresą) apie priimtą sprendimą dėl lėšų skyrimo per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo arba Savivaldybės tarybos sprendimo priėmimo dienos.

49. Kai lėšos skiriamos pagal Nuostatų 32.1–32.6 punktuose nurodytas paramos formas, sutartis su paramos gavėju nėra pasirašoma.

50. Priėmus sprendimą skirti lėšas pagal Nuostatų 32.7 punktą tarp Savivaldybės ir paramos gavėjo pasirašoma Nuostatų 2 priede nustatyta lėšų panaudojimo sutartis. Priėmus sprendimą skirti lėšas pagal Nuostatų 32.8 punktą tarp Savivaldybės ir paramos gavėjo pasirašoma Nuostatų 3 priede nustatyta lėšų panaudojimo sutartis. Savivaldybės vardu sutartis pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.

51. Kvietimas pasirašyti lėšų panaudojimo sutartį galioja vieną mėnesį nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo arba Savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo yra skiriamos lėšos paramos gavėjui, priėmimo dienos.

52. Paramos gavėjui skirtas lėšas perveda ir šių lėšų finansinę apskaitą vykdo Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

 

VIII skyrius

Atskaitomybė ir priežiūra

 

53. Verslo subjektai, pasirašę lėšų naudojimo sutartį, sutinka su visais sutartyje numatytais reikalavimais.

54. Komisija tikrina, ar verslo subjektai tinkamai vykdo savo įsipareigojimus, numatytus sutartyje, atlieka verslo subjektų įsipareigojimų monitoringą.

55. Savivaldybės administracija vadovaudamasi Komisijos sprendimu įspėja verslo subjektą apie nevykdomus lėšų naudojimo sutarties įsipareigojimus:

55.1. Savivaldybės administracija, įspėdama verslo subjektą pirmą kartą, Komisijos sprendimu suteikia ne ilgesnį kaip 2 mėnesių terminą sutartyje numatytiems įsipareigojimams įvykdyti. Gavusi argumentuotą paaiškinimą dėl nenumatytų susiklosčiusių aplinkybių, Komisija papildomai gali suteikti ne ilgesnį kaip 1 mėnesio terminą įsipareigojimams įvykdyti;

55.2. Savivaldybės administracija, įspėdama verslo subjektą antrą kartą, Komisijos sprendimu suteikia ne ilgesnį kaip 2 savaičių terminą sutartyje numatytiems įsipareigojimams įvykdyti. Gavusi argumentuotą paaiškinimą dėl nenumatytų susiklosčiusių aplinkybių, Komisija papildomai gali suteikti ne ilgesnį kaip 2 savaičių terminą įsipareigojimams įvykdyti;

55.3. Komisija, konstatavusi, kad tas pats verslo subjektas pažeidė sutartinius įsipareigojimus trečią kartą, Savivaldybės administracijos direktoriui teikia pasiūlymą nutraukti lėšų naudojimo sutartį bei įpareigoti verslo subjektą grąžinti jam skirtą finansavimą.

56. Paramos darbo vietai steigti gavėjas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, Savivaldybės administracijai turi grąžinti: visas lėšas – kai darbo vieta panaikinama per pirmųjų 12 mėnesių laikotarpį nuo jos įsteigimo (pritaikymo) dienos, 75 procentus lėšų – kai darbo vieta panaikinama per laikotarpį nuo 13 iki 24 mėnesių nuo jos įsteigimo (pritaikymo) dienos;

57. Paramos gavėjas per 24 mėnesių laikotarpį nuo darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) dienos be Savivaldybės administracijos sutikimo neturi teisės:

57.1. parduoti, įkeisti, išnuomoti ar kitaip perleisti ilgalaikį materialųjį turtą, kurį įsigijo Programos lėšomis steigdamas (pritaikydamas) darbo vietas;

57.2. išvežti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų ilgalaikį materialųjį turtą, kurį įsigijo steigdamas (pritaikydamas) darbo vietas, išskyrus atvejus, susijusius su ilgalaikio materialiojo turto panaudojimu įsteigtos darbo vietos veiklai vykdyti;

57.3. keisti įdarbinto asmens darbo vietą ar jo funkcijas, nustatyti ne visą darbo laiką arba ne visą darbo savaitę.

58. Komisija bet kuriuo metu gali pareikalauti papildomos informacijos iš verslo subjekto apie atliktų darbų eigą ir lėšų panaudojimą įgyvendinant priemonę.

 

IX skyrius

Baigiamosios nuostatos

 

59. Programos kontrolę atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

60. Nuostatai keičiami ar pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

61. Programos veikla gali būti nutraukiama tik Savivaldybės tarybos sprendimu.

62. Nutraukus Programos veiklą, likusios lėšos paskirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu.

_________________________

 

Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo

rėmimo programos nuostatų

1 priedas

 

(Paraiškos skirti finansinę paramą forma)

 

 

 

(Įmonės pavadinimas, kodas arba fizinio asmens vardas, pavardė)

 

Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus

verslo rėmimo programos komisijai

 

 

PARAIŠKA

DĖL LĖŠŲ SKYRIMO IŠ PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKAUS VERSLO RĖMIMO PROGRAMOS

 

________________________

 

(data)

 

Prašau suteikti finansinę paramą iš Smulkaus verslo (toliau – SVV) rėmimo programos (toliau – Programa) lėšų. Prašoma (-os) paramos forma (-os) (pažymėkite formą (-as):

 

Įmonės įregistravimo išlaidų kompensavimas;

Palūkanų už banko kreditus dalinis padengimas;

Dalyvavimo parodose, mugėse išlaidų dalinis kompensavimas;

Negyvenamųjų patalpų nuomos išlaidų dalinis kompensavimas;

Įmonės interneto svetainės kūrimo, rinkodaros priemonių formavimo išlaidų dalinis kompensavimas;

Verslo planų, investicinių projektų parengimo išlaidų dalinis kompensavimas;

Naujų darbo vietų įkūrimo išlaidų dalinis kompensavimas;

Pasvalio rajono savivaldybės verslo aplinkos gerinimo projekto dalinis finansavimas.

 

Pareiškėjo duomenys:

 

Įmonės pavadinimas (fizinio asmens vardas, pavardė)

 

 

Įmonės buveinės adresas (fizinio asmens deklaruota gyvenamoji vieta)

 

 

Įmonės kodas

 

 

Įmonės vadovo vardas, pavardė

 

 

Telefono numeris (-iai)

 

 

Elektroninio pašto adresas (-ai)

 

 

Banko pavadinimas, sąskaitos Nr.

 

 

 

 

Įmonės įsteigimo data

 

 

Įmonės metinės pajamos, Eur

 

 

Įmonės balanse nurodyto turto vertė, Eur

 

 

Pagrindinė pareiškėjo vykdoma veikla (nurodykite veiklos rūšį pagal EVRK)

 

 

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos vykdymo vieta

 

 

Įmonės darbuotojų skaičius paraiškos teikimo dieną

 

 

 

Pareiškėjo amžius paraiškos pateikimo dieną

 

 

 

Nurodykite, pagal kokią Programos paramos formą prašoma lėšų, trumpai aprašykite, kodėl prašoma tokios paramos ir kaip tai siejasi su vykdoma veikla:

 

Pvz., UAB „XXX“ prašo dalinai kompensuoti išlaidas, patirtas nuomojant negyvenamąsias patalpas. Įmonės veikla - viešasis maitinimas. Įmonė įsikūrusi prieš metus, jos veiklai būtinos patalpos. Patalpos nuomojamos adresu ...

 

Pareiškėjo atitikimas Nuostatuose nustatytiems kriterijams, pagal kuriuos teikiama finansavimo pirmenybė (pažymėkite tinkamą (-us):

 

1. Veikla vykdoma pirmaisiais ar antraisiais veiklos metais:

Taip

Ne

2. Kuriamos naujos darbo vietos:

Taip

Ne

3. Pareiškėjo amžius 18–29 metai:

Taip

Ne

4. Pagrindinė veiklos sritis yra paslaugos arba gamyba:

Taip

Ne

5. Plėtojamas naujas, netradicinis verslas:

Taip

Ne

6. Versle diegiamos inovacijos:

Taip

Ne

 

7. Įdarbinami gyventojai, deklaravę gyvenamąją vietą Pasvalio rajone:

Taip

Ne

 

Ar įmonė anksčiau naudojosi Pasvalio rajono savivaldybės SVV rėmimo lėšomis?

 

Jei taip, nurodykite datą, paramos formą:

 

Taip

Ne

 

 

Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija?

Taip

Ne

Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu?

Taip

Ne

Ar esate skolingas valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetams?

Taip

Ne

 

Bendra patirtų išlaidų suma (be PVM), Eur

 

 

 

Prašoma SVV rėmimo lėšų suma, Eur

 

 

Išlaidų sąmata:

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma (be PVM), Eur

Pvz. 1.

Reklaminio stendo gamyba

300,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BENDRA SUMA:

 

 

 

PRIDEDAMA (pažymėkite pridedamus dokumentus):

 

1. Patirtų išlaidų patvirtinančių dokumentų ir tų patirtų išlaidų apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijos

2. Kredito sutarties kopija ir pažyma apie kredito gavėjo sumokėtas palūkanas

3. Patalpų nuomos sutarties ir Registro centro išrašo kopijos

4. ES ar kito fondo paramos teikimo sutarties kopija

5. Dokumentai reikalingi naujų darbo vietų kūrimo išlaidų kompensavimui:

 

5.1. Darbo sutarčių kopijos (jei darbuotojai jau įdarbinti)

5.2. Ilgalaikio materialaus turto apskaitos kortelių ar kitų dokumentų, pagrindžiančių, kad įsigytas turtas yra ilgalaikis kopijos (jei turtas įsigytas)

5.3. Ilgalaikio materialaus turto draudimo dokumentai (jei turtas įsigytas)

5.4. Steigiamoje darbo vietoje numatytų pareigų bei darbo priemonių / įrangos panaudojimo aprašymas

5.5. Trys skirtingi tiekėjų komerciniai pasiūlymai darbo priemonėms / įrangai įsigyti (jei turtas dar neįsigytas)

6. Projekto santrauka

7. Kiti dokumentai, pagrindžiantys lėšų poreikį (nurodykite dokumentus):

 

 

 

Su Programos rėmimo lėšų gavimo sąlygomis, teikimo tvarka ir iš to atsirandančiais įsipareigojimais esu susipažinęs (-usi).

 

Tvirtinu, kad visi šioje paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikti duomenys yra teisingi. Įsipareigoju leisti Pasvalio rajono savivaldybės administracijai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.

 

 

Paraiškos užpildymo data:

 

____________ m. ______________________ mėn. ________ d.

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

A. V.

 

 

Informuojame, kad Jūsų asmens duomenų valdytojas yra Pasvalio rajono savivaldybės administracija, juridinio asmens kodas 188753657, adresas: Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143 Pasvalys, tel. (8 451)  54 101, el. p. rastine@pasvalys.lt. Savivaldybės administracijos duomenų apsaugos pareigūno kontaktai: tel. (8 451)  54 101, el. p. dokumentai@pasvalys.lt.

Duomenys tvarkomi siekiant išnagrinėti Jūsų paraišką, atliekant veiksmus prieš sudarant sutartį, kurios šalis esate Jūs bei vykdant sutarties įsipareigojimus. Tvarkymo pagrindas – tvarkyti duomenis būtina, kad būtų įvykdyta duomenų valdytojui taikoma teisinė prievolė, taip pat siekiant atlikti užduotį, vykdomą viešojo intereso labui arba vykdant duomenų valdytojui pavestas viešosios valdžios funkcijas. Taip pat tvarkyti duomenis būtina siekiant įvykdyti sutartinius įsipareigojimus. Jūsų duomenys Savivaldybės administracijoje bus saugomi teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimo terminus, nustatyta tvarka ir terminais. Jūsų duomenys bus teikiami Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programos komisijos nariams, taip pat duomenys gali būti teikiami institucijoms bei asmenims, turintiems teisę gauti šią informaciją teisės aktų nustatyta tvarka arba siekiant įvykdyti sutartį, pavyzdžiui, bankams. Jeigu Jūs nepateiksite savo asmens duomenų, negalėsime išnagrinėti Jūsų paraiškos, įvykdyti teisės aktuose numatytų pareigų ar sutarties.

Jūs turite teisę kreiptis su prašymu susipažinti su savo asmens duomenimis, ištaisyti, papildyti ar ištrinti juos, apriboti jų tvarkymą, juos perkelti, taip pat turite teisę nesutikti su duomenų tvarkymu ar pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai. Daugiau informacijos apie asmens duomenų tvarkymą galite rasti Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt.

 

Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo

rėmimo programos nuostatų

2 priedas

 

LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS

 

20.... m. .......................... d. Nr. .............

Pasvalys

 

Pasvalio rajono savivaldybės administracija (toliau Savivaldybė), atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus .................................., veikiančio pagal Savivaldybės administracijos nuostatus ir .................................. (toliau Verslo subjektas),  atstovaujama ......................................, veikiančio pagal .................................. nuostatus (įstatus), toliau kartu vadinamos šalimis, o kiekviena atskirai Savivaldybė ir Verslo subjektas, sudarė šią lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis).

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Savivaldybė, vadovaudamasi ................................................................... įsipareigoja skirti lėšas

(Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas arba Savivaldybės tarybos sprendimas)

naujos (-ų) darbo vietos (-ų) steigimo išlaidų kompensavimui iš Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programos (toliau – Programa).

2. Lėšų naudojimo tikslinė paskirtis – Verslo subjekto naujos (-ų) darbo vietos (-ų) įkūrimo išlaidų dalinio kompensavimo priemonei įgyvendinti.

 

II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS

 

3. Savivaldybė įsipareigoja:

3.1. finansuoti šios Sutarties 1 punkte nurodytą priemonę jai skiriant ..................... Eur. pagal pridedamą sąmatą.

3.2. pervesti Verslo subjektui lėšas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos į Verslo subjekto nurodytą sąskaitą;

3.3. pastebėjus nukrypimų nuo šios Sutarties sąlygų arba kitokių trūkumų, raštu pranešti apie juos Verslo subjektui per 5 darbo dienas;

3.4. teikti priemonei vykdyti reikiamus duomenis ir informaciją.

4. Savivaldybė turi teisę:

4.1. reikalauti, kad Verslo subjektas pateiktų Savivaldybei duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu;

4.2. kontroliuoti pagal šią Sutartį skirtų lėšų tikslinį panaudojimą;

4.3. reikalauti grąžinti į Savivaldybės sąskaitą pagal šią Sutartį Verslo subjektui pervestą lėšų sumą, jeigu Verslo subjektas nevykdo šioje Sutartyje numatytų įsipareigojimų.

5. Verslo subjektas įsipareigoja:

5.1. šios Sutarties 1 punkte nurodytą priemonę įgyvendinti iki ....................... . Priemonė turi būti įgyvendinta, išlaidos faktiškai patirtos ir apmokėtos iki einamųjų metų gruodžio 20 d. Visi su priemonės įgyvendinimu susijusias išlaidas pateisinantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai turi būti išrašyti iki šios datos;

5.2. naudoti lėšas, skirtas naujai įsteigtos darbo vietos įrangos įsigijimo įgyvendinimui, ekonomiškai, tinkamai ir tik pagal jų tikslinę paskirtį, nurodytą Sutarties 2 punkte;

5.3. į įsteigtas (pritaikytas) darbo vietas įdarbinti asmenis, atitinkančius aprašyme nurodytus kvalifikacinius reikalavimus, pasirašant su jais neterminuotas darbo sutartis ir nustatant darbo laiką, nurodytą aprašyme. Pasikeitę kvalifikaciniai reikalavimai darbuotojui, dirbančiam įsteigtoje darbo vietoje, gali būti tikslinami Verslo subjekto ir Savivaldybės susitarimu;

5.4. išlaikyti ............... darbo vietą (-as) ir įsteigtos (-ų) darbo vietos (-ų) nepanaikinti 24 mėnesius nuo darbo vietos (-ų) įsteigimo (pritaikymo) dienos;

5.5. Savivaldybei pareikalavus, pateikti visą informaciją, susijusią su Sutarties vykdymu;

5.6. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo kaltės padarytus trūkumus, pažeidžiančius šios Sutarties sąlygas;

5.7. raštu pranešti Savivaldybei, kad negali įvykdyti priemonės arba, kad priemonės vykdymą tęsti netikslinga;

5.8. raštu informuoti Savivaldybę apie rekvizitų pakeitimus;

5.9. įgyvendinus priemonę, 2 metus kasmet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus kalendoriniams metams Savivaldybei teikti įsigyto turto draudimą įrodančius dokumentus ir pažymą apie darbuotojų skaičių įmonėje;

5.10. panaikinus įsteigtą darbo vietą, Savivaldybei grąžinti: visas lėšas, kai darbo vieta panaikinama per pirmųjų 12 mėnesių laikotarpį nuo jos įsteigimo (pritaikymo), 75 procentų lėšų, kai darbo vieta panaikinama per laikotarpį nuo 13 iki 24 mėnesių nuo jos įsteigimo (pritaikymo);

5.11. viešinti informaciją apie gautas lėšas darbo vietai įsteigti;

5.12. Verslo subjektas per 24 mėnesių laikotarpį nuo darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) dienos be Savivaldybės sutikimo neturi teisės:

5.12.1. parduoti, įkeisti, išnuomoti ar kitaip perleisti Programos lėšomis įgytą turtą;

5.12.2. išvežti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų ilgalaikio materialiojo turto, kurį įsigijo steigdamas (pritaikydamas) darbo vietas, išskyrus atvejus susijusius su ilgalaikio materialiojo turto panaudojimu įsteigtos darbo vietos veiklai vykdyti;

5.12.3. keisti įdarbinto asmens darbo vietą ar darbo funkcijas, nustatyti ne visą darbo laiką arba ne visą darbo savaitę.

 

III. DARBO VIETŲ STEIGIMO FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ PERVESTAS LĖŠAS

 

6. Verslo subjekto patirtos išlaidos vykdant šios Sutarties 1 punkte nurodytą priemonę apmokamos išlaidų kompensavimo būdu.

7. Išlaidos kompensuojamos pateikus šiuos dokumentus:

7.1. paraišką dėl lėšų gavimo;

7.2. išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus;

7.3. dokumentą, patvirtinantį įsigyto turto priskyrimą ilgalaikiam materialiajam turtui (ilgalaikio turto apskaitos kortelę);

7.4. dokumentus, įrodančius, kad įsigytas ilgalaikis materialusis turtas yra apdraustas maksimalios turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų;

7.5. tris komercinius pasiūlymus (jei įranga / darbo priemonės neįsigytos);

7.6. steigiamoje (įsteigtoje) darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymą bei darbo priemonių / įrangos panaudojimą;

7.7. dokumentus (darbo sutartis ir kt. dokumentus), įrodančius, kad įsteigtoje (pritaikytoje) darbo vietoje įdarbinti asmenys. Į įsteigtas (pritaikytas) darbo vietas turi būti įdarbinti asmenys, atitinkantys aprašyme nustatytus kvalifikacinius reikalavimus. Pasikeitę kvalifikaciniai reikalavimai darbuotojui, dirbančiam įsteigtoje darbo vietoje, gali būti tikslinami Verslo subjekto ir Savivaldybės raštišku susitarimu.

8. Visos išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme (su visais aktualiais pakeitimais) ir kituose galiojančiuose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas. Numeracija.

9. Savivaldybė bet kuriuo metu gali pareikalauti papildomos informacijos iš Verslo subjekto apie atliktų darbų eigą ir lėšų panaudojimą įgyvendinant priemonę.

 

 

IV. SUTARTIES GALIOJIMO TERMINAS IR NUTRAUKIMAS

 

10. Sutartis įsigalioja nuo pasirašymo dienos ir galioja, kol įvykdomi sutartiniai įsipareigojimai.

11. Sutartis gali būti pakeista arba papildyta tik šalims susitarus, įforminus tai papildomu raštišku susitarimu, kuris yra neatsiejama Sutarties dalis.

12. Sutartis gali būti nutraukta:

12.1. šalių susitarimu;

12.2. pasibaigus Sutarties teisiniam pagrindui;

12.3. kai šalys nevykdo savo įsipareigojimų arba iš esmės juos pažeidžia, kita šalis turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai prieš 10 kalendorinių dienų pranešdama kitai šaliai ir nurodydama priežastis.

 

V. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

13. Nė viena Sutarties šalis nėra laikoma pažeidusi Sutartį arba nevykdanti savo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės, esant nenugalimoms jėgoms (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.

14. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis.

15. Ginčai dėl šios Sutarties sprendžiami derybų būdu, o nesusitarus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

16. Sutartis sudaryta dviem vienodą teisinę galią turinčias egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

 

VI. ŠALIŲ REKVIZITAI

 

SAVIVALDYBĖ

 

Pasvalio rajono savivaldybės administracija

Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143 Pasvalys

Įmonės kodas 188753657

A. s. Nr. LT327300010082432020

AB „Swedbank“

Banko kodas 73000

Tel. (8 451) 54 101

El. p. rastine@pasvalys.lt

 

[Pareigos]

[Vardas, pavardė, parašas]

 

verslo subjektas

 

[Juridinio asmens pavadinimas / fizinio asmens vardas, pavardė]

[Adresas]

[Kodas]

[Sąskaitos numeris]

[Banko rekvizitai]

[Telefono numeris]

[El. pašto adresas]

 

[Pareigos]

[Vardas, pavardė, parašas]

A. V.

A. V.

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo

rėmimo programos nuostatų

3 priedas

 

LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS

 

20.... m. .......................... d. Nr. .............

Pasvalys

 

Pasvalio rajono savivaldybės administracija (toliau Savivaldybė), atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus .................................., veikiančio pagal Savivaldybės administracijos nuostatus ir .................................. (toliau Verslo subjektas),  atstovaujama ......................................, veikiančio pagal .................................. nuostatus (įstatus), toliau kartu vadinamos šalimis, o kiekviena atskirai Savivaldybė ir Verslo subjektas, sudarė šią lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis).

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Šios Sutarties dalykas yra .................................................. (toliau – Projektas) dalinis finansavimas.

(Projekto pavadinimas)

2. Savivaldybė, vadovaudamasi ................................................................... įsipareigoja skirti lėšų

(Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas arba Savivaldybės tarybos sprendimas)

Pasvalio rajono savivaldybės verslo aplinkos gerinimo projekto daliniam finansavimui iš Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programos (toliau – Programa).

 

II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS

 

3. Savivaldybė įsipareigoja:

3.1. finansuoti šios Sutarties 1 punkte nurodytą Projektą ir skirti šiam tikslui, atsižvelgiant į pateiktą paraišką ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ............................... įsakymą Nr. ....... arba Savivaldybės tarybos ............................... sprendimą Nr. ....... , ................. Eur (......................................);

(suma žodžiais)

3.2. ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos lėšas pervesti į Verslo subjekto sąskaitą Nr. .............................................................................., esančią ............................................................................., .....................................................................

(banko pavadinimas)                                                            (banko kodas)

3.3. pastebėjus nukrypimų nuo šios Sutarties sąlygų arba kitokių trūkumų, pranešti apie juos Verslo subjektui per 5 darbo dienas;

3.4. teikti priemonei vykdyti reikiamus duomenis ir informaciją.

4. Savivaldybė turi teisę:

4.1. reikalauti, kad Verslo subjektas pateiktų Savivaldybei duomenis, susijusius su Sutarties vykdymu;

4.2. kontroliuoti pagal šią Sutartį skirtų lėšų tikslinį panaudojimą;

4.3. reikalauti grąžinti į Savivaldybės sąskaitą pagal šią Sutartį Verslo subjektui pervestą lėšų sumą, jeigu Verslo subjektas nevykdo šioje Sutartyje numatytų įsipareigojimų.

5. Verslo subjektas įsipareigoja:

5.1. projektą .................................................................... vykdyti pagal pateiktą paraišką gauti lėšas

(Projekto pavadinimas)

Savivaldybės verslo aplinkos gerinimo projekto daliniam finansavimui.

5.2. Projekto įgyvendinimui skirtas lėšas naudoti pagal pridedamą sąmatą;

5.3. Projektą įgyvendinti iki .............................;

5.4. einamųjų metų gruodžio mėnesį Savivaldybei pateikti ataskaitą (Nuostatų 4 priedas), aprašant tarpinius rezultatus, o nuo paramos skyrimo praėjus 12 mėnesių pateikti Savivaldybei ataskaitą (Nuostatų 4 priedas), aprašant galutinius rezultatus;

5.5. iš Programos skirtas lėšas naudoti tik pagal paskirtį, o esant galimybei skleisti informaciją apie dalinį finansavimą iš Savivaldybės;

5.6. Savivaldybei pareikalavus, pateikti visą informaciją, susijusią su Sutarties vykdymu;

5.7. savo jėgomis ir lėšomis pašalinti dėl savo kaltės padarytus trūkumus, pažeidžiančius šios Sutarties sąlygas;

5.8. raštu pranešti Savivaldybei, kad negali įvykdyti Projekto arba, kad Projekto vykdymą tęsti netikslinga;

5.9. raštu informuoti Savivaldybę apie rekvizitų pakeitimus;

 

III. PAPILDOMOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

6. Už įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą šios Sutarties šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Jeigu viena iš šalių dėl nenumatytų priežasčių negali įvykdyti kurio nors šios Sutarties punkto, nedelsdama raštu kreipiasi į kitą šalį dėl Sutarties papildymo, pakeitimo ar nutraukimo.

8. Sutarties papildymai, pakeitimai arba Sutarties nutraukimas galioja tik raštu sutikus abiem šalims.

9. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

10. Sutartį nutraukus dėl Verslo subjekto kaltės, Verslo subjektas privalo per 20 darbo dienų grąžinti Savivaldybei visą Projektui įgyvendinti iš Savivaldybės gautą lėšų sumą.

11. Sutartį nutraukus dėl Savivaldybės kaltės, Savivaldybė pagal Verslo subjekto pateiktus atsiskaitymo dokumentus apmoka sąmatoje numatytas Projekto įgyvendinimo išlaidas, padarytas iki Sutarties nutraukimo dienos, neviršijant šios Sutarties 3.1 punkte numatytos sumos.

12. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, iki šalys visiškai įvykdys savo įsipareigojimus.

13. Sutartis sudaryta dviem vienodą teisinę galią turinčias egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

 

IV. ŠALIŲ REKVIZITAI

 

SAVIVALDYBĖ

 

Pasvalio rajono savivaldybės administracija

Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143 Pasvalys

Įmonės kodas 188753657

A. s. Nr. LT327300010082432020

AB „Swedbank“

Banko kodas 73000

Tel. (8 451) 54 101

El. p. rastine@pasvalys.lt

 

[Pareigos]

[Vardas, pavardė, parašas]

 

VERSLO SUBJEKTAS

 

[Juridinio asmens pavadinimas / fizinio asmens vardas, pavardė]

[Adresas]

[Kodas]

[Sąskaitos numeris]

[Banko rekvizitai]

[Telefono numeris]

[El. pašto adresas]

 

[Pareigos]

[Vardas, pavardė, parašas]

A. V.

A. V.

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo

rėmimo programos nuostatų

4 priedas

 

LĖŠŲ NAUDOJIMO ATASKAITA

 

20.....m. ................................. d. Nr. ...........

Pasvalys

 

Investicijų ir verslo rėmimo programa

Pasvalio rajono savivaldybės Smulkaus verslo rėmimo programa

kodas

07

 

Lėšų paskirtis (paramos kryptis)

(Įrašyti Programos paramos formą, pagal kurią skiriama parama)

 

 

 

Projekto pavadinimas:

 

 

Rezultatų aprašymas: (svarbiausi veiklos rezultatai)

 

Duomenys apie lėšų panaudojimą

Išlaidų pavadinimas

Suma (EUR)

Išlaidas pateisinančio dokumento (sąskaitos-faktūros) data, pavadinimas ir Nr.

Skirta

Panaudota

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

Patvirtiname, kad šioje ataskaitoje nurodytos išlaidų sumos atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus ir Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, parengtą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Lietuvos Respublikos finansų ministro 2019 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. 1K-405 redakcija).

 

Institucijos vadovas

 

 

 

 

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

A.V.

 

Vyriausiasis finansininkas

 

 

 

 

 

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

Ataskaitą užpildęs asmuo __________________________________________________________

(vardas, pavardė, tel., el. paštas)