užimtumo tarnybos
prie lietuvos respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl KLIENTAMS TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS TYRIMO, VERTINIMO IR SKLAIDOS METODIKOS patvirtinimo

 

2021 m. gruodžio 29 d. Nr. V-532

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 121 straipsniu, Darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-314 „Dėl Darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 28 punktu bei siekdama tobulinti klientams teikiamų paslaugų kokybės tyrimo, vertinimo ir sklaidos procesus bei užtikrinti klientams teikiamų paslaugų kokybę ir kokybišką grįžtamąjį ryšį:

1. Tvirtinu Klientams teikiamų paslaugų kokybės tyrimo, vertinimo ir sklaidos metodiką (toliau – Metodika) (pridedama).

2. Įpareigoju:

2.1. Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) Kokybės vadybos skyrių bei Užimtumo tarnybos kitus administracijos padalinius, vykdysiančius apklausas pagal atsiradusį poreikį, apibendrinti tyrimų rezultatus ir juos pateikti Užimtumo tarnybos vadovybei;

2.2. Komunikacijos skyrių apibendrintus tyrimų rezultatus viešinti Metodikoje nustatyta tvarka.

3. Pavedu Teisės skyriui teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti šio įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre ir Užimtumo tarnybos interneto svetainėje;

4. Pripažįstu netekusiu galios Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. sausio 9 d. įsakymą Nr. V-5 „Dėl klientams teikiamų paslaugų kokybės tyrimo, vertinimo ir sklaidos metodikos patvirtinimo“.

5. Šio įsakymo kontrolę vykdo Užimtumo tarnybos direktorius.

 

 

Direktorė                                                                                                         Inga Balnanosienė

 

PATVIRTINTA

Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

direktoriaus 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu

Nr. V-532

 

 

KLIENTAMS TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS TYRIMO, VERTINIMO IR SKLAIDOS METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Klientams teikiamų darbo rinkos paslaugų kokybės tyrimo, vertinimo ir sklaidos metodika (toliau – Metodika) nustato Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) veiksmus organizuojant ir vykdant darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams (toliau – klientams) teikiamų darbo rinkos paslaugų kokybės tyrimus (toliau – Tyrimai) bei atliekant šių Tyrimų rezultatų vertinimą ir sklaidą.

2. Metodika parengta vadovaujantis Darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-314 „Dėl darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu Nr. 573/2014/ES dėl valstybinių užimtumo tarnybų (VUT) bendradarbiavimo stiprinimo ir siekiant kokybiškai įgyvendinti lyginamosios analizės sistemą Užimtumo tarnyboje.

3. Tyrimų tikslas – įvertinti Užimtumo tarnybos teikiamų darbo rinkos paslaugų kokybę, siekiant geriau patenkinti klientų lūkesčius, didinant teikiamų paslaugų efektyvumą ir įtraukiant klientus į esamų paslaugų kokybės tobulinimo ar naujų paslaugų kūrimo procesus.

 

II SKYRIUS

KLIENTAMS TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS TYRIMŲ VYKDYMAS

 

4. Už Metodikoje numatytų Tyrimų organizavimą ir jų duomenų vertinimą atsakingi:

4.1. Užimtumo tarnybos Kokybės vadybos skyrius – už Metodikos 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodytus Tyrimus;

4.2. Kiti Užimtumo tarnybos administracijos padaliniai, organizuojantys apklausas pagal atsiradusį poreikį ar įpareigojimus.

5. Numatomi tyrimų atlikimo metodai:

5.1. elektroniniu būdu – vykdant internetines apklausas: Metodikos 4 punkte nurodytų Užimtumo tarnybos administracijos padalinių darbuotojams el. paštu išsiunčiant tiesiogiai potencialiems respondentams nuorodas į elektronines Tyrimų anketų versijas (toliau – Elektroninės anketos) bei sudarant sąlygas Elektronines anketas pasiekti per viešosios interneto prieigos kompiuterius visuose Užimtumo tarnybos administracijos padaliniuose, vykdančiuose klientų aptarnavimo funkcijas;

5.2. telefonu – Klientų aptarnavimo ir paslaugų valdymo skyriaus konsultantams skambinant Užimtumo tarnybos paslaugomis pasinaudojusiems klientams ir jų atsakymus žymint Elektroninėse anketose;

5.3. apklausų formas patalpinus Užimtumo tarnybos interneto svetainėje – kiekvienam interneto svetainėje apsilankiusiam klientui sudaromos sąlygos pareikšti savo nuomonę dėl Užimtumo tarnybos teikiamų paslaugų kokybės. Apklausų formas parengia Kokybės vadybos skyrius, įkelia į interneto svetainę – IT plėtros skyrius;

5.4. perkant apklausų atlikimo paslaugą. Viešojo pirkimo paraiškas rengia Metodikos 4 punkte nurodyti Užimtumo tarnybos administracijos padaliniai.

6. Atliekamos klientams teikiamų paslaugų kokybės vertinimo apklausos pagal Klientams teikiamų paslaugų kokybės vertinimo apklausų vykdymo planą (Metodikos priedas) (toliau – Apklausų vykdymo planas):

6.1. Užimtumo tarnybos teikiamų paslaugų kokybės vertinimas (darbo ieškantiems asmenims) – naudojamas įvertinti darbo ieškantiems asmenims teikiamų darbo rinkos paslaugų kokybę, išsiaiškinti kurias paslaugas, priemones reikėtų tobulinti. Tikslinė grupė – Užimtumo tarnyboje registruoti darbo ieškantys asmenys;

6.2. Užimtumo tarnybos teikiamų paslaugų kokybės vertinimas (darbdaviams) – naudojamas įvertinti darbdaviams teikiamų darbo rinkos paslaugų kokybę bei išsiaiškinti, kokių naujų paslaugų, priemonių darbdaviai pageidauja ir kurias reikėtų tobulinti. Tikslinė grupė – darbdaviai, kurie naudojasi Užimtumo tarnybos paslaugomis;

6.3. kitos apklausos pagal atsiradusį poreikį ar įsipareigojimus.

7. Tyrimams reikalingų apklausti respondentų minimali imtis yra nustatoma remiantis imties dydžių nustatymo skaičiuokle.

8. Siekiant didesnio Tyrimų rezultatų reprezentatyvumo ir sumažinti atrankos paklaidos tikimybę, Tyrimams respondentai parenkami vadovaujantis atsitiktinės sluoksninės (stratifikuotos) atrankos principu: darbo ieškančių asmenų (respondentų) struktūra – pagal lytį, amžių, išsilavinimą; darbdavių struktūra – pagal įmonės dydį, ekonominės veiklos rūšį ir kitus reikšmingus kriterijus turi kiek įmanoma tiksliau atspindėti Užimtumo tarnybos administracijos padalinių, vykdančių klientų aptarnavimo funkcijas, klientų pasiskirstymą.

9. Tyrimams naudojamas anketas parengia Metodikos 4 punkte nurodyti Užimtumo tarnybos administracijos padaliniai, organizuojantys apklausas.

 

III SKYRIUS

KLIENTAMS TEIKIAMŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS TYRIMŲ REZULTATŲ VERTINIMAS IR SKLAIDA

 

10. Atliktų Tyrimų rezultatų vertinimas vykdomas pagal Apklausų vykdymo planą. Jo metu:

10.1. analizuojama rezultatų kaita, lyginant su praėjusio 1 metų laikotarpio Tyrimais;

10.2. lyginami Tyrimų rezultatai, gauti išanalizavus atskirų Užimtumo tarnybos administracijos padalinių, vykdančių klientų aptarnavimo funkcijas, klientų apklausų anketų duomenis su šalies mastu gautais rezultatais;

10.3. analizuojamas rezultatų tarpusavio priežastingumas.

11. Tyrimų rezultatų vertinimo išvados turi būti pateiktos Užimtumo tarnybos vadovybei iki sausio 31 d.

12. Tyrimų rezultatai sistemingai taikomi peržiūrint, tobulinant ar kuriant naujas paslaugas bei priemones klientams.

13. Tyrimų rezultatų sklaidą vykdo Užimtumo tarnybos Komunikacijos skyrius, bendradarbiaudamas su Metodikos 4 punkte nurodytais Užimtumo tarnybos administracijos padaliniais.

14. Atliktų Tyrimų rezultatų sklaida vykdoma pagal Apklausų vykdymo planą. Ją sudaro:

14.1. tyrimų rezultatų apibendrinimas ir paskelbimas Užimtumo tarnybos interneto svetainės skyriuje „Administracinė informacija“ - „Klientų apklausų ataskaitos“;

14.2. Užimtumo tarnybos „Facebook“ paskyroje;

14.3. tyrimų rezultatų viešinimas kitais kanalais.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Metodika skelbiama Užimtumo tarnybos intranete.

16. Su Metodika per Dokumentų valdymo sistemą DocLogix atsakingus darbuotojus supažindina Kokybės vadybos skyrius. Darbuotojo susipažinimas šioje sistemoje paspaudus mygtuką „susipažinau“ prilyginamas rašytiniam parašui.

 

_______________________________