image001

VALSTYBINĖS VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS REKLAMOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 14  d. Nr. 1-157

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 25 straipsniu, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 144 straipsnio 2, 3, 4, 5 dalimis, 145 straipsniu:

1.   Tvirtinu Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo taisykles (pridedama).

2.   Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 31 d. įsakymą Nr. 1-73 „Dėl Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais. 

3.   Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2022 m. liepos 15 d.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                   Neringa Ulbaitė


 

PATVIRTINTA

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus

2022 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 1-157

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS REKLAMOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo (toliau – Įstatymas) pažeidimų nagrinėjimo tvarką Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (toliau – Tarnyba).

2. Taisyklėse nustatyta Įstatymo pažeidimų nagrinėjimo tvarka taikoma nagrinėjant Tarnybos kompetencijai priskirtus Įstatymo nustatytų reikalavimų pažeidimus pagal Įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 1 punktą.

3. Įstatymo pažeidimams nagrinėti Tarnybos direktorius įsakymu sudaro kolegialų organą – komisiją iš Tarnybos direktoriaus, Tarnybos tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip penkių narių. Visi Komisijos sprendimai priimami balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip pusei Komisijos narių, įskaitant Komisijos pirmininką. Komisijos nariai neturi teisės atsisakyti balsuoti arba susilaikyti balsuojant. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

 

II SKYRIUS

PRANEŠIMŲ (SKUNDŲ) IŠTIRTI ĮSTATYMO NUSTATYTŲ REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMUS PATEIKIMAS

 

5. Kreiptis į Tarnybą, kad būtų pradėtas Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimų nagrinėjimas, turi teisę asmenys, kurių interesai yra pažeisti, valstybės ir savivaldybės institucijos ir įstaigos bei asmenų interesams atstovaujančios asociacijos (toliau – pareiškėjai), pateikdami Tarnybai pranešimą (skundą) raštu. Gautas pranešimas (skundas) registruojamas Tarnybos dokumentų valdymo sistemoje.

6. Pranešime (skunde) turi būti nurodyta:

6.1. Tarnybos, į kurią kreipiamąsi, pavadinimas;

6.2. Pranešimo (skundo) surašymo vieta ir data;

6.3. Pareiškėjo vardas, pavardė, adresas (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti (adresas ir el. p. adresas);

6.4. Reklaminės veiklos subjekto, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, pavadinimas, buveinės adresas, kiti turimi kontaktiniai duomenys (buveinės adresas, el. p. adresas, telefono numeris);

6.5. Reklaminės veiklos subjekto veiksmai (neveikimas), kuriais galimai padarytas Įstatymo pažeidimas ir dėl kurių teikiamas pranešimas (skundas), jų atlikimo data;

6.6. Pareiškėjui žinomos Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo faktinės aplinkybės, kuriomis jis grindžia savo pranešimą (skundą), ir tas aplinkybes patvirtinantys įrodymai, kitų įrodymų buvimo vieta;

6.7. Pridedamų dokumentų sąrašas.

7. Prie pranešimo (skundo) pridedami dokumentai, patvirtinantys pranešime (skunde) nurodyto Įstatymo pažeidimo faktines aplinkybes.

8. Pranešimą (skundą) pasirašo pareiškėjas arba įgaliotas atstovas. Prie atstovo pasirašyto pranešimo (skundo) turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgalinimus.

9. Jeigu pateiktas pranešimas (skundas) neatitinka šių Taisyklių 6–8 punktuose nustatytų reikalavimų, Tarnyba nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą, per kurį turi būti pašalinti pranešimo (skundo) trūkumai.

10. Komisija per trisdešimt dienų nuo pranešimo (skundo), atitinkančio šių Taisyklių 6–8 punktų reikalavimus, pateikimo Tarnybai dienos priima motyvuotą sprendimą (nutarimą) pradėti procedūrą arba sprendimą atsisakyti pradėti procedūrą. Apie priimtą Komisijos nutarimą arba Tarnybos sprendimą pareiškėjas informuojamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo nutarimo ar sprendimo priėmimo dienos. Tarnybos sprendimas atsisakyti pradėti procedūrą turi būti priimtas ir apie tai pareiškėjas turi būti informuotas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo (skundo) gavimo dienos.

11. Komisijos nutarime pradėti procedūrą nurodoma:

11.1. Tarnybos pavadinimas ir komisijos sudėtis;

11.2. nutarimo priėmimo data ir numeris;

11.3. kieno iniciatyva pradedama procedūra;

11.4. pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo);

11.5. reklaminės veiklos subjekto, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, pavadinimas ir buveinės adresas;

11.6. aplinkybės, kuriomis grindžiamas nutarimas pradėti procedūrą.

12. Tarnybos sprendime atsisakyti pradėti procedūrą nurodoma:

12.1. Tarnybos pavadinimas;

12.2. sprendimo priėmimo data ir numeris;

12.3. pareiškėjo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo);

12.4. reklaminės veiklos subjekto, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami, pavadinimas ir, jei žinoma, buveinės adresas;

12.5. aplinkybės, kuriomis grindžiamas sprendimas atsisakyti pradėti procedūrą.

13. Pradėti procedūrą atsisakoma, jeigu:

13.1. pranešime (skunde) nurodyto Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo nagrinėjimas nepriskirtas Tarnybos kompetencijai. Tokiu atveju pranešimas (skundas) perduodamas kompetentingam viešojo administravimo subjektui Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka arba, jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų būti perduodamas pranešimas (skundas) nagrinėti pagal kompetenciją, apie tai pranešama pareiškėjui;

13.2. pranešime (skunde) nurodyti faktai jau buvo nagrinėti ir dėl jų teismas arba Tarnyba jau yra priėmę sprendimą;

13.3. nuo Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo dienos, o esant trunkamam teisės pažeidimui arba kai reklamos davėjas reklamoje nurodo įsipareigojimus tam tikram laikotarpiui, – nuo pažeidimo paaiškėjimo dienos praėjo daugiau kaip vieneri metai;

13.4. pranešimas (skundas) neatitinka jam keliamų reikalavimų ir pareiškėjas per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą pranešimo (skundo) trūkumų nepašalina;

13.5. nėra faktinių duomenų, kurie leistų pagrįstai įtarti, kad Įstatymas buvo pažeistas;

13.6. pranešime (skunde) nurodyti faktai yra mažareikšmiai, nedarantys žalos Įstatymo saugomiems asmenų interesams.

14. Pradėti procedūrą gali būti atsisakoma, jeigu reklamos savitvarkos institucija pateikia Tarnybai dokumentą, patvirtinantį, kad pranešime (skunde) nurodyti faktai jau buvo nagrinėti, dėl jų reklamos savitvarkos institucija yra priėmusi sprendimą ir Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimą padaręs reklaminės veiklos subjektas nutraukė pažeidimą.

15. Kai Tarnyba Įstatymo pažeidimo nagrinėjimą pradeda savo iniciatyva pagal Įstatymo 25 straipsnio 3 dalį, kai tyrimą dėl Įstatymo pažeidimo atlieka ir tyrimo dokumentą surašo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos įgalioti pareigūnai.

 

III SKYRIUS 

PASIRENGIMAS NAGRINĖTI BYLĄ KOMISIJOS POSĖDYJE

 

Pirmasis skirsnis

bendrosios nuostatos

 

16. Komisijai priėmus nutarimą pradėti procedūrą, atlikti tyrimą dėl pranešimo (skundo) ir surinkti Įstatymo pažeidimui nagrinėti reikalingą medžiagą paskiriama valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį (toliau – įgaliotas darbuotojas).

17. Tarnyba turi Įstatymo 25 straipsnyje nustatytas teises.

18. Prieš priimdama nutarimą taikyti laikinojo pobūdžio priemonę – įpareigojimą sustabdyti reklamos skleidimą, Tarnyba suteikia galimybę reklaminės veiklos subjektui per Tarnybos nustatytą terminą pateikti paaiškinimą. Tarnybos nutarimas taikyti laikinojo pobūdžio priemonę turi būti motyvuotas. Apie šį nutarimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per tris darbo dienas, pranešama asmenims, kuriems nutarimas taikomas.

19. Įgaliotas darbuotojas, Komisijos nariai bei kiti Tarnybos darbuotojai privalo užtikrinti iš reklaminės veiklos subjektų gautos informacijos, kuri sudaro komercinę paslaptį, konfidencialumą.

20. Tarnyba Įstatymo pažeidimus nagrinėja ir baudas skiria ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo nutarimo pradėti procedūrą priėmimo dienos. Komisija motyvuotu nutarimu šį terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip šešiems mėnesiams.

21. Komisijai priėmus nutarimą pratęsti procedūros terminą, įgaliotas darbuotojas ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo šio Komisijos nutarimo priėmimo dienos raštu praneša apie priimtą nutarimą pareiškėjui ir reklaminės veiklos subjektui, dėl kurio veiksmų (neveikimo) pradėta procedūra.

22. Atlikus tyrimą dėl Įstatymo pažeidimo, parengiamas pranešimas apie atliktą tyrimą (toliau – Pranešimas).

23. Pranešime turi būti nurodyta:

23.1. Tarnybos pavadinimas, pranešimo surašymo data ir numeris;

23.2. reklaminės veiklos subjekto, dėl kurio veiksmų (neveikimo) pradėta procedūra, pavadinimas ir buveinės adresas;

23.3. kada ir kieno iniciatyva pradėta procedūra;

23.4. nustatytos aplinkybės, susijusios su nagrinėjama reklaminės veiklos subjekto veikla (neveikimu) dėl Įstatymo pažeidimų;

23.5. pareiškėjo, reklaminės veiklos subjekto, dėl kurio veiksmų (neveikimo) pradėta procedūra, kitų su procedūra susijusių asmenų paaiškinimai;

23.6. išvada dėl Įstatymo pažeidimo;

23.7. įrodymai ir motyvai, kuriais grindžiama išvada dėl Įstatymo pažeidimo;

23.8. įstatymai ir kiti teisės aktai, kuriais vadovaujasi tyrimą atlikęs įgaliotas darbuotojas;

23.9. siūlymas pranešimą (skundą) nagrinėti rašytinio arba žodinio proceso tvarka.

24. Pranešimo projektas parengiamas, ir pateikiamas Komisijos nariams susipažinti bei Komisijos pirmininkui pasirašyti.

25. Kai tyrimą dėl Įstatymo pažeidimo atlieka Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos įgalioti pareigūnai, Komisijos nariams susipažinti pateikiamas Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos įgaliotų pareigūnų surašytas tyrimo dokumentas.

26. Reklaminės veiklos subjektai, išskyrus fizinius asmenis, pažeidę Įstatyme nustatytus reikalavimus, atsako Įstatymo nustatyta tvarka. Fiziniams asmenims už Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimus taikoma įstatymų nustatyta administracinė atsakomybė.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

BYLŲ DĖL ĮSTATYMO REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMO NAGRINĖJIMAS LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO NUSTATYTA TVARKA

 

27. Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka Tarnyboje nagrinėjamos bylos dėl fizinių asmenų Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo.

28. Surašius administracinio nusižengimo protokolą, administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo, pareiškėjas ir/ar jų atstovai turi teisę susipažinti su visa atlikto tyrimo medžiaga, išskyrus komercines paslaptis, taip pat su bylos medžiaga, pateikta bylos nagrinėjimo metu.

29. Šaukimai ir kiti procesiniai dokumentai administracinio nusižengimo teisenoje dalyvaujantiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba elektroniniu paštu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

30. Kiti tyrimo veiksmai, rezultatų fiksavimas atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.

31. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse numatytas teises ir pareigas.

32. Liudytojų teises numato Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksas.

33. Atlikus administracinio nusižengimo tyrimą, kai nustatoma bent viena Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse  numatyta aplinkybė, dėl kurių administracinių nusižengimų teisena negalima, Tarnyba priima nutarimą nutraukti administracinio nusižengimo teiseną.

34. Baigęs administracinio nusižengimo tyrimą, Tarnybos įgaliotas darbuotojas surašo administracinio nusižengimo protokolą. Protokolas surašomas dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Atvejus, kai protokolas gali būti surašomas atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant, nustato Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksas.

35. Administracinio nusižengimo protokolas surašomas dviem egzemplioriais; vienas protokolo egzempliorius nedelsiant įteikiamas, o tais atvejais, kai protokolas surašomas atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant – nusiunčiamas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui.

36. Administracinio nusižengimo protokolas ir administracinis nurodymas turi atitikti turinio reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse.

37. Surašant protokolą, administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui išaiškinamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse numatytos jo teisės ir pareigos ir tai pažymima protokole.

38. Kai protokolas surašomas administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui nedalyvaujant, paaiškinimą dėl padaryto nusižengimo ir pastabas dėl protokolo turinio šis asmuo turi teisę pateikti administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo metu. Kitos administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens teisės ir pareigos, numatytos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, išdėstomos protokole.

39. Kai asmens vienu metu padaryta veika ar veikos užtraukia administracinę atsakomybę pagal kelis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso straipsnius ar straipsnių dalis, pagal kuriuos atlikti tyrimą ir surašyti administracinio nusižengimo protokolą turi teisę Tarnybos darbuotojai, gali būti surašomas vienas administracinio nusižengimo protokolas. Šiuo atveju, jei dėl vieno iš administracinių nusižengimų administracinis nurodymas negali būti surašomas, dėl visų administracinių nusižengimų surašomas protokolas be administracinio nurodymo.

40. Administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui neįvykdžius administracinio nurodymo, šis nurodymas laikomas negaliojančiu ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytais terminais protokolas pateikiamas Tarnybos įgaliotam darbuotojui nagrinėti administracinio nusižengimo bylą ne teismo tvarka. Byla ne teismo tvarka nenagrinėjama, jei asmuo nustatytu laiku įvykdo administracinį nurodymą.

41. Asmuo, kuriam rašomas administracinis nurodymas, gali kreiptis į administracinio nusižengimo protokolą rašantį Tarnybos darbuotoją su prašymu neįrašyti į protokolą administracinio nurodymo arba gali raštu kreiptis į Tarnybą, kad administracinis nurodymas būtų panaikintas ir nelaukiant nustatyto termino pabaigos administracinio nusižengimo protokolas būtų siunčiamas Tarnybos pareigūnui, įgaliotam nagrinėti administracinio nusižengimo bylą.

42. Administracinių nusižengimų bylas nagrinėja Tarnybos įgaliotas darbuotojas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nuostatomis ir jame numatytais terminais.

43. Administracinių nusižengimų bylos ne teismo tvarka nagrinėjamos rašytinio proceso tvarka, nekviečiant administracinių bylų teisenoje dalyvaujančių asmenų į bylos nagrinėjimą.

44. Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens reikalavimu bylos nagrinėjimas vyksta žodinio proceso tvarka.

45. Jeigu reikalavimas nagrinėti bylą žodinio proceso tvarka nebuvo įrašytas administracinio nusižengimo protokole, administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę šį reikalavimą pateikti ne vėliau kaip iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pradžios.

46. Jeigu administracinio nusižengimo protokole nenurodyta, kad administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo reikalauja nagrinėti bylą žodinio proceso tvarka, ir administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo iki administracinio nusižengimo bylos nagrinėjimo pradžios nepateikia reikalavimo nagrinėti bylą žodinio proceso tvarka arba jeigu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo neatvyksta į žodinį bylos nagrinėjimą, byla nagrinėjama jam nedalyvaujant rašytinio proceso tvarka.

47. Ne teismo tvarka išnagrinėjęs administracinio nusižengimo bylą, Tarnybos įgaliotas darbuotojas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nuostatomis, priima nutarimą administracinio nusižengimo byloje.

48. Ne teismo tvarka išnagrinėjęs administracinio nusižengimo bylą, Tarnybos įgaliotas darbuotojas priima vieną iš šių nutarimų:

48.1. Skirti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 144 straipsnio
2, 3, 4, 5 dalyse ir /ar 145 straipsnyje numatytą administracinę nuobaudą.

48.2. Nutraukti administracinio nusižengimo teiseną.

48.3. Motyvuotai perduoti bylos nagrinėjimą kitai institucijai, kurios pareigūnas įgaliotas nagrinėti administracinio nusižengimo bylą, ar teismui.

49. Nutarimą administracinio nusižengimo byloje pasirašo nagrinėjantis bylą Tarnybos įgaliotas darbuotojas.

50. Nutarimo administracinio nusižengimo byloje kopija (nuorašas) per tris darbo dienas nuo nutarimo priėmimo dienos registruotu paštu išsiunčiama ar išduodama asmeniui, dėl kurio nutarimas priimtas, išskyrus atvejus, jei asmuo pateikia rašytinį prašymą dokumentus siųsti elektroninių ryšių priemonėmis.

51. Nutarimai administracinių nusižengimų bylose gali būti apskųsti Vilniaus miesto apylinkės teismui.

52. Skundas dėl Tarnybos priimto nutarimo administracinio nusižengimo byloje paduodamas per Tarnybą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka. Skundas gali būti paduodamas elektroninių ryšių priemonėmis, jis paduodamas raštu ir pasirašytas jį paduodančio asmens.

53. Tarnyba per penkias darbo dienas, jeigu įstatymuose nenustatytas kitas terminas, skundą dėl ne teismo tvarka priimto nutarimo administracinio nusižengimo byloje kartu su byla persiunčia Vilniaus miesto apylinkės teismui.

54. Skundas dėl Tarnybos priimto nutarimo administracinio nusižengimo byloje gali būti paduotas per dvidešimt kalendorinių dienų nuo nutarimo kopijos (nuorašo) išsiuntimo ar išdavimo dienos.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

BYLŲ DĖL ĮSTATYMO REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMO NAGRINĖJIMAS ĮSTATYMO NUSTATYTA TVARKA

 

55. Įstatymo nustatyta tvarka Tarnyboje nagrinėjamos bylos dėl juridinių asmenų Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo.

56. Laikydamas, kad nėra kliūčių Įstatymo pažeidimui nagrinėti Komisijos nariai,  nustato, ar pranešimas (skundas) bus nagrinėjamas rašytinio, ar žodinio proceso tvarka, bei nustato bylos dėl Įstatymo pažeidimo nagrinėjimo laiką ir vietą. Bylos medžiaga parengiama ir Komisijos nariams pateikiama susipažinti ne vėliau kaip prieš dvi darbo dienas iki bylos nagrinėjimo posėdžio.

57. Paskyrus bylos nagrinėjimo laiką ir vietą, reklaminės veiklos subjektui, dėl kurio veiksmų (neveikimo) ši procedūra pradėta, pareiškėjui ir, Tarnybos sprendimu, ekspertams, specialistams ir kitiems asmenims (toliau – procedūros dalyviai) ne vėliau kaip prieš 14 darbo dienų iki pranešimo (skundo) nagrinėjimo priežiūros institucijoje dienos registruotu laišku (arba, asmenims pageidaujant arba sutinkant – elektroninėmis ryšio priemonėmis) pranešama apie galimus Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimus, pranešimo (skundo) nagrinėjimo vietą ir laiką, nurodoma pranešimo (skundo) nagrinėjimo tvarka, pasiūloma susipažinti su gautais dokumentais ir kita informacija, išskyrus dokumentus ir informaciją, kurie sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar profesinę paslaptį, taip pat pasiūloma ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki pranešimo (skundo) nagrinėjimo priežiūros institucijoje dienos raštu pateikti paaiškinimus, taip pat nurodomos procedūros dalyvių procesinės teisės ir pareigos bei tai, kad, tuo atveju, jei byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, jų neatvykimas dėl nesvarbių priežasčių nekliudo nagrinėti bylą.

58. Procedūros dalyviai ar jų atstovai privalo raštu informuoti Tarnybą apie savo adreso pasikeitimą procedūros metu. Nesant tokios informacijos, informacija apie bylos nagrinėjimo laiką ir vietą siunčiama paskutiniu Tarnybai žinomu adresu arba oficialiai deklaruotu gyvenamosios vietos, buveinės adresu ir laikoma, kad procedūros dalyvis buvo laiku ir tinkamai informuotas, nors jis tuo adresu nebegyventų ar būtų pakeitęs savo buveinę.

59. Procedūros dalyvių teisės ir pareigos:

59.1. duoti paaiškinimus žodžiu ar raštu;

59.2. pateikti papildomą informaciją ir kitus dokumentus. Jei bylai pateikiamos medžiagos duomenys sudaro valstybės, tarnybos, komercinę arba profesinę paslaptį, ją teikiantis asmuo turi tai pažymėti ir kartu su šia medžiaga gali pateikti prašymą Komisijai dėl asmenų, turinčių teisę susipažinti su bylos medžiaga, teisės susipažinti su bylos medžiaga ir daryti išrašus apribojimo. Jei komercinių ar kitų paslapčių yra paaiškinimuose, tokiu atveju Tarnybai taip pat turi būti pateiktas dokumento išrašas be paslapčių. Dokumentai, surašyti ne lietuvių kalba, Tarnybai teikiami išversti (teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinti) į lietuvių kalbą.

59.3. Gavus informaciją apie pranešimo (skundo) nagrinėjimą priežiūros institucijoje, susipažinti su gautais dokumentais ir kita informacija, išskyrus dokumentus ir informaciją, kurie sudaro valstybės, tarnybos, komercinę arba profesinę paslaptį. Jeigu norima susipažinti su dokumentais, kuriuose yra komercinių paslapčių, būtina gauti subjekto, su kurio komercines paslaptis sudarančiais dokumentais norima susipažinti, sutikimą.

59.4. Gauti Komisijos nutarimų nuorašus.

59.5. Procedūros dalyviai, nemokantys lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negalintys suprantamai reikšti savo minčių, Komisijos posėdžio metu turi naudotis vertėjo paslaugomis. Vertėją pakviečia procedūros dalyvis, kuriam reikalingas vertėjas, savo iniciatyva ir raštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša Komisijai apie kviečiamą vertėją arba vertėją pakviečia Tarnyba.

59.6. Naudotis kitomis įstatymuose nustatytomis teisėmis.

 

IV  SKYRIUS

BYLŲ NAGRINĖJIMO POSĖDŽIAI IR NUTARIMŲ PRIĖMIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

60. Byla nagrinėjama Komisijos posėdžiuose rašytinio arba žodinio proceso tvarka. Komisijos posėdžiai vyksta lietuvių kalba

61. Byla nagrinėjamos rašytinio proceso tvarka, t. y. nekviečiant į nagrinėjimą procedūros dalyvių ir jiems nedalyvaujant, kai:

61.1. Pranešimo išvadoje išdėstyta, kad nėra Įstatymo nustatytų reikalavimų pažeidimo.

61.2. Reklaminės veiklos subjektas sutinka su Pranešime išdėstyta išvada.

61.3. Įstatymo nustatytų reikalavimų pažeidimas mažareikšmis.

61.4. Į bylos posėdį neatvyksta nei procedūros dalyviai, nei jų atstovai, nors apie posėdžio laiką ir vietą jiems buvo pranešta Taisyklėse nustatyta tvarka.

61.5. Kitais atvejais, kai žodinis bylos nagrinėjimas nėra būtinas.

62. Byla, Komisijos sprendimu, gali būti nagrinėjama žodinio proceso tvarka. Sprendžiant dėl bylos nagrinėjimo žodinio proceso tvarka, Komisija, be kita ko, atsižvelgia į tai, ar:

62.1. Byloje yra motyvuotas prašymas pranešimą (skundą) nagrinėti žodinio proceso tvarka;

62.2. Reklaminės veiklos subjektas nesutinka su Pranešime išdėstyta išvada.

62.3. Yra kitų aplinkybių, dėl kurių žodinis bylos nagrinėjimas yra būtinas.

63. Kai byla nagrinėjama rašytinio proceso tvarka, posėdžio garso įrašas nedaromas, protokolas nerašomas, posėdžio forma yra laisva.

64. Kai byla nagrinėjama rašytinio proceso tvarka, bylų nagrinėjimo viešumo principas netaikomas.

65. Komisija turi teisę žodinio proceso tvarka paskirtą nagrinėti bylą nuspręsti nagrinėti rašytinio proceso tvarka. Šis Komisijos sprendimas įforminamas Komisijos posėdžio protokolu. Paskelbusi sprendimą nagrinėti bylą rašytinio proceso tvarka, Komisija išeina į pasitarimų kambarį priimti sprendimo.

66. Komisija turi teisę rašytinio proceso tvarka paskirtą nagrinėti bylą nuspręsti nagrinėti žodinio proceso tvarka. Šis Komisijos sprendimas įforminamas Komisijos posėdžio protokolu.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ŽODINIS BYLOS NAGRINĖJIMAS

 

67. Bylos nagrinėjimo posėdis vyksta nenutrūkstamai, išskyrus poilsiui skiriamą laiką. Posėdžio pradžią, pertraukas ir pabaigą skelbia Komisijos pirmininkas.

68. Komisija gali atidėti bylos nagrinėjimą, jeigu:

68.1. Į bylos nagrinėjimo posėdį neatvyko procedūros dalyvis, kai Komisija nusprendžia, kad be jo negalima nagrinėti bylos.

68.2. Kai būtina išreikalauti naujų įrodymų.

68.3. Kitais būtinais atvejais.

69. Komisija, atidėdama bylos nagrinėjimą, paskiria kito bylos nagrinėjimo posėdžio datą ir laiką ir apie tai pasirašytinai paskelbia bylos nagrinėjimo posėdyje dalyvaujantiems bylos nagrinėjimo dalyviams, o nedalyvavusiems praneša registruotu paštu ir, esant būtinybei, telefonu, ar elektroniniu būdu.

70. Kai bylos nagrinėjimas atidedamas, nes būtina išreikalauti naujų įrodymų, Komisija nustato jų pateikimo terminą.

71. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, bylų nagrinėjimo posėdžiai yra vieši. Tarnyba savo iniciatyva, pareiškėjo arba reklaminės veiklos subjekto, dėl kurio veiksmų (neveikimo) pradėta procedūra, prašymu gali paskelbti bylos nagrinėjimo posėdį arba jo dalį uždaru, jeigu tai būtina siekiant apsaugoti viešai neskelbtiną informaciją. Viešai neskelbtina informacija šiose Taisyklėse laikoma informacija, kurią sudaro valstybės, tarnybos, komercinę arba profesinę paslaptį sudaranti informacija.

72. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, Komisijos posėdyje dalyvauja:

72.1. Procedūros dalyviai ir (ar) jų atstovai;

72.2. Tarnybos sprendimu – ekspertai, specialistai ir kiti asmenys.

73. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, byla Komisijos posėdyje nagrinėjama tada, kai procedūros dalyviai apie bylos nagrinėjimo posėdžio laiką ir vietą buvo laiku ir tinkamai šių Taisyklių nustatyta tvarka informuoti. Jeigu iš jų gautas motyvuotas rašytinis prašymas atidėti bylos nagrinėjimą, byla gali būti išnagrinėta jiems nedalyvaujant, jeigu Komisija pripažįsta jų neatvykimo į bylos nagrinėjimo posėdį priežastis nesvarbiomis ir atmeta prašymą.

74. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, o procedūros dalių atstovai – ir aktų nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą.

75. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, paskirtu laiku bylos posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir paskelbia, kokia byla bus nagrinėjama, kas atvyko į Komisijos posėdį. Komisijos pirmininkas nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina atstovų įgaliojimus. Jei kas nors iš bylos nagrinėjimo dalyvių ar jų atstovų neatvyksta, bylos posėdžio sekretorius, kuris nėra Komisijos narys (toliau – posėdžio sekretorius), praneša, ar jie buvo tinkamai ir laiku šių Taisyklių nustatyta tvarka informuoti apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, o Komisija sprendžia, ar galima be jų nagrinėti bylą.

76. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, Komisijos pirmininkas paskelbia Komisijos sudėtį, praneša, kas yra posėdžio sekretorius, nurodo pareiškėjui ir reklaminės veiklos subjektui jų procesines teises ir pareigas.

77. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, Komisijos narys pristato esmines bylos aplinkybes. Paskui eilės tvarka išklausomi pareiškėjas, reklaminės veiklos subjektas, kurio veiksmai (neveikimas) nagrinėjami, kiti posėdyje dalyvaujantys bylos nagrinėjimo dalyviai. Kalbėjimo trukmė neribojama, tačiau Komisijos pirmininkas gali įspėti kalbantį asmenį, jeigu šis nukrypsta nuo bylos esmės.

78. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, jeigu Komisijos posėdžio metu asmenys pažeidžia tvarką, Komisijos pirmininkas įspėja juos, kad, pasikartojus minėtiems veiksmams, jie bus pašalinti iš Komisijos posėdžio salės.

79. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, posėdyje dalyvaujantiems procedūros dalyviams gali būti užduodami klausimai; pirma klausimus užduoda Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai, po jų – kiti posėdyje dalyvaujantys procedūros dalyviai.

80. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, Komisija ištiria kitus įrodymus: išvadas, rašytinius įrodymus, daiktinius įrodymus, nuotraukas, peržiūri vaizdo įrašus, išklauso garso įrašus ir pan.

81. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, prieš baigiant bylos nagrinėjimą, Komisijos pirmininkas paklausia, ar posėdyje dalyvaujantys procedūros dalyviai nori pateikti papildomų prašymų ar paaiškinimų.

82. Kai byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, išklausiusi posėdyje dalyvaujančių bylos nagrinėjimo dalyvių pranešimus ir paaiškinimus bei ištyrusi kitus įrodymus, Komisijos pirmininko siūlymu Komisija išeina į pasitarimų kambarį priimti nutarimo byloje. Apie tai Komisijos pirmininkas paskelbia esantiesiems posėdžių salėje.

83. Komisija, priimdama sprendimą bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka, ne anksčiau kaip po penkių darbo dienų nuo paskutinio bylos nagrinėjimo posėdžio dienos paskiria kito bylos nagrinėjimo posėdžio datą ir laiką ir apie tai registruotu paštu arba, bylos šalims sutinkant, elektroninėmis ryšio priemonėmis praneša procedūros dalyviams.

84. Nutarimo byloje priėmimas ir paskelbimas:

84.1. Komisijos nutarimas byloje priimamas pasitarimų kambaryje. Komisijos nariai neturi teisės skelbti nuomonių, pareikštų tariantis pasitarimų kambaryje.

84.2. Komisija nutarimo byloje priėmimą ir paskelbimą gali atidėti, bet ne ilgiau kaip penkias darbo dienas nuo paskutinio bylos nagrinėjimo posėdžio dienos. Komisija apie tai pasirašytinai paskelbia posėdyje dalyvaujantiems procedūros dalyviams, o nedalyvavusiems praneša registruotu paštu arba, bylos šalims sutinkant, elektroninėmis ryšio priemonėmis. Nutarimą, kurio priėmimas ir paskelbimas buvo atidėtas, gali paskelbti Komisijos pirmininkas arba jo pavedimu vienas iš Komisijos narių, kitiems Komisijos nariams nedalyvaujant.

84.3. Komisijos priimtas nutarimą byloje ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo jo priėmimo pasirašo Komisijos pirmininkas.

84.4. Komisijos narys, nesutinkantis su Komisijos sprendimu, gali išdėstyti raštu savo atskirą nuomonę, kuri viešai neskelbiama, bet pridedama prie bylos.

85. Komisija, išnagrinėjusi bylą, priima vieną iš šių nutarimų:

85.1. Skirti Įstatyme nustatytą įspėjimą arba baudą.

85.2. Skirti Įstatyme nustatytą įspėjimą arba baudą ir įpareigoti nutraukti Įstatyme nustatytų reikalavimų neatitinkančios reklamos naudojimą.

85.3. Procedūrą nutraukti, kai nėra Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo.

86. Komisijos nutarimą dėl bylos sudaro:

86.1. Įžanginė dalis, kurioje nurodomas Tarnybos pavadinimas, Komisijos nutarimo priėmimo data ir vieta, Komisijos sudėtis, posėdžio sekretorius, procedūros dalyviai, reklaminės veiklos subjekto, dėl kurio veiksmų (neveikimo) buvo priimtas nutarimas, duomenys, bylos pavadinimas ir esmė;

86.2. Motyvuojamoji dalis, kurioje nurodomos Komisijos nustatytos Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo faktinės aplinkybės, Įstatyme nustatytų reikalavimų pažeidimo faktą patvirtinantys įrodymai, kuriais grindžiamas nutarimas, motyvai, pagrindžiantys baudos skyrimą ir baudos dydį, Įstatymo straipsnis, kuriame nustatyta atsakomybė už pažeidimą, reklaminės veiklos subjekto, dėl kurio veiksmų (neveikimo) buvo priimtas nutarimas, paaiškinimai ir jų įvertinimas;

86.3. Rezoliucinė dalis, kurioje nurodomas priimtas sprendimas, nutarimo įvykdymo tvarka ir terminas, nutarimo apskundimo terminai ir tvarka.

87. Komisijos pirmininkas nutarimo rezoliucinę dalį paskelbia tuoj pat po jo priėmimo.

88. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti rašomas posėdžio protokolas, kaip pagalbinė priemonė protokolo surašymui, proceso dalyviams sutikus, gali būti daromas garso įrašas Procedūros dalyviai turi teisę susipažinti su Komisijos posėdžio. Garso įrašas saugomas iki posėdžio protokolo pasirašymo ir nėra sudedamoji bylos dalis. 

89. Posėdžio protokole nurodoma:

89.1. Tarnybos pavadinimas ir nagrinėjančios bylą Komisijos sudėtis, posėdžio sekretorius, bylos nagrinėjimo dalyviai, taip pat pažymima, ar jie atvyko, o jei kas nors neatvyko, – ar buvo jiems tinkamai ir laiku pranešta apie bylų nagrinėjimo posėdžio vietą ir laiką.

89.2. Bylos nagrinėjimo posėdžio data, vieta ir bylos posėdžio protokolo registracijos numeris.

89.3. Bylos nagrinėjimo posėdžio pradžios ir pabaigos laikas.

89.4. Bylos pavadinimas ir esmė.

89.5. Ar procedūros dalyviams išaiškintos jų procesinės teisės ir pareigos.

89.6. Ar Komisijos narys bylos nagrinėjimo posėdyje dalyvaujančius asmenis supažindino su esminėmis bylos aplinkybėmis.

89.7. Procedūros dalyvių prašymai ir pareiškimai.

89.8. Bylos nagrinėjimo posėdyje naujai pateikti įrodymai, jeigu jie nebuvo pateikti ar surinkti rengiantis nagrinėti bylą pažeidimo.

89.9. Bylos nagrinėjimo posėdžio metu bylos nagrinėjimo dalyvių prašymai bei pareiškimai;

89.10 Komisijos nutarimai dėl nagrinėjamos bylos ar kiti nutarimai, priimti bylos nagrinėjimo posėdžio metu;

89.11. Trumpas bylos nagrinėjimo turinys;

89.12. Ar priimto nutarimo byloje rezoliucinė dalis yra perskaityta ir išaiškinta nutarimo apskundimo tvarka bei terminai.

90. Bylos nagrinėjimo posėdžio protokolo projektas parengiamas, pasirašomas posėdžio sekretoriaus ir pateikiamas Komisijos nariams vizuoti bei Komisijos pirmininkui pasirašyti per dvi darbo dienas po bylos nagrinėjimo posėdžio.

91. Procedūros dalyviai turi teisę susipažinti su pasirašytu bylos nagrinėjimo protokolu ir per vieną darbo dieną po bylos nagrinėjimo posėdžio protokolo surašymo dienos pateikti Komisijai pastabas raštu dėl bylos nagrinėjimo protokolo.

92. Pastabos dėl bylos nagrinėjimo protokolo pridedamos prie bylos nagrinėjimo posėdžio protokolo.

93. Komisijos nutarimai išsiunčiami asmenims, dėl kurių šie nutarimai priimti.

94. Komisijos paskirta bauda į valstybės biudžetą sumokama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo nutarimo dėl baudos paskyrimo priėmimo dienos.

95. Komisijos nutarimai ar Tarnybos sprendimai, laikantis Įstatymo nuostatų, per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo ar sprendimo priėmimo dienos gali būti apskųsti teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS 

KOMISIJOS NUTARIMŲ SKELBIMAS

 

96. Komisijos priimtų nutarimų, kuriais konstatuoti Įstatymo pažeidimai, išrašai per 3 darbo dienas nuo jų priėmimo dienos Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka skelbiami Tarnybos interneto tinklalapyje www.vvtat.lt. Tarnybos nutarimai skelbiami nepažeidžiant asmens duomenų apsaugos, valstybės tarnybos, komercinės ir kitų įstatymų saugomų paslapčių apsaugos reikalavimų, taip pat laikantis kitų įstatymuose nustatytų apribojimų bei draudimų.

 

_________________

part_3afca0a7ac3e4140a9db39ef34766d77_end