HERB21

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. RUGPJŪČIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 437 „DĖL LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. lapkričio 8 d. Nr. D1-943

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 437 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                   Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d.

įsakymu Nr. 437

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2018 m. lapkričio 8  d.

įsakymo Nr. D1-943 redakcija)

 

 

LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja aplinkos apsaugos investicinių projektų, finansuojamų pagal Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programą, atranką, finansavimo sąlygas, įgyvendinimo priežiūrą ir nustato pareiškėjų ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros (toliau – APVA) teises ir pareigas.

2. Tvarkos aprašas taikomas subsidijų forma finansuojamiems aplinkos apsaugos investiciniams projektams, kuriuos įgyvendinus sumažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas įgyvendinto projekto tęstinis aplinkos apsaugos efektas (toliau – Projektas).

3. Subsidija teikiama atsižvelgiant į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente Nr. 1407/2013 dėl Sutarties Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1).

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1. finansavimo ir priežiūros sutartis – APVA nustatytos formos sutartis, kurią APVA sudaro su pareiškėju, dėl subsidijos suteikimo pareiškėjo Projektui įgyvendinti;

4.2. finansavimo kryptys – kasmet Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu tvirtinamas dokumentas, kuriame nurodomos APVA finansuojamų Projektų rūšys ir kiekvienos rūšies Projektams skiriama subsidijos suma.

4.3. galutinio įgyvendinimo ataskaita – APVA nustatytos formos dokumentas apie įgyvendinto Projekto pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Ataskaitoje pateikiami įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, pirmųjų 12 mėnesių eksploatacijos rezultatai ir pridedami juos pagrindžiantys dokumentai;

4.4. paraiška projektui (toliau – Paraiška) – APVA nustatytos formos dokumentas, kurį užpildo pareiškėjas pateikdamas išsamius duomenis apie projektą, kurio įgyvendinimui prašo finansavimo pagal šį Tvarkos aprašą;

4.5 Projekto įgyvendinimo laikotarpis – finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytas ne ilgesnis kaip 36 mėnesių laikotarpis, per kurį vykdomos Projekto veiklos rūšys, susijusios su Projekto įgyvendinimu (prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrenginių montavimas, derinimas, paleidimas, eksploatacija iki Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo). Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma finansavimo ir priežiūros sutarties įsigaliojimo data. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga laikoma Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo APVA data;

4.6. subsidija – Projektui įgyvendinti skirta tikslinė negrąžintina, išskyrus šiame Tvarkos apraše nurodytus atvejus, išmoka pareiškėjui;

4.7. techninio įgyvendinimo ataskaita – APVA nustatytos formos dokumentas, kuriame pateikta informacija apie Projekto įgyvendinimo eigą, įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, eksploatacijos pagal paskirtį pradžią ir patirtas Projekto išlaidas.

4.8. Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

SUBSIDIJŲ TEIKIMO PAGRINDAI IR SĄLYGOS

 

5. Subsidijos teikiamos Lietuvos Respublikoje veikiantiems juridiniams asmenims arba Lietuvos Respublikoje įregistruotiems kitose Europos ekonominės erdvės valstybėse įsisteigusių įmonių filialams, įgyvendinantiems Projektus Lietuvos Respublikos teritorijoje, pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintas finansavimo kryptis, kurios skelbiamos APVA  interneto svetainėje www.apva.lt.

6. Sunkumus patirianti įmonė, kaip tai apibrėžia 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), 2 straipsnio 18 punktas, negali būti pareiškėju subsidijai gauti šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

7. Bendrieji reikalavimai pareiškėjui:

7.1. pareiškėjas nėra bankrutavęs, bankrutuojantis, likviduojamas ir (arba) restruktūrizuojamas, neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui arba kitiems valstybės fondams (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Jeigu pareiškėjas yra įsiskolinęs, parama gali būti teikiama tokiu atveju, kai pareiškėjas pateiks dokumentus, įrodančius, kad jis apmokėjo visus įsiskolinimus valstybei;

7.2. yra tinkamai įvykdęs arba vykdantis įsipareigojimus pagal Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo, Klimato kaitos ar Atliekų tvarkymo programų nuostatas;

7.3. pareiškėjas nėra atsisakęs paramos, skirtos iš Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos, Atliekų tvarkymo ar Klimato kaitos programų lėšų, kai tokia parama jau buvo paskirta;

7.4. pareiškėjas, pažeidęs 7.2 ir 7.3 papunkčiuose keliamus reikalavimus, neturi teisės kreiptis į APVA dėl paramos iš Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų skyrimo dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

8. Maksimali subsidijos suma vienam pareiškėjui yra 200 000 eurų, tačiau subsidijos dydis Projektui negali viršyti 80 (aštuoniasdešimt) procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų. Finansavimo kryptyse gali būti nustatytas mažesnis skiriamos subsidijos dydis.

9. Subsidijos teikiamos laikantis šių sąlygų:

9.1. 60 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Pirmoji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius ir pateikė APVA mokėjimo prašymą. Pirmoji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei APVA patvirtina mokėjimo prašymą;

9.2. 40 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Antroji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas pateikė APVA pirmųjų vienerių metų įrenginių, kurių įsigijimui skirta parama, eksploatacijos rezultatus apie faktiškai pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Antroji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei APVA  patvirtina mokėjimo prašymą. 

10. Pirmoji subsidijos dalis sumokama, jeigu yra tenkinami šie reikalavimai:

10.1. teisės aktų nustatyta tvarka užbaigta statinio, kurio nauja statyba ar rekonstrukcija yra finansuojamo Projekto dalis, statyba;

10.2. pateikiama tinkamai užpildyta techninio įgyvendinimo ataskaita;

10.3. pareiškėjas yra galutinai atsiskaitęs su rangovais, darbų ir paslaugų tiekėjais;

10.4. Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti;

10.5. pareiškėjas pažymėjo Projektu įgytą įrangą, nurodydamas, kad ji finansuojama Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo lėšomis ir paskelbė straipsnį spaudoje apie įgyvendintą Projektą ir APVA suteiktą subsidiją;

10.6. išlaidos yra tinkamai dokumentuotos, t. y. visos pareiškėjų patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

11. Antroji subsidijos dalis sumokama, jeigu paraiškoje numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi ne mažiau kaip 95 proc. Kai Projekte numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi mažiau kaip 95 proc., bet ne mažiau kaip 50 proc., Antroji subsidijos dalis mažinama, subsidiją perskaičiuojant pagal APVA patvirtintą Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodiką. Jeigu aplinkosaugos rodikliai vykdomi mažiau kaip 50 proc. arba finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytu terminu nepateikiama galutinio įgyvendinimo ataskaita, laikoma, kad aplinkos apsaugos efektas nepasiektas ir Antroji subsidijos dalis nesumokama. Šiuo atveju taip pat turi būti grąžinta išmokėta Pirmoji subsidijos dalis. Aplinkosaugos rodiklių įvykdymas procentais apskaičiuojamas palyginant Paraiškoje numatytus aplinkosaugos rodiklius su faktiškai pasiektais metiniais aplinkosaugos rodikliais.

12. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas Projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami Paraiškos pateikimo metu. Aiškiai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:

12.1. kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, tokiu atveju pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą.

12.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Su Paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta Projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai).

13. Pareiškėjai darbų, paslaugų bei prekių pirkimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS

 

14. Subsidija skiriama tik tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms kompensuoti. Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos yra išlaidos, kurios patirtos ir apmokėtos po Paraiškos pateikimo APVA iki Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaigos ir skirtos Projektu įgyjamų įrenginių finansavimui, kuriuos įdiegus mažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas tęstinis aplinkos apsaugos efektas, išskyrus 15 punkte nurodytas išlaidas.

15. Netinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis laikoma:

15.1. žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

15.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo, statybos, rekonstravimo, kapitalinio ir paprastojo remonto išlaidos;

15.3. įrangos, įrenginių ir kito turto lizingo (finansinės nuomos) išlaidos;

15.4. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos (išskyrus specialios paskirties transporto priemones, skirtas tiesioginei projekto veiklai vykdyti);

15.5. paskolos suteikimas ar grąžinimas, palūkanos už gautą paskolą;

15.6. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

15.7. naudoto turto įsigijimas;

15.8. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

15.9. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

15.10. išlaidos, kurios padidina projekto sąnaudas, proporcingai nesukurdamos pridėtinės vertės;

15.11. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

15.12. gamybos priemonių/įrenginių atnaujinimo, juos keičiant analogiškais naujais su panašiomis funkcijomis, nekeičiant technologinio proceso išlaidos;

15.13. sutarčių administravimo mokesčiai;

15.14. su Projektu susijusios dokumentacijos parengimo išlaidos;

15.15. baldų įsigijimo, nuomos, lizingo (finansinės nuomos) ir su tuo susijusios išlaidos;

15.16. darbo santykiais su pareiškėju susijusių Projektą administruojančių ir vykdančių asmenų darbo užmokesčio, komandiruočių išlaidos;

15.17. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos ir pan.;

15.18. eksperimentinių, mokslo tiriamųjų darbų išlaidos;

15.19. eksperimentinės įrangos, laboratorinės įrangos, išskyrus įrangos, skirtos paramos gavėjų, kaip ūkio subjektų, aplinkos monitoringo vykdymui, įsigijimo išlaidos;

15.20. su įgyvendinamu Projektu susijusių darbų, aplinkos atstatymo išlaidos (išskyrus atvejus, kuomet Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų naudojimo atitinkamų metų finansavimo kryptyse tokios išlaidos priskiriamos tinkamoms finansuoti);

15.21. išlaidos, patirtos įsigyjant įrenginius, neatitinkančius esminių Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ir (ar) Europos ekonominės erdvės valstybių nustatytų standartų (nesertifikuotos).

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PARAIŠKOS PRIĖMIMAS

 

16. Kvietimas teikti Paraiškas pagal einamųjų metų finansavimo kryptis skelbiamas APVA interneto svetainėje www.apva.lt ir nacionaliniame laikraštyje. Jeigu pagal paskelbtą kvietimą surinktose paraiškose prašoma paramos suma mažesnė, nei numatyta paskirstyti einamųjų metų finansavimo kryptyse, APVA gali skelbti antrąjį kvietimą teikti paraiškas pagal einamųjų metų finansavimo kryptis.

17. Paraiška turi būti teikiama tik pagal Paraiškos pateikimo momentu galiojančias finansavimo kryptis, paraiškų pateikimo ir atrankos būdus, pateikimo terminus ir finansavimo sąlygas.

18. Einamaisiais metais pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką kiekvienai Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšų naudojimo finansavimo krypčiai.

19. Pagal APVA patvirtintą formą užpildyta Projekto Paraiška pateikiama APVA kartu su privalomais pateikti dokumentais, nurodytais APVA interneto svetainėje www.apva.lt. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo APVA tiesiogiai, registruotu arba elektroniniu paštu turi pateikti:

19.1. Paraiškos originalo ir kartu su ja privalomų pateikti dokumentų popierinį egzempliorių ir Paraiškos elektroninę versiją MS Word formatu;

arba

19.2. Paraišką kartu su privalomais pateikti dokumentais, pasirašytais teisinę galią turinčiu saugiu elektroniniu parašu.

20. Paraiška pateikta kitu nei 19 punkte nurodytu būdu nepriimama. Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiški. Nustačius, kad originalo ir elektroninės versijos turinys nėra identiškas, vadovaujamasi originale pateikta informacija.

21. Gautą Paraišką APVA registruoja gautų dokumentų registre ir Projektų registracijos žurnale. Apie paraiškos užregistravimą APVA raštu arba telekomunikacijų įrenginiais praneša pareiškėjui ne vėliau kaip per 5 dienas nuo paraiškos užregistravimo.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

22. Paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis Tvarkos aprašu, galiojančiu Paraiškos registracijos APVA metu.

23. Atliekant Paraiškų vertinimą, turi būti laikomasi šių principų:

23.1. skaidrumo ir nešališkumo – visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą;

23.2. konfidencialumo – turi būti užtikrintas Paraiškoje ir kituose pareiškėjo pateiktuose dokumentuose esančios informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais.

24. Paraiškų vertinimą atlieka APVA.  

25Paraiškos vertinimo metu nustatoma, ar:

25.1. Paraiška yra tinkamai/pilnai užpildyta;

25.2. Pateikti visi reikalaujami dokumentai;

25.3. Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose aprašytas projektas atitinka finansavimo kryptis;

25.4. įdiegus projekte numatytą technologiją bei įrenginius, Paraiškoje nurodytas aplinkos apsaugos efektas yra objektyviai nustatytas ir realiai pasiekiamas.

26. APVA, nustačiusi, kad  Paraiškoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) Paraiška užpildyta netinkamai/nepilnai, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti planuojamo aplinkosauginio efekto pagrįstumą ir/arba tinkamai atlikti projekto Paraiškos vertinimą, APVA kreipiasi į Pareiškėją prašydama per nustatytą terminą pateikti atitinkamus dokumentus. Terminas trūkumams pašalinti neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 20 dienų, jeigu APVA ir pareiškėjo bendru sutarimu nenusprendžiama kitaip. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar patikslintos paraiškos bei informacijos nepateikia, APVA sprendimu paraiška atmetama.  Priėmusi sprendimą atmesti paraišką, APVA per 20 dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą, kuriame nurodo priežastį, dėl ko Paraiška atmesta.

27. Nustačius, kad Paraiška ir jos priedai neatitinka bent vieno vertinimo reikalavimo, APVA priima sprendimą atmesti Paraišką ir per 20 dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą, kuriame nurodo priežastį, dėl ko Paraiška atmesta.

28.  Pateiktoje paraiškoje nurodyti duomenys be APVA paklausimo po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami.

29. Paraiškoms, atitinkančioms vertinimo reikalavimus, APVA, vadovaudamasi APVA patvirtinta Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodika, suteikia balus bei balų mažėjimo tvarka sudaro paraiškų eilę. Paraiškų eilė sudaroma vadovaujantis tik ta informacija, kurią pareiškėjas nurodė pateiktoje Paraiškoje ir jos prieduose.

30. Paraiškos vertinimo metu APVA turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo vietos ir techninių sąlygų patikrinimą, apsilankant projekto įgyvendinimo vietoje ir patikrinant Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose esančios informacijos atitiktį esamai situacijai.

31. Atlikusi   Paraiškos vertinimą, APVA per 7 dienas raštu suformuluoja savo išvadas ir užpildo Projektų apibendrinimo formą. APVA patvirtinta Projektų apibendrinimo forma kartu su kita informacija apie Projektus teikiama Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų Atrankos komitetui (toliau – Atrankos komitetas), patvirtintam Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. D1-640 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų atrankos komiteto sudėties ir darbo reglamento patvirtinimo“.

32. APVA turi užtikrinti, kad Paraiškų  vertinimas truktų ne ilgiau kaip 60 dienų nuo APVA kvietime nurodytos paraiškų priėmimo pabaigos datos. Šis terminas gali būti APVA motyvuotu sprendimu pratęstas, bet ne daugiau nei 30 dienų, atsižvelgiant į gautų Paraiškų apimtį ir skaičių. APVA apie pratęstą terminą raštu informuoja ir Aplinkos ministeriją.

 

 

TREČIASIS SKIRSNIS

SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

 

33. APVA įvertintus projektus atrenka ir pasiūlymus skirti (neskirti) finansavimą rengia Atrankos komitetas, vadovaudamasis Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų atrankos komiteto darbo reglamentu, patvirtintu  Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. D1-640 „Dėl Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų atrankos komiteto sudėties ir darbo reglamento patvirtinimo“ ir atsižvelgdamas į finansavimo kryptis, Paraiškas vertinusių APVA darbuotojų išvadas, Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose esančią informaciją, Projektui suteiktus vertinimo balus. Atrinktus Projektus kartu su Atrankos komiteto pasiūlymais skirti (neskirti) finansavimą projektams, Paraiškas vertinusių APVA darbuotojų išvadomis ir kita su atrinktais Projektais susijusia informacija per 7 dienas nuo projektų atrinkimo APVA teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai.

34. Atsižvelgdamas į Atrankos komiteto pasiūlymus skirti (neskirti) finansavimą, finansavimo kryptis, Paraiškas vertinusių APVA darbuotojų išvadas bei kitą Projekto informaciją, ne vėliau kaip per 30 dienų nuo jų gavimo dienos Lietuvos Respublikos aplinkos ministras priima sprendimą skirti (neskirti) finansavimą Projektui. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu. Skirdamas finansavimą Lietuvos Respublikos aplinkos ministras, atsižvelgdamas į Atrankos komiteto pateiktus pasiūlymus, Projekto vykdytojui įsakymu taip pat nustato kitas finansavimo ir priežiūros sutarties pasirašymui ir jos vykdymui, subsidijos išmokėjimui ir Projekto įgyvendinimui reikšmingas sąlygas. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimą pagrindžiantys objektyvūs duomenys, teisės aktų normos, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Aplinkos ministerija ne vėliau kaip per 7 dienas nuo sprendimo skirti (neskirti) finansavimą priėmimo dienos apie šiuos sprendimus raštu informuoja pareiškėją ir APVA bei sprendimą skirti finansavimą paskelbia Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.

35.  Priėmus sprendimą skirti finansavimą, APVA ne vėliau kaip per 5 dienas skiriamą subsidijos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.

36. Informacija apie Projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti subsidiją, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo sprendimo skirti finansavimą gavimo dienos taip pat turi būti paskelbiama APVA interneto svetainėje www.apva.lt. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, Projektų pavadinimai ir numatomų skirti subsidijų suma.

37. Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui atmetus Projektą dėl informacijos trūkumo ar poreikio tikslinti Paraišką, APVA kreipiasi į pareiškėją, prašydama per APVA nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ar patikslinti Paraišką ir, ją gavus, APVA pakartotinai vertina Projektą arba teikia Atrankos komitetui vertinti. Per APVA nustatytą terminą pareiškėjui nepateikus prašomos informacijos ar nepatikslinus Paraiškos, Paraiška pakartotinai nevertinama.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS SUTARTIES SUDARYMAS, SUBSIDIJOS MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS SUTARTIES SUDARYMAS, PAKEITIMAI

 

38. APVA ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sprendimo skirti Projektui finansavimą priėmimo dienos parengia finansavimo ir priežiūros sutarties projektą ir paštu arba tiesiogiai pateikia jį pareiškėjui suderinti. Suderinus sutarties turinį APVA 2 sutarties egzempliorius siunčia pareiškėjui pasirašyti. Pareiškėjas turi pasirašyti sutartį per 1 mėnesį nuo jos  gavimo dienos ir grąžinti APVA pasirašytą antrąjį finansavimo ir priežiūros sutarties egzempliorių. To nepadarius laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako ir sprendimas skirti finansavimą Projektui netenka galios.

39. Prie finansavimo ir priežiūros sutarties turi būti pridėti šie priedai:

39.1. Paraiška;

39.2. Projekto įgyvendinimo grafikas;

39.3. Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitos forma;

39.4. Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos forma.

40. Neleidžiami jokie su APVA nesuderinti nukrypimai nuo planuoto Projekto įgyvendinimo, keičiantys Projekto apimtį, Projekto išlaidas, pratęsiantys Projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys Projektą ar finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytus pareiškėjo įsipareigojimus.

41. Finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimai atliekami sutarties šalims pasirašant susitarimą dėl sutarties pakeitimo, kai:

41.1. būtina pakeisti Projekto įgyvendinimo laikotarpį;

41.2. keičiasi pareiškėjo teisinė forma;

41.3. atsiranda kitų nenumatytų aplinkybių, turinčių įtakos Projekto įgyvendinimo nukrypimui nuo sutarties sąlygų.

42. Atsiradus šio Tvarkos aprašo 41 punkte numatytoms aplinkybėms, pareiškėjas privalo pateikti APVA raštišką prašymą pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį, nurodydamas tokio keitimo esmę, priežastis ir pagrindimą bei pridėdamas visus prašymą pagrindžiančius įrodymus. Sprendimą dėl finansavimo ir priežiūros sutarties keitimo priima APVA. Sutarties keitimui paprastai pritariama, jeigu nustatoma, kad pakeitus sutartį Projektas galėtų duoti tiek pat arba daugiau aplinkosauginės naudos.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SUBSIDIJOS MOKĖJIMAS

 

43. APVA patvirtintos formos mokėjimo prašymą sumokėti Pirmąją subsidijos dalį pareiškėjas raštu pateikia APVA po to, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius. Įrenginių eksploatacijos pagal paskirtį pradžia laikoma įrenginių įvedimo į eksploataciją akto pasirašymo data.

44. Prie mokėjimo prašymo pareiškėjas turi pridėti užpildytą techninio įgyvendinimo ataskaitą, šio Tvarkos aprašo 10.6 papunktyje nurodytus dokumentus.

45. APVA nustačius, kad pateikti ne visi prie mokėjimo prašymo pridėtini dokumentai, paprašo pareiškėjo per APVA nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus.

46. APVA, gavusi visus 43 ir 44 punktuose nurodytus dokumentus, atlieka Projekto techninio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikroje turi dalyvauti APVA darbuotojas. Patikros rezultatus APVA darbuotojas per 7 dienas apibendrina užpildydamas APVA patvirtintas ataskaitos formas, kur nurodo Projekto metu įdiegtos technologijos ir gamybos parametrų atitikimą/neatitikimą Paraiškoje numatytai technologijai ir parametrams ir Projekto atitikimą finansavimo ir priežiūros sutarčiai.

47. APVA, atsižvelgdama į darbuotojo ataskaitas, tvirtina Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitą.

48. APVA patvirtintos formos mokėjimo prašymą sumokėti Antrąją subsidijos dalį pareiškėjas pateikia APVA kartu su užpildyta galutinio įgyvendinimo ataskaita ir šią ataskaitą pagrindžiančiais dokumentais.

49. APVA, gavusi visus 48 punkte nurodytus dokumentus, gali atlikti Projekto galutinio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikrą vietoje atlieka APVA darbuotojas. Patikros metu nustačius neatitikimų, kurie nepažeidžia finansavimo ir priežiūros sutarties ir gali būti pareiškėjo ištaisyti, APVA suformuluoja rekomendacijas neatitikimams pašalinti ir nustato terminą, per kurį šios rekomendacijos turi būti įgyvendintos. Patikros rezultatus APVA darbuotojas apibendrina ir suformuluoja išvadas, užpildydamas APVA patvirtintos formos ataskaitas.

50. Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitą tvirtina APVA.

51. Antroji subsidijos dalis išmokama arba neišmokama ir imamasi priemonių Pirmajai subsidijos daliai susigrąžinti remiantis APVA patvirtintos galutinio įgyvendinimo ataskaitos duomenimis pagal šio Tvarkos aprašo 11 punkto nuostatas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA

 

52. Projektų priežiūrą sudaro šie etapai:

52.1. parengiamasis etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 25.3 ir 25.4 papunkčiuose nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra įvertinti pareiškėjo galimybes įgyvendinti Projektą;

52.2. techninio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 46 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra vertinti pareiškėjo Projekto techninio įgyvendinimo parametrus ir Projekto įgyvendinimo atitikimą Paraiškoje pateiktai informacijai;

52.3. galutinio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 49 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra vertinti pareiškėjo įrenginių, kurių įsigijimui buvo skirta subsidija, pirmųjų vienerių metų eksploatacijos rezultatus ir aplinkos apsaugos efektą.

53. APVA bet kuriame Projekto įgyvendinimo etape gali atlikti papildomą Projekto priežiūrą, nenumatytą šio Tvarkos aprašo 25, 30, 46 ir 49 punktuose. Papildomos Projekto priežiūros rezultatus APVA darbuotojas apibendrina užpildydamas APVA patvirtintos formos ataskaitą. Ataskaitą pasirašo ir pareiškėjo atstovas, jeigu jis dalyvauja patikros metu. Papildomos Projektų priežiūros metu tikrinamos Projekto įgyvendinimo sąlygos.

54. Praėjus dvejiems metams nuo Pirmosios subsidijos dalies gavimo dienos, pareiškėjas privalo per 30 dienų raštu APVA pateikti antrųjų veiklos metų aplinkosaugos rodiklių vykdymo ataskaitą.

55. Pareiškėjui planuotus antrųjų veiklos metų  aplinkosaugos rodiklius pasiekus mažiau kaip 70 proc., jis privalo APVA sumokėti baudą, lygią 5 procentams išmokėtos Antrosios subsidijos dalies vertės. Pareiškėjui, per 1 mėnesį praėjus dvejiems metams po Pirmosios subsidijos dalies išmokėjimo nepateikus antrųjų veiklos metų Projekto aplinkos apsaugos efekto ataskaitos, taikomi 0,03 proc. delspinigiai nuo Antrosios subsidijos dalies už kiekvieną pavėluotą dieną. Nepateikus antrųjų veiklos metų Projekto aplinkos apsaugos efekto ataskaitos ilgiau kaip 3 mėnesius, pareiškėjas privalo APVA sumokėti baudą, lygią 7 proc. išmokėtos Antrosios subsidijos dalies vertės.

56. APVA ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 30 dienos apibendrina finansuojamų Projektų įgyvendinimo duomenis ir parengia bendrą metinę finansuojamų Projektų priežiūros ataskaitą bei pateikia ją Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai. Šioje ataskaitoje turi būti nurodomos Projektų įvykdymo sąlygos, aplinkos apsaugos rodikliai, Projektų neįvykdymo priežastys.

57. Vykdant projektų priežiūrą APVA tikrina Pareiškėjo įvykdytų pirkimų atitikimą Viešųjų pirkimų įstatymui arba Ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašui, patvirtintam Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. D1-762 „Dėl ūkio subjektų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“.  Nustačius pažeidimus APVA teikia siūlymus Aplinkos ministerijai dėl subsidijos sumažinimo vadovaudamasi APVA patvirtinta metodika.

 

V skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. APVA ir pareiškėjai visų su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

59. APVA ir pareiškėjai turi užtikrinti su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Aplinkos ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams.

60. Pareiškėjas privalo saugoti:

60.1. Paraiškos ir jos priedų kopijas;

60.2. finansavimo ir priežiūros sutarties ir jos pakeitimų originalus;

60.3. Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitos, Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos ir jų priedų kopijas ir kitus su šiomis ataskaitomis susijusius dokumentus;

60.4. šio Tvarkos aprašo 10.6 papunktyje nurodytų dokumentų originalus;

60.5. susirašinėjimo su APVA oficialių dokumentų kopijas;

60.6. pirkimų vykdymo dokumentų originalus arba kopijas.

61. APVA privalo saugoti:

61.1. Paraiškų registravimo ir vertinimo dokumentų originalus;

61.2. Paraiškų, įskaitant ir vertinimo metu atmestas Paraiškas, ir jų priedų originalus;

61.3. Projekto finansavimo ir priežiūros sutartis ir jų pakeitimų originalus;

61.4. prašymų pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį ir sprendimų dėl finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimo originalus arba kopijas ir kitus su tuo susijusius dokumentus;

61.5. mokėjimo prašymų originalus, šio Tvarkos aprašo 10.6 papunktyje nurodytų dokumentų kopijas;

61.6. Projekto techninio įgyvendinimo ir Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų originalus, įskaitant atliktų patikrinimų ataskaitų originalus ir kitus su tuo susijusius dokumentus;

61.7. subsidijos sumokėjimo dokumentų kopijas;

61.8. susirašinėjimo su pareiškėjais oficialių dokumentų kopijas;

61.9. Atrankos komiteto posėdžių protokolus.

62. Už suteiktos subsidijos lėšas materialų turtą pareiškėjas įsigyja savo nuosavybėn ir naudoja savo veikloje finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytais tikslais  ne mažiau kaip 3 (trejus) metus nuo finansavimo ir priežiūros sutarties pasirašymo datos be APVA sutikimo neperleidžiant, neparduodant, neįkeičiant ar kitokiu būdu nesuvaržant daiktinių teisių į turtą.

63. APVA veiksmai arba neveikimas, susijęs su Paraiškos vertinimu; sprendimas skirti (neskirti) Projektui finansavimą, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. 

 

_______________