UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. LAPKRIČIO 26 D. SPRENDIMO NR. TS-296 „DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 28 d. Nr. TS-135

Utena

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Darbo grupės Utenos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento pakeitimams koordinuoti 2020 m. kovo 10 d. protokolo Nr. 2 išrašą, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Pakeisti Utenos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Utenos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. TS-296 „Dėl Utenos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (2016 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. TS-148, 2016 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. TS-327, 2017 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. TS-39, 2017 m. gegužės 25 d. sprendimo Nr. TS-148, 2017 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. TS-167, 2017 m. rugsėjo 28 d. sprendimo Nr. TS-226, 2018 m. vasario 22 d. sprendimo Nr. TS-37 redakcijos):

1.1. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14.     Savivaldybės meras, teikdamas Tarybos sprendimo projektą, gali siūlyti Tarybai pavesti Utenos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai (toliau – Kontrolės ir audito tarnyba) atlikti veiklos plane nenumatytą Administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų bei Savivaldybės valdomų įmonių finansinį ir veiklos auditą.“;

1.2. Pakeisti 20.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

20.1.  Ekonomikos, finansų, biudžeto ir turto valdymo reikalų – svarstyti finansų, prekybos, verslo plėtros, transporto, gyventojų užimtumo, viešųjų darbų, Savivaldybės turto valdymo, naudojimo, disponavimo juo, Savivaldybės valdomų įmonių veiklos, savivaldybės turto privatizavimo, gyventojų aprūpinimo būstu, nuosavybės teisių atstatymo į pastatus klausimus.“

1.3. Pakeisti 20.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

20.5.  Kontrolės:

20.5.1. teikti Tarybai išvadas dėl Utenos rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos veiklos rezultatų;

20.5.2. siūlyti Tarybai atleisti Utenos rajono savivaldybės kontrolierių (toliau - Savivaldybės kontrolierius), kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;

20.5.3. svarstyti Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą ir teikti pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo, Reglamento nustatyta tvarka iki einamųjų metų lapkričio 5 dienos grąžinti šį plano projektą Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti;

20.5.4. įvertinti Kontrolės ir audito tarnybos ateinančių metų veiklos planui vykdyti reikalingus asignavimus ir išvadą dėl jų teikti Tarybai;

20.5.5. svarstyti Kontrolės ir audito tarnybos veiklos plano įvykdymo ataskaitą, jos pagrindu rengti ir teikti Tarybai išvadas dėl savivaldybės turto ir lėšų naudojimo teisėtumo, tikslingumo ir efektyvumo bei Kontrolės ir audito tarnybos veiklos;

20.5.6. siūlyti Tarybai atlikti nepriklausomą Savivaldybės turto ir lėšų naudojimo bei Savivaldybės veiklos auditą, teikti savo išvadas dėl audito rezultatų;

20.5.7. periodiškai (kartą per ketvirtį) svarstyti, kaip vykdomas Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planas, Kontrolės ir audito tarnybos ar savo iniciatyva išklausyti institucijų, įstaigų ir įmonių vadovus dėl Kontrolės ir audito tarnybos atlikto finansinio ir veiklos audito metu nustatytų trūkumų ar teisės aktų pažeidimų pašalinimo, prireikus kreiptis į Administracijos direktorių arba Tarybą dėl Kontrolės ir audito tarnybos reikalavimų įvykdymo;

20.5.8. dirbti pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaityti Tarybai, pateikiant jai ataskaitą už praėjusius metus iki einamųjų metų vasario 1 d. Taryba priima sprendimą dėl šios ataskaitos;

20.5.9. nagrinėti iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie savivaldybės administracijos, įmonių, įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikti dėl jų siūlymus Administracijai ir Tarybai.”

1.4. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių, skiria Taryba priimdama Tarybos sprendimą. Tarybos opozicija kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus siūlo raštu, kartu pateikdama Tarybos opozicijos posėdžio protokolą dėl siūlymo skirti Kontrolės komiteto pirmininką ir Tarybos sprendimo projektą. Jeigu Tarybos opozicija nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria Taryba iš komiteto narių Savivaldybės mero siūlymu. Savivaldybės meras kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus iš komiteto narių siūlo žodžiu Tarybos posėdyje.“

1.5. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

23.     Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją Savivaldybės mero siūlymu iš komiteto narių skiria Taryba priimdama Tarybos sprendimą. Savivaldybės meras kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojus iš komiteto narių siūlo žodžiu Tarybos posėdyje.“

1.6. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

„Komiteto rekomendaciniai sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje komiteto narių balsų dauguma. Balsavimo būdą pasirenka komitetas. Balsams pasiskirsčius po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia komiteto pirmininko balsas. Komiteto pirmininkui balsavime nedalyvaujant, o balsams pasiskirsčius po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Komiteto nario, kuris privalo nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir balsavimo pagal Vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 10 dalį, nušalinimas atliekamas šia tvarka:

27.1. prieš pradedant svarstyti klausimą, komiteto narys praneša, kad nusišalina nuo šio klausimo svarstymo, nurodo nusišalinimo priežastis ir išeina iš patalpos, kurioje vyksta balsavimas dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo);

27.2. sprendimas dėl nusišalinimo priimamas (nepriimamas) komiteto posėdyje paprasta komiteto narių balsų dauguma, o rezultatai pažymimi posėdžio protokole;

27.3. komiteto narys, baigus svarstyti klausimą, nuo kurio svarstymo jis nusišalino, grįžta į posėdžio patalpą;

27.4. komiteto narys nedelsiant papildo savo privačių interesų deklaraciją (jei aplinkybės, dėl kurios nusišalina, nėra deklaravęs anksčiau).

1.7. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:

28.     Komiteto posėdžių protokolus pasirašo komiteto posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Posėdžio protokole turi būti pažymima nusišalinimo procedūra - kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada grįžo į posėdžio patalpą.”

1.8. Pakeisti 38 punktą ir jį išdėstyti taip:

38.     Komitetai turi teisę gauti iš Administracijos, Savivaldybės valdomų įmonių ir įstaigų informaciją bei dokumentus reikalingus sprendimų projektams nagrinėti.

1.9. Pakeisti 45 punktą ir jį išdėstyti taip:

45.     Jeigu yra paskelbta Tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš šių komisijų narių Savivaldybės meras teikia Tarybos opozicijos rašytiniu siūlymu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių. Tarybos opozicija su rašytiniu siūlymu kartu turi pateikti posėdžio protokolą dėl siūlymo skirti komisijos pirmininką. Etikos komisijos pirmininko pavaduotojo ir Antikorupcijos komisijos pirmininko pavaduotojo kandidatūras iš šių komisijų narių Tarybai skirti teikia Savivaldybės meras žodžiu Tarybos posėdyje.

1.10.    Pakeisti 48 punktą ir jį išdėstyti taip:

48.     Komisijos turi teisę gauti iš Administracijos, Savivaldybės valdomų įmonių bei įstaigų ataskaitinius duomenis ar kitokią klausimui nagrinėti reikalingą medžiagą.

1.11.    Pakeisti 551.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

551.1. Jeigu išplėstinių seniūnaičių sueigų sprendimų vertinimas yra Tarybos kompetencija, jie vertinami, rengiant Tarybos sprendimo projektą bei teikiant jį svarstyti Tarybai. Tarybos sprendimo projektas nerengiamas, kai išplėstinių seniūnaičių sueigų sprendimai yra pateikti dėl papildomų ir planą viršijančių Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo. Šiuo atveju išplėstinių seniūnaičių sueigų sprendimų vertinimas atliekamas svarstant Tarybos sprendimų projektus, dėl kurių yra pateikti išplėstinių seniūnaičių sueigų sprendimai;“

1.12.    Pakeisti 64 punktą ir jį išdėstyti taip:

64.     Tarybos posėdyje svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių sprendimų projektai pateikiami Savivaldybės merui ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki posėdžio pradžios.

1.13.    Pakeisti 68 punktą ir jį išdėstyti taip:

68. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jeigu dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su Savivaldybės mero pavaduotojo, Administracijos direktoriaus, Administracijos direktoriaus pavaduotojo, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo Savivaldybės meru, Savivaldybės mero pavaduotoju, Administracijos direktoriumi, Administracijos direktoriaus pavaduotoju, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininku pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais Savivaldybės meras turi teisę pateikti Tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.“

1.14.    Pakeisti 80 punktą ir jį išdėstyti taip:

80.     Išvykdamas iš posėdžio jam nepasibaigus arba laikinai išeidamas iš posėdžio patalpos, Tarybos narys apie tai turi informuoti posėdžio pirmininką. Jei naudojama elektroninė balsavimo sistema, Tarybos narys, išeidamas iš posėdžio patalpos, privalo išimti savo Kortelę.“

1.15.    Pakeisti 83.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

83.9.  pareiškia pastabas Tarybos nariams, jeigu jie nesilaiko Reglamento ir darbotvarkės, kelia triukšmą posėdžio patalpoje, įžeidinėja Tarybos narius, kitus asmenis ar kitaip trukdo Tarybos darbui, ir gali siūlyti Tarybai, pavesti jų elgesį svarstyti Etikos komisijai;“

1.16.    Pakeisti 83.10 papunktį ir jį išdėstyti taip:

83.10.            pasiūlo Tarybos nariams balsuoti dėl pašalinimo iš posėdžio patalpos kviestuosius ar kitus asmenis, jeigu jie trukdo posėdžiui;“

1.17.    Pakeisti 99 punktą ir jį išdėstyti taip:

99.     Atvirai balsuojama rankos pakėlimu arba naudojama atviro balsavimo elektroninė sistema. Pastaruoju atveju balsavusių Tarybos narių pavardės ir balsavimo rezultatai parodomi ekrane. Balsuojant rankos pakėlimu, balsus skaičiuoja Tarybos sudaryta Balsų skaičiavimo komisija, kurios pirmininkas balsavimo rezultatus praneša posėdžio pirmininkui, kuris paskelbia balsavimo rezultatus. Tarybos narys balsuoja tik iš jam paskirtos vietos tarybos posėdžio patalpoje. Balso teisė negali būti perduota kitiems asmenims, Tarybos narys negali balsuoti už kitą Tarybos narį.”

1.18.    Pakeisti 102 punktą ir jį išdėstyti taip:

102.   Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių jos narių balsų dauguma. Dalyvaujančiu balsavime laikomas Tarybos narys, dalyvaujantis Tarybos posėdyje, užsiregistravęs elektroninėmis priemonėmis arba užfiksuotas Balsų skaičiavimo komisijos ir išreiškiantis savo nuomonę balsavimu. Jei balsai pasiskirsto po lygiai (balsai laikomi pasiskirsčiusiais po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikiusių“ kartu sudėjus), lemia Savivaldybės mero balsas. Jeigu Savivaldybės meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.”

1.19.    Pakeisti 105.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

105.2. raštu arba žodžiu pareiškia apie nusišalinimą;“

1.20.    Pakeisti 105.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

105.3. pareiškus apie nusišalinimą, nedalyvauja (išeina iš patalpos) svarstant klausimą dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo), o jeigu pareikštas nusišalinimas priimamas, nedalyvauja toliau svarstant interesų konfliktą keliantį klausimą;“

1.21.    Pakeisti 105.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

105.4. pareiškus apie nusišalinimą, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų, papildo privačių interesų deklaraciją aplinkybėmis, dėl kurių kilo interesų konfliktas, jei tos aplinkybės deklaracijoje nebuvo nurodytos iki klausimo svarstymo pradžios.“

1.22.    Pakeisti 1051 punktą ir jį išdėstyti taip:

1051. Nusišalinimo procedūra Tarybos posėdžio metu vykdoma tokia tvarka:

1051.1. Nusišalinimą dėl planuojamo svarstyti klausimo pareiškus mažiau kaip pusei Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių, nusišalinimą pareiškęs tarybos narys iš posėdžio patalpos išeina prieš pradedant balsavimą dėl jo nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo). Taryba balsuoja dėl kiekvieno Tarybos nario pareikšto nusišalinimo pareiškimo priėmimo (nepriėmimo) atskirai, pirmiau balsuojant dėl mero, mero pavaduotojo, jei jie yra pareiškę nusišalinimus planuojamu svarstyti klausimu, toliau - dėl anksčiau pateikto nusišalinimo pareiškimo. Tarybai nepriėmus Tarybos nario nusišalinimo, Tarybos narys pakviečiamas sugrįžti į posėdžio patalpą.

1051.2. Nusišalinimą dėl planuojamo svarstyti klausimo pareiškus daugiau kaip pusei Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių, nusišalinimus pareiškę tarybos nariai neišeina iš posėdžio patalpos. Taryba (visi Tarybos posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai, įskaitant pareiškusius apie nusišalinimą) gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi VTEK patvirtintu kriterijumi – „priėmus privačius interesus deklaruojančio asmens pareikštą nusišalinimą neliktų galimybės priimti sprendimą“, pareikštų nusišalinimų nepriimti ir įpareigoti apie nusišalinimą pareiškusius Tarybos narius dalyvauti toliau svarstant klausimą.

1.23.    Pakeisti 1052 punktą ir jį išdėstyti taip:

1052. Savivaldybės meras, iki Tarybos posėdžio sužinojęs apie jam interesų konfliktą keliantį klausimą, nedelsiant raštu turi pareikšti apie nusišalinimą Tarybai užrašydamas ant dokumento rezoliuciją: „Nusišalinu tarybai“ ir datą bei apie tai informuoti savo pavaduotoją. Tokiu atveju Savivaldybės mero pavaduotojas sprendžia dėl klausimo įtraukimo į Tarybos posėdžio darbotvarkę ir dėl kitų susijusių organizacinių klausimų.“

1.24.    Pakeisti 1053 punktą ir jį išdėstyti taip:

1053. Jei Savivaldybės merui tenka dalyvauti Tarybos veikloje (frakcijos pasitarime, komiteto posėdyje ir pan.) svarstant jam interesų konfliktą keliantį klausimą, jis raštu arba žodžiu turi pareikšti apie nusišalinimą ir išeiti iš patalpos, kurioje vyksta klausimo svarstymas.“

1.25.    Pakeisti 1054 punktą ir jį išdėstyti taip:

1054. Prieš pradedant Tarybos posėdyje svarstyti galimai Savivaldybės merui interesų konfliktą keliantį klausimą, Tarybos nariai susipažįsta su raštu arba žodžiu pareikštu Savivaldybės mero nusišalinimu, sprendimas dėl nusišalinimo priimamas (nepriimamas) paprasta Tarybos narių balsų dauguma, o rezultatai pažymimi posėdžio protokole.“

1.26.    Pakeisti 1055 punktą ir jį išdėstyti taip:

1055. Nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) faktą pažymint protokole turi būti nurodoma, kas, dėl kokios priežasties ir nuo kokio klausimo nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžio patalpą.”

1.27.    Papildyti 1057 punktu ir jį išdėstyti taip:

1057. Jei Tarybai pateiktas svarstyti Tarybos sprendimo projektas yra suskaidytas į punktus ir/ar papunkčius ir bent vienas Tarybos narys pareiškė nusišalinimą nuo dalies planuojamo svarstyti Tarybos sprendimo projekto, dėl kiekvienos Tarybos sprendimo projekto dalies (punkto ar papunkčio) balsuojama atskirai, išskyrus Reglamento 1058 punkte numatytą atvejį.“

1.28.    Papildyti 1232 punktu ir jį išdėstyti taip:

1232. Taryboje veikia Tarybos narių frakcijų vadovų pasitarimas (toliau – Frakcijų vadovų pasitarimas), į kurį įeina Savivaldybės meras, Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupių, jei jos yra sudarytos, vadovai. Tarybos narių frakcijai Frakcijų vadovų pasitarime gali atstovauti ir kitas Tarybos narių frakcijos įgaliotas asmuo. Frakcijų vadovų pasitarimo posėdžius, esant reikalui, šaukia ir jiems pirmininkauja Savivaldybės meras. Frakcijų vadovų posėdžiai protokoluojami.”

1.29.    Pakeisti 125.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

125.2.   Reglamento nustatyta tvarka siūlyti Tarybai svarstyti klausimus, rengti Tarybos sprendimų projektus, iš Administracijos ar kitų Savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl Tarybos sprendimų projektų, dėl Tarybos darbo tvarkos ir kt., Tarybos posėdžio metu klausti pranešėjus, kalbėti dėl vedimo tvarkos, kreiptis su paklausimais į Savivaldybės institucijų, Administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus;“

1.30.    Papildyti 1261 punktu ir jį išdėstyti taip:

1261. Tarybos narys savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių padėjėjų, kurie Tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.“

1.31.    Papildyti 1262 punktu ir jį išdėstyti taip:

1262. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju (toliau – Visuomeninis padėjėjas) gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra Administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Visuomeninių padėjėjų skaičius negali viršyti Savivaldybėje įsteigtų seniūnijų skaičiaus.“

1.32.    Papildyti 1263 punktu ir jį išdėstyti taip:

1263. Savivaldybės meras potvarkiu sudaro Visuomeninių padėjėjų sąrašą, kuris skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt. Savivaldybės meras, gavęs raštišką Tarybos nario prašymą, prie kurio pridedama Visuomeninio padėjėjo laisvos formos deklaracija apie 1262 punkte numatytas aplinkybes, įtraukia Visuomeninį padėjėją į sąrašą ir išduoda jam Tarybos nario visuomeninio padėjėjo pažymėjimą (pažymėjimo formą tvirtina Savivaldybės meras), kurį Visuomeninis padėjėjas gali pateikti bendraudamas su juridiniais ir fiziniais asmenimis, organizacijomis, patekdamas į Savivaldybės pastatą ir pan. Už Visuomeninio padėjėjo veiklą atsako Tarybos narys, kuriam Visuomeninis padėjėjas padeda. Visuomeninio padėjėjo veikla nėra atlyginama (dirbama visuomeninias pagrindais). Visuomeniniai padėjėjai iš sąrašo gali būti išbraukiami, Tarybos nario, kuriam jis padeda, prašymu, nepasibaigus Tarybos nario įgaliojimų laikotarpiui.“

1.33.    Papildyti 1264 punktu ir jį išdėstyti taip:

1264. Visuomeniniai padėjėjai, vykdydami Tarybos nario pavedimus, turi teisę:

1264.1. organizuoti Tarybos nario susitikimus su rinkėjais;

1264.2. komitetams neprieštaraujant, dalyvauti komitetų posėdžiuose stebėtojų teisėmis;

1264.3. teikti siūlymus Tarybos nariui raštu ir žodžiu.“

1.34.    Pakeisti 128 punktą ir jį išdėstyti taip:

128.   Tarybos nariams, išskyrus Savivaldybės merą ir Savivaldybės mero pavaduotoją, už darbo laiką atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas apskaičiuojamas pagal skelbiamą vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydį proporcingai konkretaus mėnesio darbo valandų skaičiui atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką. Faktiškai dirbto laiko trukmė, atliekant Tarybos nario pareigas, negali viršyti 30 darbo valandų (įskaitant ir laiką komandiruotėje) per mėnesį.“

1.35.    Papildyti 1281 punktu ir jį išdėstyti taip:

1281. Tarybos narys pildo darbo laiko apskaitos žiniaraštį, kuriame nurodo faktiškai dirbtą laiką bendraujant su rinkėjais, pasirašo jį ir iki einamo mėnesio paskutinės darbo dienos pateikia Tarybos sekretoriui. Tarybos narys asmeniškai atsako už pateiktų duomenų tikrumą. Tarybos sekretorius (arba kitas mero politinio asmeninio pasitikėjimo valstybės tarnautojas) sudaro bendrą Tarybos narių darbo laiko apskaitos žiniaraštį ir jį pateikia Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui ne vėliau kaip iki kito mėnesio trečios dienos. Buhalterinės apskaitos skyrius pagal darbo laiko apskaitos žiniaraštį apskaičiuoja Tarybos nariams atlyginimą atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką, bet ne daugiau kaip už šio Reglamento 128 punke nustatytą trukmę per mėnesį, kurį kiekvieną mėnesį iki 10 dienos perveda į Tarybos narių nurodytas sąskaitas banke. Kiekvienas Tarybos narys Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia raštu sąskaitos, į kurią bus pervedamas atlyginimas, rekvizitus. Tarybos nariams už faktiškai dirbtą laiką nemokama jų nedarbingumo laikotarpiu.”

1.36.    Pakeisti 129 punktą ir jį išdėstyti taip:

129.   Faktiškai dirbtas laikas – tai laikas, praleistas Tarybos, komitetų, Tarybos sudarytų komisijų, darbo grupių posėdžiuose ir posėdžiuose bei pasitarimuose, į kuriuos Tarybos narys deleguotas arba paskirtas Tarybos sprendimu; taip pat tai laikas, kai Tarybos narys bendrauja su rinkėjais.”

1.37.    Pakeisti 137 punktą ir jį išdėstyti taip:

137. Tarybos nariams su jų, kaip Tarybos narių, veikla susijusioms kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka Administracija, kas mėnesį skiriama iki 0,7 MMA (minimalios mėnesinės algos) dydžio išmoka, už kurią atsiskaitoma vieną kartą per mėnesį. Jei asmuo Tarybos nario statusą turėjo ne visą mėnesį, išmokos maksimali riba apskaičiuojama proporcingai to mėnesio kalendorinių dienų skaičiui, kai asmuo turėjo Tarybos nario statusą.”

1.38.    Pakeisti 138 punktą ir jį išdėstyti taip:

138. Reglamento 137 punkte numatyta išmoka gali būti naudojama:

138.1. kanceliarijos išlaidoms - kanceliarinėms prekėms įsigyti (nusipirkti ar išsinuomoti). Kanceliarinėms prekėms priskiriamos visos biuro priemonės, įskaitant biuro įrangos (technikos) prekes (laminavimo priemones, skaičiuotuvus, įrišimo priemones, kompiuterinę įrangą ir kt. );

138.2. pašto išlaidoms - pašto prekėms ir paslaugoms įsigyti;

138.3. telefono išlaidoms - fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio tinklais teikiamų nacionalinių ir tarptautinių Tarybos nario telefoninių pokalbių paslaugoms apmokėti bei šio ryšio įrangai įsigyti ar išsinuomoti;

138.4. interneto ryšio išlaidoms - interneto ryšio paslaugoms (vienkartinio ar nuolatinio interneto ryšio paslaugų teikimo) apmokėti;

138.5. transporto išlaidoms - Tarybos nario veiklai naudojamų transporto priemonių eksploatavimui (kurui, tepalams ir kt.), techninei priežiūrai, remontui, plovimui ir valymui, draudimui (neviršijant Tarybos nario kadencijos laiko), statymui ir (ar) saugojimui, taksi paslaugoms, viešojo transporto bilietui įsigyti ir kitoms transporto paslaugoms. Apmokamos Savivaldybės teritorijos ribose teikiamos transporto paslaugos;

138.6. biuro patalpų nuomos išlaidoms apmokėti.“

1.39.    Papildyti 1381 punktu ir jį išdėstyti taip:

1381. Išmokai gauti kiekvienas Tarybos narys raštu pateikia Administracijai savo sąskaitos banke rekvizitus. Ne didesnė kaip Reglamento 137 punkte nurodyto dydžio išmoka kiekvieną mėnesį iki 10 dienos pervedama avansu visiems Tarybos nariams į jų nurodytas sąskaitas banke. Tarybos narys už avansu gautos išmokos panaudojimą atsiskaito Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui iki kito mėnesio 5 d. Tarybos narys iki nurodyto termino Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia užpildytą Tarybos nario išmokos, susijusios su Tarybos nario veikla, avanso ataskaitą (toliau – Ataskaita). Ataskaitos formą tvirtina Administracijos direktorius. Ataskaitą pasirašo ją užpildęs ir pateikęs Tarybos narys.“

1.40.    Papildyti 1382 punktu ir jį išdėstyti taip:

1382. Per mėnesį nepanaudotos lėšos negali būti naudojamos kitą mėnesį. Prasidėjus naujam mėnesiui, išmoka pervedama tik Tarybos nariams, nustatyta tvarka atsiskaičiusiems už per praėjusį mėnesį gautos išmokos panaudojimą.“

1.41.    Papildyti 1383 punktu ir jį išdėstyti taip:

1383. Kartu su mėnesio išmokos avanso Ataskaita pateikiami išlaidas patvirtinantys dokumentai, atitinkantys Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo nustatytus reikalavimus, taikomus apskaitos dokumentams. Paslaugų ir prekių pirkimo dokumentai (sąskaitos faktūros, prekių pirkimo-pardavimo kvitai, nuomos sutartys registruotos viešajame registre ir pan.) išrašomi ir sudaromi Tarybos nario vardu. Su prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais atsiskaito Tarybos narys.“

1.42.    Papildyti 1384 punktu ir jį išdėstyti taip:

1384. Jei Tarybos nario pateiktų atsiskaitymo už išmoką dokumentuose nurodyta suma yra mažesnė nei jam pervesta išmoka, laikoma, kad Tarybos narys dar turi gautų lėšų likutį, todėl, mokant avansu kito mėnesio išmoką, ji mažinama to likučio suma.“

1.43.    Papildyti 1385 punktu ir jį išdėstyti taip:

1385. Jei Tarybos nario pateiktų atsiskaitymo už išmoką dokumentuose nurodyta suma yra didesnė nei nustatyta išmoka, skirtumas nėra kompensuojamas.“

1.44.    Papildyti 1386 punktu ir jį išdėstyti taip:

1386. Jei Tarybos narys vėluoja atsiskaityti ar visai neatsiskaito už gautą išmoką, kita išmoka jam išmokama per 5 darbo dienas, kai Tarybos narys pateikia atsiskaitymą už jau anksčiau avansu pervestas lėšas. Už paskutinį Tarybos nario įgaliojimų mėnesį pervedamos išmokos dydis tiesiogiai priklauso nuo Tarybos nario paskutinio mėnesio įgaliojimų dienų skaičiaus. Kai Tarybos nario įgaliojimai pasibaigė ar nutrūko prieš terminą, nepasibaigus kalendoriniam mėnesiui, išmokos dydis apskaičiuojamas proporcingai to mėnesio dienų skaičiui. Tarybos narys, kurio įgaliojimai pasibaigė ar nutrūko prieš terminą, jam išmokėtą ir jo nepanaudotą išmokos sumą turi grąžinti į Savivaldybės sąskaitą per vieną mėnesį nuo jo įgaliojimų pasibaigimo ar nutrūkimo prieš terminą dienos. Tarybos nario gautų išmokų naudojimą pagal paskirtį kontroliuoja Administracija, Savivaldybės kontrolierius.“

1.45.    Papildyti 1387 punktu ir jį išdėstyti taip:

1387. Tarybos narių su jų, kaip Tarybos narių, veikla susijusių išmokų ataskaitų suvestinės yra viešos. Administracija Tarybos narių su jų, kaip Tarybos narių, veikla susijusių išmokų ataskaitų suvestines suinteresuotiems asmenims teikia teisės aktų nustatyta tvarka.”

1.46.    Pakeisti 152 punktą ir jį išdėstyti taip:

152.   Kontrolės ir audito tarnyba kiekvienais metais turi pateikti Tarybai Kontrolės ir audito tarnybos metinę veiklos ataskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų balandžio 1 d. Tarybai savo sprendimu pritarus šiai ataskaitai, Kontrolės ir audito tarnyba šios ataskaitos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, - ir per kitas visuomenės informavimo priemones.“

1.47.    Pakeisti 153 punktą ir jį išdėstyti taip:

153.   Taip pat kiekvienais metais Vietos savivaldos įstatymo nustatytais terminais Kontrolės ir audito tarnyba teikia savivaldybės Tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo. Išvada Tarybai teikiama pridedant ją prie konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio.“

1.48.    Pakeisti 154 punktą ir jį išdėstyti taip:

154.   Savivaldybės valdomos įmonės ir organizacijos bei viešosios įstaigos (kurių savininkė yra Savivaldybė) veiklos ataskaitas Tarybai pateikia per 4 mėnesius pasibaigus įmonių, įstaigų ar organizacijų finansiniams metams. Biudžetinės įstaigos veiklos ataskaitas pateikia pareikalavus Tarybai. Ataskaitų pateikimo terminai numatomi metiniame Tarybos darbo plane. Taryba gali pareikalauti iš Administracijos direktoriaus, kitų subjektų, tiesiogiai įgyvendinančių valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, ir neeilinės veiklos ataskaitos už tam tikrą laikotarpį, įrašant apie tai posėdžio protokole, nurodant, kokius duomenis pateikti, ir terminą, iki kada pateikti ataskaitą. Savivaldybės Taryba posėdžio metu išklausiusi šiame punkte nurodytas ataskaitas priima sprendimus dėl pritarimo joms.

1.49.    Pakeisti 1541 punktą ir jį išdėstyti taip:

1541. Biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) finansinių ataskaitų rinkinius tvirtina Administracijos direktorius.“

2Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Alvydas Katinas