VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ĮMONIŲ, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų ATRINKIMO VERTINIMUI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. vasario 23 d. Nr. 1S-22

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 30 d. nutarimo Nr. 92 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo įgyvendinimo” 1.5 punktu, Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių patvirtinimo“, 143 punktu, Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1517 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 23.6 punktu:

1. T v i r t i n u Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų atrinkimo vertinimui procedūrų tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2015 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. 1S-37 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų atrinkimo vertinimui procedūrų tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                    Diana Vilytė


 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2016 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1S-22

 

 

 

Įmonių, VEIKIANČIŲ ENERGETIKOS SRITYJE, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, PIRKIMų atrinkimo vertinimui PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų atrinkimo vertinimui procedūrų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) struktūrinių padalinių veiklą, atrenkant energetikos srityje veikiančių įsigyjančiųjų organizacijų, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus, kuriems taikomi Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės) nustatyti reikalavimai, vertinimui.

2. Energijos išteklių pirkimų atrinkimo vertinimui tikslai:

2.1. užtikrinti identifikuotų didžiausios rizikos sričių, kuriose galimi dažniausi Taisyklių ir su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, kontrolę;

2.2. didinti energijos išteklių pirkimų kontrolės sistemos efektyvumą.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymu, Taisyklėmis, Tarnybos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais.

4. Apraše naudojamos sąvokos:

4.1. Energijos ištekliai – energija ir (ar) kuras, kurie naudojami elektros ir (ar) šilumos energijai gaminti.

4.2. Energijos išteklių pirkimų rizika – tikimybė, kad atliekant energijos išteklių pirkimus, bus (ar buvo) pažeisti Taisyklėse nustatyti reikalavimai.

4.3. Įsigyjančioji organizacija – energijos išteklių pirkimus atliekanti energetikos įmonė, kuriai įstatymas arba kompetentinga institucija suteikia teisę verstis veikla energetikos srityje.

4.4. Rizikingiausi energijos išteklių pirkimai – didžiausią tikimybę, kad atliekant energijos išteklių pirkimus, bus (ar buvo) pažeisti Taisyklėse nustatyti reikalavimai, turintys pirkimai.

4.5. Rizikos vertinimas pagal Metodikos reikalavimus tikimybės, kad atliekant energijos išteklių pirkimus, bus (ar buvo) pažeisti taisyklėse nustatyti reikalavimai, nustatymas pagal Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimams nustatytų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimo metodiką, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2016 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1S-21 (toliau – Metodika).

 

 

II. energijos išteklių PIRKIMŲ ATRINKIMAS VERTINIMUI

 

5. Tarnybos Rizikos valdymo ir statistikos skyrius (toliau – Tarnybos RVS skyrius) atrenka ir perduoda vertinti Tarnybos Kontrolės skyriui energijos išteklių pirkimus, įvertinus jų riziką pagal Metodikoje nustatytus reikalavimus.

6. Teisėsaugos institucijų pavedimai atlikti energijos išteklių pirkimų vertinimą, nevertinant rizikos pagal Metodikos reikalavimus, perduodami tiesiogiai Tarnybos struktūriniams padaliniams pagal kompetenciją.

7. Energijos išteklių pirkimų vertinimų rūšys:

7.1. neplaninis operatyvus vertinimas;

7.2. neplaninis sisteminis vertinimas.

8. Tarnybos RVS skyrius atrenka:

8.1. Pirkimus neplaniniam operatyviam energijos išteklių pirkimų vertinimui, analizuodamas:

8.1.1. Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, žiniasklaidoje pateiktą informaciją;

8.1.2. informaciją apie galimai įsigyjančiųjų organizacijų padarytus Taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimus, vykdant energijos išteklių pirkimų procedūras, gautą iš Tarnybos struktūrinių padalinių.

8.2. Pirkimus neplaniniam sisteminiam energijos išteklių pirkimų vertinimui, analizuodamas įsigyjančiųjų organizacijų paskelbtą informaciją apie energijos išteklių pirkimus (toliau – informacija apie energijos išteklių pirkimus) Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir įsigyjančiosios organizacijos interneto svetainėje:

8.2.1. pirkimų procedūrų ataskaitas, pildomas pagal Taisyklių 137 punkte nustatytus reikalavimus bei Tarnybos nustatyta tvarka;

8.2.2. kitą informaciją apie energijos išteklių pirkimus, numatytus Taisyklių 20.2 – 20.4 punktuose (energijos išteklių pirkimo planai, skelbimai apie energijos išteklių pirkimus).

9. Tarnybos struktūrinis padalinys, atlikdamas jam priskirtas funkcijas ir įtaręs galimus įsigyjančiųjų organizacijų Taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimus, vykdant energijos išteklių pirkimų procedūras, kuriuos pagal savo kompetenciją gali nustatyti kitas Tarnybos struktūrinis padalinys, nedelsdamas tarnybiniu pranešimu per VA IS perduoda informaciją Tarnybos RVS skyriui rizikos vertinimui pagal Metodikos reikalavimus.

10. Vertinimui atrinktų energijos išteklių pirkimų skaičius priklauso nuo metinio planuojamo energijos išteklių pirkimų skaičiaus.

11. Tarnybos RVS skyrius, apibendrinęs informaciją apie per praėjusią savaitę pagal Metodikos reikalavimus įvertintų energijos išteklių pirkimų riziką, atrenka rizikingiausius energijos išteklių pirkimus ir per savaitę tarnybiniu pranešimu perduoda Tarnybos Kontrolės skyriui per VA IS neplaniniam operatyviam (ir) ar neplaniniam sisteminiam vertinimui.

 

 

III. pranešimų DĖL GALIMŲ Taisyklių PAŽEIDIMŲ priėmimas nagrinėti ir informavimas

 

12. Tarnybos RVS skyrius, gavęs pranešimus dėl galimų Taisyklių pažeidimų, atlikęs rizikos vertinimą pagal Metodikos reikalavimus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo gavimo Tarnyboje dienos parengia raštą pareiškėjui, informuodamas apie vertinimui atrinktą / neatrinktą energijos išteklių pirkimą, kurį pasirašo Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Tarnybos direktorius pranešimo nagrinėjimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

13. Tarnybos RVS skyrius turi teisę gauti iš įsigyjančiosios organizacijos, jos pirkimo komisijos ir (ar) narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, su energijos išteklių pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus bei iš įsigyjančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingą pirkimo rizikai įvertinti.

14. Tarnybos direktoriaus pavaduotojas, Tarnybai gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti energijos išteklių pirkimo vertinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą, ar turint informacijos, ar kilus pagrįstų įtarimų dėl įsigyjančiosios organizacijos veiklos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų, ar esant kitiems Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytiems pagrindams pradėti neplaninį operatyvų energijos išteklių pirkimo vertinimą, gali teikti Tarnybos direktoriui motyvuotą tarnybinį pranešimą su siūlymu tiesiogiai rezoliucija Tarnybos RVS skyriui perduoti energijos išteklių pirkimą Tarnybos Kontrolės skyriui atlikti vertinimą, nevertinant rizikos pagal Metodikos reikalavimus, o gavus informaciją dėl galimai besikartojančių įsigyjančiųjų organizacijų vykdomų energijos išteklių pirkimų pažeidimų – tarnybinį pranešimą su rezoliucija, siūlant nurodyti Tarnybos RVS skyriui atrinkti ir perduoti Tarnybos Kontrolės skyriui energijos išteklių pirkimus vertinimui pagal nustatytus požymius.

15. Pranešimai, kuriuose nenurodytas pranešimą pateikusio asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas, adresas arba asmens nepasirašyti, nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai yra motyvuotas Tarnybos direktoriaus pavedimas, atlikti energijos išteklių pirkimo (ar pirkimų) rizikos įvertinimą pagal Metodikos reikalavimus. Pranešimai taip pat nenagrinėjami, jeigu tuo pačiu klausimu teismui yra pateiktas ieškinys ar Tarnyba yra priėmusi administracinį sprendimą ir pranešėjas nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti Tarnybos priimtą administracinį sprendimą, taip pat jeigu nuo pranešime nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki pranešimo pateikimo dienos yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie sprendimą nenagrinėti pranešimo asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos.

16. Jei Tarnybai pareiškėjas teikia pranešimo, skirto įsigyjančiajai organizacijai, kopiją, raštas pareiškėjui nerengiamas.

17. Siekdama apsaugoti pranešėjo tapatybę, Tarnyba turi teisę neatskleisti pranešėjo duomenų suinteresuotiems asmenims.

 

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Visa informacija, susijusi su energijos išteklių pirkimų atrinkimu vertinimui, saugoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

_________________