TEISĖJŲ TARYBA

 

NUTARIMAS

dėl TEISĖJŲ TARYBOS 2015 m. gruodžio 18 d. nutarimo Nr. 13P-157-(7.1.2) „Dėl Administravimo teismuose nuostatų patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2023 m. kovo 31 d. Nr. 13P-59-(7.1.2.)

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 102 straipsnio 3 dalimi, 120 straipsnio 17 punktu, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso papildymo 2291 straipsniu įstatymo Nr. XIV-1750 2 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 2291 straipsnio 8 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 621 straipsnį, Teisėjų taryba nutaria:

 

Pakeisti Administravimo teismuose nuostatus, patvirtintus Teisėjų tarybos 2015 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 13P-157-(7.1.2) „Dėl Administravimo teismuose nuostatų patvirtinimo“:

1. Pakeisti 14.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.5. teisėjų, teisėjų padėjėjų darbo krūvių analizė ir vertinimas, ar tarp teismų (teismo rūmų) nėra esminio darbo krūvio skirtumo, dėl kurio turėtų būti taikomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekse ar Lietuvos Respublikos teismų įstatyme numatytos priemonės, esant būtinumui, kitų priemonių darbo krūviams koreguoti taikymas;“.

2. Pakeisti 14.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.8. proceso spartinimo priemonių taikymas, teismo posėdžių didelės apimties ir sudėtingose bylose, taip pat bylose, kurių nagrinėjimas užsitęsė ar gali užsitęsti, koordinavimas, tokių priemonių praktinio taikymo analizė ir gerosios praktikos sklaida;“.

3. Pakeisti 14.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

14.9. teisės į teisingą teismą pažeidimų, esminių proceso teisės pažeidimų ir absoliučių sprendimų negaliojimo atvejų analizė;“.

4. Papildyti IV1 skyriumi ir jį išdėstyti taip:

 

IV1 SKYRIUS

Duomenų apie teismų darbo krūvį teikimas ir vertinimas, siekiant nustatyti, ar tarp teismų (teismo rūmų) nėra ESMINio DARBO KRŪVIO SKIRTUMo

 

191. Teismų organizacinės ir administracinės veiklos priežiūros subjektai periodiškai (apylinkių teismų – už kiekvieną praėjusį kalendorinį metų ketvirtį, apygardų ir apygardų administracinių teismų – už praėjusį metų pusmetį) vertina, ar tarp teismų (teismo rūmų) nėra esminio darbo krūvio skirtumo, dėl kurio turėtų būti taikomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekse, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekse ar Lietuvos Respublikos teismų įstatyme numatytos priemonės.

192. Vertinimas, ar tarp teismų (teismo rūmų) nėra esminio darbo krūvio skirtumo, paprastai atliekamas laikantis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 ir 104 straipsniuose nustatytos administravimo teismuose subjektų eiliškumo tvarkos: pirmiausiai vertinimą atlieka ir, esant poreikiui, atitinkamas priemones taiko teismo pirmininkas, kaip organizacinę veiklos priežiūrą atliekantis subjektas; jei teismo pirmininko taikomų priemonių nepakanka ar jos neveiksmingos, jis raštu motyvuotai kreipiasi į teismo administracinės veiklos priežiūrą atliekantį išorinį administratorių.

193. Nustatydamas, ar egzistuoja esminis darbo krūvio skirtumas, teismų organizacinės ir administracinės veiklos priežiūros subjektas vertina šiuos praėjusio kalendorinio metų ketvirčio (apylinkių teismų) / praėjusio metų pusmečio (apygardų teismų) duomenis:

193.1. darbo krūvio duomenis pagal teismo gautų bylų kiekį, apskaičiuotus teismo (teismo rūmų) gautų bylų skaičių padauginus iš bylų sudėtingumo koeficiento, nustatyto Teisėjų tarybos 2015 m. gegužės 29 d. nutarimu Nr. 13P-79-(7.1.2) patvirtinto Darbo krūvio skaičiavimo teismuose tvarkos aprašo priede;

193.2. teisėjų, jų padėjėjų skaičių, jo pokytį (dinamiką);

193.3. teisėjų, jų padėjėjų dirbtų dienų skaičių vertinamuoju laikotarpiu;

193.4. duomenis apie teisėjų sumažintą darbo krūvį (dėl teismų administravimo veiklos, dalyvavimo teismų savivaldos veikloje ir kt.);

193.5. pagal poreikį, taip pat vertinami ir kiti duomenys, reikšmingi nustatant esminį darbo krūvio skirtumą:

193.5.1. išnagrinėtų bylų skaičius;

193.5.2. neišnagrinėtų bylų likutis;

193.5.3. vidutinė bylų nagrinėjimo trukmė;

193.5.4. kitos objektyvios aplinkybės, galėjusios turėti esminės įtakos teisėjų darbo krūviui vertinamu laikotarpiu (pvz., bylų likučio susidarymo priežastys, sustabdytų bylų skaičius, ilgalaikio (trunkančio ilgiau kaip 1 mėn.) laikinojo nedarbingumo, ilgalaikių (trunkančių ilgiau kaip 56 kalendorines dienas) atostogų ir kitus panašius atvejus, galėjusius turėti esminės įtakos teisėjų darbo krūviui vertinamu laikotarpiu ir kt.).

194. Esminiu darbo krūvio skirtumu paprastai laikomas ne mažesnis nei 10 procentų nuokrypis nuo vidutinio to paties vertinamo laikotarpio tos pačios pakopos teismų darbo krūvio, apskaičiuojamo vertinant šių Nuostatų 193.1 papunktyje nurodytus duomenis.

195. Nuostatų 193 punkte nurodyti duomenys tvarkomi interaktyvioje skaičiuoklėje, esančioje teismų sistemos intranete. Nacionalinė teismų administracija šių Nuostatų 193.1., 193.5.1–193.5.3 papunkčiuose nurodytus duomenis už praėjusį ataskaitinį laikotarpį bei duomenis apie teismų darbo krūvio vidurkius pateikia skaičiuoklėje iki kiekvieno kalendorinio metų ketvirčio / pusmečio 10 dienos. Kitus šių Nuostatų 193 punkte nurodytus duomenis įveda ir galutinius teismų darbo krūvio vertinimus atlieka teismo organizacinės ar administracinės veiklos priežiūros subjektas ne vėliau kaip iki kiekvieno kalendorinio metų ketvirčio / pusmečio 20 dienos.“

5. Pripažinti netekusiu galios 211 punktą.

 

 

 

Pirmininkė                                                                                                          Sigita Rudėnaitė

 

 

 

Sekretorius                                                                                                          Ramūnas Gadliauskas