KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL Savivaldybės infrastruktūros PRIPAŽINIMO PRIORITETINE KRITERIJŲ IR KELMĖS RAJONO savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 17 d. Nr. T-418

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo, įsigaliojančio nuo 2021-01-01, 2 straipsnio 4 punktu ir 4 straipsnio 2 dalies 2 punktu, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Patvirtinti, kad savivaldybės infrastruktūra, kuri yra numatoma Kelmės rajono savivaldybės strateginiame veiklos plane, nuo Kelmės rajono savivaldybės strateginio veiklos plano patvirtinimo Kelmės rajono savivaldybės tarybos sprendimu dienos yra laikoma prioritetine Kelmės rajono savivaldybės infrastruktūra.

2.  Patvirtinti savivaldybės infrastruktūros kriterijus, pagal kuriuos, tenkinant bent vieną iš kriterijų, savivaldybės infrastruktūra pripažįstama prioritetine ir įtraukiama į savivaldybės strateginius veiklos planus:

2.1.    savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina siekiant užtikrinti viešąjį interesą ir (ar) tokios konkrečiai įvardintos infrastruktūros įrengimas yra privalomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ar ministrų įsakymus;

2.2.    savivaldybės infrastruktūros plėtra yra prioritetas Kelmės rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane, Kelmės rajono savivaldybės tarybos patvirtintuose specialiuosiuose planuose;

2.3.    savivaldybės infrastruktūros numatomų naudotojų skaičius tam tikroje savivaldybės teritorijoje (jos dalyje, sudarančioje ne mažiau kaip kvartalą) pasiekia 1/4 savivaldybės infrastruktūros naudotojų skaičių. Toks numatomų savivaldybės infrastruktūros naudotojų skaičius nustatomas pagal rengiamus ar parengtus vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus ar išduotus statybą leidžiančius dokumentus;

2.4.    savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina kompaktiškai užstatytos savivaldybės teritorijai (jos dalies) plėsti, kurios vystymo potencialas, vertinant maksimalų užstatymo intensyvumą, yra didesnis už savivaldybės (jos dalies, sudarančios ne mažiau kaip kvartalą) vidurkį ar kurios gyventojų tankis viršija Teritorijų planavimo normų 18 punkte pateiktą dydį. Vertinami tik deklaravę gyvenamąją vietą atitinkamoje savivaldybės teritorijoje gyventojai;

2.5.    savivaldybės infrastruktūros plėtra finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų, kitų fondų ir (ar) programų lėšų;

2.6.    savivaldybės infrastruktūros plėtra būtina siekiant užtikrinti valstybei svarbaus projekto arba regioninės svarbos projekto įgyvendinimą;

2.7.    savivaldybės infrastruktūros plėtra būtina siekiant užtikrinti investicijas savivaldybės teritorijoje (jos dalyje), vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu;

2.8.    savivaldybės infrastruktūros plėtra būtina siekiant užtikrinti Kelmės rajono savivaldybės urbanizuotos teritorijos, kurioje pagal Kelmės rajono savivaldybės teritorijos bendrąjį planą yra numatoma teritorijų konversija, konversijos tikslus arba yra reikalinga savivaldybės urbanizuotos teritorijos vidinei struktūrai tobulinti ir (ar) darniai plėsti:

2.8.1.   socialinė savivaldybės infrastruktūra yra skirta ugdymo poreikiams tenkinti (ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigų įrengimas, statyba ar rekonstrukcija, siekiant padidinti ugdymo vietų skaičių) ir šiai savivaldybės funkcijai vykdyti užtikrinant darnų judumą mieste bei mažinant gyventojų mobilumo poreikius kompaktiškai užstatytose savivaldybės teritorijose;

2.8.2.   socialinės savivaldybės infrastruktūra yra skirta socialinėms savivaldybės funkcijoms vykdyti (gydymo įstaigos, socialinis būstas, slaugos namai, dienos centrai ir kt.), kuri planuojama urbanizuotose teritorijose ir gyvenamųjų teritorijų centruose (pacentriuose), užtikrinant gerą pasiekimą viešuoju transportu ir bevariklėmis transporto priemonėmis;

2.8.3.   savivaldybės infrastruktūra yra skirta konversijai neefektyviai naudojamų užstatytų teritorijų naujam (antriniam) panaudojimui įgyvendinti, kur vykdoma transformacija iš neefektyvios pramonės teritorijų bei apleistų teritorijų;

2.8.4.   savivaldybės infrastruktūra yra skirta sodininkų bendrijų teritorijų konversijai į gyvenamąsias teritorijas įgyvendinti;

2.8.5.   inžinerinė savivaldybės infrastruktūra yra skirta užtikrinti sparčiai besivystančių urbanizuojamų mišrių gyvenamosios ir paslaugų funkcijos rajonų susisiekimą su miestų centrais ir kitais gyvenamaisiais rajonais, užtikrinant pasiekimą viešuoju transportu ir bevariklėmis transporto priemonėmis; pagrindinių ar kitų gatvių su inžinerinių komunikacijų koridoriais ir inžineriniais tinklais juose bei viešojo transporto maršrutais įrengimas urbanizuojamose teritorijose, kuriose teritorijų planavimo dokumentais numatyta teritorijų plėtra yra įgyvendinta ne mažiau kaip ketvirtadaliu ir (ar) yra susiformavusių kompaktiškai užstatytų teritorijų;

2.9.    savivaldybės infrastruktūros plėtra yra būtina siekiant užtikrinti nekilnojamojo kultūros paveldo objekto įveiklinimą, kai nekilnojamojo kultūros paveldo objekto vystymas yra finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų, kitų fondų ir (ar) programų lėšų.

3Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašą (pridedama).

4Savivaldybės infrastruktūrą, kuri atitinka šio sprendimo 2 dalyje numatytus savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijus (vieną iš jų), savivaldybės taryba turi teisę, bet ne pareigą sprendimu pripažinti prioritetine Kelmės rajono savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos apraše nustatyta tvarka.

5.  Sprendimas įsigalioja nuo 2021 m. sausio 1 d.

Šis sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas,

laikinai einantis Savivaldybės mero pareigas                                                       Egidijus Ūksas

 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2020 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. T-418

 

 

Kelmės RAJONO savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Kelmės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarką.

2.  Tvarkos apraše nustatoma savivaldybės neprioritetinės infrastruktūros pripažinimo prioritetine tvarka, kai yra tenkinami Savivaldybės tarybos patvirtinti savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine kriterijai.

3.  Sprendimą dėl konkrečios neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine priima Savivaldybės taryba, patvirtindama strateginius veiklos planus.

4.  Tvarkos aprašas yra taikoma, kai savivaldybės infrastruktūros pripažinimą prioritetine inicijuoja fizinis, juridinis asmuo (toliau – Suinteresuotas asmuo). Savivaldybės infrastruktūros pripažinimą prioritetine taip pat gali inicijuoti savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatorius (toliau – Organizatorius), priimdamas Tvarkos aprašo 12 punkte nurodytą sprendimą, įvertinęs Organizatoriaus surinktą Tvarkos aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytą informaciją ir nustatęs, kad neegzistuoja Tvarkos aprašo 11 punkte numatytos aplinkybės.

5Savivaldybės infrastruktūra, kuri yra numatoma kaip prioritetinė strateginiame Savivaldybės veiklos plane, nuo Savivaldybės strateginio veiklos plano patvirtinimo Savivaldybės tarybos sprendimu dienos yra laikoma prioritetine Savivaldybės infrastruktūra.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS INFRASTRUKTŪROS PRIPAŽINIMO PRIORITETINE TVARKA

 

6.  Suinteresuotas asmuo inicijuoja procedūras, kad tam tikra neprioritetinė savivaldybės infrastruktūra, kuri atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, būtų pripažinta prioritetine, pateikdamas pasiūlymą (toliau – Pasiūlymas) Organizatoriui.

7Suinteresuoto asmens Pasiūlymas su Tvarkos aprašo 8 ir 9 punktuose nurodytais pridedamais dokumentais ir informacija gali būti pateikiamas Organizatoriui tiesiogiai (pasirašytinai), paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis. Elektroninių ryšių priemonėmis pateikti dokumentai turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

8.  Pasiūlyme turi būti nurodyta:

8.1.    Suinteresuoto asmens duomenys:

8.1.1.   Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės fizinio asmens: vardas, pavardė, asmens kodas arba gimimo data, kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko arba kitos kredito įstaigos pavadinimas ir atsiskaitomosios sąskaitos numeris);

8.1.2.   Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės juridinio asmens, kitos organizacijos ar jų padalinio teisinė forma, pavadinimas, kodas, kontaktiniai duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, banko arba kitos kredito įstaigos pavadinimas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris), atstovaujančiojo asmens pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas;

8.2.    informacija dėl konkrečios neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine;

8.3.    informacija dėl konkrečios neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, atitikties Savivaldybės tarybos patvirtintiems kriterijams ir plėtros išlaidų sumos.

9.    Kartu su Pasiūlymu pateikiama:

9.1.    asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė), kai Pasiūlymą tiesiogiai (pasirašytinai) teikia fizinis asmuo (asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją padaro Pasiūlymą priimantis subjektas) arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta dokumento kopija (kai Pasiūlymas teikiamas paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis);

9.2.    pateikiamas atstovavimą patvirtinantis dokumentas, kai Pasiūlymą teikia atstovaujantis asmuo, nurodydamas Tvarkos aprašo 8.1 papunktyje išvardytus atstovaujančiojo asmens duomenis, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė), kai Pasiūlymą tiesiogiai (pasirašytinai) teikia fizinis asmuo, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją padaro Pasiūlymą priimantis subjektas arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta dokumento kopija (kai Pasiūlymas teikiamas paštu ar per kurjerius arba elektroninių ryšių priemonėmis);

9.3.    teritorijų planavimo dokumento, kuriuo suplanuota siūloma pripažinti prioritetine Savivaldybės infrastruktūra, numeris Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre ir administracinio akto, kuriuo atitinkamas dokumentas buvo patvirtintas, data ir numeris ir (ar) siūlomos pripažinti prioritetine savivaldybės infrastruktūros schema, kai teritorijų planavimo dokumento sprendinių nepakanka šios savivaldybės infrastruktūros plėtrai;

9.4.    suinteresuotumą pagrindžiantys dokumentai (nuosavybės ar kitokias teises pagrindžiantys dokumentai dėl nekilnojamojo turto objekto, kuriam yra reikalinga savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtra ar kt.).

10Organizatorius, priimdamas svarstyti Pasiūlymą, įvertina jo atitiktį Tvarkos aprašo 8–9 punktų reikalavimams. Kai Pasiūlymas neatitinka šių reikalavimų ir trūkumus galima ištaisyti, Organizatorius per 5 darbo dienas nuo Pasiūlymo pateikimo dienos apie tai informuoja Suinteresuotą asmenį, nustatydamas ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų nuo šio informavimo dienos terminą trūkumams ištaisyti. Kai Suinteresuotas asmuo per nustatytą terminą ištaiso trūkumus, laikoma, kad Pasiūlymas gautas tą dieną, kai pateiktas pataisytas Pasiūlymas. Kai trūkumų ištaisyti negalima arba per nustatytą terminą jie neištaisomi, Pasiūlymas paliekamas nenagrinėtas ir apie tai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio termino pabaigos pasirinktu informavimo būdu informuojamas Suinteresuotas asmuo.

11Organizatorius per 15 darbo dienų nuo Pasiūlymo gavimo dienos raštu informuoja Suinteresuotą asmenį apie Pasiūlymo priėmimą arba apie motyvuotą Pasiūlymo atmetimą. Sprendimas atmesti Pasiūlymą laikomas motyvuotu, kai:

11.1.  nėra tenkinamas nei vienas Savivaldybės tarybos patvirtintas kriterijus;

11.2.  nėra teritorijų planavimo dokumento, kuriuo būtų suplanuota siūloma pripažinti prioritetine savivaldybės infrastruktūra;

11.3.  konkrečios savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine procedūros jau yra inicijuotos;

11.4.  konkrečios savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtra yra įgyvendinama arba įgyvendinta sudarytos savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties ar sutarčių pagrindu;

11.5.  suinteresuotas asmuo nepagrindžia suinteresuotumo dėl savivaldybės infrastruktūros, kurią prašoma pripažinti prioritetine, plėtros;

11.6.  kitais atvejais, kai atmetimas pagrįstas dokumentais ar administraciniais aktais nustatytais juridiniais faktais.

12.  Organizatorius, priėmęs Pasiūlymą, inicijuoja Savivaldybės tarybos sprendimo dėl savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine (toliau – Sprendimas) projekto rengimo procedūrą. Organizatoriaus gali pavesti Sprendimo projektą rengti Statybos ir infrastruktūros skyriaus vadovui ar kitam valstybės tarnautojui. Kartu su Sprendimo projektu projekto rengėjai teikia susijusius dokumentus:

12.1.  suinteresuoto asmens Pasiūlymą su visais priedais;

12.2.  informaciją apie konkrečios savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros išlaidų sumą, apskaičiuotą Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;

12.3.  Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadą dėl galimybės Savivaldybei prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros (toliau – Išvada). Išvadoje privalo būti įvertinta Organizatoriaus pateiktas Pasiūlymas su priedais, informacija apie konkrečią infrastruktūrą, kurios plėtrą turės užtikrinti Savivaldybė, kai infrastruktūra bus pripažinta prioritetine, jos plėtros išlaidas, ir pateikta Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada, ar Savivaldybė bus pajėgi prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros per ateinančius 3 metus. Išvada gaunama Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. T-65, per dokumentų valdymo sistemą (toliau – DVS) nustatyta tvarka.

13.  Sprendimo projektas rengiamas, derinamas ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos veiklos reglamente, patvirtintame Savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 29 d. sprendime Nr. T-186 nustatyta tvarka.

14Savivaldybės tarybai priėmus Sprendimą ir jam įsigaliojus, savivaldybės infrastruktūra yra pripažįstama prioritetine. Savivaldybės infrastruktūros, kuri buvo pripažinta prioritetine, plėtra turi būti įgyvendinta per trumpiausią terminą atsižvelgiant įfinansavimo galimybes.

15.  Organizatorius informaciją apie einamaisiais metais priimtus Savivaldybės tarybos administracinius sprendimus dėl savivaldybės infrastruktūros pripažinimo prioritetine įtraukia į Savivaldybės infrastruktūros plėtros rėmimo programos lėšų panaudojimo planą (toliau – Planas) ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros priemonių planą (toliau – Priemonių planas). Planą ir Priemonių planą Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo nustatyta tvarka patikrina Programos komisija ir patvirtina Savivaldybės taryba. Organizatorius yra atsakingas už priimto Sprendimo įgyvendinimo užtikrinimą.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16.  Organizatoriaus ir Savivaldybės tarybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

17.  Tvarkos aprašas gali būti keičiamas ar panaikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

_____________________