VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS 2016 M. VASARIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 1S-22  „DĖL ĮMONIŲ, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų ATRINKIMO VERTINIMUI PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. gruodžio 22 d. Nr. 1S-180

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymu, Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 18 straipsniu, Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių patvirtinimo“, 143 punktu ir 145.1 papunkčiu,

p a k e i č i u  Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų atrinkimo vertinimui procedūrų tvarkos aprašą, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2016 m. vasario 23 d. įsakymą Nr. 1S-22 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų atrinkimo vertinimui procedūrų tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Diana Vilytė

 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus

2016 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1S-22

(2017 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 1S-180 redakcija)

 

Įmonių, VEIKIANČIŲ ENERGETIKOS SRITYJE, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, PIRKIMų atrinkimo vertinimui PROCEDŪRŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų atrinkimo vertinimui procedūrų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) administracijos padalinių veiklą, atrenkant energetikos srityje veikiančių įsigyjančiųjų organizacijų, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti (toliau – energijos ištekliai), pirkimus, kuriems taikomi Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės) nustatyti reikalavimai, vertinimui.

2. Energijos išteklių pirkimų atrinkimo vertinimui tikslai:

2.1. užtikrinti identifikuotų didžiausios rizikos sričių, kuriose galimi dažniausi Taisyklių ir su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, kontrolę;

2.2. didinti energijos išteklių pirkimų kontrolės sistemos efektyvumą.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos energijos išteklių rinkos įstatymu, Taisyklėmis, Tarnybos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais.

4. Apraše naudojamos sąvokos:

4.1. Energijos ištekliai – energija ir (ar) kuras, kurie naudojami elektros ir (ar) šilumos energijai gaminti.

4.2. Energijos išteklių pirkimų rizika – tikimybė, kad atliekant energijos išteklių pirkimus, bus (ar buvo) pažeisti Taisyklėse nustatyti reikalavimai.

4.3. Įsigyjančioji organizacija – energijos išteklių pirkimus atliekanti energetikos įmonė, kuriai įstatymas arba kompetentinga institucija suteikia teisę verstis veikla energetikos srityje.

4.4. Rizikingiausi energijos išteklių pirkimai – didžiausią tikimybę, kad atliekant energijos išteklių pirkimus, bus (ar buvo) pažeisti Taisyklėse nustatyti reikalavimai, turintys pirkimai.

4.5. Rizikos vertinimas pagal Metodikos reikalavimus tikimybės, kad atliekant energijos išteklių pirkimus, bus (ar buvo) pažeisti taisyklėse nustatyti reikalavimai, nustatymas pagal Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimams nustatytų reikalavimų pažeidimų rizikos vertinimo metodiką (toliau – Metodika).

 

II. energijos išteklių PIRKIMŲ ATRINKIMAS VERTINIMUI

 

5. Energijos išteklių pirkimai atrenkami vertinimui pagal:

5.1. Metodiką, kuri yra Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams skirtas dokumentas ir nėra viešai skelbiamas, siekiant išvengti įsigyjančiųjų organizacijų korekcinių veiksmų, galinčių neigiamai įtakoti rizikos valdymo procesą, vadovaujantis Aprašo II skyriuje nustatyta tvarka;

5.2. teisėsaugos institucijų pavedimus atlikti energijos išteklių pirkimų vertinimą, nevertinant rizikos pagal Metodikos reikalavimus, perduodant tiesiogiai Tarnybos administracijos padaliniams pagal kompetenciją.

6. Energijos išteklių pirkimų vertinimų rūšys:

6.1. neplaninis operatyvus vertinimas;

6.2. neplaninis sisteminis vertinimas.

7. Tarnybos Rizikos vertinimo ir statistikos skyrius (toliau – RVSS) atrenka:

7.1. Pirkimus neplaniniam operatyviam energijos išteklių pirkimų vertinimui, analizuodamas:

7.1.1. Tarnybos gautus prašymus, skundus, pranešimus, žiniasklaidoje pateiktą informaciją;

7.1.2. informaciją apie galimai įsigyjančiųjų organizacijų padarytus Taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimus, vykdant energijos išteklių pirkimų procedūras, gautą iš Tarnybos administracijos padalinių.

7.2. Pirkimus neplaniniam sisteminiam energijos išteklių pirkimų vertinimui, analizuodamas įsigyjančiųjų organizacijų paskelbtą informaciją apie energijos išteklių pirkimus (toliau – informacija apie energijos išteklių pirkimus) Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir įsigyjančiosios organizacijos interneto svetainėje:

7.2.1. pirkimų procedūrų ataskaitas, pildomas pagal Taisyklių 137 punkte nustatytus reikalavimus bei Tarnybos nustatyta tvarka;

7.2.2. kitą informaciją apie energijos išteklių pirkimus, numatytus Taisyklių 20.2 – 20.4 punktuose (energijos išteklių pirkimo planai, skelbimai apie energijos išteklių pirkimus).

8. Energijos išteklių pirkimai, vertinami Aprašo 7.1 papunktyje nustatyta tvarka, gali būti atrenkami daliniam vertinimui, jei energijos išteklių pirkimo vertinimo metu riziką vertinantis RVSS specialistas, remiantis ekspertiniu rizikos vertinimu, nustato, kad dalinį vertinimą atlikti racionaliau, nei pilną.

9. Tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atlikdamas jam priskirtas funkcijas ir įtaręs galimus įsigyjančiųjų organizacijų Taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimus, vykdant energijos išteklių pirkimų procedūras, kuriuos pagal savo kompetenciją gali nustatyti kitas Tarnybos administracijos padalinys, nedelsdamas tarnybiniu pranešimu per dokumentų valdymo sistemą (toliau – DVS) perduoda informaciją RVSS rizikos vertinimui pagal Metodikos reikalavimus.

10. RVSS, apibendrinęs informaciją apie per praėjusią savaitę pagal Metodikos reikalavimus įvertintų energijos išteklių pirkimų rizikos lygį, atrenka didžiausią rizikos lygį per savaitę turinčius energijos išteklių pirkimus ir per savaitę tarnybiniu pranešimu perduoda Tarnybos Kontrolės skyriui per DVS neplaniniam operatyviam (ir) ar neplaniniam sisteminiam vertinimui.

11. RVSS tarnybiniu pranešimu teikia Tarnybos direktoriui siūlymą atlikti operatyvų įsigyjančiosios organizacijos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimą. Sprendimą dėl operatyvaus įsigyjančiosios organizacijos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo atlikimo priima Tarnybos direktorius.

12. Tarnybos direktoriui priėmus sprendimą neatlikti operatyvaus įsigyjančiosios organizacijos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo, RVSS, remdamasis rizikos įverčiais, apskaičiuotais pagal Metodiką, priima sprendimus dėl neplaninio operatyvaus pirkimų vertinimo.

 

III. pranešimų DĖL GALIMŲ Taisyklių PAŽEIDIMŲ priėmimas nagrinėti ir informavimas

 

13. RVSS, gavęs pranešimus dėl galimų Taisyklių pažeidimų, atlikęs rizikos vertinimą pagal Metodikos reikalavimus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo gavimo Tarnyboje dienos parengia raštą pareiškėjui, informuodamas apie vertinimui atrinktą / neatrinktą energijos išteklių pirkimą, kurį pasirašo Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Tarnybos direktorius pranešimo nagrinėjimo terminą gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

14. RVSS turi teisę gauti iš įsigyjančiosios organizacijos, jos pirkimo komisijos ir (ar) narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, su energijos išteklių pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus bei iš įsigyjančiosios organizacijos su pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingą pirkimo rizikai įvertinti.

15. Pranešimai, skundai taip pat nenagrinėjami, jeigu:

15.1. paaiškėja, kad tuo pačiu klausimu atsakymą yra pateikęs arba sprendimą yra priėmęs viešojo administravimo subjektas, į kurį kreiptasi, arba kitas kompetentingas viešojo administravimo subjektas ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu ar ginčyti viešojo administravimo subjekto priimtą sprendimą;

15.2. nuo pranešime, skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo asmeniui dienos iki pranešimo, skundo pateikimo dienos yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai;

15.3. paaiškėja, kad skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas.

16. Apie sprendimą nenagrinėti pranešimo asmeniui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos.

17. Jei Tarnybai pareiškėjas teikia pranešimo, skirto įsigyjančiajai organizacijai, kopiją, raštas pareiškėjui nerengiamas.

18. Siekdama apsaugoti pranešėjo tapatybę, Tarnyba turi teisę neatskleisti pranešėjo duomenų tretiesiems asmenims.

 

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Visa informacija, susijusi su energijos išteklių pirkimų atrinkimu vertinimui, saugoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

_________________